Ipad fra USA
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Bærbare medie afspillere
Forumbeskrivelse: iPod, Creative o.lign. bærbare playere
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=84278
Udskrevet den: 08-Februar-2025 kl. 23:51
Emne: Ipad fra USA
Skrevet af: I.N.D.Y
Emne: Ipad fra USA
Skrevet den: 05-August-2010 kl. 19:26
Har en fætter i USA som men jævne mellemrum er i Danmark. Jeg har tænkt mig at spørger om han ikke vil købe en Ipad til mig. Men før jeg gør det har jeg lige et par spørgsmål.
1. Vil i vælge at få den sendt den som "gave" for at undgå told eller vil I vælge at lade ham tage med med til Danmark næste gang han er i landet?
2. Hvilken model vil I vælge?
3. Hvis man vælger 3G modellen, hvilke muligheder har jeg så her hjemme i DK. Tænker her på abonnement og simkort størrelse?
4. Hvis jeg køber et apple worldwide garanti samtidig med at jeg køber Ipad'n vil jeg så kunne få den lavet her i DK hvis den går i stykker?
5. Er der andre ting som jeg skal tage højte for?
Er mit første appel produckt, udover min Ipod så er lidt grøn på området ![Smile Smile](smileys/smiley1.gif)
Håber I kan hjælpe?!
------------- Pioneer PDP-428XD, Harman Kardon HS 300, Zaptor, PS3 slim.
http://eu.playstation.com/psn/profile/Sigsgaard/">
|
Svar:
Skrevet af: Goant
Skrevet den: 05-August-2010 kl. 20:26
1. Jeg har læst flere steder at der ikke er told på iPad'en, men jeg kan desværre ikke finde en reference til dig. Du vil dog blive opkrævet moms hvis den bliver sendt med posten. Hvis du kan vente, ville jeg nok lade ham tage den med hjem.
2. Gå efter en med 3G.. den får altså lidt mere funktionalitet når man kan tage den under armen og bevæge siden udenfor sit hjem/arbejdsplads. Størrelse er så ud fra budget :)
3. Simkort kan enten selv klippes til eller du kan bestille et hos dit teleselskab. 3 er begyndt at køre med et "iPad-venligt" abonnement hvor man får micro-sim tilsendt.
4. Du skulle gerne have 1 års worldwide-garanti når du køber den, også selvom det er i USA. Jeg kunne dog forestille mig at du skal et smut til Tyskland for at få den repareret hvis det bliver nødvendigt, da jeg ikke forestiller mig at Apple-teknikere i Danmark er uddannet på iPad'en endnu.
5. Ikke rigtigt. Der er en okay slat at spare i forhold til at købe den i Tyskland og det er i bund og grund det samme produkt. Du skal selvfølgelig lige ud og have fat i en ny lader men ellers er der vist ikke noget vigtigt.
Skal lige siges at jeg selv har haft en iPad fra USA med hjem til min far, så det svarene er baseret på det :)
|
Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 05-August-2010 kl. 21:45
4. - ikke nødvendigt. - de skal rent faktisk tage dem til rep ved et autoriseret værksted her i DK.
|
Skrevet den: 06-August-2010 kl. 07:58
Mange tak for det hurtige svar.
Ang. svar 1. Hvis han sender den med posten som en fødselsdagsgave må tolden da ikke åben den og derved slipper jeg vel for at betale told eller er det bare en myte det med at der ikke kan komme told på en fødselsdagsgave?
|
Skrevet af: Kasper_J
Skrevet den: 06-August-2010 kl. 08:07
I.N.D.Y skrev:
Mange tak for det hurtige svar.
Ang. svar 1. Hvis han sender den med posten som en fødselsdagsgave må tolden da ikke åben den og derved slipper jeg vel for at betale told eller er det bare en myte det med at der ikke kan komme told på en fødselsdagsgave?
|
Her er reglerne, klippet fra postdanmarks side.
Modtager du gaver fra lande uden for EU? Modtager du en gave fra et land uden for EU gælder andre regler og satser, end hvis du køber en vare.
Hvornår er det en gave? Når både afsender og modtager af gaven er privatpersoner og der ikke er penge involveret mellem parterne. Er afsender eller modtager en virksomhed er der altså ikke længere tale om en gave.
Hvornår bliver en gave pålagt afgifter? Har en gave en værdi under 340 kr., bliver der ikke pålagt afgifter. Har gaven en værdi mellem 340 kr. og 1.150 kr., skal der betales 25% moms og et importgebyr på 160 kr. inkl. moms.
Har gaven en værdi på over 1.150 kr., skal der betales 2,5% i told, 25% i moms og et importgebyr på 160 kr. inkl. moms.
Her kan du se et eksempel på, hvordan told og moms bliver udregnet på en gave med en værdi på 1.500 kr.:
Told |
2,5 % af varens værdi (1.500 kr.) |
37,50 kr. |
Moms |
25% af varens værdi (1.500 kr.) + told (37,50 kr.) |
384,50 kr. |
Importgebyr |
|
160,00 kr. |
Opkrævning i alt |
|
582,00 kr. |
|
Skrevet af: Nikodk
Skrevet den: 06-August-2010 kl. 10:20
i virkeligheden er der kun noget at spare, hvis man "snyder" med momsen ved importen til DK desværre
husk iøvrigt, at der bliver tillagt lokal moms i usa på de priser der vises på eksempelvis apples hjemmeside.
Der er ikke told på en ipad, da den bliver betragtet som en computer, hvorimod der er told på den noget mindre tvilling (ipod touch), da den bliver betragtet som en medieafspiller med farveskærm i stedet.
|
Skrevet den: 06-August-2010 kl. 12:26
Nikodk: Vil det så sige at hvis min fætter bliver stoppet i tolden i lufthavnen og Ipad'n ikke er pakket ud af sin original emballage skal han ikke betale told/moms af den? Kan du henvis til en hjemmeside hvor det står?
Har lige snakket med min fætter og han fortalte mig at han altid flyver til Hamburg og kører derfra til Danmark? Nogen derved om det ændre på noget? Altså hvis han bliver stoppet af tolden i Tyskland, skal han så betale Tysk told/moms eller har de andre regler end i Danmark?
Og tak Kasper J for det ang. gaver fra USA.
|
Skrevet af: kiel
Skrevet den: 06-August-2010 kl. 17:26
Hvorfor så ikke købe en i Hamburg?
Et hurtigt overslag viser at efter dansk moms og sales tax i USA på maskinen, så vil det ligefrem være billigere at købe den i Tyskland, specielt hvis du skal ha' en af de dyrere modeller.
------------- mvh kiel
|
Skrevet af: O'Brian
Skrevet den: 11-August-2010 kl. 08:16
Hvad med bogstaverne Æ Ø Å bliver de ikke svære at undvære?
------------- Samsung C46 8705.
Samsung LE46M87B.
Philips BDP7500.
Philips DFR 9000.
Philips SRU 9600.
Canton Surround.
Beosound 3000.
Beolab 8000.
PS3-60 GB.
|
Skrevet af: Skalle06
Skrevet den: 11-August-2010 kl. 08:31
Der er allerede "æ ø å" på. Man skal f.eks "bare" holde A-tasten nede for at finde et Å.
Et egentligt dansk tastatur kommer dog først når den kommer officielt til DK.
------------- Go outside, the graphics are amazing!
|
Skrevet af: O'Brian
Skrevet den: 11-August-2010 kl. 08:57
Bliver nok nødt til at ha en med hjem fra New York til oktober... ![Big smile Big smile](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley4.gif)
------------- Samsung C46 8705.
Samsung LE46M87B.
Philips BDP7500.
Philips DFR 9000.
Philips SRU 9600.
Canton Surround.
Beosound 3000.
Beolab 8000.
PS3-60 GB.
|
Skrevet af: Nikodk
Skrevet den: 11-August-2010 kl. 11:51
I.N.D.Y skrev:
Nikodk: Vil det så sige at hvis min fætter bliver stoppet i tolden i lufthavnen og Ipad'n ikke er pakket ud af sin original emballage skal han ikke betale told/moms af den? Kan du henvis til en hjemmeside hvor det står?
Har lige snakket med min fætter og han fortalte mig at han altid flyver til Hamburg og kører derfra til Danmark? Nogen derved om det ændre på noget? Altså hvis han bliver stoppet af tolden i Tyskland, skal han så betale Tysk told/moms eller har de andre regler end i Danmark?
Og tak Kasper J for det ang. gaver fra USA. |
Han skal betale moms, men ikke told - det er 2 forskellige ting.
Umiddelbart er reglerne det samme over hele EU, men der kan være forskel på hvorledes de enkelte lande betragter den enkelte vare.
|
Skrevet af: ClausJ
Skrevet den: 11-August-2010 kl. 12:26
Nikodk skrev:
I.N.D.Y skrev:
Og tak Kasper J for det ang. gaver fra USA. |
Han skal betale moms, men ikke told - det er 2 forskellige ting.
Umiddelbart er reglerne det samme over hele EU, men der kan være forskel på hvorledes de enkelte lande betragter den enkelte vare.
|
Her er et uddrag af toldreglerne for indførsel af varer fra ikke-EU lande:
Du kan også tage andre varer med til privat forbrug uden at betale told og afgifter af dem. Den samlede værdi af dine andre varer må dog ikke overstige
- 3.250 kr. hvis du kommer med fly eller skib
Det hele kan læses her --> http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=333167&vId=0&p0=USA - http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=333167&vId=0&p0=USA
------------- Sony Bravia KD-55X8505B, Samsung 3126, Pioneer VSX-922, Pioneer BDP-150, Mission 733, Mission 732, Jamo Center 100, B&W AS2 Sub
|
|