Print side | Luk vindue

Ipod docks. hvilken? og hvad med ORB?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Bærbare medie afspillere
Forumbeskrivelse: iPod, Creative o.lign. bærbare playere
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=84166
Udskrevet den: 08-Februar-2025 kl. 23:42

Emne: Ipod docks. hvilken? og hvad med ORB?
Skrevet af: mbm1
Emne: Ipod docks. hvilken? og hvad med ORB?
Skrevet den: 03-August-2010 kl. 15:18
Skal købr en ipod dock, men er i tvivl om hvilken jeg skal have... Det må godt lyde bedre end en transistor-radio, men heller ikke koste meget mere end 1000kr.
Kunne være fedt hvis den kunne køre på batteri.

Jeg har al min musik liggende på en server. Intet på selve Ipod touchen, men kan afspille musik fra serveren til ipod med ORB. Vil det virke med en ipod dock? altså vil der komme lyd ud fra dockén? eller fungerer det kun med musik på selve ipoden?

Svar:
Skrevet af: SilverLine
Skrevet den: 03-August-2010 kl. 22:07
Det vil virker.
Men hvis du går lidt op i lyd kvalitet, ville jeg vælge en anden "streamings" løsning, hvis jeg var dig. F.eks. noget sonos eller Logitech squeezebox. Skal det være iPod, så har jeg selv en fra Denon til min iPod. Der er indbygget forstærker i, så lyden er fornuftig.

-------------
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie

Skrevet den: 04-August-2010 kl. 08:14
jeg har allerede musik ud fra serveren til to anlæg som jeg styrer fra min Ipod..

Det er en lille ekstra lydenhed som kan bruges i haven, på badeværelset, køkkenet etc. hvor jeg ikke ønsker et stationært setup.

Løsningen kunne måske endda bare være et sæt "gode" pc højtalere, og så bare et adapterkabel fra Ipodén headphones udgang til højtalerne..
Men en dock er lidt federe synes jeg.

Skrevet af: Mokuer
Skrevet den: 05-August-2010 kl. 14:26
Hvorfor ikke købe en http://www.logitech.com/da-dk/speakers-audio/wireless-music-systems/devices/5847 - squeezbox radio ?
Så kan du fjernstyre den med ipod touch og http://appshopper.com/music/ipeng - ipeng . Den skulle have en fornuftig lyd i forhold til størrelsen.

Jeg bruger selv ipeng sammen med Squezzebox duet. Det er megafedt!

Mokuer

-------------
LG 50PG6000 ; Xbox360 ; HTPC

Skrevet den: 06-August-2010 kl. 09:10
Jo den kunne da være en mulighed...
Vil det sige jeg ikke behøver at have ipoden sidde i ?
Kan Logitechen selv modtage musik streams fra Itunes?
Og kan jeg så i displayed bladre rundt i musikken, som på Ipod touchen?

Eller skal jeg installere yderligere software.. Det vil jeg helst være foruden.. Da det er Itunes jeg bruger til mit øvrige musik-stream-netværk.

Skrevet den: 06-August-2010 kl. 09:28
Nå har lige læst reviews... Den sløver desværre mit n netværk ned, da den kun har g, og at den er 40 sek. om at starte op duer ikke.
Ellers en fed løsning.

Kan se batteri koster ekstra...
Så kan jeg vel lige så godt tage en boom?

Men hvis jeg nu er på ferie hvor da er wifi, kan disse squeezebokse finde vej til min server derhjemme hvor min musik ligger på? Ligesom ORB på Ipoden kan?

Skrevet den: 06-August-2010 kl. 14:15
Jeg tror jeg vælger en Logitech S315i

Skrevet den: 07-August-2010 kl. 23:16
Købte en S315i..
Men den slukker efter 10-15 min. Har googled det er det er et velkendt problem..
hmmm det er vidst en ommer logitech.
Spændt på at se om deres nye 700 gør det bedre.
Nu ryger den ihvertfald retur. Lidt ærgeligt for det var ellers lige det jeg ledte efter. Og kan ikke finde noget tilsvarende.

Print side | Luk vindue