Print side | Luk vindue

iPhone-ejere forsikringssvindlere?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Apple udstyr
Forumbeskrivelse: Apple grej baseret på iOS som iPhones, iPads og iPod Touch
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=84663
Udskrevet den: 30-Januar-2025 kl. 23:05

Emne: iPhone-ejere forsikringssvindlere?
Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Emne: iPhone-ejere forsikringssvindlere?
Skrevet den: 14-August-2010 kl. 09:33
Nu har vi læst at iPhone jere angiveligt skulle få mere sex, end andre.
Men viser dette så, at iPhone-ejere også oftere er forsikringssvindlere?:

"DR1  S164  lør 14 aug   08:57:01
   13.august      dr.dk/nyheder   16:37

GAMLE IPHONES BLIVER STJÅLET          
Siden den nye iPhone blev lanceret, har
forsikringsselskaberne fået langt flere
anmeldelser fra kunder, som har fået  
stjålet eller ødelagt deres gamle     
iPhone                                

- Hos Codan ser vi en stigning i      
antallet af anmeldelser om den gamle  
iPhone, efter at den nye model er     
kommet, siger pressechef Mads Houe.   

Hos Alm. Brand er der sket over en    
fordobling af anmeldelser på skader og
tyverier.                             

I TopDanmark bliver den gamle telefon 
repareret eller den mistede telefon   
erstattet af en tilsvarende model,    
siger skadeschef Susanne Møllegaard."

M.v.h.

Svar:
Skrevet af: hansie
Skrevet den: 14-August-2010 kl. 09:47
har solgt mine 2 gamle iPhone   til fordel for de nye 4

Så jeg vil ikke kaldes svindler   

Skrevet af: matv88
Skrevet den: 14-August-2010 kl. 11:30
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

har solgt mine 2 gamle iPhone   til fordel for de nye 4

Så jeg vil ikke kaldes svindler   

Samme herSmile

-------------
Panasonic TX-P42X10Y · Samsung HT-P1200 · Logitech SqueezeBox Duet · Nintendo Wii · DViCO TViX 6600N · Apple iPhone 4 · Zaptor

Skrevet af: Skyum
Skrevet den: 14-August-2010 kl. 12:16
Det er da bemærkelsesværdigt, men ligefrem at kalde Iphoneejere for forsikringssvindlere er nok lige i overkantenWink

-------------
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3

Skrevet den: 14-August-2010 kl. 13:08
det mener Henrik B åbenbart !    

Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 14-August-2010 kl. 13:22
Jeg har også hørt nogle i min omgangskreds nævne at man bare lige kunne "tabe" telefonen og så få penge til næsten at kunne købe iPhone 4.

"De kan vel ikke kræve at man køber en gammel model" (de som værende forsikringsselskaberne)

Jeg synes det er usmageligt... Angry

Jeg tror lige jeg taber min Onkyo 605, for så kan jeg få penge til en 609... Wacko

Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 14-August-2010 kl. 13:54

Hvordan kommer du frem til dén konklusion?

M.v.h.

Skrevet den: 14-August-2010 kl. 13:59
din overskrift !!

Men hvorfor ikke bare sælge dem i den blå...   Mine blev solgt meget hurtigt med stor efterspørgsel

Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 14-August-2010 kl. 14:29

din overskrift !!

efterspørgsel

Den er da ikke så stødende som i får det til at lyde - det er ikke alle iphone brugere som er forsikringssvindlere. Bare at der er nogle som er nogle nedern typerWink - hvad ellers får du ud af de facts?

Skrevet af: mufcdk1974
Skrevet den: 14-August-2010 kl. 14:57
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

din overskrift !!

efterspørgsel

Den er da ikke så stødende som i får det til at lyde - det er ikke alle iphone brugere som er forsikringssvindlere. Bare at der er nogle som er nogle nedern typerWink - hvad ellers får du ud af de facts?

Overskriften skærer alle iPhone ejere over en kam. Ekstra Bladet og Se & Hør kunne ikke gøre det bedre.

-------------
http://www.invelos.com/DVDCollection.aspx/martin1974 - Film samling (Opdateret den 26/11-09)

Skrevet den: 14-August-2010 kl. 14:59
Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:

din overskrift !!

efterspørgsel

Overskriften skærer alle iPhone ejere over en kam. Ekstra Bladet og Se & Hør kunne ikke gøre det bedre.
Enig Wink  PS.   Har stadig min Iphone LOL

-------------
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3

Skrevet den: 14-August-2010 kl. 15:00
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Jeg har også hørt nogle i min omgangskreds nævne at man bare lige kunne "tabe" telefonen og så få penge til næsten at kunne købe iPhone 4.

"De kan vel ikke kræve at man køber en gammel model" (de som værende forsikringsselskaberne)

Jeg tror lige jeg taber min Onkyo 605, for så kan jeg få penge til en 609... Wacko

Forsikringsselskabet vil give dig penge som svarer til hvad den model koster, som du har anmeldt som bestjålet.
Hvad du så bruger pengene til rager ikke forsikringsselskabet.

-------------
http://www.invelos.com/DVDCollection.aspx/martin1974 - Film samling (Opdateret den 26/11-09)

Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 14-August-2010 kl. 15:18
Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Det er da bemærkelsesværdigt, men ligefrem at kalde Iphoneejere for forsikringssvindlere er nok lige i overkantenWink

Nu komme det sig af, at forsikrings selskaber, har kunne konstater at der blive mælde flere 3G og 3GS miste, når der komme en ny iPhone på marked, og det er så lidt mystik.

Men ellers så ville må få en ny 3G eller en 3GS som erstatning for den miste 3G, 3GS og ikke en iPhone 4.

Og mobiltelefon miste jo hurtig værdien, så en mobiltelefon der er fx. 3 måneder gamle ville man lange fra få fuld erstatning for. 

Skrevet den: 14-August-2010 kl. 15:19

Forsikringsselskabet vil give dig penge som svarer til hvad den model koster, som du har anmeldt som bestjålet.
Det kan være de skulle begynde at genanskaffe telefonerne,således at man IKKE kunne spekulere i om der var nogle der var blevet fristet Wink På den måde ville kunden være stillet lige så godt som før skaden, og det er jo det forsikring går ud påSmile

-------------

Skrevet den: 14-August-2010 kl. 15:33

Det kan være de skulle begynde at genanskaffe telefonerne,således at man IKKE kunne spekulere i om der var nogle der var blevet fristet Wink På den måde ville kunden være stillet lige så godt som før skaden, og det er jo det forsikring går ud påSmile

Det er da ligegyldig om du får pengene som svarer til hvad en 3GS koster eller om du får en ny 3GS.
Iøvrigt skal der sikkert også trækkes en selvrisiko fra.

-------------

Skrevet den: 14-August-2010 kl. 15:39

din overskrift !!

efterspørgsel

Nej, men hvorfor gå så meget op i hvad overskriften siger? - Den har kun til formål at få dig til at klikke ind på tråden, hvilket da er lykkedesLOL

Skrevet den: 14-August-2010 kl. 15:46

din overskrift !!

efterspørgsel

Nej, men hvorfor gå så meget op i hvad overskriften siger? - Den har kun til formål at få dig til at klikke ind på tråden, hvilket da er lykkedesLOL

Fordi jeg ikke bryder mig om at blive sat i bås med folk der snyder.
Det kan godt være sådan noget ikke genere dig, og det må du om, men herinde behøver vi vel ikke nødvendigvis henvende os til laveste fællesnævner, for at få vores budskab ud.

-------------

Skrevet af: mkirkelund
Skrevet den: 14-August-2010 kl. 16:04

din overskrift !!

efterspørgsel

Fordi jeg ikke bryder mig om at blive sat i bås med folk der snyder.
Det kan godt være sådan noget ikke genere dig, og det må du om, men herinde behøver vi vel ikke nødvendigvis henvende os til laveste fællesnævner, for at få vores budskab ud.

Du har vidst overset spørgsmålstegnet, det er altså ikke et udråbstegn. LOL

Skrevet af: Hother
Skrevet den: 14-August-2010 kl. 16:09
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

M.v.h.
Se, nu har selv jeg en Iphone 4 på vej, og jeg vil da nødigt have, at man af den årsag stiller spørgsmål om, hvorvidt jeg er en forsikringssvindler - og det er det over skriften gør, stiller spørgsmål ved om Iphone-ejere er forsikringssvindlere? Smile

Nu ved jeg jo godt, at det måske ikke helt er på den led du mener det. Indrømmet, det er da lidt pudsigt det forsikringsselskaberne opleverShocked

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.

Skrevet den: 14-August-2010 kl. 16:21

Det er da ligegyldig om du får pengene som svarer til hvad en 3GS koster eller om du får en ny 3GS.

Som nogle har været inde på, hvis folk bare fik en ny 3GS telefon, hvis de fik den gamle smadret. Så ville folk måske holde op med at smadre deres telefoner, når der kom en ny Iphone på markedet.

Det er at kappe hovedet af slangen og forsikringen har faktisk stillet den uforrettede bedre end hvis han havde fået penge med nedslag og selv skulle ud og finde en billig telefon. Smile

Skrevet den: 14-August-2010 kl. 16:27

Som nogle har været inde på, hvis folk bare fik en ny 3GS telefon, hvis de fik den gamle smadret. Så ville folk måske holde op med at smadre deres telefoner, når der kom en ny Iphone på markedet.

Det er at kappe hovedet af slangen og forsikringen har faktisk stillet den uforrettede bedre end hvis han havde fået penge med nedslag og selv skulle ud og finde en billig telefon. Smile

Nu har de fleste forsikringsselskaber jo også nedskrivning indskrevet i deres forsikringesbetingelser, om det så gælder ved tyveri skal jeg lade være usagt, men det gælder ihvertfald hvis dine ting går i stykker og skal erstattes af noget nyt.

-------------

Skrevet den: 14-August-2010 kl. 16:39

Nu har de fleste forsikringsselskaber jo også nedskrivning indskrevet i deres forsikringesbetingelser, om det så gælder ved tyveri skal jeg lade være usagt, men det gælder ihvertfald hvis dine ting går i stykker og skal erstattes af noget nyt.

Forsikringsselskaber nedskrivning jo alt indbo i deres forsikringesbetingelser, også efter hvor hurtig at de taber i værdig, her taber en mobiltelefon mere end andre ting, dette gælde også ved tyveri.

Så det normale er at se hvad en tilsvare ting koste brugt, også skal man nok regne med at Forsikringsselskaber give en pris under denne pris.

Så efter nogle år, for man nul kroner udbetale på grund af en give tinge er nedskrivning til nul.

Skrevet den: 14-August-2010 kl. 16:50
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Forsikringsselskaber nedskrivning jo alt indbo i deres forsikringesbetingelser, også efter hvor hurtig at de taber i værdig, her taber en mobiltelefon mere end andre ting, dette gælde også ved tyveri.

Så det normale er at se hvad en tilsvare ting koste brugt, også skal man nok regne med at Forsikringsselskaber give en pris under denne pris.

Så efter nogle år, for man nul kroner udbetale på grund af en give tinge er nedskrivning til nul.

Vrøvl.
Forsikringsselskaber tjekker ikke brugtpriser. Hvis den ting du anmelder til dit selvskab ikke længere findes, så går de udfra hvad et tilsvarende produkt koster som NY.

Du har dog helt ret i at for ældre ting, kan nedskrivningen og selvrisiko betyde at du intet får.

-------------

Skrevet den: 14-August-2010 kl. 17:03
Mit Forsikringsselskaber taget hensyns til hvilken produkt det er tale om, og et produkt som en mobiltelefon blive nedskrevet hurtigere end andre ting. 

Det er nok rigtig at de tjekker hvad en tilsvarende produkt koster som nyt af, plus de så nedskrive dette efter hvilken type produkt det er tale om og hvor gamle det er, der finde sikker en liste som Forsikringsselskaber gå efter. 

Skrevet den: 14-August-2010 kl. 17:06
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

M.v.h.
Se, nu har selv jeg en Iphone 4 på vej, og jeg vil da nødigt have, at man af den årsag stiller spørgsmål om, hvorvidt jeg er en forsikringssvindler - og det er det over skriften gør, stiller spørgsmål ved om Iphone-ejere er forsikringssvindlere? Smile

Nu ved jeg jo godt, at det måske ikke helt er på den led du mener det. Indrømmet, det er da lidt pudsigt det forsikringsselskaberne opleverShocked

Se, nu står der heller ikke "Alle iPhone-brugere, såsom John, er forsikringssvindlere!!"..

Hvordan kan man have så ondt i røven over en overskrift? - Man er blevet opmærksom på at der anmeldes mange iPhones op til lanceringen af den nye, hvilket er yderst pudsigt - men det betyder ikke at i alle er svindlere. 

Kan man blive mere sur over en overskrift?Confused

Skrevet af: matv88
Skrevet den: 14-August-2010 kl. 17:16
Der skal godt nok ikke meget til Tongue

-------------
Panasonic TX-P42X10Y · Samsung HT-P1200 · Logitech SqueezeBox Duet · Nintendo Wii · DViCO TViX 6600N · Apple iPhone 4 · Zaptor

Skrevet den: 14-August-2010 kl. 17:17

Mit Forsikringsselskaber taget hensyns til hvilken produkt det er tale om, og et produkt som en mobiltelefon blive nedskrevet hurtigere end andre ting. 

Det er nok rigtig at de tjekker hvad en tilsvarende produkt koster som nyt af, plus de så nedskrive dette efter hvilken type produkt det er tale om og hvor gamle det er, der finde sikker en liste som Forsikringsselskaber gå efter. 

Nu ved jeg ikke lige hvordan det er med mobiltelefoner, men vi havde et Canon 20D spejlrefleks kamera, der var over 1 år gammel og som blev stjålet af en tricktyv. Vi fik alt erstattet fra forsikringen uden spørgsmål.
Det eneste var vores 5 års total forsikring til 1000 kr igennem et andet selskab. De ville ikke overføre forsikringen til det nye kamera på trods af at det var et nyt kamera. De ville heller ikke dække tyveriet - det skulle vores indbosforsikring erstatte. Så der er en tyv et sted ude i verden med et 5års totalforsikret kamera. Ouch Wacko

Men jeg er superglad for vores forsikringsselskab, der har aldrig været det mindste problem med dem, de gange det er gået galt. Jeg er én af de kunder som de sikkert ikke tjener så meget på med mit uheld. Cry

Skrevet den: 14-August-2010 kl. 17:40

Nu ved jeg ikke lige hvordan det er med mobiltelefoner, men vi havde et Canon 20D spejlrefleks kamera, der var over 1 år gammel og som blev stjålet af en tricktyv. Vi fik alt erstattet fra forsikringen uden spørgsmål.
Det eneste var vores 5 års total forsikring til 1000 kr igennem et andet selskab. De ville ikke overføre forsikringen til det nye kamera på trods af at det var et nyt kamera. De ville heller ikke dække tyveriet - det skulle vores indbosforsikring erstatte. Så der er en tyv et sted ude i verden med et 5års totalforsikret kamera. Ouch Wacko

Men jeg er superglad for vores forsikringsselskab, der har aldrig været det mindste problem med dem, de gange det er gået galt. Jeg er én af de kunder som de sikkert ikke tjener så meget på med mit uheld. Cry

Der kan jo desværre være stor forskel mellem hvad et forsikringsselskab dække og med hvor meget, og tit skal man nok lige tjekke sit forsikringsselskab og se om man også skal havde en tillægges forsikring til at dække dit og dat som den normal forsikring ikke dække, jeps det er en jungle der ude, især når det komme til forsikring Cry

Måske kunne det værre en ide for www.recordere.dk at lave en list over de forsikringsselskab der er bedste af stå i hvis man er eje af billede, lyd og foto, som en service til bruge af dette forum, bare en ide Wink

Skrevet den: 14-August-2010 kl. 19:10

Det er som Startrek rigtig siger forskellig fra selskab til selskab hvor meget nedskrivningen er, og hvor gammel et produkt skal være før der er en nedskrivning.

Hos mit starter nedskrivningen efter 2 år.

Jeg har lige afsluttet en forsikringssag og noget af det første mit forsikringsselskab spurgte om var jeg allerede havde modtaget en forsikringssum andet steds fra. Hvis det var tilfældet dækkede selskabet ikke.
Det er derfor altid en god ide at undersøge om ens indboforsikring dækker det samme, som de tillægsforsikringer der sælges sammen med produkterne.

-------------

Skrevet af: Brasch
Skrevet den: 14-August-2010 kl. 21:55

nu er der jo selvskaber, hvor du kan vælge forsikring udenselvrisiko mod en noget højere pris. Jeg kunne ikke forestille mig at dem der laver forsikringssvindel i denne størrelsesorden var dem der havde 5000 i selvrisiko - tværtimod.

Skrevet af: 'DLG'
Skrevet den: 15-August-2010 kl. 08:58
Vidste ikke at alle os iPhone ejere havde tid til at svindle med forsikringen, ja med alt den sex som vi åbenbart får. LOL

Men jeg blev nu ikke helt overrasket da jeg hørte denne historie i radioen. Selvfølgelig er der nogen der snyder med forsikringen. Sådan har det desværre altid været.
Så må vi iPhone ejere der ikke snyder (det må være os der får al den sex man hører om Tongue) håbe at dem der snyder får den samme udgave som den de fik 'stjålet/smadret/tabt i vandmasserne efter skybruddet i Kbh/hugget af Påskeharen, osv...', minus deres selvrisiko, så de ender tilbage hvor de var. Alstå uden en iPhone4 men tilgengæld en lang næse. Clap

-------------
Niarn om en Mustang GT:
Den ser jo bare ud som om den har lyst til at slå dig ihjel ikk?
Det ligner bare en bil der har lyst til at flå hovedet af dig altså.

Skrevet af: Allan Olesen
Skrevet den: 15-August-2010 kl. 10:48

Overskriften skærer alle iPhone ejere over en kam.

Sjovt. Den kritik hørte jeg ikke, da overskriften var "iPhone-ejere får mere sex".

Enhver nogenlunde intelligent læser kan sagtens finde ud af forskellen på "iPhone-ejere er forsikringssvindlere?" og "Alle iPhone-ejere er forsikringssvindlere?"

Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 15-August-2010 kl. 11:12
Tallene fra forsikringsselskaberne er jo ret håndgribelige, så hvorfor tage sådan på vej? Selvfølgelig vil der være nogen derude, som vil forsøge at fuske sig til en ny model hvis de kan. Jeg kan slet ikke se hvordan man kan tro andet? Hvem herinde har ikke på ét eller andet tidspunkt hørt en kommentar ang. eks. tillægsforsikringer, der gik i retning af "... og så smider man jo bare lige den bærbare/kameraet/TV'et/... på gulvet når man vil have et nyt"? Selvom de fleste siger det i sjov, så er der da selvfølgelig nogen derude, som praktiserer det, og pga. hypen omkring iPhone 4, så er det jo ret nemt at sammenkoble disse tilfælde med lanceringsdatoen. 

Jeg har selv mistet en iPhone til tyngdekraften og dengang blev den erstattet med et beløb svarende til indkøb af en 3G uden SIM-lås (jeg mistede en Silverback). Ironisk nok ville jeg langt hellere have den gamle model igen dengang, men det kunne man jo ikke få i DK uden at købe den brugt...

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet

Skrevet den: 15-August-2010 kl. 11:47
Oprindeligt skrevet af Brasch Brasch skrev:

nu er der jo selvskaber, hvor du kan vælge forsikring udenselvrisiko mod en noget højere pris. Jeg kunne ikke forestille mig at dem der laver forsikringssvindel i denne størrelsesorden var dem der havde 5000 i selvrisiko - tværtimod.

....og derfor jeg skrev: sikkert.

Hos Topdanmark er der som udgangspunkt ikke selvrisiko på indbo, mens nogle af deres tillægssforsikringer til indbo, er der selvrisiko.

-------------

Skrevet den: 15-August-2010 kl. 11:50
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Overskriften skærer alle iPhone ejere over en kam.

Sjovt. Den kritik hørte jeg ikke, da overskriften var "iPhone-ejere får mere sex".

Nu er det jo sjældent nogen der brokker sig over noget positivt.

Enhver nogenlunde intelligent læser kan sagtens finde ud af forskellen på "iPhone-ejere er forsikringssvindlere?" og "Alle iPhone-ejere er forsikringssvindlere?"

Og så er der dem der ikke kan.

-------------

Skrevet den: 15-August-2010 kl. 11:51
Oprindeligt skrevet af Yakken Yakken skrev:

Tallene fra forsikringsselskaberne er jo ret håndgribelige, så hvorfor tage sådan på vej? Selvfølgelig vil der være nogen derude, som vil forsøge at fuske sig til en ny model hvis de kan. Jeg kan slet ikke se hvordan man kan tro andet?

Hvem har sagt at der ikke foregår forsikringssvindel?

-------------

Skrevet den: 15-August-2010 kl. 13:17

Og så er der dem der ikke kan.

Ja, det er dem, der falder uden for den kategori af læsere, som jeg nævnte.

Skrevet den: 15-August-2010 kl. 13:57
Det er fedt at læse Apple-relaterede tråde - de er nu de bedsteLOL

Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 15-August-2010 kl. 14:02
Det er lissom rygerne, de er ikke så frelste Tongue

Skrevet den: 15-August-2010 kl. 16:49

Oprindeligt skrevet af Yakken Yakken skrev:

Tallene fra forsikringsselskaberne er jo ret håndgribelige, så hvorfor tage sådan på vej? Selvfølgelig vil der være nogen derude, som vil forsøge at fuske sig til en ny model hvis de kan. Jeg kan slet ikke se hvordan man kan tro andet?

Hvem har sagt at der ikke foregår forsikringssvindel?
Hvad er problemet så? Der står jo ikke at alle iPhone-ejere svindler, men hvis du nu er med på, at der nok er nogen derude der gør, så er ordlyden af denne tråd jo fin nok?

-------------

Skrevet den: 15-August-2010 kl. 16:59
Det er åbenbart blevet moderne at læse et underforstået "alle" ind i andres udsagn, så man kan føle sig forurettet - uanset om det handler om (alle) rumænere, (alle) muslimske onkler eller (alle) iPhone-ejere.

Skrevet den: 15-August-2010 kl. 17:17

Det er åbenbart blevet moderne at læse et underforstået "alle" ind i andres udsagn, så man kan føle sig forurettet - uanset om det handler om (alle) rumænere, (alle) muslimske onkler eller (alle) iPhone-ejere.

.....eller også skulle trådstartere og journalister lære at formulere sig bedre, og det var så de sidste ord fra mig i den sag.

-------------

Skrevet den: 15-August-2010 kl. 17:27

Ved godt at det er at flame - men kunne ikke dy mig LOL

Skrevet den: 15-August-2010 kl. 17:29
Men uanset hvad, så er man altid stillet dårligere når sagen har været igennem sit forsikringsselskab...

Se bare iPhone 3 brugerne, de mister en telefon og får erstattet den frivilligt med én som har defekt antenne... Thumbs Up

Skrevet af: jonaskp
Skrevet den: 15-August-2010 kl. 17:56

Se bare iPhone 3 brugerne, de mister en telefon og får erstattet den frivilligt med én som har defekt antenne... Thumbs Up
Here we go again... Confused

Skrevet den: 15-August-2010 kl. 18:07

.....eller også skulle trådstartere og journalister lære at formulere sig bedre, og det var så de sidste ord fra mig i den sag.

LOL

Skrevet af: Slettet_120331
Skrevet den: 15-August-2010 kl. 19:46
Havde du været glad hvis der havde stået nogle foran? Hvis man ikke kan sortere i sådanne overskrifter nu om dage tror jeg tit man bliver meget skuffet når man læser indholdet :D

Skrevet af: Krjstoff
Skrevet den: 15-August-2010 kl. 19:58

Ved godt at det er at flame - men kunne ikke dy mig LOL

LOL! LOL LOL

PS: I relation til tråden, så har jeg selv lige købt en iPhone 4 og solgt min gamle 8GB 3G'er. Det tog ikke mere end en times tid at sælge den til en tilfredsstillende pris, så jeg fatter ikke at der er nogen der gider bruge al den tid og energi på at forsøge at forsikringssvindle sig til pengene.

Derudover kan jeg ikke lade være med at more mig lidt over hvor mange der tilsyneladende får bragt deres pis i kog over den meget generaliserende udtalelse. Hvis man holder sin egen sti ren, kan man vel bare trække på skuldrene og tænke: "Ignorante fjols...".

-------------
| Synology DS412+ | ATV4 | PS4 | Onkyo 507 | System Audio 2.1 | Logitech Smart Control |

Skrevet den: 15-August-2010 kl. 20:41
De fleste nyheder er jo skrevet på denne måde, så selvom den er genereliserende, så er det jo blot skrivemåden man bruger i dag. Man siger jo også latterlige ting som "på sigt", hvor det så må være op til den enkelte at tolke om der skulle have været "kort " eller "lang" foran.

-------------

Skrevet den: 15-August-2010 kl. 20:49

Man sige jo at døde skal havde en årsag, så derfor kan man få det ud af denne tråd, at selvfølgelige er alle iPhone eje forbryder og selvfølgelige skal alle forsikringsselskaber ikke dække en iPhone uden at man tjene en dyr tillægges forsikrings kun for iPhone LOLLOLLOL

Får sikker på puklen for at havde skrive en i Apple tråd, fy, fy det må man ikke ikke når man hedder StarTrek Embarrassed

Skrevet den: 15-August-2010 kl. 20:51
Oprindeligt skrevet af Briam Briam skrev:

Havde du været glad hvis der havde stået nogle foran? Hvis man ikke kan sortere i sådanne overskrifter nu om dage tror jeg tit man bliver meget skuffet når man læser indholdet :D

Sådan er live, det samme gælde for billede og lyd udstyr, her er indholdet sjælden det samme som det reklame sige.

Skrevet af: Sionic
Skrevet den: 15-August-2010 kl. 21:19
Spørgsmålet er vel om det samme sker når der kommer nye modeller fra andre mobilmærker? Er det bare (igen!) en mere interessant "nyhed" når det er Apple/iPhone det drejer sig om?

Skrevet den: 15-August-2010 kl. 21:26
Problemet er jo, at der ikke findes ligeså mange enkeltstående mobiler, som du kan lave statistik på, som der gør med iPhone. Apple har én telefon, som ret nemt kan trackes hos teleselskaberne og ret hurtigt vil give udslag da der er mange i omløb. Der er uden tvivl også andre mærker, hvor det samme sker, men typisk så har andre producenter flere forskellige modeller, og der er knapt så mange der har samme model og det vil nok være sværere at se hvad der er et boom i skadesanmeldelser og hvad der blot er sæsonbetonet.

-------------

Skrevet den: 15-August-2010 kl. 21:27
Oprindeligt skrevet af Sionic Sionic skrev:

Spørgsmålet er vel om det samme sker når der kommer nye modeller fra andre mobilmærker? Er det bare (igen!) en mere interessant "nyhed" når det er Apple/iPhone det drejer sig om?

Uden tvivl det ikke kun er Apple-brugere som laver stuntet. Jeg har snakket med en del som udelukkende køber de udvidede forsikringer for at kunne skaffe en ny og bedre model (det værende telefon, stationær, bærbar eller hvidevarer!) ved at deres udstyr går i stykker, enten fordi den blev stjålet, fik en vandskade eller fordi nogle havde tisset på Hr. Tyngdekrafts sukkermad.

Jeg tror grunden til det er mere interessant med Apple er fordi deres brugere reagerer kraftigt på sådanne udsagn. Det er det som gør trådene så underholdende.

Skrevet den: 15-August-2010 kl. 21:39
Apple kan være total ligeglade, de skovle penge ind Ermm

http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=4078&zoneid=5

Men Apple er nok det meste omtale elektronik mærke i verden, og som Apple sikke tænke så er dårlig omtale bedre end ingen omtale Confused

Skrevet den: 15-August-2010 kl. 23:33

Men Apple er nok det meste omtale elektronik mærke i verden, og som Apple sikke tænke så er dårlig omtale bedre end ingen omtale Confused
Hvad har det her overhovedet med Apple at gøre?
Det er jo forsikringsselskaberne der betaler for en ny telefon.

Jeg fatter ikke at du bare bliver ved og ved... Confused

Skrevet af: Simon R.
Skrevet den: 16-August-2010 kl. 09:24

LOL Nogen, der ved hvad "hjernedød" hedder på latin?

Skrevet af: Simon R.
Skrevet den: 16-August-2010 kl. 09:27
.

Skrevet af: Notfast
Skrevet den: 16-August-2010 kl. 13:01

LOLLOL

Fed tråd.
Nu vil jeg også kaste nogle input ind i den LOL

Det er klart at apple ejer får mere sex... eller skal jeg sige "give" mere sex?
Alt det sex de skal have med deres forsikringsagent for "smøre" ham, for at få dækket deres "bort kommende" telefon LOL

-------------
.....

Skrevet af: Notfast
Skrevet den: 16-August-2010 kl. 13:02

Jeg tror grunden til det er mere interessant med Apple er fordi deres brugere reagerer kraftigt på sådanne udsagn. Det er det som gør trådene så underholdende.
For at citere en eller anden film :
That's a BINGO !

Tror faktisk at det er en af Terminator filmene 1 eller 2 måske?

-------------
.....

Skrevet af: thokra
Skrevet den: 16-August-2010 kl. 13:15

Der er nogen som misforstår et eller andet med forsikring. Nu sidder jeg og behandler skader og kender alt om erstatningsprincippet på erhverv og privat.

Man erstatter med prisen for en tilsvarende mobil med fradrag for evt. værdiforringelse.

På erhvervsforsikring kan man fradrage i erstatningen når genstanden er over 1 år mens
privatforsikringer som regel først afskriver efter det 2 år.

Det er helt afgørende om der sker en skade som følge af tyveri, tab eller kortslutning, der er væsentlige variationer i dækning og selvrisiko på de forskellige skadetyper.

Hvis en iPhone er f.eks. 2-3 år gammel, så erstatter man typisk for tilsvarende mobil 3GS = 3GS, 3G = 3G, iPhone 4 = iPhone 4 (opslag på mobilpriser.dk eller databaser "Scalepoint") og derefter fradrag i erstatningen efter afskrivningstabeller eller sund fornuft.

Skrevet den: 16-August-2010 kl. 14:21
Men thokra, en del har en elektronikforsikring eller en indboforsikring som bevirker, at der ikke afskrives det første år - nogle hele 2 år. Dvs du kan lave det samme nummer og få fuld erstatning minus evt. selvrisiko.

Og selvom man måske ikke får det fulde beløb kan den anmeldte telefon sælges på dba, hvor der er nogle (*ahem*) som villigt betaler over 3k for en brugt telefon.

Skrevet den: 16-August-2010 kl. 14:23
Oprindeligt skrevet af Simon R. Simon R. skrev:

LOL Nogen, der ved hvad "hjernedød" hedder på latin?

Du tænke på Apple bruger/køber LOLLOLLOLLOL

Så "hjernedød" hedder på latin, må hedde Apple Wink

Skrevet den: 16-August-2010 kl. 14:45

Du tænke på Apple bruger/køber LOLLOLLOLLOL

Så "hjernedød" hedder på latin, må hedde Apple Wink
Sjovt, det var slet ikke sådan jeg opfattede hans indlæg...

Skrevet af: Sionic
Skrevet den: 16-August-2010 kl. 14:46
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

For at citere en eller anden film :
That's a BINGO !

Tror faktisk at det er en af Terminator filmene 1 eller 2 måske?

Men trådene har jo intet at gøre med nyhederne omkring Apple i medierne, vel?

Print side | Luk vindue