Print side | Luk vindue

Hvordan udnytter jeg mine elementer bedst?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: LED TV - LCD TV
Forumbeskrivelse: Forum for LED TV - LCD TV
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=84591
Udskrevet den: 23-April-2025 kl. 06:48

Emne: Hvordan udnytter jeg mine elementer bedst?
Skrevet af: magtfuld
Emne: Hvordan udnytter jeg mine elementer bedst?
Skrevet den: 12-August-2010 kl. 18:48
Jeg har lidt forskelligt i stuen, som jeg gerne vil have til at spille sammen på den mest hensigtsmæssige måde. Har følgenede elementer:

Sony 52" W5500 LCD
Sony Playstation 3 250GB
Bærbar PC/netbook (uden HDMI)
Bærbar HDD
Trådløst netværk (router)

Jeg ser en del film og høre en del musik over mit anlæg, og måden jeg gør det pt, er ved musikafspilning at sætte min pc til min forstærker.

Film henter jeg på min pc, lægger dem derefter på min bærbare HDD og tilslutter denne til min PS3. Henter derfor kun formater som m2ts, AVI, mp4 som PS3'eren kan afspille.

Har kunne læse mig til at mit TV understøtter noget kaldet DLNA, men hvordan det præcist fungere ved jeg ikke.

Er der noget som evt. kan fortælle mig og mine elementer kunne udnyttes bedre?

Har prøvet at streame film+musik fra min PC til min PS3 via PS3 Media Server, men filmene hakker, og musikken kan ikke vælges på pc'en, men kun via controlleren. (kan godt lide winamp;)

Svar:
Skrevet af: magtfuld
Skrevet den: 15-August-2010 kl. 15:26
Slet ingen som kan hjælpe??

Skrevet af: Simondog
Skrevet den: 22-August-2010 kl. 17:45
Jeg havde købt en wd tv live og sat fjernsynet til anlægget. Så kan du streame dine film trådløst fra pc'en til tv'et uden at fifle med kabler osv

Skrevet af: Slettet_120331
Skrevet den: 22-August-2010 kl. 18:02
Grunden til filmene hakker er fordi dit netværk er for dårligt (eller at din computer ikke kan følge med hvis det skal transcodes)
Så en gigabit router/switch så skulle det nok kunne lade sig gøre at streame det. Langt det meste kan sikkert også streames over wireless n netværk. Begge dele kræver at din computers netværkskort understøtter gigabit lan og n trådløst. 

Så bliver du fri for at flytte tingene rundt og hvis din ps3 ikke kan afspille formatet så transcoder din bærbar det for dig (hvis din bærbar er god nok :) ) 

Kan også være du kan streame direkte til dit fjernsyn... google det! Men vil også kræve det bedre netværk. 

Print side | Luk vindue