Print side | Luk vindue

tuning failed over 714 mhz m. dvblink.

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Kabel-TV
Forumbeskrivelse: TV, radio mv. via kabel (typisk DVB-C)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=83918
Udskrevet den: 23-Februar-2025 kl. 11:58

Emne: tuning failed over 714 mhz m. dvblink.
Skrevet af: the-bad-wolf
Emne: tuning failed over 714 mhz m. dvblink.
Skrevet den: 29-Juli-2010 kl. 17:06
Hejsa.

Jeg har siddet foran min computer, og kørt intenst med mit nye tv-kort og har stadig problemer.

Jeg har yousee fuldpakke, og har købt mig et terratec PCI HD tv-kort.

Jeg har fundet frem til at det er smartest at bruge dvblink, da Terratec's software er noget snask, og desuden kan jeg godt li at slutte mit tv til Windows media center..

Jeg har så været inde og lave en networkscan med "yousee cable" og network "*Region Hovedstaden (ID:151)" , da jeg bor i Hillerød, og Yousee anbefale at jeg bruge det netværk-ID.

Dette giver mig omkring 170 kanaler, hvor langt de fleste er låste.
Da jeg så begynder at sortere de funktionelle ud, opdager jeg at der mangler nogle kanaler. Det viser sig at være alle de kanaler man får med fuldpakken. Med andre ord har jeg alle kanaler fra Mellempakken og grundpakken.

Jeg har så søgt lidt i det og kommet frem til at alle (ikke HD) kanaler i fuldpakken, ligge på frekvens 714, 730 og 786 Mhz.

Jeg prøver at scanne igen, og opdager noget meget underligt. når søgningen kommer til fuldpakken's kvekvenser siger den enten "tuning failed", eller "found services: 0"

eksempel:
---------------------------------------------------
Tuning transponder 626000,H,6875,,QAM64
Found services: 7
Updated services: 7
6´eren
Zulu
2News
Kanal5
Charli
TV3+
Canal9
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tuning transponder 714000,H,6875,,QAM64
Tuning failed
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tuning transponder 730000,H,6875,,QAM64
Found services: 0
Tuning transponder 786000,H,6875,,QAM64
Totals: 7 services found, 0 new services, 7 updated services

Det er jo meget underlig synes jeg selv, især delen med tuning failed?
Det der er mest underlig er at vi har et andet tv i lejligheden som er sluttet til samme antenne kabel, og det har alle fuldpakke kanaler. Så det er ikke signalet eller kablet den er gal med.

Er det nogle der kan kast lys over mit problem?

MVH
Benjamin

Svar:
Skrevet af: Markh
Skrevet den: 30-Juli-2010 kl. 07:49
Oprindeligt skrevet af the-bad-wolf the-bad-wolf skrev:

Hejsa.

Jeg har siddet foran min computer, og kørt intenst med mit nye tv-kort og har stadig problemer.

Jeg har yousee fuldpakke, og har købt mig et terratec PCI HD tv-kort.

Jeg har fundet frem til at det er smartest at bruge dvblink, da Terratec's software er noget snask, og desuden kan jeg godt li at slutte mit tv til Windows media center..

Jeg har så været inde og lave en networkscan med "yousee cable" og network "*Region Hovedstaden (ID:151)" , da jeg bor i Hillerød, og Yousee anbefale at jeg bruge det netværk-ID.

Dette giver mig omkring 170 kanaler, hvor langt de fleste er låste.
Da jeg så begynder at sortere de funktionelle ud, opdager jeg at der mangler nogle kanaler. Det viser sig at være alle de kanaler man får med fuldpakken. Med andre ord har jeg alle kanaler fra Mellempakken og grundpakken.

Jeg har så søgt lidt i det og kommet frem til at alle (ikke HD) kanaler i fuldpakken, ligge på frekvens 714, 730 og 786 Mhz.

Jeg prøver at scanne igen, og opdager noget meget underligt. når søgningen kommer til fuldpakken's kvekvenser siger den enten "tuning failed", eller "found services: 0"

eksempel:
---------------------------------------------------
Tuning transponder 626000,H,6875,,QAM64
Found services: 7
Updated services: 7
6´eren
Zulu
2News
Kanal5
Charli
TV3+
Canal9
Tuning transponder 714000,H,6875,,QAM64
Tuning failed
Tuning transponder 730000,H,6875,,QAM64
Tuning transponder 786000,H,6875,,QAM64
Totals: 7 services found, 0 new services, 7 updated services

Det er jo meget underlig synes jeg selv, især delen med tuning failed?
Det der er mest underlig er at vi har et andet tv i lejligheden som er sluttet til samme antenne kabel, og det har alle fuldpakke kanaler. Så det er ikke signalet eller kablet den er gal med.

Er det nogle der kan kast lys over mit problem?

MVH
Benjamin

Hej Benjamin,

De tre nævnte frekvenser bliver også brugt på DVB-T nettet til hhv. MUX1, MUX2 og MUX5. Du har indstråling i din antenneinstallation, der gør at DVB-C signalet bliver forstyrret, og dermed kan du ikke tune ind på kanalerne. Start med at brug antennekabler af god kvalitet, og med HF-tætte stik.

/Mark

-------------
Pioneer KRP-500A, SC-LX90, BDP-LX91, DV-LX50

DVDO iScan Duo

XBOX360, PS3 og Wii

Audiovector S3 Avantgarde Arreté , SC Avantgarde, K-X

Nordost Frey højttalerkabel og Red Dawn RCA interconnect

Skrevet den: 30-Juli-2010 kl. 09:08
Hej Mark.

Tak for svaret.

Jeg skal ud og købe ind idag, så må jeg lige kigge efter nogle nye stik.
Men nu er kablet sluttet til i væggen, og trukket gennem det meste af min 3 værelses lejlighed, her mangler det så 2 meter, så har købt en en ny lille 2,5 m. forlænger ledning, inden det sætte stikkes ind  i tv-kortet.
Hvor mange og hvor vil du anbefale at jeg bruger HF-tætte stik?

Skrevet den: 30-Juli-2010 kl. 14:09
Så har jeg sat HF-tætte stik, og sikret mig at forlænger ledningen er HF-tæt.

Så nu er hele antenneledningen sikret, fra splitten og til tv-tuneren.

Jeg har prøvet at scanne igen, og med samme resultat.

bortset fra at du nu siger "Tuning failed" ved alle 3 frekvenser.

Skrevet den: 30-Juli-2010 kl. 16:25

Så har jeg sat HF-tætte stik, og sikret mig at forlænger ledningen er HF-tæt.

Så nu er hele antenneledningen sikret, fra splitten og til tv-tuneren.

Jeg har prøvet at scanne igen, og med samme resultat.

bortset fra at du nu siger "Tuning failed" ved alle 3 frekvenser.

Hvilken splitter bruger du? Standard T-splittere er ikke altid HF-tætte. Derudover - hvis du kun har sikret at kablet frem til TV-tuneren er HF-tæt, kan du have indstråling på dit andet antenneudtag, der stråler tilbage og dermed også kommer igennem din HF-tætte ledning.

Skal man have en HF-tæt installation, skal alt være HF-tæt - det er enten eller. Tongue

/Mark

-------------

DVDO iScan Duo

XBOX360, PS3 og Wii

Skrevet den: 30-Juli-2010 kl. 16:42
Mark.

Det kan vi hurtige blive enige om, men jeg tvivler meget på at der er nogen fejl i antennen frem til splitten, da T-splitten's anden ledning går ind i en Sony faldskærm, som sagtens kan vise hele Fuldpakken, og derfor også kan tage de høje frekvenser.

Det er også derfor jeg er så sikker på at der ikke er problemer med selve antennen eller yousee abb.

Så uanset om det er HF-tæt eller ej indtil splitteren så påvirker det jo ikke fladskærmen.

Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 30-Juli-2010 kl. 17:05

Mark.

Det kan vi hurtige blive enige om, men jeg tvivler meget på at der er nogen fejl i antennen frem til splitten, da T-splitten's anden ledning går ind i en Sony faldskærm, som sagtens kan vise hele Fuldpakken, og derfor også kan tage de høje frekvenser.

Det er også derfor jeg er så sikker på at der ikke er problemer med selve antennen eller yousee abb.

Så uanset om det er HF-tæt eller ej indtil splitteren så påvirker det jo ikke fladskærmen.

Et råd til fejlfinding: Anvend KISS metoden: KISS = Keep It Simple Stupid  Big smile

Så istedet for at antage at noget er i orden, fjern de for test overflødige mulige fejlkilder.
Dvs. eet langt dobbeltskærmet HF-tæt kabel+stik, direkte fra vægdåse til modtager.
Når det så virker, kan der trinvis vendes tilbage til fuld installation med splitter osv.

Mvh JørgenT

Skrevet den: 30-Juli-2010 kl. 17:22
JørgenT

Det er jo en fornuftig måde at gøre det på. Men hvordan.
Jeg kan da ærligt indrømme at jeg ikke lige gider slæbe hele min pc og alt udstyr gennem lejligheden for at slutte det til hvor splitten er.

Og hvor jeg køber et nyt laaaangt kabel, og det stadig ikke virker, så har jeg lige brugt penge på et ligegyldigt kabel.

Udlempen er også at da jeg flyttede ind var kabelet sat fast langs kanterne hele vejen ind til mit værelse. Det gør at jeg ikke bare kan slutte det kabel direkte i væggen.

Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 30-Juli-2010 kl. 17:39

JørgenT

Det er jo en fornuftig måde at gøre det på. Men hvordan.
Jeg kan da ærligt indrømme at jeg ikke lige gider slæbe hele min pc og alt udstyr gennem lejligheden for at slutte det til hvor splitten er.

Og hvor jeg køber et nyt laaaangt kabel, og det stadig ikke virker, så har jeg lige brugt penge på et ligegyldigt kabel.

Udlempen er også at da jeg flyttede ind var kabelet sat fast langs kanterne hele vejen ind til mit værelse. Det gør at jeg ikke bare kan slutte det kabel direkte i væggen.

Kan du ikke bare som en prøve fjerne splitten - altså droppe forbindelsen til dit TV? Vi, der har en HD-boks fra YouSee, kender betydningen af en ultra god forbindelse. Boksen kræver et meget bedre signal end et utroligt godt TV. Hvis der er noget, man virkelig ønsker sig, skal virke, er det en god idé at droppe: Gider ikke. Wink

-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.

Skrevet af: E Nørgaard
Skrevet den: 30-Juli-2010 kl. 17:41
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Dvs. eet langt dobbeltskærmet HF-tæt kabel+stik, direkte fra vægdåse til modtager.

Det skal lige tilføjes, at den udvendige skærm KUN må tilsluttes i vægstikket, da der ellers skabes kortslutningssløjfer der ophæver skærmvirkningen (sådan for at sige det simpelt).

Skrevet den: 30-Juli-2010 kl. 17:49
Oprindeligt skrevet af E Nørgaard E Nørgaard skrev:

Det skal lige tilføjes, at den udvendige skærm KUN må tilsluttes i vægstikket, da der ellers skabes kortslutningssløjfer der ophæver skærmvirkningen (sådan for at sige det simpelt).
Hvordan vil du adskille ind- og udvendig skærm i et dobbeltskærmet kabel??
Normalt er det en folie og en flettet strømpe som ligger imod hinanden  Big smile

Og skærm SKAL monteres i begge ender.

Mvh JørgenT

Skrevet den: 30-Juli-2010 kl. 18:02
På den beskrevne måde er der IKKE tale om dobbelt skærm. Det er kuns en TÆT HF skærm  ;-D
'Al-folien er ikke til at forbinde til noget, hvorfor det er nødvendigt med en "leder" man kan skrue eller lodde på. Om det så er en flettet strømpe eller bare en langsløbende tråd - dét kommer ud på det samme.

Men i relation til din observation har du da ret.

Nu hvor jeg har gang i tastaturet, så skal jeg foreslå en forstærker ved vægstikket eller foran din PC. Signalerne er "sjove" at arbejde med, da støjgrænsen betyder enormt meget. Du kan risikere at dit TV ikke kan lide forstærkningen, da det så ser meget støj, mens PCen ikke får signal nok til overhovedet at kunne "se" noget. Dæmpningen er jo større, jo højere frekvens du arbejder med. "Kortslutningen" af signalet er proportionalt med frekvensen.

Go fornøjelse.
(Jeg har KUN gratiskanalerne, så der også bliver tid til noget privatliv m.m.   ;-D  )

Skrevet den: 30-Juli-2010 kl. 18:10
Jeg tilføjer lige for at slå det HELT FAST.
Selvfølgelig skal der være en leder med "referencepotentiale" som ofte kaldes "jord eller for den sags skyld "skærm". Der ER BARE ET KRAV TIL EN SKÆRM, at der IKKE må løbe STRØM i den, hvorfor den KUN må forbindes i den ENE ende i kredsløbet.
Der skal være en NUL ("indpakningen") og en signalleder (centerlederen) - med EN leder er det bedre med "trådløst", som "bare" bruger jorden som referencepotentiale.

Skrevet den: 30-Juli-2010 kl. 18:12

Et kvalitetskabel er aldrig ligegyldigt  Wink  Og det behøver ikke være de fine færdigvarer med guldbelagt stik.
F.eks har Biltema kabel i forskellige længder:
http://biltema.dk/da/Kontor---Teknik/Radio-og-TV/Kabler/Antennekabel-TV/ - http://biltema.dk/da/Kontor---Teknik/Radio-og-TV/Kabler/Antennekabel-TV/
http://biltema.dk/da/Kontor---Teknik/Radio-og-TV/Kabler/Antennekabel-TV1/ - http://biltema.dk/da/Kontor---Teknik/Radio-og-TV/Kabler/Antennekabel-TV1/
Hertil skal der så bruges nogle stik, gerne F-stik + adaptor. F-stik findes i forskellige størrelser som skal passe til kabeltykkelse.
Biltema plejer også at have disse, men kan ikke finde dem på hjemmeside, så i stedet:
http://www.av-cables.dk/billede_kabler/antennekabel/fconnector_stik_250_da/ - http://www.av-cables.dk/billede_kabler/antennekabel/fconnector_stik_250_da/
Og adaptor han+hun:
http://www.av-cables.dk/billede_kabler/antennekabel/fstik_adaptere/fhun_til_coax_han_omsaetter_660_da.html - http://www.av-cables.dk/billede_kabler/antennekabel/fstik_adaptere/fhun_til_coax_han_omsaetter_660_da.html
http://www.av-cables.dk/billede_kabler/antennekabel/fstik_adaptere/fhun_til_coax_hun_omsaetter_1020_da.html - http://www.av-cables.dk/billede_kabler/antennekabel/fstik_adaptere/fhun_til_coax_hun_omsaetter_1020_da.html

Har tidligere købt tilsvarende i Bauhaus, ved ikke om de fører dem i øjeblikket.

Mvh JørgenT

Skrevet den: 30-Juli-2010 kl. 18:14
Citér
Kan du ikke bare som en prøve fjerne splitten - altså droppe forbindelsen til dit TV? Vi, der har en HD-boks fra YouSee, kender betydningen af en ultra god forbindelse. Boksen kræver et meget bedre signal end et utroligt godt TV. Hvis der er noget, man virkelig ønsker sig, skal virke, er det en god idé at droppe: Gider ikke. Wink

Jo kan i hvert fald prøve at fjerne splitten, og se om det pludselig virker.

Men det du siger er at, min dvb-c kort, kræver en meget bedre og mere beskyttet signal, end en tv-tune i et faldskærms tv?

For Tv'et har ikke nogen HD-boks.

Jeg prøver generelt at undgå "gider ikke", men jeg vil i  hvert fald lægge ud med tests der indvolvere ikke at købe en masse ting der måske ikke kan bruges, og flytte rundt på ledninger, computere og diverse, der sidder fint på plads ;)

Skrevet den: 30-Juli-2010 kl. 18:22

Nu hvor jeg har gang i tastaturet, så skal jeg foreslå en forstærker ved vægstikket eller foran din PC. Signalerne er "sjove" at arbejde med, da støjgrænsen betyder enormt meget. Du kan risikere at dit TV ikke kan lide forstærkningen, da det så ser meget støj, mens PCen ikke får signal nok til overhovedet at kunne "se" noget. Dæmpningen er jo større, jo højere frekvens du arbejder med. "Kortslutningen" af signalet er proportionalt med frekvensen.

Det sjove er jo netop, at alle kanaler der fungere på både tv og Pc, er helt skarpe uden noget støj.

Det er bare det underlige forskel at jeg mangler de sidste ca. 10 kanaler på min pc, som vises helt klart på tv'et..

Efter at sikre 2 stik med HF-tætte stik jeg købte idag, søgte jeg hele netten igennem igen, hvorefter den fandt 9 ekstra kanaler.

De var alle låst, og bare nogle kanaler jeg ikke mangler. Men pointen er at jeg kunne se at signalet er blevet bedre. Men åbenbart ikke godt nok til at finde min 714+ mhz kanaler.

Skrevet den: 30-Juli-2010 kl. 18:26

Et kvalitetskabel er aldrig ligegyldigt  Wink  Og det behøver ikke være de fine færdigvarer med guldbelagt stik.
F.eks har Biltema kabel i forskellige længder:
http://biltema.dk/da/Kontor---Teknik/Radio-og-TV/Kabler/Antennekabel-TV/ - http://biltema.dk/da/Kontor---Teknik/Radio-og-TV/Kabler/Antennekabel-TV/
http://biltema.dk/da/Kontor---Teknik/Radio-og-TV/Kabler/Antennekabel-TV1/ - http://biltema.dk/da/Kontor---Teknik/Radio-og-TV/Kabler/Antennekabel-TV1/

Mvh JørgenT

Det er sådanne ledninger der går fra splitten og indtil værelset hvor den helt tæt er sluttet til en 2,5 m forlænger.

Og kablet, var tæt sikret, og kom bevist de HF-tætte stik på, så intet af det indre af ledningen var udsat.

Så har efterhånden svært ved at spotte hvor antennekabelet ikke er HF-tæt...

Skrevet den: 30-Juli-2010 kl. 18:38
Den der med "uden støj" skal tages med modifikationer. De digitale "billeder" er perfekte, så længe de kommer igennem. Lige pludselig er signalet bare for lille (svagt) tiol at der kan vises noget overhovedet. Man kan risikere at der kommer "pletter" i billedet og støjudfald, men der kan ske så meget.

Over de 714 MHz (ikke milliherz) KAN signalet være svækket så meget, at du ikke ser noget på PCen. Fjernsynet har en lavere signaltærskel, hvorfor du ser et "perfekt" billede dér.
Lån en forstærker og se om det hjælper PC-en.

Skrevet den: 30-Juli-2010 kl. 19:58
For lige at komplettere billedet skal det fremhæves, at MANGE gamle antenne anlæg med forstærker kan have problemer med "forståelsen" af de digitale signaler, da "støj" kan være så stor, at kontrolbit mistes, hvorved billede og lyden deformeres. I sådanne situationer skal man FJERNE forstærkeren, for at kunne se noget. Herved kommer styrken / størrelsen af støjsignalet ned under den grænse, hvor det bliver "læst", og så er det "kun" det ønskede signal der læses og dermed vises på fjernsynets skærm.
Nogle enheder kræver mere eller mindre signal, hvorfor man må "justere" på tingene efter BEHOV.

Skrevet den: 31-Juli-2010 kl. 17:12

Over de 714 MHz (ikke milliherz) KAN signalet være svækket så meget, at du ikke ser noget på PCen. Fjernsynet har en lavere signaltærskel, hvorfor du ser et "perfekt" billede dér.

Det var godt at få på plads.

Nu har jeg prøvet at fjerne splitteren, desværre uden held.

Jeg regner med at kigge på indkøb af et nyt antenne kabel på mandag.
Er der imellemtiden nogle der kan beskrive om man kan se på et kabel om det er HF-tæt?

Skrevet den: 31-Juli-2010 kl. 20:03

Det var godt at få på plads.

Nu har jeg prøvet at fjerne splitteren, desværre uden held.

Jeg regner med at kigge på indkøb af et nyt antenne kabel på mandag.
Er der imellemtiden nogle der kan beskrive om man kan se på et kabel om det er HF-tæt?

Det kan være svært, så det bedste er at samle det selv. Køb noget godt dobbeltskærmet kabel, som f.eks. http://www.av-connection.dk/?PGr=1549&ML=112 - http://www.av-connection.dk/?PGr=1549&ML=112 . Dertil et par HF-tætte stik:
Hanstik: http://www.av-connection.dk/?PGr=3138&ML=449 - http://www.av-connection.dk/?PGr=3138&ML=449
Hunstik: http://www.av-connection.dk/?PGr=3137&ML=449 - http://www.av-connection.dk/?PGr=3137&ML=449

Så er kablet i sig selv på plads.

Jeg ved ikke om du har DVBViewer på din computer? Der findes et tillægsprogram kaldet TransEdit. Dér kan du tune ind på en frekvens og få statistik over bitfejl, pakketab og meget andet for hver service på den pågældende MUX. Det hjalp mig meget, da jeg skulle tune mine forældres installation.

/Mark

-------------

DVDO iScan Duo

XBOX360, PS3 og Wii

Skrevet den: 31-Juli-2010 kl. 20:11
Oprindeligt skrevet af Markh Markh skrev:

Det kan være svært, så det bedste er at samle det selv. Køb noget godt dobbeltskærmet kabel, som f.eks. http://www.av-connection.dk/?PGr=1549&ML=112 - http://www.av-connection.dk/?PGr=1549&ML=112 . Dertil et par HF-tætte stik:
Hanstik: http://www.av-connection.dk/?PGr=3138&ML=449 - http://www.av-connection.dk/?PGr=3138&ML=449
Hunstik: http://www.av-connection.dk/?PGr=3137&ML=449 - http://www.av-connection.dk/?PGr=3137&ML=449

Så er kablet i sig selv på plads.

Jeg ved ikke om du har DVBViewer på din computer? Der findes et tillægsprogram kaldet TransEdit. Dér kan du tune ind på en frekvens og få statistik over bitfejl, pakketab og meget andet for hver service på den pågældende MUX. Det hjalp mig meget, da jeg skulle tune mine forældres installation.

/Mark

Jeg har allerede fået købt HF-tætte stik.. faktisk præcis dem du linker til.
Så det handler jo bare om at købe et kabel. Det nuværende er kabel er i hvertfald ikke dobbeltskærmet.

Men først vil jeg helt klart prøve TransEdit og se hvad den siger. Og evt printe resultatet her, så folk måske kan hjælpe mig med at afkode det :)

Skrevet den: 31-Juli-2010 kl. 20:51
Så har jeg prøvet TransEdit af, men der er nu ikke noget der dukker op når jeg søger.

Jeg far alle kanaler frem, som jeg hele tiden har haft, men får ingen kanaler højere end 626 Mhz, også selvom den har scannet alle frekvenser op til 858 Mhz.

Så det er ikke meget ny info der.

Skrevet den: 03-August-2010 kl. 13:30
Nu er problemet næsten løst.. Jeg skal lige ned og købe en ny splitter, så skulle mit problem gerne være løst:

Jeg har købt en 10 m. dobbelhæmmet kabel, og jeg startede med at sætte HF-tætte stik på det, og slutte det direkte i væggen og til min pc. og nu kunne den godt finde alle kanaler..

Herfra arbejdede jeg mig bagud:
det nye kabel sluttet til kabelet der normalt er sluttet til splitteren: virker!
Det nye kabel sluttet til splitten: Virker ikke.
Det gamle kabel sluttet til kablet der normalt er sluttet til splitteren: virker ikke.

Så min konklussion er at både mit gamle kabel fra splitteren, samt selve splitteren var gal. så jeg beholder min nye kabel og køber en ny splitter senere idag.

Mange tak for hjælpen..

Skrevet den: 03-August-2010 kl. 19:22
Jeg ved ikke rigtig hvad et dobbelthæmmet kabel er for en størrelse, men jeg formoder der er så snævre signalgrænser på spil i din situation, at signaludfald sandsynligvis vil forekomme i større udstrækining end du bryder dig om. Derfor vil en test med en signalforstærker stadig stå forrest i "køen".
Your game!!!

Print side | Luk vindue