Print side | Luk vindue

Blue Tinum DVB-C i Føtex

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Kabel-TV
Forumbeskrivelse: TV, radio mv. via kabel (typisk DVB-C)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=83519
Udskrevet den: 23-Februar-2025 kl. 16:10

Emne: Blue Tinum DVB-C i Føtex
Skrevet af: Duelund
Emne: Blue Tinum DVB-C i Føtex
Skrevet den: 18-Juli-2010 kl. 19:49
Jeg ser at Føtex i næste uge har en Blue Tinum DVB-C MPEG4 boks.
Normalt forbinder man dette mærke med Aldi, men måske har de svunget sig op til en højere kvalitet.

Nogen der kender den boks (model BT-DTC-110) ?

Jeg har et familiemedlem der er på et antenneanlæg der får leveret signal fra Stofa, mon den kan benyttes der ?

Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 18-Juli-2010 kl. 19:55

Der er jo her på forummet blevet testet flere af disse billige boxe, og ingen af dem har været noget at prale af, og de kan jo kun p.ga. manglende kortlæser bruges til gratiskanalerne.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet den: 18-Juli-2010 kl. 19:59
Det er ok at den kun kan vise gratis-kanaler.
Jeg synes jeg erindrer at Abeo boksen havde problemer med Stofa.

Skrevet af: Allan Olesen
Skrevet den: 18-Juli-2010 kl. 20:01
Den Blue Tinum, som Bilka sælger, har fået meget ros her på recordere. Den skulle være markant bedre end Abeo-boksen, som faktisk er en søstermodel.

Jeg er ikke klar over, om boksen fra Føtex er identisk med den fra Bilka.

Skrevet af: Lotte
Skrevet den: 18-Juli-2010 kl. 20:55
file:///C:%5CUsers%5CLOTTEP%7E1%5CAppData%5CLocal%5CTemp%5Cmsohtmlclip1%5C01%5Cclip_colorschememapping.xml -

file:///C:%5CUsers%5CLOTTEP%7E1%5CAppData%5CLocal%5CTemp%5Cmsohtmlclip1%5C01%5Cclip_colorschememapping.xml - Jeg har købt boksen, til min søn i fødselsdagsgave. Jeg var med nede hos ham og sætte den op. Jeg syntes det er en ok boks, og min søn er godt tilfreds med den. Han bruger den tillige til at optage med og det virker fint.
Den fra Aldi købte jeg til min mor, jeg kan ikke se den store forskel på dem, lydmæssigt kan jeg ikke svare for hvordan de opføre sig, da hverken min søn eller mor han dem tilsluttet deres anlæg. Men ingen tvivl de er ganske udmærkede til den pris.

file:///C:%5CUsers%5CLOTTEP%7E1%5CAppData%5CLocal%5CTemp%5Cmsohtmlclip1%5C01%5Cclip_colorschememapping.xml - Jeg bemærkede at menuer var forskellige på de 2 modeller, men ellers ser de helt ens ud.

Skrevet af: tobiasbay
Skrevet den: 19-Juli-2010 kl. 11:09
Jeg har også købt boksen fra Føtex. Har kun haft den i et par uger, men er indtil videre ganske tilfreds. De erfaringer jeg typisk har med "billig varer" er, at de går væsentlig hurtigere i stykker, så boksen skal nok langtids-testes, før man kan komme med den endelige dom.

Skrevet den: 29-Juli-2010 kl. 14:52
Min gamle far på 74 har købt denne Blue Tinnum i Føtex.
Efter lidt opstartsvanskeligheder hvor den ikke fandt så mange kanaler, kom vi ind i en menu hvor der kunne vælges imellem Stofa, Yousee og måske en mere. Det hjalp og alle kanaler blev fundet.

Jeg er positivt overrasket over boksen - rimeligt billede på hans Panasonic Plasma, klart bedre end analog, dog ikke lige så godt som den indbyggede DVB-C i mit Sony NX700. Knapperne ragerer hurtigt, der er slet ikke det irriterende delay man kunne frygte. Eneste anke er udseendet af Tekst-TV - det ligner noget der er løgn. Vi har ikke afprøvet recording, det tror jeg ikke han magter :-)

Alt i alt er han meget glad - nu kan han se DR-HD, DR-K og et par andre kanaler han ikke kunne få på analog og desuden er billedet blevet bedre.

Skrevet af: JBoysen
Skrevet den: 02-August-2010 kl. 13:59
Enig i at tekst-tv er helt til grin på boksen, som ellers har mange gode kvaliteter. Enten må de kunne lave en split-screen løsning som på mange tv (halvt billede, halvt teksttv) eller også må de sende tekst-tv "signalet" igennem til tv'et, så man kan bruge TVets funktioner her, som typisk er ret gennemtænkte.

Skrevet af: Notfast
Skrevet den: 02-August-2010 kl. 14:57
Oprindeligt skrevet af Duelund Duelund skrev:

Normalt forbinder man dette mærke med Aldi, men måske har de svunget sig op til en højere kvalitet.

Jeg har et familiemedlem der er på et antenneanlæg der får leveret signal fra Stofa, mon den kan benyttes der ?
Så du afgøre produktes kvalitet ved hvem der forhandler det?

-------------
.....

Skrevet den: 02-August-2010 kl. 15:04
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Oprindeligt skrevet af Duelund Duelund skrev:

Så du afgøre produktes kvalitet ved hvem der forhandler det?

Du har ret, det kan man ikke generelt udlede.

Men man finder jo ikke Sony, Panasonic og andre mærkevarer i Aldi.
Jeg har før købt Blue Tinum produkter i Aldi, men har flere gange endt med at returnere det, fordi kvaliteten ikke var god nok (som jeg havde forventet).

Print side | Luk vindue