Print side | Luk vindue

Nyt DVB-C kort til computer og Stofanet

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Kabel-TV
Forumbeskrivelse: TV, radio mv. via kabel (typisk DVB-C)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=84378
Udskrevet den: 23-Februar-2025 kl. 15:51

Emne: Nyt DVB-C kort til computer og Stofanet
Skrevet af: Hodja
Emne: Nyt DVB-C kort til computer og Stofanet
Skrevet den: 08-August-2010 kl. 11:09
Hej

Jeg håber nogen kan hjælpe mig med køb af DVB-C-kort, så jeg kan modtage kabeltv via min computer.

Computeren er en ALDI Medion AKOYA P7340D med Win7 32bit, MCE og fjernbetjening.

Der sidder et DVB-T, S2 kort i maskinen: SAA7231 Triple Capture S2

Jeg modtager både terristisk og satellit-TV uden problemer via computeren.

Jeg har Stofa digital KabelTV ukodet. Bor i Århus.

Jeg har kig på disse to kort:

Mystique CaBiX-C2 DVB-C HDTV CI-Connector
http://www.dvbshop.net/product_info.php/info/p2258_Mystique-CaBiX-C2--DVB-C--HDTV--CI-Connector--Windows-Linux.html

Technotrend Premium C-2300
http://www.dvbshop.net/product_info.php/info/p2329_TechnoTrend-Premium-C-2300---3-5--CI-Interface---DVBLINK.html

Spørgsmål:

Kan disse kort bruges sammen med Stofa kabeltv?

Kan de fungere sammen med det nuværende kort i computeren?

Hvis ja til ovenstående, kan jeg så forvente at fjernbetjeningen til computeren også kan styre kanalerne på det nye kort?

Håber nogen ved en hel masse om dette.

Med venlig hilsen
Hodja

Svar:
Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 08-August-2010 kl. 15:19
Jeg har et Terratec H5 siddende i min maskine på USB og det virker ret godt.

Det fås også i en version med CI for CAM modul.

Jeg har testet det med YouSee og Canal Digital i Smørum-net, men jeg har ikke hørt der skulle vre problemer. Man kommer til at skulle bruge dvblink for at få de fleste DVB-C kort til at virke i MCE.

Skrevet den: 08-August-2010 kl. 15:34
Tak for svaret.

Ved du noget om fjernbetjeningen også?

Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 08-August-2010 kl. 17:30
Selvom der hører fjernbetjening med til tv kortene, så har jeg aldrig benyttet dem.
Jeg benytter en RC6 fjernbetjening, men alle slags MCE godkendte fjernbetjening burde virke uden problemer til næsten hvilken som helst mediecenter software inklusiv microsofts.

Så jeg vil tro at den der hører med til mediecenteret er helt fin.

Skrevet den: 08-August-2010 kl. 18:19
Okay, tak for det.

Skrevet af: smors
Skrevet den: 18-August-2010 kl. 14:46
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Jeg har testet det med YouSee og Canal Digital i Smørum-net, men jeg har ikke hørt der skulle vre problemer. Man kommer til at skulle bruge dvblink for at få de fleste DVB-C kort til at virke i MCE.

Måske let offtopic, men når jeg kigger på en Terratec H5, er der angivet H.264 som videoformat. Jeg troede egentligt at de relevante formater var Mpeg2 og Mpeg4, men jeg er villig til at tro at det bare er mig der er forvirret.

Wikipedia siger at Dvb-c sender i enten mpeg2 eller 4, så det er vel lidt relevant om en modtager kan forstå dem begge to.

Skrevet af: Markh
Skrevet den: 18-August-2010 kl. 17:56
Oprindeligt skrevet af smors smors skrev:

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Måske let offtopic, men når jeg kigger på en Terratec H5, er der angivet H.264 som videoformat. Jeg troede egentligt at de relevante formater var Mpeg2 og Mpeg4, men jeg er villig til at tro at det bare er mig der er forvirret.

Wikipedia siger at Dvb-c sender i enten mpeg2 eller 4, så det er vel lidt relevant om en modtager kan forstå dem begge to.

H5'eren kan optage video fra composite/S-VHS, så det kan være der sker en encoding til H.264 (ved det ikke, men det kan forklare hvorfor videoformatet er skrevet med). I sig selv er tuneren fuldstændig ligeglad med MPEG-2/MPEG-4 osv. Den tuner ind på frekvensen og sender hele TS transportstrømmen videre til f.eks. DVBViewer, der hiver den eller de relevante strømme ud.

/Mark

Skrevet den: 22-August-2010 kl. 19:28
Jeg vil lige fortælle hvordan det er gået med mit indkøb.

Jeg købte det her kort:
Mystique CaBiX-C2 DVB-C HDTV CI-Connector

Og det fungerer perfekt sammen med Windows Media Center, når jeg også bruger DVBlink.

Stort set ingen problemer bortset fra at TV2 News engang imellem har mange udfald, men det er nok ikke kortets skyld.

Print side | Luk vindue