Print side | Luk vindue

Sæderup`s HTPC Hjemmebiograf Setup..... nu med 3D

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Min hjemmebiograf
Forumbeskrivelse: Vis dit udstyr frem for andre brugere
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=83517
Udskrevet den: 18-December-2024 kl. 05:49

Emne: Sæderup`s HTPC Hjemmebiograf Setup..... nu med 3D
Skrevet af: Sæderup
Emne: Sæderup`s HTPC Hjemmebiograf Setup..... nu med 3D
Skrevet den: 18-Juli-2010 kl. 19:19

Sæderups`s HTPC/TV server/Hjemmebio Setup Nu med 3d...

Opdatering 30/01/2011   Ny reciever Pioneer SC-LX73, Ny Htpc med 3D, Xbox 360 + nye billeder og beskrivelse.

• Lidt er der sket i 2010, en reciver er det blevet til og en opdatering af htpc`en i stuen således jeg nu er i stand til at nyde fuld hd lyd og billed, og ikke mindst 3D, en xbox 360 er det også blevet til.
  • Tv bænken er blevet lavet lidt om da den nye htpc har lidt andre krav til kølling end et lille ion board har brug for og der manglede lidt plads til xboxen.
Opdatering 29/08/2010 Nyt fjernsyn Samsung PS50C7705 

• Et rigtig lækkert fjernsyn med outstanding billede kvalitet og design for lige at bruge et nyt ord, som jeg egentlig er tilfreds med, men har dog en række punkter som ikke er iorden, retention, pixel fejl. (Fik skiftet panelt pga. 4 - 5 døde pixel, kort efter fandt jeg endnu en død pixel på det nye panel, det ville samsung ikke skifte da der kun er en.)  Men det værste er at jeg har fået et fast brændt tv2 logo der dog kun kan ses ved meget meget lyse scener.
Hej J efter at have brugt mange timer på at læse og studere/savle over de forskellige setups der er her i forumet mener jeg det er min tur til at vise hvad jeg har.

Historie:

Det hele startede for nogle år siden da kæresten og jeg var en tur i Bilka, på det tidspunkt havde amitech lige lanceret deres mediacenter og jeg var solgt med det samme, tanken om at kunne samle alle ens apparater i et, det synes jeg var fantastisk, købte dog ikke et amitech mediacenter men gik længe og tænkte på hvordan det hele skulle skrues sammen, på samme tidspunkt var vi ved at renovere hele hytten og jeg kunne derfor sørge for, at få lavet netværksstik og fræset alle kabler ind i væggene.   

På det tidspunkt havde jeg aldrig samlet en computer selv og var derfor et stort ?, jeg fandt frem til en hjemmeside som et af forummets medlemmer, Ken_t havde lavet og brugte det hardware som han havde foreslået og fik bygget min første HTPC J der efter har jeg stille og roligt udbygget mit setup. 

Som det er nu har jeg valgt at lave en server/client setup, det har jeg gjort da jeg synes det bliver mere et fleksibel system.

På alle HTPC´erne bruger jeg XBMC som det primære program og bruger DVBviewer til at se fjensyn fra, dvbviewer startes inde fra xbmc, bruger XBMC da det afspiller alt hvad man smider efter det og bruger venligheden og stabiliteten er helt i top og i kombination med dvbviewer spiller det max.

Efter opdateringen af HTPC´en kan den afspille HD lyd og 3D men xbmc understøtter stadig ikke HD lyd eller 3D, så hvis jeg vil se 3D og høre HD lyd må jeg lukke xbmc og bruge Powerdvd 10.    

Stuen

HTPC:

Hardware:

• Kabinet:              Antec fusion
  • Bundkort:            Asus P7H55-M
  • CPU:                   Intel I3 
  • Ram:                    OZC Platinum DDR3-1333 2x2048mb
  • Grafikkort:           Zotac GT430 zone edition passiv kølet
  • Hardisk:               Kingston 64 gb SSD
  • PSU:                    Seasonic SS-400FL Gold passiv
  • Cpu Køler:           Scythe BIG Shuriken SCBSH-1000
  • Kabinet køler:      Scythe S-flex silent fan
Software:

Windows 7, whs consol, lights out client, powerdvd 10, AC3 filter, DVBviewer 4.6, XBMC 10,0

Fjernsyn:                                Samsung PS50C7705

Receiver:                               Pioneer SC-LX73

Center højtaler:                     Dali concept 1

Front højtalere:                      Dali concept 8

Bag højtalere:                        B&W M1

Sub:                                        Dali 10"
Spil consol:                             Xbox 360, Wii

Styrings enheder:

Tastatur og mus:                   Logitech divo mini

Fjernbetjening:                      Logitech Harmony one og HTC desire

Køkken

HTPC:          Acer Revo 3600

Software:     Windows 7, whs consol, lights out client, powerdvd 10, AC3 filter, DVBviewer 4,6 XBMC 10,0

Skærm:         HP 2309m 23”

Styring enheder:

Tastatur og mus:                     Fujitsu/siemens

Fjernbetjening:                       HFX Vista GP Remote Control

Soveværelse

HTPC:         
Asrock ION 330
HFX Vista GP ir modtager

Software:     Windows7, whs consol, lights out client, powerdvd 10, AC3 filter, DVBviewer 4.6, XBMC 10,0

Fjernsyn:      Samsung UE 32” B6000

Styring enheder:  Harmony 515

Server/tv server (Hjertet i systemet)

Hardware:

• Kabinet:                         Miditower fundet på den lokale genbrugsplads.
  • PSU:                              Antec 430W fra et antec fusion kabinet 
  • Bundkort:                       Gigabyte GA-MA78GM-S2H
  • Processor:                      AMD Athlon X2 4850e / 2,5 G
  • Ram:                               2 stk. 1024mb ddr2 A-data Vitest performance memory
  • HHD1 systemdisk:          WD 160 GB
  • HHD2:                            WD 2 TB
  • HHD3:                            WD 1 TB
  • HHD4:                            WD 1 TB
  • Blueraydrev:                    Lite-On 4xBD – 12xdvd
  • TV tuner 1:                      Digital-everywhere FloppyDTV S2/CI DVB-S+ conax cam by Smit
  • TV tuner 2:                      Digital-everywhere FloppyDTV S2/CI DVB-S+ conax cam
  • Kort deling:                     SmartWi

Software:

• Windows Home Server powerpack 3. Add ins: utorrent, Add ind central, Lights out, Avast antivirus, My movies, Advanced admin consol addin, Home server smart, perfect disk 11, whs port forward.

• DVBviewer recordingservice 1.6.9 beta.

• Diverse: Make MVK, virtuel clone drive, speedfan, anydvd, VLC media player 0.8.6i

Fremtids perspektiver:

Nyt og større fjernsyn til stuen.

Ny Receiver til stuen der kan afspille de nye lydformater.

Front højtalerne trænger til en opdatering.

En tuner mere til serveren.

En HTPC mere, til sønniken når han bliver gammel nok(ER LIGE BLEVET FARBig smile)

Det blev til en længere smøre men håber i kan bruge det.

MVH

Sæderup

-------------
Panasonic CXC725

Pioneer SC-LX73

Elac 247, Elac cc 241 og monitor audio c265-fx

Nvidia Shield

Svar:
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 18-Juli-2010 kl. 19:27
Jeg er ret imponeret over den fine TV bænk i , er det eg. Ser meget stilren ud med de hvide låger og stålbeneneBig smile

Skrevet af: Bschmidt
Skrevet den: 18-Juli-2010 kl. 19:32

SÅDAN, tillykke.......

og ja setuppet er også lige i skabetLOL. Sådan skal den skæres, det mest komplette setup til dato IMHO.

BS

EDIT: og har i set det allesammen >MED BILLEDER<

-------------
http://tinyurl.com/2vwl5jc - BS - AV udstyr O.A. | http://tinyurl.com/6xv6rcn - N-Oof | http://tinyurl.com/2wz9raw - "Vis mig dit HTPC setup"

Skrevet af: jgni
Sæderup, det er flot!!

-------------
Mvh. Jan

Tak, Ja det er egSmile lidt dyr men resultatet er blevet derefterSmile

Skrevet af: Monsterslam
Skrevet den: 18-Juli-2010 kl. 21:42
Super fedt setup!!
Har dog et par spørgsmål:
Hvordan ser du tv over klienterne, man skal vel ikke til at klikke sig vej gennem recordingservice web delen?
Hvilket program bruger du til fjernbetjeningerne? Går ikke ud fra det virker out of the box.

Skrevet den: 18-Juli-2010 kl. 22:19
Oprindeligt skrevet af Monsterslam Monsterslam skrev:

Hvordan ser du tv over klienterne, man skal vel ikke til at klikke sig vej gennem recordingservice web delen?

Nej, programet dvbviewer er installeret på klienterne og recordingservice er installeret på servere.

Skrevet af: strandvasker
Skrevet den: 18-Juli-2010 kl. 22:44
Allerførst tillykke med familieforøgelsen!

Herefter må jeg sige wauw!. Det er bare et gennemført setup med stil hele vejen, imponerende.

Skrevet den: 18-Juli-2010 kl. 23:19

Super fedt setup!!
Har dog et par spørgsmål:
Hvilket program bruger du til fjernbetjeningerne? Går ikke ud fra det virker out of the box.

jeg bruger denne løsning  http://www.youtube.com/watch?v=0Xrt_XyN0XU - http://www.youtube.com/watch?v=0Xrt_XyN0XU  når jeg skal se fjernsyn, se mere her  http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=81636&KW=xbmc+dvbviewer&PID=828068&title=xbmc-og-tv#828068 - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=81636&KW=xbmc+dvbviewer&PID=828068&title=xbmc-og-tv#828068  (du har selv detaget i trådenWink)

med hensyn til fjernbetjeningen, så er harmony´erne sat op til virke som et tastatur (mce keybord) så er det bare et spørsmål om at tildele de rigtige taster til play stop o.s.v og de samme taster virker også når dvbviewer er startet.

Skrevet den: 18-Juli-2010 kl. 23:22
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

Allerførst tillykke med familieforøgelsen!

TAKSmile

også for de andre fine ordWink

Skrevet af: Slettet_120331
Skrevet den: 19-Juli-2010 kl. 01:05
Fedt setup og virkeligt komplet! 

Håber soveværelset ligger langt væk fra de concept 8 :D

Hvem får du TV fra? (udbyder)
Du har flere XBMC klienter som alle opdatere fra det samme sted. Har du dem til rent faktisk at synkronisere deres databaser eller scraper du bare på alle klienter?
Går ud fra du bruger et nightly build af xbmc for at kunne slå dvxa2 til?

Bliver virkeligt dejligt når der kommer understøttelse af tv-tunere i xbmc (som skulle være på gaden forholdsvist snart). Har du overvejet at streame tv til xbmc istedet for at åbne det i dvbviewer. Problemet er jo lidt at din android mobil ikke længere kan styre noget når du er gået ind i dvbviewer?

Skrevet den: 19-Juli-2010 kl. 08:55
Oprindeligt skrevet af Briam Briam skrev:

Fedt setup og virkeligt komplet! 

Håber soveværelset ligger langt væk fra de concept 8 :D

Hvem får du TV fra? (udbyder)
Du har flere XBMC klienter som alle opdatere fra det samme sted. Har du dem til rent faktisk at synkronisere deres databaser eller scraper du bare på alle klienter?
Går ud fra du bruger et nightly build af xbmc for at kunne slå dvxa2 til?

Bliver virkeligt dejligt når der kommer understøttelse af tv-tunere i xbmc (som skulle være på gaden forholdsvist snart). Har du overvejet at streame tv til xbmc istedet for at åbne det i dvbviewer. Problemet er jo lidt at din android mobil ikke længere kan styre noget når du er gået ind i dvbviewer?

Tak, soveværelset ligger heldigvis i den anden endeWink, jeg bruger canal digital (satelit) som tv udbyder, de har de fleste HD kanaler og fungere perfekt i et HTPC setup.

Jeg har mymovies til whs installeret, så xbmc klienterne scraper hver især men bruger de samme data fra mymovies på windows homeserveren.

Ja glemte hvis at skrive at jeg bruger nightly build af xbmc så jeg kan bruge dvxa2, de seneste build`s er stabile nok. 

Jeg har været ved at lege med tanken om at streame tv til xbmc(det er upnp løsningen du tænker på ikke?) men det virker ikke ordenlig, det tager for lang tid at skifte kanal, 20 sec for SD kanaler og endnu længere med HD, hvis det da ikke fryser fast inden, ingen epg, ingen mulighed for at programere optagelser, timeshift er begrænset man kan pause og starte igen.
Det vil være perfekt hvis man kunne bruge xbmc live så kunne man spare pengene til windows og ja det er lidt nitten at jeg mister muligheden for bruge android mobilen når dvbviewer er startet men bruger nu kun den når jeg høre music, der har jeg lavet en aktivitet på harmoyen der kun tænder anlæget og HTPCen, så vælger jeg musikken jeg vil høre med mobilen. 

Skrevet af: Bruger udmeldt 10
Skrevet den: 19-Juli-2010 kl. 09:23
Hold da op, det er bare et lækkert setup. Hug

Skrevet den: 19-Juli-2010 kl. 13:18
Oprindeligt skrevet af Sæderup Sæderup skrev:

Nej, programet dvbviewer er installeret på klienterne og recordingservice er installeret på servere.

Men hvordan sætter du klienter op? Tilføjer du bare x antal unicast enheder og så spiller det?

Mht til at tilføje en sti i xbmc så har jeg fået det til at virke (kan godt huske jeg selv deltog i trådenWink)

Jeg tror jeg skal have mig sådan en harmony så, jeg er ved at være træt af at trykke på enten mus eller tastatur for at få gang i maskinen.

Men skal der noget andet software til end logitechs? Tænker på om du bruger eventghost? Og lige en sidste ting. Jeg skal bruge en ir modtager, skal den være understøttet af eventghost eller kan jeg vælge hvilken som helst?

Det blev en halv lang smøre Smile

Skrevet den: 19-Juli-2010 kl. 15:43

Men hvordan sætter du klienter op? Tilføjer du bare x antal unicast enheder og så spiller det?

Mht til at tilføje en sti i xbmc så har jeg fået det til at virke (kan godt huske jeg selv deltog i trådenWink)

Jeg tror jeg skal have mig sådan en harmony så, jeg er ved at være træt af at trykke på enten mus eller tastatur for at få gang i maskinen.

Men skal der noget andet software til end logitechs? Tænker på om du bruger eventghost? Og lige en sidste ting. Jeg skal bruge en ir modtager, skal den være understøttet af eventghost eller kan jeg vælge hvilken som helst?

Det blev en halv lang smøre Smile
Jeg har kun tilført en unicast enhed pr. klient men tag og læs denne beskrivelse igennem: http://digitalt.tv/dvbviewer-recording-service - http://digitalt.tv/dvbviewer-recording-service

Kan helt klart anbefale en harmony, når man først lige er blevet bekendt med deres opsætnings program køre det bare.

Bruger ingen ekstra programmer til fjernbetjeningen, dvs. ingen eventghost, det er ikke nødvendigt hvis du sætter din harmony op til agere som MCE keyboard, det eneste du behøver er en microsoft ir receiver som f.eks følger med denne her fjernbetjening: http://www.mm-vision.dk/produkter/visvare.asp?action=vis&menu=mediacenter&varenr=51064 - http://www.mm-vision.dk/produkter/visvare.asp?action=vis&menu=mediacenter&varenr=51064

Skrevet den: 19-Juli-2010 kl. 18:09
Tak for hjælpen. Så kan jeg jo lige bruge lidt flere penge på mit setup :)

Skrevet den: 20-Juli-2010 kl. 08:06

Tak, soveværelset ligger heldigvis i den anden endeWink, jeg bruger canal digital (satelit) som tv udbyder, de har de fleste HD kanaler og fungere perfekt i et HTPC setup.

Jeg har mymovies til whs installeret, så xbmc klienterne scraper hver især men bruger de samme data fra mymovies på windows homeserveren.

Ja glemte hvis at skrive at jeg bruger nightly build af xbmc så jeg kan bruge dvxa2, de seneste build`s er stabile nok. 

Jeg har været ved at lege med tanken om at streame tv til xbmc(det er upnp løsningen du tænker på ikke?) men det virker ikke ordenlig, det tager for lang tid at skifte kanal, 20 sec for SD kanaler og endnu længere med HD, hvis det da ikke fryser fast inden, ingen epg, ingen mulighed for at programere optagelser, timeshift er begrænset man kan pause og starte igen.
Det vil være perfekt hvis man kunne bruge xbmc live så kunne man spare pengene til windows og ja det er lidt nitten at jeg mister muligheden for bruge android mobilen når dvbviewer er startet men bruger nu kun den når jeg høre music, der har jeg lavet en aktivitet på harmoyen der kun tænder anlæget og HTPCen, så vælger jeg musikken jeg vil høre med mobilen. 

selv bruger jeg ubuntu og har brugt et program der hedder tvheadend (meget ala recording service) som streamer til xbmc over dlna. Der har jeg ikke langsomme kanalskift, faktisk er det hurtigere end mit fjernsyn kan skifte :) Har du gigabit netværk eller? Jeg streamede kun til xbmc altså streamede jeg det fra samme computer som xbmc var på.

Skrevet den: 20-Juli-2010 kl. 20:31
desværre fik jeg ikke sat mig ordenlig ind i netværks opsætning da vi byggede om og derfor gik jeg med til at det skulle være cat 5 kabel der blev trukket rund i husetConfused og det skal hvis være cat5.e eller højere for at man kan bruger gigabit? jeg må indrømme at netværk slet ikke er min stærke side.
Det her står på kablet: "ic network ftp enhanced cat.5 350mhz patch iso/iec og masse mere" kan det bruges til gigabit?

Har lige brugt lidt tid på at læse om tvheadend, det lyder lovende og spændendeSmile hvilke tv tunere brugte du? læste noget med at timeshift ikke var understøttet endnu?
Findes der ubuntu server software i samme stil som whs?

Skrevet den: 20-Juli-2010 kl. 20:39
Er 99% på det ikke kan bruges til gigabit da cat5e er 550mhz eller sådan noget. Nej timeshift er ikke understøttet og mens aac lyd er understøtttet så er aac-he ikke som lige netop er det dr's mpeg4 kanaler benytter sig af. 

Kan ikke huske det præcise navn på tuneren. bare en random dvb-t usb som var understøttet i kernel. 
Nope ikke noget timeshift som det ser ud nu. Skal nok skrive noget her på recordere når der kommer vdr understøttelse i xbmc. Glæder mig til at finde ud af hvordan det virker :)

Skrevet den: 20-Juli-2010 kl. 21:07

I en anden diskussion fik jeg læst lidt op på 1000 baseT standarden og den siger faktisk at du kan køre Gigabit på et cat5 kabel, så det var måske værd at prøve, det må kunne gøres med et par lånte switche/bærbare og noget TTCP. Jeg er klar over at "tommelfingerreglen" siger min cat5e til Gb men hvorfor ikke prøve?

BS

-------------
http://tinyurl.com/2vwl5jc - BS - AV udstyr O.A. | http://tinyurl.com/6xv6rcn - N-Oof | http://tinyurl.com/2wz9raw - "Vis mig dit HTPC setup"

Skrevet den: 20-Juli-2010 kl. 21:49
Oprindeligt skrevet af Bschmidt Bschmidt skrev:

I en anden diskussion fik jeg læst lidt op på 1000 baseT standarden og den siger faktisk at du kan køre Gigabit på et cat5 kabel, så det var måske værd at prøve, det må kunne gøres med et par lånte switche/bærbare og noget TTCP. Jeg er klar over at "tommelfingerreglen" siger min cat5e til Gb men hvorfor ikke prøve?

BS
Har du nogle gode link til sider hvor jeg kan læse op på opsætning af netværk især gigabit? har søgt lidt sporatisk på google? men ikke lige fundet nogle brugbart.

Skrevet den: 20-Juli-2010 kl. 22:24
Altså det kræver jo ikke det store. Du skal have en router/switch der understøtter gigabit og så skal computerene have gigabig ethernet for at kunne understøtte det.

Skrevet den: 20-Juli-2010 kl. 22:31
ja det har jeg regnet udTongue men man skal ikke ind og ændre på link speed/duplex mode eller jumbo frame?

Skrevet den: 21-Juli-2010 kl. 06:08
Faktisk kan du teste det med 2xcomputere med Gb netkort, fast ip og TTCP installeret på begge computere. Med TTCP kan du måle hvor meget data du egentligt kan presse igennem.
Og nej der skal ikke rodes med duplex, speed settings og JF. Kun hvis man vil optimere på netværket når det kører.
BS

-------------

Skrevet den: 22-Juli-2010 kl. 12:55
Hej

Jeg har nu fået min hfx remote og jeg kan ikke få det til at virke. I xbmc er det kun tasten "i" der ikke bringer information op. I dvbviewer er der stort set ikke noget der virker. Jeg har hentet mce plugin og prøvet dem begge uden held.
Jeg har oprettet en tråd så vi ikke behøver din. http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=83643&title=hjlp-til-opstningremotexbmcdvbviewer - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=83643&title=hjlp-til-opstningremotexbmcdvbviewer

Thomas

Skrevet den: 29-August-2010 kl. 17:21
Hej

Så er der kommet et nyt fjernsyn i stuen, Samsung PS50C7705.

Fik det midt august og er ovenud tilfreds med det, kæmpe fremgang fra mit gamle sharp xd1e.

Billederne i den første besked er blevet opdateret. 

-------------
Panasonic CXC725

Pioneer SC-LX73

Nvidia Shield

Skrevet af: henrikbp
Skrevet den: 29-August-2010 kl. 21:52
Har stadig et Sharp. Kan du kort prøve at beskrive hvilke store ændringer du har oplevet med den nye skærm i forhold til den nye.

Skrevet den: 30-August-2010 kl. 08:53

Hvad størrelse er dit sharp, mit var et 37" så jeg skulle først lige over wauw effekten af 13 " mere skærm men når det er overstået synes jeg billede står mere skarpt, større farvedybde, sort er sort. Ved sharpen som jo er en lcd skærm har jeg altid synes at billede blev ligesom lidt mat i det, det ser jeg ikke på samsungen.

En anden ting er lys refleksion, jeg har en meget lys stue men synes at samsungen klare det bedre end sharpen. Ellers er der muligheden for at afspille i 24hz.

En sidste ting er designet, det er virkelig et flot fjernsyn, 3 cm dyb og en flot ramme. 

-------------
Panasonic CXC725

Pioneer SC-LX73

Nvidia Shield

Skrevet af: Firebird
Skrevet den: 30-August-2010 kl. 14:29
Flot setup. TV-bordet er kanon flot. Smart lavet. Det ser virkelig hyggeligt ud hos jer, og tillykke med sønnemanden og den nye skærm.

-------------
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?

Skrevet den: 30-August-2010 kl. 15:37
Oprindeligt skrevet af Firebird Firebird skrev:

Flot setup. TV-bordet er kanon flot. Smart lavet. Det ser virkelig hyggeligt ud hos jer, og tillykke med sønnemanden og den nye skærm.
TakSmile

-------------
Panasonic CXC725

Pioneer SC-LX73

Nvidia Shield

Skrevet den: 30-Januar-2011 kl. 16:56
Hej alle.Smile

jeg har opdateret tråden med nye billeder og beskrivelse af hvad nyt der er kommet til i løbet af 2010.

Se første side.

MVH

Sæderup

-------------
Panasonic CXC725

Pioneer SC-LX73

Nvidia Shield

Skrevet den: 30-Januar-2011 kl. 17:41
Hej

Det er skisme stadig et Top$ setup du har dig det kan der ikke sættes Question ved. Kan se at du er gået Pioneer vejen med din nye reciever, leverer den varen? Hvad med 3D?er det lige i skabet? vil egentligt selv hellere have et større billede end 3D (især når man skal have briller påCool) men er åben for friske meninger!

BS

-------------

Skrevet den: 30-Januar-2011 kl. 19:55
Hej

Pioneer´en skuffer ikkeWink, den har den fornødende kraft som min gamle NAD L73 manglede, jeg kan virkelig høre forskel, lydbillede er blevet bredere og lyden er mere klar og kraftfuld.

3D det er lige migBig smile, synes at det giver et dybere billed og en bedre fornemmelse at være inde i filmen, at man skal have briller på er jo nok det der afholder mange for at investere i det og med udsigt til, at udviklingen går mod 3D uden briller.
Men personlig gør det ikke mig noget at have briller på dog kunne de godt lave nogen der sad lidt bedre.

Sæderup 

-------------
Panasonic CXC725

Pioneer SC-LX73

Nvidia Shield

Skrevet den: 30-Januar-2011 kl. 21:18
Rigtig god info ang. 3D... Det kunne være man skulle se lidt nærmere på det. Jeg tror dog en projektor/lærred kommer ind før, men det skal da undersøges. Og din oplevelse af Pioneer falder ret godt i tråd med hvad andre oplever. Hvad er nu det med din skærm og pixelproblemerne? det er dælme da ikke for heldigt? Hvordan har Samsung været og danse med?
BS

-------------

Skrevet den: 31-Januar-2011 kl. 12:59

Da jeg fik skærmen kiggede jeg selvfølgelig efter om der var nogle fejl og fandt hurtig 4 - 5 døde pixel, jeg ringede til samsung support med det samme og de var hjælpsomme og imødekommende, de sendte også uden tøven en reperatør ud til os.

Reperatøren kom og han havde et nyt panel med og skiftede det, (Det tog så tre forsøg, første gang efter han havde samlet det og vi fik det hængt op på væggen igen ville det ikke tænde..Confused  ned med det igen, han havde så glemt at sætte et stil i en printpladeClown, han fik stikket sat i og samlet det igen og vi fik det hængt op, nu ville det tænde men så opdagede vi at beskyttelses foliet ikke var blevet fjernet på det nye panelEmbarrassed, så ned med det igen og skille det ad en gang til, fik fjernet foliet og samlet det igen, så efter tre forsøg lykkes detErmm han må have haft en dårlig dag....)
Vi kiggede begge efter om der var nogle døde pixel på det nye panel og kunne ikke finde nogen.

En uges tid efter fandt jeg så alligevel en død pixel så jeg ringede igen til samsung support men denne gang ville de ikke gøre noget ved det da der skal være min. tre døde pixel før de vil skifte det.

Jeg har ikke prøvet at snakke med dem om retentions problemet eller det fast brænde logo men jeg skulle nok tage det op med dem.

Sæderup

-------------
Panasonic CXC725

Pioneer SC-LX73

Nvidia Shield

Print side | Luk vindue