Print side | Luk vindue

Bedste DVB-T boks uanset pris

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Det digitale sendenet
Forumbeskrivelse: DTT nettet incl. Boxer (DVB-T)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=83128
Udskrevet den: 07-Februar-2025 kl. 12:37

Emne: Bedste DVB-T boks uanset pris
Skrevet af: Bimbam
Emne: Bedste DVB-T boks uanset pris
Skrevet den: 08-Juli-2010 kl. 11:52
Hej

Kan en DVB-T boks opskalere SD signalet til bedre kvalitet?
Jeg er ikke tilfreds med billedkvaliteten på nogle kanaler og på nogle programmer.
Eks. syntes jeg at den sorte tekst i de gule felter i TV2 tour studie, står meget dårligt.
Eller skal jeg bare leve med at SD nogle gange er dårligt?

Nogle ideer / forslag?

Mvh
Benny

-------------
Panasonic TX-P50VT20
Sony RDR-HX 750
Nakamichi CA-5E
Cambrigde A-100, A-70
Cambrigde DAC Magic
B&W Nautilus DM-803

Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 08-Juli-2010 kl. 12:02

Kanalerne fra Boxer er ikke at prale med, de er alt for komprimeret, opscaleret SD er stadig SD, og absolut ikke nødvendigvis bedre end i Native. Dit TV vil alligevel Scale til den opløsning det har, (720 eller 1080), det kan ikke andet.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet af: fltk
Skrevet den: 08-Juli-2010 kl. 12:13
Jeg kan ikke lige se nogen sammenhæng mellem overskriften og trådens indhold. Dit problem består jo tydeligvis i dårligt signal fra udbyderen, og har ikke noget med boksens kvalitet at gøre.

Flemming

-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100

Skrevet den: 08-Juli-2010 kl. 12:50
Kanalerne fra Boxer er ikke at prale med, de er alt for komprimeret, opscaleret SD er stadig SD, og absolut ikke nødvendigvis bedre end i Native. Dit TV vil alligevel Scale til den opløsning det har, (720 eller 1080), det kan ikke andet.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jeg tænkte på om opskaleringen i en god modtager box, måske var bedre en den opskalering som Tvèt kan udføre?
Jeg skal alligevel ud og købe en box til min HDD recorder.
Mvh
Benny

-------------
Panasonic TX-P50VT20
Sony RDR-HX 750
Nakamichi CA-5E
Cambrigde A-100, A-70
Cambrigde DAC Magic
B&W Nautilus DM-803

Skrevet af: danji
Skrevet den: 08-Juli-2010 kl. 12:58
Hvis kvaliteten skyldes for meget komprimering (hvilket jeg vil tro) så får man intet ud af opskalering. Så det vil jeg foreslå du undersøger først.

-------------
Mvh dan.

Skrevet den: 08-Juli-2010 kl. 13:08

Oprindeligt skrevet af Bimbam Bimbam skrev:

Jeg tænkte på om opskaleringen i en god modtager box, måske var bedre en den opskalering som Tvèt kan udføre?
Jeg skal alligevel ud og købe en box til min HDD recorder.

Skal STBen bruges til en Recorder er Upscaling jo uanvendelig, da der max er 576i på Scart Output.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet den: 08-Juli-2010 kl. 13:35
Skal STBen bruges til en Recorder er Upscaling jo uanvendelig, da der max er 576i på Scart Output
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wink Ja det er rigtigt, men jeg vil bruge opskaleringen til TVèt. Ikke til min recorder.
Er der stor billed kvalitet forskel på de forskellige DVB-T boxe

Benny

-------------
Panasonic TX-P50VT20
Sony RDR-HX 750
Nakamichi CA-5E
Cambrigde A-100, A-70
Cambrigde DAC Magic
B&W Nautilus DM-803

Skrevet af: musicus
Skrevet den: 08-Juli-2010 kl. 13:35
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Jeg kan ikke lige se nogen sammenhæng mellem overskriften og trådens indhold. Dit problem består jo tydeligvis i dårligt signal fra udbyderen, og har ikke noget med boksens kvalitet at gøre.

Flemming

Er der stor billed kvalitet forskel på de forskellige DVB-T boxe

Mjaeh ... mjoeh ..... Hvis vi taler om gengivelse af HD-signaler (f.eks. DR HD), så er der nok ikke den helt store forskel, de enkelte DVB-T bokse imellem. Men ellers vil jeg da mene, at en settop-boks bestemt ikke bare er en settop-boks. Især ikke, når det drejer sig om opskalering af SD-signaler til 720P og 1080i. Skylden for halvsløj SD billedekvalitet behøver ikke ubetinget at ligge hos udbyderen.

Jeg måtte da også selv igennem et større udvalg af DVB-T bokse, i forskellige prisklasser, inden jeg til sidst faldt over to, som fandt nåde for mit kritiske blik. 

-------------
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500

Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800

2x DVDO Edge

Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 08-Juli-2010 kl. 13:51
Oprindeligt skrevet af musicus musicus skrev:

Jeg måtte da også selv igennem et større udvalg af DVB-T bokse, i forskellige prisklasser, inden jeg til sidst faldt over to, som fandt nåde for mit kritiske blik. 

Hvilke 2 var det?

Klaus

Skrevet den: 08-Juli-2010 kl. 13:52

Scaleren i dit tv skulle meget gerne være betydeligt bedre end den i en løs boks.......

Klaus

Skrevet den: 08-Juli-2010 kl. 14:00
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Hvilke 2 var det?

Klaus
Det var en Samsung DTB-H390V til plasmaskærmen, og en Strong SRT 8410 til projektor-brug.

Strong'en har dog den lille ulempe, at den kun kan outputte HDMI-signalet i RGB. Det får så lige farverne til at se lidt blege ud, fordi projektoren er konfigureret til at matche YCbCr-modtagelse fra de øvrige tilsluttede signalkilder. Så Strong'en skiller sig lidt ud. Men bortset fra det, så synes jeg nu at den leverer en fænomonal god billedekvalitet.

-------------

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

2x DVDO Edge

Skrevet den: 08-Juli-2010 kl. 14:07
Oprindeligt skrevet af musicus
<DIV> </DIV>
<DIV>Strong'en har dog den lille ulempe, at den kun kan outputte HDMI-signalet i RGB. [/QUOTE musicus

Strong'en har dog den lille ulempe, at den kun kan outputte HDMI-signalet i RGB. [/QUOTE skrev:

Konverterer den det digitale signal til analog? I så fald skal det jo give en vis forrin

Konverterer den det digitale signal til analog? I så fald skal det jo give en vis forringelse i billedkvaliteten.

Flemming

-------------
Samsung UE55F7005
Dune HD Realbox 4K
Thomson THA100

Skrevet af: pilehave
Skrevet den: 08-Juli-2010 kl. 14:10
Hvis du vil have noget der skalerer pænt kan du enten købe en rigtig scaler (fra f.eks. DVDO) eller du kan bruge en PC som tuner og så bearbejde med FFDShow og køre noget opskalering der.

Det sidste er klart det billigste, men du skal vide en hel del om det og eksperimentere MEGET før du får noget du er tilfreds med - altså sammenlignet med en rigtig scaler :)

Skrevet den: 08-Juli-2010 kl. 14:18
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Konverterer den det digitale signal til analog? I så fald skal det jo give en vis forringelse i billedkvaliteten.
Næ, det mener jeg ikke at den gør. Det hele foregår rent digitalt - med signalet ud fra Strong'ens HDMI-udgang ind i en DVDO Edge, og videre op til projektorens HDMI-indgang. Det er bare ingen mulighed for at vælge imellem RGB og YCbCr, som ved enkelte af de andre settop-bokse jeg har set på markedet.

Samsung DTB-H390V har i øvrigt heller ikke denne valgmulighed. Den outputter så til gengæld HDMI-signalet som YCbCr - hvilket også passer mig bedre. Smile

-------------

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

2x DVDO Edge

Skrevet den: 08-Juli-2010 kl. 14:31
Hvad mener du så med at den outputter HDMI signalet i RGB? RGB er analog.

Flemming

-------------
Samsung UE55F7005
Dune HD Realbox 4K
Thomson THA100

Skrevet den: 08-Juli-2010 kl. 14:44
Nu vil jeg jo nødig rode mig ud i noget snavs her. Smile
Jeg gik bare ud fra, at når HDMI er en digital platform, så måtte såvel HDMI/YCbCr som HDMI/RGB da nok også være det. Wink

Men at f.eks. Scart/RGB og VGA/RGB er analog vil jeg gerne erkende. Smile

-------------

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

2x DVDO Edge

Skrevet den: 08-Juli-2010 kl. 15:32

Jeg gik bare ud fra, at når HDMI er en digital platform, så måtte såvel HDMI/YCbCr som HDMI/RGB da nok også være det.
Det er de så sandelig også, der er mere reglen end undtagelsen for at vælge en af de 2 farverum. Har den mulighed både på DVD og BD afspilleren. Hvor der ikke er den mulighed, vil jeg tro at det er RGB der køres med.

-------------

Skrevet den: 08-Juli-2010 kl. 16:22
Man kan ikke sige at RGB er analogt eller digitalt - det kan gengives via begge teknikker. RGB er indholdet af det samlede signal, at det så rent praktisk er indført dengang der kun fandtes analoge signaler kan måske give den tanke at det kun bruges analogt.

Skrevet af: TBC1
Skrevet den: 09-Juli-2010 kl. 12:04
Angående color-spaces, så kan man tage det videre og sige at alle signaler slutteligt ender som RGB når displayet slutteligt skal kombinere disse 3 farver (Rød-Grøn-Blå ...hvis man var i tvivl) til alle de farver vi kan se på skærmen, og det altså uanset hvordan colorspace så ellers har været håndteret og komprimeret på signalvejen frem til det udpakkede slutresultat.

RGB signalet formidler de 3 farvekaneler helt og aldeles adskilte og diskrete, og var tilbage i de gamle analog dage det eneste ukompromiterede og "ukomprimerede" signal med fuld båndbredde på alle farver og aspekter i billedet.

Men da signalkilderne oftest i forvejen er komprimerede som YCbCr, (TV/DVD/BD) og signalerne til lige er blevet digitale med fast definerede båndbredder tilgængeligt, er det dog ikke helt så simpelt at gøre op på den måde længere, og der kan i dag (afhængigt af udstyr og features) f.eks være fordel i at give flere bits til luminans signalet (Y) og komprimere relativt hårdere på de subsamplede ikke-diskrete farvekanaler (Cb + Cr) inden for den tilgængelige båndbredde.

Dette svarer også meget godt til det gamle analoge YCbCr signal, hvor det kun var luminans (Y) signalet der var i fuld opløsning, og de ikke-diskrete farvedifferentieringssignaler (CbCr) var i halv opløsning. (Tilsvarende var det med Y/C hvor farvekanalen var endnu hårdere "komprimeret").

Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 09-Juli-2010 kl. 12:45
Hvis signalet er bare nogenlunde iorden, så kan jeg anbefale Triax T HD405VA, som leverer et billede på højde med tuneren i mit tidligere Pioneer TV, og det er fremragende.

Selvom mit signal kun er 80%, så klarer box'en det til ug.

Og så er det da værd at tage med at den som en af de få kan re-encode HE-AAC lyden fra DRHD og sende det til reciever som et DTS 5.1 diskrete signal.

Skrevet den: 09-Juli-2010 kl. 15:04
Triax T HD405VA var også blandt de flere forskellige DVB-T bokse, som jeg nåede at afprøve. Thumbs Up

Og jeg kan da også kun bekræfte, at jeg selv syntes at Triax'en befandt sig helt med fremme i front - også selv om den i sidste ende blev fravalgt til fordel for en Strong model. Det var faktisk helt nede i de små detaljer, på et 1024 x 768 Panasonic panel, da afgørelsen skulle træffes.

Men det kan vel også sagtens tænkes, at Triax'en måske gør sig meget bedre på et Full-HD display, end på kun et HD-Ready display. Smile

-------------

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

2x DVDO Edge

Skrevet den: 09-Juli-2010 kl. 15:44
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Hvis signalet er bare nogenlunde iorden, så kan jeg anbefale Triax T HD405VA, som leverer et billede på højde med tuneren i mit tidligere Pioneer TV, og det er fremragende.

Det "lugter" mere og mere af at jeg skal have fundet sådan en. Som jeg læser det er det den mest "fejlfri" boks i øjeblikket. Kunne den blot styres af min Pioneer remote ville det være endnu bedre.

Denver 105 boksen er blevet "bortadopteret" til svigermors sommerhus, så vi er nede på de tre Mpeg2 kanaler lige i øjeblikket. Det går for øvrigt ret fint........

Klaus

Skrevet den: 09-Juli-2010 kl. 15:53

Triax T HD405VA var også blandt de flere forskellige DVB-T bokse, som jeg nåede at afprøve. Thumbs Up

Og jeg kan da også kun bekræfte, at jeg selv syntes at Triax'en befandt sig helt med fremme i front - også selv om den i sidste ende blev fravalgt til fordel for en Strong model. Det var faktisk helt nede i de små detaljer, på et 1024 x 768 Panasonic panel, da afgørelsen skulle træffes.

Men det kan vel også sagtens tænkes, at Triax'en måske gør sig meget bedre på et Full-HD display, end på kun et HD-Ready display. Smile
Jamen da jeg valgte den, havde jeg også HD-Ready Pio 508XD. Og ud af flere billige boxe jeg prøvede, kom den klart ind med det flotteste billede og lyd. Eneste minus er fj.btj., hvor nogle af knapperne sidder lige lovlig tæt.

Skrevet den: 09-Juli-2010 kl. 15:55

Det "lugter" mere og mere af at jeg skal have fundet sådan en. Som jeg læser det er det den mest "fejlfri" boks i øjeblikket. Kunne den blot styres af min Pioneer remote ville det være endnu bedre.

Denver 105 boksen er blevet "bortadopteret" til svigermors sommerhus, så vi er nede på de tre Mpeg2 kanaler lige i øjeblikket. Det går for øvrigt ret fint........

Klaus
Det ville være dejligt hvis den kunne styres af Pioneer remoten. Hvis du finder en løsning, må du gerne skrive den herinde.

Skrevet den: 09-Juli-2010 kl. 17:09

Kunne den blot styres af min Pioneer remote ville det være endnu bedre.

Klaus
Én af Logitech's glimrende Harmony universal remotes kunne være løsningen. Det behøver ikke engang at være én af de dyreste modeller. Siden jeg fik sådan en fætter ind i hjemmet, har jeg med stor tilfredshed kunnet gemme mine ca. 10 stk. øvrige fjernbetjeninger langt væk.

Kun TV-fjernbetjeningen har jeg fortsat til at ligge fremme på sofabordet sammen med Harmony'en. Wink

-------------

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

2x DVDO Edge

Skrevet den: 09-Juli-2010 kl. 17:16

Én af Logitech's glimrende Harmony universal remotes kunne være løsningen.

Ikke her. Pioneer fjernbetjeningen er bare lækker at bruge. Det er den remote der ligger næstbedst i hånden efter en Beo4. Jeg bryder mig bare ikke om B&O menustruktur på fjernbetjeninger.

Jeg har dog en Pronto universal, som jeg brugte sammen med Denver boksen. Ikek verdens bedste løsning, men det fungerede.

Klaus

Skrevet den: 09-Juli-2010 kl. 17:17

Det ville være dejligt hvis den kunne styres af Pioneer remoten. Hvis du finder en løsning, må du gerne skrive den herinde.

Jeg overvejede seriøst en Lintronic løsning, men de var ikke glad for Pioneer remoten, så det opgav jeg igen.

Mangler et programmerbart alternativ til Lintronic'en.

Klaus

Skrevet den: 09-Juli-2010 kl. 17:17
Nu er Pioneers fj.btj. betydeligt kønnere og mere eksklusive end  en Ligitech ditto. Så dem foretrækker jeg. De kan iøvrigt alle betjene alle apparater, pånær den Triax box Tongue

Skrevet den: 09-Juli-2010 kl. 20:04
Har Triax'en dobbelt tuner? Pt. optager jeg ofte 2-3 ting på samme tid, fordelt på 1 eller 2 transpondere. Med en enkelt tuner kan det jo ikke lade sig gøre.

Skrevet den: 09-Juli-2010 kl. 20:11

At der er 2 Tunere betyder ikke nødvendigvis at der kan optages mere end en udsendelse af gangen og ses en samtidig, det er det de fleste modtagere kan.

-------------

Skrevet den: 09-Juli-2010 kl. 20:20
Oprindeligt skrevet af pilehave pilehave skrev:

Har Triax'en dobbelt tuner?

Så skal du op i 409'eren - den har så andre "uhensigtsmæssigheder".

Klaus

Skrevet den: 09-Juli-2010 kl. 20:49
Æv :(

Fatter ikke at der ikke er et marked for at lave noget ordenligt med flere tunere.

I det mindste kunne man udnytte en enkelt tuner bedre, så man kunne optage alle 6 kanaler på samme transponder - altså hvis den kunne følge med hardwaremæssigt.

Skrevet af: Rough
Skrevet den: 09-Juli-2010 kl. 20:53
Jeg har 409'eren og den virker altså uden problemer.... 

Skrevet den: 09-Juli-2010 kl. 23:02

Fatter ikke at der ikke er et marked for at lave noget ordenligt med flere tunere.

Dreambox.......

Og jo, det fatter jeg godt. Jeg har kun optaget ganske lidt for sjov i de sidste 6 år. 3 afsnit af "Shaun the Sheep" (F for får) kun for at prøve det af.

Jeg har alligevel ikke tid til at se det jeg får optaget.

Klaus

Skrevet den: 09-Juli-2010 kl. 23:04
Oprindeligt skrevet af Rough Rough skrev:

Jeg har 409'eren og den virker altså uden problemer.... 

Denne tråd er nok til at afskrække mig:
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=66802&KW=409&title=triax-tdh-409

Klaus

Skrevet af: slate
Skrevet den: 10-Juli-2010 kl. 13:31
Mine forældre har en Triax 405 (B&O udgave) koblet til deres Avant. Det virker fint med at fjernstyre Triaxen igennem Avant med den "gamle" B&O fjernbetjening til.
Nå ja boksen virker også fint, selvom alt er nedskaleret til SD Wink

-------------
Stue: Duet->Beresford Caiman->Carver A-500x->B&W 704 + Tosh EP35, Sony 32v5500

Kælder: Mitsu HC6000, Steward 92", Tosh XE1, Oppo 93, Onkyo 875, JBL+Velo

DVD:124, RØD:141, BLÅ:107

Skrevet den: 10-Juli-2010 kl. 19:34

Dreambox.......

Og jo, det fatter jeg godt. Jeg har kun optaget ganske lidt for sjov i de sidste 6 år. 3 afsnit af "Shaun the Sheep" (F for får) kun for at prøve det af.

Jeg har alligevel ikke tid til at se det jeg får optaget.

Klaus

Hjemme hos os ser vi ALT forskudt, så kan man slippe for alle de hjernedøde reklamer Clap

Vores piger på 4½ og 2½ har optaget noget der ligner 300 afsnit børnefjernsyn, så er der altid noget fornuftigt de kan se, I stedet for at zappe over på Disney-channel eller Nikelodeon (gud forbyde det).

Skrevet den: 11-Juli-2010 kl. 00:57

Hjemme hos os ser vi ALT forskudt, så kan man slippe for alle de hjernedøde reklamer

AF de 3 kanaler vi har lige nu er det kun TV2 der sender rekvalmer. Jeg zapper væk, når de kommer.

Klaus

Skrevet af: krkj
Skrevet den: 24-Juli-2010 kl. 16:17
Udfordringen: Min far vil ikke udskifte sit 40 år gamle TV, der kun har antenne-indgang (ikke SCART); og jeg vil gerne hjælpe ham med at komme til at se fjernsyn.

1. forsøg: Jeg har købt en Samsung DTB-H390V boks. Iflg. Samsung har den netop "RF-udgang med modulator" (til forskel fra de fleste andre bokse, der kun har "Antenna loop-through"), og jeg forventer derfor, at det dekodede digital-signal findes (moduleret på en RF-bærebølge) på boksens RF-out-stik.
Side 22 i manualen viser da også RF-udgangen forbundet med TV'ets antenneindgang. Men når jeg med TV'et gennemsøger alle VHF- og UHF-frekvenser, finder jeg intet signal; og manualen beskriver forøvrigt heller ikke, hvordan man slår RF-moduleret udgangssignal til (hvis det specifikt skal slås til), eller for øvrigt hvordan man så vælger den ønskede RF-frekvens.

1. spørgsmål: Kan nogen hjælpe med at få DTB-H390V boksen til at levere det dekodede signal RF-moduleret?

2. forsøg / 2. spørgsmål: Kender nogen til en anden DTV mpeg4-boks, der kan levere det dekodede signal RF-moduleret?

Skrevet den: 24-Juli-2010 kl. 17:09

Mon ikke, at når man er inde i opsætningsmenuen så vil man kunne finde den funktion med RF til/fra, samt at vælge den ønskede kanal.

-------------

Skrevet den: 24-Juli-2010 kl. 17:12
Oprindeligt skrevet af krkj krkj skrev:

... Samsung DTB-H390V boks ... manualen beskriver forøvrigt heller ikke, hvordan man slår RF-moduleret udgangssignal til, eller hvordan man så vælger den ønskede RF-frekvens...
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Mon ikke, at når man er inde i opsætningsmenuen så vil man kunne finde den funktion med RF til/fra, samt at vælge den ønskede kanal.

Nix, finder ikke noget.

Skrevet den: 26-Juli-2010 kl. 21:24

... Samsung DTB-H390V boks ... manualen beskriver forøvrigt heller ikke, hvordan man slår RF-moduleret udgangssignal til, eller hvordan man så vælger den ønskede RF-frekvens...

Nix, finder ikke noget.

Jeg venter stadig på svar fra Samsung support; men jeg begynder at frygte, at Samsung DTB-H390V boksen slet ikke kan levere det dekodede signal RF-moduleret, selv om Samsung skriver, at det kan den.

Skrevet den: 26-Juli-2010 kl. 21:26

Udfordringen: Min far vil ikke udskifte sit 40 år gamle TV, der kun har antenne-indgang (ikke SCART); og jeg vil gerne hjælpe ham med at komme til at se fjernsyn.

1. forsøg: Jeg har købt en Samsung DTB-H390V boks. ...

2. forsøg / 2. spørgsmål: Kender nogen til en anden DTV mpeg4-boks, der kan levere det dekodede signal RF-moduleret?

Eller andre forslag til at få levende billeder på det gamle fjernsynsapparat?

Skrevet af: Vilhelm
Skrevet den: 26-Juli-2010 kl. 22:14
krkj!

Jeg ved ikke rigtig, men måske ville jeg prøve at slutte boksen til et tv med scartindgang, og derefter prøve at lære boksen bedre at kende.

-------------
Venlig hilsen, Vilhelm

Skrevet den: 27-Juli-2010 kl. 09:39

Samsung DTB-H390V boks

Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:

krkj!Jeg ved ikke rigtig, men måske ville jeg prøve at slutte boksen til et tv med scartindgang, og derefter prøve at lære boksen bedre at kende.

Ak, det har jeg gjort. Den virker fint med SCART og med HDMI. Fandt intet i setup vedr. RF-out.

Skrevet den: 27-Juli-2010 kl. 11:24
Samsung DTB-H390V ,  Hinke HT0210Vi,  Hinke HT0415Vi 
De her nævnte modtagere har i følge Boxer RF modulator, det er ikke mange, men det kan jo heller ikke forventes i dag at udstyr har en sådan, det hører den Analoge fortid til. Hvad ellers der er af udstyr med den funktion ved jeg ikke, ellers må der anskaffes en Modulator.

-------------

Skrevet den: 27-Juli-2010 kl. 14:16

Besked fra: moho
Der ER vel en grund til man ikke kan finde en RF moduleret udgang, den er eller skal vel slet ikke være der!     Boxer godkendelse eller ikke, jeg kunne ved Gud ikke se, dette skulle være en betingelse for en sådan godkendelse!

Det er det da heller ikke, der er vel ingen som har skrevet at det er et krav, hvis det var tilfældet, så skulle alle de modtagere som er godkendt jo have det. Det er også som skrevet ikke noget der hører til på udstyr i dag. Der har været AV In på TVer i mere end 20 år.

-------------

Skrevet af: miri
Skrevet den: 27-Juli-2010 kl. 20:06

1. forsøg: Jeg har købt en Samsung DTB-H390V boks. ...

Eller andre forslag til at få levende billeder på det gamle fjernsynsapparat?

3. Tilslut en gammel video via scart, og brug RF fra den...........

-------------
miri

Skrevet den: 27-Juli-2010 kl. 22:25

Samsung DTB-H390V, Hinke HT0210Vi, Hinke HT0415Vi
har i følge Boxer RF modulator.

Tak! Samsung DTB-H390V har jeg i dag leveret retur. Den har tilsyneladende ikke RF-modulator, selvom Samsung-san siger det.
Jeg vil nu prøve hinke-ht0210vi.

Skrevet den: 27-Juli-2010 kl. 23:01
Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

3. Tilslut en gammel video via scart, og brug RF fra den.

God ide! Faktisk står der p.t. netop sådan en opstilling:
MPEG2boks...(SCART)...GammelVideo...(RFout)...GammeltFjernsyn
Men de 3 seriekoblede apparater giver for mange muligheder for fejlbetjening, så i forb. med opgradering til MPEG4 ville jeg gerne forenkle.

Skrevet af: moho
Skrevet den: 28-Juli-2010 kl. 17:13
Som vanlig løber jeg med en halv vind, men nogen leverer åbenbart noget Uden RF modulator  Embarrassed Og om jeg begriber der skulle være et krav herom fra Boxer _____. Med tanke om STB, kabel eller ej, for modtage de fri digitale kanaler.

-------------
Har Stofa, Basispakke! Forvirrelsesfreak og andre Århushistorier. Den korrekte opløsning i det vandrette plan for HD er lige netop ___?

Print side | Luk vindue