Print side | Luk vindue

Infocus IN78 projektor støjer

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Projektorer
Forumbeskrivelse: Projektor og lærred
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=83977
Udskrevet den: 09-Januar-2025 kl. 20:32

Emne: Infocus IN78 projektor støjer
Skrevet af: ms.nielsen
Emne: Infocus IN78 projektor støjer
Skrevet den: 30-Juli-2010 kl. 17:37
Min infocus in78 projketor, har kørt 98 timer og den har ikke været brugt det sidste års tid, siden jeg er flyttet, men stået forsvarligt i orginal emballagen. Inden jeg satte den op igen, firmware opdaterede jeg den. Jeg synes nu den larmer mere end den plejede at gøre for et år siden.

De første 10 minutter den er tændt, støjer den ikke så meget, men så tager støjen til. Hvis jeg går i menuen og sætter den til high power og straks efter fjerner fluebenet fra high power går den ned i støj niveau. Efter ca. 10 minutter stiger støj niveauet så igen. Det er ret træls at høre på og man kan ikke undgå at bemærke støjen,når man ser film, specielt i snakke scener.

Er den nogen der har erfaring med om den seneste firmware opdatering v1.4 bevirker at projektoren kommer til at støje mere?

Hvad kan jeg ellers gøre for at løse problemet? kan der være støv i projektoren der gør at den støjer mere nu end den gjorde fra starten?

Håber virkelig der er nogen der har et bud på en kvalificeret løsning af støj problemet!

Svar:
Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 30-Juli-2010 kl. 17:40
Alle InFocus projektor, grund til at jeg har fravalg dette mærke.

Men det er nok, et sammenfald da vi jo har haft en af de varmes somme i mange år.

PS. har du rense luft filtret ?

Skrevet af: Skyum
Skrevet den: 30-Juli-2010 kl. 19:59
Tror det må være luftfilter,hvis den har sådan et :-)

-------------
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3

Skrevet den: 31-Juli-2010 kl. 10:06
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Alle InFocus projektor, grund til at jeg har fravalg dette mærke.

Men det er nok, et sammenfald da vi jo har haft en af de varmes somme i mange år.

PS. har du rense luft filtret ?
Nej jeg har ikke renset luftfiltret, da der ikke står noget om at dette er en mulighed i manualen. Hvordan gør man det?

Skrevet af: Just Curious
Skrevet den: 31-Juli-2010 kl. 21:03
Hmm. kan du høre om støjen kommer fra blæseren eller farvehjulet ? hvis det er hjulet kunne et bud måske være at du bruger lidt for lange skruer til monteringen i dit loftbeslag eller hvis støjen kommer fra blæseren hvad jeg næsten kan fornemme ud fra dit indlæg så kan løsningen måske være så simpel at du nu har opsat projektoren i denne her sommervarme som vi har for øjeblikket og termostaten i projektoren føler ikke at low mode er tilstrækkelig til sikker køling af lampen, naturligvis vælger styringen at "gasse" op for luftgennemstrømningen med deraf mere støj. du har vel ikke placeret projektoren for tæt på en væg vel ? så den ikke kan komme af med varmen. 
så vidt jeg er orienteret er Infocus prj. ikke monteret med luftfiltre.

Skrevet af: TommyBoy
Skrevet den: 01-August-2010 kl. 00:41
sommer vs vinter... blæserne er jo temperatur styrede :-)

-------------
AE4000 Onkyo TX-SR608 BD390 SA Mantra 60 + Mantra 10AV 7:4
Lissau Truecolor ISF 100" fastramme Plano
Film skal ses i biografen - derhjemme :-)

Skrevet den: 04-August-2010 kl. 20:05
Ved ikke om den har et luftfilter. Hvor er det monteret. Skal jeg skille skidtet ad??

Skrevet den: 04-August-2010 kl. 20:08
Oprindeligt skrevet af TommyBoy TommyBoy skrev:

sommer vs vinter... blæserne er jo temperatur styrede :-)
Jeg synes nu ikke det er så varmt som det har været. Hvis blæsere er temperatur styrede kan man så ikke skifte blæseren til en mere effektiv og støjsvag blæser?

Skrevet den: 04-August-2010 kl. 20:12
Oprindeligt skrevet af Just Curious Just Curious skrev:

Hmm. kan du høre om støjen kommer fra blæseren eller farvehjulet ? hvis det er hjulet kunne et bud måske være at du bruger lidt for lange skruer til monteringen i dit loftbeslag eller hvis støjen kommer fra blæseren hvad jeg næsten kan fornemme ud fra dit indlæg så kan løsningen måske være så simpel at du nu har opsat projektoren i denne her sommervarme som vi har for øjeblikket og termostaten i projektoren føler ikke at low mode er tilstrækkelig til sikker køling af lampen, naturligvis vælger styringen at "gasse" op for luftgennemstrømningen med deraf mere støj. du har vel ikke placeret projektoren for tæt på en væg vel ? så den ikke kan komme af med varmen. 
så vidt jeg er orienteret er Infocus prj. ikke monteret med luftfiltre.
Støjen stammer helt sikkert fra blæseren kan jeg høre. Jeg har ikke ændret på monteringen siden den var sat op i mit gamle hus, ca. 20 cm fra loftet med frit rum på flere meter rundt om blæseren, så det kan ikke være det der gør at den er begyndt at blæse mere.

Print side | Luk vindue