Agurketid: Er vi slaver af vorherre?
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Apple udstyr
Forumbeskrivelse: Apple grej baseret på iOS som iPhones, iPads og iPod Touch
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=83928
Udskrevet den: 02-Januar-2025 kl. 21:49
Emne: Agurketid: Er vi slaver af vorherre?
Skrevet af: hummelmose
Emne: Agurketid: Er vi slaver af vorherre?
Skrevet den: 29-Juli-2010 kl. 21:03
http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=4042"> |
http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=4042 - http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=4042 -
|
Svar:
Skrevet af: TRUMF
Skrevet den: 29-Juli-2010 kl. 21:43
Det kan måske have noget at gøre med det begreb om at ingen vil indrømme at de har købt katten i sækken, og derfor kan bruge lang tid at argumentere for, at noget man har købt er godt. Dette har skabt en masse ringe i vandet, og nu render der tusindvis af tåber rundt og forsøget at bekræfte hinanden i at de alle er skide kloge fordi de køber den samme telefon.
Det var det samme med gulerodsbukser og sejlersko
og Jobs griner hele vejen ned til banken...
PS. det er gas ok
------------- Samsung PS50C7705 + Onkyo TS SR606 + KEF 2005.2 + WD TV Live + Sonos + Harmony 885
|
Skrevet af: Slettet_120331
Skrevet den: 29-Juli-2010 kl. 22:25
Ja jeg synes bestemt han er genial. Apple lever jo på at andre producenter kaster store mængder af telefoner ud hvert år med stor fokus på features. Hvordan de features så rent faktisk er integreret er der ikke blevet brugt så meget tid på og derfor kan/vil den almene bruger ikke få dem brugt. Den anden ting er så at man får en god bygge kvalitet. Vi er jo trætte at knagende plastik!
Når man udgiver en telefon om året er bare så meget lettere at gøre det til en event. Hvis medierne skulle dække alle nye smartphones lige så meget kunne vi jo ikke læse/se på andet.
Vil dog ikke købe en pga. deres begrænsninger (i forhold til udviklere) og så prisen som med mit telefon forbrug bare ikke hænger sammen :)
ps. dette er ikke et oplæg til at diskutere iphone OS software begrænsninger da dette er blevet diskuteret så rigeligt i så mange andre tråde. Dette er blot grunden til jeg ikke står i kø :)
|
Skrevet af: Aim
Skrevet den: 30-Juli-2010 kl. 00:13
Apple er et status symbol, der skal fortælle omvenden man er hip og med på frontlinjen.
Byggekvaliteten kan så absolut diskuteres synes jeg. Iphone og itouch skal jo pakkes ind i silke hvis de ikke skal være overridset. Muteknappen på iphone er smart med direkte dårlig byggekvalitet, og jeg synes telefonen er utrolig uhandy at holde på.
Deres bærbare har også flere gange være ting der faldt igemmen pga dårlig kvalitet. Man kan nævne dårlig batterier, gummioverfalder der gulner og falder af. Der er bare nogle af de ting jeg selv har oplevet på de tre Apple produkter jeg har haft, og når jeg så har undersøgt de omtalte problemer nærmere, har det vist sig bare at være generale Apple sjuske ting.
Personligt er jeg færdig med Apples produkter, da jeg ikke mener der overhoved er sammenhæng mellem pris og kvalitet. Havldelen af prisen er image man betaler for.
Naturligvis skal man da tag hatten af for et firma der tør at gøre ting anderledes, og jeg synes da også deres software er i top.
Og ja, gu er de da geniale. Apple er mænds svar på louis vuitton, toppen af poppen, den må man bare ha. Fx. den nye Ipad som vidst ikke blev spået en stor fremtid. Ja hvis man kigger på produktet og glemmer der står Apple på, så synes jeg godt nok det virker som et lummert produkt, med utrolig indskrænket funktion muligheder. Onscreen keyboard hmm, har selv en 15"touchscreen jeg bruger til et mediecenter, og synes godt nok den er et helved at bruge til andet end at betjene mit mediecenter. Men Ipad sælges som varmt brød på en søndag morgen. Hvorfor ? tjaa.
Apple gør sikkert klogt i at kører deres produkt linje meget simpelt, som en fin fransk restaunt hvor der ikke er så meget på menukortet. Det skaber et super overblik og deres produkter, man bliver ikke forvirrede over hvad man skal vælge. På den måde kan man også bedre tillade sig at råde højt når der er noget nyt på menuen.
------------- http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=119843&title=herreklubben-byggetrd - Herreklubben Hæng ikke med hovedet, hvis du står i lort til halsen.
|
Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 30-Juli-2010 kl. 00:32
hummelmose skrev:
http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=4042 - Klaus
|
Skrevet af: amorbavian
Skrevet den: 30-Juli-2010 kl. 10:57
Jeg mener, at det er lidt langt ude, at vente saa lang tid i koe, for netop det produkt..isaer fordi jeg har mistande, at du allerede ejer den sidste udgave af iPhone?
Hvis det var mig, kunne jeg nok vente lidt ekstra. Jeg skal egentlig maaske have mig 4G'eren, som i saa fald vil vaere min foerste iPhone, men skal ikke skynde mig.
Jobs er da genial (selv en ret mislykket pressekonference, og daarlig omtale er ikke nok til at oedelaegge salget af iPhone).
Jeg ville dog klart foretraekke, at de ventede endnu et aar, og lavede en egentlig opdatering der basker. Det mest interessante i den nye iPhone, kunne vaere klaret med en FW opdatering (multitasking). Resten er egentlig blot salgsgas, og det er aergeligt at disse kaempefirmaer kun taenker big business og SKAL smide nye produkter hvert aar. Hvis de taenkte lidt mere paa kunderne (og ikke blot at maelke deres pengepung), saa ville de ikke udgive nye varer saa tit.
Paa den anden side faar de jo altid et nyt segment med et nyt produkt, og det gamle segment er aabenbart vilde nok til at koebe det nye hvert aar!
-------------
BORING!
|
Skrevet af: TobiasKM
Skrevet den: 30-Juli-2010 kl. 14:53
^Det er sq da ikke salgsgas? Mobil markedet går sindssygt hurtigt lige nu, med rigtig mange og buddet. Der kommer nye mobiler med bedre og bedre specs på markedet hele tiden. Med iPhone4 har Apple fået deres telefon up to par med de andre. Og det er sq nødvendigt..
Én gang om året er da ikke tit at komme med en ny mobil, hvor tit sender HTC ikke telefoner på markedet? Konkurrencen er kæmpestor, og det kommer kun os forbrugere til gode. Havde det ikke været for rivaliseringen mellem Apple og Google Android, så ville vi ikke have i nærheden af så fede mobiler som vi render rundt med nu.
Om man køber hvert år, det er jo så også forskelligt. Der er da mange der opgraderer fra deres iPhone 3G. Jeg opgraderer fra en HTC Touch Diamond med Windows Mobile. Eneste Apple jeg har ejet før er en iPod video og et par Shuffles. Og nu har jeg så bestilt en iPhone4 hos 3.
Det har jeg gjort af flere grunde. Jeg kan ikke forklare hvorfor, men iPhone har bare for meget mere "want factor" end andre mobiler. Det er vel en kombination af at jeg finder designet meget bedre end hvad jeg ser hos konkurrenterne. Deres App store er fantastisk, med utroligt mange timers underholdning gemt deri. Og hvis jeg skal være helt ærligt.. Resten er for mig detaljer. De ting jeg skal bruge ellers vil garanteret fungere lige godt om jeg sad på en iPhone eller en Android.
Er jeg så håbløst hypnotiseret af Steve Jobs? Det mener jeg ikke, jeg synes ikke iPhone har tilbudt nok til at jeg gad betale prisen før nu.- Designet på de gamle har jeg ikke været synderligt imponeret af, og der har bare ikke været nok af den her "want factor" til at jeg synes det var nødvendigt at opgradere. Desuden har jeg typisk mine mobiler i en to års tid før jeg skifter dem ud, og det har jeg først lige rundet, tror jeg, med min nuværende mobil ;)
Om jeg opgraderer næste år til iPhone5, det kommer helt an på hvad de ændrer og forbedrer. Og hvordan markedet ellers ser ud til den tid. Men det bliver da i hvert fald spændende :)
|
Skrevet af: amorbavian
Skrevet den: 30-Juli-2010 kl. 15:01
Én gang om året er da ikke tit at komme med en ny mobil, hvor tit sender HTC ikke telefoner på markedet?
Min kommentar omkring det, gjaldt selvfoelgelig alle maerker.
Og hvordan er det ikke salgsgas? Hvad kan man bruge de andre forbedringer til? Multitasking kunne man have klaret med FW, og resten er noget, 3G burde have haft. DERFOR mener jeg at forbedringer paa 4G er meget tynde. Det er jo ikke nyt teknologi. Men alligevel faar Jobs det til at fremstaa, at de har opfundet den dybe tallerken igen. Det er bare ikke sandt.
Som sagt, jeg skal maaske ogsaa have den..brugervenligheden er jo uovertruffen og det er et fedt produkt, men set i lyset af ovenstaaende, mener jeg det er en tynd nyhed.
-------------
BORING!
|
Skrevet af: Lars
Skrevet den: 30-Juli-2010 kl. 15:15
amorbavian skrev:
Multitasking kunne man have klaret med FW, og resten er noget, 3G burde have haft. |
Det er jo bare en nyere og opdateret hardware. At det kun kommer en gang årligt, er ikke for hyppigt snarere tværtimod
Med opdateret hardware mener jeg hurtigere processor, mere ram (til eksempelvis bedre multitasking) og ikke at forglemme - markedets nok bedste skærm på en mobil lige nu (skulle være helt uovertruffen).
Dertil andre hardware ændringer som bedre kamera, to kameraer, gyro, dårligere antenne osv.
Men det er jo ikke anderledes end når der kommer en ny bærbar, en ny stationær, et nyt tv, en ny bil el.lign. Der er sket en udvikling på hardwaren, som man kan vælge at opgradere til, eller vente et trin mere. Skifte til et andet mærke, eller hvad man nu vælger.
Men argumentet med at denne telefon blot er, hvad den foregående burde have været, køber jeg ikke ... iPhone 3GS med OS4 er en ret fed smartphone, uanset at der nu er kommet en ny.
/Lars
------------- Ansvarshavende redaktør. Webmaster, recordere.dk
|
Skrevet den: 30-Juli-2010 kl. 15:20
Egentlig utroligt at man vil ligge i kø når man tænker på det reele forskel mellem en iphone 3gs med ios4 og en iphone 4. En opgraderingen fra 3gs til iphone 4 er i hvert fald svær at forsvare.
|
Skrevet den: 30-Juli-2010 kl. 15:23
Nemlig Lars.
At der ikke er "ny teknologi" det er jo en typisk klage når det kommer til Apple. Hvad er ny teknologi i mobiler nu om dage? Hvordan vil du revolutionere noget som helst? Det Apple gør er at tage features, pakke dem ind på en "Apple'sk" måde, og bare få det til at fungere. De revolutionerer sjældent, men evolution det er de sq ret gode til.
Det de har gjort med iPhone4 er at tage hardwaren og give alt et bump opad. Hele pakken er bare blevet meget federe.
At opdatere hardware én gang om året synes jeg personligt er meget passende, at vente 2 år er bare alt for meget i det ræs der er på markedet lige nu.
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 31
Skrevet den: 30-Juli-2010 kl. 16:49
Er det emne ikke ved at være meget udvandet?
Ligegyldigt hvilket forum man snart besøger, så bølger diskussionen for/imod Apple.
Det er sgu' ved at være for meget. Lad dog dem der vil have den, købe den, og så fred med det.
|
Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 30-Juli-2010 kl. 23:31
Jeg synes det er ekstremt at vente i kø for et produkt. Man er sq lidt underlig hvis man ikke kan vente op mod en uge på at købe et produkt på normal vis uden at campere udenfor butikken.
|
Skrevet den: 31-Juli-2010 kl. 03:00
Hej Alle
Emnet her bør heller ikke blive en debat for/imod Apple, eller andre krige der nu kan føres på det emne. Men det kan jo være svært at stille sig kritisk til selve debat-oplægget, uden at tage alternativerne med ind i betragtning.
Apples telefoner kan om nogen dele vandene.
- Der er dem som har prøvet iPhone, faldet for det som de oplever, og nu hænger fast.
- Så er der dem som har prøvet iPhone, men eksempelvis ikke brød sig om den lukkede verden, og hellere ville tilbage på noget hvor de kunne pille mere.
- Så er der dem som ikke har prøvet iPhone, men bare syntes Apple er dumme eller produkterne er for dyre. De er dog forholdsvis lette at genkende i debatterne, for de udtaler sig ofte på måder som tydeliggør at de aldrig har været i besiddelse af en.
Er det en diskvalifikation ikke at kende Apple produkterne? Egentlig ikke, men det kan være svært - ja, faktisk umuligt - at udtale sig om fordele/ulemper.
Mobil-redaktør Brian Dixen er ikke udbredt begejstret for iPhone 4 og udtaler:
"Der findes grundlæggende ikke et alternativ til den telefon, hvis man vil have iPhone 4. De køber iPhone 4 og ikke andet, mener han og fremhæver i samme omgang Samsungs Galaxy S, hvis man er villig til at prøve noget andet." (Kilde: http://ekstrabladet.tv/nyheder/kup/article1384029.ece - eb.dk )
Altså, at er man først kommet ind i iPhone verdenen, så må man videre med iPhone. Der er ikke rigtigt nogen alternativer, og så nævner han aligevel en enkelt En anden ting der holder på brugerne, er Apps. Har man først investeret i Apps, penge eller tid, så bliver det svære at skifte platform. Det svarer lidt til at have haft PC i mange år, og købt en del programmer, og så pludselig skulle til at bruge en MAC og mangle de programmer. /Lars
|
Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 31-Juli-2010 kl. 03:08
Tro det eller ej, men så er man begynde at dele truslerne ud til dem det der omtale Apple iPhone 4 negativ, så er det at gå for lange og så bliver Apple til en sydom man skal havde behandling for.
|
Skrevet af: strandvasker
Skrevet den: 31-Juli-2010 kl. 08:53
Min første mobilos var en brugt Ericssonsom jeg sled på yderligere et par år. Jeg skiftede den ud med en Samsung fordi jeg syntes designet var smart, men jeg fik hurtigt knopper af at mangle mine favoritfunktioner fra Ericsson'en, specielt muligheden for hurtigt at skifte mellem profiler, så telefonen røg ud igen efter ca. en måned. Jeg har prøvet et par andre mærker også, men er altid vendt tilbage til Sony Ericsson..
Da Iphone kom ud og min fætter købte en var jeg naturligvis nysgerrig. Prisen var dog fuldstændig grotesk, så det blev ved nysgerrigheden. For nylig købte jeg dog en Ipod Touch til at betjene min Sonos (hvilket den gør ret godt) og jeg fik samtidigt muligheden for at prøve en "Iphone" uden telefondelen.
Jeg har haft installeret masser af apps og fjernet langt de fleste igen da de var uinteressante. Sonos applikationen bruger jeg flittigt, men udover det er de eneste apps jeg bruger regelmæssigt Ontv's tvprogram og en Tour de France app der kunne give mig livetider mens de knoklede rundt på havelågerne nede sydpå. Der er bare ikke rigtigt nogle apps der er "must have" for mig, udover den til Sonos'en.
Jeg overvejede om jeg skulle bruge Touch'en som transportabel musikafspiller, men den plan kuldsejlede da jeg opdagede at jeg dels var tvunget til at konvertere min musiksamling til et appleformat og at eneste mulighed for upload af musik var gennem noget iTunes software jeg ikke har lyst til at have installeret. Jeg kan ikke se rimeligheden i at min computer fast skal have 3-4 apple processer kørende udelukkende for at få mulighed for i ny og næ at uploade musik til min Touch.
Endelig er Touch'en en fedtfingermagnet. Selv med knastørre hænder trækker man fedtstriber og afsætter fingeraftryk hver gang man rør ved den. Den er bare ALTID fedtet, uanset hvor meget man pudser.
Touch'en har stensikkert kureret mig for enhver trang til nogensinde at eje en Iphone. Den er ikke dårlig som sådan, den er bare uinteressant.
Så er Jobs gal eller genial? Han er helt klart et markedsføringsmæssigt geni, det er hævet over enhver tvivl. Hatten af for at han har fået skabt så stor en efterspørgsel.
|
Skrevet af: post
Skrevet den: 31-Juli-2010 kl. 13:22
Hmmmm at folk kan leve med Apples proprioritære tilgang til forbrugerelektronik er og bliver en gåde for mig... men det kan jo bare være fordi jeg ikke selv har set lyset. Personligt kan jeg ikke leve med at jeg er tvangsindlagt til at bruge iTunes og at jeg ikke kan flytte mine filer frit rundt.
Jeg synes at Apples og mr Jobs største fortjeneste er at de tvinger en ekstremt konventionelt tænkende verden af ingeniører hos Nokia, Sony ericsson, microsoft, HTC og mange andre steder til at forny sig og til at fokusere på brugervenlighed og design. og det er jeg evigt taknemmelig over...
Hvis ikke det havde været for Iphone, var hverken google, HTC, Microsoft eller andre kommet i gang med at forny sig, og jeg ville ikke have siddet med min Desire og mit Android... og damned... den spiller... og jeg er ikke tvunget til at bruge Itunes ;o)
|
Skrevet den: 31-Juli-2010 kl. 14:18
post skrev:
Hmmmm at folk kan leve med Apples proprioritære tilgang til forbrugerelektronik er og bliver en gåde for mig... men det kan jo bare være fordi jeg ikke selv har set lyset. Personligt kan jeg ikke leve med at jeg er tvangsindlagt til at bruge iTunes og at jeg ikke kan flytte mine filer frit rundt. |
Det har også sine fordele.
Når man begynder at bruge telefoner som små computere, så kommer behovet for backup, restore, opgradering, synkronisering osv. og alt dette håndterer iTunes også.
Når telefonen tilsluttes computeren laves der automatisk en fuld backup af telefonen, eventuelle indkøb (apps mv) kopieres til computeren, kalender synkroniseres, medier (som musik) synkroniseres.
Skulle telefonen gå i stykker, blive stjålet, tabt eller glemt, er det blot et tryk på en knap for at genskabe det hele i en ny telefon.
Det samme gælder hvis man skifter telefon, eksempelvis fra en ældre iPhone til en nyere, så er det kun nogle få klik i iTunes så er den nye telefon magen til den gamle. Med alt indhold, selv SMS arkivet. Og det gælder også selvom der skiftes operativ system undervejs i den proces.
Tidligere tabte jeg altid informationer når jeg gik fra en telefon til en anden. Men på iPhone sluttede det kapitel, og det skyldes også iTunes. Det er den positive side af at det program.
/Lars
|
Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 31-Juli-2010 kl. 17:24
At apples iPhone har fået så stor succes mener jeg i høj grad skyldes at kvinderne har taget den til sig dvs her er faktisk tale om en telefon som forener et design som især kvinder kan lide.. især 3G S mere end 4G hvis jeg skal dømme udfra hvad min kone og hendes veninder siger.. de kan bedre lide de blødere former og syntes den nye virker lidt for maskulin.. hvilket nok er rigtigt for udfra design tiltaler den nye mig mere.
Men dernæst er der jo også tale om ikke alene en kraftig smartphone som er avanceret, men den er også ualmindeligt let at få kontrol over og udnytte i enhver henseende.. og det er nok også noget som tiltaler kvinder mere.. hvor mænd hellere vil tweake og pille.
Så tager man højde for at her er der tale om en telefon som rækker bredt ud til mange almindelige brugere hvor det nok er mest mænd der køber de dyre telefoner, også kompenserer for at der rent faktisk er rigtigt mange kvinder som køber den, så tror jeg helt sikker man har fat i nøglen til succesen.. nemlig design + enkel adgang til avancerede muligheder.. også ikke mindst den kører let og flydende og volder sjældent kvaler.. og er nem at restore.
------------- Mvh
René
|
Skrevet af: Gromit
Skrevet den: 31-Juli-2010 kl. 17:31
Steve Jobs er komplet sindssyg og Apple laver nogen værre skod-produkter, der ikke er kompatibel med ret meget. Derudover, er man tvangsindlagt til, at betale Apple for alle mulige tillægsydelser som i andre produkter tilbydes gratis.
|
Skrevet den: 31-Juli-2010 kl. 17:35
Gromit skrev:
Steve Jobs er komplet sindssyg og Apple laver nogen værre skod-produkter, der ikke er kompatibel med ret meget. Derudover, er man tvangsindlagt til, at betale Apple for alle mulige tillægsydelser som i andre produkter tilbyder gratis. | så lad være med at købe deres produkter
------------- Mvh
René
|
Skrevet den: 31-Juli-2010 kl. 17:37
rhsin skrev:
Gromit skrev:
Steve Jobs er komplet sindssyg og Apple laver nogen værre skod-produkter, der ikke er kompatibel med ret meget. Derudover, er man tvangsindlagt til, at betale Apple for alle mulige tillægsydelser som i andre produkter tilbyder gratis. | så lad være med at købe deres produkter |
Fuldstændig korrekt.
|
Skrevet den: 31-Juli-2010 kl. 17:42
Desværre er der en hel del folk der køber deres produce bare fordi at der stå Apple på det (vel de samme der også køber B&O bare fordi at der står B&O på det), så et er helt sikke Steve Jobs griner hele vejen til banken.
Hvis det stod til Steve Jobs, så havde han skrive Vorherre på sit visitkort.
|
Skrevet den: 31-Juli-2010 kl. 17:59
hvorfor skulle man købe deres produkt bare fordi der står deres navn på det.. tror i ikke det er fordi folk forventer lidt mere?.
der skal vel være plads til alle uden visse skal latterliggøres pga deres personlige valg.. helt ærligt nu må i altså tage jer lidt mere sammen......
------------- Mvh
René
|
Skrevet den: 31-Juli-2010 kl. 18:05
rhsin skrev:
hvorfor skulle man købe deres produkt bare fordi der står deres navn på det.. tror i ikke det er fordi folk forventer lidt mere?.
der skal vel være plads til alle uden visse skal latterliggøres pga deres personlige valg.. helt ærligt nu må i altså tage jer lidt mere sammen...... |
Få et live, og købe det man kan lide og ikke værre piske til at købe mode mærker som bl.a. Apple, men ved jo at man få meget lidt for mange penge og i bund og grund kan man leve for mindre.
|
Skrevet af: Steve Jones
Skrevet den: 31-Juli-2010 kl. 18:16
rhsin skrev:
hvorfor skulle man købe deres produkt bare fordi der står deres navn på det.. tr
|
Fordi Apple er et fashion statement. Simpelthen SÅ enkelt. Folk købte jo også Buffalo sko engang..
|
Skrevet den: 31-Juli-2010 kl. 18:24
jeg tror mere der er tale om jantelov her
------------- Mvh
René
|
Skrevet den: 31-Juli-2010 kl. 20:09
Startrek skrev:
Få et live, og købe det man kan lide og ikke værre piske til at købe mode mærker som bl.a. Apple, men ved jo at man få meget lidt for mange penge og i bund og grund kan man leve for mindre.
|
Lol, hvem er det lige du mener pisker dig til at købe Apple?
Apple har eksisteret siden 70'erne og har siden dag 1 valgt at gå egne veje, det er først for nyligt de er begyndte at bløde lidt op og fx. har introduceret muligheden for at køre unix og windows på Mac, ellers har det ret konsekvent været Apple's eget OS der var eneste mulighed.
Hele vejen igennem har Apple været den lidt sære outsider, måske lige bortset fra indenfor den grafiske branche, og Apple har haft sine op- og nedture mens firmaet prøvede at holde fast i sit lille hjørne af markedet..
Iphone er et typisk Apple produkt, går egne veje, bruger egen software, egne formater og alt det sædvanlige for Apple.. Alligevel vælger rigtigt mange mennesker, helt frivilligt, at købe Iphones.
Din udtalelse om at folk køber en Iphone fordi der står Apple på den er historisk set noget vås. Der skal nok være "Apple fan-boys" der er på deres sjette MAc, fjerde Ipod og nu bare MÅ have Iphone fordi der står Apple på, men det massive antal Iphones der er solgt kan ikke bortforklares med at det bare er de sædvanlige Apple-elskere der køber dem. Apple har fået en masse nye kunder efter de introducerede Iphone og det må være fordi Iphone kan et eller andet de kunder ønsker..
|
Skrevet af: ----OR----
Skrevet den: 01-August-2010 kl. 02:57
amorbavian skrev:
J, og det er aergeligt at disse kaempefirmaer kun taenker big business og SKAL smide nye produkter hvert aar. Hvis de taenkte lidt mere paa kunderne (og ikke blot at maelke deres pengepung), saa ville de ikke udgive nye varer saa tit.
Paa den anden side faar de jo altid et nyt segment med et nyt produkt, og det gamle segment er aabenbart vilde nok til at koebe det nye hvert aar!
|
Apple smider jo netop IKKE nye produkter ud hvert år. Til forskel fra andre. Min HTC Legend fra 2010 er da underlegen i forhold til Iphone3 2007 Den kan f.eks. ikke scrolle uden at hakke, noget Iphone altid har magtet. Og jeg kunne fortsætte...
|
Skrevet af: DonBirger
Skrevet den: 01-August-2010 kl. 08:59
Kan ikke forstå at Apple kan skabe så meget rører i vandende i forhold til andre producenter, hvad gør dem til det "mest elsket" og "mest hadet" firma? Hvis folk ikke kan lide deres måde at styre/kontrollere deres produkter på, så vælg en anden producent som f.eks samsung, der næsten kommer med en ny mobil om dagen. Det der tiltaler mig ved iphonen er dens design, simpelt og geniale måde at bruge den på, og den virker bare - det gør den... Jeg har haft stort set alt indenfor mobiler indtil jeg fik købt mig en 3gs, den gør alt det jeg skal bruge en mobil til, den dækker mine behov og så på en lækker måde og et system der fungere. Har aldrig været apple fanboy, tværtimod, men lige med iphonen ramte de plet ved mig, selvom den har dens begrængsninger, man skal bruge itunes osv. For mig er det bagateller i forhold til iphonen som helhed. Der kunne andre producenter lære noget, som f.eks samsung som bare skyder mobiler ud, og ikke kommer med firmware til dem, nej de vælger i stedet at skyde en ny ud konstant....
Om vi er så er -eller blevet slaver af Vorherre Mr. Steve jobs, så nej, helt klart har de ramt plet med deres markedsføring, og forblindet nogen til at tro at de genopfinder mobilen hver gang de kommer med en forbedret udgave af Iphonen. Men tror nu vi fleste brugere af iphonen godt kan se den ikke er 100% perfekt, og andre produncenter har nogle bedre specs hist og her, iphonen er kommet for at blive... :-)
|
Skrevet den: 01-August-2010 kl. 10:28
Hele "de køber alt bare fordi der står Apple på" påstanden, bygger jo lidt en enkelt antagelse - at telefonen er dårlig, hvormed der ikke rent faktisk er andre grunde end navnet, til at købe den.
Passer det?
Sorry, men selv den mest hårdnakkede Android fan må sq da kunne se at det ikke er nogen dårlig telefon - langt fra og tværtimod. Der er jo en grund til at Android telefonerne bliver holdt op mod iPhone hele tiden - it's the one to beat.
Jeg har købt en iPhone4, men har aldrig ejet iPhone før. Jeg har en iPod, men så ejer jeg sq heller ikke mere Apple. Jeg køber iPhone4 fordi det for mig er den lækreste telefon på markedet. Jeg har leget med Android, og kan se apellen. Det gør nogle ting bedre end iPhone, notifikationer fx, er et sted hvor Android er uendeligt meget mere elegant end iOS. Men som samlet pakke, funktion og design, der er det iPhone4 for mig.
Det er sq lidt sjovt at se som folk har ondt i røven over at folk køber Apple! Hvorfor er i ikke bare glade for det, så kan i købe jeres Desire og føle jer specielle, for alle andre har jo en iPhone :P
|
Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 02-August-2010 kl. 10:42
hummelmose skrev:
http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=4042 - Agurketid: Er vi alle slaver af Vorherre ? |
http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=4042 - Er Steve Jobs gal eller genial. Og hvorfor falder vi for det hver gang? |
|
Jeg er muligvis idiot eller tabt bag en vogn hvad angår mobiltelefoner. Men om jeg fatter det hysteri der findes omkring det. Ikke bare omkring Iphone, (den er dog i en katagori for sig selv, hvad angår markedsføringshysteri). Men helt generelt omkring mobiltelefoner (eller debiltelefoner om man vil).
Stor set alle jeg kender med mobiltelefoner, de bruger den primært til: tale, sms/mms og så lidt email/kalender. En del er dog begyndt at surfe rundt med deres mobil. Sågar bruge MSN/Instant Messenger, hvilket jeg fatter mindst af alt. Det er jo de samme mennesker man oftest kan smsé til. Og forøvrigt synes jeg stadigvæk dataoverførelse/internet på en mobiltelefon tager alt for lang tid, og koster for meget! Selv med en 3G telefon.
Rigtig mange bruger også musik og billeder. Men langt de fleste mobiltelefoner tager så dårlige billeder, så enten er man ved at brække sig over det, når man ser billederne på en computer/større skærm, eller så undlader man helt at overføre dem til andet end telefoner, og ser dem på den lille 2,3,4" skærm.
Musikmæssigt er det sgu også en underlig tingest, specielt de unge mennesker (inkl. min 10årige knægt) som suser rundt med sin telefoner og lader den mere eller mindre vanvittige højtaler forsøge at brage tidens musik ud igennem i fuldstændig forvrænget kvalitet.
Det hjælper lidt når de sætter hovedtelefoner til. Så er jeg da i det mindste fri for at høre på det bras
Min pointe er, Hummelmose, du er mindst lige så gal som mange af de andre. Om det er godt eller skidt skal jeg lade være usagt. Personligt går jeg nok for meget op i det praktiske og ikke mindst det nødvendigeste, til at jeg gider ride med på bølgen af debiltelefonitis. Jeg skal bare kunne ringe/ringes til, smsé, en sjældent gang mmsé, have en funktionel kalender, og så kunne tjekke mine emails, (overskrifterne).
Hvad andet har man brug for?
------------- Mvh
Kim Andersen. https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12
|
Skrevet den: 02-August-2010 kl. 10:56
Selv synes jeg jo at alt skulle være datatrafik og så droppe alt det med at betale for sms+tale, som faktisk allerede er muligt idag hvis folk benyttede sig af det.
Selv har jeg også brug for at telefonen synkronisere med min google calendar og kontakter. Det er must haves men så vil jeg da også gerne kunne tjekke recordere.dk og generelt bare surfe. Angående musik så er det da dejligt ikke at skal have en mp3 afspiller med ved siden af og selvfølgelig skal man have høretelefoner på.
Angående billed kvalitet så synes jeg den er ganske udemærket på nye telefoner og er bestemt ikke ved at brække mig. Det er ikke i nærheden af et godt spejlrefleks kamera men det er stadig godt at have :)
|
Skrevet af: Skyum
Skrevet den: 02-August-2010 kl. 11:02
TobiasKM skrev:
Hele "de køber alt bare fordi der står Apple på" påstanden, bygger jo lidt en enkelt antagelse - at telefonen er dårlig, hvormed der ikke rent faktisk er andre grunde end navnet, til at købe den.
Passer det?
Sorry, men selv den mest hårdnakkede Android fan må sq da kunne se at det ikke er nogen dårlig telefon - langt fra og tværtimod. Der er jo en grund til at Android telefonerne bliver holdt op mod iPhone hele tiden - it's the one to beat.
Jeg har købt en iPhone4, men har aldrig ejet iPhone før. Jeg har en iPod, men så ejer jeg sq heller ikke mere Apple. Jeg køber iPhone4 fordi det for mig er den lækreste telefon på markedet. Jeg har leget med Android, og kan se apellen. Det gør nogle ting bedre end iPhone, notifikationer fx, er et sted hvor Android er uendeligt meget mere elegant end iOS. Men som samlet pakke, funktion og design, der er det iPhone4 for mig.
Det er sq lidt sjovt at se som folk har ondt i røven over at folk køber Apple! Hvorfor er i ikke bare glade for det, så kan i købe jeres Desire og føle jer specielle, for alle andre har jo en iPhone :P |
Jeg kunne ikke være mere enig
------------- Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 9
Skrevet den: 02-August-2010 kl. 11:13
Tjah, hvad skal jeg sige...jeg er tilfreds med min Nokia 1200.
|
Skrevet den: 02-August-2010 kl. 11:33
Kandersen skrev:
Hvad andet har man brug for? |
Det du beskriver var det gamle mig, altså før jeg fik min første iPhone
Men når først telefonen bliver en computer, så begynder den at overtage alle mulige funktioner i dagligdagen. Det skete i hvertfald her.
Jeg begyndte eksempelvis at spille igen. Ikke first shooter og den slags, men de små spil der lige passede ind i dagligdagens pauser. Samme funktion som 7-kabale fik for nogen, får år tilbage. Små afstressende spil, nogle man slapper af med, andre nogle der styrker hjernen. En finger betjent smartphone er faktisk en fantastisk spillekonsol
Emails blev ikke længere kun læst i overskrifter, men i sin fulde længde incl. vedhæftninger som PDF filer osv. Og besvaret med det samme, hvis det var nemmere for mig og modtager.
Jeg fik iGoogle ind i telefonen. Alle mine små widgets jeg tjekker 25 gange dagligt for nyt, kunne jeg nu også tjekke herfra frem for på computeren. Men vel og mærke de samme som på PC'ens Google.
Sociale medier bliver mere integreret i hverdagen, når de altid er med i lommen. Messenger, Facebook osv.
Jeg har aldrig været så ajour med vejret som nu :-)
Alle mulige opslag i hverdagen klares også fra telefonen. Google, Wikipedia osv.
Skal jeg med toget, tjekker jeg lige hvornår det næste tog går fra banegården. Hvad den aktuelle forsinkelse er ect. og skal jeg bruge en pladsbillet booker jeg den direkte fra telefonen. Skal jeg med flyet kan jeg tjekke flytiderne, se hvad den aktuelle ventetid i sikkerhedstjekket er ect.
TV-programmet læser jeg aldrig i avisen eller på tekst-tv. Det er jo lige ved hånden nu.
GPS navigeringen har jeg flyttet ind i telefonen nu. Så er den altid med.
Jeg holdes ajour med recordere.dk direkte på telefonen, også statistik og den slags og har forskellige apps til at levere indhold til sitet på forskellig måde.
Skal jeg ud og rejse, så gemmer jeg lige rejsedokumenterne i min dropbox folder på nettet. Åbner dropbox i telefonen, markerer dem som favorites, og så er de med mig. Tager ingen tid, og så har jeg en backup der af reservationsnumre ect.
Tager jeg et foto der skal bruges, trykker jeg blot email billede og så ligger det i min indbakke.
Urene bruger jeg meget. De forskellige vækkeure, nedtælling og ind imellem også stopuret. Det er først og fremmest det nemmeste, et par klik med "fingeren" og de er indstillet.
Kalender det samme. Det er blevet nemt at holde kalenderen ajour, også at lægge nyt ind på farten.
SMS er et helt kapitel for sig på en iPhone. Hold fast hvor er det fedt lavet. For hver kontakt har man en samtale i gang, med farvede "talebobler" der viser samtalen. Hver taleboble en SMS, modtaget eller sendt. Og bruges MMS fletter de med ind i den samtale, med små picons af billederne.
Og det hele bliver liggende, indtil det slettes. Selv ved skift af operativsystem, skift af telefon osv. så følger hele arkivet af SMS'er med over. Så SMS bliver som et email arkiv, noget man altid kan genfinde, søge i osv.
Backup håndteres også godt. Når telefonen er tilsluttet computeren (iTunes) laves automatisk en fuld sikkerhedskopi af telefonen. Men det vil jeg nu også sige er ganske rart, for når man først begynder at bruge telefonen til andet end at ringe med, så bliver det jo et stykke af dagligdagen man nødig vil miste. Men heldigvis fungerer det gnidningsfrit.
Og gnidningsfrit er nok det bedste ord for den oplevelse man kan have med en smartphone som iPhone. Det er muligt man skaber nogle behov, som man ikke havde før, men nøj hvor er det nemt, lækkert og gnidningsfrit at gøre det her.
Men det er med en iPhone (og andre smarthones) som så meget andet i livet. Hvis man ikke ved hvad man ikke lige ved hvad man går glip af...
Og så stopper det jo ikke her. Med over 100.000 apps, til alverdens opgaver og behov, så er det jo kun lige begyndt. Det svarer lidt til at få en PC med Windows installeret, og så senere finde ud af at man også kan installere programmer selv, der udvider anvendelsen af den PC.
Så kan man pludselig styre musikanlægget i hjemmet. Tænde og slukke lyset. Tjekke temperaturen i soveværelset, og justere den. Se om der er benzin på bilen, og om den ellers virker glad.
Personligt tror jeg alle har smartphones om 5 år. Lige nu er det et fravalg man kan gøre, men om få år vil det virke unaturligt ikke at have det. For en stor del af hverdagen - på jobbet og hjemme - vil på forskellige måder være integreret dér.
Vent og se...
/Lars
|
Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 02-August-2010 kl. 11:37
Kandersen skrev:
[ Jeg skal bare kunne ringe/ringes til, smsé, en sjældent gang mmsé, have en funktionel kalender, og så kunne tjekke mine emails, (overskrifterne).
|
Det var da allerede en del sekundære funktioner som du bruger.
Men GPS ! - jeg bruger det prof - kører service i forskellige biler. Med den store skærm kan en smartphone snildt afløse den dedikerede. Bruger også GPS-sportsprogrammer når jeg motionerer på cykel, løber osv . Her bruger jeg også både FM-radioen og musikafspilleren som fungerer forygende m et par 400kr hørebøffer ( nu også FLAC på Desire! ).
Internet-muligheden gør, at jeg har tændt min pc lidt mindre - samt at alle diskusioner på "den lokale" hurtigt afgøres via Google. Har en apps inde med bus og tog-tider - altså altid ved hånden . Oplever absolut ingen dræbende timeglas .
Har masser af nyttige "brugervejledninger" inde på notebook´en, samt alle koder til benzinkort,kreditkort,tyverialarmer osv osv.
Kameraet på min N86 var super, og billederne kunne sagtens blæses op på min 42" på lige fod med dem fra mit spejlrefeks ( Desires kamera er knap så skarp. .)
------------- Samsung PS63C7705 Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm
|
Skrevet af: NFB1
Skrevet den: 02-August-2010 kl. 12:02
Lars skrev:
Tidligere tabte jeg altid informationer når jeg gik fra en telefon til en anden. Men på iPhone sluttede det kapitel, og det skyldes også iTunes. Det er den positive side af at det program.
/Lars |
Snip en masse omkring backup, restore osv. alt det du nævnte klare Googles Android også, blot gemmer den data i "skyen" og ikke på din pc'er, dvs du vil altid til hver en tid have adgang, ved. f.eks. telefon skift - se det en væsentlig bedre tilgang til tingene end at tving iTunes ind på pc'eren.
|
Skrevet den: 02-August-2010 kl. 12:57
Lars skrev:
Kandersen skrev:
Personligt tror jeg alle har smartphones om 5 år. Lige nu er det et fravalg man kan gøre, men om få år vil det virke unaturligt ikke at have det. For en stor del af hverdagen - på jobbet og hjemme - vil på forskellige måder være integreret dér.
Vent og se...
/Lars
|
Du har uden tvivl ret. Og jeg vil da heller ikke ligefrem påstå, at jeg bevidst fravælger en smartphone/PDA-phone/whatever vi nu skal kalde dem. Jeg har tidligere har en stor (dengang) PDA fra Dell. Den var da smart nok. Det eneste jeg umiddelbart kan finde på skulle være forskellen på den og så en smartphone idag, det var selve telefondelen, (man kunne dog installere Skype og bruge den trådløst via IP telefoni).
Min mobil er faktisk ret avanceret i forhold til hvad jeg bruger. Det er en HTC S740. Det er godtnok ikke mit valg, men mit arbejde. Den kan en hulens masse, ikke mindst fordi det er en windows mobile. Men for pokker, hvor er den dog gabende langsom, plus der er en del praktiske funktioner som nærmest er upraktiske, hvis man skal læse dokumenter, bruge office pakken i den. Det har jeg stortset opgivet.
Det er en 3G/HSPDA telefon. Hjemme er det håbløst at forestille sig noget der bare nærmer sig 3G. Jeg skal være heldig hvis jeg overhovedet har rimelig almindelig dækning. På arbejdet har jeg 3G dækning. Og det går fint til at tjekke emails. Men at surfe rundt på nettet, facebook eller andet, det er håbløst. Det tager en krig blot at opdater en hjemmeside som tv2.dk, (jeg tror faktisk aldrig jeg har gidet at vente på den blev færdig).
Den har indbygget wifi, som faktisk funger ret godt, trods alt. Men så er det næste problem, at skærmen og dens størrelse i sig selv ikke er skide velegnet til internet brug, trods det at der nu er rimelig hastighed.
Den har også indbygget GPS med googlemap og kan bruge både mobilmast og som satelitmodtager. Den er også fin nok til at lave routebeskrivelser, men igen kniber det med hastigheden og ikke mindst størrelsen på skærmen. Det er en langt bedre løsning at købe en "rigtig" GPS.
Det er smart nok med en tingest som kan alt, og så lidt mere. Men min pointe er sådan set, at meget af det som de kan, det bruger folk ikke primært. Det er alt samme features som er rare at have, hvis man en dag keder sig eller tilfældigvis falder over et enkeltstående behov. Og det er nok her at de såkaldt smartphone har deres force. De er smart, der er massere af muligheder med dem, men behovet er oftest begrænset. Eller så skaber man nye behov med dem, behov som erstatter andre, evt. fordi det er nemmere. Men det bliver også en akileshæl. Taber tingesten pusten, så er det som at slukke for personen. Det er i virkeligheden en lidt skræmmende tanke!
------------- Mvh
Kim Andersen. https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12
|
Skrevet den: 02-August-2010 kl. 13:06
Lars skrev:
Kandersen skrev:
Men når først telefonen bliver en computer, så begynder den at overtage alle mulige funktioner i dagligdagen. Det skete i hvertfald her.
Jeg begyndte eksempelvis at spille igen. Ikke first shooter og den slags, men de små spil der lige passede ind i dagligdagens pauser. Samme funktion som 7-kabale fik for nogen, får år tilbage. Små afstressende spil, nogle man slapper af med, andre nogle der styrker hjernen. En finger betjent smartphone er faktisk en fantastisk spillekonsol
Emails blev ikke længere kun læst i overskrifter, men i sin fulde længde incl. vedhæftninger som PDF filer osv. Og besvaret med det samme, hvis det var nemmere for mig og modtager.
Jeg fik iGoogle ind i telefonen. Alle mine små widgets jeg tjekker 25 gange dagligt for nyt, kunne jeg nu også tjekke herfra frem for på computeren. Men vel og mærke de samme som på PC'ens Google.
Sociale medier bliver mere integreret i hverdagen, når de altid er med i lommen. Messenger, Facebook osv.
Alle mulige opslag i hverdagen klares også fra telefonen. Google, Wikipedia osv.
Skal jeg med toget, tjekker jeg lige hvornår det næste tog går fra banegården. Hvad den aktuelle forsinkelse er ect. og skal jeg bruge en pladsbillet booker jeg den direkte fra telefonen. Skal jeg med flyet kan jeg tjekke flytiderne, se hvad den aktuelle ventetid i sikkerhedstjekket er ect.
TV-programmet læser jeg aldrig i avisen eller på tekst-tv. Det er jo lige ved hånden nu.
Jeg holdes ajour med recordere.dk direkte på telefonen, også statistik og den slags og har forskellige apps til at levere indhold til sitet på forskellig måde.
Skal jeg ud og rejse, så gemmer jeg lige rejsedokumenterne i min dropbox folder på nettet. Åbner dropbox i telefonen, markerer dem som favorites, og så er de med mig. Tager ingen tid, og så har jeg en backup der af reservationsnumre ect.
Tager jeg et foto der skal bruges, trykker jeg blot email billede og så ligger det i min indbakke.
Urene bruger jeg meget. De forskellige vækkeure, nedtælling og ind imellem også stopuret. Det er først og fremmest det nemmeste, et par klik med "fingeren" og de er indstillet.
Kalender det samme. Det er blevet nemt at holde kalenderen ajour, også at lægge nyt ind på farten.
SMS er et helt kapitel for sig på en iPhone. Hold fast hvor er det fedt lavet. For hver kontakt har man en samtale i gang, med farvede "talebobler" der viser samtalen. Hver taleboble en SMS, modtaget eller sendt. Og bruges MMS fletter de med ind i den samtale, med små picons af billederne.
Og det hele bliver liggende, indtil det slettes. Selv ved skift af operativsystem, skift af telefon osv. så følger hele arkivet af SMS'er med over. Så SMS bliver som et email arkiv, noget man altid kan genfinde, søge i osv.
Backup håndteres også godt. Når telefonen er tilsluttet computeren (iTunes) laves automatisk en fuld sikkerhedskopi af telefonen. Men det vil jeg nu også sige er ganske rart, for når man først begynder at bruge telefonen til andet end at ringe med, så bliver det jo et stykke af dagligdagen man nødig vil miste. Men heldigvis fungerer det gnidningsfrit.
Og gnidningsfrit er nok det bedste ord for den oplevelse man kan have med en smartphone som iPhone. Det er muligt man skaber nogle behov, som man ikke havde før, men nøj hvor er det nemt, lækkert og gnidningsfrit at gøre det her.
Men det er med en iPhone (og andre smarthones) som så meget andet i livet. Hvis man ikke ved hvad man ikke lige ved hvad man går glip af...
Og så stopper det jo ikke her. Med over 100.000 apps, til alverdens opgaver og behov, så er det jo kun lige begyndt. Det svarer lidt til at få en PC med Windows installeret, og så senere finde ud af at man også kan installere programmer selv, der udvider anvendelsen af den PC.
Så kan man pludselig styre musikanlægget i hjemmet. Tænde og slukke lyset. Tjekke temperaturen i soveværelset, og justere den. Se om der er benzin på bilen, og om den ellers virker glad.
Vent og se...
/Lars
|
Jeg kan kun nikke genkendende til dine bemærkninger.
Ikke dermed sagt at Iphone er det eneste rigtige, men for mig virker Iphone til UG.
Til gengæld kommer jeg ikke til at købe en MAC book eller anden Mac computer idet jeg ikke har nogle mangler i forhold til mit behov ved min acer til 6-7000 kr., så Apple-fanboy er jeg ikke, men jeg erkender at være imponeret af min Iphone
------------- Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
Skrevet den: 02-August-2010 kl. 13:07
Lennon skrev:
Kandersen skrev:
[ Jeg skal bare kunne ringe/ringes til, smsé, en sjældent gang mmsé, have en funktionel kalender, og så kunne tjekke mine emails, (overskrifterne).
|
Det var da allerede en del sekundære funktioner som du bruger.
|
Mja det afhænger selvfølgelig af hvordan man ser det. For i realiteten kunne sms også erstattes af tale. Og så har man ikke behov for det. Kalenderen vil jeg sige bliver en nødvendighed, når man altid er travlt besat. Vi mennesker kan trodsalt ikke rumme alt, endnu. Emails har jeg faktisk også været længe om at sætte op. Jeg bruger det dels på mit arbejde, hvor de nærmste forventer at få svar på en mail, inden de har afsendt den. Og så hjemme i privaten, hvor min firewall sender beskeder om aktivitet. Begge dele kunne man reelt godt undvære. Arbejdet bør kun foregår i arbejdstiden (altså 37 timers uge) og emails fra firewallen er helt unødvendig, da jeg dels ikke rigtig kan gøre så meget, hvis jeg ikke er hjemme, og hvis jeg er, kan jeg bruge loggen istedet.
Lennon skrev:
Men GPS ! - jeg bruger det prof - kører service i forskellige biler. Med den store skærm kan en smartphone snildt afløse den dedikerede. Bruger også GPS-sportsprogrammer når jeg motionerer på cykel, løber osv . Her bruger jeg også både FM-radioen og musikafspilleren som fungerer forygende m et par 400kr hørebøffer ( nu også FLAC på Desire! ). |
GPS synes jeg bestemt ikke er smart, ihvertfald ikke den googlemap som ligger i min mobil (HTC S740).
Radio og musikafspilleren har jeg aldrig brugt overhovedet.
Lennon skrev:
Internet-muligheden gør, at jeg har tændt min pc lidt mindre - samt at alle diskusioner på "den lokale" hurtigt afgøres via Google. Har en apps inde med bus og tog-tider - altså altid ved hånden . Oplever absolut ingen dræbende timeglas . |
Du må have en rimelig god mobildækning.
Lennon skrev:
Har masser af nyttige "brugervejledninger" inde på notebook´en, samt alle koder til benzinkort,kreditkort,tyverialarmer osv osv. |
Håber ikke den bliver stjålet
Lennon skrev:
Kameraet på min N86 var super, og billederne kunne sagtens blæses op på min 42" på lige fod med dem fra mit spejlrefeks ( Desires kamera er knap så skarp. .)
|
Elendigt 42" TV du har
------------- Mvh Kim Andersen. https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12
|
Skrevet den: 02-August-2010 kl. 13:15
Skrevet af: NFB1
Skrevet den: 02-August-2010 kl. 13:21
Skyum skrev:
Lars skrev:
Kandersen skrev:
Vent og se...
/Lars
|
Jeg kan kun nikke genkendende til dine bemærkninger.
Ikke dermed sagt at Iphone er det eneste rigtige, men for mig virker Iphone til UG.
Til gengæld kommer jeg ikke til at købe en MAC book eller anden Mac computer idet jeg ikke har nogle mangler i forhold til mit behov ved min acer til 6-7000 kr., så Apple-fanboy er jeg ikke, men jeg erkender at være imponeret af min Iphone |
Alt det der bliver nævnt her kan Android også og mere til, så det skal ikke være derfor man fravælger en Android telefon, også er vi vel tilbage til form factor, image og andet buzz som Apple prøver at sælger deres produkter på.
|
Skrevet den: 02-August-2010 kl. 13:30
Alt det der bliver nævnt her kan Android også og mere til, så det skal ikke være derfor man fravælger en Android telefon, også er vi vel tilbage til form factor, image og andet buzz som Apple prøver at sælger deres produkter på. [/QUOTE]
Man kan nok altid finde noget der er bedre på nogle områder og dårligere på andre områder, men hvis man forholder sig til om man bliver RIGTIG glad for sin Iphone, så tror jeg de fleste vil sige ja. Om det så er det samme ved Android-telefoner, det tror jeg såmen nok, men nu går tråden jo på om Apple forfører os med flotte reklamer der ikke holder, og det mener jeg IKKE er tilfældet.
|
Skrevet den: 02-August-2010 kl. 13:30
NFB1 skrev:
Alt det der bliver nævnt her kan Android også og mere til, så det skal ikke være derfor man fravælger en Android telefon, også er vi vel tilbage til form factor, image og andet buzz som Apple prøver at sælger deres produkter på. |
Bemærk også at det ikke handlede om iPhone vs. Android, men om smartphones vs. en almindelig mobil.
/Lars
|
Skrevet den: 02-August-2010 kl. 14:34
Kandersen_ skal lige hilse og sige,at den gratis (datatrafik) Google navigation, som er på Desire slår alt jeg har prøvet fra Garmin,Nokia,Navigon og Mio . Af den simple grund, at nu er kortene tæt på 100% opdaterede HELE tiden .
Og så har jeg selvfølgeligt sløret alle mine koder inde i notebook app.
Tror du skylder dig selv at se billeder fra en af de bedre kamera mob tlf. . .
------------- Samsung PS63C7705 Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 8
Skrevet den: 02-August-2010 kl. 15:51
Lennon skrev:
Kandersen_ skal lige hilse og sige,at den gratis (datatrafik) Google navigation, som er på Desire slår alt jeg har prøvet fra Garmin,Nokia,Navigon og Mio . Af den simple grund, at nu er kortene tæt på 100% opdaterede HELE tiden .
Tror du skylder dig selv at se billeder fra en af de bedre kamera mob tlf. . . |
Hvor tit bliver google maps opdateret?
|
Skrevet af: mufcdk1974
Skrevet den: 02-August-2010 kl. 15:53
Lennon skrev:
Tror du skylder dig selv at se billeder fra en af de bedre kamera mob tlf. . . |
Kameraet på SE Vivaz er helt suveræn for et mobilkamera, at så resten af telefonen er noget være lort, er så en anden snak.
I øvrigt kan jeg nikke genkendene til stort set alt hvad Lars skrev.
------------- http://www.invelos.com/DVDCollection.aspx/martin1974 - Film samling (Opdateret den 26/11-09)
|
Skrevet den: 02-August-2010 kl. 16:18
TobiasKM skrev:
Hele "de køber alt bare fordi der står Apple på" påstanden, bygger jo lidt en enkelt antagelse - at telefonen er dårlig
|
Øh, nej, den har du ikke tygget nok på. Dét statement insinuerer ikke at telefonen er dårlig, men at man i en situatio med to identiske produkter har tendens til at vælge mærkevaren.
Kommentaren skal imidlertid også ses i et bredere perspektiv - jeg tænker specielt på iPod'en, som er blevet overhalet af konkurrenterne på alle fronter. Stadigvæk sælges det til overpris til teenagere som vil være hippe.
Lidt ligesom da jeg i mine gymnasiedage arbejdede som servicemedarbejder. Her troede folk ikke at juicen fra mærket Foodline var lavet af Rynkeby. Et discountprodukt som kostede ca. 1/4 af originalen.
iPhone VAR et rigtig nytænkende produkt, som virkelig var lysår foran andre smartphones. Den ramte klokkerent - skulle man have den ultimative telefon skulle man have en iPhone!
Nu skriver vi 2010 og især HTC har lanceret smartphones som har bygget Android i telefonen som kan alle de ting som iPhone kan. Med de nyere opdateringer er forskellen i betjening et spørgsmål om tilvænning. Man skal virkelig være nitpicky for at synes iPhone er (langt) foran. Det interessante er så bare, at en god Android telefon koster under halvdelen af en iPhone
Jovist, har man pengene kunne man snildt fyre dem af på en iPhone, men hvis man tager prisen med ind i sine overvejelser, så er en god Android telefon svær at komme uden om.
Skrevet af en Smartphone hader.
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 9
Skrevet den: 02-August-2010 kl. 16:19
Hva' ehh...er det ikke...? http://ekstrabladet.dk/kup/elektronik/mobil/article1384986.ece - http://ekstrabladet.dk/kup/elektronik/mobil/article1384986.ece
|
Skrevet den: 02-August-2010 kl. 16:37
Skrevet den: 02-August-2010 kl. 16:47
Stenholt skrev:
Lennon skrev:
Hvor tit bliver google maps opdateret? |
- godt spørgsmål . Kører med nyeste Garmin kort, - og de er ikke i nærheden af Googles opdatering. Hvis man vælger SAT i stedet for grafik på Google Nav,- ser man kortmaterialet som Google maps - til allersidst et billede af destinationen som street-view. Og det er altså ultra- blæret . .
|
Skrevet af: lahan
Skrevet den: 02-August-2010 kl. 20:13
Kandersen skrev:
hummelmose skrev:
http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=4042 - http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=4042 -
|
Skrevet den: 02-August-2010 kl. 22:11
Kandersen skrev:
Min pointe er, Hummelmose, du er mindst lige så gal som mange af de andre. Om det er godt eller skidt skal jeg lade være usagt. Personligt går jeg nok for meget op i det praktiske og ikke mindst det nødvendigeste, til at jeg gider ride med på bølgen af debiltelefonitis. Jeg skal bare kunne ringe/ringes til, smsé, en sjældent gang mmsé, have en funktionel kalender, og så kunne tjekke mine emails, (overskrifterne). |
Mms'e og checke email, halløj Mr. Hitech..
Jeg er helt med på hvad du snakker om. Jeg er "ældre end ler" og mener at en telefon primært er til at tale i. Jeg fik relativt tideligt mobiltelefon via mit daværende arbejde, men da jeg stoppede droppede jeg også tanken om at have mobiltelefon - folk kunne lægge en besked på min svarer derhjemme og så kunne jeg være i fred når jeg var ude.. Jeg fik først mobilos mange år senere da abonnementspriserne på en fastnet udgjorde ca. 95% af min telefonregning og det gav økonomisk mening med en mobilos..
Da jeg fik mobilos sms'ede min bror "halløj, nu kan man jo også smse til dig!?" til hvilket jeg svarede "ja". Min bror tog det som et tegn på at jeg ikke gad smse, jeg havde jo også sagt at jeg havde telefon for at snakke med folk, ikke alt det andet.. Sandheden var dog at jeg endnu ikke havde hittet ud af at lave mellemrum og derfor måtte nøjes med "ja".
Jeg satte engang i et anfald af iver mms op til at virke, men noget tid senere blev mit teleselskab sammenlagt med et andet og det holdt op med at virke. Jeg har ikke gidet sætte det op igen.
Min nuværende telefon er mindst 5 år gammel. Batteriet holder til ca. 30 minutters snak nu, så jeg tænkte det var på tide at finde på noget nyt. Jeg gloede på en masse nye telefoner, men brød mig ikke rigtigt om nogen af dem, så jeg endte med at bruge 400 kr på et nyt batteri til min gamle telefon.
Det er ikke sikkert du er lige så "stenalder" som mig, men tro mig, du er ikke alene om ikke at fatte den hype omkring telefoner og nye telefoner i særdeleshed..
|
Skrevet den: 02-August-2010 kl. 23:06
Hej Alle
iPhone 4 imponerer på video delen.
For første gang er det muligt at optage, redigere og publicere vídeo fra en smartphone.
Check denne demo:
http://forum.recordere.dk/delete_topic.asp?TID=84126&PN=1&XID=e7zd5b32 -
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=84126&title=imovie-til-iphone-optagelse-og-redigering - iMovie til iPhone: Optagelse og redigering
/Lars
|
Skrevet den: 02-August-2010 kl. 23:20
Ja, det ser absolut brugbart ud . .
|
Skrevet den: 02-August-2010 kl. 23:49
Lennon skrev:
Ja, det ser absolut brugbart ud . . |
Originalen er i dobbelt opløsning.
Men upload fra telefon til YouTube er p.t. begrænset til SD, hvilket i dette tilfælde blev 360p
/Lars
|
Skrevet af: 'DLG'
Skrevet den: 03-August-2010 kl. 07:17
Lars skrev:
Originalen er i dobbelt opløsning.
Men upload fra telefon til YouTube er p.t. begrænset til SD, hvilket i dette tilfælde blev 360p
/Lars
|
Undrer mig lige lidt her. Er 360p ikke kun en fjerdedel af 720p, da der vel skal tages højde for højde x bredde?
Og hvilket format optager den video i? 16:9, 3:2 eller noget andet?
------------- Niarn om en Mustang GT: Den ser jo bare ud som om den har lyst til at slå dig ihjel ikk? Det ligner bare en bil der har lyst til at flå hovedet af dig altså.
|
Skrevet den: 03-August-2010 kl. 10:52
'DLG' skrev:
Undrer mig lige lidt her. Er 360p ikke kun en fjerdedel af 720p, da der vel skal tages højde for højde x bredde? |
Jo, jeg tænkte mere på linje-opløsningen da jeg skrev det
'DLG' skrev:
Og hvilket format optager den video i? 16:9, 3:2 eller noget andet? |
Den optager i 720P, som er 16:9 (1280x720).
/Lars
|
Skrevet af: Singer
Skrevet den: 03-August-2010 kl. 11:08
Genial!
Prøv at nævne et andet firma der laver een mobil model, Sony (som jeg virkelig synes om) laver måske 15-20 modeller, Apple laver en hvert 2-3 år, beholder den gamle i deres sortiment et par år, således at hver ny mobil model holder et rul på 4-5 år. Jeg er dybt fascineret.
Jeg synes også at det er irreterende med deres monopol ligende tilstande på software siden, men for den almindelige bruger er det klart en fordel at alt er prøvet af apple inden det sendes ud på Appstore.
Interfacet på deres produkter over går alt andet, det er hurtigt at gå til uanset hvad du laver, det undre mig at de andre ikke har nået der til endnu, men en af grundende er klart at de skal lave 15 nye mobiler, hvert år, og derved ikke kan lave deres arbejde helt færdig hver gang.
------------- Hilsen Singer
|
Skrevet den: 03-August-2010 kl. 12:34
Lennon skrev:
Kandersen_ skal lige hilse og sige,at den gratis (datatrafik) Google navigation, som er på Desire slår alt jeg har prøvet fra Garmin,Nokia,Navigon og Mio . Af den simple grund, at nu er kortene tæt på 100% opdaterede HELE tiden . |
De er bestemt ikke opdateret hele tiden. Når jeg skifter til satelitbillede, så kan jeg zoome ind på mit hus og se, at de ændringer jeg har lavet for mindst 4 mdr siden, de er ikke kommet med.
Normalt bruger jeg Tomtom (en model 520). De opdaterer kort 4 gange om året, plus der er gratis mapshare rettelser (rettelser som andre brugere har sendt ind, dog med risiko for fejl).
Lennon skrev:
Der er nok ingen tvivl om, at nogle mobiltelefoner har rimelige kameraer. Min kæste´s gamle telefon (Sony Ericsson C905) skulle være en af de bedre. Jeg synes det er noget bras! Optikken er simpelthen ikke god nok i så små størrelser. Samtidig er det oftest enormt svært at styre en mobiltelefon og tage et stille billede samtidig. Så jo bedre kvalitet optikken evt. skulle være, desto værre bliver det med resultatet pga. manglende stabilisering.
------------- Mvh Kim Andersen. https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12
|
Skrevet den: 03-August-2010 kl. 12:44
lahan skrev:
Det er helt klart hvad dit problem er, din HTC kører Windows Mobile. Derved er telefonen hverken hurtig eller særlig bruger/finger venlig.
Hvis du prøvede en tlf med et ordentligt OS, ville du sandsynligvis finde ud af hvor brugbar en smartphone er til alt muligt. |
Se, det er jo ligesom det der er lidt min pointe her. Jeg kan godt se det smarte i mange af funktionerne. Men jeg sætter tvivl ved behovet, og derfor forbruget af det. Blot fordi noget er smart, så er det ikke nødvendigvis noget man vil bruge. Det kræver jo ligesom et behov.
------------- Mvh
|
Skrevet den: 03-August-2010 kl. 12:55
strandvasker skrev:
Det er ikke sikkert du er lige så "stenalder" som mig, men tro mig, du er ikke alene om ikke at fatte den hype omkring telefoner og nye telefoner i særdeleshed..
|
Jeg er nok ikke lige så stenalder som jeg giver udtryk for, for jeg kan skam også være ekstremt "nørdet". Jeg er det som regl bare ud fra et praktisk behov, (og så kan man så diskutere om man så er nørdet).
Jeg har igennem tiden købt rigtig meget, som jeg stort set aldrig bruger eller med funktioner i som aldrig bliver brugt. Ikke dermed sagt, at hvergang man køber en tingest, så skal alt bruges. Men mere generelt må jeg erkende, at når jeg har haft købt noget, så har det oftest være ud fra et bestemt forbrug, og resten kunne så være ligegyldigt.
I forbindelse med mobiltelefoner, der virker det som om der er ekstrem fokus på antallet af funktioner/muligheder. Populariteten sættes simpelthen efter, hvor meget de kan, uanset om man vil bruge det, har behov for det eller ej. Og det giver det såkaldte hysteri vi ser idag, synes jeg.
Et tænkt eksempel:
En ung person idag vil sansynligvis bruge sin mobil 70% til sms/mms, 10% surfe på internettet, 10% musik, 5% billeder/video og måske 3% spil og 2% tale.
Hvis man så ser praktisk på det, så burde det være muligt at købe en mobil, som ikke har mikrofon. Og med den strøm af forskellige mobiltelefoner som div. selskaber laver, så er det da imponerende, at der ikke rigtig findes telefoner til specifikke formål. De kan som regel det hele. Spørgsmålet er bare, hvordan de ser ud og hvor brugervenlige de skal være, heri også beregnet hastighed.
------------- Mvh
|
Skrevet den: 03-August-2010 kl. 13:14
Kandersen skrev:
Se, det er jo ligesom det der er lidt min pointe her. Jeg kan godt se det smarte i mange af funktionerne. Men jeg sætter tvivl ved behovet, og derfor forbruget af det. Blot fordi noget er smart, så er det ikke nødvendigvis noget man vil bruge. Det kræver jo ligesom et behov. |
Du lever i et matrialistisk samfund. De behov kommer, så snart du har muligheden
Jeg husker da godt da jeg lidt bævrende bestilte min første smartphone (en iPhone 3G). Den kostede trods alt 5600 kroner, og jeg brugte jo kun mobiltelefonen til at ringe, sms'e og tjekke mails i overskrifter.
Havde jeg mon så betalt 5600 kroner, for noget der blot ville ende i samme brug?
Men nej, når man opdager hvad sådan en svend kan, så begynder man at bruge det. De mange nye muligheder, et sandt overflødighedshorn når man først kommer i gang, bliver en naturlig del af hverdagen.
Og derfra stopper det aldrig, for der bliver ved med at komme nye muligheder og nye apps, som udvider anvendelsen. Telefonen bliver computerens forlængede arm, en lommecomputer man altid har ved hånden.
/Lars
|
Skrevet af: lahan
Skrevet den: 03-August-2010 kl. 13:18
Kandersen skrev:
lahan skrev:
Det er helt klart hvad dit problem er, din HTC kører Windows Mobile. Derved er telefonen hverken hurtig eller særlig bruger/finger venlig.
Hvis du prøvede en tlf med et ordentligt OS, ville du sandsynligvis finde ud af hvor brugbar en smartphone er til alt muligt. |
Se, det er jo ligesom det der er lidt min pointe her. Jeg kan godt se det smarte i mange af funktionerne. Men jeg sætter tvivl ved behovet, og derfor forbruget af det. Blot fordi noget er smart, så er det ikke nødvendigvis noget man vil bruge. Det kræver jo ligesom et behov.
| jo men er det smart og let at bruge, så dukker der måske et behov op !!
Det smart ved disse smart phones er ikke selve smart-phonen men de applikationer der findes til dem.
Jeg fik et helt nyt behov da jeg gik fra min windows mobile til Android. Pludselig kunne man en masse smarte ting uden at det var tungt og besværligt.
6 app jeg f.x. ofte bruger.
1. Dropbox, hvor der ligger ønske sedler m.m. Rejse papier til backup osv. 2. Nummeruglen, så kan jeg altid se hvem som ringer til mig. Den slår navn og adr op på dem som ringer til mig. 3. Google maps, der kan jeg på f.x. sekunder checke de næste times afgange hvis jeg skal med toget / s-toget 4. Gmail app, fuld styr over min private mail. 5. sportypal, et sport GPS program til løb, cykling ski m.m. 6. c-geo hvis man lige har lidt tid til overs, så kan man altid lede efter en gc.
|
Skrevet den: 03-August-2010 kl. 14:49
Ifølge denne statik, så er telefon med Android større end iPhones i USA.
Og det se ud til at amerikaner er ved at udskifter deres iPhone til en med Android.
http://www.mobil.nu/nyheder/http://www.mobil.nu/nyheder/Android-stoerre-end-iOS-i-USA-1.366610.html-1.366610.html
|
Skrevet den: 03-August-2010 kl. 15:49
Startrek skrev:
Ifølge denne statik, så er telefon med Android større end iPhones i USA.
Og det se ud til at amerikaner er ved at udskifter deres iPhone til en med Android. |
Nej, det viser statistikken ikke.
Den statistik dér viser hvilke nye smartphones der lige nu sælges flest af i USA, og det er Blackberry efterfulgt af Android med iPhone på 3. pladsen.
Det er dog kun naturligt at den share som iPhone har, set over den den samlede mængde smartphones, vil falde med tiden. Dette fordi der kommer mange flere om buddet.
Lige nu er fordelingen:
- Blackberry 35%
- iPhone 28%
- Windows Mobile 15%
- Android 13%
- Palm 3%
- Symbian 2%
- Linux 2%
http://www.macrumors.com/2010/08/02/android-outpaces-iphone-in-share-of-new-u-s-smartphone-customers-for-first-half-of-2010/ - Link
/Lars
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 8
Skrevet den: 03-August-2010 kl. 17:16
Lars skrev:
Hej Alle
iPhone 4 imponerer på video delen.
For første gang er det muligt at optage, redigere og publicere vídeo fra en smartphone.
Check denne demo:
http://forum.recordere.dk/delete_topic.asp?TID=84126&PN=1&XID=e7zd5b32 -
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=84126&title=imovie-til-iphone-optagelse-og-redigering - [COLOR=#800080 size=3 - iMovie til iPhone: Optagelse og redigering[/COLOR -
/Lars |
Hvor meget fylder klippet på hardisken?
|
Skrevet den: 03-August-2010 kl. 17:44
Stenholt skrev:
Hvor meget fylder klippet på hardisken? |
Jeg kan ikke se størrelsen på klippet her.
Men det har tidligere været fremme, at HD video på iPhone 4 fylder 80 MB per minut.
Så det vil være omkring 120 MB for et klip som dette.
/Lars
|
Skrevet den: 03-August-2010 kl. 19:46
Kandersen skrev:
strandvasker skrev:
|
Jeg er nok ikke lige så stenalder som jeg giver udtryk for, for jeg kan skam også være ekstremt "nørdet". Jeg er det som regl bare ud fra et praktisk behov, (og så kan man så diskutere om man så er nørdet).
Jeg har igennem tiden købt rigtig meget, som jeg stort set aldrig bruger eller med funktioner i som aldrig bliver brugt. Ikke dermed sagt, at hvergang man køber en tingest, så skal alt bruges. Men mere generelt må jeg erkende, at når jeg har haft købt noget, så har det oftest være ud fra et bestemt forbrug, og resten kunne så være ligegyldigt.
I forbindelse med mobiltelefoner, der virker det som om der er ekstrem fokus på antallet af funktioner/muligheder. Populariteten sættes simpelthen efter, hvor meget de kan, uanset om man vil bruge det, har behov for det eller ej. Og det giver det såkaldte hysteri vi ser idag, synes jeg.
|
Hold da kæft, hvor er jeg enig i dine betragtninger! Der er så latterligt lavt , hvor meget folk gå op i, hvad mobiltelefon kan... eller ikke kan. Ens liv bliver sgu ikke mere fyldstgørende eller eksistentielt af, at rende rundt med en mobiltelefon, der kan det samme som en bærebar computer. Producenterne er kun ude efter, at skabe et "kunstigt" behov (og penge, naturligvis) som man i realiteten ikke har brug for. Get a life... a " real" life.
Jeg vil ti gange hellere bruge Kr. 5000+ på en ferie end et stykke legetøj, der er ikke er "smart" om 8 måneder. Men det er naturligvis helt op til folk selv, havd de vil bruge deres penge på. Men jeg griner af de mennesker som bruger penge på, at være smart.
|
Skrevet af: mufcdk1974
Skrevet den: 03-August-2010 kl. 20:34
Gromit skrev:
Kandersen skrev:
strandvasker skrev:
|
|
Hold da kæft, hvor er jeg enig i dine betragtninger! Der er så latterligt lavt , hvor meget folk gå op i, hvad mobiltelefon kan...
|
Det er ikke "latterlig lavt" hvad folk bruger deres penge på, men det er dit indlæg til gengæld
------------- http://www.invelos.com/DVDCollection.aspx/martin1974 - Film samling (Opdateret den 26/11-09)
|
Skrevet af: Vistrup
Skrevet den: 04-August-2010 kl. 17:02
mufcdk1974 skrev:
Gromit skrev:
Kandersen skrev:
strandvasker skrev:
|
|
Hold da kæft, hvor er jeg enig i dine betragtninger! Der er så latterligt lavt , hvor meget folk gå op i, hvad mobiltelefon kan...
|
Det er ikke "latterlig lavt" hvad folk bruger deres penge på, men det er dit indlæg til gengæld
|
+1
------------- LG C1 65" Sonos Arc Sonos Sub3 Apple TV 4K PS5
|
Skrevet af: Singer
Skrevet den: 05-August-2010 kl. 10:24
Hej.
Er tråden ikke løbet en kende af sporet????
Er Steve genial eller ...
Hilsen Peter
------------- Hilsen Singer
|
Skrevet den: 05-August-2010 kl. 21:15
Singer skrev:
Hej.
Hilsen Peter |
Man sige jo at de genial også er lidt gale, så det passe jo meget god med Steve Jobs, og vel for nogle er han vel også Vorherre (man kan så sige i denne sag, hvor vor herres bevares) eller Gud for den sags skyld, så ja der flere og flere der er slave af Steve Jobs, i østland er han vel den nye Muhammed, det ville sige at mand er sin egen omvandren Muhammed kris, godt gået Steve
Sjove nok så var der en Apple reklame film fra 80ne der gjorde gas med filmen "1984" som omhandler overvågnes samfundet, og i hvilken retning er netop Apple på vej hen, jeg spørg bare
Så ja Apple er Vorherre, som høre og se alt
|
Skrevet af: senned
Skrevet den: 05-August-2010 kl. 22:19
Aim skrev:
Apple gør sikkert klogt i at kører deres produkt linje meget simpelt.... |
Meget simpelt hmmmm, de producere deres egen styresystem, deres egne computer, deres egen media streamer, deres egen office programmer, itunes store etc... At kalde deres produktlinie for simpelt er hvis en underdrivelse, nævn bare 1 andet firma der spænder deres produkter så bredt?
|
Skrevet den: 05-August-2010 kl. 22:42
Kandersen skrev:
Hvis man så ser praktisk på det, så burde det være muligt at købe en mobil, som ikke har mikrofon. Og med den strøm af forskellige mobiltelefoner som div. selskaber laver, så er det da imponerende, at der ikke rigtig findes telefoner til specifikke formål. De kan som regel det hele. Spørgsmålet er bare, hvordan de ser ud og hvor brugervenlige de skal være, heri også beregnet hastighed. |
Korrekt, men det er billigere kun at have EN produktion af EN telefon der kan hele molevitten end at skulle producere nogle telefoner uden mikrofon, nogle uden kalender og nogle uden kamera og distribuere tre forskellige telefoner ud til hele forhandlernettet. Det fylder mere på lagrene og på hylderne, der skal holdes styr på efterspørgslen af tre serier osv. osv...
|
Skrevet af: Aim
Skrevet den: 05-August-2010 kl. 22:47
senned skrev:
Aim skrev:
Apple gør sikkert klogt i at kører deres produkt linje meget simpelt.... |
Meget simpelt hmmmm, de producere deres egen styresystem, deres egne computer, deres egen media streamer, deres egen office programmer, itunes store etc... At kalde deres produktlinie for simpelt er hvis en underdrivelse, nævn bare 1 andet firma der spænder deres produkter så bredt? |
Det jeg mente var af deres hardware produktlinje er simpel. Det kan da godt være de har en bred vifte af produkter, men inde for de enkle produkter fx bærbar, stationær pc, telefoner, pods er der kun et lille udvalg af forskellige modeller, ifht. hvad man typisk ser hos de andre store firmaer.
------------- http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=119843&title=herreklubben-byggetrd - Herreklubben Hæng ikke med hovedet, hvis du står i lort til halsen.
|
Skrevet den: 05-August-2010 kl. 22:56
Iphone er et genialt koncept der selvfølgelig ikke tilfredsstiller alle kundeemner,MEN som både er afsindig brugervenlig, i høj kvalitet og fungerer til UG.
Når der så alligevel er nogle der rakker den ned,så er det fordi de selv har nogle krav til deres smartphone som Iphone IKKE tillader/honorerer, MEN de fleste "almindelige" forbrugere vil blive overordentlig tilfreds med deres Iphone, og de andre kan jpo bare købe en THC eller lign.
Iphone er den bedste mobiltelefon jeg til dato har ejet/prøvet. Jeg har dog ikke brugt en HTC i mere end 1 times tid, fandt den lækker og smart , men det den kan som min Iphone ikke kan har JEG ikke brug for, men respekterer selvfølgelig andres mening og behov.
|
Skrevet af: MJ (udmeldt)
Skrevet den: 05-August-2010 kl. 23:20
Singer skrev:
Hej.
Hilsen Peter |
Kort svaret (om man kan lide det eller ej), men ja for pokker... Manden er skide genial.
|
Skrevet den: 06-August-2010 kl. 00:34
Hypen til trods, så er Iphone "kun" den tredje mest solgte smartphone på verdensplan. Nummer ét er selvfølgelig Nokia, efterfulgt af Research In Motion på en anden plads.
http://www.earthtimes.org/articles/press/smartphone-vendors-according-idc,1414425.html - http://www.earthtimes.org/articles/press/smartphone-vendors-according-idc,1414425.html
|
Skrevet den: 07-August-2010 kl. 09:19
|
|
| | | |