Print side | Luk vindue

Stabil(!) mpeg4 PVR søges

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Recordere (optagere)
Forumbeskrivelse: Spørgsmål og debat om optagere (video)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=84615
Udskrevet den: 27-November-2024 kl. 17:40

Emne: Stabil(!) mpeg4 PVR søges
Skrevet af: griffel
Emne: Stabil(!) mpeg4 PVR søges
Skrevet den: 13-August-2010 kl. 10:29
Hej med jer

Min kæreste er lige flyttet til en adresse, hvor der (p.t.) kun er adgang dvb-t-signal, og hun vil gerne kunne se og optage FTA-kanalerne (også dem i mpeg4).

Jeg har haft en Topfield-optager i nogle år og har aldrig før været mere tilfreds med et stykke elektronik! Men de laver jo ikke noget brugbart til os i Danmark.

De fleste af de PVR jeg har læst på har et eller andet bug med undertekster, dårlig lyd/billede-synkronisering efter et stykke tid (man skal så skifte et program frem og tilbage for at få den på rette spor igen), ustabil software, problemer med undertekster når man ser en optagelse fra HDD (Vantage) osv.
Findes der ikke en PVR på markedet, der bare virker (ligesom min Topfield TF5400 Combo).

Eneste krav er at den skal kunne optage et free-to-air DVB-T mpeg2/mpeg4-program mens man ser et andet - altså twin-tuner. Og det skal bare virke. Ikke andet...

Kan det ikke lade sig gøre?

Hilsen Jakob :-)

Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 13-August-2010 kl. 10:37

Der er da en del af dem på markedet, Boxer har et rimeligt udvalg og der er lige kommet en ny  fra Maximum/Digiality. http://www.recordere.dk/indhold/templates/design-udenkomm.aspx?articleid=4064&zoneid=6 - http://www.recordere.dk/indhold/templates/design-udenkomm.aspx?articleid=4064&zoneid=6   Den er også godkendt af Boxer.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet den: 13-August-2010 kl. 11:16
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Der er da en del af dem på markedet, Boxer har et rimeligt udvalg og der er lige kommet en ny  fra Maximum/Digiality.

Tak for svaret. Jeg ved at der er en del på markedet, men den nævnte Maximum-boks er netop en af dem jeg tænkte på hvad angår bugs.

Hr. Ladingkær skriver i sin anmeldelse af Maximum-boksen:
>>
Jeg har dog også oplevet problemer med boksen. I forbindelse med afslutning af en tidsforskydning af LIVE TV, har jeg to gange oplevet at boksen frøs. Altså gik i baglås, hvor jeg måtte tage power på boksen for at få liv i den igen.
>>

Hvis der allerede i en test/anmeldelse af en boks nævnes problemer, så er jeg stået af... Thumbs Down

Er jeg for krævende? Kan man ikke forvente mere?
Jeg har selv kigget på en Vantage 8000 TS, men den har så problemer med undertekster der ikke passer til billedet når man afspiller en optagelse fra HDD, har jeg lige læst i en anden tråd her i forum'et. Dead

Måske er det bare sådan nutildags, at man må forvente bugs og problemer med de bokse man køber.
I så fald må jeg jo spørge på en anden måde:
Hvilken boks skal jeg anbefale til min kæreste for at hun får så lidt problemer med den som muligt? Wink

-------------

Skrevet den: 16-August-2010 kl. 14:44
Hej igen,

jeg savner stadig input vedr. en god mpeg4-PVR og håber ikke at mine udfald på de nævnte maskiner gør, at i ikke gider svare.

Jeg er blevet klar over, at markedet vist ikke er så stort (endnu?), men hvilken maskine bruger i - og er i (overordnet) tilfreds med den?

-------------

Skrevet af: avh
Skrevet den: 16-August-2010 kl. 15:04
Digitalt.tv har anmeldt hvad der stort findes på markedet...

http://digitalt.tv/antennetv/antennetv-anmeldelser - http://digitalt.tv/antennetv/antennetv-anmeldelser

Ellers må du lave dig en HTPC løsning, så kan du selv sammensætte og sørge for at den bliver stabil...(og med de funktioner du ønsker)

En (HT)PC der andrig bliver pillet kører utroligt stabilt...

Da det kun drejer sig om FTA-kanaler kunne et windows 7 mediacenter være løsningen...

Det lige så stabilt som hvilken som helst PC (og bedre fordi der normalt ikke skal pilles).
Hvis det ikke kan lade sig gøre, kan man heller ikke anvende en PC, som alle jo gør...

Andre muligheder kunne være TDC IPTV, der kører også fint.
Det kan fås de fleste steder...

-------------
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2

Skrevet af: Ethan Hunt
Skrevet den: 16-August-2010 kl. 15:25
Tja, jeg vil anbefale en Triax 409. På trods af at her på sitet er der en mere end 40 sider tråd om Triax 409 problemer Smile Der var givetvis nogle begyndervanskeligeder, men efter min mening/erfaring (ca. 2 måneder) kører de seneste rigtig godt.

Jeg tyggede den omtalte tråd igennem, og kom frem til at der var problemer med de første HW og SW versioner, samt at den er mere følsom overfor antenne kvaliteten end gennemsnittet af DVB-T bokse. En eller to nævnede den kørte bedst, når den var varm.

Der skal filtreres en del, når man læser sådan en tråd, det virkede til at der var et brokkehoved eller to, som ikke gad tjekke anrtennekabling etc., men som blev ved med at skyde skylden på boksen... Jo, man kan få DVB-T bokse, som er mere modstandsdygtige overfor fejl i signalet. Men de færreste kan optage. Og i vores tilfælde, gik det relativt let at få det til at køre...

Det havde jeg selvfølgelig ingen garanti for på forhånd, men både Boxer og to uafhængige forhandlere, sagde de havde gode erfaringer med den. Så jeg valgte at tage chancen og købte den til en god pris, incl. en godkendt 500 GB disk.

Og ja, jeg kan bekræfte at den er følsom overfor antenne kabel kvalitet (HF tætte stik !) og placering af antenne etc. Men efter jeg fik styr på dét, så virker den fint.

På vores eksemplar, kan den en sjælden gang imellem hakke lidt de første minutter - men hvis jeg slår low power standby fra, forsvinder problemet 100%. Det sker dog så sjældent/lidt, at vi kører med low power standby slået til.

Der er et par småting i betjeningen som kunne være en lille smule smartere, men jeg vidste det da jeg købte, og jeg må sige jeg generelt er godt tilfreds. Enkel, effektiv og stabil løsning. Har kørt med det i et par måneder nu og jeg vil tro vi har optaget og afspillet 40-50 programmer. Vi ser ofte noget andet - live eller optaget - mens den optager. Jeg bruger en Maximum DA-6000 antenne monteret udendørs på en gavl i ca. 10 km afstand fra Hove senderen.

Billedkvaliteten er rigtig god, og overordnet synes jeg betjeningen er enkel og ligetil.

Kort sagt, jeg er glad for den Big smile

Skrevet den: 16-August-2010 kl. 17:16
Tak for to konstruktive svar Thumbs Up

Jeg er dog mest ude efter en boks-løsning. En HTPC er ikke aktuel ligenu.

Jeg har siddet og kigget lidt på en hel masse sider, og dem der dukker op igen og igen (og... Wink) er
Triax T-HD 409 og Dilog DT-655 HD. Og de ser ud til at være meget ens - og til at betale.
Og nu da jeg læste om dem så jeg, at de begge to sørme kan betjenes af et B&O-tv via SCART! Og det er jo fint, når nu kæresten har en Avant stående. Det havde jeg slet ikke forventet Clap
Om Dilog'en stod der desværre, at man åbenbart ikke kan redigere i en programmering fra EPG'en, således at man kan lægge nogle minutter til i bagenden for at være sikker på at få det hele med.
Og kan man hellerm ikke på Triax'en! Disapprove
Det kan man til gengæld på den nye Maximum T-641, men som jo så er lidt dyrere en de første to. Og så er den ikke B&O-kompatibel Ouch

Jeg synes det er svært det hér... Pest eller kolera...

Nå, jeg må jo bede hende overveje hvad der vejer tungest: Kun at have een fjernbetjening på bordet eller at være sikker på at få det hele med på optagelserne.
Men måske kommer sidstnævnte mulighed jo også på Dilog eller Triax, hvem ved.

-------------

Skrevet af: miri
Skrevet den: 16-August-2010 kl. 17:37
Du kan også overveje den billige løsning Denvers 107'er til 350,- hos Rema1000 - hvis den er til at opdrive - den er efter min mening rimelig stabil, når den har fået firmware-opdateringen. Der er dog kun en tuner, men med timeshift...

Hvis du vælger en model (maximum) med mulighed for automatisk at lægge ekstra minutter til, så tjek lige, hvordan den reagerer, hvis der er overlappende optagelser!

.... Jeg bruger dog fortsat min Topfield til optagelse af MPEG4, og jeg tror, at det er den mest stabile MPEG4 optager på markedet - den eneste, der kan optage 2 programmer samtidig, og med mulighed for overførsel til PC - den kan bare ikke selv vise MPEG4-optagelserne Wink

-------------
miri

Skrevet af: Ethan Hunt
Skrevet den: 16-August-2010 kl. 20:57
Oprindeligt skrevet af griffel griffel skrev:

Om Dilog'en stod der desværre, at man åbenbart ikke kan redigere i en programmering fra EPG'en, således at man kan lægge nogle minutter til i bagenden for at være sikker på at få det hele med.
Og kan man hellerm ikke på Triax'en! Disapprove

Triax: Det delvist rigtigt - man kan ikke rette manuelt, men hvis man opgraderer Triax'en til seneste software version, kan man gå i indstillinger og vælge hvor lang tid den skal lægge til en optagelse - man kan f.eks. vælge 3 minutter før og 10 minutter efter. Det sætter den så til en optagelse - automatisk og hver gang.

Disse ekstra tider vil ikke fremgå af timer oversigten, men den gør det alligevel.

Og hvis man sætter den til at starte optagelse nummer to, mens ekstratiden til slut er igang på optagelse 1, så starter den optagelse 2 til tiden alligevel (vistnok uden ekstra tid foran). Her kan man måske være uheldig engang imellem, men for vores vedkommende er det gået fint indtil videre.

Ved ikke om det samme gælder Dilog...

Triax'en havde vist tidligere problemer med at navngive optagelser rigtigt - det har vi ikke oplevet.

De ting, som jeg savner ved Triax'en er:

Info om optagelsen burde blive gemt sammen med optagelsen.
Mulighed for f.eks. at kode til at optage alle hverdage fra 17-18 på kanal XYZ.
Mulighed for at lave biblioteker på disken til at organiserer optagelser med.
Mulighed for at låse en specifik optagelse for juniorer.
Mulighed for at brænde en DVD - men det kommer nok aldrig, når den er Boxer godkendt (rettigheder...)

Det er de ting som efter min opfattelse er de svageste ting - men jeg kan sagtens leve med dem. Jeg nævner dem for du kan afgøre om de betyder noget for dig/jer.

Fjernbetjeningen kræver man peger ret præcist. Det kan afhjælpes med at åbne lågen eller købe et eksternt IR øje - men hvis I skal bruge en B&O fjernbetjening, er det muligvis ikke et problem. Mener forresten at mht. Triax, så er det en særlig model, som understøtter B&O remote? Og den er vist dyrere... Men det har du måske allerede styr på :-)

Skrevet den: 16-August-2010 kl. 21:52
Oprindeligt skrevet af Ethan Hunt Ethan Hunt skrev:

Triax: Det delvist rigtigt - man kan ikke rette manuelt, men hvis man opgraderer Triax'en til seneste software version, kan man gå i indstillinger og vælge hvor lang tid den skal lægge til en optagelse - man kan f.eks. vælge 3 minutter før og 10 minutter efter. Det sætter den så til en optagelse - automatisk og hver gang.

Disse ekstra tider vil ikke fremgå af timer oversigten, men den gør det alligevel.

Se det er jo dejligt med en tilbagemelding fra en bruger! Clap
Så ved jeg at det kan lade sig gøre.

Oprindeligt skrevet af Ethan Hunt Ethan Hunt skrev:

De ting, som jeg savner ved Triax'en er:

Info om optagelsen burde blive gemt sammen med optagelsen.
Mulighed for f.eks. at kode til at optage alle hverdage fra 17-18 på kanal XYZ.
Mulighed for at lave biblioteker på disken til at organiserer optagelser med.
Mulighed for at låse en specifik optagelse for juniorer.
Mulighed for at brænde en DVD - men det kommer nok aldrig, når den er Boxer godkendt (rettigheder...)

Alle de ting (bortset fra den sidste selvfølgelig) kan min Topfield TF5400PVR Combo. Kan du gætte hvorfor jeg er så glad for den? LOL Den ved desværre bare ikke hvad MPEG4 er, så det er en stakket frist Confused

Det med den meget retningskrævende fjernbetjening kan jeg huske fra min ældgamle Triax D2MAC modtager. Det har de altså ikke lavet om på... Angry

Tak for input! Thumbs Up

-------------

Skrevet den: 16-August-2010 kl. 22:10
Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

.... Jeg bruger dog fortsat min Topfield til optagelse af MPEG4, og jeg tror, at det er den mest stabile MPEG4 optager på markedet - den eneste, der kan optage 2 programmer samtidig, og med mulighed for overførsel til PC - den kan bare ikke selv vise MPEG4-optagelserne Wink

Ja, det var efter bl.a. dine anbefalinger at jeg købte min TF5400 Combo dengang, og jeg har som sagt aldrig været så glad for et stykke elektronik før Big smile
Så jeg er meget ked af, at Topfield tilsyneladende ikke producerer noget vi kan bruge til noget Confused

Hvordan gør du det med at optage MPEG4-programmer?
Min kan ikke engang finde dem. Ihvertfald ikke DR HD, DR-K osv. Boxers kanaler er på listen, men den melder bare at 'Kanalen sender ikke eller er kodet'.
Og hvilket program bruger du så på PC'en bagefter?

-------------

Skrevet den: 17-August-2010 kl. 22:14
Til optagelse af MPEG4 skal du "patche" din firmware med en lille stump kode, som jeg fik hjælp til af R2D2 på det engelske toppy-site. Det gør, at boxen optager HE-AAC lydsporet. Kanalerne skal indlæses fra pc.

Filerne kan afspilles af bl.a. XBMC, der endda kan afspiller filerne direkte fra disken på Topfieldboxen, når den er koblet op via USB - desværre kun færdige optagelser...

Hvis du er interesseret, giver jeg gerne mere præcise forklaringer på processen.

-------------
miri

Skrevet af: Jens K
Skrevet den: 18-August-2010 kl. 16:36
Hej Griffel,

I andre tråde finder du også henvisning til en mpg4 pvr fra LG med dobbelt tuner, 250GB hd og blue ray (afspiller). Den blev i januar annonceret (under navnet LG HR 500) til at komme til Dk i august. Jeg har sidste uge fået svar fra supporten hos LG at de nu regner med at den kommer til september. Og nu skulle den hedde LG HR 550 i stedet. Forsinkelsen og navneskiftet gætter jeg på skyldes at de måske har fundet ud af at undertekster/lyd skulle fikses til dansk standard. Man kan jo altid håbe :-)
Produktet har længe været tilgængeligt i frankrig (og pixmania vil også gerne sende til DK), men det frarådes jo stort set i alle tråde om emnet.

Mvh,
Jens K

Skrevet af: Exxtreme
Skrevet den: 18-August-2010 kl. 17:01
Jeg har en Vantage HD 8000(C) og jeg kan ikke nikke genkendende til de problemer i skriver omkring undertekster på optagede programmer...

Skrevet af: PDA81
Skrevet den: 19-August-2010 kl. 10:34
Oprindeligt skrevet af Exxtreme Exxtreme skrev:

Jeg har en Vantage HD 8000(C) og jeg kan ikke nikke genkendende til de problemer i skriver omkring undertekster på optagede programmer...

Nej, men det gælder Vantage 8000 ts, ikke c. Der er væsentlig forskel... jeg har for øvrigt sendt en mail til dem på tysk, men får intet svar.

Vh

peter

Skrevet den: 19-August-2010 kl. 11:02
Oprindeligt skrevet af PDA81 PDA81 skrev:

Nej, men det gælder Vantage 8000 ts, ikke c. Der er væsentlig forskel... jeg har for øvrigt sendt en mail til dem på tysk, men får intet svar.

Vh

peter
Hvor i ligger forskellen? Ja det er andre tunere det ved jeg godt, men grundlæggende er det da samme maskine med samme software...

Skrevet af: fltk
Skrevet den: 19-August-2010 kl. 11:18
Undertekster på DVB-S og så vidt jeg ved også på DVB-C er for langt de fleste kanalers vedkommende teletext baserede. Det er DVB-T undertekster ikke.

Flemming

-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100

Skrevet af: PDA81
Skrevet den: 19-August-2010 kl. 12:48
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Undertekster på DVB-S og så vidt jeg ved også på DVB-C er for langt de fleste kanalers vedkommende teletext baserede. Det er DVB-T undertekster ikke.

Flemming

Præcis!! Og problemet er kun for MPEG4, dvs. DR HD og DR K.

Peter

Skrevet af: rasmuzzen
Skrevet den: 19-August-2010 kl. 12:52
Dreambox 800. Men jeg er ikke sikker på det med Juniors adgang, ej heller kategorisering uden du gør det selv via en telnet til boksen (der kan loades Midnight Commander ned i boksen, så kan alle være med, og ikke kun linux folket.).
Men den er dyr.

Skrevet den: 19-August-2010 kl. 15:46

Til optagelse af MPEG4 skal du "patche" din firmware med en lille stump kode, som jeg fik hjælp til af R2D2 på det engelske toppy-site. Det gør, at boxen optager HE-AAC lydsporet. Kanalerne skal indlæses fra pc.

Filerne kan afspilles af bl.a. XBMC, der endda kan afspiller filerne direkte fra disken på Topfieldboxen, når den er koblet op via USB - desværre kun færdige optagelser...

Hvis du er interesseret, giver jeg gerne mere præcise forklaringer på processen.
Jeg er interesseret! - Hvis jeg kan få lidt mere ud af min Toppy er jeg klar! Clap

Men det skal være 'for dummies' hvis du forstår... Embarrassed

-------------

Skrevet af: A.Morup
Skrevet den: 19-August-2010 kl. 15:52
Endnu en yderst tilfreds Topfield TF5400 Combo ejer melder sig lige på banen her!
Elsker min Toppy, men konen og ungerne har lidt svært ved at forstå at der pludseligt er kanaler der ikke "bare" kan optages ved et tryk på en knap...

Har kigget på Vantage 8000 også, men er ikke helt tryg ved de kommentarer den får for tiden...

/ Anders

-------------
Video: Samsung UE46F8005, Panasonic BD60 bluray og Octagon SF 1028P recorder
Audio: Onkyo TX-SR508 Receiver, Dali Zensor 1, Dali Zensor Vokal, Dali 9F Sub og Jamo 160 i 5.1 surround

Skrevet den: 19-August-2010 kl. 15:58
Oprindeligt skrevet af A.Morup A.Morup skrev:

Endnu en yderst tilfreds Topfield TF5400 Combo ejer melder sig lige på banen her!

Har kigget på Vantage 8000 også, men er ikke helt tryg ved de kommentarer den får for tiden...

/ Anders
Ja, vi er nogle stykker Big smile
Vi må skrive til Topfield og fortælle at der er et marked i DK - og iøvrigt holde ud så længe vi kan...!
Er det ikke 'kun' noget software der skal tilpasses til afkodning af mpeg4 (spørger amatøren)?

Vantage er p.t. så absolut min favorit, men som du helt rigtigt skriver, så er jeg heller ikke helt tryg ved den endnu. Ihverfald ikke tryg nok til at kaste en hel masse penge efter den...
Der skal åbenbart være meget indviklet at se tv i dag Confused

-------------

Skrevet den: 19-August-2010 kl. 16:41
Hej Jakob!

Tror desværre ikke Topfield vil lavet noget specielt for os 10-100 loyale kunder i DK Disapprove

DVB-T recorder markedet er desværre smadret efter at der er indført så mange forskellige standarder, så det er kun de store lande der laves recordere til.

Og desværre er mpeg4 også hardware, men du kan få din Toppy til at optage mpeg4 og så afspille det på din PC, men det er næsten lettere at sætte et mpeg4 DVB-T kort i PC'en til det formål...

Jeg søger med lys og lygte en værdig DVB-T / DVB-S arvtager til min Toppy!

/ Anders

-------------
Audio: Onkyo TX-SR508 Receiver, Dali Zensor 1, Dali Zensor Vokal, Dali 9F Sub og Jamo 160 i 5.1 surround

Skrevet af: johnny57
Skrevet den: 19-August-2010 kl. 22:43
Køb evt LG 550 når den kommer i September

-------------
Med venlig Hilsen

Johnny

Skrevet den: 19-August-2010 kl. 23:53
Oprindeligt skrevet af johnny57 johnny57 skrev:

Køb evt LG 550 når den kommer i September
Er det en kommende PVR?
Jeg kan ikke finde noget på Google - har du et link evt.?
Kan kun finde et TV med den betegnelse...

-------------

Skrevet af: Benny From
Skrevet den: 20-August-2010 kl. 07:39
A C Ryan har lavet en DVR model til free to air

http://www.playondvr.com/en/#info - http://www.playondvr.com/en/#info

Desværre er der ikke monteret kortlæser i den, så det bliver kun til de gratis kanaler.

Man skal nok være lidt obs på, at der vist nok indenfor overkommelig tid vil ske det at TV2 bliver dekodet, dog således at dem der ikke har boxer får udleveret et gratis kort, til modtagelse af tv2

Som måske kan løses med denne

http://www.linuxshoppen.dk/products.php?showvariant_id=7237 - http://www.linuxshoppen.dk/products.php?showvariant_id=7237

Skrevet den: 20-August-2010 kl. 09:06
Hej Benny!

Det vi (?) er ude efter er en DVB-T / DVB-S kombi-optager.
Ryan's recorder er en dual DVB-T men uden DVB-S (men ellers meget nydelig!).

Er også interesseret i LG550, men en søgning på Nettet gav kun LG mobiltelefoner og fladskærme. Findes der noget link?

/ Anders

-------------

Skrevet den: 20-August-2010 kl. 10:04
Hej Anders,

I januar blev den annonceret til det danske marked under navnet LG HR 500 som den også hedder i bl.a. Frankrig , UK og tyskland. Jeg gætter på den er blevet forsinket og omnavngivet fordi den skal tilpasses det danske marked (DVB Subtitling standard)
Boksen findes også i Australien igen under et andet navn.

Mvh,
Jens

Skrevet den: 20-August-2010 kl. 10:04

Det vi (?) er ude efter er en DVB-T / DVB-S kombi-optager.

Jeg er faktisk ude efter begge dele, Anders Wink

Kombi-optageren skal være til mig selv, men den rene DVB-T-optager (som jeg startede tråden med) er til min kæreste Smile

-------------

Skrevet den: 20-August-2010 kl. 10:08
Oprindeligt skrevet af Benny From Benny From skrev:

A C Ryan har lavet en DVR model til free to air

http://www.playondvr.com/en/#info - http://www.playondvr.com/en/#info

Desværre er der ikke monteret kortlæser i den, så det bliver kun til de gratis kanaler.

Og gad vide om den kan håndtere de danske DVB-T-undertekster...
Den lyder ellers interessant

Hov, på http://www.reviewguy.net/gadgets/lg-hr500.html - http://www.reviewguy.net/gadgets/lg-hr500.html  har de lavet en review af HR500.
Den kan åbenbart optage to programmer samtidig Clap

-------------

Skrevet den: 20-August-2010 kl. 10:09
OK - undskyld Jakob!
Ville ikke hijacke din tråd...

-------------

Skrevet den: 20-August-2010 kl. 12:44
Snublede lige over denne her DVB-S / DVB-T kombo til en attraktiv pris:
http://www.hm-sat-shop.de/hdd-receiver-hdtv-clarke-tech/clarke-tech-5100-hd-plus-combo-dvb-s-t.html - http://www.hm-sat-shop.de/hdd-receiver-hdtv-clarke-tech/clarke-tech-5100-hd-plus-combo-dvb-s-t.html

Kræver dog ekstern HD (foretrækker dem inde i kabinettet), men ser interessant ud...

Mere her:
http://www.clarketech.altoma.biz/produkte?lang=en - http://www.clarketech.altoma.biz/produkte?lang=en

Bemærk også C-Tech HD 6600 SST som har 2 DVB-S og 1 DVB-T tuner og sælges med indbygget harddisk (mod tillæg).

Og hvad er det så lige for specs man skal kigge efter, hvis det skal virke i lille Danmark?

/Anders

-------------

Skrevet den: 20-August-2010 kl. 14:05

Snublede lige over denne her DVB-S / DVB-T kombo til en attraktiv pris:
http://www.hm-sat-shop.de/hdd-receiver-hdtv-clarke-tech/clarke-tech-5100-hd-plus-combo-dvb-s-t.html - http://www.hm-sat-shop.de/hdd-receiver-hdtv-clarke-tech/clarke-tech-5100-hd-plus-combo-dvb-s-t.html

Kræver dog ekstern HD (foretrækker dem inde i kabinettet), men ser interessant ud...

Mere her:
http://www.clarketech.altoma.biz/produkte?lang=en - http://www.clarketech.altoma.biz/produkte?lang=en

Bemærk også C-Tech HD 6600 SST som har 2 DVB-S og 1 DVB-T tuner og sælges med indbygget harddisk (mod tillæg).

Og hvad er det så lige for specs man skal kigge efter, hvis det skal virke i lille Danmark?

Se, der dukker jo flere og flere op. Clap
C-Tech HD 6600 SST lyder da helt vil med TRE tunere! Shocked

Ja det er jo så lige den lille hage ved det hele. Det ved jeg nemlig heller ikke...

P.S.
Du hijacker ikke min tråd!! Ville bare sikre mig at vi får begge udgaver med i denne tråd når vi nu er i gang Wink

-------------

Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 20-August-2010 kl. 14:18

MPEG4 eller højere, (DVB-T2), HE-AAC lyd (DVB-T), DVB Tekst, Kortlæser/CA Modul pasende til Boxer, og Sat udbyderen (Canal Digital), Kan ikke umiddelbart bruges til Viasat (NDS). Tvivlsomt at den kan bruges til Terrestisk i DK.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet den: 20-August-2010 kl. 17:21
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

MPEG4 eller højere, (DVB-T2), HE-AAC lyd (DVB-T), DVB Tekst, Kortlæser/CA Modul pasende til Boxer, og Sat udbyderen (Canal Digital), Kan ikke umiddelbart bruges til Viasat (NDS). Tvivlsomt at den kan bruges til Terrestisk i DK.
Kan se at hm-sat-shop har et http://www.hm-sat-shop.de/receiver-digital-clarke-tech/dvb-t-tuner-fuer-clarke-tech-ct-5000-5100.html - helt sortiment af løse tunere m.m. til C-Tech 5100 HD Plus Combo så man kunne håbe at man en dag kan købe en DVB-T2 tuner til deres enheder. Mulighed for udskiftning / opgradering er et stort plus for mig! Ville helst bare beholde min Topfield og så opgradere tuneren (men så er der også lige det der med manglende HDMI).

Har skrevet til dem angående de specielle danske undertekster samt HE-AAC, så må vi se hvad de svarer. De søger iøvrigt forhandlere i Danmark, så det kan være at de er til at tale med ;-)

-------------

Skrevet af: digitalt.tv
Skrevet den: 20-August-2010 kl. 23:20
Har forhørt mig om at låne en C-Tech HD 6600 SST til en test. Fik også svar om at de ville lade min forespørgsel gå videre til en importør, men hørte så ikke mere, heller ikke da jeg kontaktede dem igen. Det er mig bekendt samme model som sælges som Technomate TM-7100 HD i Storbritanien.

-------------
Bo http://digitalt.tv" rel="nofollow - http://digitalt.tv

Skrevet den: 21-August-2010 kl. 00:11

Kan se at hm-sat-shop har et http://www.hm-sat-shop.de/receiver-digital-clarke-tech/dvb-t-tuner-fuer-clarke-tech-ct-5000-5100.html - helt sortiment af løse tunere m.m. til C-Tech 5100 HD Plus Combo så man kunne håbe at man en dag kan købe en DVB-T2 tuner til deres enheder. Mulighed for udskiftning / opgradering er et stort plus for mig!

Den lyder altså interessant... Smile

-------------

Skrevet den: 21-August-2010 kl. 08:48
Oprindeligt skrevet af digitalt.tv digitalt.tv skrev:

Har forhørt mig om at låne en C-Tech HD 6600 SST til en test. Fik også svar om at de ville lade min forespørgsel gå videre til en importør, men hørte så ikke mere, heller ikke da jeg kontaktede dem igen. Det er mig bekendt samme model som sælges som Technomate TM-7100 HD i Storbritanien.
Jeg har fået mail fra selve producenten nu. De mener at den vil virke i Danmark, men har ikke fået den testet. Jeg er lige i gang med at forhøre mig om mulighederne!

/Anders

-------------

Skrevet den: 21-August-2010 kl. 22:05

Jeg er interesseret! - Hvis jeg kan få lidt mere ud af min Toppy er jeg klar! Clap

Men det skal være 'for dummies' hvis du forstår... Embarrassed

Jeg har spurgt R2D2 om han vil lave en patch, der passer til TF5400PVR. Hvis/når han vender tilbage, vil jeg godt opdatere FW, så den passer til din box. Når den opdaterede Fw er lagt ind, er det næste at få lagt mux2 kanalerne ind ved brug af TopSet (her er jeg lidt usikker på, hvordan TF5400PVR fungerer med TopSet....Confused). Hvis jeg skal hjælpe, skal jeg vide, hvilken sender du modtager fra....

Herefter kan mux2 kanalerne optages, som de øvrige kanaler (hvis alt går vel), men ikke afspilles. Du kan overføre ved at bruge Altair, men hvis du installerer FTP4T, kan XBMC læse direkte fra HDD på boksen (når den er koblet op via USB), og i Turbo-mode kan jeg afspille HD-optagelser på PC uden problemer!  

Jeg vender tilbage, når jeg har hørt fra R2D2....

http://www.topfield.cc/aldarin/ftp4t.html - http://www.topfield.cc/aldarin/ftp4t.html

-------------
miri

Skrevet den: 25-August-2010 kl. 12:29

Jeg afventer spændt Smile

Mht. til DVB-undertekster, og spørgsmålet, om flere modeller vil virke i Danmark, så viser min Topfield (MPEG-2) da undertekster (for hørehæmmede) på tysk ZDF som default hver gang jeg zapper forbi. Dem kan jeg så slå fra, så det må da være samme undertekstformat som de danske kanaler bruger, eller hvad?
Mon ikke det fungerer på samme måde på MPEG-4? For så vil de modtagere, der virker i Tyskland, vel også kunne vise danske undertekster... Lamp

Eller resonnerer jeg forkert nu?

-------------

Skrevet af: fltk
Skrevet den: 25-August-2010 kl. 14:26

Mht. til DVB-undertekster, og spørgsmålet, om flere modeller vil virke i Danmark, så viser min Topfield (MPEG-2) da undertekster (for hørehæmmede) på tysk ZDF som default hver gang jeg zapper forbi. Dem kan jeg så slå fra, så det må da være samme undertekstformat som de danske kanaler bruger, eller hvad?
Mon ikke det fungerer på samme måde på MPEG-4? For så vil de modtagere, der virker i Tyskland, vel også kunne vise danske undertekster... Lamp

Eller resonnerer jeg forkert nu?

Ja, det gør du. De danske undertekster kan ikke uden videre sammenlignes med de tyske, som jeg forøvrigt mener er teletext baserede.

Flemming

-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100

Skrevet den: 25-August-2010 kl. 15:02
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Ja, det gør du. De danske undertekster kan ikke uden videre sammenlignes med de tyske, som jeg forøvrigt mener er teletext baserede. 
Flemming
Nemlig ja - se bare de gamle diskussioner om undertekster på TV2 på Topfield PVR5400 før den sidste firmware opdatering. Det er ikke nemt!
Og ja - det tyske undertekster er TextTV baserede og derfor slet ikke så pæne som de danske...

Har fået svar fra ClarkeTech - de har en dansk kunde (intet navn oplyst!?) og han har ikke klaget, så de går ud fra at det virker. Jeg har selv fundet en anden dansk ClarkeTech bruger via Google. Han har en ældre enhed med DVB-T mpeg2 (dvs. uden AAC) og han er ganske tilfreds.
Jeg lurerpasser nok lige lidt endnu, men er meget interesseret i den ny 6600 model...

/ Anders

-------------

Skrevet den: 25-August-2010 kl. 18:06

Og ja - det tyske undertekster er TextTV baserede og derfor slet ikke så pæne som de danske...

Ok... jeg slår dem bare fra i nøjagtig samme menu som på de danske programmer...

Har fået svar fra ClarkeTech - de har en dansk kunde (intet navn oplyst!?) og han har ikke klaget, så de går ud fra at det virker. Jeg har selv fundet en anden dansk ClarkeTech bruger via Google. Han har en ældre enhed med DVB-T mpeg2 (dvs. uden AAC) og han er ganske tilfreds.
Jeg lurerpasser nok lige lidt endnu, men er meget interesseret i den ny 6600 model...

Ja, det kunne være yderst interessant hvem det er - måske kunne man få ham efterlyst hér i forumet? Wink
Han ligger jo inde med netop de oplysninger vi efterspørger.

Sig endelig til, hvis du hører mere Smile

-------------

Skrevet den: 29-August-2010 kl. 19:20

Off-topic: Så er der kommet svar, og jeg har lavet en patch af FW til TF5400.  
http://rapidshare.com/files/415874544/TF5400PVRcombo-1447-2008Dec17-Ap.tfd - http://rapidshare.com/files/415874544/TF5400PVRcombo-1447-2008Dec17-Ap.tfd

-------------
miri

Skrevet den: 29-August-2010 kl. 21:15

Off-topic: Så er der kommet svar, og jeg har lavet en patch af FW til TF5400. 
http://rapidshare.com/files/415874544/TF5400PVRcombo-1447-2008Dec17-Ap.tfd

Stadig Off Topic:

Tak, miri ClapBig smile
Big smile 
Jeg skal se om jeg kan hitte ud af at lægge den ind.
Vil den så kunne vise MPEG-4-kanalerne? Men uden lyd? Nej vel...?
Hvordan ken jeg så optage dem? Vil EPG'en fungere på de 'nye' kanaler så?

Jeg bor forresten i Sønderjylland og fanger Aabenraa(Kassø)-senderen.

-------------

Skrevet den: 30-August-2010 kl. 19:48

Stadig Off Topic ...
Vil den så kunne vise MPEG-4-kanalerne? Men uden lyd? Nej vel...?
Hvordan ken jeg så optage dem? Vil EPG'en fungere på de 'nye' kanaler så?
Nej vel - desværre - den kan hverken vise billeder eller afspille lyd fra MUX2 - men den kan optage begge dele, og filerne kan efterfølgende afspilles helt perfekt fra PC uden, at det er nødvendigt med den mindste konvertering af filerne.

Når du har indlæst den korrigerede FW, så kan du muligvis fange MUX2-kanalerne (men altså uden billede og lyd), hvis du laver en kanalsøgning - muligvis skal kanalerne lægges ind manuelt ved brug af pc og et program som TopSet ( som jeg ikke ved om fungerer med TF5400PVR Confused) Jeg vil godt hjælpe, hvis TopSet skal bruges!

EPG fungerer på MUX2 kanalerne som på de øvrige kanaler, så der kan planlægges optagelser som for MPEG2 kanalerne - også tekst-tv og undertekster virker, og som måske den eneste boks, så gemmes både undertekster og tekst-tv i optagelserne.

Men det har på andre områder vist sig, at der er forskel på TF5000 og TF5400, så jeg må tage det sædvanlige forbehold for, at det, der virker på min TF5000, måske ikke kan lade sig gøre på TF5400...Cry Du må vurdere om du vil bruge tiden på forsøget...

-------------
miri

Skrevet den: 01-September-2010 kl. 21:33

Men det har på andre områder vist sig, at der er forskel på TF5000 og TF5400, så jeg må tage det sædvanlige forbehold for, at det, der virker på min TF5000, måske ikke kan lade sig gøre på TF5400...Cry Du må vurdere om du vil bruge tiden på forsøget...
Jeg vil prøve når der igen kommer en regnvejrsdag... Wink

Det skal da prøves!! Tak so far Smile

-------------

Skrevet den: 01-September-2010 kl. 21:56
- For lige at komme tilbage til den oprindelige tråd:

Oprindeligt skrevet af Benny From Benny From skrev:

Man skal nok være lidt obs på, at der vist nok indenfor overkommelig tid vil ske det at TV2 bliver dekodet, dog således at dem der ikke har boxer får udleveret et gratis kort, til modtagelse af tv2

Dvs. man SKAL have en modtager med kortlæser for at være sikker på fortsat at kunne se TV2?
Og den SKAL være Boxer-godkendt?
Eller hvem skal vi forvente udsteder et eventuelt TV2-gratis-kort?
For hvis jeg KUN vil se TV2 og ikke Boxer-kanalerne (for dem gider jeg ikke betale for!), så behøver min modtager vel ikke at være Boxer-godkendt. Bare den har en kortlæser...
- Men så nemt er det vel heller ikke Angry  Confused Censored

Gad vide hvad de ellers finder på i fremtiden Dead

-------------

Skrevet af: Old Black
Skrevet den: 03-November-2010 kl. 11:57
Mojn folkens. Jeg har lige købt en Clarke-Tech 6600, og må sige den virker (næsten) perfekt! Når jeg vælger pcm lyd, virker lyden på alle mpeg 4 kanaler. Hvis jeg vælger s/pdif virker det ikke. Det er selvfølgelig lidt træls, men måske kan det laves via en firmware update? Jeg må hellere sende dem en mail. Usals motorstyring virker perfekt og alle BBC/ITV og Channel 4 kanaler virker i alt salgs vejr!

Så helt klart thumps up's fra min side :-)

-------------
It's all one song!

Skrevet den: 03-November-2010 kl. 13:54
Oprindeligt skrevet af Old Black Old Black skrev:

Mojn folkens. Jeg har lige købt en Clarke-Tech 6600, og må sige den virker (næsten) perfekt! Når jeg vælger pcm lyd, virker lyden på alle mpeg 4 kanaler. Hvis jeg vælger s/pdif virker det ikke. Det er selvfølgelig lidt træls, men måske kan det laves via en firmware update? Jeg må hellere sende dem en mail. Usals motorstyring virker perfekt og alle BBC/ITV og Channel 4 kanaler virker i alt salgs vejr!

Har du ikke forbundet boksen via. HDMI? evt. gennem en receiver? For så er det jo klart at du ikke får lyd ved at vælge spdif...

Skrevet den: 03-November-2010 kl. 16:05

Jeg har lige købt en Clarke-Tech 6600, og må sige den virker (næsten) perfekt![...]
Uha det lyder spændende Smile

Virker alt andet end det med s/pdif-lyden?
Undertekster på både MPEG2- og MPEG4-kanalerne? Også ved optagelser (specielt MPEG4)? Er lyd og billede synkrone på optagelserne?
(Og en hel masse andre ting der har været nævnt som bugs i denne tråd)

Jeg har jo en Topfield nu, så jeg er lidt forkælet... LOL

-------------

Skrevet den: 03-November-2010 kl. 17:00
Forresten:
Længere oppe i tråden har der været snakket om DVB-T2 osv. i fremtiden. 
Det er der jo ikke nævnt noget om i specs til denne ClarkeTech, og jeg har ikke så meget forstand på det, men vil DVB-T2 evt. kunne modtages ved hjælp af en senere softwareopdatering, eller skal der en anden hardware til...?Ermm

-------------

Skrevet den: 03-November-2010 kl. 23:19

Har du ikke forbundet boksen via. HDMI? evt. gennem en receiver? For så er det jo klart at du ikke får lyd ved at vælge spdif...

Det er jeg godt klar over. På boksen kan du vælge mellem s/pdif og s/pdif HDMI. Men det kunne du jo ikke vide, da jeg ikke har nævnt det i overstående besked.

Jeg har selfølgelig valg s/pdif HDMI, da den er forbundet med hdmi til min receiver. Har også prøvet med toslink (og valgt s/pdif Wink). Det virker heller ikke. Problemet er at den ikke kan afspille he-aac. Den kan dog gengive kanalerne i almindelig pcm stereo, men så går jeg glip af surround lyden på DR HD. Og vil jeg høre AC3 lyd på f.eks. BBC HD, skal jeg ind i menuen og skifte om. Det er lidt bøvlet...., så nøjes indtil videre med  ganske almindelig stereo....

-------------
It's all one song!

Skrevet den: 03-November-2010 kl. 23:27

Forresten:
Længere oppe i tråden har der været snakket om DVB-T2 osv. i fremtiden. 
Det er der jo ikke nævnt noget om i specs til denne ClarkeTech, og jeg har ikke så meget forstand på det, men vil DVB-T2 evt. kunne modtages ved hjælp af en senere softwareopdatering, eller skal der en anden hardware til...?Ermm

Hej Jacob. Den kan ikke modtage dvb-t2. Hvorvidt (og hvornår) det bliver aktuel ved jeg ikke. En software update er nok ikke nok, men på hm-sat.de kan man købe diverse tunere andet hardware til Clarke-Tech, så måske (kun et gæt) kommer der en løs dvb-t2 tuner, som man kan bygge ind. Vi må se hvad tiden bringer. Indtil videre virker det som sagt, (næsten) helt perfekt! Clap

-------------
It's all one song!

Skrevet den: 03-November-2010 kl. 23:30
...Undertekster og tekst-tv virker også på både mpeg2 og mpeg4 kanaler...Smile

-------------
It's all one song!

Skrevet den: 04-November-2010 kl. 13:28

Mojn Old Black,

Har nu  besluttet mig for ikke at vente længere på en mpeg4-optager. Dit indlæg og følgende (tyske) review:
http://www.netzwelt.de/forum/sat-technik/95471-user-testbericht-clarke-tech-6600-sst-pvr-hdtv-2xdvb-s2-1xdvb-t.html - http://www.netzwelt.de/forum/sat-technik/95471-user-testbericht-clarke-tech-6600-sst-pvr-hdtv-2xdvb-s2-1xdvb-t.html
har fået mig til at lægge en ordre hos medinasat.de. Har i forvejen et par harddiske i overskud så jeg har købte den uden. 2400 kr. inkl. fragt. Så håber jeg at jeg bliver glad for den.

Jeg har et enkelt spørgsmål: manualen er ikke så detaljeret, så vedr. timeshift er jeg nysgerrig. Der står noget med "default 30 minutter". Betyder det at hvis den har været tændt i længere tid kan man altid kun gå 30 min. tilbage?  Og kan defaulten ændres?

Jeg har i mange år haft en Philips hd-recorder (analog ej satelit) der har en 6-timers buffer der automatisk starter når kassen tændes. Det har familien vænnet sig til og det ville være rart fortsat at have det.

Hilsen
Æ Synnejye fra Køffenhaun

Skrevet den: 04-November-2010 kl. 13:40
Oprindeligt skrevet af Jens K Jens K skrev:

Har nu  besluttet mig for ikke at vente længere på en mpeg4-optager. Dit indlæg og følgende (tyske) review:
http://www.netzwelt.de/forum/sat-technik/95471-user-testbericht-clarke-tech-6600-sst-pvr-hdtv-2xdvb-s2-1xdvb-t.html - http://www.netzwelt.de/forum/sat-technik/95471-user-testbericht-clarke-tech-6600-sst-pvr-hdtv-2xdvb-s2-1xdvb-t.html
har fået mig til at lægge en ordre hos medinasat.de.

Jeg har sørme også kastet mig ud i det efter jeg fandt netop samme review (iøvrigt det eneste brugbare jeg har kunnet finde Dead) - og efter en hyggelig snak med Old Black. Tak for den Handshake

Jeg bestilte dog min hos hm-sat.de, hvor jeg var godt tilfreds i forbindelse med købet af min nuværende Topfield TF5400 Combo for nogle år siden.
Nu venter jeg spændt på posten - og håber på at jeg bliver lige så glad for den, som jeg har været for Toppy'en Clap Jeg tvivler ærlig talt på det kan lade sig gøre, men lad os nu se... Tongue

I hører nærmere!

-------------

Skrevet den: 04-November-2010 kl. 14:12
Hej Griffel,

Ja, der fandt jeg den også, men den var 30€ dyrere, og det tiltrækker ikke os sønderjyder.

Desuden havde de den ikke på lager
     - du har måske købt den sidste  :-)

off topic: jeg havde engang en chef der sagde: "I sønderjyder er så nærige at det må være jer der har lært skotterne at spare!".    Jeg svarede pænt tak, det er jo altid rart med en chef der kan rose :-)

Jens K

Skrevet den: 04-November-2010 kl. 23:34
Oprindeligt skrevet af Jens K Jens K skrev:

Jeg har et enkelt spørgsmål: manualen er ikke så detaljeret, så vedr. timeshift er jeg nysgerrig. Der står noget med "default 30 minutter". Betyder det at hvis den har været tændt i længere tid kan man altid kun gå 30 min. tilbage?  Og kan defaulten ændres?

Jeg har i mange år haft en Philips hd-recorder (analog ej satelit) der har en 6-timers buffer der automatisk starter når kassen tændes. Det har familien vænnet sig til og det ville være rart fortsat at have det.

Hilsen
Æ Synnejye fra Køffenhaun

Mojn Jens ! Smile
Time shift tiden kan indstilles til max 120 min.

-------------
It's all one song!

Skrevet den: 04-November-2010 kl. 23:38
....fedt at det er flere der har besluttet sig for Clarke-Tech 6600. Håber i bliver lige så tilfreds som mig. Og er kun glad for at kunne hjælpe Smile

-------------
It's all one song!

Skrevet den: 05-November-2010 kl. 00:43

Det er jeg godt klar over. På boksen kan du vælge mellem s/pdif og s/pdif HDMI. Men det kunne du jo ikke vide, da jeg ikke har nævnt det i overstående besked.

Jeg har selfølgelig valg s/pdif HDMI, da den er forbundet med hdmi til min receiver. Har også prøvet med toslink (og valgt s/pdif Wink). Det virker heller ikke. Problemet er at den ikke kan afspille he-aac. Den kan dog gengive kanalerne i almindelig pcm stereo, men så går jeg glip af surround lyden på DR HD. Og vil jeg høre AC3 lyd på f.eks. BBC HD, skal jeg ind i menuen og skifte om. Det er lidt bøvlet...., så nøjes indtil videre med  ganske almindelig stereo....

Lige en rettelse. Den kan godt afspille he-aac. Men den nyeste firmware har de rettet teksten til Dolby HDMI og Dolby s/pdif. Hvilket jo også giver bedre mening (eller har jeg bare læst forkert hele tiden....?) Men lyden virker stadig ikke når jeg vælger Dolby HDMI.

Jeg er i mail kontakt med Clarke-Tech og de arbejder på sagen! Smile

-------------
It's all one song!

Skrevet den: 12-November-2010 kl. 11:28
Så fik jeg også min ClarkeTech 6600 med 1TB HDD med posten i går - købt hos hm-sat.de Big smile

Jeg har fået indstillet og tilsluttet den og har lavet et par prøveoptagelser - bare for at lære den lidt at kende.
Jeg var meget spændt på at se hvordan den er at betjene i forhold til min Topfield TF5400PVR Combo, og jeg må sige at den ligner den meget på mange punkter.

Timerindstillingen er ikke helt så fleksibel som på Topfield'en. CT 6600 kan indstilles til fast at tillægge start og sluttiderne 5, 10 eller 15 min i hver ende, men en direkte redigering af timerindstillinger var nemmere på Topfield'en, hvor man bare trykker REC to gange i EPG'en, så redigere manuelt. Det kan man også på CT 6600, men kun lidt ad en omvej...

Mit TV er et gammelt billedrørs B&O Avant (men dog med DolbyDigital-modul), så jeg benytter ikke HDMI men SCART-udgangen.
Indtil videre ser den ud til at kunne vise alt det den skal. Både MPEG2 og MPEG4 kører fint med undertekster og lyd, også DR HD. Og også på optagelser Clap Jeg har dog ikke foretaget længere optagelser endnu for at se, om lyd og billede følges ad hele vejen.

Nu skal jeg så bare have fundet ud af hvordan jeg får noget lyd ud af S/PDIF-udgangen og over i Avantens indgang. CT 6600 har optisk digital lydudgang, og jeg har købt mig en lille converter til coax ( http://kortlink.dk/8bw2 - http://kortlink.dk/8bw2  ), men TV'et registrerer ikke at jeg sætter stikket i.
Jeg har ikke rodet med digital lyd fra en TV-modtager før, men bliver S/PDIF-udgangen måske kun aktiveret når en TV-kanal sender en film med digital lyd? Question Så skal jeg jo bare vente.... +

Umiddelbart tror jeg sørme det er lykkedes at finde en afløser for Topfield'en for os, der både ser DVB-T og DVB-S Thumbs Up - I hvert fald FTA-programmerne...
I disse dage er BOXER-kanalerne jo åbne, men om man vil kunne bruge den til at se kanalerne med et kort senere skal jeg ikke kunne udtale mig om. Det ville dog være interessant at prøve.

Nu er vi jo så (mindst) to der har en ClarkeTech 6600 - en der kører via HDMI og en der bruger SCART, så spørg, hvis der er noget specifikt der skal afprøves Geek

-------------

Skrevet den: 12-November-2010 kl. 12:51

Er lige blevet ringet op fragtmanden at han har leveret pakken fra Medinasat.de på privatadressen.

Er ret så spændt på om Clarke-Tech HD 6600 kan lave op til forventningerne.

I hører mere i næste uge.

/Jens

Skrevet den: 12-November-2010 kl. 12:54
Hej Jacob! Tillykke med den nye receiver Smile

Hvis du vælger dolby s/pdif i receiverens audio menu, sender den både dolby digital og alm. pcm. Så der skulle være lyd på alle kanaler. Dog ikke på de danske mpeg 4 kanaler. Sidst jeg snakkede med clarke-tech arbejdede de på sagen.

-------------
It's all one song!

Skrevet den: 12-November-2010 kl. 13:29

Hej Jacob! Tillykke med den nye receiver Smile
Tak!! Jeg tror jeg bliver glad for den Big smile

Hvis du vælger dolby s/pdif i receiverens audio menu, sender den både dolby digital og alm. pcm. Så der skulle være lyd på alle kanaler. Dog ikke på de danske mpeg 4 kanaler. Sidst jeg snakkede med clarke-tech arbejdede de på sagen.

Dvs. jeg må finde en tysk kanal og se om TV'et reagerer på digital lyd så?

Hvordan har du forresten tilsluttet din(e) parabol(er)? Jeg har loopet min kabel fra indgang 1 til indgang 2 og indstillet det i opsætningen.
Men mon den så selv bestemmer hvilken tuner den vil bruge? Jeg kan da ikke vælge dem et sted...
Den opfører sig nøjagtigt som min Topfield gjorde. Den har to tunere (en DVB-T og en DVB-S) men kan godt optage to programmer samtidig fra samme tuner - hvis de bliver sendt på samme MUX.
Så ligenu har jeg vel ikke den store fordel af de tre tunere - eller hvad?

(Måske vi skulle oprette en ny tråd til vores nye CT 6600?)

-------------

Skrevet den: 12-November-2010 kl. 13:38

[/QUOTE]

Dvs. jeg må finde en tysk kanal og se om TV'et reagerer på digital lyd så?

[/QUOTE]

ikke nødvendigvis. Hvis du har valg dolby s/pdif i a/v ouput settings på clarke-tech'en, burde den også reagere på dr1, dr2 og tv2, da de sende i mpeg2. Hvis du indstiller digital audio til pcm, skulle alle kanaler gerne virke over s/pdif. Dog kun i stereo.

-------------
It's all one song!

Skrevet den: 12-November-2010 kl. 13:47

[/QUOTE griffel]

Hvordan har du forresten tilsluttet din(e) parabol(er)? Jeg har loopet min kabel fra indgang 1 til indgang 2 og indstillet det i opsætningen.
Men mon den så selv bestemmer hvilken tuner den vil bruge? Jeg kan da ikke vælge dem et sted...
Den opfører sig nøjagtigt som min Topfield gjorde. Den har to tunere (en DVB-T og en DVB-S) men kan godt optage to programmer samtidig fra samme tuner - hvis de bliver sendt på samme MUX.
Så ligenu har jeg vel ikke den store fordel af de tre tunere - eller hvad?

Jeg har indstillet den helt på samme måde. Nej fordelen ved tre tunere, kommer først når man har trukket to kabler fra sit lnb hovede. Så kan man optage og se lige hvad man vil over satellit. Clarke-Tech anbefaler dog at bruge loop funktionen, hvis man ikke har en lnb med to udgange.

Jeg bruger motor styring, så selv om jeg trækker to kabler, begrænser optagelser sig stadig til samme satellit. Men til mit forbrug, er loop løsningen helt perfekt Smile

(Måske vi skulle oprette en ny tråd til vores nye CT 6600?)

Rigtig god ide! Opretter du en?

[/QUOTE]

-------------
It's all one song!

Skrevet den: 13-November-2010 kl. 21:14

Rigtig god ide! Opretter du en?

Jep! Det er hermed gjort Smile

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=88806&PID=901556#901556 - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=88806&PID=901556#901556

Så håber jeg at vi kan samle alle informationer og erfaringer dér, så der bliver nemt at finde dem.

-------------

Skrevet af: Morild
Skrevet den: 14-November-2010 kl. 14:31
Hvad med Dune HD Max som også sælges her ved sælleskøb, er der nogen der har erfaringer/sammenligninger med den?

Skrevet den: 24-November-2010 kl. 16:10

Vedrørende ny tråd om CT6600:
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=88806&PID=901556#901556 - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=88806&PID=901556#901556

Første indlæg hermed at finde på den nye tråd!

/Jens K

Print side | Luk vindue