Print side | Luk vindue

Samsung TV købt i Peru - hjælp

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Teknik & Teori
Forumbeskrivelse: Generel teknik og teori.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=84051
Udskrevet den: 23-November-2024 kl. 15:23

Emne: Samsung TV købt i Peru - hjælp
Skrevet af: zuperd
Emne: Samsung TV købt i Peru - hjælp
Skrevet den: 01-August-2010 kl. 14:58
Hejsa,

Jeg har købt et samsung fladskærms tv i Peru (har arbejdet der), og kan nu ikke få det til at vise TV herhjemme. Efter min mening burde dette kunne lade sig gøre? Antenne stikket der går ud fra væggen og skal ind i TV'et passer ikke med det der er i mit tv. Jeg har et HUN-stik i TV'et mens det er HAN-stik der normalt er. (mener jeg vist nok =) ).

Er der nogen ideer til hvordan jeg får dette til at virke. Eventuelt med en omformer eller lignende? OG kan det overhovedet lade sig gøre?

På forhånd mange tak =)

Mvh
ZuperD

Svar:
Skrevet af: Allan Olesen
Skrevet den: 01-August-2010 kl. 15:06
Jeg ved ikke, om du kan få en adapter, men antennestik kan købes løst og skrues på antenneledningen.

Skrevet af: Supergris
Skrevet den: 01-August-2010 kl. 15:10
Det er højst sandsynligt en helt anden tuner, de bruger, så jeg tror ikke, det kan lade sig gøre.
Du kan altid tilslutte en ekstern tunerboks, f. eks. Samsung fra TDC, via HDMI...

Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 01-August-2010 kl. 15:18
Peru M NTSC

Peru bruger M NTSC, så det vil ikke kunne bruges i DK.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet den: 01-August-2010 kl. 15:25
Hvis jeg husker rigtigt, blev købet af TV'et drøftet her på recordere, og der blev købt et TV, som kunne klare PAL. Men jeg kan da huske forkert. Måske var det en anden bruger i Sydamerika.

Skrevet af: HeartWare
Skrevet den: 01-August-2010 kl. 16:07
Selv om TV'et kan klare PAL, så er der ingen garanti for, at det har en PAL tuner. Det kan sagtens være, at den blot kan vise et PAL signal, der kommer ind via video-indgang, men ikke via tuner.

-------------
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver

Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 01-August-2010 kl. 16:11
Det er vel i værste fald et spørgsmål om at få en ekstern box imellem ? Event. Yousee,Zaptor eller noget SAT ? ?

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm

Skrevet den: 01-August-2010 kl. 16:12
Hejsa,

Perfekt med så hurtig respons =)

Det er korrekt Allan Olesen. Godt husket =)

Jeg har dog ikke tænkt på at der er forskel på om TVét har en PAL tuner og at den kan vise PAL ved DVD mv. Men vil en ekstern tuner som f.eks. Yousee boks, så kunne bruges, ved brug af HDMI eller kan dette ej heller lade sig gøre?

Pft.

Skrevet den: 01-August-2010 kl. 16:13
Lennon vi skrev vist på samme tid =). SÅ en Yousee boks og så brug af HDMI burde kunne gøre tricket?

Skrevet den: 01-August-2010 kl. 16:46
Så vidt jeg ved, virker HDMI ens over hele verden.

Men passer den anden ende af dit antennekabel i TV'et? Eller med andre ord, er det et normalt dansk antennestik, som bare har forkert køn?

I så fald ville jeg smutte hen i Brugsen og kigge efter et løst antennestik.

Skrevet af: len61
Skrevet den: 01-August-2010 kl. 16:51
Normalt er der hun stik i tv'et ,men det kan også være der er et bnc stik ,man skal nok bruge et model nr. for at kunne undersøge det på nettet.

-------------
Lauri Törni/Larry Thorne

Soldier under 3 Flag's

Skrevet den: 01-August-2010 kl. 17:02
Alright. Jeg forsøger at støve modelnr. op =) Så poster jeg det bagefter. Kunne da være rart at vide om det er et BNC stik.

Det er et normalt dansk Antenne stik som har andet køn. Så jeg burde kunne skifte enden af antenne stikket så den har to ens ender? det ku måske virke?

Jeg prøver med HDMI først, og hvis det ikke virker så må jeg forsøge det du siger, Allan.

Sku fedt med så god og hurtig hjælp =)

Skrevet den: 01-August-2010 kl. 17:04
Modelnr. LN40A330J1XSR

Skrevet den: 01-August-2010 kl. 17:28
Som skrevet tidligere...
Den indbyggede tuner kan IKKE bruges i Danmark!!!
Og ja, den boks, jeg foreslog fra Samsung, vil kunne køre fint via HDMI med dit tv!!!

Skrevet den: 01-August-2010 kl. 18:01
Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

Som skrevet tidligere...
Den indbyggede tuner kan IKKE bruges i Danmark!!!
Det var mange udråbstegn. Ved du, at den specifikke model ikke har PAL-tuner, eller er det noget, du gætter på?

Skrevet den: 01-August-2010 kl. 18:43
Det siger jo sig selv, da Peru IKKE benytter sig af PAL. Desuden er der alene i Europa, der benytter PAL, flere forskellige typer...

Skrevet den: 01-August-2010 kl. 18:58
Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

Det siger jo sig selv, da Peru IKKE benytter sig af PAL.

Nej, det siger netop ikke sig selv, med mindre man tager for givet, at der aldrig sælges TV, der understøtter flere standarder end krævet på det marked, hvor TV'et sælges.

Men det ville jo være fjollet at tage sådan noget for givet, så det gør du da vel ikke?

Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 01-August-2010 kl. 19:04

Det er ikke rigtigt PAL bruges også i Sydafrika (PAL I), Zimbabwe (PAL B), Hong Kong (PAL I), Kina (PAL D), Australien og New Zeeland (PAL B/G), Singapore (PAL B), Thailand (PAL B), Uruguay (PAL N)

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet den: 05-August-2010 kl. 18:26
Hej alle igen =)

Nå, nu har jeg skaffet digital boks (yousee) og hdmi kabel =) Dog har jeg nu et nyt problem. Når jeg trykker på source så kan jeg ikke komme hen til HDMI, hmmm mærkeligt. Hvis jeg går ind i menuen og under input, så kan jeg hller ikke vælge HDMi (Den er grå). Skal HDMi aktiveres, eller?

Nogen der har en løsning på dette?

Pft.

Skrevet den: 08-August-2010 kl. 11:43
Ingen der kan hjælpe med dette? Synes ikke jeg kan finde svar på det nogen steder på nettet.

Pft.

Print side | Luk vindue