Print side | Luk vindue

Hjælp mig! - Pioneer KRP pixelfejl................

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Plasma TV
Forumbeskrivelse: Forum for Plasma TV (PDP)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=83607
Udskrevet den: 19-Maj-2024 kl. 22:10


Emne: Hjælp mig! - Pioneer KRP pixelfejl................
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Emne: Hjælp mig! - Pioneer KRP pixelfejl................
Skrevet den: 21-Juli-2010 kl. 15:34
Hvad stiller jeg op med at mit 500M har fået en periodisk pixelfejl. Det er en stærkt lysende rød pixel, som når den er tændt kan ses fra 3,6 m afstand og er meget generende.
 
Jeg mener jo at mit TV er blevet forringet i værdi pga den fejl, men Pioneer Danmark er ikke enige Ouch
 



Svar:
Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 21-Juli-2010 kl. 16:17
Du sætter et stykke sort plastic foran, så kan den ikke ses...

Stuck pixels er desværre et problem som de fleste firmaer har skrevet sig ud af.

Var der ikke noget med at tv med Pioneer Plus garantien dækker pixelfejl, hvis det var købt hos en dansk forhandler.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 21-Juli-2010 kl. 16:22
TV'et er købt hos dansk forhandler. Kender ikke rigtig noget til hvad der er hvad. Synes bare det er mærkeligt hvis jeg ikke skal ha' repareret TV'et på garantien.


Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 21-Juli-2010 kl. 16:31
det er vist meget normalt for de fleste producenter, som ikke har special pixel garanti, at 3-5 pixel er acceptabelt, selvom vi som bruger ikke syntes 5 pixel fejl er pænt.
 
At der aldrig er gjort noget i det sammenhæng er vel pga. hyppigheden omkring dette, eller at forhandler er flink og løser det på deres regning?
LG har som eksempel 100% pixelgaranti på alle FullHD skærme, men ikke ældre HD skærme, der er der en 3-5 pixel minimums grænse.. afhængig af tætheden på dem.
 
så hvis skærmen ikke dækkes så er det nok ikke noget sær tilfælde, men et spørgsmål om at læse deres garanti regler inden køb, selvom billed måske er nok så godt, så er deres garanti måske dårlig lyder det til..(altså uden tilvalgs garanti for disse fejl, som jo så også koster ekstra)
 
du må nok acceptere den fejl.. så måske en tuds og sort prik ovenpå kan løse lidt af det, så må det bare gentages når du renser skærmen.
 
 


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 21-Juli-2010 kl. 16:35
Det er bare ikke godt nok! Her køber man et dyrt TV med et GODT RY. Og så er man bare overladt til: "Du må nok acceptere den fejl".


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 21-Juli-2010 kl. 16:36
Må så erkende, at jeg er lidt med på sidelinien i denne sag. Og jeg mener følgende, og har fået lidt medhold hos en forbruger jurist:
 
Importøren mener jeg ikke kan erstatte forbrugerlovgivningen med henvisning til en ISO-standard
 
Kunden informeres IKKE ved købet om, at således fortolker importøren en pixelfejl, manglende forbrugervejledning
 
Ved levering af et TV er det kutume, at TV´et erstattes med et andet hvis der konstateres en pixelfejl - men det gør man så ikke 11 måneder senere (altså forhandler/importør erkender underforstået, at en pixelfejl er en fejl)
 
Og så er der værdiforringelsen, som slet ikke håndteres
 
Og jeg må så tilføje, at et landsdækkende forbruger magasin er interesseret i sagen netop fordi, at kunden stilles ringe, og problemet vil opstå i større og større omfang grundet et øget salg af fladskærme.
 
Hvis ikke Pioneer giver sig i sagen, så vil sagen om muligt blive prøvet ved retsinstanserSmile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 21-Juli-2010 kl. 17:04
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det er bare ikke godt nok! Her køber man et dyrt TV med et GODT RY. Og så er man bare overladt til: "Du må nok acceptere den fejl".
Godt ry, ja men ikke på deres support !
En kedelig fejl som der nok ikke er noget at gøre ved !!


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 21-Juli-2010 kl. 17:15
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det er bare ikke godt nok! Her køber man et dyrt TV med et GODT RY. Og så er man bare overladt til: "Du må nok acceptere den fejl".


Ja, problemet er at du har købt et billigt tv.

Klaus


Skrevet af: Bruger udmeldt 8
Skrevet den: 21-Juli-2010 kl. 17:21
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

TV'et er købt hos dansk forhandler. Kender ikke rigtig noget til hvad der er hvad. Synes bare det er mærkeligt hvis jeg ikke skal ha' repareret TV'et på garantien.
Du kan jo prøve at kontakte sælger. Hvis intet andet er aftalt gælder den almindelige købelov.


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 21-Juli-2010 kl. 17:49
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det er bare ikke godt nok! Her køber man et dyrt TV med et GODT RY. Og så er man bare overladt til: "Du må nok acceptere den fejl".


Det står endda nævnt i vejledningen at det kan ske.

Der er kun få producenter med pixelgaranti, da det jo er noget der kan ske efter noget tid.


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 21-Juli-2010 kl. 17:50
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Importøren mener jeg ikke kan erstatte forbrugerlovgivningen med henvisning til en ISO-standard


Hvilken ISO standard?


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 21-Juli-2010 kl. 18:10
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Importøren mener jeg ikke kan erstatte forbrugerlovgivningen med henvisning til en ISO-standard


Hvilken ISO standard?

Pixel Policy – Based on ISO 13406-2

Every pixel on a colour LCD panel is made up of 3 sub-pixels (red, green and blue) and each sub pixel is operated by its own transistor. Therefore, an LCD panel with a native resolution of 1024 x 768 has over 7.86K pixels and over 2.3M sub-pixels and transistors. Pixels or sub-pixels can occasionally become defective and this can occur at any stage in the life of the LCD panel. Pixel defects cannot be repaired and are accepted as a phenomenon of LCD technology.

In order to protect the consumer, ISO created a standard (ISO 13406-2) to regulate how many pixel or sub-pixel failures are acceptable in a display before it should be replaced under warranty. Alongside all reputable manufacturers, operates under and supports ISO 13406-2.

Native Resolution

No. of Million Pixels

Allowable Pixel Defects

Allowable Sub-Pixel Defects

Sub-Pixel Defects Within 5 x 5 block

1024 x 768

0.79

2

4

2

1280 x 1024

1.31

3

7

3

1366 x 768

1.05

3

6

3

1400 x 1050

1.47

3

8

3

1440 x 900

1.30

3

7

3

1680 x 1050

1.76

3

8

3

1600 x 1200

1.92

4

10

4

1920 x 1080

2.07

4

10

4

2048 x 1536

3.15

6

16

6



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: hopgreve
Skrevet den: 21-Juli-2010 kl. 18:29
Nej hvor er det surt for dig KampusOuch , jeg håber at det vil lykkedes dig at få det repereret på/via garantien....
MVH


-------------
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 21-Juli-2010 kl. 18:35
Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

Nej hvor er det surt for dig KampusOuch , jeg håber at det vil lykkedes dig at få det repereret på/via garantien....
MVH
Vi gør i det mindste alt hvad vi kan gøre hopgreve. Pioneer kommer ikke til at "Dø i synden", det er helt sikkertBig smile
Pioneer kommer til at vise, at de står ved det "Ry" for høje kvalitetsprodukter, som de jo gerne vil have at vi som kunder synes de står for.
 
Som en konsekvens af sagen har jeg allerede "Afbestilt" en Pioneer SC-LX73Dead


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 21-Juli-2010 kl. 19:01
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Importøren mener jeg ikke kan erstatte forbrugerlovgivningen med henvisning til en ISO-standard


Hvilken ISO standard?

Pixel Policy – Based on ISO 13406-2

Every pixel on a colour LCD panel is made up of 3 sub-pixels (red, green and blue) and each sub pixel is operated by its own transistor. Therefore, an LCD panel with a native resolution of 1024 x 768 has over 7.86K pixels and over 2.3M sub-pixels and transistors. Pixels or sub-pixels can occasionally become defective and this can occur at any stage in the life of the LCD panel. Pixel defects cannot be repaired and are accepted as a phenomenon of LCD technology.

In order to protect the consumer, ISO created a standard (ISO 13406-2) to regulate how many pixel or sub-pixel failures are acceptable in a display before it should be replaced under warranty. Alongside all reputable manufacturers, operates under and supports ISO 13406-2.

Native Resolution

No. of Million Pixels

Allowable Pixel Defects

Allowable Sub-Pixel Defects

Sub-Pixel Defects Within 5 x 5 block

1024 x 768

0.79

2

4

2

1280 x 1024

1.31

3

7

3

1366 x 768

1.05

3

6

3

1400 x 1050

1.47

3

8

3

1440 x 900

1.30

3

7

3

1680 x 1050

1.76

3

8

3

1600 x 1200

1.92

4

10

4

1920 x 1080

2.07

4

10

4

2048 x 1536

3.15

6

16

6

jamen ifølge denne tabel så må det jo have 4 defekte pixels. Så ved ikke hvad du vil bruge denne iso standard til !!


Skrevet af: Nikodk
Skrevet den: 21-Juli-2010 kl. 19:02
Egentlig utroligt at producenter kan komme afsted med at man skal aceptere en pixel eller flere.

Forbrugere er normalt ret beskyttede.
Kan ikke komme i tanke om andre produkter, hvor producenten kan slippe af med at forbrugeren må finde sig i mindre fejl.

Er der nogen der har afprøvet deres rettigheder ved en dansk domstol?




Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 21-Juli-2010 kl. 19:17
Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

Nej hvor er det surt for dig KampusOuch , jeg håber at det vil lykkedes dig at få det repereret på/via garantien....
MVH
Tak for din støtte hopgreveBig smile
 
Det jeg ikke forstår, er jo at jeg altid har været tro mod mærket Pioneer. Købte mit første anlæg i 74, og har siden udelukkende købt Pioneer produkter pånær lige et par gange. Så jeg har lagt en formue for noget jeg altid har troet på: Et kvalitetsprodukt med god support


Skrevet af: Mr. Claude
Skrevet den: 21-Juli-2010 kl. 19:22
Skal da stå i garanti papirerne hvis de ikke dækker pixelfejl 100%. Man kan jo ikke komme bagefter og sige man kun dækker delvist... Det står jo INGEN steder i brochure materialet. Og det nævnes jo ikke når der handles. At det står i vejledningen er jo ligegyldigt, for den ser du først når du HAR handlet.  RIng til forbrugerstyrelsen. Gå i flæsket på sælger. GOOD LUCK.


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 21-Juli-2010 kl. 19:40
Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

Skal da stå i garanti papirerne hvis de ikke dækker pixelfejl 100%. Man kan jo ikke komme bagefter og sige man kun dækker delvist... Det står jo INGEN steder i brochure materialet.


Det er da omvendt. Hvis der ikke står at pixelfejl er dækket, skal du jo ikke regne med det.

Derudover er risikoen for pixelfejl nævnt i deres manualer - ganske som retention og burn-in er det.


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 21-Juli-2010 kl. 19:41
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

jamen ifølge denne tabel så må det jo have 4 defekte pixels. Så ved ikke hvad du vil bruge denne iso standard til !!


Den Kampus har virker endda til at være en subpixel defekt, så der må være 10 fejl.


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 21-Juli-2010 kl. 20:14
Ja, der er ikke rigtig noget at gøre ved den sag, men jeg forstår nu ikke hvorfor man går helt i spåner over det (Hother afbestiller en LX73). Samsung, Benq, LG og Lenovo har den samme tilgang til pielfejl (som jeg selv har oplevet) og det skulle ikke undre mig om det er det samme hos andre producenter.

Dermed ikke sagt det ikke er en mega træls fejl - men jeg tror du må sluge pillen. 


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 21-Juli-2010 kl. 20:18
Oprindeligt skrevet af Nikodk Nikodk skrev:

Egentlig utroligt at producenter kan komme afsted med at man skal aceptere en pixel eller flere.


Egentligt utroligt at folk tror at de får en super garanti på et produkt som koster så lidt.

Klaus


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 21-Juli-2010 kl. 20:38
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Ja, der er ikke rigtig noget at gøre ved den sag, men jeg forstår nu ikke hvorfor man går helt i spåner over det (Hother afbestiller en LX73). Samsung, Benq, LG og Lenovo har den samme tilgang til pielfejl (som jeg selv har oplevet) og det skulle ikke undre mig om det er det samme hos andre producenter.

Dermed ikke sagt det ikke er en mega træls fejl - men jeg tror du må sluge pillen. 
Og det ville du gøre?


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 21-Juli-2010 kl. 20:39
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Nikodk Nikodk skrev:

Egentlig utroligt at producenter kan komme afsted med at man skal aceptere en pixel eller flere.


Egentligt utroligt at folk tror at de får en super garanti på et produkt som koster så lidt.

Klaus
Det kostede mere end de gængse mærker.


Skrevet af: Rasmusdc
Skrevet den: 21-Juli-2010 kl. 20:47
der er ikke andet at gøre end at acceptere det, ved Samsung er en af de få der har zero tolerance på netop lysende pixelfejl, da de er noget af det mest irriterende du kan få.

Men det er så endag kun samsung nordic.

det er en af fejlene ved LCD/PLASMA, dog slemmest ved LCD. Ja det er noget hø og personligt vil jeg ikke eje et tv med pixelfejl, men kunderne har købt det velvidende om at disse tolerancer findes, så markedet har jo accepteret denne type problemer. 

synd man ikke kan slå den ihjel, det ville gøre du ikke kunne se den på afstand

En rød stuck pixel, kan dog løse sig selv, min kones bærbare havde 1 ved fødsel men hun var ligeglad (12" med stor opløsning) den forsvandt efter 1 mdn.... underligt men sandt.


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=73079&PID=735791&title=work-in-progress-hjemmebio#735791 - Min Hjemmebio


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 21-Juli-2010 kl. 20:49
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det kostede mere end de gængse mærker.


Ingen tvivl.

De gængse mærker har også dyre modeller der heller ikke har pixel garanti.

Forstå mig ret: Der er ikke råd til at give fuld pixel garanti for den pris tv sælges til i dag. Jeg gav selv cirka 20kkr for mit 428 for over 3 år siden og regner da med at det lige nu lever på lånt tid både elektronik og panel. Hvad måtte du give for dit KRP500 - et sted mellem 20 og 25, for et tv 8" større end mit og med mere "luksus"?

Ja, du syntes det er dyrt - jeg syntes at det er svine billigt.


Klaus


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 21-Juli-2010 kl. 20:51
Så er det jo et Samsung jeg skal ha' næste gang. Jeg var ikke vidende om nogen tolerancer. Hvor står det henne? På Pioneers hjemmeside? I brochurer? Nej vel....


Skrevet af: Rasmusdc
Skrevet den: 21-Juli-2010 kl. 20:56
faktisk står det på hjemmesiden, kan huske jeg brugte ULOVLIGT meget tid på at undersøge det.

samsungs officielle er også gemt..

plus der er lovet de generelle tolerancer. håber for dig den kommer til live, for det ville da være et skridt ned at skifte til samsung, dog er deres nye plasma serie bedre / on par med Vt20..

men ja... det er lidt fusk, men har det selv på samme måde med ting som ..

Plasma Buzzing (lcd trafostøj) det burde jo heller ikke være noget der var en tolerance for (du skal have 7-9 i volume og det skal være en lydfyldt scene kan du høre det så er det ikke en fejl)..

de får jo bare lov.. 

men det hjælper jo ikke dig meget.


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=73079&PID=735791&title=work-in-progress-hjemmebio#735791 - Min Hjemmebio


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 21-Juli-2010 kl. 20:59
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Så er det jo et Samsung jeg skal ha' næste gang.


Tjek lige først om de har den garanti du efterspørger.....


Klaus


Skrevet af: Ullum
Skrevet den: 21-Juli-2010 kl. 21:00
Det er altid træls at få pixelfejl og kan godt forstå at Kampus er ærgelig over det.
 
Men jeg kan ikke forstå at producenternes politik vedr. pixelfejl pludselig kan komme bag på Kampus og Hother, som begge har brugt rigtig meget tid herinde de sidste par år. Der har været rigtig mange tråde hvor pixelfejl på fladskærme har været diskuteret.


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 21-Juli-2010 kl. 21:03
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Så er det jo et Samsung jeg skal ha' næste gang. Jeg var ikke vidende om nogen tolerancer. Hvor står det henne? På Pioneers hjemmeside? I brochurer? Nej vel....


Kig nu i din manual. Sektion 8.6.


Skrevet af: Brasch
Skrevet den: 21-Juli-2010 kl. 21:27
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Så er det jo et Samsung jeg skal ha' næste gang. Jeg var ikke vidende om nogen tolerancer. Hvor står det henne? På Pioneers hjemmeside? I brochurer? Nej vel....


Kig nu i din manual. Sektion 8.6.
jeg tror det Kampus mener er, at det er lidt "for sent" at skrive det i manualen, da man reelt set ikke har mulighed for at læse den inden købet og det ikke bliver nævnt ved handlen


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 21-Juli-2010 kl. 21:27
Manualen er jo ikke tilgængelig _inden_ et køb.


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 21-Juli-2010 kl. 21:39
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Manualen er jo ikke tilgængelig _inden_ et køb.

Jo, den findes netop elektronisk - google er din ven.

Samsung har ikke nul-pixelgaranti på monitorer til PC - er i sikre på de har det på tv?


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 21-Juli-2010 kl. 21:42
Og den har du så læst inden du valgte at købe et Pioneer TV?


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 21-Juli-2010 kl. 21:47
Oprindeligt skrevet af Nikodk Nikodk skrev:

Egentlig utroligt at producenter kan komme afsted med at man skal aceptere en pixel eller flere.

Forbrugere er normalt ret beskyttede.
Kan ikke komme i tanke om andre produkter, hvor producenten kan slippe af med at forbrugeren må finde sig i mindre fejl.

Er der nogen der har afprøvet deres rettigheder ved en dansk domstol?


Næh, det er jo det, som i det mindste jeg godt kunne finde påSmile

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: VC10
Skrevet den: 21-Juli-2010 kl. 21:51
Manualen på 500M har været tilgængelig på nettet i næsten to år. 
Jeg downloadede og studerede den nøje, inden jeg købte min 500M for lidt over et år siden. 

Jeg forstår godt, du er ærgelig over pixelfejlen. 
Som du nævnte, er fejlen periodisk og vil måske forsvinde igen. 



Skrevet af: Hother
Skrevet den: 21-Juli-2010 kl. 21:53
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Manualen er jo ikke tilgængelig _inden_ et køb.

Jo, den findes netop elektronisk - google er din ven.

Samsung har ikke nul-pixelgaranti på monitorer til PC - er i sikre på de har det på tv?
Jo, men nu er det jo ikke manualen man typisk ligger til grund for et køb, og en kunde skal da slet ikke finde sine oplysninger via nettet, for at finde ud af, hvilke farer man nu udsætter sig for at købe dette eller hint produkt.
 
Jeg vil vove den påstand (lidt i tråd med MPEG 4 problematikken), at er det er SÅ normalt, med pixelfejl som flere producenter lægger op til, så skal kunden da informeres om disse begrænsninger forinden et køb . man skal have at vide, at man er ringere stilletSmile 


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 21-Juli-2010 kl. 21:56
Når du bliver nok irriterede af at kikke på den røde prik, så kan du jo overveje at male den sort med en sprit tusch.




Skrevet af: kfcofir
Skrevet den: 21-Juli-2010 kl. 22:01
det er da nemt nok.. bare se her
 
 
 


-------------
En masse HiFi ( Bip biiiip) jeg ikke har tid til at sætte mig ind i :O(


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 21-Juli-2010 kl. 22:01
Det er åbenbart lidt blandede oplysninger man får hvis man kontakter Pioneers kundeservice. Da jeg i sin tid fik ombyttet mit første LX5090 pga. pixelfejl, så skulle man "blot" kunne se fejlen på 3 m afstand. Jeg havde dog en hel del flere end blot én rød pixel, så skærmen var egentlig DOA, men jeg fik dog at vide, at det ikke kun var antallet der var afgørende - også synligheden. Det er i grunden en lidt mystisk tilgang, for hvem skal den være synlig for? Mig, der har et 6/6 syn, eller andre der har +5 på begge øjne?
 
Dét der foruroliger mig mest, er egentlig at den kan ses på en sort baggrund, da dette tyder på en fejl i selve styringen af pixelen og ikke en død pixel som sådan. En død plasmacelle udsender ikke noget lys...
 
Edit: ER det en sort baggrund du viser, eller er det en grå?


-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: vasif
Skrevet den: 21-Juli-2010 kl. 22:06
Som udgangspunkt er det sælger man skal tage fat i, medmindre producenten har en særskilt garanti. Du har ikke rigtig nogle rettigheder overfor Pioneer, og det lyder jo til, at de alligevel ikke har tænkt sig at efterleve dine krav. Derfor, spar krudtet på forhandleren.

Pixelfejl er selvfølgelig en fejl, det siger sig selv, men i følge købeloven er det ikke nødvendigvis en mangel. Hvis i ikke kan finde en løsning på problemet med sælger, kan i jo vælge at inddrage sagen til forbrugerklagenævnet, som vil tage stilling, og afgøre efter en konkret vurdering.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 21-Juli-2010 kl. 22:07
Det er en multikoloreret baggrund på billedet. Når billedet ikke er tydeligere, må det være fordi den røde pixel udsender så meget lys at sensor'en på kameraet skruer ned.
 
Og ja, pixelen lyser kraftigt rødt på sort baggrund også.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 21-Juli-2010 kl. 22:25
Oprindeligt skrevet af Yakken Yakken skrev:

Det er åbenbart lidt blandede oplysninger man får hvis man kontakter Pioneers kundeservice. Da jeg i sin tid fik ombyttet mit første LX5090 pga. pixelfejl, så skulle man "blot" kunne se fejlen på 3 m afstand. Jeg havde dog en hel del flere end blot én rød pixel, så skærmen var egentlig DOA, men jeg fik dog at vide, at det ikke kun var antallet der var afgørende - også synligheden. Det er i grunden en lidt mystisk tilgang, for hvem skal den være synlig for? Mig, der har et 6/6 syn, eller andre der har +5 på begge øjne?
 
Dét der foruroliger mig mest, er egentlig at den kan ses på en sort baggrund, da dette tyder på en fejl i selve styringen af pixelen og ikke en død pixel som sådan. En død plasmacelle udsender ikke noget lys...
 
Edit: ER det en sort baggrund du viser, eller er det en grå?
Jeg er meget glad for dit indlæg Yakken, du er nok den jeg tillægger mest vægt, når det drejer sig om TV og teknik

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: musicus
Skrevet den: 21-Juli-2010 kl. 22:34
Oprindeligt skrevet af kfcofir kfcofir skrev:

det er da nemt nok.. bare se her
 
 
 
AHA!! Jeg har tit spekuleret på, hvad der egentlig sker med éns TV, når det det ryger på værksted. LOL

-------------
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500

Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800

2x DVDO Edge


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 21-Juli-2010 kl. 22:43
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Og den har du så læst inden du valgte at købe et Pioneer TV?

Nej, jeg var for doven, så jeg skrev en mail direkte til Pioneer inden køb.

Om man skal være nødsaget til at gå på nettet for at finde sådan nogle oplysinger kan man diskutere, men jeg køber 90% af mine ting over nettet, så for mig gør det ikke noget. Jeg står jo alligevel til ansvar for ikke at købe varen i en fysisk butik, så jeg skal selv foretage research.

Men du må have fat i sparshop og have en forklaring på hvorfor de ikke har nævnt Pioneer's politik omkring pielfejl da Hother købte det.


Skrevet af: Sejrsen
Skrevet den: 21-Juli-2010 kl. 22:55
Pis...
 
Kender godt fornemmelsen. Mine to første Pioneer plasmaer begge 436xde havde hver en helt død pixel (som selvfølgelig ikke er så slem som en rød pixel).
 
Det mest irriterende er ikke selve den defekte pixel, men at man hele tiden sidder og kigger efter den.
 
 


Skrevet af: vasif
Skrevet den: 21-Juli-2010 kl. 23:05
Forhandleren har en oplysningspligt omkring væsentlige oplysninger, men spørgsmålet er, om Pixel-fejl er en så væsentlig egenskab, at forhandleren decideret har pligt til at oplyse herom.

Pixel-fejl er i alt almindelighed et kendt begreb indenfor Tv, men det er yderst sjældent et fænomen som i praksis gør sig gældende på en tv-skærm, hvorfor man kan diskutere, om forhandleren har pligt til at oplyse herom.


Skrevet af: bleze
Skrevet den: 21-Juli-2010 kl. 23:08
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Samsung, Benq, LG og Lenovo har den samme tilgang til pielfejl (som jeg selv har oplevet) og det skulle ikke undre mig om det er det samme hos andre producenter.

LG har så 0 pixel fejl politik hvilket jeg kan bevidne da jeg har fået skiftet TV to gange pga dette problem uden noget bøvl (PS8000)...  Det har før stået på hjemmesiden men gør det ikke mere, så måske de ikke har det mere?


-------------
LG OLED83C1, LG OLED65B6V, Samsung PS63C7705, Pioneer KURO KRL-37V, Integra DRX-R1 7.0.4 setup, Synology DS1821+, 4 x KODI Mediacenter (nVidia Shield), Sonos med 6 zoner


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 21-Juli-2010 kl. 23:23
Jeg skal gerne indrømme at min erfaring udelukkende kommer fra PC-skærme, men der burde vel ikke være nogen forskel..?


Skrevet af: Potter
Skrevet den: 21-Juli-2010 kl. 23:44
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Hvad stiller jeg op med at mit 500M har fået en periodisk pixelfejl. Det er en stærkt lysende rød pixel, som når den er tændt kan ses fra 3,6 m afstand og er meget generende.
 
Jeg mener jo at mit TV er blevet forringet i værdi pga den fejl, men Pioneer Danmark er ikke enige Ouch
 
Jeg tænkte på om man ikke kan mappe pixel ud på samme måde som man mapper døde/defekte pixel ud på en C-MOS eller en CCD i et kamera?

På dit billede ser det ud som om der er 2 stuck pixel? Det er iøvrigt ikke unormal at stuck pixel forsvinder af sig selv. Men der findes også programmer til at "helbrede" det der sker er at softwaren sender blinkene farver til den region hvor man har en "stuck" pixel, med lidt så så forsvinder den. Og så er der den barske, med trykke metoden den har jeg selv udført på en LCD skærm med succes. Det forgår med et direkte tryk på skærmen så man påvirker selve pixlen, problemet er bare at et plasma panel har glas foran.

Der burde klart være noget mere backup og support fra pioneer side.




-------------
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin


Skrevet af: Lars E.
Skrevet den: 22-Juli-2010 kl. 07:30

LG har 100% pixelfejlsgaranti på deres nordiske modeller og har selv inden for de sidste 6md fået byttet 5 skærme med pixelfejl fra Lg den værste af skærmene havde 4 lysende pixels og 8 døde pixels Shocked.

Jeg har opgivet og få en skærm uden pixelfejl fra Lg efter mine oplevelser med dem.
 
Samsung har også på deres nordiske modeller 100% pixelsfejlsgaranti og har også fået byttet en skærm ved dem på den baggrund, dette også i år.
Jeg har selv været aktiv i diverse tråde om pixelfejl, derfor kan det undre mig lidt af trådstarter som er en meget aktiv bruger samt Hother bliver så forundret over problemet, det er blevet belyst mange gange.


-------------
Samsung PS50C6500
Toshiba 42 C3000P
Vantage HD7100S
Sony BDP-S550
Xbox 360


Skrevet af: Kasper_J
Skrevet den: 22-Juli-2010 kl. 07:59
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Må så erkende, at jeg er lidt med på sidelinien i denne sag. Og jeg mener følgende, og har fået lidt medhold hos en forbruger jurist:
 
 
Forbrugerklagenævnet har afgjort flere sager, og fælles for dem jeg har set er at pixelfejl er noget man for det meste må lære at leve med - bl.a. med henvisning til ISO13406-2:
 
http://www.mag.dk/service/4031-266.pdf - http://www.mag.dk/service/4031-266.pdf
http://www.forbrug.dk/Afgoerelser/computere-mv/pixelfejl - http://www.forbrug.dk/Afgoerelser/computere-mv/pixelfejl


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 22-Juli-2010 kl. 08:13
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Må så erkende, at jeg er lidt med på sidelinien i denne sag. Og jeg mener følgende, og har fået lidt medhold hos en forbruger jurist:
 
 
Forbrugerklagenævnet har afgjort flere sager, og fælles for dem jeg har set er at pixelfejl er noget man for det meste må lære at leve med - bl.a. med henvisning til ISO13406-2:
 
http://www.mag.dk/service/4031-266.pdf - http://www.mag.dk/service/4031-266.pdf
http://www.forbrug.dk/Afgoerelser/computere-mv/pixelfejl - http://www.forbrug.dk/Afgoerelser/computere-mv/pixelfejl
Præcis - og hvorefter vi er tilbage til mit første indlæg i tråden. En ISO-standard, som i realiteten alene er en rekommandation, kan ikke erstatte, alternativt tillade, at en kunde stilles ringere end den lovgivningen der i øvrigt er vedatget for forbrugerbeskyttelse/rettighederSmile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Kasper_J
Skrevet den: 22-Juli-2010 kl. 08:13
Oprindeligt skrevet af Nikodk Nikodk skrev:


Kan ikke komme i tanke om andre produkter, hvor producenten kan slippe af med at forbrugeren må finde sig i mindre fejl.

Det er jo lidt et åbentspørgsmål om en enkelt død pixel skal betragtes som en fejl, eller som en "naturligt" forkommende ting i en fladskærm.
 
Hvis man køber 4000 sten til en ny indkørsel, er der ingen som kunne finde på at klage hvis en sten er revnet, men hvis de første 10 du får fat i falder fra hinanden, så er der noget galt - Samme med knaster i træ osv...så spørgsmålet er om vi skal se 1 enkelt pixelfejl som en defekt, eller som noget der bare forekommer i en fladskærm.


Skrevet af: Bruger udmeldt 31
Skrevet den: 22-Juli-2010 kl. 08:25
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

 
Hvis man køber 4000 sten til en ny indkørsel, er der ingen som kunne finde på at klage hvis en sten er revnet, men hvis de første 10 du får fat i falder fra hinanden, så er der noget galt
 
Mjahhh, lidt dårlig sammenligning IMO. Du kan jo bare lade være med at bruge den revnede sten, og så købe en ekstra. Det er lidt svært med en lysende pixel......


Skrevet af: Kasper_J
Skrevet den: 22-Juli-2010 kl. 08:28
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

 
Mjahhh, lidt dårlig sammenligning IMO. Du kan jo bare lade være med at bruge den revnede sten, og så købe en ekstra. Det er lidt svært med en lysende pixel......

Fuldstændigt irrelevant - Pointen er at hvis det nu engang ikke er teknisk muligt at producere en given vare 100% perfekt så er der ikke nødvendigvis tale om en fejl.


Skrevet af: Bruger udmeldt 31
Skrevet den: 22-Juli-2010 kl. 08:38
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

 
Mjahhh, lidt dårlig sammenligning IMO. Du kan jo bare lade være med at bruge den revnede sten, og så købe en ekstra. Det er lidt svært med en lysende pixel......

Fuldstændigt irrelevant - Pointen er at hvis det nu engang ikke er teknisk muligt at producere en given vare 100% perfekt så er der ikke nødvendigvis tale om en fejl.
Det ændrer ikke ved at det var en dårlig sammenligning....


Skrevet af: chico
Skrevet den: 22-Juli-2010 kl. 09:41
De 2 sager fra forbrugerklagenævnet viser (hvor fejlen forekommer fra dag et) at man enten skal se skærmen i butikken inden køb eller kun købe i butikker med returret.
 
Her er man så bedre stillet ved at handle på nettet end hos den lokale forhandler, hvis denne ikke har returret (hvis det er mærker der ikke yder pixelgaranti).
 
Det er surt at købe et TV til kr. 20.000 - for så at komme hjem og opdage pixelfejl som ikke er omfattet af nogen garanti og ingen returret!
 
Hvem vil købe et brugt TV og så med pixelfejl???
 
 
 
 


-------------
Panasonic 37PX80 | Panasonic DMR EX87 | Onkyo 606 | Pioneer PD 204 | Harman Kardon HKTS 11 | Sagem ITD84 HD MPEG4 boks m/TV2 abb.


Skrevet af: TvHomer
Skrevet den: 22-Juli-2010 kl. 09:53
Ja, det er en dårlig og irrelevant sammenligning, da en defekt sten kan ombyttes. Det kan måske lidt sammenlignes med mursten, hvor et par stykker viser sig, at have været defekte og flækker, og man ikke efterfølgende kan få en sten, der er helt magen til på grund af brændingen, men det vil dog næppe være lige så synligt.
 
Spørgsmålet må være om der er tale om en retlig relevant mangel eller defekten er omfattet af den ydede garanti.
 
For at vi overhovedet kan tale om mangler, skal vi være opmærksom på, at der skal være tale om en oprindelig mangel/skjult mangel, da defekten først har vist sig efter risikoens overgang (leveringstidspunktet), men det kan det vel også sagtens være, hvis/når det skyldes den oprindelige elektronik.
 
Det bringer mig tilbage til min indledning med synlighed, som jeg vil mene er et meget relevant moment i mangelsvurderingen. 


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 22-Juli-2010 kl. 09:53
Det er sandt, at man af og til kan bringe en stuck pixel ud af sit stadie ved at stresse den med testbilleder, men min erfaring med fejl på Pioneers paneler er, at dette ikke hjælper spor. Min forrige skærm havde jeg stående i 3-4 måneder med fejl på, og det var mig ikke muligt at få bragt den ene "blinkende" fejl i orden. Resten var regulære pixelfejl, hvor to ud af 3 subpixels var døde, så kun den røde var aktiv.
 
I henhold til ISO 13406-2 må man have maksimalt 4 pixelfejl indenfor en 5x5 cluster, men man må faktisk have helt op til 12 subpixel-fejl (dette er for et 1920x1200 panel, så det er nok nærmere 11 på et fuld HD display).  I standarden skelnes der desuden ikke mellem lyse og mørke fejl, hvor en mørk fejl helt klart er at foretrække på et plasma-display.
 
Jeg føler med dig Kampus. Af alle mine mange mange pixelfejl indtil nu, så er det helt klart den "blinkende", som nærmere var en stuck pixel, som var den mest generende. I 3.5 m afstand kunne jeg altid spotte den og min var endda kun blå.


-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: Kasper_J
Skrevet den: 22-Juli-2010 kl. 10:29
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Det ændrer ikke ved at det var en dårlig sammenligning....
 
Prøv nu at læse hvad jeg skrev - Det var nemlig en fin sammenligning.
 
Hvis et givent produkt af tekniske årsager ikke kan produceres 100% perfekt så kan man som forbruger blive nødt til at leve med det - eller lade være med at købe det. Jeg nævnte så 2 eksempler på ANDRE produkter der heller ikke kan produceres 100% ensartet - At du kan smidde en sten ud er da rigtigt nok - du kan også smidde 1 tv ud hvis du har købt 1000 - Det er bare hamrende ligegyldigt.
 
Sagen er at man åbenbart ikke kan producere tv uden at der forekommer pixelfejl. Så kunne man jo bare kasere alle den slags produkter ud, istedet for at sælge dem men sådan er verden nu engang ikke indrettet (og heldigvis for det, for så ville et tv godt nok blive dyrt).
 
Bottom line - Hvis man ikke kan leve med pixelfejl indenfor de tolerancer beskrevet i ISO standarden, så må man enten lade være med at købe en fladskærm, købe produkter som garanterer fejlfrihed eller forsikre sig ud af det.


Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 22-Juli-2010 kl. 11:14
kampus:
Surt med din skærm.
 
Har du prøvet de forskellige ting med feks noget skærmgymnastik enten i form af "sne" og ved heller ikke om at pille strøm af hjælper.
 
en lidt sjov historie var jeg døjede konsekvent med pixelfejl på min spritnye SE X2 mobiltlf og der var ingen hjælp fra sonyericsson til trods for det var 3 fejl på en lille skærm... ikke desto mindre lavede jeg (nu af en anden grund) en clean installation af styresystemet på telefonen.. og herefter var alle pixelfejl væk.. og har ikke været der siden.
 
Mon man kan geninstallere firmware på sit tv?, og vil det hjælpe på sådan en fejl.. for som yakken også er inde på tyder det mere på styring af pixel end noget fysisk problem med skærmen.. og oftest så rydder en firmwareopdatering jo hukommelsen.
 
Og ja.. det burde Pioneer da være behjælpelig med Ouch


-------------
Mvh

René


Skrevet af: mkirkelund
Skrevet den: 22-Juli-2010 kl. 11:16
Jeg har svært ved dette problem. Det er jo forhandleren som skal håndtere garanti og reklamation - IKKE Pioneer.

Så hvorfor ikke kontakte Spar-shop?


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 22-Juli-2010 kl. 11:28
Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Jeg har svært ved dette problem. Det er jo forhandleren som skal håndtere garanti og reklamation - IKKE Pioneer.

Så hvorfor ikke kontakte Spar-shop?
 
Sparshop har været kontaktet i sagen, og Sparshop har gjort ret meget for at finde en løsning hos Pioneer Danmark.Smile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 22-Juli-2010 kl. 11:39
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Præcis - og hvorefter vi er tilbage til mit første indlæg i tråden. En ISO-standard, som i realiteten alene er en rekommandation, kan ikke erstatte, alternativt tillade, at en kunde stilles ringere end den lovgivningen der i øvrigt er vedatget for forbrugerbeskyttelse/rettigheder


Det er jo så spørgsmålet om standarden stiller dig ringere. Det mener Forbrugerklagenævnet jo ikke.

Pixelfejl er en risiko ved fladskærme, og ISO standarden prøver så at definere hvad der kan være normalt.

Det er også normalt at der kan komme ridser på en cykel, så derfor kan der heller ikke reklameres over dem.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 22-Juli-2010 kl. 12:57
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

kampus:
Surt med din skærm.
 
Har du prøvet de forskellige ting med feks noget skærmgymnastik enten i form af "sne" og ved heller ikke om at pille strøm af hjælper.
 
en lidt sjov historie var jeg døjede konsekvent med pixelfejl på min spritnye SE X2 mobiltlf og der var ingen hjælp fra sonyericsson til trods for det var 3 fejl på en lille skærm... ikke desto mindre lavede jeg (nu af en anden grund) en clean installation af styresystemet på telefonen.. og herefter var alle pixelfejl væk.. og har ikke været der siden.
 
Mon man kan geninstallere firmware på sit tv?, og vil det hjælpe på sådan en fejl.. for som yakken også er inde på tyder det mere på styring af pixel end noget fysisk problem med skærmen.. og oftest så rydder en firmwareopdatering jo hukommelsen.
 
Og ja.. det burde Pioneer da være behjælpelig med Ouch
Jeg har faktisk prøvet at gøre Pioneers "Servicechef" opmærksom på Yakkens indlæg, men det har Pioneer ikke reageret på, endnu i det mindste.
 
Jeg skrev en -synes jeg, en ganske venlig mail til ham i morges. Pioneers svar var nærmest at "klaske" en pdf fil i hovedet på mig. Filen omhandlede Forbrugerstyrelsens vejledning om fladskærmskøb. Og her står ganske rigtigt at der kan forekomme pixelfejl på LCD panelerDead
 
Jeg sendte så efterfølgende en mail, hvor jeg igen gjorde opmærksom på Yakkens indlæg. Her har jeg stadig ikke fået svar - måske "Servicechefen" er faldet i søvn - det er jo også varmt, og kan som jeg umiddelbart kan udlede det, ikke have så meget at laveLOL   


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: furious jt
Skrevet den: 22-Juli-2010 kl. 14:29
Det er fanme trælst Kampus! Håber du/I finder en løsning, så kan evt andre som senere får samme "fejl" også få lavet deres tv.


-------------
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 22-Juli-2010 kl. 15:20
Jeg/vi håber på at Pioneer indser at det er uholdbart med dårlig eller ingen support ved et så hypet TV. Det har jo aldrig skortet på superlativer når Pioneer's TV blev anbefalet herinde. Og så er det for ringe at der _ingen_ support er, når "ulykken" sker. 


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 22-Juli-2010 kl. 15:28
Der er jo ikke noget nyt ved pixelfejl, så hvorfor skal netop du have bedre support end andre?

Bare nysgerrig.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 22-Juli-2010 kl. 15:32
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Jeg/vi håber på at Pioneer indser at det er uholdbart med dårlig eller ingen support ved et så hypet TV. Det har jo aldrig skortet på superlativer når Pioneer's TV blev anbefalet herinde. Og så er det for ringe at der _ingen_ support er, når "ulykken" sker. 
Problemet er vel, at Pioneer ikke længere producere og sælger TV, så er Pioneers interesse vel begrænset.
 
Det man jo så efterfølgende kan spekulere over er jo, er deres service overfor deres øvrige produkter nu af lige så ringe karakter.
 
Det pudsige er jo, at i stedet for at kaste en brochure fra Forbrugerstyrelsen i hovedet på mig, uden ret mange yderligere kommentarer, så burde Pioneer i en svær tid for salg af AV produkter i stedet passe på deres kunder/forbrugere, så man fremover TØR købe Pioneer produkter.
 
Som det er nu fremstår Pioneer som blandt de ringeste omkring service blandt danske AV importører.
 
Og en pixelfejl af den type, på et så nyt TV bør efter min mening under alle omstændigheder udløse en kulancebehandling.
 
Just my 10 centsSmile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: furious jt
Skrevet den: 22-Juli-2010 kl. 15:33
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Der er jo ikke noget nyt ved pixelfejl, så hvorfor skal netop du have bedre support end andre?

Bare nysgerrig.
 
Jeg ser det kun som noget godt hvis tv'et pioneer vælger at gøre noget i denne sag. Så bliver Pioneer jo også nød til at yde bedre support hos os andre, såfremt vi kommer i samme situation,Smile 


-------------
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 22-Juli-2010 kl. 15:40
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Der er jo ikke noget nyt ved pixelfejl, så hvorfor skal netop du have bedre support end andre?

Bare nysgerrig.
 
Jeg ser det kun som noget godt hvis tv'et pioneer vælger at gøre noget i denne sag. Så bliver Pioneer jo også nød til at yde bedre support hos os andre, såfremt vi kommer i samme situation,Smile 
Se lige det du er inde på her, er måske noget af problemet for Pioneer - det kan blive dyrt. Så hvis jeg havde været Pioneer Danmark, så havde jeg meget stille og roligt lukket sagen, positivt for KampusTongue
 
Men vindes sagen ved en dansk retsinstans, så kan den blive rigtig dyr og for alle producenter, for så kan sagen jo danne præcedensTongue


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 22-Juli-2010 kl. 15:40
Det kan vel ikke komme bag på nogen at Pioneer ikke yder bedre support på deres tv. For et par år siden var der jo tråden på +150 sider som vel primært omhandlede Pioneers manglende support / fraskrivning af ansvar på 427'eren.
Deres service chef var meget lidt samarbejdsvillig !!


Skrevet af: furious jt
Skrevet den: 22-Juli-2010 kl. 15:43
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Der er jo ikke noget nyt ved pixelfejl, så hvorfor skal netop du have bedre support end andre?

Bare nysgerrig.
 
Jeg ser det kun som noget godt hvis tv'et pioneer vælger at gøre noget i denne sag. Så bliver Pioneer jo også nød til at yde bedre support hos os andre, såfremt vi kommer i samme situation,Smile 
Se lige det du er inde på her, er måske noget af problemet for Pioneer - det kan blive dyrt. Så hvis jeg havde været Pioneer Danmark, så havde jeg meget stille og roligt lukket sagen, positivt for KampusTongue
 
Men vindes sagen ved en dansk retsinstans, så kan den blive rigtig dyr og for alle producenter, for så kan sagen jo danne præcedensTongue
Det er jo så bare svinsk gjort af dem. Så er der jo virkelig forskel på fisk. Mon ikke de får lidt problemer med sådan en behandlingWink


-------------
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 22-Juli-2010 kl. 15:43
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Det kan vel ikke komme bag på nogen at Pioneer ikke yder bedre support på deres tv. For et par år siden var der jo tråden på +150 sider som vel primært omhandlede Pioneers manglende support / fraskrivning af ansvar på 427'eren.
Deres service chef var meget lidt samarbejdsvillig !!
Næh, men det er jo ingen undskyldning Lahan - hvis Pioneer ønsker at fremstille sig selv som troværdige, så bør de generelt tage skeen i den anden hånd.
 
Du skal se, der kommer sikkert snart et Pioneer Nordic - med hovedsæde i SverigeLOL


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 22-Juli-2010 kl. 16:08
Jeg har altså svært ved at se hvorfor man gør Pioneer til syndebuk - de er langt fra de eneste som ikke gider gøre noget ved pielfejl. At der så er nogle få producenter som gør ekstra meget ud af det kan være pga. en høj fejlprocent, hvilket også blev belyst af en bruger herinde.

Jeg føler med dig Kampus, og jeg håber ikke mit tv kommer til at lide samme skæbne, men jeg tror ikke der er andet hjælp at hente end at håbe Sparshop vil reppe den på garantien.


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 22-Juli-2010 kl. 16:25
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Men vindes sagen ved en dansk retsinstans, så kan den blive rigtig dyr og for alle producenter, for så kan sagen jo danne præcedens


Forbrugerstyrelsen har jo allerede afgjort en sag med producenten som vinder, så præcedens er at henvise til ISO standarden.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 22-Juli-2010 kl. 16:26
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Jeg har altså svært ved at se hvorfor man gør Pioneer til syndebuk - de er langt fra de eneste som ikke gider gøre noget ved pielfejl. At der så er nogle få producenter som gør ekstra meget ud af det kan være pga. en høj fejlprocent, hvilket også blev belyst af en bruger herinde.

Jeg føler med dig Kampus, og jeg håber ikke mit tv kommer til at lide samme skæbne, men jeg tror ikke der er andet hjælp at hente end at håbe Sparshop vil reppe den på garantien.
Nu er det jo ikke som sådan at vi ønsker at gøre Pioneer til syndebuk - men nu er det altså dem som fejlen omhandler. Det kunne have været en hvilken som helst anden producentSmile
 
Ja det ville være bare meget stort af Sparshop, men jeg tror nu at de gør hvad de kan - bag kulliserneTongue


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 22-Juli-2010 kl. 16:29
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Men vindes sagen ved en dansk retsinstans, så kan den blive rigtig dyr og for alle producenter, for så kan sagen jo danne præcedens


Forbrugerstyrelsen har jo allerede afgjort en sag med producenten som vinder, så præcedens er at henvise til ISO standarden.
Det bekymre mig nu ikke så meget, der kommer bare flere og flere aspekter i denne sag, og som en forbruger jurist giver mig medhold i.
 
 


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: furious jt
Skrevet den: 22-Juli-2010 kl. 16:34
Dvs hvis Sparshop går med til at lave tv'et så kan alle som har købt deres pio tv derinde og som kommer i samme situation få lavet deres tv.. Har dog ikke selv købt mit tv derinde :p

-------------
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 22-Juli-2010 kl. 16:38
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Dvs hvis Sparshop går med til at lave tv'et så kan alle som har købt deres pio tv derinde og som kommer i samme situation få lavet deres tv.. Har dog ikke selv købt mit tv derinde :p
Det kommer jo an på hvad fejlen er. Er det som Yakken og rhsin beskriver, kan det muligvis klares ved en s/w opdatering - og det er ikke specielt dyrt.
 
Pixelen er jo, som jeg forstår det, lidt speciel ved at den er rød, optræder også på sort baggrund - og i øvrigt periodiskSmile 


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 22-Juli-2010 kl. 16:40
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Men vindes sagen ved en dansk retsinstans, så kan den blive rigtig dyr og for alle producenter, for så kan sagen jo danne præcedens
Forbrugerstyrelsen har jo allerede afgjort en sag med producenten som vinder, så præcedens er at henvise til ISO standarden.


Det bekymre mig nu ikke så meget, der kommer bare flere og flere aspekter i denne sag, og som en forbruger jurist giver mig medhold i.
 

 


Undkskyld, men det virker noget naivt at tro at denne sag er så speciel at den skulle kunne ændre årtiers praksis og tilmed gå mod en tidligere afgørelse samt mod en ISO standard.

Gad vide hvad der vil ske hvis Kampus også får burn in


Skrevet af: furious jt
Skrevet den: 22-Juli-2010 kl. 16:44
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Dvs hvis Sparshop går med til at lave tv'et så kan alle som har købt deres pio tv derinde og som kommer i samme situation få lavet deres tv.. Har dog ikke selv købt mit tv derinde :p
Det kommer jo an på hvad fejlen er. Er det som Yakken og rhsin beskriver, kan det muligvis klares ved en s/w opdatering - og det er ikke specielt dyrt.
 
Pixelen er jo, som jeg forstår det, lidt speciel ved at den er rød, optræder også på sort baggrund - og i øvrigt periodiskSmile 
 
Det var også derfor jeg skrev " samme situation"Smile Jamen det vil da helt sikkert være stort af sparshop, og dejligt for kunder som har købt deres tv derThumbs Up


-------------
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 22-Juli-2010 kl. 17:17
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Det kommer jo an på hvad fejlen er. Er det som Yakken og rhsin beskriver, kan det muligvis klares ved en s/w opdatering - og det er ikke specielt dyrt.
 
Pixelen er jo, som jeg forstår det, lidt speciel ved at den er rød, optræder også på sort baggrund - og i øvrigt periodiskSmile 
Pixelen kan jo sagtens være defekt. Plasma-TV virker markant anderledes end LCD, og der er en del mere fysik indblandet i måden farverne skabes på end der er ved LCD-TV. Det kunne være en fejl i selve kontrolleren, men derudover så kunne jeg komme i tanke om mange andre fejlmekanismer, som måske ville få en plasma-celle til at blinke.
 
Jeg er ikke sikker på, at min egen oplevelse med ombytning hos Pioneer kan bruges i denne situation, da mit TV nærmest var defekt ved ankomsten og det samlede antal fejl oversteg 10 (døde subpixels og blinkende pixels).


-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 22-Juli-2010 kl. 17:18
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Men vindes sagen ved en dansk retsinstans, så kan den blive rigtig dyr og for alle producenter, for så kan sagen jo danne præcedens
Forbrugerstyrelsen har jo allerede afgjort en sag med producenten som vinder, så præcedens er at henvise til ISO standarden.


Det bekymre mig nu ikke så meget, der kommer bare flere og flere aspekter i denne sag, og som en forbruger jurist giver mig medhold i.
 

 


Undkskyld, men det virker noget naivt at tro at denne sag er så speciel at den skulle kunne ændre årtiers praksis og tilmed gå mod en tidligere afgørelse samt mod en ISO standard.

Gad vide hvad der vil ske hvis Kampus også får burn in
Jamen så er vi naive - og fred være med detSmile

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Søren Ingemann
Skrevet den: 22-Juli-2010 kl. 18:41

@Kampus & Hother:

Som nogle af de mest flittige anmeldere/debattører/chattere på dette forum kan det ikke komme bag på jer, at langt størsteparten af alle panelproducenter - inklusive Pioneer - ikke opererer med en 0-pixel garanti. Det har været debatteret og oplyst i et utal af tråde, og jeg har ikke bemærket at nogle af jer af den grund har anfægtet dette. Selv den ansvarshavende redaktør har oplyst at pixelfejl i et vist antal er helt almindelige, og at sådanne må accepteres som en del af teknologien. Såvel teknisk som kommercielt anser jeg hans troværdighed som værende en hel del over gennemsnittet her på sitet.

I Hothers egen anmeldelse af KRP500M (det selvsamme eksemplar, som nu er videresolgt til Kampus) oplyses der heller ikke noget om en sådan 0-pixel garanti. Hother skriver endda eksplicit i anmeldelsen, at der ikke er nogen synlige pixelfejl på panelet, uden samtidig at komme ind på konsekvensen heraf, hvis der havde været pixelfejl. Hvis Pioneer på daværende tidspunkt skulle have opereret med en 0-pixel garanti (hvilket de altså ikke gjorde), ville den dybdegående anmelder formentligt heller ikke have undladt at fortælle om det i sin anmeldelse.

Men nu – når pixelfejlen bagefter opstår – tilfældigvis på et apparat som Hother er førstehåndskøber og Kampus er andenhåndskøber på – så mener man pludselig i kor at en sådan fejl skal særbehandles og dækkes pr. kulance?!  Og når importøren - som der ikke er indgået nogen juridisk handel med - ikke lige makker ret, så stiller en redaktør dem til offentligt skue på recordere.dk og hænger dem ud som en uhæderlig virksomhed. På trods af at de hverken er dømt for at have overtrådt love, regler eller garantiforpligtelser. Det stinker da kun en lille smule, og må vist give stof til eftertanke for sitets annoncører i almindelighed.

Jeg vover den påstand, at I begge kendte til Pioneers (manglende) pixelgaranti på forhånd. Og som andre har skrevet, så er det altså Sparshop, der er sælger og ikke Pioneer Danmark. Hvis I mener at måtte have en sag må I rette skytset mod sælger.  Det er selvfølgelig ikke rart at skulle lægge sag an mod sine gode bekendte, men sådan er livet nu en gang i mellem når det handler om penge.

Hvad ville Hother i øvrigt gøre, hvis der opstod en enkelt pixelfejl på hans VT20'er, der jo ikke har pixelgaranti? Ville han kræve udskiftning pr. kulance og lægge sag an mod Panasonic Nordic hvis Sparshop nægtede?
 
Man kunne selvfølgelig også bare få den (grimme) tanke, at al den støj der frembringes i denne tråd alene har til formål at retfærdiggøre sig selv som en god sælger af brugtudstyr. Men alle kan jo tage fejl, mig selv inklusiv ...


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 22-Juli-2010 kl. 19:04
Jamen hvad er det for noget. Mit TV har fået en defekt som er synlig ved en rød lysende pixel. Men det kan jo være hvad som helst inden i TV'et der er fejlen. Dækker Pioneers garanti da _ingenting_? Det ville da være rart hvis der kunne blive lavet en diagnose på problemet - pixelgaranti eller ej.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 22-Juli-2010 kl. 19:07
Oprindeligt skrevet af Søren Ingemann Søren Ingemann skrev:

@Kampus & Hother:

Som nogle af de mest flittige anmeldere/debattører/chattere på dette forum kan det ikke komme bag på jer, at langt størsteparten af alle panelproducenter - inklusive Pioneer - ikke opererer med en 0-pixel garanti. Det har været debatteret og oplyst i et utal af tråde, og jeg har ikke bemærket at nogle af jer af den grund har anfægtet dette. Selv den ansvarshavende redaktør har oplyst at pixelfejl i et vist antal er helt almindelige, og at sådanne må accepteres som en del af teknologien. Såvel teknisk som kommercielt anser jeg hans troværdighed som værende en hel del over gennemsnittet her på sitet.

I Hothers egen anmeldelse af KRP500M (det selvsamme eksemplar, som nu er videresolgt til Kampus) oplyses der heller ikke noget om en sådan 0-pixel garanti. Hother skriver endda eksplicit i anmeldelsen, at der ikke er nogen synlige pixelfejl på panelet, uden samtidig at komme ind på konsekvensen heraf, hvis der havde været pixelfejl. Hvis Pioneer på daværende tidspunkt skulle have opereret med en 0-pixel garanti (hvilket de altså ikke gjorde), ville den dybdegående anmelder formentligt heller ikke have undladt at fortælle om det i sin anmeldelse.

Men nu – når pixelfejlen bagefter opstår – tilfældigvis på et apparat som Hother er førstehåndskøber og Kampus er andenhåndskøber på – så mener man pludselig i kor at en sådan fejl skal særbehandles og dækkes pr. kulance?!  Og når importøren - som der ikke er indgået nogen juridisk handel med - ikke lige makker ret, så stiller en redaktør dem til offentligt skue på recordere.dk og hænger dem ud som en uhæderlig virksomhed. På trods af at de hverken er dømt for at have overtrådt love, regler eller garantiforpligtelser. Det stinker da kun en lille smule, og må vist give stof til eftertanke for sitets annoncører i almindelighed.

Jeg vover den påstand, at I begge kendte til Pioneers (manglende) pixelgaranti på forhånd. Og som andre har skrevet, så er det altså Sparshop, der er sælger og ikke Pioneer Danmark. Hvis I mener at måtte have en sag må I rette skytset mod sælger.  Det er selvfølgelig ikke rart at skulle lægge sag an mod sine gode bekendte, men sådan er livet nu en gang i mellem når det handler om penge.

Hvad ville Hother i øvrigt gøre, hvis der opstod en enkelt pixelfejl på hans VT20'er, der jo ikke har pixelgaranti? Ville han kræve udskiftning pr. kulance og lægge sag an mod Panasonic Nordic hvis Sparshop nægtede?
 
Man kunne selvfølgelig også bare få den (grimme) tanke, at al den støj der frembringes i denne tråd alene har til formål at retfærdiggøre sig selv som en god sælger af brugtudstyr. Men alle kan jo tage fejl, mig selv inklusiv ...
Gad vide om du er fra PioneerConfused

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: vasif
Skrevet den: 22-Juli-2010 kl. 19:27
Det er fint, at man kæmper for sin sag. Vi har forsøgt at redegøre sagen som helhed, men man er måske ikke altid helt lydhør overfor realiteterne, når det handler om ens egne dyrebare produkter. Der vil i et eller andet omfang altid være en risici forbundet med pixel-fejl på et Tv-apparat. Det kan ikke undgås. Hvis producenterne skulle dække alle reklamationer vedrørende Pixel-fejl, ville det skabe uforholdsmæssige store omkostninger for producenten, og produktet ville derfor desuden være væsentligt dyrere.  Iso-standarden er faktisk netop med til at beskytte producenten.
Lad os håbe, at Spar-shop finder en løsning. Som Kampus siger, så ville det være rart med en professionel diagnose af problemet, men hvorom alting er, så er sandsynligheden for der diagnosticeres andet end bare pixel-fejl, ret lille, og så er spørgsmålet, om det anses for en mangel eller ej.


Skrevet af: JesA
Skrevet den: 22-Juli-2010 kl. 19:36
Oprindeligt skrevet af Søren Ingemann Søren Ingemann skrev:

@Kampus & Hother:

Som nogle af de mest flittige anmeldere/debattører/chattere på dette forum kan det ikke komme bag på jer, at langt størsteparten af alle panelproducenter - inklusive Pioneer - ikke opererer med en 0-pixel garanti. Det har været debatteret og oplyst i et utal af tråde, og jeg har ikke bemærket at nogle af jer af den grund har anfægtet dette. Selv den ansvarshavende redaktør har oplyst at pixelfejl i et vist antal er helt almindelige, og at sådanne må accepteres som en del af teknologien. Såvel teknisk som kommercielt anser jeg hans troværdighed som værende en hel del over gennemsnittet her på sitet.

I Hothers egen anmeldelse af KRP500M (det selvsamme eksemplar, som nu er videresolgt til Kampus) oplyses der heller ikke noget om en sådan 0-pixel garanti. Hother skriver endda eksplicit i anmeldelsen, at der ikke er nogen synlige pixelfejl på panelet, uden samtidig at komme ind på konsekvensen heraf, hvis der havde været pixelfejl. Hvis Pioneer på daværende tidspunkt skulle have opereret med en 0-pixel garanti (hvilket de altså ikke gjorde), ville den dybdegående anmelder formentligt heller ikke have undladt at fortælle om det i sin anmeldelse.

Men nu – når pixelfejlen bagefter opstår – tilfældigvis på et apparat som Hother er førstehåndskøber og Kampus er andenhåndskøber på – så mener man pludselig i kor at en sådan fejl skal særbehandles og dækkes pr. kulance?!  Og når importøren - som der ikke er indgået nogen juridisk handel med - ikke lige makker ret, så stiller en redaktør dem til offentligt skue på recordere.dk og hænger dem ud som en uhæderlig virksomhed. På trods af at de hverken er dømt for at have overtrådt love, regler eller garantiforpligtelser. Det stinker da kun en lille smule, og må vist give stof til eftertanke for sitets annoncører i almindelighed.

Jeg vover den påstand, at I begge kendte til Pioneers (manglende) pixelgaranti på forhånd. Og som andre har skrevet, så er det altså Sparshop, der er sælger og ikke Pioneer Danmark. Hvis I mener at måtte have en sag må I rette skytset mod sælger.  Det er selvfølgelig ikke rart at skulle lægge sag an mod sine gode bekendte, men sådan er livet nu en gang i mellem når det handler om penge.

Hvad ville Hother i øvrigt gøre, hvis der opstod en enkelt pixelfejl på hans VT20'er, der jo ikke har pixelgaranti? Ville han kræve udskiftning pr. kulance og lægge sag an mod Panasonic Nordic hvis Sparshop nægtede?
 
Man kunne selvfølgelig også bare få den (grimme) tanke, at al den støj der frembringes i denne tråd alene har til formål at retfærdiggøre sig selv som en god sælger af brugtudstyr. Men alle kan jo tage fejl, mig selv inklusiv ...
Givetvis det klogeste - og ihvertfald mest objektive - der endnu er skrevet i denne tråd...ja, faktisk vil jeg sige at betragtningen er spot-on. Hvilket på sin vis er ganske trist.....
MVH


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 22-Juli-2010 kl. 19:44
Oprindeligt skrevet af vasif vasif skrev:

Det er fint, at man kæmper for sin sag. Vi har forsøgt at redegøre sagen som helhed, men man er måske ikke altid helt lydhør overfor realiteterne, når det handler om ens egne dyrebare produkter. Der vil i et eller andet omfang altid være en risici forbundet med pixel-fejl på et Tv-apparat. Det kan ikke undgås. Hvis producenterne skulle dække alle reklamationer vedrørende Pixel-fejl, ville det skabe uforholdsmæssige store omkostninger for producenten, og produktet ville derfor desuden være væsentligt dyrere.  Iso-standarden er faktisk netop med til at beskytte producenten.
Lad os håbe, at Spar-shop finder en løsning. Som Kampus siger, så ville det være rart med en professionel diagnose af problemet, men hvorom alting er, så er sandsynligheden for der diagnosticeres andet end bare pixel-fejl, ret lille, og så er spørgsmålet, om det anses for en mangel eller ej.
Jovist er jeg lydhør for både det ene og det andet. Jeg er nok bare en fighter, som ikke acceptere tilstandene - hvis jeg er uenig.
 
Og hvis ikke der er nogen som stiller op, og prøver at gøre tingene anderledes, så kommer vi bare ikke videre.
 
Det er så forskellen på jer og migSmile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: tvkartoffel
Skrevet den: 22-Juli-2010 kl. 20:07
Hold da op hvor er det tyndt at høre på alt det tuderi. Jeg vil vædde min hat på at alle implicerede parter har været fuldt vidende om at en vis mængde pixel og sub-pixel fejl på det pågældende plasma TV må kunne accpeteres da de ikke er omfattet af garantien. Du er en af de aller mest aktive her på recordere.dk og det kan umuligt være gået din næse forbi hvordan garantiforholdene er på Pioneer skærmene (som iøvrigt bliver anbefalet ved enhver given lejlighed).
Om det er rimeligt at pixelfejl ikke er dækket af garantien er en anden sag, men kom ikke og sig at du ikke vidste det, og at det der i virkeligheden er sket er at du har taget en chance og tabt.
Misforstå mig ikke. Jeg har virkelig medlidenhed med dig. En lysende pixel er da super irriterende, men det faktum at du har købt meget Pioneerudstyr berettiger dig ikke nødvendigvis til bedre service end alle andre og både sparshop og Pioneer henholder sig bare til reglerne, så der er ikke noget at udsætte på deres reaktion.

Når det så er sagt vil jeg da gerne medgive at der sikkert ar mange der køber Tv til mange tusinde kroner og som ikke på forhånd er vidende om at synlige pixelfejl ikker nødvendigvis er dækket af garantien. Det er til gengæld for dårligt! På det område burde der være fuld oplysningspligt. Det er efter min mening ikke nok at garantiundtagelserne stå i manualen som man med stor sandsynlighed først ser når man har betalt.

tvkartoffel


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 22-Juli-2010 kl. 20:20
Det er jo næsten ret bevægende, med de kritiske indlæg LOL
Hvis jeg skal være helt ærlig, så mente jeg egentlig, at Pioneer +garanti dækkede pixelfejl - og indrømmet jeg har ikke kunne finde noget om emnet.
 
Men det ret bevægende er jo, tænk hvis vi vinder en eventuel sag med de argumenenter jeg nu har - og tænk hvis det kunne hjælpe ændre andre i en lignende situation.
 
Kald mig nu bare det i synes passer bedst - I simply give a damnSmile 


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 22-Juli-2010 kl. 20:21
Hvem siger det er EN PIXELFEJL!!! Det kan jo lige så vel være inde i TV'et at der er noget galt, og så er der jo stadig 2 års garantien.


Skrevet af: furious jt
Skrevet den: 22-Juli-2010 kl. 20:23
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Det er jo næsten ret bevægende, med de kritiske indlæg LOL
Hvis jeg skal være helt ærlig, så mente jeg egentlig, at Pioneer +garanti dækkede pixelfejl - og indrømmet jeg har ikke kunne finde noget om emnet.
 
Men det ret bevægende er jo, tænk hvis vi vinder en eventuel sag med de argumenenter jeg nu har - og tænk hvis det kunne hjælpe ændre andre i en lignende situation.
 
Kald mig nu bare det i synes passer bedst - I simply give a damnSmile 
 
Det gør du jaWink
 
Søren ingemann, synes dit indlæg ramte lidt godt.
 
Håber da det er en fejl i tv'et, Kampus, og at du kan få det lavet uden nogen form for problemer!Smile


-------------
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs


Skrevet af: Tjalfisken
Skrevet den: 22-Juli-2010 kl. 20:44
Er der tegnet nogen speciel 2 års garanti, eller er det noget Pioneer yder? For ellers, så tror jeg, at du tænker på reklamationsret, og der er en væsentlig forskel på de to ting. 


Skrevet af: vasif
Skrevet den: 22-Juli-2010 kl. 20:45
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Hvem siger det er EN PIXELFEJL!!! Det kan jo lige så vel være inde i TV'et at der er noget galt, og så er der jo stadig 2 års garantien.


Sandsynligheden for, at det skulle diagnosticeres som andet en en Pixel-fejl, er meget lille. Hav ikke alt for store forhåbninger, men i din situation jagter man selvfølgelig alle de små muligheder.

Hvis det er en fejl inde i Tv'et, dækker "reklamationsretten" forhåbentlig, og ikke "garantien"




Skrevet af: Hother
Skrevet den: 22-Juli-2010 kl. 20:46
Oprindeligt skrevet af vasif vasif skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Hvem siger det er EN PIXELFEJL!!! Det kan jo lige så vel være inde i TV'et at der er noget galt, og så er der jo stadig 2 års garantien.


Sandsynligheden for, at det skulle diagnosticeres som andet en en Pixel-fejl, er meget lille. Hav ikke alt for store forhåbninger, men i din situation jagter man selvfølgelig alle de små muligheder.

Hvis det er en fejl inde i Tv'et, dækker "reklamationsretten" forhåbentlig, og ikke "garantien"


Jo, der er faktisk 2 år garanti på TV´etWink

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: tvkartoffel
Skrevet den: 22-Juli-2010 kl. 21:00
I griber seriøst efter halmstrå. Jeg vil dog virkelig håbe i får held med jeres forehavende. Det vil stille fremtidige købere langt bedre end det er tilfældet for nuværende.

Meld endelig tilbage hvis det lukkedes at få repareret TVet på garantien. Jeg har også en lysende rød pixel på mit PZ85... Jeg har et års reklamationsret tilbage... :-)


tvkartoffel



Print side | Luk vindue