Print side | Luk vindue

Hørebøffer til Iphone4/Nokia E72 med mikrofon ?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Bærbare medie afspillere
Forumbeskrivelse: iPod, Creative o.lign. bærbare playere
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=84339
Udskrevet den: 08-Februar-2025 kl. 23:43

Emne: Hørebøffer til Iphone4/Nokia E72 med mikrofon ?
Skrevet af: dr.ralph
Emne: Hørebøffer til Iphone4/Nokia E72 med mikrofon ?
Skrevet den: 07-August-2010 kl. 04:04
Hey :)

Jeg har ledt nettet tyndt for reviews og test - og hver gang jeg tror jeg lige har fundet den, så bliver jeg i tvivl og søger videre LOL

Jeg leder efter et sæt hørebøffer til min Nokie E72 og Iphone 4, som har en bøjle, man kan sætte over øret, så de ikke falder ud så nemt som alm. 'in ears' gør.

Jeg har overvejet Sennheiser OCX 880, B&O A8, B&O Earset 3 og Creative Aurvana Air.

Alle har bøjle til over øret, men kun Sennheriser OCX 880 er decideret in ear og med bøjle.

Den eneste med mikrofon til at besvare samtale er B&O Earset 3.

Jeg har nu læst, at de 3, der har bøjle, men ikke in ear, har ringe lydisolering, så er i tvivl om det skal være dem.

Jeg har et max budget på 1.400 kr - gerne under det.

Hvis jeg kunne finde et sæt in ear, som bare passede som fod i hose i min øregang, så ville det være OK, men det lader sig kun gøre ved skræddesyning, og så er prisen sikkert over 2.000 kr - ved Shure laver nogle, der selv tilpasser sig til øregangen, men de koster 2.500 kr.

Ville være fedt at få et par ordentlige hørebøffer med bøjle, mikrofon og god lydkvalitet.

Hvad bruger I og hvad vil I anbefale mig ?

Lytter mest til musik på farten komprimeret i 256 kbs Mp3.
Lossless hører jeg kun hjemme på anlægget.

Tak på forhånd for hjælp Tongue

Svar:
Skrevet af: Irenicus
Skrevet den: 07-August-2010 kl. 04:18
Godaften ;)

1. Så kommer det meget an på hvordan din gerne vil have at de skal lyde? Ex. Neutrale og detaljerede? Varme og analoge? Bass?

2. Over øret stilen kræver som sådan ikke en bøjle, men sådan en kan hjælpe på det, især hvis kablet er stift.

3. De Shure du nævner, er vel ikke blot nogle med skumpropper, evt. Comply? Der er mange producenter der leverer disse med, der fulgte bla. 2 sæt med til mine nye Ultimate Ears 700.

4. Mange producenter laver en IEM i 2 modeller, 1 med og 1 uden mikrofon, og evt. fjernbetjening på ledningen.

5. Da det er lidt svært at komme til at teste IEMs i DK, vil jeg anbefale at finde et par traditionelle hovedtelefoner, da disse er lettere tilgængelige og mere sammenlignelige med IEMs end højttalere. Det er trods alt op til 1400,- du vil smide for et par, så skal man være sikker på at det er det rigtige!

Skrevet den: 07-August-2010 kl. 04:44
Oprindeligt skrevet af Irenicus Irenicus skrev:

Godaften ;)

1. Så kommer det meget an på hvordan din gerne vil have at de skal lyde? Ex. Neutrale og detaljerede? Varme og analoge? Bass?

2. Over øret stilen kræver som sådan ikke en bøjle, men sådan en kan hjælpe på det, især hvis kablet er stift.

3. De Shure du nævner, er vel ikke blot nogle med skumpropper, evt. Comply? Der er mange producenter der leverer disse med, der fulgte bla. 2 sæt med til mine nye Ultimate Ears 700.

4. Mange producenter laver en IEM i 2 modeller, 1 med og 1 uden mikrofon, og evt. fjernbetjening på ledningen.

5. Da det er lidt svært at komme til at teste IEMs i DK, vil jeg anbefale at finde et par traditionelle hovedtelefoner, da disse er lettere tilgængelige og mere sammenlignelige med IEMs end højttalere. Det er trods alt op til 1400,- du vil smide for et par, så skal man være sikker på at det er det rigtige!

Go' nat LOL
Arbejder nat lige nu......så er vågen

Tak for svar iøvrigt  Smile

Jeg lytter mest til soul, r&b, hip hop, pop, elektro og noget jazz.
Behøver ikke drønenede høj bas, men gerne noget bas da Clap

De inears jeg talte om, det var ikke bare de sædvanlige, hvor der kommer 3 str. skumfiduser med i 3 str. hvoraf ingen passer mig - jeg er altid lige imellem.....
Det jeg snakker om fra Shure var, hvor der fulgte et sæt dutter med, som simpelthen formede sig efter ens øre og så stivnede og herefter passede det perfekt.

Kan jeg ikke få sådanne, så er jeg KUN til den stramme bøjle over øret model, som gør at de ikke ryger ud af øret.

Slutteligt - er IKKE til traditionelle hørebøffer.
Er kronraget og de ser i forvejen latterlige ud til folk med hår på hovedet.
Finder dem endnu mere latterlige til os kronragede mænd LOL

Skrevet den: 07-August-2010 kl. 07:11
Hey :)

Tror jeg ryger på et par in ear Shure SCL3 i sort, da de udover de 3 standard gummi dupper også kommer med en i custom, som så kan tilpasses ens øregang - så vidt jeg har forstået da Embarrassed

Så at jeg kan få dem på http://www.aage.dk - www.aage.dk til lige under 1.400 kr med gratis forsendelse.
Er der nogle, der kender disse Shure SCL3 og kan anbefale dem - er de Ok til prisen Thumbs Up

Det er disse jeg renger med at købe:

http://www.aage.dk/shop/in-ear-monitors/shure/scl3-k-black.html - http://www.aage.dk/shop/in-ear-monitors/shure/scl3-k-black.html

Skrevet af: mobanet
Skrevet den: 07-August-2010 kl. 20:04
Hvad med disse:

http://beatsbydre.com/products/Products.aspx?pid=B5097

Købte selv et par, da jeg sidst var i Hong Kong. Er dog rimelig sikker på at de også kan købes i DK.

-------------

Skrevet den: 07-August-2010 kl. 20:22
Oprindeligt skrevet af mobanet mobanet skrev:

Hvad med disse:

http://beatsbydre.com/products/Products.aspx?pid=B5097

Købte selv et par, da jeg sidst var i Hong Kong. Er dog rimelig sikker på at de også kan købes i DK.

Det er sku sjovt.
Ringede til musikshoppen http://www.aage.dk - www.aage.dk  i morges og de anbefalede udover de Shure også Monster beats by Dr. dre, da de fås til 1.400 kr med mikrofon.

Ved bare ikke helt, hvor fedt det er med rød ledning Confused

Shure SLC3 er klassisk flot (men kedelig) sort - men hvad syntes du om lyd kvaliteten i dine Dr. Dre's ?
Har du også overvejet Shure modellen til samme pris ?

Der medfølger en skum dut til Shureen som forme sig efter øret - det er det jeg er ude efter, da de 3 standard str. aldrig passer mig.
Der følger kun standard str. gummi dutter med til Dr. Dre, så vidt jeg kan se, hvilket gør jeg overvejer Shurene - er meget i tvivl nu igen igen LOL

Syntes også den røde ledning ser meget tyk, kantet og ubehagelig ud i forhold til den slanke sorte på Shurene...... Confused

Skrevet af: mobanet
Skrevet den: 07-August-2010 kl. 20:56
Jeg har kun brugt mine meget lidt, da jeg solgte min Iphone lige efter at jeg købte dem. 

Jeg synes dog at lyden var rigtig god. 

Hvis du kan bruge et par som er meget lidt brugt, så kan du jo komme med et bud på mine.

-------------

Skrevet den: 08-August-2010 kl. 02:08
Oprindeligt skrevet af mobanet mobanet skrev:

Jeg har kun brugt mine meget lidt, da jeg solgte min Iphone lige efter at jeg købte dem. 

Jeg synes dog at lyden var rigtig god. 

Hvis du kan bruge et par som er meget lidt brugt, så kan du jo komme med et bud på mine.

Tak for tilbud, men køber ikke brugt - slet ikke 'in ear' høretelefoner Embarrassed

Men er nu nået videre i min søgning - laver intens søgning lige nu og det står imellem Dr. Dre Tour In ear med mike, Sure Se310 og så den helt dyre Klipsch X10i, der også har mike indbygget til Iphone Tongue

Skrevet den: 08-August-2010 kl. 23:02
Oprindeligt skrevet af dr.ralph dr.ralph skrev:

Go' nat LOL

De inears jeg talte om, det var ikke bare de sædvanlige, hvor der kommer 3 str. skumfiduser med i 3 str. hvoraf ingen passer mig - jeg er altid lige imellem.....
Det jeg snakker om fra Shure var, hvor der fulgte et sæt dutter med, som simpelthen formede sig efter ens øre og så stivnede og herefter passede det perfekt.

Kan jeg ikke få sådanne, så er jeg KUN til den stramme bøjle over øret model, som gør at de ikke ryger ud af øret.

Det er normalt ikke "skumfiduser" der følger med, men silikoner ligesom dem du nævner kommer med Shure sættet du kigger på, andetsteds i tråden. Disse følger med til mange af de dyrere sæt man kan finde. Ellers kan man købe dem separat.

Ang. min kommentar mht. traditionelle hørebøffer, så mener jeg at du kan prøve nogle af disse, da de er lettere tilgængelige, så derfor også lettere at teste. Når du så har fundet et sæt du kan lide lyden af, kan man finde et sæt IEMs der lyder så tæt på dem som muligt.
Altså laver du lyttetest med bøfferne, for at få en reference således at man kan finde et IEMs som ligner i lyden.

Har hverken hørt de Shure eller Beats, så kan ikke give førstehånds indtryk. Men Shure har et godt ry. Beats tilgengæld, er ikke vellidt mange steder. Dette stammer fra mange tests der taler dårligt om holdbarheden, samt at lyden i dem ikke er af den kvalitet som forventes fra et sæt til 1400,-

Skrevet den: 09-August-2010 kl. 03:29
Oprindeligt skrevet af Irenicus Irenicus skrev:

Oprindeligt skrevet af dr.ralph dr.ralph skrev:

Go' nat LOL

Det er normalt ikke "skumfiduser" der følger med, men silikoner ligesom dem du nævner kommer med Shure sættet du kigger på, andetsteds i tråden. Disse følger med til mange af de dyrere sæt man kan finde. Ellers kan man købe dem separat.

Ang. min kommentar mht. traditionelle hørebøffer, så mener jeg at du kan prøve nogle af disse, da de er lettere tilgængelige, så derfor også lettere at teste. Når du så har fundet et sæt du kan lide lyden af, kan man finde et sæt IEMs der lyder så tæt på dem som muligt.
Altså laver du lyttetest med bøfferne, for at få en reference således at man kan finde et IEMs som ligner i lyden.

Har hverken hørt de Shure eller Beats, så kan ikke give førstehånds indtryk. Men Shure har et godt ry. Beats tilgengæld, er ikke vellidt mange steder. Dette stammer fra mange tests der taler dårligt om holdbarheden, samt at lyden i dem ikke er af den kvalitet som forventes fra et sæt til 1400,-

Jeg har droppet de andre og bestilt Klipsch X10i - med indbygget mike til samtaler og lille remote til lyd og nummer skift.

Klipsch X10i koster 1.799,- hos komplett.dk og får kun gode reviews over alt - har læst 20 reviwes af den, kun rosende reviews....

Skrevet af: Mokuer
Skrevet den: 10-August-2010 kl. 11:36
Off Topic (og så alligevel...)

Hvorfor koster http://viewitem.eim.ebay.dk/MONSTER_BEATS_BY_DRDRE_TOUR_INEAR_HEADPHONES_earphone/180541569672/item - Monster Beat by Dr. Dre ikke mere på Ebay. Er det kopier?

Jeg synes de ser fede nok ud...

-------------
LG 50PG6000 ; Xbox360 ; HTPC

Skrevet den: 12-August-2010 kl. 07:10
Oprindeligt skrevet af Mokuer Mokuer skrev:

Off Topic (og så alligevel...)

Hvorfor koster http://viewitem.eim.ebay.dk/MONSTER_BEATS_BY_DRDRE_TOUR_INEAR_HEADPHONES_earphone/180541569672/item - Monster Beat by Dr. Dre ikke mere på Ebay. Er det kopier?

Jeg synes de ser fede nok ud...

Hvis det er mere end 20% billigere på Ebay end andre inet shops på nettet, så er der meget stor chance for, at der tale om en lousy Asia kopi, som desværre spredes over nettet indenfor alle områder i disse år Dead Angry

Jeg har nu hørt Monster Beats In Ear Tour by Dr. Dre op imod Phonak PFE 122 med de grønne og sorte filtre, og efter min mening er Phonak PFE 122 bedre, og den koster ca. det samme, måske Phonak PFE 122 er en anelse dyrere - 1.400,- kr i Danmark, men fås på nettet til ca. 1.200,- 

Med de ekstra grønne filtre til Phonak, så får den bedre bas end Dr. Dre'sne har efter min mening - og jeg hører meget HipHop og Elektro + House.

Edit - ser lige, at prisen på disse er under 400 kr - du er mega naiv, hvis du tror disse er ægte og/eller ubrugte LOL

Du kan dårligt nok tilkøbe ekstra silikone ørepropper til de originale Monster Dr. Dre's til den pris.....men køb du bare noget Kina Kopi Junk......lyder som skod og går i stykker hurtigere end vinden blæser i Skotland Dead 

Skrevet den: 12-August-2010 kl. 07:16
For lige at afslutte tråden, så fik jeg afmeldt mine Klipsch X10i, i aller sidste øjeblik, og købte istedet for Phonak PFE 122 + ekstra Perfect Bass grønne filtre (som sammen med de medfølgende grå og sorte filtre på en måde giver en 3 forskellige lyde i en og samme in ear hovedtlf, hvilket er lidt genialt efter min mening)

Phonak PFE 122 kan købes på Nitivej på Frederiksberg hos Phonak Danmark (Phonak producerer høre apparater og er verdens største producent indenfor dette område)

Med disse ekstra filtre kom prisen meget tæt på Klipsck X10i, men jeg føler som sagt jeg har 3 forskellige in ears nu,  fordi de 3 forskellige filtre giver 3 forskellige lyde - grå diskant (til klassisk musik og pop f.eks), sort bas (til jazz, blues og soul f.eks) og grøn (til HipHop f.eks)

Købte den sort og sølv farvede, som helt ærligt ser ret så fed ud........ Clap

Skrevet den: 12-August-2010 kl. 15:52
Tror hverken Klipsch eller de Phonak kan kaldes dårlige valg!

Du må gerne poste lidt erfaringer, når du har fået brugt dem en smule...

Print side | Luk vindue