Print side | Luk vindue

Samsung PS50C7705 erfaringer ?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Plasma TV
Forumbeskrivelse: Forum for Plasma TV (PDP)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=83820
Udskrevet den: 03-Juni-2025 kl. 11:05

Emne: Samsung PS50C7705 erfaringer ?
Skrevet af: cgmand
Emne: Samsung PS50C7705 erfaringer ?
Skrevet den: 27-Juli-2010 kl. 13:21
Overvejer kraftigt at købe dette Tv, men kunne godt tænke mig at høre lidt bruger erfaringer fra dem der har købt et.. 

Kommer fra et Pioneer G8, så sådan noget som sortniveauet er man som Pioneer ejer altid interesseret i at høre om:) Kan Samsungen battle Pioneer på dette område ?

Kunne også godt tænke mig at høre lidt om folks oplevelser med billedkvaliteten generelt, sammenlignet med det TV i kommer fra.

Hvad med retention, er det noget i har lagt mærke til ? 

Og ja til sidst, er det så et kæmpe skridt ned af stigen, hvis man kommer fra Pioneer til dette Samsung ?

Håber at høre fra et par stykker af jer.

-------------
LG G2 65, ATV, HomePod stereo

Svar:
Skrevet af: kskruger
Skrevet den: 27-Juli-2010 kl. 14:34
Prøv at læse denne tråd om 50C7705:
http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=16679 - http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=16679

Jeg synes du skulle tage ned i den lokale HIFIKlubben og se tv'et, du vil ikke blive skuffet.
Tag evt. egen Blu-ray film med.

Skrevet den: 27-Juli-2010 kl. 15:35
Tak for linket, alletiders tråd. :)

Har du selv overvejet den ?

-------------

Skrevet den: 27-Juli-2010 kl. 15:56
Oprindeligt skrevet af cgmand cgmand skrev:

Tak for linket, alletiders tråd. :)

Har du selv overvejet den ?

Ja det har jeg, men min 50B850 fra 2009, er nu også ganske god, så man kan jo købe sig fattig, hvis man skifter skærm hvert år.

Skrevet den: 27-Juli-2010 kl. 16:09
Ja, det er en dyr hobby hvis man altid skal havde det nyeste..

Regner nu osse med at denne skærm skal holde flere år.. Men hver gang der kommer noget nyt, kribler det jo lidt i fingrene for at få fat i det :)

-------------

Skrevet den: 27-Juli-2010 kl. 16:19
Nu har jeg set Pioneer skærme en hel del gange og den største forskel som jeg har set i forhold til min skærm og den nye 7705, er at der er en bedre skaphed på Samsung skærmen, samt mere glans i billedet. Hvilket efter min mening giver et flottere billede, hvor Pioneer'en er mere mat.

Skrevet den: 27-Juli-2010 kl. 16:38
Ok, jamen i mine øre lyder det også kun positivt.

Nu hvor din skærm har en del timer på bagen, hvordan er det så med retention ? er det noget du ligger mærke til ?

-------------

Skrevet den: 27-Juli-2010 kl. 18:31

Ok, jamen i mine øre lyder det også kun positivt.

Nu hvor din skærm har en del timer på bagen, hvordan er det så med retention ? er det noget du ligger mærke til ?

Det kan der svares meget hurtigt til.
Nej, på ingen måde.

Skrevet af: musikkman
Skrevet den: 27-Juli-2010 kl. 18:50
Jeg følger lige lidt med her.... Går i samme tanker om at udskifte mig pioneer G8 med den samsung plasma....

Hvad med sortheden?

-------------
Sony 55hx855

Onkyo tx-nr 5010

PS3

Elac 249BE Højttalere

XTZ 99w12 18 ice subwoofer

sonos musik system

Ps. skal du holde en havefest, så prøv os:
www.lejettelt.dk

Skrevet den: 27-Juli-2010 kl. 19:00
Oprindeligt skrevet af musikkman musikkman skrev:

Jeg følger lige lidt med her.... Går i samme tanker om at udskifte mig pioneer G8 med den samsung plasma....

Hvad med sortheden?

Samsung kan godt vise ret god dyb sort, men desværre ikke helt så sort som Pioneer. Selv Pana VT20 kan ikke nå Pioneer på det punkt.

Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 27-Juli-2010 kl. 19:50
Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Nu har jeg set Pioneer skærme en hel del gange og den største forskel som jeg har set i forhold til min skærm og den nye 7705, er at der er en bedre skaphed på Samsung skærmen, samt mere glans i billedet. Hvilket efter min mening giver et flottere billede, hvor Pioneer'en er mere mat.
Jeg må leLOL Ingen viser bedre skarphed end Pio 9GTongue

Skrevet af: Nick_S
Skrevet den: 27-Juli-2010 kl. 20:22
Jeg er ret sikker på at man mener skarphed som bla. Samsung LCD viser skarphed. For det er 7705 rigtig god til. Derfor det er en af de bedste plasma tv at se i en butik - selv ved siden af LCD skærme ser den meget "imponerende" ud.
Selv har jeg Pioneer 8G og jeg går op og ned af fladskærme dagen lang (bla 7705), og kan sagtens nikke genkendende til det der bliver sagt omkring skarphed. At jeg personligt aldrig ville gøre brug af det i mit eget hjem er en anden sag.

Omkring retention skal det dog siges at jeg oplever markant mere retention på 7705 end jeg gør på min egen Pioneer. Det er let at se logoet allerede efter en til halvanden times Eurosport, det går dog hurtigt væk igen - småting vil de fleste mene, men det er stadig ikke på højde med Panasonic og Pioneer. 
PS50C7705 er, disse minusser til trods, stadig et fantastisk tv jeg ikke ville tøve med at anbefale.

Skrevet den: 27-Juli-2010 kl. 20:56
Oprindeligt skrevet af Nick_S Nick_S skrev:

Jeg er ret sikker på at man mener skarphed som bla. Samsung LCD viser skarphed. For det er 7705 rigtig god til. Derfor det er en af de bedste plasma tv at se i en butik - selv ved siden af LCD skærme ser den meget "imponerende" ud.
Selv har jeg Pioneer 8G og jeg går op og ned af fladskærme dagen lang (bla 7705), og kan sagtens nikke genkendende til det der bliver sagt omkring skarphed. At jeg personligt aldrig ville gøre brug af det i mit eget hjem er en anden sag.

Omkring retention skal det dog siges at jeg oplever markant mere retention på 7705 end jeg gør på min egen Pioneer. Det er let at se logoet allerede efter en til halvanden times Eurosport, det går dog hurtigt væk igen - småting vil de fleste mene, men det er stadig ikke på højde med Panasonic og Pioneer. 
PS50C7705 er, disse minusser til trods, stadig et fantastisk tv jeg ikke ville tøve med at anbefale.

Nick_S - det er lige præcis det jeg mener omkring skarphed, hvilket tiltaler mig. Måske derfor jeg ikke synes om billedet på Pioneer, fordi det er for blødt.
Omkring retention, så oplever jeg det absolut ikke, men min skærm er også 9 mdr. gl. så måske skal jeres 7705 bare ha noget mere tid. 

Skrevet af: Simon Begynder
Skrevet den: 27-Juli-2010 kl. 21:19

Nick_S - det er lige præcis det jeg mener omkring skarphed, hvilket tiltaler mig. Måske derfor jeg ikke synes om billedet på Pioneer, fordi det er for blødt.
Omkring retention, så oplever jeg det absolut ikke, men min skærm er også 9 mdr. gl. så måske skal jeres 7705 bare ha noget mere tid. 

Jeg har også samsung 7705, når jeg ser tv om natten i et meget mørkt rum ligger jeg lidt mærke til retention, efter logoer (ser tit 3 timers kanal 5) men retentionen forsvinder inden for ca. 10 min. Efter 5 skal man kigge godt efter ;) det værste er dog efter undertekster, det ligger jeg lidt mærke til. i alm belysning ligger jeg overhovedet ikke mærke til noget. Mit tv er dog også "Kun" 4 måneder :) sidder pt. og spiller 3d spil på den :D mega nice. Vil helt klart anbefale den til andre :) men min konklusion er at den lider lidt af retention, men det forsvinder hurtigt igen.

Skrevet af: Mr. Claude
Skrevet den: 27-Juli-2010 kl. 22:23
Pioneer er stadig KONGEN fra 8 gen.! Men 50C7705 er et hamrende godt LED tv. Faktisk det bedste jeg har set. Men har jo stadig betragningsvinkel-problemet, lidt clouding og "LCD" billed på på alm. tv billed. Fremragende på HD :) Plasma er jo ikke mat når det bliver aften. Kun i solskin....
Mit bedste råd: køb en plasma igen :)
Ps. Husk nu at købe den dér hvor du går ned og kigger på den ;)

Skrevet den: 27-Juli-2010 kl. 22:33
Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

Pioneer er stadig KONGEN fra 8 gen.! Men 50C7705 er et hamrende godt LED tv. Faktisk det bedste jeg har set. Men har jo stadig betragningsvinkel-problemet, lidt clouding og "LCD" billed på på alm. tv billed. Fremragende på HD :) Plasma er jo ikke mat når det bliver aften. Kun i solskin....

Øhhh....50C7705 er ikke et LED/LCD men et plasma tv. Tongue

Skrevet af: Gavin
Skrevet den: 27-Juli-2010 kl. 22:38

Øhhh....50C7705 er ikke et LED/LCD men et plasma tv. Tongue

Både og..

UE C7705 er LED tv. Men PS C7705 som overskriften skriver er plasma. Wink

Edit:

Sorry, du har selvfølgelig ret når du skriver 50C7705 ikke er LED, da 50" kun findes som plasma! Smile

Skrevet af: Mr. Claude
Skrevet den: 28-Juli-2010 kl. 08:59
Ja, der findes jo 2 der hedder det samme. Bortset fra UE og PS. Men derfor mener jeg jo stadig hvad jeg skriver om de 2 modeller LED vs. Plasma. UE vs. PS ;)
Nogen skrev bare om LED/LCD...
Jeg er mener bestemt at en 8 gen. kuro er bedre en PS50C7705.

Skrevet den: 28-Juli-2010 kl. 09:55

Ja, der findes jo 2 der hedder det samme. Bortset fra UE og PS. Men derfor mener jeg jo stadig hvad jeg skriver om de 2 modeller LED vs. Plasma. UE vs. PS ;)
Nogen skrev bare om LED/LCD...
Jeg er mener bestemt at en 8 gen. kuro er bedre en PS50C7705.

Man kan selvfølgelige mene hvad man vil, men de fleste ville nok vælge PS50C7705, hvis de stod ved siden af hinanden. Dels på grund af den bedre skarphed, men også fordi farvene står mere klart på Samsungen.

Skrevet den: 28-Juli-2010 kl. 10:04
Oprindeligt skrevet af Simon Begynder Simon Begynder skrev:

Jeg har også samsung 7705, når jeg ser tv om natten i et meget mørkt rum ligger jeg lidt mærke til retention, efter logoer (ser tit 3 timers kanal 5) men retentionen forsvinder inden for ca. 10 min. Efter 5 skal man kigge godt efter ;) det værste er dog efter undertekster, det ligger jeg lidt mærke til. i alm belysning ligger jeg overhovedet ikke mærke til noget. Mit tv er dog også "Kun" 4 måneder :) sidder pt. og spiller 3d spil på den :D mega nice. Vil helt klart anbefale den til andre :) men min konklusion er at den lider lidt af retention, men det forsvinder hurtigt igen.
Hmm det der retention tænder mig ikke ligefrem..Ouch Men det er måske slet ikke sikkert jeg ligger mærke til det, har aldrig set noget på min Pio..
Nu skriver du, at du har haft den i 4 måneder, men er skærmen ikke først lige kommet på gaden nu her?? Eller er det mig der er helt gal på den ?Confused

-------------

Skrevet den: 28-Juli-2010 kl. 10:18

Som læser det på de forskellige tråde, så er det først omkring juni, at skærmen kom på det danske marked.

Skrevet den: 28-Juli-2010 kl. 10:30
Ja, sådan har jeg osse forstået det..?? Så 4 måneder lyder ikke helt rigtigt..

Simon Begynder: Er du sikker på det er en PS50C7705 du har?Smile Bare lige for at være sikker på det er den samme skærm vi snakker om Big smile

-------------

Skrevet den: 28-Juli-2010 kl. 11:10
Mener da også at have læst at der var en der skrev 9 mdr. hvilket jeg heller ikke lige kunne få til at passe sammen. :)

Skrevet den: 28-Juli-2010 kl. 11:18
Oprindeligt skrevet af Gavin Gavin skrev:

Mener da også at have læst at der var en der skrev 9 mdr. hvilket jeg heller ikke lige kunne få til at passe sammen. :)

Det var mig der skrev 9 mdr. - men det var en Samsung PS50B850 der var tale om, ikke en 7705. 

Skrevet den: 28-Juli-2010 kl. 11:19

Oprindeligt skrevet af Gavin Gavin skrev:

Det var mig der skrev 9 mdr. - men det var en Samsung PS50B850 der var tale om, ikke en 7705. 

Ah okay :)

Skrevet den: 29-Juli-2010 kl. 22:01
Nogen der kan give det præcise produktnavn på det samsung beslag der kan bruges til PS50C7705?
Kan nemlig ikke helt finde ud af om der er forskellige, da det ikke er alle der mener det kan bruges til plasma, men kun LED. Eller bare hvis der er nogen der kan anbefale et godt vægbeslag, gør skam intet hvis det kommer under de 1000 kr. som samsungs koster ;)

Skrevet af: rolighed
Skrevet den: 30-Juli-2010 kl. 00:35
Lige et sidespørgsmål... 

7705'eren har jo PVR funktion. Det synes jeg er supersmart - ikke optagefunktionen, men muligheden for at pause TV, spise sin aftensmad og så fortsætte (bare ét eksempel)!

MEN - hvorledes hænger det sammen med retention? Hele konceptet med at fryse et billede og lade det stå et stykke tid er vel ikke genialt når det koples med plasmas retention???

Skrevet den: 30-Juli-2010 kl. 10:15
Oprindeligt skrevet af rolighed rolighed skrev:

Lige et sidespørgsmål... 

7705'eren har jo PVR funktion. Det synes jeg er supersmart - ikke optagefunktionen, men muligheden for at pause TV, spise sin aftensmad og så fortsætte (bare ét eksempel)!

MEN - hvorledes hænger det sammen med retention? Hele konceptet med at fryse et billede og lade det stå et stykke tid er vel ikke genialt når det koples med plasmas retention???
Kunne forestille mig den dimmer skærmen. Det gør Samsung's Yousee boks i hvertfald.

-------------

Skrevet den: 01-August-2010 kl. 10:51

Kunne forestille mig den dimmer skærmen. Det gør Samsung's Yousee boks i hvertfald.
Er der nogen ejere der rent faktisk kan bekræfte dette - eller forklare hvordan retention ved pause-brug undgåes?

En anden ting. Vi benytter vores Windows Medie Center ret meget herhjemme - og der er jo en del situationer hvor skærmelementer står på skærmen i nogen tid. Er der eventuelt nogen plasmaejere der kan fortælle om deres erfaringer med retention og medie centre? Ikke mindst med PS50C7705, da det er det TV jeg går og vejer og vurderer.

Skrevet af: Sploink
Skrevet den: 01-August-2010 kl. 15:47
Du kan læse om folks erfaringer fra USA, inde på  http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1240821 - http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1240821 Smile

Deres tilsvarende model er PNxxC8000

Skrevet den: 04-August-2010 kl. 22:43
Så modtog jeg mit PS50C7705 idag.. 

Hvor er det lækkert, og nu hvor jeg kigger på mit 5 år gamle 32" samsung LCD tv, så fatter jeg slet ikke at jeg har kunne leve med sådan en lille fesen skærm i hele 5 år! Tongue

Skrevet den: 05-August-2010 kl. 08:03
Forhåbentlig gider du at tage nogle billeder og ligge online et sted. Og så ellers fortælle lidt om _dine_ oplevelser af fordele/ulemper/performance.

Er det en "buzzer"?

Skrevet den: 05-August-2010 kl. 10:06
Jeg skal prøve ihvertfald, det er nemlig ikke lige sådan noget jeg er allerbedst til Tongue

Skulle gerne få det op på væggen iaften, og så regner jeg med at jeg har tid de næste dage til at lege lidt med de forskellige ting, har jo aldrig haft sådan et avanceret tv før, så der er nok at gå igang med! Smile

Ang. buzz, så er der intet, det er stortset lydløst, hvilket betyder man kan han høre en meget meget lille smule hvis man har øret helt tæt på bagpanelet, men hvis man er foran tvet, hvilket de fleste forhåbentlig er, så er det faktisk så godt som lydløst, kan heller ikke høre noget når det er på mute. Faktisk blev jeg nødt til at slukke køleskabet i lejligheden, og tage batterier ud af et ur, og slukke den bærbare for at se om jeg så kunne høre noget, men resultatet var det samme. Smile

Men om det så bliver slemt når det først kommer op på væggen, det høre I nærmere om senere! Wink

Skrevet den: 13-August-2010 kl. 09:42
Oprettet ny tråd

-------------

Skrevet den: 13-August-2010 kl. 10:17
Har du prøvet de her indstillingere:
http://dennisthomsen.dk/2010/07/samsung-ps63c7705-pn63c8000-review-and-settings/ - http://dennisthomsen.dk/2010/07/samsung-ps63c7705-pn63c8000-review-and-settings/
Det er godt nok til 63" udgaven, men du kan da prøve.

Skrevet den: 13-August-2010 kl. 14:49

Oprindeligt skrevet af Simon Begynder Simon Begynder skrev:

Hmm det der retention tænder mig ikke ligefrem..Ouch Men det er måske slet ikke sikkert jeg ligger mærke til det, har aldrig set noget på min Pio..
Nu skriver du, at du har haft den i 4 måneder, men er skærmen ikke først lige kommet på gaden nu her?? Eller er det mig der er helt gal på den ?Confused

Skærmen kom i begrænset antal i starten, jeg var bare en af de hurtige til at slå til ! Big smile
så jo, den er næsten først lige komme i handlen i et bredre omfang Wink

Skrevet den: 13-August-2010 kl. 14:56

Ja, sådan har jeg osse forstået det..?? Så 4 måneder lyder ikke helt rigtigt..

Simon Begynder: Er du sikker på det er en PS50C7705 du har?Smile Bare lige for at være sikker på det er den samme skærm vi snakker om Big smile

arh, nu bliver jeg i tvivl om antal måneder LOL finder lige min mail frem med købsbestillingen

1 ST 589090 Samsung 50" 3D Plasma-TV PS50C7705
Full-HD, 4xHDMI, UltraSlim, Internet@TV, WiFi Ready, DLNA, DVB-T/C/S,
PVR, USB

S/N: B27934PZ400008

Total:

Netto 11.192,00
Fragt 319,20
Moms (25%) 2.877,80
Faktura Total 14.389,00

Bestilling d.25/5 jeg havde den hjemme i stuen d.27/5 så jeg har ingen tidsfornemmelse Embarrassed
har snart haft den i 2,5 måned, jeg undskylder for mine ukorrekte data.

Print side | Luk vindue