Pas på med DVD Pacific
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Film og udsendelser
Forumbeskrivelse: Film på Blu-ray, DVD samt tv-udsendelser mv.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=83410
Udskrevet den: 25-Februar-2025 kl. 09:03
Emne: Pas på med DVD Pacific
Skrevet af: Heinrich
Emne: Pas på med DVD Pacific
Skrevet den: 16-Juli-2010 kl. 00:33
I tidernes morgen var DVD Pacific ellers en fantastisk god amerikansk forhandler af både DVD og Blu-ray film, men det har desværre ændret sig efter forretningen blev solgt til en anden butik kaldet "direct-to-you" og flyttet fra New Jersey til Florida. Den ellers gode kunde service blev vist efterladt i New Jersey hos de gamle ejere.
En forsendelse på næsten 290 dollars med Blu-ray film der blev afsendt for 4 uger siden er pist forsvundet i posten på vej her til landet. Jeg kontaktede dem via deres contact form at de har på deres site og meldte at pakken ikke er ankommet efter 4 uger, men der er kun total død linie fra de nye ejere selv efter flere kontakt forsøg.
Jeg har desværre må sande at jeg ikke er den eneste der har bøvl med dem, på digital-retribution.com er der også indlæg om problemer med dem af samme karakter med ikke ankommende pakker. Så det er dælme sidste gang jeg benytter mig af dem.
|
Svar:
Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 16-Juli-2010 kl. 00:50
De var i Florida før det seneste ejerskifte.
Din pakke kan være strandet i tolden, hvor PestDK forbeholder sig ret til at bruge uanede mængder af tid på toldbehandlingen selvom gebyret egentlig burde svare til express behandling. Jeg synes ikke at 4 uger er lang tid for en pakke fra USA.
------------- Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
Skrevet den: 16-Juli-2010 kl. 01:04
Hvis det vitterlig er det danske postvæsen der har taget grabberne i den, så må de godt se at komme i gang med at få den fortoldet, for den her lange ventetid er latterlig. Tidl. pakker jeg fik fra dem før ejer skiftet var altid retur adresseret til New Jersey, det er derfor jeg gik ud fra at de også lå der dengang og det tog faktisk kun 2 uger for dem at ankomme.
|
Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 16-Juli-2010 kl. 01:16
Jeg synes at fire uger er ret lang tid, men hvis den er fanget i tolden er alt muligt. Og til 290 dollars (!), så vil jeg sige at det er temmelig sandsynligt at tolderne har fundet den interessant.
|
Skrevet den: 16-Juli-2010 kl. 02:53
Det var den Star Trek boks med TNG filmene der trak den ekstra godt op (64 dollars), men den sidste forsendelse der også lå i det prisleje tog kun 2 uger (nul fortoldning).
Men jeg har holdt lidt øje med en anden webshop i et par år kaldet DVD Empire, de har International Priority Airmail som jeg ellers altid benyttede hos den gamle DVD Pacific og gebyrerne er stort set ens for det, for det ekstra fut i sagerne betaler jeg gerne for.
|
Skrevet den: 19-Juli-2010 kl. 02:20
Nå nu skete der da noget, de har endelig svaret.
Pakken er sendt
med DHL og der kan gå op til 28 hverdage inden deres pakker er
garanteret leveret med den service. Dog skal man helst tillade 30
hverdage. Men er den ikke fremme Torsdag, så melder DVD Pacific den
lost og kræver at DHL skal trace den, dernæst sender de mig så en ny
pakke med alle mine Blu-ray's.
Faens, det betyder med 100% garanti fortoldning hvis den når at komme frem, når DHL er blevet brugt.
|
Skrevet af: Strange
Skrevet den: 19-Juli-2010 kl. 08:27
Hvad løber sådan en fortoldning op i?
|
Skrevet af: frugtkompot
Skrevet den: 19-Juli-2010 kl. 08:34
+ 25 % velsagtens? :o
------------- Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield. Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.
|
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 19-Juli-2010 kl. 09:59
Der skal betales Moms = 25% + Told = 2,5% af varens værdi + Fortoldningsgebyr = Kr 160,-.
------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Skrevet af: HeartWare
Skrevet den: 19-Juli-2010 kl. 14:00
Faktisk er det told + moms (der betales også moms af tolden)...
------------- Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver
|
Skrevet af: Allan Olesen
Skrevet den: 19-Juli-2010 kl. 14:43
...og så er det vel kun PostDanmarks fortoldningsgebyr, der er 160,-. Varen er sendt med DHL, og her vil det ikke undre mig, om gebyret er endnu højere.
|
Skrevet den: 19-Juli-2010 kl. 16:23
Jeg kan huske at da de gamle ejere benyttede UPS til en af mine forsendelser, der rendte det op i godt 500kr.
|
Skrevet af: Jens Thomsen
Skrevet den: 20-Juli-2010 kl. 13:35
Jeg har aldrig oplevet toldproblemer med Pacific, så længe jeg har holdt mine bestillinger på 5-6 skiver. De få gange, jeg er blevet snuppet, har altid været, når jeg har bestilt mere.
Jeg er dog lidt spændt på min seneste bestilling, fordi jeg overskred min egen grænse og bestilte både et stort bokssæt + 3 løse film. Det gjorde jeg, fordi boksen var i restordre og skulle bestilles hjem, så jeg satsede på, at de ville sende resten for sig. Men det tog dem nøjagtigt 20 timer at skaffe skidtet, så nu er det hele sendt på én gang. :)
Efter ejerskiftet tager mine pakker typisk 7-10 dage om at nå frem.
I øvrigt, angående de forrige ejere, så er det rigtigt, at forretningen oprindeligt lå i Florida. Men de flyttede til New Jersey sammen med en del af personalet for ca. 1 år siden. De var så desværre nødt til at sælge hele butikken for nogle måneder siden pga. sygdom (det var et amerikansk-australsk ægtepar, der havde Pacific, og manden er efter sigende dødsyg). Jeg har ikke selv oplevet nogle problemer efter ejerskiftet, men jeg savner godt nok deres gamle ønskeliste-funktion.
|
Skrevet den: 20-Juli-2010 kl. 15:28
Der er dog en ting jeg ikke rigtig bryder mig om og det er at "International Priority Airmail (USPS)" ikke længere er mugligt at anvende som forsendelses metode efter ejer skiftet, det garanterede altid kvik levering.
Men angående told, så har mine forældre fortalt mig at de i sidste uge så et indslag på DR i nyhederne angående en fornylig razzia der er lavet imod kopi produkter der vist åbenbart fortsætter et stykke tid endnu. Der var de inde på et lager hvor der ligger TONSVIS af pakker der skal kigges efter for kopi varer.
Her kom det også frem at os alm. webshop handlere er blevet ramt af den razzia og at der ligger ekstremt mange af vore pakker der og venter nu på at blive fortoldet. Der kunne iflg. mine forældre sagtens gå op til 3 måneder inden noget som helst på det lager bliver sendt ud til Danskerne hvis der er tale om noget der blot skal standard fortoldes.
Så meget til hvor at mine Blu-ray's så åbenbart er havnet, så Jens dine kan måske også befinde sig på det lager, hvor mine tilsyneladende er havnet. Men jeg laver lige en followup til DVD Pacific alligevel her på Torsdag hvis de ikke er dukket op, så kan de lige høre DHL om hvad der er sket med dem.
|
Skrevet den: 26-Juli-2010 kl. 00:56
Har hørt fra DVD Pacific. De har undersøgt hvad der er sket med pakken og den er ganske simpelt pist forsvundet i posten, DHL har åbenbart heller ingen forklaring på mysteriet. Så DVD Pacific har valgt at overføre det fulde beløb tilbage til min konto i stedet for at prøve at sende de Blu-ray's igen.
|
|