Print side | Luk vindue

"Intet signal" på flere kanaler hos Yousee

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Modtagelse og udstyr generelt
Forumbeskrivelse: Generelt om modtagelse af TV, radio og andet media
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=83952
Udskrevet den: 18-December-2024 kl. 06:32


Emne: "Intet signal" på flere kanaler hos Yousee
Skrevet af: hestesteg
Emne: "Intet signal" på flere kanaler hos Yousee
Skrevet den: 30-Juli-2010 kl. 11:23
Hej!
 
Jeg har nu søgt oppe og nede, og kan stadigvæk ikke finde det svar, som passer lige til mit problem!
 
Mit problem er, at mine digitale kanaler forsvinder eller bare ikke kan vises. Meddelelsen "Intet signal" kommer frem og signal styrken står på "0".
Den ene dag virker de fleste kanaler fint, hvorimod den næste dag virker de ikke. TV3, SV1, SV2, Discovery, 3puls og NationalG duer stort set aldrig.
 
Jeg har fuldpakke hos Yousee, nye antennekabler (75 Ohm), og talt med Yousee, som (igen) disker op med svarene: "køb dobbelt skærmet antennekabler" , "det er udefrakommende signalforstyrelser som vi ikke kan gøre noget ved" og "det er nok husets antenneledninger, som er for gamle". (Vores hus er fra 2007 og har dobbelt skærmede kabler.)
Ligeledes har jeg forsøgt at indstille Net-ID (151), fjernet automatisk opdatering/tjenesteopdatering, opdateret softwaren, indstillet fjernsynet til Svensk og lavet både fuld og hurtig scanning efter kanalerne. Et af mine mere desperate løsninger har været, at skærme af med staniol - både kabler og rundt om fjernsynet (det virkede heller ikke!)
 
Intet virker permanent og jeg er ved at være pænt træt af at skulle betale en F...ing formue for noget der ikke fungerer. Jeg har læst, at jeg ikke er den eneste, der har dette problem og, at vi er mange som må finde os i Yousee´s standart svar og manglene løsning på vores problemer. Jeg forstår ikke at de kan slippe afsted med at tilbyde et betalingsprodukt, som ikke virker. Det minder sgu snart om Microsofts Windows Vista!!!Angry
 
Jeg har et Sony KDL-32v5500. (købt i Bilka - parallel import ????)



Svar:
Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 30-Juli-2010 kl. 15:28
Oprindeligt skrevet af hestesteg hestesteg skrev:

Mit problem er, at mine digitale kanaler forsvinder eller bare ikke kan vises. Meddelelsen "Intet signal" kommer frem og signal styrken står på "0".
Den ene dag virker de fleste kanaler fint, hvorimod den næste dag virker de ikke. TV3, SV1, SV2, Discovery, 3puls og NationalG duer stort set aldrig.
 
Jeg har fuldpakke hos Yousee, nye antennekabler (75 Ohm), og talt med Yousee, som (igen) disker op med svarene: "køb dobbelt skærmet antennekabler" , "det er udefrakommende signalforstyrelser som vi ikke kan gøre noget ved" og "det er nok husets antenneledninger, som er for gamle". (Vores hus er fra 2007 og har dobbelt skærmede kabler.)
 
Lyder som problem i denne tråd:
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=83946&PID=853104&title=nyt-tv-kan-ikke-modtage-tv3-digitalt#853104 - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=83946&PID=853104&title=nyt-tv-kan-ikke-modtage-tv3-digitalt#853104
 
Det er ikke kun kablerne der skal være gode. Stikkene skal være HF tætte med fuld metalkappe.
Se vejledninger:
http://digitalt.tv/sadan-sikrer-du-dig-optimale-kabel-tv-signaler - http://digitalt.tv/sadan-sikrer-du-dig-optimale-kabel-tv-signaler
 
Mvh JørgenT



Print side | Luk vindue