Print side | Luk vindue

Kan ikke finde kanal på analog (Yousee)

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Kabel-TV
Forumbeskrivelse: TV, radio mv. via kabel (typisk DVB-C)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=84045
Udskrevet den: 23-Februar-2025 kl. 14:55

Emne: Kan ikke finde kanal på analog (Yousee)
Skrevet af: Warren
Emne: Kan ikke finde kanal på analog (Yousee)
Skrevet den: 01-August-2010 kl. 12:34
I stuen har vi yousee kabel TV med en samsung digital-box. Her fungerer det hele fint.

I soveværelset har vi et ældre Philips 21" CRT TV. Her kan vi selvfølgelig ikke se HD-kanaler, men selvom vi søger det hele igennem igen, så kommer den nye ID Investigation Discovery kanal ikke frem (ej HD-kanal). TV'ets antenne-kabel går direkte fra yousee-væg-stikket (der er en T-splitter på ved væggen).

Kan det skyldes at den nye kanal ligger i et frekvens-område, som det gamle TV ikke kan tage ?

Det burde vel ikke være nødvendigt at CRT-TV'et tilsluttes med antennekabel fra yousee-boxen ? Vil helst kunne slukke alt TV-udstyr i stuen om natten.

Svar:
Skrevet af: Tubbe
Skrevet den: 01-August-2010 kl. 12:40
Mig bekendt er der ikke en sådan kanal Analogt i fuldpakken, kan det være at du abonnere på en favorit pakken, så kan dette kun modtages digitalt ..

Skrevet af: dkscan
Skrevet den: 01-August-2010 kl. 12:46
ID Investigation Discovery er ganske rigtigt en digital favoritkanal. Den kan derfor kun modtages på et tv med DVB-C-tuner eller med en ekstern boks. I begge tilfælde skal der også bruges programkort.

-------------
Per H. Nielsen
http://www.dkscan.dk - Dansk Scanner Information

Skrevet den: 01-August-2010 kl. 12:55

Vil det virke hvis jeg i stedet for væg-stikket anvender antenne-out på samsung-boxen  ?

Ja det er en del af favorit.

Skrevet den: 01-August-2010 kl. 12:59
Oprindeligt skrevet af Warren Warren skrev:

Vil det virke hvis jeg i stedet for væg-stikket anvender antenne-out på samsung-boxen  ?

Nej.

-------------
Per H. Nielsen

Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 01-August-2010 kl. 13:41

Det vil det kun hvis modtageren har RF modulator, og det har den jo ikke.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 01-August-2010 kl. 13:47
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Men der kan tilføjes ekstern modulator. Alternativt trække et composite (CVBS) video+lyd kabel (gul+hvis+rød) fra receiver til soveværelse.

Mvh JørgenT

Skrevet den: 01-August-2010 kl. 14:05

Hvad er en RF modulator og er der nogen digital box der har det ?

Skrevet den: 01-August-2010 kl. 14:10
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Men der kan tilføjes ekstern modulator. Alternativt trække et composite (CVBS) video+lyd kabel (gul+hvis+rød) fra receiver til soveværelse.

Mvh JørgenT
Jeg har ikke ret meget forstand på det, men hvad er årsagen til at det vil virke hvis jeg anvender composite stik bag på yousee boxen og trækker dem ind i soveværelset... i forhold til at bruge antenne out bag på boxen ? -Er det noget med båndbredden. Er composite ikke også "et gammelt stik" ?

Boxen er en 3106. Har et kort i som pt vist koster 30 kr/mdr. Har jeg fortsat behov for det kort ? Er det ikke noget med at de nu sender ukodet ?
Hvis vi ender med at købe et nyt digital TV med dvb-c indbygget skal jeg så bare købe et ekstra kort for at være kørende? Hvad er prisen for et ekstra kort.

Skrevet den: 01-August-2010 kl. 14:16
Okay, det lader til at kortet fortsat er et krav for at se kanaler i HD-pakken eller favorit-pakken.

Skrevet den: 01-August-2010 kl. 14:21
Kanaler udover dem som er i de normale pakker er betaling, og kræver jo derfor at man har et kort. Skal modtageren tilsluttes etextra TV, så er det via et AV kabel eller via en extern modulator. Det er de muligheder der er.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet den: 01-August-2010 kl. 14:25
Antenne-out på YouSee-boksen er bare en gennemsløjfning af antennesignalet. Boksen gør intet ved dette signal.
Bemærk også, at med en modulator eller composite-kabel fra boks til gammelt tv, så skal boksen være indstillet på den kanal, som man ønsker at se.

-------------
Per H. Nielsen

Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 01-August-2010 kl. 14:25

Hvis vi ender med at købe et nyt digital TV med dvb-c indbygget skal jeg så bare købe et ekstra kort for at være kørende? Hvad er prisen for et ekstra kort.
Et Tvillingkort koster 15 kr. pr. md.

-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.

Skrevet den: 01-August-2010 kl. 14:36

Okay, det lader til at kortet fortsat er et krav for at se kanaler i HD-pakken eller favorit-pakken.

Hvorend modvilligt, så kræver det at gribbene fodres hvis man ønsker de kanaler.

-------------

Skrevet den: 01-August-2010 kl. 14:36
Tjekkede lige, hvilke stik CRT-TVet har. Der er kun 1 scart-stik i. Ikke noget composite.
Det scart-stik går ned i en ældre philips dvd-optager. Denne har composite, men det er "out" og ikke "in".
TV'et står på en bogreol ca. midt på sidevæggen. Den er ikke mere end ca. 35 cm dyb...og når den står lidt ud fra væggen, så kan der lige stå et 21" CRT. (Vi ligger og kigger ind mod højre side af reolen - TVet står kun en smule skrå i forhold til denne vinkel.

Jeg vil gerne have et plasma TV, men jeg er bange for at 37-42" som hænger meget skråt vinklet ud fra en sidevæk - vil komme til at se at for klodset ud. Der er heller ikke meget ved at give 2000 kr for et stort Vogel drejebeslag - eller hvad det nu koster.

Jeg frygter at et 32" LCD vil skuffe markant når jeg nu er vant til et pio 508XD i stuen.

Tænke tænke..

Skrevet den: 01-August-2010 kl. 15:08

Er der Scart, så er der Composite og S-Video, om der er RGB kommer an på hvor gammelt TVet er.

-------------

Print side | Luk vindue