Print side | Luk vindue

min ps3 vil ikke læse spil el film

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Spillekonsoller
Forumbeskrivelse: PlayStation, Xbox, Wii m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=82981
Udskrevet den: 22-Februar-2025 kl. 03:16

Emne: min ps3 vil ikke læse spil el film
Skrevet af: princess26
Emne: min ps3 vil ikke læse spil el film
Skrevet den: 04-Juli-2010 kl. 14:43

nogle som kan fortælle mig hvad der er galt med min ps3?

jeg kan godt komme ind i menu m.m, men den vil ikk læse nogle spil el filmCryCryCry

garantien er udløbet for kort tid siden, hvilken jo er typisk.

-------------
princess26

Svar:
Skrevet af: anoz
Skrevet den: 04-Juli-2010 kl. 15:13
Oprindeligt skrevet af princess26 princess26 skrev:

jeg kan godt komme ind i menu m.m, men den vil ikk læse nogle spil el filmCryCryCry

ØV - jeg har selv været ude for det samme... det blev en bytter (<2 år), så det ser lidt skidt ud for din.

-------------
| sony vpl-hw40es | marantz sr7010 | 3*mk s-150 | 4*mk s-150t | 2*xtz s2 atmosphere | 2*mk mx350 mkii | ps4 | logitech harmony companion |

Skrevet af: HeartWare
Skrevet den: 04-Juli-2010 kl. 15:15
Kan den spille CD og/eller DVD?

Hvis ja, så skyldes det desværre nok, at laseren (den blå - den til BluRay) er røget. Det er desværre ikke en helt unormal ting på PS3'ere, at de mister den blå laser.

Der blev for nylig skrevet om en forretning på Amager (mener jeg), som kan udskrifte PS3 BluRay drev for en billigere penge end at købe en ny PS3.

-------------
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver

Skrevet den: 04-Juli-2010 kl. 15:47
hey HeartWare.

har du evt et link til den på amager el et link hvor jeg kan læse om den?

-------------
princess26

Skrevet af: Potter
Skrevet den: 04-Juli-2010 kl. 15:51

Sønnen har en PS3 slim 120gb. der er 8mdr. med lign fejl. Her kan jeg ikke få skiven ud og den vises ikke i XMB menu, men det viser sig nu at det er periodisk, for det er sket et par gange at det er lykkes af få lys i den blå diode samt at kunne eject spillet eller forsætte med at spille, det sket med forskellige spil så det er ikke kun ved en og samme skive det sker med. Men den skal nok sendes ind, den køb i el-mutanten så mon ikke der går 1-3 måneder før den er færdig rep.Confused

-------------
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin

Skrevet af: Ukke
Skrevet den: 04-Juli-2010 kl. 15:55
Er du fingernem, kan du købe en løs laser og selv installere den i din PS3. Så er du fri for at bruge 1000kr. på en rep.

Jeg har lige bestilt en KES-400A laser (400AAA er hele modulet med ophæng), som passer til min 40GB PS3 fra nov. 2007. Jeg købte laseren via eBay til ca. 300kr. inkl fragt.

Jeg har endnu ikke monteret den, da jeg ikke har modtaget pakken endnu, men jeg skal nok komme med en opdatering.

Normalt frarådes man at sætte Blu-ray spil (især GTA IV) og film på pause i længere tid samt at spole frem og tilbage, da det vil slide utroligt meget på laseren.

Skrevet den: 04-Juli-2010 kl. 16:01
ukke... er lidt bange for at komme til at ødelægge den helt

-------------
princess26

Skrevet den: 04-Juli-2010 kl. 16:11

ukke... er lidt bange for at komme til at ødelægge den helt

Det kan jeg godt forstå.

Så kan du tage kontakt til http://www.neverboot.dk - http://www.neverboot.dk

De skifter laser og tester den for ca. 1000kr. (eksklusiv fragt).

Mener også der er et andet værksted, som gør det til ca. 700-800kr (ekskl. fragt).

Skrevet den: 04-Juli-2010 kl. 16:39
dem der gør det for 700-800kr har du et link til dem?

-------------
princess26

Skrevet af: SteffenD89
Skrevet den: 04-Juli-2010 kl. 18:43
Har ikke lige læst alle beskederne, men har du tjekket om det ikke bare er din HDD der er korrupt..?

-------------
http://bf3stats.com/stats_pc/SteffenD89">

Skrevet den: 04-Juli-2010 kl. 18:57
steffen

jeg ved ikk hvad det er der er galt med den, jeg ved at jeg komme ind i menu og sådan, men at den ikk vil kører nogen form af spil el film.

den er prøvet at blive gendannet men det hjalp ikke

-------------
princess26

Skrevet den: 04-Juli-2010 kl. 19:04
Det er helt sikkert BR-laseren, som er røget. Det er ikke unormalt. Især ikke hvis man spiller 24/7 og gør de ting jeg skrev før.

Skrevet af: HeartWare
Skrevet den: 04-Juli-2010 kl. 19:17
Det store spørgsmål er:

Kan du afspille DVD eller spille PS1/PS2 (hvis din PS3 kan afspille PS2) spil?

Hvis du kan det, men ikke kan afspille BluRay eller spille PS3 spil, så er det den blå laser.

-------------
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver

Skrevet den: 05-Juli-2010 kl. 09:40
ukke...

den blev ikk brugt 24/7, faktisk ikk så meget. bla. derfor jeg ikke forstår den lige pludselig intet vil.

-------------
princess26

Skrevet den: 05-Juli-2010 kl. 09:42
heartWare.

den kan ikke spille nogle form for film.. hverken bluRay el alm dvd-film

-------------
princess26

Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 05-Juli-2010 kl. 09:54

heartWare.

den kan ikke spille nogle form for film.. hverken bluRay el alm dvd-film

Kan du afvikle spil fra HDD, eller er det kun BD der er smuttet?

-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414

Skrevet af: RuneH
Skrevet den: 05-Juli-2010 kl. 09:59
En af mine kammerater havde selv dette problem. Da han har købt sin PS3 i en butik der nu er lukket, så kan han ikke bruge garantien, da det skal være butikken der sender den ind. Han har også snakket med Nordisk film og hvem der ellers har med PS3 at gøre herhjemme. Han blev så muggen at han selv åbnede skidtet, og nu virker den for ham igen.

Han skriver:

"Mr. Handyman, det er mig! Humørgrin 

Så fik jeg endelig købt en "tamperproof" torx t10 som skal bruges for at skille en ps3 ad. Det var ikke umiddelbart tydeligt hvordan man åbnede den, så jeg måtte en tur på YouTube efter råd. Det viste sig at være ret simpelt og jeg gik igang med åbningen. Efter en god times pillen gav jeg dog op, for intet virkede, men pludselig virkede den. Jeg antager at det bare var noget støv der havde sat sig på sensoren der registrerer at en skive er sat i, og at mit nørkleri har fået fjernet støvet. Helt overbevist var jeg selvfølgelig ikke, men selv efter at den var samlet igen ville den acceptere skiverne. Heldigvis bestod den også den sidste prøve: den kunne læse skiverne og starte de spil jeg satte i den! Smiley

Min PS3 virker altså igen, så nu skal jeg nok ud og have fat på Heavy Rain Smiley"

- Så der er altså håb hvis man selv vil rode Smile

-------------
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!

Skrevet den: 05-Juli-2010 kl. 10:08
zulfo. det er det hele..

Rune. er ikke helt sikker på jeg tør åbne og rode med den selv.. hehe

-------------
princess26

Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 05-Juli-2010 kl. 10:14

zulfo. det er det hele..

Hvis det også er spil fra HDD der ikke kan afspilles, f.eks. demoer osv. så ville jeg prøve at formattere PS3'en helt, inden jeg gjorde andet.

Hvis du kan, så lav en backup af savegames osv. først...

-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414

Skrevet af: SteffenD89
Skrevet den: 05-Juli-2010 kl. 17:20

zulfo. det er det hele..

Lyder som om det bare er din HDD der korrupt. Du kan gøre følgende: 

Prøv og lave en back up af dine tinge, hvis din HDD er korrupt kommer din PS3 med en fejlkode. Uanset om den kommer med en fejlkode eller ej så gem dine save games på en USB og formater din PS3. 

-------------
http://bf3stats.com/stats_pc/SteffenD89">

Skrevet den: 05-Juli-2010 kl. 20:02
den er formateret, hjalp dog ikke

-------------
princess26

Skrevet den: 12-Juli-2010 kl. 21:36
Det er laseren, tro mig.

Skrevet den: 13-Juli-2010 kl. 13:10
ja tror det oz... så nu må jeg bare finde et billig sted det kan laves. el se om der er en der vil købe en defekt og så selv rode med den.

-------------
princess26

Skrevet den: 16-Juli-2010 kl. 18:55
Jeg har lige fået den nye laser hjem fra Kina. Maskinen har været skilt ad, den gamle laser afmonteret, den nye monteret og derefter er maskinen blevet samlet igen.

So far so good. Den virker indtil videre helt uden problemer.

Jeg gav ca. 300kr. for det hele, så det er da godt givet ud (indtil videre...). 

Skrevet den: 17-Juli-2010 kl. 15:10
det var da dejligt... jeg tør dog ikke selv rode med det som sagt... og ikk sikker på jeg overhoved kan finde ud af det.Confused

-------------
princess26

Skrevet den: 18-Juli-2010 kl. 12:38
Der findes en ret brugervenlig guide på YouTube, som viser dig hvordan du gør. Kender du ikke en, som er lidt teknisk-mindet som kan hjælpe dig? Ellers er der jo ikke meget andet at end at sende den til reparation.

Skrevet af: strandvasker
Skrevet den: 18-Juli-2010 kl. 12:58
Hvad med at prøve at starte med at rense laseren forsigtigt med en vatpind med isopropylalkohol? Det plejede at være standardkuren når mine cd afspillere ikke gad læse musikcd'er længere.

Skrevet den: 18-Juli-2010 kl. 15:00
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

Hvad med at prøve at starte med at rense laseren forsigtigt med en vatpind med isopropylalkohol? Det plejede at være standardkuren når mine cd afspillere ikke gad læse musikcd'er længere.

Der er nu en del forskel på en BR-laser og en laser som f.eks. sidder i cd-afspillere m.m.

Hvis laseren er snavset så vil den ikke komme med den specifikke fejlmelding. Hvis du i øvrigt har kigget ind i drevet på en PS3 (ikke PS3 Slim), så vil du opdage at det nærmest er umuligt at få skidt og snavs derind. Selve drevet og laseren er ikke ligeså udsat som på en alm. (og typisk billig) cd/dvd-afspiller.

At rense laserlinsen kræver desuden stadig, at maskinen og drevet skal skilles ad. Så kan man jo ligeså godt skifte laseren ud, nu hvor man er i gang.

Skrevet den: 18-Juli-2010 kl. 15:16

Jeg kan se at du har lavet en anden tråd omkring samme emne fra Januar 2010. Hvis garantien udløb for kort tid siden, hvorfor pokker fik du den ikke til reparation under garantien? Der er jo trods alt gået  over 7 mdr. siden januar. Smile

Skrevet den: 18-Juli-2010 kl. 20:49
for denne her gang er det min bror´s jeg har bare skrevet for ham.
og sjovt nok så er det jo den samme fejl med hans som det var med min dengang.. og den fra januar står bare og trækker støv, for den tør jeg hellere ikke åbne.. gg jeps mega kylling mig

-------------
princess26

Skrevet den: 18-Juli-2010 kl. 20:51
har forresten været i expert idag, og de skulle have 2000kr for at lave den... de må da være godt syge

-------------
princess26

Skrevet af: binne
Skrevet den: 23-Juli-2010 kl. 10:33
Det samme skete for min 40 GB da den var 2 dage over garanti perioden. Jeg har brugt min mest til at se film på. Det er rigtigt at der er en film på youtube der viser det og skulle være ret lige til, jeg har tænkt at forsøge snart. en ny slim med ½ års garanti kan jo fås til de 1500kr nu i butik og 1500 for næsten nye med masser af garanti hvis man holder udkig, så man kan jo lige så godt prøve.

\René

Print side | Luk vindue