Print side | Luk vindue

Signal på T-55 Multibeamparabol ?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Satellit TV
Forumbeskrivelse: Canal Digital, Viasat, Astra m.fl. (DVB-S)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=83877
Udskrevet den: 07-Januar-2025 kl. 22:00

Emne: Signal på T-55 Multibeamparabol ?
Skrevet af: GuffeDK
Emne: Signal på T-55 Multibeamparabol ?
Skrevet den: 28-Juli-2010 kl. 19:20
Hej, er der nogen der har denne Maximum® T-55 Multibeamparabol  ? Jeg kunne godt tænke mig at vide hvad man kan forvente af den i signal styrke på 1W 4.8E 13E 19E? Går og overvejer om jeg skal ha en pro ud og sætte den så godt som mulig eller den allerede gør det.

Ser sådan her ud normalt
1W + 4.8E: Ca 75-88%
13E + 19.2E ca 52-55%

Idag da det regnede helt vildt forsvandt 13E og 19.2E og 1W og 4.8E var ned i 40-50%

Kan der presses mere ud af denne skærm?

Svar:
Skrevet af: Lytro
Skrevet den: 29-Juli-2010 kl. 07:57
Hvis det regner kraftigt, forsvinder signalet som regel. Ellers skal der en STOR skærm til.
Frekvenserne i KU-båndet som disse satelliter sender på, er følsom for regnvejr.

Jeg har selv et par 88cm skærme, og der forsvinder signalet også et par gange om året (i 5 min måske), hvis der kommer en kraftig tordenbyge

Lynge Smile

Skrevet af: GuffeDK
Skrevet den: 29-Juli-2010 kl. 09:54
Oprindeligt skrevet af Lytro Lytro skrev:

Hvis det regner kraftigt, forsvinder signalet som regel. Ellers skal der en STOR skærm til.
Frekvenserne i KU-båndet som disse satelliter sender på, er følsom for regnvejr.

Jeg har selv et par 88cm skærme, og der forsvinder signalet også et par gange om året (i 5 min måske), hvis der kommer en kraftig tordenbyge

Lynge Smile
Tak for svaret, så længe det bare er 13 og 19.2 øst der forsvinder går det nok ;) men ville stadig gerne høre om det er muligt at presse endnu mere signal styrke ud af sådan en parabol her :)

Skrevet af: Lytro
Skrevet den: 02-August-2010 kl. 08:00
Hvis skærmen er just. optimalt, er der ikke mere at hente.
Hjælper ikke med fart striber Big smile

Lynge Smile

Print side | Luk vindue