Multimedia player fra Aldi i katalog fra 6/8-10
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Streaming media
Forumbeskrivelse: TV, film, radio og musik via netværk og internet
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=84319
Udskrevet den: 14-Februar-2025 kl. 08:00
Emne: Multimedia player fra Aldi i katalog fra 6/8-10
Skrevet af: hunt
Emne: Multimedia player fra Aldi i katalog fra 6/8-10
Skrevet den: 06-August-2010 kl. 16:23
Hej
Er der nogen, som har prøvet den? (Ved ikke om, Aldi har solgt den før?)
Kan den klare undertekster til avi/mkv?
Følger der software med til streaming fra pc?
|
Svar:
Skrevet af: peterromer
Skrevet den: 07-August-2010 kl. 13:07
Ja, og understøttelse af .flac - hvad med LAN 10/100 eller 10/100/1000 - supporteret HD diske, m.m.
Prisen er OK.
Kunne godt finde på at køber den, som supplement andet sted i huset end den POPCORN C200 vi hygger os med pt. (den er virkelig god) ;-)
|
Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 07-August-2010 kl. 16:29
helt ærligt en komplet noname boks - som ingen ved noget om? - og man kan få en WD HD Live for en hund mere. - det er vist ikke ligefrem pengene værd.
Jeg tvivler på at den har været solgt før hos aldi - og så er der ikke nogen der kender den. (det skal aldi alligevel have - de er gode til at fange "trenden" og så finde en eller anden obskur genstand og sælge den. Det virker! :-) men er ikke nødvendigvis nogen god ting.
|
Skrevet af: j_mil
Skrevet den: 08-August-2010 kl. 19:55
Aldi boksen ser ud til at have den fordel at man kan sætte en hardisk i den og (måske) have en simpel stand alone mediaspiller.
|
Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 08-August-2010 kl. 20:29
Jeg er nu også altid skeptisk mht "Aldrig"´s elektronik produkter indtil det modsatte er bevist . .
Men hatten af for deres returpolitik .
------------- Samsung PS63C7705 Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm
|
Skrevet af: Calimero_dk
Skrevet den: 10-August-2010 kl. 16:14
Du kan google den på følgende navn : Argosy HV335T
------------- Calimero_dk
|
Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 10-August-2010 kl. 16:46
http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E16882438004 -
http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E16882438004
Den ser jo ud til at kunne det samme som de fleste "kendte" medieafspillere - men ulempen er formegentlig at der ikke udvikles på firmware til den, i samme grad (hvis overhovedet) som f.eks. på Popcorn Hour og Tvix...
------------- Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
|
Skrevet af: Hans j
Skrevet den: 10-August-2010 kl. 17:16
Hvis det er den samme som Calimero_dk henviser til, så er det da vidst en ok mediaplayer. Men det undrer mig jeg ikke kan komme firmaets hjemmeside .
|
Skrevet af: filmfreak
Skrevet den: 10-August-2010 kl. 17:50
Kan ikke rigtig finde ud af den har indbygget WiFi - på Aldi's hjemmeside står der: "...streaming og deling af film/musik trådløst via hjemmenetværk. ' Men hvad betyder det egentlig ? Skal den tilsluttes et netværk via kabel eller kan den køre trådløst ?
Edit: Ups - så lige at der medfølger trådløs USB dongle ![Wink Wink](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley2.gif)
|
Skrevet af: j_mil
Skrevet den: 11-August-2010 kl. 00:18
Der medfølger en Wifi USB dongle. Umiddelbar lyder kommentarerne positive, så måske er den værd at kigge på.
// jm
|
Skrevet af: bowlerus
Skrevet den: 12-August-2010 kl. 15:02
Det er faktisk en ganske fin lille box og hvis I nu ellers gad at undersøge lidt fremfor altid bare at formode.. ville I finde ud af at folk faktisk er ret begejstrede for den.
Og ja den kan både isættes 3.5 HDD og streame direkte fra LAN. Den har support for alle gængse formater inkl. Blu-Ray ISO og der er USB porte og Wifi dongle.
Den er hurtig både i menuer og der er stort set ingen ventetid ved de forskellige funktioner, selv streaming fra LAN går ret hurtigt.
Fjernbetjening er ikke specielt køn (men er også set grimmere) men faktisk i en overraskende god kvalitet.. ligger godt i hånden.
Til prisen vil jeg kalde den et fantasisk køb!
Men hvis det er vigtigere for jer at disse Aldi fremfor at tage hatten af for at de ret faktisk tilbyder et godt produkt til en kanon pris, så forsætter I bare ;)
|
Skrevet den: 12-August-2010 kl. 15:03
Ups glemte lige.. den umiddelbart eneste ikke så fede ting.. man kan godt høre blæseren men det er ikke alvorligt!
|
Skrevet den: 12-August-2010 kl. 15:06
og endeligt et link til producentens hjemmeside:
http://www.argosy.tw/product-detial.php?prod_id=154
|
Skrevet af: justrace
Skrevet den: 12-August-2010 kl. 16:05
Jeg tror du har helt ret, og den største brøler set fra ALDI, er nok at der ikke står Panasonic eller Sony på deres produkter.
Den næststørste er at prisen er for lav, og får derved folk til at "vide" den ikke kan noget.
------------- MVH justrace http://nikonforum.dk/ - "I AM Nikon"
|
Skrevet den: 12-August-2010 kl. 16:11
Har selv anskaffet mig den 'lille boks' og er for så vidt ganske tilfreds med den - er også min første media afspiller.
Ved ikke om det er en bug, men min PC kan ikke se boksen når den forbindes direkte med USB kablet - måske fordi der ikke er nogen intern harddisk i boksen ?? PC'en registrerer simpelthen ikke at boksen er tilsluttet via USB. Opfører jeres boks på samme måde ?
Derudover har jeg lidt problemer med se mine sharede drev på PC'en. Det virker fint med UPNP men vælger jeg NET sker der intet. Kun når jeg tænder for PC nr 2 på samme netværk virker det pludseligt ,men kun sålænge PC nr 2 er tændt. (De sharede filer ligger alle PCnr 1) Begge PC i samme gruppe 'WORKGROUP'.
Den støjer en lille smule, men ikke noget der kan høres når spilles musik/film.
filmfreak
|
Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 12-August-2010 kl. 16:20
Man kan naturligt nok ikke lægge noget over på disk over USB hvis der ikke er nogen disk i dyret.
Angående netværk, så er det sikkert ikke boksen som er problemet, men opsætningen af netværk på de 2 maskiner.
|
Skrevet den: 12-August-2010 kl. 16:26
Cyberguyen skrev:
Man kan naturligt nok ikke lægge noget over på disk over USB hvis der ikke er nogen disk i dyret.
|
Naturligvis ikke, men jeg troede at PC'en ville registere et eller andet når man satte usb-kablet til ?
|
Skrevet den: 12-August-2010 kl. 16:34
Denne boks er så rent faktisk ikke engang branded med Medion.. selve boksen er ikke branded men der står EnVivo på kassen som faktisk er på dansk.. der er en reference til et firma i Nørresundby der hedder Feiyue Group ApS og det har umiddelbart intet med Aldi at gøre.
filmfreak>> det lyder som et netværksproblem.
|
Skrevet den: 12-August-2010 kl. 16:41
Hvis isat HDD kan den endda fungere som BitTorrent klient (med meget lavt strømforbrug)
- har dog ikke prøvet selv endnu
- og den kan endda fungere som SAMBA server
|
Skrevet den: 12-August-2010 kl. 17:10
bowlerus skrev:
filmfreak>> det lyder som et netværksproblem. |
Ja, har bare ikke rigtig gennemskuet hvor problemet ligger. Det virker på den ene PC men ikke på den anden. Begge kører Vista - den ene dog 64bit, hvor det ikke virker.
Har sammenlignet netværksopsætningen på begge PC'er men kan ikke finde nogen forskel...
Skal de køre en bestemt service på PC'en for at det virker ?
Iøvrigt: lidt irriterende at man ikke kan skippe til næste nummer når man hører musik med den - (derudover er man jo nødt til at have TV'et tændt for at kunne lokalisere musiknumrene)
|
Skrevet den: 12-August-2010 kl. 17:32
Skvattede lige over en Argosy US side:
http://www.argosyusa.com/hv335t.shtml?DefaultTab=0
filmfreak>> der er en Network setup guide:
http://www.argosyusa.com/download/HV335T_Network_Setup.pdf
håber det kan hjælpe
|
Skrevet den: 12-August-2010 kl. 17:46
bowlerus skrev:
filmfreak>> der er en Network setup guide: http://www.argosyusa.com/download/HV335T_Network_Setup.pdf håber det kan hjælpe |
Tak, den havde jeg set og fulgt til punkt og prikke.
Den når ikke til at vise WORKGROUP når jeg vælger 'NET' på boksen.
Jeg var dog nødt til at rette navnet til 'WORKGROUP' men det hjalp intet.
På den maskine hvor det virker hed det i forvejen WORKGROUP - så måske er ændringen ikke slået igennem hel vejen selv efter flere reboot af PC ?
|
Skrevet af: Imac
Skrevet den: 12-August-2010 kl. 18:41
Hey
Har vovet mig ud i en aldi maskine, har prøvet at sætte min disk fra synology ds210j i, men den kan ikke ses ? ![Confused Confused](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley5.gif) . Skal den formatteres igen til aldi maskinen ?....(læs stor backup kræves..øvøv)
mvh Tommy
|
Skrevet den: 12-August-2010 kl. 18:42
ps den er fra 2010, WD disken, så den skulle være kompatibel...
|
Skrevet den: 12-August-2010 kl. 18:46
Imac skrev:
ps den er fra 2010, WD disken, så den skulle være kompatibel... |
Hvis det er en disk du har flyttet direkte fra din Synology, så har Synology'en jo en partition med sit eget operativsystem osv. på - så du kan formegentlig ikke bare flytte den....
Min Synology 209 forberedte i hvert tilfælde mine 2 diske, og installerede noget software på en partition for sig selv...
------------- Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
|
Skrevet den: 12-August-2010 kl. 19:17
Hvordan er den med support af undertekster?
|
Skrevet den: 12-August-2010 kl. 20:00
hunt skrev:
Hvordan er den med support af undertekster? |
IDX/SUB, SRT, SSA, ASS, SMI, PCB, SUB
|
Skrevet af: Bitnissen
Skrevet den: 12-August-2010 kl. 20:32
Imac skrev:
Hey
Har vovet mig ud i en aldi maskine, har prøvet at sætte min disk fra synology ds210j i, men den kan ikke ses ? ![Confused Confused](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley5.gif) . Skal den formatteres igen til aldi maskinen ?....(læs stor backup kræves..øvøv)
mvh Tommy |
Synology bruger ext3-filsystemet (Linux filsystem), som din boks sikker ikke kan genkende. Synology 200-serien, som jo kan kører RAID, pakker detsuden partionen ind i en RAID-partion, som ALDI boksen med graranti ikke kan genkende. Det kan Synology heller ikke hvis du tager disken ud og sætter til USB eller eSATA porten, uden at du åbner en Linux-terminal og selv skriver en masse kommandoer, men det er vist uden for scope her...
Synology kan dog sagtens læse/skrive FAT32 og NTFS diske, sat til USB/eSATA
/Tommy
|
Skrevet den: 12-August-2010 kl. 20:38
ok....tak for info....må overveje backup...
|
Skrevet den: 13-August-2010 kl. 08:09
bowlerus skrev:
hunt skrev:
Hvordan er den med support af undertekster? |
IDX/SUB, SRT, SSA, ASS, SMI, PCB, SUB |
Tak.
Hvordan med undertekster embedded i mkv?
|
Skrevet den: 13-August-2010 kl. 14:45
hunt skrev:
Hvordan med undertekster embedded i mkv? |
arghh så bliver du for teknisk for mig.. jeg ved ikke om svaret findes her:
http://www.argosyusa.com/hv335t.shtml?DefaultTab=0#
- der er en specifications fane
|
Skrevet den: 17-August-2010 kl. 11:23
Har anskaffet denne boks og den fungerer sådan set udmærket. Har dog dette irriterende problem at den altid cutter det første ca halve sekund af musikken når man afspille audio-filer (eksempelvis flac). Måske er det forstærkeren der lige skal opdage at der kommer et digital signal og at det tager ca 1/2 sekund om at registrere det ? Har ikke prøvet at forbinde boksen analogt til recieveren.
Er dette et generelt problem ved media-afspillere ? Og er der mon en løsning på det ?
|
Skrevet den: 17-August-2010 kl. 12:31
filmfreak skrev:
Har anskaffet denne boks og den fungerer sådan set udmærket. Har dog dette irriterende problem at den altid cutter det første ca halve sekund af musikken når man afspille audio-filer (eksempelvis flac). Måske er det forstærkeren der lige skal opdage at der kommer et digital signal og at det tager ca 1/2 sekund om at registrere det ? Har ikke prøvet at forbinde boksen analogt til recieveren.
Er dette et generelt problem ved media-afspillere ? Og er der mon en løsning på det ?
|
Du har forbundet den med HDMI, right?
Der skal åbenbart laves noget handshake eller noget mellem hvert nummer - min Tvix gør det samme..
------------- Lars B
|
Skrevet af: Liserling
Skrevet den: 17-August-2010 kl. 12:43
Jeg har bokset i snart en uge og kan ikke få den til at virke, kører Windows 7-32 bit ved forbinding til PC-en registeres den ikke ved USB-tilslutning.Ved brug af den medleverede dongle så den kan køre trådløst vil den ved set-up ikke finde en SSSID.Flere opkald til den medfølgende HOTLINE er svaret det kan vi ikke forstå den der er foran mig kører fint.Så det er nok tilbage til ALDI igen det er forøvrigt maskine nr 2 da den første var defekt ifølge HOTLINE og det må jeg så konstatere at det er denne også.
|
Skrevet den: 17-August-2010 kl. 12:49
zulfo skrev:
filmfreak skrev:
|
Du har forbundet den med HDMI, right?
Der skal åbenbart laves noget handshake eller noget mellem hvert nummer - min Tvix gør det samme.. |
Jo den er forbundet med HDMI, men jeg har også forsøgt med optisk med samme resultat. Har som sagt ikke prøvet analogt.
Tror også at problemet ligger i at receiveren først lige skal initialiseres når den modtager et digitalt signal.
Er der mon en nem måde at tilføje 1 sekund 'stilhed' i starten af Flac-audio filer ?
|
Skrevet den: 17-August-2010 kl. 12:52
Liserling skrev:
Jeg har bokset i snart en uge og kan ikke få den til at virke, kører Windows 7-32 bit ved forbinding til PC-en registeres den ikke ved USB-tilslutning.Ved brug af den medleverede dongle så den kan køre trådløst vil den ved set-up ikke finde en SSSID.Flere opkald til den medfølgende HOTLINE er svaret det kan vi ikke forstå den der er foran mig kører fint.Så det er nok tilbage til ALDI igen det er forøvrigt maskine nr 2 da den første var defekt ifølge HOTLINE og det må jeg så konstatere at det er denne også. |
Din PC vil kun kunne se boksen forbundet med USB, hvis du har isat en harddisk i boksen. Jeg har konstateret det samme med to bokse så det er ikke en fejl.
Kan du få netværket til at virke hvis du kører med netkabel ?
Det er meget vigtig at PC'en arbejdsgruppe er sat til WORKGROUP og at din firewall ikke blokerer !
|
Skrevet af: Liserling
Skrevet den: 17-August-2010 kl. 13:05
Jeg pakker lige maskinen ud igen den var ellers på vej tilbage til ALDI.
|
Skrevet den: 17-August-2010 kl. 14:15
Jeg har også hentet sådan en lille fiks sag.
hehe, først troede jeg den var defekt, jeg tændte på boksen men der skete intet ![Stern Smile Stern Smile](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley22.gif) , nå okay der skal også lige trykkes på on/off-knappen på remoten ![LOL LOL](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley36.gif) .
Rippede lige et par film til en USB-hd, en som iso og en som filer. Begge dele starter uden problemer og der kan vælges lydspor og undertekster ![Thumbs Up Thumbs Up](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley20.gif) .
Prøvede at lægge betafirmware på, da den skulle give 1080P/24 understøttelse. Den kan ikke anbefales, der kommer ikke 1080P/24 understøttelse på og RAW-lyd virker ikke mere. Men heldigvis er det intet problem at nedgradere igen.
Prøvede at rippe en blu-ray, streaming via trådløst net magter den ikke af blu-ray men dog af dvd.
Afspilning via USB-hd kører fint, men den har kun dts-core lyd ud. Nåede kun, at prøve med Avatar, det tager jo en evighed at rippe sådan en blå smølf.
Det jeg har nået at teste er ret positivt må jeg sige, men brugerfladen er kedelig og den burde understøtte folder.jpg visning.
|
Skrevet den: 17-August-2010 kl. 14:41
En skam man ikke skippe til næste nummer når man hører musik. Men måske kan man hvis det ligger på intern harddisk ?
Savner også en mulighed for at gå på YouTube - måske kommer det i en senere firmware ?
Ellers synes jeg boksen er rigtig fin til prisen. Bare det at den kan køre trådløs på netværket samt har mulighed for at sætte en harddisk i er et stort plus.
|
Skrevet den: 17-August-2010 kl. 19:17
filmfreak skrev:
En skam man ikke skippe til næste nummer når man hører musik. Men måske kan man hvis det ligger på intern harddisk ?
Savner også en mulighed for at gå på YouTube - måske kommer det i en senere firmware ?
Ellers synes jeg boksen er rigtig fin til prisen. Bare det at den kan køre trådløs på netværket samt har mulighed for at sætte en harddisk i er et stort plus. |
Jeg kan da godt hoppe til næste nummer, men kan ikke spole i nummeret (hvilket også er ligegyldigt for mig). Du skal bruge piletasterne op/ned + play og ikke skip-tasterne, det kaldes asiatisk logik.
|
Skrevet den: 17-August-2010 kl. 20:14
Hans j skrev:
filmfreak skrev:
En skam man ikke skippe til næste nummer når man hører musik. Men måske kan man hvis det ligger på intern harddisk ? |
Jeg kan da godt hoppe til næste nummer, men kan ikke spole i nummeret (hvilket også er ligegyldigt for mig). Du skal bruge piletasterne op/ned + play og ikke skip-tasterne, det kaldes asiatisk logik. |
Ja, men det fungerer ikke rigtig, hvis TV'et slukket da man bla så ikke kan se hvor langt man kommet. Gider ikke at have TV'et tændt når man bare skal høre musik.
|
Skrevet den: 17-August-2010 kl. 21:25
filmfreak skrev:
Hans j skrev:
filmfreak skrev:
En skam man ikke skippe til næste nummer når man hører musik. Men måske kan man hvis det ligger på intern harddisk ? |
Jeg kan da godt hoppe til næste nummer, men kan ikke spole i nummeret (hvilket også er ligegyldigt for mig). Du skal bruge piletasterne op/ned + play og ikke skip-tasterne, det kaldes asiatisk logik. |
Ja, men det fungerer ikke rigtig, hvis TV'et slukket da man bla så ikke kan se hvor langt man kommet. Gider ikke at have TV'et tændt når man bare skal høre musik. |
Ok, nu er jeg ikke med, du skriver man ikke kan skippe til næste nummer, men måske hvis det er på intern disk, det kommer du da ikke til at kunne se mere af ?
Der er intet display og det kan da ikke komme som nogen overraskelse, så jeg forstår ikke kritikpunktet ?
|
Skrevet den: 17-August-2010 kl. 21:36
Hans j skrev:
Ok, nu er jeg ikke med, du skriver man ikke kan skippe til næste nummer, men måske hvis det er på intern disk, det kommer du da ikke til at kunne se mere af ?
Der er intet display og det kan da ikke komme som nogen overraskelse, så jeg forstår ikke kritikpunktet ?
|
Jeg ønsker bare at kunne skippe til næste som på en alm cd-player - altså med 'next track' tasten.
Hvis man skal bruge pil-ned tasten er man nød til at have TV'et tændt for at kunne se hvor langt den er kommet i afspilningen og så rykke cursoren ned til næste nummer i rækken. Det er jo ikke nok bare at rykke en plads ned med pil-tasten da cursoren bliver stående på det første nummer du har valgt at afspille i listen.
Mener at have læst at det vil virke hvis det ligger lagret på en intern disk og hvis man samtidig laver en playliste.
(har ingen intern disk - kører via netværk)
|
Skrevet den: 17-August-2010 kl. 21:48
filmfreak skrev:
Hans j skrev:
|
Jeg ønsker bare at kunne skippe til næste som på en alm cd-player - altså med 'next track' tasten.
Hvis man skal bruge pil-ned tasten er man nød til at have TV'et tændt for at kunne se hvor langt den er kommet i afspilningen og så rykke cursoren ned til næste nummer i rækken. Det er jo ikke nok bare at rykke en plads ned med pil-tasten da cursoren bliver stående på det første nummer du har valgt at afspille i listen.
Mener at have læst at det vil virke hvis det ligger lagret på en intern disk og hvis man samtidig laver en playliste.
(har ingen intern disk - kører via netværk) |
Okay, hos mig går den da godt nok ned på den næste sang ![Confused Confused](smileys/smiley5.gif)
|
Skrevet af: Nexeren
Skrevet den: 17-August-2010 kl. 21:53
Andre der oplever at undertekster er en smule forsinket? Den kommer lige et ½-1 sekund efter talen i filmen og det sker både på embedded subs og SRT filer.
Håber der kommet noget sub justering i en senere firmware.
|
Skrevet af: homer simpson
Skrevet den: 18-August-2010 kl. 10:36
Nexeren skrev:
Andre der oplever at undertekster er en smule forsinket? Den kommer lige et ½-1 sekund efter talen i filmen og det sker både på embedded subs og SRT filer.
|
Jeg oplevede det samme og valgte af samme grund at returnere den og købe en Playon!HD mini ( http://www.playonhd.com/dk/ - http://www.playonhd.com/dk/ ) i stedet.
|
Skrevet den: 18-August-2010 kl. 11:21
homer simpson skrev:
Jeg oplevede det samme og valgte af samme grund at returnere den og købe en Playon!HD mini ( http://www.playonhd.com/dk/ - http://www.playonhd.com/dk/ ) i stedet.
|
Den er sikkert også fin, men har ikke mulighed for intern HDD og der medfølger ingen trådløs dongle.
Jeg må lige ved lejlighed checke subtitles - har dog ikke bemærket noget..
|
Skrevet den: 18-August-2010 kl. 11:24
Nexeren skrev:
|
Ved afspilning af DVD-ISO og rippet dvd i filformat fra USB-harddisk har jeg ikke oplevet noget problem, heller ikke ved BD-ISO.
|
Skrevet af: Fimpe
Skrevet den: 19-August-2010 kl. 18:00
Kom også lige til at købe en af disse boxe, den virker meget fint syntes den er pænt hurtig i menuerne. De eneste problemer jeg har haft endnu efter kort tids brug er:
Kan være træg at fange på min HDMI indgang på Sony Reciever
Mangler HD-lyd på BD, har også mistet lyden på BD
På DVD og DVD ISO funker det det bare med valg af lyd etc.
Undertekster virker fint både på BD og DVD (indtil videre på det jeg har set :-)
Hvis der er nogen der prøver et "hack" hvor BD er bedre hører jeg gerne. Ellers, - indtil videre en fin lille maskine.
Har kun prøvet den koblet op til min lille Synologi Nas, med en 100Mb switch imellem routeren og Boxen.
------------- LG's CineBeam HU810PW, 106" Draper Cineperm, LG C7, Elabs Tomahawk x 4, xtz edge a-2 300,Zappulse2.3 x2, Denon AVC X4700H, Optimo(DIY HT * 3) Elabs Pre,Mini-i Pro 3, Apple 4k/Shield,Sony UBP-X700
|
Skrevet den: 20-August-2010 kl. 13:49
Fandt ud af at den også fint kan afspille filerne (.TS) optaget på min Denver DMB-105HD DVB-T modtager. Kan bla afspille udsendelser optaget fra DR-HD med DD5.1 lyd - desværre kan den ikke vise underteksterne på disse .TS filer.
En skam at der (pt?) ikke er mulighed for 'gapless playback' når der spilles audio filer (musik) - det er især når der afspilles en live-cd at pauserne mellem numrene er irriterende.
|
Skrevet af: djangs
Skrevet den: 19-September-2010 kl. 09:05
overvejer om jeg skal købe denne aldi mediaplayer. der kan monters harddisk i den samt denn kan streame, vil det så sige at jeg ´bare kan smide en 2tb harddisk i den og så vil jeg helt kunne undvære en nas server. hvordan er den i forhold til ac ryans mini hd player...
-------------
|
Skrevet den: 19-September-2010 kl. 20:49
djangs skrev:
overvejer om jeg skal købe denne aldi mediaplayer.der kan monters harddisk i den samt denn kan streame, vil det så sige at jeg ´bare kan smide en 2tb harddisk i den og så vil jeg helt kunne undvære en nas server. hvordan er den i forhold til ac ryans mini hd player... |
Undertekster på mkv er stort set ubrugelige, det starter godt nok, men så kan den ikke følge med, og springer ind i mellem nogle over. Billedspooling er meget dårlig og man kan ikke søge til et bestemt sted i filmen.
|
Skrevet den: 28-September-2010 kl. 15:33
Jeg har lavet en dansk oversættelse af menuerne på denne boks og aktiveret youtube under IMS, men den kan kun finde youtubeklip men ikke afspille, nogen der har fået det til at virke ved hjælp af en eller anden mod ?
|
Skrevet den: 28-September-2010 kl. 17:38
Hans j skrev:
Jeg har lavet en dansk oversættelse af menuerne på denne boks og aktiveret youtube under IMS, men den kan kun finde youtubeklip men ikke afspille, nogen der har fået det til at virke ved hjælp af en eller anden mod ?
|
Hvordan har du aktiveret Youtube på boksen ? Troede slet ikke at boksen (firmwaren) understøttede det ? Kører med version 2.0
|
Skrevet den: 28-September-2010 kl. 22:51
filmfreak skrev:
Hans j skrev:
|
Hvordan har du aktiveret Youtube på boksen ? Troede slet ikke at boksen (firmwaren) understøttede det ? Kører med version 2.0 |
Ved at fifle lidt med firmwaren ![Wink Wink](smileys/smiley2.gif)
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 10
Skrevet den: 30-September-2010 kl. 10:29
Nu har jeg lige købt den box fra Aldi til min datter(7 år), så hun var fri for at rode med DVD'erne. som mærkelig nok altid bliver ridset. Jeg har gemt alle original-DVD'erne som mapper, dog kun med hovedfilm, og standard dansk tale.
kan man på nogen måde få vist coveret i oversigten hvor hun kan vælge filmene?
og er det rigitigt at den nyeste firmware er fra April?
|
Skrevet den: 30-September-2010 kl. 11:01
Mejnert skrev:
Nu har jeg lige købt den box fra Aldi til min datter(7 år), så hun var fri for at rode med DVD'erne. som mærkelig nok altid bliver ridset. Jeg har gemt alle original-DVD'erne som mapper, dog kun med hovedfilm, og standard dansk tale.
og er det rigitigt at den nyeste firmware er fra April? |
Nyeste firmware er fra april 2010, det er så en betaversion ude, men den kan ikke anbefales (bugs).
I de nuværende versioner kan den ikke vise covers desværre.
|
Skrevet den: 30-September-2010 kl. 11:16
tak Hans,
nu har jeg kigget lidt nogle af de andre bokse der findes, jeg synes ikke jeg kan se der er nogen af dem der kan vise covers? så skal man vel lave et mediacenter med f.eks MyMovies eller hvad?
|
Skrevet af: peejay
Skrevet den: 30-September-2010 kl. 12:39
Mejnert skrev:
tak Hans,
nu har jeg kigget lidt nogle af de andre bokse der findes, jeg synes ikke jeg kan se der er nogen af dem der kan vise covers? så skal man vel lave et mediacenter med f.eks MyMovies eller hvad?
|
En PlayOn!DVR kan vise covers helt uden problemer. Mon ikke de andre PlayOn! modeller kan det samme?
|
Skrevet den: 30-September-2010 kl. 18:00
Hans j skrev:
Mejnert skrev:
og er det rigitigt at den nyeste firmware er fra April? |
Nyeste firmware er fra april 2010, det er så en betaversion ude, men den kan ikke anbefales (bugs).
I de nuværende versioner kan den ikke vise covers desværre.
|
Jeg smider bare en billedfil af coveret(jpg) ind i mappen...men kan ikke browse flere af gangen, men kan klikke på filen og den viser så coveret!!!!?
|
Skrevet den: 30-September-2010 kl. 18:20
Hvordan smider man lettest nye film på den interne harddisk hvis man har installeret sådan en? Jeg synes umiddelbar at det tager meget lang tid? Usb? Trådløs etc?
|
Skrevet den: 30-September-2010 kl. 18:54
Calimero_dk skrev:
Hvordan smider man lettest nye film på den interne harddisk hvis man har installeret sådan en? Jeg synes umiddelbar at det tager meget lang tid? Usb? Trådløs etc?
|
Den hurtigste måde er helt klart via USB. Virker som en alm usb-harddisk.
Via netværk er hastigheden noget langsom - kun ca 2MB/sek.
|
Skrevet den: 30-September-2010 kl. 20:44
Hvis jeg sætter min pc direkte til, kan den ikke detekte/finde den!? Kan det være jeg har en lidt for gammel USB port i min laptop, eller er det fordi der er noget jeg ikke ved! :D Tak for svaret tidligere....
|
Skrevet den: 30-September-2010 kl. 20:59
Calimero_dk skrev:
Hvis jeg sætter min pc direkte til, kan den ikke detekte/finde den!? Kan det være jeg har en lidt for gammel USB port i min laptop, eller er det fordi der er noget jeg ikke ved! :D
Tak for svaret tidligere.... |
Er du 100% sikker på at du har monteret harddisken korrekt i boksen. Det kan nemlig godt drille noget. Man tror den er monteret fint men selve konnektoren i inde i boksen rammer ikke selve diskens konnektor. brugte selv noget tid på at få det til at spille og troede først at disken var defekt.
Du bør kunne høre disken spinne når du tænder for boksen. Husk at du ikke skal tænde med fjernbetjeningen da den så ikke vil kunne ses fra PC'en via USB .
|
Skrevet den: 01-Oktober-2010 kl. 08:40
Calimero_dk skrev:
Jeg smider bare en billedfil af coveret(jpg) ind i mappen...men kan ikke browse flere af gangen, men kan klikke på filen og den viser så coveret!!!!? |
Jeg har lagt coveret ind i mappen, men det for var for at coveret skulle vises som en oversigt, så man kunne vælge film udfra coveret og ikke navnet på filmen.
Nu har jeg købt en Tvix, så "Aldi'en" ryger i stuen :-)
|
Skrevet af: guffe10
Skrevet den: 26-November-2010 kl. 14:21
bowlerus skrev:
Det er faktisk en ganske fin lille box og hvis I nu ellers gad at undersøge lidt fremfor altid bare at formode.. ville I finde ud af at folk faktisk er ret begejstrede for den.
Og ja den kan både isættes 3.5 HDD og streame direkte fra LAN. Den har support for alle gængse formater inkl. Blu-Ray ISO og der er USB porte og Wifi dongle.
Den er hurtig både i menuer og der er stort set ingen ventetid ved de forskellige funktioner, selv streaming fra LAN går ret hurtigt.
Fjernbetjening er ikke specielt køn (men er også set grimmere) men faktisk i en overraskende god kvalitet.. ligger godt i hånden.
Til prisen vil jeg kalde den et fantasisk køb!
Men hvis det er vigtigere for jer at disse Aldi fremfor at tage hatten af for at de ret faktisk tilbyder et godt produkt til en kanon pris, så forsætter I bare ;) |
|
Skrevet den: 26-November-2010 kl. 14:28
Hej Har lige købt en boks magen til din.Super fed og billig ![Tongue Tongue](smileys/smiley17.gif) Kan ikke få den til at gå på lan forbindelsen. Den er tilsluttet via mit trådløse modem med kabel. Min pc er også tilsluttet via kabel. Jesper
|
Skrevet den: 26-November-2010 kl. 17:04
Hejsa,
Tillykke med den
Jeg vil tro at det er guest account på pc'en der er password-beskyttet.. men hvordan du håndterer det i detaljer er jeg ikke den rigtige at spørge om.. har selv en NAS jeg kører op imod.
Held og lykke
|
Skrevet den: 26-November-2010 kl. 18:01
guffe10 skrev:
Hej
Har lige købt en boks magen til din.Super fed og billig ![Tongue Tongue](smileys/smiley17.gif)
Kan ikke få den til at gå på lan forbindelsen.
Den er tilsluttet via mit trådløse modem med kabel. Min pc er også tilsluttet via kabel.
Jesper |
Kan anbefale at montere en intern disk på 1,5 TB (eller 2 TB) i den og lægge alt over på den - så slipper du også for at streame via PC'en.
|
Skrevet den: 26-November-2010 kl. 22:41
Det bliver nok løsningen. Er det bare en ata harddisk, el hedder den noget specielt? Er der ikke noget der hedder ata 1 el. 2 ? http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?sp=all&pid=707922 - http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?sp=all&pid=707922 Vil denne feks. kunne bruges? Tak for hurtig respons, og god weekend. Jesper
|
Skrevet den: 27-November-2010 kl. 09:39
guffe10 skrev:
Det bliver nok løsningen. Er det bare en ata harddisk, el hedder den noget specielt? Er der ikke noget der hedder ata 1 el. 2 ?
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?sp=all&pid=707922 - http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?sp=all&pid=707922
Vil denne feks. kunne bruges?
Tak for hurtig respons, og god weekend.
Jesper |
Jeg smed denne i : ( WD15EARS) http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=575190 - http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=575190
Virker perfekt og er næsten ikke hørbar.
Her er mere info:
http://www.argosyusa.com/hv335t.shtml?DefaultTab=0 - http://www.argosyusa.com/hv335t.shtml?DefaultTab=0
http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E16882438004 - http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E16882438004
|
Skrevet den: 07-December-2010 kl. 10:18
Hej igenHar sat en ata harddisk i maskinen på 500 gb. Køre fint dog med visse forbehold. Køre fint dvd rip, og iso filer. Men den kan ikke spille img( image) ..... ![Angry Angry](smileys/smiley7.gif) Hvorfor mon?? Hverken fra intern hd el ekstern....... Kan jeg lave img filerne om til iso?? Jesper
|
Skrevet den: 07-December-2010 kl. 10:54
guffe10 skrev:
Hej igen
Har sat en ata harddisk i maskinen på 500 gb. Køre fint dog med visse forbehold. Køre fint dvd rip, og iso filer. Men den kan ikke spille img( image) ..... ![Angry Angry](smileys/smiley7.gif) Hvorfor mon?? Hverken fra intern hd el ekstern....... Kan jeg lave img filerne om til iso??
Jesper |
Ja, du skal benytte .iso filer - det virker - også med DVD menu ![Wink Wink](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley2.gif)
Findes der overhovedet mediaplayere, der kan afspille DVD .img filer ?
Ved ikke lige hvordan du konverterer img til iso, men mon det program der dannede img filen ikke kan gemme/konvertere filen som iso ?
|
Skrevet af: teleplus
Skrevet den: 07-December-2010 kl. 10:56
filmfreak skrev:
guffe10 skrev:
Hej igen
Har sat en ata harddisk i maskinen på 500 gb. Køre fint dog med visse forbehold. Køre fint dvd rip, og iso filer. Men den kan ikke spille img( image) ..... ![Angry Angry](smileys/smiley7.gif) Hvorfor mon?? Hverken fra intern hd el ekstern....... Kan jeg lave img filerne om til iso??
Jesper |
Ja, du skal benytte .iso filer - det virker - også med DVD menu ![Wink Wink](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley2.gif)
Findes der overhovedet mediaplayere, der kan afspille DVD .img filer ?
Ved ikke lige hvordan du konverterer img til iso, men mon det program der dannede img filen ikke kan gemme/konvertere filen som iso ?
|
Jeg plejer blot at omdøbe filen fra IMG til ISO - og det fungerer fint på både Windows (VLC Player) og WD TV Live...
|
Skrevet den: 16-December-2010 kl. 23:54
Der er kommet en nyere http://www.argosy.tw/product-detial.php?prod_id=154 - firmware v2.2 , hvad den ændre ved jeg ikke. Har kun installeret den, men ikke gået mere i detaljer, dog er lyden på min hd dvd mkv-fil ok, det mener jeg ikke den var før og afspilles som DD+, men tekster viser den ikke.
|
Skrevet af: ZAIGOR
Skrevet den: 13-Januar-2011 kl. 14:48
Hej jeg har også købt en Argosy HV335T, men jeg kan ikke få min WD20EARS til at virke!!!
Den er lavet i Nov 2010 så den burde ikke være en af dem der ikke virker (sep-dec 2009) http://argosyusa.com/faq.shtml?DefaultTab=0
Nogen der har oplevet det samme der kan hjælpe mig????
|
Skrevet den: 13-Januar-2011 kl. 15:48
ZAIGOR skrev:
Hej jeg har også købt en Argosy HV335T, men jeg kan ikke få min WD20EARS til at virke!!!
Den er lavet i Nov 2010 så den burde ikke være en af dem der ikke virker (sep-dec 2009) http://argosyusa.com/faq.shtml?DefaultTab=0
Nogen der har oplevet det samme der kan hjælpe mig????
|
Prøv at fortælle os hvad problemet er. Kan din PC se disken når du tilslutter USB kablet ? Hvis ikke er det højst sandsynligt fordi diskens konnektor ikke er forbundet til aldi-boksen selvom disken er skubbet helt ind.
|
Skrevet den: 13-Januar-2011 kl. 17:13
nej har prøvet med Xp, Vista og 7 der er ingen der kan se den okay det kan godt være jeg har haft hdd´en ude og i en del gange, men hvad kan jeg gøre hvis der ikke er forbindelse?
|
Skrevet den: 13-Januar-2011 kl. 17:40
ZAIGOR skrev:
nej har prøvet med Xp, Vista og 7 der er ingen der kan se den okay det kan godt være jeg har haft hdd´en ude og i en del gange, men hvad kan jeg gøre hvis der ikke er forbindelse? |
OK - jeg kan kun sige at jeg havde samme problem med montering af min disk. Først da jeg ligesom trykkede disken nedad - ude for enden - samtidig med at den blev skubbet ind i kabinettet lykkedes det mig at få sat den rigtig ind så der var forbindelse med konnektoren i. Der skulle flere forsøg til, men lige pludselig virkede det.
|
Skrevet den: 13-Januar-2011 kl. 20:12
Aaarg har prøvet 5 gange nu og det virker ikke, man kan ikke rigtig skube den mere ind eller ned af ![Cry Cry](smileys/smiley19.gif)
bruger du alle skruerne??
|
Skrevet den: 14-Januar-2011 kl. 07:26
ZAIGOR skrev:
Aaarg har prøvet 5 gange nu og det virker ikke, man kan ikke rigtig skube den mere ind eller ned af ![Cry Cry](smileys/smiley19.gif)
bruger du alle skruerne??
|
Jo, jeg bruger alle skruerne, men det skulle gerne fungere inden du sætter skruerne i.
Tricket er at forsøge at tvinge disken ind skråt opad - hvis du forstår hvad jeg mener. Konnektoren sidder lidt foroven i kabinettet.
|
Skrevet den: 14-Januar-2011 kl. 09:51
hmm okay.. hvordan har du testet om det virker uden at sætte skruerne i??
jeg forstår godt hvad du mener, men så passer skruerne ikke
|
Skrevet den: 14-Januar-2011 kl. 11:32
Det er ligemeget jeg har fået det til at virke ![Tongue Tongue](smileys/smiley17.gif)
Tusind tak for hjælpen ![Smile Smile](smileys/smiley1.gif)
|
Skrevet den: 14-Januar-2011 kl. 15:24
ZAIGOR skrev:
Det er ligemeget jeg har fået det til at virke ![Tongue Tongue](smileys/smiley17.gif)
Tusind tak for hjælpen ![Smile Smile](smileys/smiley1.gif)
|
Super ! Hvad gjorde du så for at få det til at virke - hvad var problemet ?
|
Skrevet den: 14-Januar-2011 kl. 17:19
det var det som du sagde
Jeg skilte den helt ad, så kunne jeg få den presset helt ind og få skruen i, den ville ikke før
|
Skrevet af: bulldog1600
Skrevet den: 14-Januar-2011 kl. 20:00
Hej
Jeg er nu ok tilfreds med hv335t, specielt til prisen.
Har lige 2 spørgsmål:
Er det muligt at få vist moviecover, ligesom WD Live, og hvordan virker net TV (mms, rtsp).
Hilsen
Peter
|
Skrevet den: 01-September-2011 kl. 16:38
Så fik jeg en løsning på de manglende covers og i det hele taget en pænere brugerflade:
Næste projekt er så integration af Yamj:
Der skal også lige prøves mede8tor.
|
Skrevet den: 01-September-2011 kl. 17:32
Hej alle Jeg har også en media player fra aldi. Er MEGET intrasseret i at vide hvordan i fik covers på:-) Har problemer med at lokke på workgroup. Den spørger om et bruger id, samt password:-( Jesper
|
Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 01-September-2011 kl. 18:53
det er fordi du har login på win 7 eller hvad du bruger
det er det samme id og kode du skal bruge
|
Skrevet den: 01-September-2011 kl. 19:11
Har ikke kode på min win 7:-( Har prøvet at opdatere firmwaren uden held. Gemmer iso filen på en usb stik, men den kan ikke finde filen på den via fjernsynet....
|
Skrevet den: 01-September-2011 kl. 20:37
Hans j skrev:
Så fik jeg en løsning på de manglende covers og i det hele taget en pænere brugerflade:
Der skal også lige prøves mede8tor. |
Kan du bruge den originale fjernbetjening med den modded firmware?
|
Skrevet den: 01-September-2011 kl. 23:54
Mejnert skrev:
Hans j skrev:
Der skal også lige prøves mede8tor. |
Kan du bruge den originale fjernbetjening med den modded firmware?
|
Se det er en af problemerne , jeg har så købt en Logitech Harmony, den er nu meget lækker og virker fint. Der er nogle trade-offs, men jeg er først lige gået i gang med det, så jeg ved ikke om det bliver a.c.ryan eller Mede8tor.
Men da der ikke rigtigt sker mere med Argosy´s egen firmware, så er det da fedt, der kan komme andre firmwares på.
|
Skrevet den: 02-September-2011 kl. 06:59
Hej. Vil det sige at i lægger firmwaren fra a.c.ryan på mediaplayeren fra aldi for at vise covers? ( som vist længere oppe i tråden)??
|
Skrevet den: 02-September-2011 kl. 07:06
Mig igen. Hvis i har lagt en anden firmware på maskinen vil i så oplyse hvilken? Syntes det ser fedt ud med covers
|
Skrevet den: 02-September-2011 kl. 07:10
Jeg har lagt firmware fra a.c.ryan på, ved at lægge film i hver sin mappe og lægge et jpg-billede af covers i de mapper kan den vise covers. Når jeg har rodet lidt mere med det, skal jeg gerne skrive om det.
|
Skrevet den: 02-September-2011 kl. 08:10
Hej Hans Det ville være fedt. Tak. Det ser super godt ud med dine covers......... Tak for hjælpen of hurtigt svar. Jesper
|
Skrevet den: 02-September-2011 kl. 08:38
guffe10 skrev:
Hej. Vil det sige at i lægger firmwaren fra a.c.ryan på mediaplayeren fra aldi for at vise covers? ( som vist længere oppe i tråden)?? |
Husk det skal være den modificerede A.C.Ryan firmware hvor sikkerhedstjek er disabled.
og hvis du har opdateret din hv335T, så skal du flashe tilbage til firmvare 2.1c inden du lægger den modded a.c.ryan firmware på.
|
Skrevet den: 02-September-2011 kl. 10:16
Mejnert skrev:
guffe10 skrev:
Hej. Vil det sige at i lægger firmwaren fra a.c.ryan på mediaplayeren fra aldi for at vise covers? ( som vist længere oppe i tråden)?? |
Husk det skal være den modificerede A.C.Ryan firmware hvor sikkerhedstjek er disabled.
og hvis du har opdateret din hv335T, så skal du flashe tilbage til firmvare 2.1c inden du lægger den modded a.c.ryan firmware på. |
Hvorfor har du ikke skrevet om det før Mejnert eller har du også lige fundet ud af det ?
Jeg har været irriteret på boksen længe, fordi dens brugerflade er sådan lidt lala, men bortset fra det så kører den ganske stabilt.
Så jeg blev meget glad da jeg fandt ud af der var kommet modificerede firmwares.
Det er korrekt den skal ned på 2.1c ellers kan man ikke putte de andre firmwares på.
Jeg ville vente med at skrive detaljer, til jeg lige havde fået samlet tingene i en overskuelig form.
Men hvis du lige har en how-to-do du kunne poste ville det være fedt. Gerne en med a.c.ryan, en med a.c.ryan + yamj og en med mede8tor.
|
Skrevet den: 02-September-2011 kl. 10:48
Det var først i denne uge jeg fandt ud af det, i forbindelse søgning efter opdatering til min HDX.
Jeg har ikke fået afprøvet det endnu, netop pga det med fjernbetjeningen.
|
Skrevet den: 02-September-2011 kl. 11:31
Mejnert skrev:
Det var først i denne uge jeg fandt ud af det, i forbindelse søgning efter opdatering til min HDX.
Jeg har ikke fået afprøvet det endnu, netop pga det med fjernbetjeningen. |
Jeg prøvede fordi jeg tænkte det kan jo være en af mine multifjernbetjeninger virker, men desværre. Jeg gad ikke at rode for lang tid med det, da Logitech Harmony 300i er møgbillig. Den virker (der skal bare lige laves et par ekstra taster).
Så nu er jeg mere glad for min lille Aldiboks.
Jeg vil også prøve mede8tor, så kan jeg se hvilken der passer mig bedst.
|
|