Print side | Luk vindue

Denver DCB-108HD box i Føtex

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Kabel-TV
Forumbeskrivelse: TV, radio mv. via kabel (typisk DVB-C)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=84555
Udskrevet den: 01-November-2024 kl. 02:34

Emne: Denver DCB-108HD box i Føtex
Skrevet af: MCE Freak
Emne: Denver DCB-108HD box i Føtex
Skrevet den: 11-August-2010 kl. 20:36
Føtex sælger ovennævnte box til 519,-

Er der nogen der kender til den, er den hurtig i menuerne og ok i kvalitet?
Hvordan er den i forhold til de øvrige dvb-c boxe der er kommet på markedet her på det seneste.

På forhånd tak.

MCE Freak

-------------
Panasonic TH42PX800E
Hjemmebygget Media Center
Sony Surround anlæg

Svar:
Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 11-August-2010 kl. 20:46
Oprindeligt skrevet af MCE Freak MCE Freak skrev:

Føtex sælger ovennævnte box til 519,-

Så der er priskrig indenfor Dansk Supermarked, Bilka og A-Z har den på torsdag til lørdag tilbud i denne uge til 499,-  Big smile 

Men kender ellers intet til den.

Mvh JørgenT

Skrevet af: cnn3
Skrevet den: 11-August-2010 kl. 22:05
Lidt fra deres hjemmeside:
http://www.denver-electronics.com/pages/webside2.asp?articleGuid=86730&menuGuid=5386&subMenuguid=46181 - http://www.denver-electronics.com/pages/webside2.asp?articleGuid=86730&menuGuid=5386&subMenuguid=46181

-------------
mvh Christian

Skrevet den: 11-August-2010 kl. 22:12
Tak cnn3, men de fortæller ikke om hvor hurtig den er i menuerne og om hvor hurtig den er om at skifte kanaler.

Bilka har haft en Bluetinum til salg til cirka samme pris, og de kunne være fedt at høre om den bedre end Denvers model.

Skrevet den: 11-August-2010 kl. 22:15
Men det er måske for tidligt at sige noget om den, hvis den er sprit ny på markedet.

MCE Freak

-------------
Panasonic TH42PX800E
Hjemmebygget Media Center
Sony Surround anlæg

Skrevet af: Knolf
Skrevet den: 11-August-2010 kl. 22:25

Hvis man kigger i brugsanvisningen

http://www.denver-electronics.com/UploadetFiles/154/25/DENVER_DCB-108HD.pdf - http://www.denver-electronics.com/UploadetFiles/154/25/DENVER_DCB-108HD.pdf

og for BlueTinum modellen

http://www.bluetinum.net/Files/6219/bt-dct110%20manual%20dk.pdf - http://www.bluetinum.net/Files/6219/bt-dct110%20manual%20dk.pdf

Og ser hvordan menuerne er opbygget/placeret (inkl. de store icon'er på hovedmenu skærmen & den grimme Volume bjælke der består af små cirkler), så ligner det, at de er helt ens bag facaden. Grafikken har bare lidt andre farver.

SÅ det er vel ligefør det er et spørgsmål om, hvem der opdaterer firmwaren oftest, hvis ikke

også det er den sammeSmile

(Har selv lige købt BlueTinum'en & er tilfreds)

Skrevet af: Muggs
Skrevet den: 12-August-2010 kl. 14:06
Hey

Jeg købte forst BlueTinum DVB-C boksen. Den virkede også rigtig fint. Lige indtil jeg skulle til at opdatere firmwaren. Det kunne simpelthen ikke lade sig gøre. Den blev bare ved med at boote up forfra når man havde loadet firmwaren ind via USB. Og jeg prøvede alle 3 firmware versioner fra BlueTinums hjemmeside. Jeg genindlæste fabriksindstillingerne. Prøvede igen; samme resultat.
Derefter trykkede jeg power off, på fronten af boksen. Derefter gav den kun sort skærm fra sig. Der var fint liv i displayet og man kunne skifte kanal osv. Men som sagt kun sort skærm. Havde så fat i HotlineService som sagde jeg enten skulle sende den til dem, og så ville de kigge på den, eller returnere den i forretningen.
Jeg gjorde så det sidste. Tænkte at jeg ville prøve Denver boksen i stedet, da den jo var sat ned til 499,-
Menuerne er 99% de samme. Bare en anden grafik.

Indtil videre har jeg følgende minusser på Denver boksen i forhold til BlueTinum boksen.
- Ringere remote (man skal "skyde" meget præcist efter IR receiveren).
- Intet display på boksen.
- Ingen ny firmware fra Denver (kører 1.01.01) - Og nej man kan ikke køre firmwaren i fra BlueTinum, den kan ikke se .AP filen på USB key'en.
- Man kan ikke se et andet program imens man optager (sikkert en fejl i firmwaren? sådan har jeg også forstået det er med BlueTinum boksen med firmware 1.01.01 men fik det ikke prøvet inden den røg retur.)

Eneste plus jeg har til Denver boksen overfor BlueTinum boksen, er.
+ Designet.

Så alt i alt må jeg nok sige at BlueTinum boksen er vinderen, hvis den ikke var gået i sort.
Men laver Denver boksen den mindste fejl, ryger den retur til fordel for en BlueTinum igen. Det virker til at der er meget mere support at hente på den.

Skrevet den: 12-August-2010 kl. 15:14
Lige en lille update. Skrev til Denvers support via deres hjemmeside. Troede bare den ville forsvinde i mængden. Men 20 minutter efter havde jeg en mail fra deres support, endda på dansk. Men Denver DCB-108HD boksen er helt ny og først lige kommet på markedet i mandags. Men han ville undersøge sagen, mht. firmware update, så den kan komme til at optage og vise en anden kanal samtidig. Men den har jo kun 1 tuner (ligesom BlueTinum'en) så de skal ligge på samme mux.

Skrevet af: nijo100
Skrevet den: 16-August-2010 kl. 16:56
er der nogen som ved hvad forskellen på DCB-108HD og DCB-109HD er?

Skrevet af: Lars.dk
Skrevet den: 16-August-2010 kl. 22:19
Kan man afspille det man optager på andre maskiner bla. pc? 

Skrevet den: 17-August-2010 kl. 08:14

Det optagede ligger som .TS filer. Jeg kunne uden problemer afspille det i Media Player.

Skrevet den: 17-August-2010 kl. 08:16
Oprindeligt skrevet af nijo100 nijo100 skrev:

er der nogen som ved hvad forskellen på DCB-108HD og DCB-109HD er?
Umiddelbart vil jeg gætte på designet :)

Skrevet af: beamer
Skrevet den: 17-August-2010 kl. 09:07
Oprindeligt skrevet af Lars.dk Lars.dk skrev:

Kan man afspille det man optager på andre maskiner bla. pc? 

VLC player skulle kunne:
http://digitalt.tv/billig-dvbc-pvr-boks-hos-dansk-supermarked

Har den stående nu. Kiggede på det lidt i går. Tunerens følsomhed er udmærket. Men man skal lige læse lidt om fjernbetjeningens knapper. Jeg kunne ikke lige finde ud af at zappe med den.
Den fandt fint en masse kanaler. Netværksnummer 00150 på yousee. Man kan så sortere, password er 00000.
Passthrough er med god kvalitet, både tændt og slukket. Det var jeg nervøs for. Jeg giver den en 8 Gb usb-flash. Har flere af dem. Jeg er ret spændt på at komme igennem test. Men arbejdet skal jo passes. Jeg bruger den i soveværelset sammen med et analogt 26" samsung LCD. Ret ideelt, hvis den duer, også fordi den er ret lille.

Skrevet af: Pannen
Skrevet den: 17-August-2010 kl. 10:45

Hej

Vi har en opdatering klar der muliggør optagelse af 1 program imens man ser et andet. (skal være på samme mux/frekvens for at virke da boksen kun har 1 tuner)

Den kan findes på vores hjemmeside:
http://www.denver-electronics.com/pages/webside3.asp?articleGuid=86730&menuGuid=&subMenuguid - http://www.denver-electronics.com/pages/webside3.asp?articleGuid=86730&menuGuid=&subMenuguid =

Mvh
DENVER ELECTRONICS A/S

Skrevet den: 17-August-2010 kl. 17:35
Pannen> Jeg kan ikke få updaten til at virke. Følger selvfølgelig instruktionerne 100% som på siden. Har pakket .AP filen ud på USB key. Og jeg kan også fint se den via "Music playback" menuen. Trykker jeg ok, kommer der en blå skærm hvor der står "VER-0001" i øverste højre hjørne, og "LOADING DATA..." midt på skærmen. Derefter slukker og tænder boksen bare igen. Og software versionen er stadig den samme. Har prøvet en del gange, og nulstillet til fabriksindstillingerne.

Skrevet af: kaffek
Skrevet den: 19-August-2010 kl. 14:58
Hej Jeg har netop købt denne box i Netto og undre mig over at fjernbetjeningen er så dårlig, er det et tilfælde eller oplever i andre også dette ?

Skrevet den: 19-August-2010 kl. 14:59
Jeg oplever den også MEGET retningsbestemt :)

Skrevet den: 19-August-2010 kl. 15:03
ja æv så nytter det nok ikke noget at bytte den til en ny - det er nok bare sådan kvaliteten er.

Er der en som har prøvet en boxen med en universal fjernbetjening for at se om det går bedre? modtageren kan vel også fejle noget.

Skrevet den: 19-August-2010 kl. 15:08
Hvis du skal bytte den til noget andet, så byt den til en BlueTinum boks. De er identiske og der virker remoten meget bedre.

Jeg har ikke prøvet med en universal remote på Denver boksen

Skrevet den: 19-August-2010 kl. 15:17
jeg har virkelig dårlig erfaring med  BlueTinum produkter - hvorfor laver Samsung ikke bare sådan en modtager til 500kr :D

Skrevet den: 19-August-2010 kl. 15:25
Hehe okay. Ja min BlueTinum gik også i sort. Og derfor prøvede jeg så denne her :)
Hehe ja det er ik til at forstå ;) Det kommer jo nok på et tidspunkt.

Skrevet den: 19-August-2010 kl. 15:40
Oprindeligt skrevet af kaffek kaffek skrev:

hvorfor laver Samsung ikke bare sådan en modtager til 500kr :D

Markedet indenfor de her digitale modtagere tilhører low-cost segmentet af en eller anden grund.
http://www.version2.dk/artikel/15878-discountvej-til-hd-optager
I den tråd står også, at et Prosonics TV kan optage på usb direkte !

Skrevet af: bruger udmeldt 24
Skrevet den: 31-August-2010 kl. 09:31
Jeg har købt denne modtager i Bilka.

Jeg har fulgt anvisningerne med kanalsøgning.

Den finder fint alle kanalerne.

Når jeg så derefter har sorteret kanalerne i den rækkefølge som jeg ønsker og trykker exit, så gemmer den indstillingerne.
Efterflg. vælger jeg at se een af kanalerne og så går der max. et minut og så skærmen går i sort et kort øjeblik og så er sorteringen "glemt".
Altså tilbage til kanaludbyderens rækkefølge. 

Jeg har sat LCN til : Fra

Så genindstillede jeg fabriksindstillinger og downloadede og indstallerede firmwareopdatering med succes. Slukkede boksen.
Tændte igen og gentog proceduren med kanalsøgning og LCN:fra og kanalsortering efter min præference.
Så holdt den kanalsorteringen i ca. en uge( har kun brugt boksen lidt i den uge) og jeg troede problemet var løst.
I aftes mens jeg så et program, blinkede skærmen så en enkelt gang igen og så var kanalsorteringen sgu røget sig en tur igen tilbage til udbyderens rækkefølge!

Har skrevet til Denver denne morgen og venter på svar..

Self. lige 16 dage efter køb så man ikke får pengene tilbage, æv.

Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 31-August-2010 kl. 16:37
Oprindeligt skrevet af supermule supermule skrev:

Self. lige 16 dage efter køb så man ikke får pengene tilbage, æv.

Du indsender den bare til rep, er fejlen ikke væk efter 3 forsøg kan du kræve dine penge retur.

Er det en almen kendt fejl, kan du dog nok "tale for din syge moster" i kundeservice og alligevel få dine penge retur.

Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk

Skrevet af: JBoysen
Skrevet den: 01-September-2010 kl. 17:55
Har set den i Netto i Hørsholm til 400,-

Skrevet af: Ixus
Skrevet den: 14-September-2010 kl. 10:29
Hej,

Jeg har købt DENVER DCB-108HD DVB-C boks. Jeg bruger Dansk Bredbånd kable TV udbyder.

Box er ikke i stand til at finde alle de kanaler automatisk. Den finder kun nogle kanaler. Hvis jeg gør manuel scanning på for eksempel frekvens 234,000 tilføjer flere kanaler, at det ikke var i stand til at finde under den automatiske scanning. Under den automatiske scanning kunne jeg se, at det sprang frekvens 234,000 og ikke tilføjet disse kanaler. Hvordan man tvinge boksen gøre 'rigtig' fulde frekvens scanning? Hos Dansk Bredbånd fandt jeg kun denne info:

http://www.dbnet.dk/1786.aspx
QAM modulation 256
Netværks ID 2,620
Start frekvens 234,000
Slut frekvens (KUN hvis angivet) 858,000
Symbol rate 6,875

Så ved jeg ikke, hvor kanalerne er i frekvensområdet fra 234,000 til 858,000? Tilføje dem manuelt ville være helvede af et job.

Jeg er sikker på at min udbyder har en digital spejl. Så jeg burde kunne se alle kanaler i analog og digital format. Så hvordan får jeg Automatisk søgning til fungere ordentligt? Min box har den nyeste firmware version installeret. Signal stærke er 90%.

Er der nogen andre som har Dansk Bredbånd allers havde det samme problem? Hvordan har i fået boks til at virke?

Skrevet af: dvd-dyr
Skrevet den: 19-September-2010 kl. 03:01
Jeg købte en DCB-108HD for 399,- i Føtex i går. Den virker meget overbevisende. Vores kabelnet kører DVB-C fra Canal Digital. Jeg skulle lige angive symbolraten til 6952, så fandt den alle kanaler. I modsætning til ABEO, som jeg også har, virker lyden på TV2. EPG virker også. Den medfølgende fjernbetjening er elendig, men min universalfjernbetjening virker fint. Jeg opgraderede firmwaren uden problemer og har også kunnet optage og afspille på en USB-harddisk.

Bortset fra det med fjernbetjeningen, virker det som en ret god modtager.

/Kjeld

Skrevet af: TommyF
Skrevet den: 19-September-2010 kl. 11:56
Kan den rulle med YS også ??

Skrevet af: norbert
Skrevet den: 19-September-2010 kl. 12:16
Er der nogen her, som kan fortælle mig, om optagelserne fra DR-HD optages med 5.1 lyd? Eller er det almindelig pro-logic?

Skrevet af: Totoronto
Skrevet den: 27-September-2010 kl. 07:43
Jeg købte en 108´er i Føtex i fredags. Den har den originale Firmware/Software. I går satte jeg den til at optage på en 4 GB Kingston Datatraveler USB stick. Jeg valgte filmen "Untraceable" på TV2 via EPG og derefter "Eureka" på DR1. Jeg aner ikke, hvor meget hukommelse der kræves, så det var bare et forsøg. Jeg checkede USB sticken her til morgen, og den var fuld. Der var optaget ca. 1 t og 5 min af det første program og ca. 5 min af det andet. Lidt mærkeligt at den ikke brugte hele hukommelsespladsen til det første program, men også optager 5 min af det andet. Den var heller ikke gået på standby igen, men var stadigvæk tændt her til morgen.
Det tyder på, at der skal bruges ganske meget hummelse, hvis der skal optages HD. Jeg foretrækker en USB stick, da den ikke støjer som en harddisk.
Er 1 t og 10 min SD opløsning normalt for en 4 GB stick? Hvor meget hukommelse bruger I andre til jeres maskiner? 16-32 GB? Der findes jo også større USB sticks (128 GB), men er de understøttede af Denver?

Skrevet den: 27-September-2010 kl. 10:36
Jeg har haft optaget 3 1/2 time på en 8 Gb stick (det var ikke HD). Jeg har bestilt en 16 Gb stick af samme grund. Det bliver hakket op i 2 Gb stykker, både formatteret som fat32 og som ntfs. Jeg havde ellers forventet, at den holdt op med det for ntfs. Det er apparatet selv, jeg har formatteret med. Den er godt nok pernitten at få til det, men det lykkedes. Så vidt jeg kan regne, er hastigheden af sdhc kortet ikke så presset, at man skal ofre det helt vilde for et ultrahurtigt kort.

Skrevet den: 27-September-2010 kl. 10:50
Jeg har lige formateret 4 GB sticken med Denver apparatet. Så må jeg se om det gør en forskel.
Når den hakker optagelsen op i 2 GB stykker, bliver de så afspillet sammenhængende?
Jeg har læst at nogle af de andre Denver apparater med PVR optagelse reserverer noget af hukommelsen til timeshift, men jeg tror ikke at DCB-108HD har timeshift.

Skrevet den: 27-September-2010 kl. 21:29
Firmware fra 3. september:
http://www.denver-electronics.com/pages/webside2.asp?articleGuid=86730&menuGuid=5386&subMenuguid=46181

Skrevet af: mbjgjol
Skrevet den: 29-September-2010 kl. 21:41
Hvad er forskellen på Denver DCB-108HD fra Føtex og så den DCB-109HD fra Harald-Nyborg til kr. 449,-?

Skrevet af: bunny0007
Skrevet den: 30-September-2010 kl. 20:13
Har lige købt en DCB-109HD fra harald nyborg

Må sige at den virker fint på YouSee's kabel net.

Er jo næsten en hastigheds forbedring på 400-500% i brug i forhold til YouSee's lorte boks.

Skrevet den: 02-Oktober-2010 kl. 12:45
Med en 16 GB USB stick ser det ud til at gå meget bedre, end med den 4 GB jeg brugte i første omgang. Jeg programmerede 3 programmer på forskellige kanaler, og alle blev optaget, som de skulle. Det må have været pladsmangel, der var skyld i de mislykkede optagelser i første omgang.

Skrevet den: 03-Oktober-2010 kl. 12:20
Har fundet programmet
http://www.convertxtodvd.dk/
der konverterer ts filer til DVD og brænder dvd'en. Det kan sammenflette flere 2 Gb sektioner, hvis en optagelse har det. Programmet koster 40 euro. Hermed må jeg indrømme, at mit denver apparat er helt brugbart for mig.

Skrevet af: norbert
Skrevet den: 03-Oktober-2010 kl. 12:45
Er filerne fra DRHD i 5.1 eller alm stereo?

Skrevet af: mikkelsen1980
Skrevet den: 12-Oktober-2010 kl. 12:41
Kan de outputte component/YPbPr via scart?

Skrevet den: 12-Oktober-2010 kl. 14:18
DRHD: i 5.1 ? apparatet har SPDIF, hdmi og stereo og scart. Jeg ved ikke, om DRHD er i 5.1, da jeg bruger alm. stereo over hdmi. Spørg DR.
Apparatet har SCART, men mig bekendt findes der kun scart-til-composite adaptere. Component er jo mere avanceret og kan HD.

Skrevet af: mikkelsen1980
Skrevet den: 12-Oktober-2010 kl. 15:09
Nogle scart udgange kan klarer component - men ser ikke ud til at denne kan.

Skrevet af: tyros1
Skrevet den: 12-Oktober-2010 kl. 22:01
til 400 er denne boks så et ok køb?
har stadig den gamle 106 er med dens fejl..

-------------
Philips 42 PF9731d/Humax XRHD Pana BDT 310 WD tv
Marantz SR6004,5.0 setup DLS M66, M60, R50
Marantz CD5001 - Panasonic MR-EH65 - Projekt debut III
Squeezebox duet/Radio og IPAD
NAS Synology 211

Skrevet den: 13-Oktober-2010 kl. 08:37
tyros1: Ja, det værste er nok, at fjernbetjeningen er ganske meget retningsbestemt. men man kan leve med det. Nogle bruger en universal. Jeg overvejer at købe en til. Kabelgennemføringen er ganske fornuftig (billedfejlfri), og forbrug kan ikke være alverden med en usb-key på.

Skrevet den: 13-Oktober-2010 kl. 10:48
Oprindeligt skrevet af beamer beamer skrev:

tyros1: Ja, det værste er nok, at fjernbetjeningen er ganske meget retningsbestemt. men man kan leve med det. Nogle bruger en universal. Jeg overvejer at købe en til. Kabelgennemføringen er ganske fornuftig (billedfejlfri), og forbrug kan ikke være alverden med en usb-key på.
 Tak for svaret -Jeg bruger en universal fra min reiciever så det nok lige meget.... lige et par hurtige spørgsmål før jeg køber.
Er den opdateret når man køber den?
Ingen synkro problemer på dr HD? 
Optage på USB kører OK?
Kan man se et andet program mens man optager?

Skrevet den: 13-Oktober-2010 kl. 13:18
Opdateret: ? ellers skal du bare se på deres hjemmeside. http://www.denver-electronics.com/
Synkro: jeg har ikke observeret noget problem. Skrivehastigheden til usb-key bliver ved HD ca. 1,25 Mb/sek, og det skal være en meget sløv usb-key, hvis det ikke går (4.5 Gb/time i 3600 sekunder). Køb en 16 Gb key.
Jeg har ikke prøvet at se, medens man optager. Det kan man kun, hvis frekvenserne ligger i samme mux, så det er lidt frækt.

Skrevet af: Pannen
Skrevet den: 13-Oktober-2010 kl. 14:20
Tyros

du skriver du har den gamle DMB-106HD. .

Du skal lige være obs på at denne DCB-108HD er til DVB-C.. altså digitalt kabeltv. Så den kan du ikke bruge som en evt. afløser til din DMB-106HD. .

Der er forøvrigt opdatering på vej til DMB-106HD (ligesom til DMB-105HD). 

Mvh
DENVER ELECTRONICS A/S

Morten Pannen

Skrevet den: 14-Oktober-2010 kl. 13:01
Tak Pannen
DCB _-Den havde jeg lige overset
Det har ikke lykkes mig at få opdatering til virke endnu men skulle måske prøve et ekstra forsøg

Skrevet af: Olaf
Skrevet den: 14-Oktober-2010 kl. 18:06

Et lille tips til "forbedring" af fjernbetjeningen: Prøv at sætte en lille bid smørrebrøds- eller bagepapir fast over fjernbethjeningens linse med et stykke klar tape. Det medfører af IR strålen spredes, så fjernbetjeningen opfører sig næsten helt normalt.

Skrevet af: 123hansen
Skrevet den: 17-Oktober-2010 kl. 22:43

Opdateret: ? ellers skal du bare se på deres hjemmeside. http://www.denver-electronics.com/
Synkro: jeg har ikke observeret noget problem. Skrivehastigheden til usb-key bliver ved HD ca. 1,25 Mb/sek, og det skal være en meget sløv usb-key, hvis det ikke går (4.5 Gb/time i 3600 sekunder). Køb en 16 Gb key.
Jeg har ikke prøvet at se, medens man optager. Det kan man kun, hvis frekvenserne ligger i samme mux, så det er lidt frækt.

Hej, er der nogen der vil "forklare/skære det ud i pap" hvad der præsis menes med "Det kan man kun, hvis frekvenserne ligger i samme mux"

Venlig hilsen
Hansen

Skrevet den: 18-Oktober-2010 kl. 10:01
Det står her hvordan yousee's kanaler fordeler sig på frekvenser:
http://www.suodenjoki.dk/yousee_dvbc_channels.htm
F.eks. rummer 370 MHz (det er een frekvens eller mux): DR1, DR2, DR update, TV2 Lorry og TV2 øst. Så kan man opdate een kanal der, samtidig med at ser en af de andre. For tuneren ser jo kun 370 MHz. Derfor er det frækt, fordi man skal vide alt om, hvordan kanalerne ligger frekvensmæssigt. Hvis det skal være smartere, skal apparatet have 2 tunere, eller mere.

Skrevet af: stigc
Skrevet den: 01-November-2010 kl. 17:09
Vil lige høre jer der har denne box.
Mine forældre har yousee fuldpakke, men deres fjernsyn har kun mpeg2.
Kan denne box tage Canal9, så min far kan se fodbold, eller skal der bruges et kort..

Grunden til at jeg spørger er at jeg ikke selv har yousee, og derfor ikke kan teste det..

-------------
Stig

Blot min ringe mening !

Skrevet den: 01-November-2010 kl. 17:31
Hejsa

Boksen kan sagtens bruges til Canal9 på Yousee's net. De eneste kanaler der kræver kort er HD kanalerne, og ekstra kanaler :)

Skrevet af: stigc
Skrevet den: 01-November-2010 kl. 17:35
Oprindeligt skrevet af Muggs Muggs skrev:

Hejsa

Boksen kan sagtens bruges til Canal9 på Yousee's net. De eneste kanaler der kræver kort er HD kanalerne, og ekstra kanaler :)
Takker for svaret..

-------------
Stig

Blot min ringe mening !

Skrevet af: orlaib
Skrevet den: 12-November-2010 kl. 12:23
Oprindeligt skrevet af mbjgjol mbjgjol skrev:

Hvad er forskellen på Denver DCB-108HD fra Føtex og så den DCB-109HD fra Harald-Nyborg til kr. 449,-?

Jeg kobler mig lige på her: Er der nogen (gerne Hr. Pannen fra Denver), der kan svare på, om der er tekniske forskelle på disse to modeller? Og er den ene en udgående model, eller kommer der fortsat firmwareopdateringer mv. til begge?

Mvh. Erland

Skrevet den: 12-November-2010 kl. 12:28
http://www.denver-electronics.com/pages/products.asp?subgroupguid=22408&menuGuid=5386&subMenuguid=46181
Der er ikke meget forskel.

Skrevet den: 12-November-2010 kl. 14:38

Der er ikke meget forskel.

Nej, det kunne jeg også se på hjemmesiden. Men jeg mangler f.eks. oplysninger om, om 109'eren også har mulighed for at optage én kanal mens man kigger på en anden (på samme MUX), sådan som 108'eren kan. Og har begge modeller timeshift-funktion?

Mvh. Erland

Skrevet den: 12-November-2010 kl. 14:48
Oprindeligt skrevet af orlaib orlaib skrev:

Men jeg mangler f.eks. oplysninger om, om 109'eren også har mulighed for at optage én kanal mens man kigger på en anden (på samme MUX), sådan som 108'eren kan. Og har begge modeller timeshift-funktion?

Jeg har en 108HD. Det der med at optage og se på samme mux synes jeg ikke er meget værd. Kun i få tilfælde vil de ønskede kanaler befinde sig i samme mux. Det er ren teori, synes jeg. Jeg har ikke prøvet, om timeshift kan fungere. Jeg tvivler, for det står ikke i specifikationerne. Der står timer, og den bruges jo til at styre optagelserne.

Skrevet den: 12-November-2010 kl. 15:03

Det der med at optage og se på samme mux synes jeg ikke er meget værd. Kun i få tilfælde vil de ønskede kanaler befinde sig i samme mux. Det er ren teori, synes jeg. Jeg har ikke prøvet, om timeshift kan fungere. Jeg tvivler, for det står ikke i specifikationerne. Der står timer, og den bruges jo til at styre optagelserne.

OK, tak for dine erfaringer. Jeg sætter ikke forventningerne for højt mht. at optage og se tv samtidig. Men det overrasker mig nu lidt, at timeshft ikke er med på 108'eren og 109'eren, når det virker på Denvers DVB-T DMB 105HD, som jeg tidligere har haft gode erfaringer med. Men nu er jeg flyttet til YouSee-land, så der skal nyt udstyr til...

Mvh. Erland

Skrevet af: Thomasio
Skrevet den: 12-November-2010 kl. 21:45
Lidt ros og ris til Denver boksene pr. nov. 2010 - har haft både 108 og 109'eren. 

Der er i det store hele tale om næsten samme produkt - 109'eren har dog færre børnesygdomme. 108'erens fjernbetjeningsmodtager er meget retningsfølsom - grænsende til det ubrugelige. Begge bokse brænder USB sticks af hvis man ikke slår standby loop-through fra (i kanalsøgnings menuen i boksen) og bruger et T-stykke til at sende antenne signalet videre til fjernsynet istedet. Firmware opdateringen fra Denver får 108-boksens mute knap til at fungere som total reset knap for hele boksen. Ingen af boksene kan afkode You-Sees netværkssystem - men man kan få alle kanalerne ind ved at vælge "alle kanaler" og så manuelt slå de kodede fra. LCN og ONID kanalsortering synes som ren volapyk - begge bokse er på den måde ret "langhårede". Desuden er både 108'eren og 109'eren ret følsomme - feks begyndte de at genstarte sig selv igen og igen - da You-See fornyligt ændrede i opsætningen af TV2 regionernes kanaler - let fikset ved at slå alle kanalerne - der kun fik EPG - men ikke noget tv-signal fra - som sagt "langhåret". EPG er forøvrigt rædselsfuld langsom - men til sidst kommer den fulde programoversigt da frem. Sidste "dårlige" bemærkning er at boksene har en højfrekvent hyletone når de er i standby - irriterende i soveværelset om ikke andet.

Når alt det er sagt - er det dog stadig et fantastisk produkt til prisen - har to i huset - begge med en 160GB One pocket HD koblet til (den trækker strøm direkte over usb'en og slukker sammen med boksen (når standby loop er slået fra. 

Timeshift og tidindstillet optagelse fungerer perfekt når man lige har øvet sig lidt med fjernbetjeningens exit og info knapper og lader være med at rykke på stop (stopper optagelsen helt) istedet for pause.

Skønt at kunne optage fra DRHD uden tab overhovedet - og det ALLERBEDSTE: Denver tunerens signal ser over HDMI bedre ud end Panasonic X20'erens indbyggede DVB-C på SD kanalerne. Forleden troede jeg næsten DR2 var gået over til HD :-)

Jeg glæder mig til der kommer en 110'er - især hvis den får mulighed for hurtig optagning en time eller to frem og måske et lidt mere designet (transparent) GUI, lækrere fjernbetjening og bedre standby komponenter - men så koster den jo nok heller ikke 449 længere.

Skrevet den: 12-November-2010 kl. 22:17
Oprindeligt skrevet af Thomasio Thomasio skrev:

Lidt ros og ris til Denver boksene pr. nov. 2010 - har haft både 108 og 109'eren. 

Tusind tak for grundig og instruktiv vejledning - og advarsler om div. 'børnesygdomme'. Jeg tror sørme lige jeg skal en tur i Harald Skrald efter en 109'er :-)

Mvh. Erland

Skrevet af: zczc
Skrevet den: 13-November-2010 kl. 02:51

...
Begge bokse brænder USB sticks af hvis man ikke slår standby loop-through fra (i kanalsøgnings menuen i boksen) og bruger et T-stykke til at sende antenne signalet videre til fjernsynet istedet.
...

Sidste "dårlige" bemærkning er at boksene har en højfrekvent hyletone når de er i standby - irriterende i soveværelset om ikke andet.

1) Mine 108'ere brænder ikke USB-sticks af - uanset loop-through-indstilling.
2) Hvilke komponenter i enhederne mener du kan frembringe en højfrekvent hyletone?

Skrevet af: Thomasio
Skrevet den: 13-November-2010 kl. 17:55
Mht USB sticksene har jeg muligvis bare været uheldig - efter de første to var brændt af gad jeg ikke eksperimentere mere med det...og slog standbyloop fra - før blev de i hvertfald brandvarme selvom boksen var slukket... men det er jo på den anden side godt der er spænding nok på til at føde en harddisk.

Hvis der ikke sidder en lille nisse derinde og piver - så tror jeg det er et "komponent" der gør det - hedder de ikke stadig det på "elektronik sprog" sådan generelt? Man skal dog have gode ører for at høre det - og det har jeg desværre :-) mht hvilket eller hvilke komponenter der frembringer "lyden" tror jeg det er de dygtige Denver folk der har mere forstand på det end undertegnede - jeg kan bare høre det.

Skrevet af: kcaroe
Skrevet den: 13-November-2010 kl. 18:25
Er der nogen, der har fundet "go to"-funktionen. Det er den der giver mulighed for at springe til et specifikt punkt - fx. frem til en time og 30 minutter i optagelsen? Den er på blue tinum-fjernbetjeningen, men ikke på 109-eren - ellers er det en ret vigtig forskel.

Skrevet den: 14-November-2010 kl. 02:03

Hvis der ikke sidder en lille nisse derinde og piver - så tror jeg det er et "komponent" der gør det - hedder de ikke stadig det på "elektronik sprog" sådan generelt? Man skal dog have gode ører for at høre det - og det har jeg desværre :-) mht hvilket eller hvilke komponenter der frembringer "lyden" tror jeg det er de dygtige Denver folk der har mere forstand på det end undertegnede - jeg kan bare høre det.

Jeg har et par eksterne 2½" harddiske (USB), der piber, hvis de får for lidt strøm til at kunne fungere korrekt, men alligevel strøm nok til at pibe...

Skrevet af: r_m_h
Skrevet den: 25-December-2010 kl. 23:50
Kan man optage til en NAS harddisk?

Jeg regner lidt med at skulle købe denne med en Boxee box. http://www.dlink.dk/cs/Satellite?c=Product_C&childpagename=DLinkEurope-DK%2FDLProductCarouselMultiple&cid=1197388191152&p=1197318959116&packedargs=ProductParentID%3D1197318824993%26category%3DQuickProductFinder%26locale%3D1195806935729%26term%3DShareCenter%2BPulse%2B%2528DNS-320%2529&pagename=DLinkEurope-DK%2FDLWrapper - http://www.dlink.dk/cs/Satellite?c=Product_C&childpagename=DLinkEurope-DK%2FDLProductCarouselMultiple&cid=1197388191152&p=1197318959116&packedargs=ProductParentID%3D1197318824993%26category%3DQuickProductFinder%26locale%3D1195806935729%26term%3DShareCenter%2BPulse%2B%2528DNS-320%2529&pagename=DLinkEurope-DK%2FDLWrapper

Er det noget med at den kun kan gemme/ bruge FAT32 format, og dermed kun gemme 4 gb filer? Eller kan den også bruge ntfs.

Skrevet af: r_m_h
Skrevet den: 25-December-2010 kl. 23:55
Kan man optage til en NAS harddisk?

Jeg regner lidt med at skulle købe denne med en Boxee box. http://www.dlink.dk/cs/Satellite?c=Product_C&childpagename=DLinkEurope-DK%2FDLProductCarouselMultiple&cid=1197388191152&p=1197318959116&packedargs=ProductParentID%3D1197318824993%26category%3DQuickProductFinder%26locale%3D1195806935729%26term%3DShareCenter%2BPulse%2B%2528DNS-320%2529&pagename=DLinkEurope-DK%2FDLWrapper - http://www.dlink.dk/cs/Satellite?c=Product_C&childpagename=DLinkEurope-DK%2FDLProductCarouselMultiple&cid=1197388191152&p=1197318959116&packedargs=ProductParentID%3D1197318824993%26category%3DQuickProductFinder%26locale%3D1195806935729%26term%3DShareCenter%2BPulse%2B%2528DNS-320%2529&pagename=DLinkEurope-DK%2FDLWrapper

Er det noget med at den kun kan gemme/ bruge FAT32 format, og dermed kun gemme 4 gb filer? Eller kan den også bruge ntfs.

Skrevet den: 26-December-2010 kl. 09:51
Har prøvet ntfs. Men den laver alligevel 2 Gb filer. Måske en begrænsning i software.

Skrevet af: parmi
Skrevet den: 30-December-2010 kl. 20:00
Jeg har præcist samme problem, fandt du nogensinde en løsning? Eller andre som har?? :)

Oprindeligt skrevet af Ixus Ixus skrev:

Hej,

Jeg har købt DENVER DCB-108HD DVB-C boks. Jeg bruger Dansk Bredbånd kable TV udbyder.

Box er ikke i stand til at finde alle de kanaler automatisk. Den finder kun nogle kanaler. Hvis jeg gør manuel scanning på for eksempel frekvens 234,000 tilføjer flere kanaler, at det ikke var i stand til at finde under den automatiske scanning. Under den automatiske scanning kunne jeg se, at det sprang frekvens 234,000 og ikke tilføjet disse kanaler. Hvordan man tvinge boksen gøre 'rigtig' fulde frekvens scanning? Hos Dansk Bredbånd fandt jeg kun denne info:

http://www.dbnet.dk/1786.aspx
QAM modulation 256
Netværks ID 2,620
Start frekvens 234,000
Slut frekvens (KUN hvis angivet) 858,000
Symbol rate 6,875

Så ved jeg ikke, hvor kanalerne er i frekvensområdet fra 234,000 til 858,000? Tilføje dem manuelt ville være helvede af et job.

Jeg er sikker på at min udbyder har en digital spejl. Så jeg burde kunne se alle kanaler i analog og digital format. Så hvordan får jeg Automatisk søgning til fungere ordentligt? Min box har den nyeste firmware version installeret. Signal stærke er 90%.

Er der nogen andre som har Dansk Bredbånd allers havde det samme problem? Hvordan har i fået boks til at virke?

Skrevet af: kokkeole
Skrevet den: 30-December-2010 kl. 20:10
Du får ikke de samme kanaler på det digitale, som på det analoge net og omvendt. I hvert fald ikke hos YouSee.

/Ole

-------------
Kokkeole
If it's not broken, don't fix it.
Marants NR1604
Panasonic DMP-BDT310
B&W DS 2 Dipole
B&W CM 1
Subwoofer BW PV1
Samsung UE-46D8005/SMT-H3126

Skrevet den: 30-December-2010 kl. 20:12
Det er bare mærkeligt, jeg har den store TV pakke med over 60 kanaler, den finder kun 12, og DR kanalerne er ikke engang blandt disse?? Cry

Skrevet den: 30-December-2010 kl. 20:16
Ok, så er der jo noget galt.
Jeg skyder på at du har det forkerte netværk i boksen.
Kig på YouSee's hjemmeside og find netværksoversigten.
/Ole

-------------
Kokkeole
Marants NR1604
Panasonic DMP-BDT310
B&W DS 2 Dipole
B&W CM 1
Subwoofer BW PV1

Skrevet af: Casper7800
Skrevet den: 30-December-2010 kl. 20:26
Hej..
Har lige købt en DCB-109HD boks i Harald Nyborg.. Er super godt tilfreds med boksen. Opfylder alle mine forventninger lige med undtagelse af en ting..
Når jeg slukker boksen for at få den på standby, går der ca. 4 sek. hvorefter den starter op igen og kører for fuld skraldAngry Andre som har oplevet dette problem og evt. ved hvordan man afhjælper det?

Hilsen
Casper

Skrevet den: 30-December-2010 kl. 20:32
Jeg har Dansk Bredbånd? Jeg har sat samme stik i boxen som normalt sidder i mit fjernsyn.

Det må være Dansk Bredbånd's måde at sende TV ud på som gør det ikke virker. Har testet den på Stofanet hvor det virkede som det skulle.

Skrevet den: 30-December-2010 kl. 20:41
Oprindeligt skrevet af parmi parmi skrev:

Jeg har Dansk Bredbånd? Jeg har sat samme stik i boxen som normalt sidder i mit fjernsyn.

Det må være Dansk Bredbånd's måde at sende TV ud på som gør det ikke virker. Har testet den på Stofanet hvor det virkede som det skulle.

Den er sikkert ikke kompatibel med DB.
Du må henvende dig hos DB kundeservice.
Jeg kender ikke DB, desværre.

/Ole

-------------
Kokkeole
Marants NR1604
Panasonic DMP-BDT310
B&W DS 2 Dipole
B&W CM 1
Subwoofer BW PV1

Skrevet af: Avalon
Skrevet den: 31-December-2010 kl. 16:32
Hej,
jeg har haft min Denver DCB-108HD (med nyeste firmware på) i et par uger nu.
Fin lille boks til en god pris Smile

Den har dog sine små særpræg man skal vænne sig til; men nu har jeg fundet noget som må være en fejl, har andre oplevet dette ?

Når der er stilhed i en optaget udsendelse jeg afspiller, eller jeg blot har trykket på Pause - så kan man svagt høre hvad der foregår på den kanal boksens tuner står på.
Jeg har løst det ved at sætte boksen på en kanal uden TV-udsendelser, inden jeg starter
afspilningen af det optagne. Men det er nu lidt bøvlet.

Jeg oplever det ligeledes under Time shift, men her er lyden fra kanalen man optager fra,
heldigvis så meget lavere, at det ikke umiddelbart generer.

!!! Det viser sig at være lyden fra den kanal mit gamle analoge TV står på, der slår igennem. Så problemet skyldes ikke Denverboksen. Det underlige er, at problemet ikke var der med mine gamle HD-optager der var koblet til samme TV på samme måde (Scart-kabel)

/Avalon

Skrevet den: 31-December-2010 kl. 16:47
Oprindeligt skrevet af Casper7800 Casper7800 skrev:

Hej..
Har lige købt en DCB-109HD boks i Harald Nyborg.. Er super godt tilfreds med boksen. Opfylder alle mine forventninger lige med undtagelse af en ting..
Når jeg slukker boksen for at få den på standby, går der ca. 4 sek. hvorefter den starter op igen og kører for fuld skraldAngry Andre som har oplevet dette problem og evt. ved hvordan man afhjælper det?

Hilsen
Casper

Har du mon hentet nyeste firmware og lagt på ?

http://www.denver-electronics.com/pages/webside2.asp?articleGuid=86735&menuGuid=5386&subMenuguid=46181

Godt Nytår

/Avalon

Skrevet af: Lundberg78
Skrevet den: 13-Januar-2011 kl. 17:29
Er fjernbetjeningen til DCB-109 bedre end til DCB-108?

Skrevet den: 13-Januar-2011 kl. 17:36
Ja !

Skrevet af: Target
Skrevet den: 14-Januar-2011 kl. 12:37
Oprindeligt skrevet af Casper7800 Casper7800 skrev:

Hej..

Hilsen
Casper

Smut ned i Harald Skrald og få byttet din boks.
Min boks gjorde det samme, også efter jeg havde opdateret boksen.
Jeg har læst om flere herinde på dette site, som har samme problem.

Skrevet af: pallebo
Skrevet den: 16-Januar-2011 kl. 11:55
Hej
Jeg overvejer en DENVER DMB-111HD som nu sælges hos WUPTI til 500. Er der nogle som har erfaringer med denne...
/pallebo

Skrevet af: fh68
Skrevet den: 16-Januar-2011 kl. 13:24
Oprindeligt skrevet af pallebo pallebo skrev:

Hej
Jeg overvejer en DENVER DMB-111HD som nu sælges hos WUPTI til 500. Er der nogle som har erfaringer med denne...
/pallebo
Du skal lige være obs på den DENVER DMB-111HD  er en dvb-t model......

Skrevet af: ingolf
Skrevet den: 30-Januar-2011 kl. 17:03
Jeg har Denver DCB-108HD. Jeg er godt tilfreds med boxen, fjernbetjeningen er ikke det bedste, men det er der jo skrevet om. Mit problem er, at jeg har optaget et par film fra TV2, kvaliteten er i top, men der er ingen undertekster på! Der kommer undertekster på fra alle andre kanaler. Jeg har opdateret med firmware d. 25/11 2010. Er der nogen som ved hvad der kan være galt?

Skrevet den: 30-Januar-2011 kl. 19:52
Oprindeligt skrevet af ingolf ingolf skrev:

Jeg har Denver DCB-108HD. Jeg er godt tilfreds med boxen, fjernbetjeningen er ikke det bedste, men det er der jo skrevet om. Mit problem er, at jeg har optaget et par film fra TV2, kvaliteten er i top, men der er ingen undertekster på! Der kommer undertekster på fra alle andre kanaler. Jeg har opdateret med firmware d. 25/11 2010. Er der nogen som ved hvad der kan være galt?

Som sædvanligt, intet må være let. Jeg trykker på knappen SUB på fjernbetjeningen og vælger dansk eller tysk, eller hvad der nu er at vælge blandt.

Skrevet den: 30-Januar-2011 kl. 21:10
Det vil jeg da prøve, men jeg kan nu ikke se at det skulle have betydning. Jeg går ud fra at når boxen optager så optager den hele signalet, og det må jo være med den undertekst som TV2 har sat på den pågældende film. Jeg trykker jo ikke på SUB på nogen af mine andre programmer som virker upåklageligt!

Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 30-Januar-2011 kl. 22:45
Oprindeligt skrevet af ingolf ingolf skrev:

Jeg trykker jo ikke på SUB på nogen af mine andre programmer som virker
upåklageligt!

Simpel forklaring, alle andre kanaler end TV 2 på f.eks YouSee er med hardmatted undertekst, dvs. de er fastbrændt i billedet, og kan ikke fjernes  Wink

Mvh JørgenT

Skrevet den: 30-Januar-2011 kl. 23:57
Tak for forklaringen, men hvis de ikke kan fjernes, er brændt fast, hvorfor kommer de så ikke med. Jeg er ikke teknikker på dette område!!!! Men hvordan kan det være at med Zulu og Charlie er der ikke disse problemer, det er jo også TV 2 ejede kanaler, man skulle da tro de brugte den samme teknik!!!!!!! Hvis det ikke kun er mit problem, så undrer det mig at ikke andre i dette forum har berørt problemet.
PS! Jeg har en Philips harddisk optager og også haft en boks fra YouSee, og de har ikke de problemer med TV 2, her kommer teksten med!!!!!!! Så jeg kan kun konkludere at min Denver box har et problem!

Skrevet den: 01-Februar-2011 kl. 11:53
Her er forhåbentlig svar på dit spørgsmål:
http://omtv2.tv2.dk/index.php?id=1594

Vedr. de andre TV2 kanaler, må TV2s Kundeservice kunne give en forklaring.

Det er ikke Denvers skyld, at TV2 vælger at udsende digitale undertekster ! Og at DR følger efter i 2012.

Din gamle Philips har underteksterne med, fordi den modtager analoge signaler der har indbrændte
undertekster.

/Avalon

Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 01-Februar-2011 kl. 11:58
Oprindeligt skrevet af Avalon Avalon skrev:

Det er ikke Denvers skyld, at TV2 vælger at udsende digitale undertekster !

Men det er Denver der har valgt ikke at understøtte DVB Subs.

Skrevet den: 01-Februar-2011 kl. 12:30
Men det er Denver der har valgt ikke at understøtte DVB Subs.[/QUOTE]

Det ved jeg ikke lige hvor du får fra, det er ihvertfald ukorrekt, når det gælder den DCB-108HD, som
tråden omhandler. Min DCB-108HD understøtter TV2 undertekster - altså DVB Subs !!!

Man kan dog være uenig med Denver i, at de som udgangspunkt lader underteksten være slået fra, så brugeren selv skal trykke på SUB - og derefter vælger den ønskede undertekst.

/Avalon

Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 01-Februar-2011 kl. 12:57
På en ordentlig måde, skulle jeg måske have tilføjet

Skrevet den: 01-Februar-2011 kl. 16:50
Jeg har nu vha. Denver fundet ud af det. Tak for hjælpen fra alle

Skrevet af: ghonsor
Skrevet den: 04-Februar-2011 kl. 22:48
Jeg har lige købt en Denver 108HD box i Netto for 479 kr. Jeg har læst at der var problemer med restart ogsa videra. Så først ting jed gjord var at updaterer firmware. med 108HD firmware der sket ingenting med da jeg brugt firmware fra 109 Der sket noget. Der kommer en ny menu i boxen og det siger under information Denver 109HD. Den eneste der er dårligt er fjernbjtening. du skal precices reter mod ir receiver ellers den duer ikke. også når du skal flyter knaller du skal trygker hele tiden pa knap. med andre fjernbtening hvis du holder knappen mere end to sekonder den køre hurtigt. men ikke med Denver. Jeg tænker på at returer den til netto. men er der nogen der kan fortæl mig blue tinum er bedre end Denver eller den er dårliger. Tak

-------------
ghonsor

Skrevet den: 05-Februar-2011 kl. 00:31
Oprindeligt skrevet af ghonsor ghonsor skrev:

Jeg har lige købt en Denver 108HD box i Netto for 479 kr. Jeg har læst at der var problemer med restart ogsa videra. Så først ting jed gjord var at updaterer firmware. med 108HD firmware der sket ingenting med da jeg brugt firmware fra 109 Der sket noget. Der kommer en ny menu i boxen og det siger under information Denver 109HD. Den eneste der er dårligt er fjernbjtening. du skal precices reter mod ir receiver ellers den duer ikke. også når du skal flyter knaller du skal trygker hele tiden pa knap. med andre fjernbtening hvis du holder knappen mere end to sekonder den køre hurtigt. men ikke med Denver. Jeg tænker på at returer den til netto. men er der nogen der kan fortæl mig blue tinum er bedre end Denver eller den er dårliger. Tak

Det er usædvanlig dårlig moral at købe noget, ombygge og ødelægge det, hvorefter du vil have pengene tilbage. Det er godt at huske, hvis du sætter noget til salg her på sitet.

Skrevet den: 05-Februar-2011 kl. 10:25
Er der mulighed for at have en HDD recorder tilsluttet, og have kanalrækkefølgen fra boksen til at køre ens i både tv og HDD? Altså med et scart til HDD. Hvis ja, hvordan gør jeg? Det er en Samsung recorder.
Så der skal komme signal fra HDMI og SCART samtidig.

På forhånd tak.

/Ole

-------------
Kokkeole
Marants NR1604
Panasonic DMP-BDT310
B&W DS 2 Dipole
B&W CM 1
Subwoofer BW PV1

Skrevet den: 05-Februar-2011 kl. 12:43
Og hvordan har den det med at "holde" på kanalrækkefølgen?
/Ole

-------------
Kokkeole
Marants NR1604
Panasonic DMP-BDT310
B&W DS 2 Dipole
B&W CM 1
Subwoofer BW PV1

Skrevet den: 06-Februar-2011 kl. 11:39
Oprindeligt skrevet af ghonsor ghonsor skrev:

Hvis jeg holder holder "pil op" eller "pil ned" nede - så skifter min Denver DCB-108HD kanaler på den måde du savner !

Til spørgsmålet om Denver eller Bluetinium er bedst ! Det kan kun du selv! vurdere, ved at læse alle kommentarene på forummet igennem om produkterne. Samt sammenligne manualerne.

Produkter til 500-700 kr. kan simpelthen ikke tilfredsstille alles ønsker fuldstændigt, så det gælder om
at finde frem til det produkt der har de funktioner netop du ønsker.

PS: du kan ikke blot returnere et produkt, hvor du har opgraderet firmwaren. Det er skidt moral.

/Avalon

Skrevet af: Flim
Skrevet den: 03-Marts-2011 kl. 12:44
Hvilket format optager disse bokse i? Er det noget man namt kan konertere til avi?

En anden ting... Kan jeg trække et kabel til min NAS og derved få den til at optage direkte på den?

-------------
DS214play
DVBLink
Så skal der fanme optages og streames!

Skrevet den: 03-Marts-2011 kl. 13:44
ts-format (ukrypteret fordi det er en kineser). Det kan afspilles direkte på PC med VLC-player, der findes til alle typer styresystem (win, mac, linux). Konvertere til avi ? hvorfor ? Jeg kan finde på at brænde det på skive med
http://www.vso-software.fr/products/convert_x_to_dvd/
Et langt usb kabel ? Der mangler software i maskinen til at køre en usb-wifi-dims. Det har været diskutteret engang.

Skrevet af: perol
Skrevet den: 12-Marts-2011 kl. 23:37
Har lige købt DCB-108HD til 250 kr. hos NETTO i Holte.

-------------
Hilsen

Perol

Skrevet af: Petey
Skrevet den: 29-April-2011 kl. 10:50
Føtex har 108HD til 499 kr i denne uge, hvor den normalt koster 699kr.  Jeg ved ikke om den kan fåes billigere andre steder, men nu har jeg i hvert fald købt en til den gamle 32" medionfaldskræm i soveværelset (yousee-snabel i lejligheden). :)

Menuerne er visuelt rædselsfulde (det skal siges, at jeg pt. har scartkabel mellem boks og tv, da mit ekstra hdmi-kabel er væk), EPG'en er virkelig elendig og skal opdateres hele tiden og remoten er exceptionelt retningsbestemt.  Men den virker da og jeg er umiddelbart tilfreds med den, da den, som tidligere nævnt, kun skal stå i soveværelset.  Jeg vil dog sige, at den bestemt heller ikke er mere end 499 kr værd og jeg vil også tygge på den i et par dage, da jeg i følge ekspedienten har 30 dages returret i føtex...  Men nu skal der først leges med den!

Print side | Luk vindue