Print side | Luk vindue

Bilkas Expertpanel en hjælp eller vildledning??

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: LED TV - LCD TV
Forumbeskrivelse: Forum for LED TV - LCD TV
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=84697
Udskrevet den: 25-April-2024 kl. 12:41


Emne: Bilkas Expertpanel en hjælp eller vildledning??
Skrevet af: ojr5896
Emne: Bilkas Expertpanel en hjælp eller vildledning??
Skrevet den: 15-August-2010 kl. 10:11

Sad for sjov skyld lige og kiggede forskellige spørgsmål/svar fra Elektronik Eksperten i Bilka, her er et af svarne:

Hvad er LED og LCD, og hvad er forskellen?

Ekspertsvar:
Hej Jan

Den store forskel på LED og LCD, tykkelsen og bredden, forklaring følger.

I LCD sidder der lamper rundt i kanten af panelet / skærmen, groft sagt et lysstofrør, i siden af TVet. Lyset bliver så reflekteret ind på nogle krystallerne der sidder bagskærmen.

På LED sidder der en masser små lys bag Panelet(skærmen) og skyder lys ind på nogle krystaller.
I det lyset bliver sendt direkte ind, gør det at man bedre kan begrænse eller helt lukke for lyset.
Dette medføre at f.eks. sort kan blive mere sort osv. På denne måde får du et væsentligt skarpere billede.
Desuden risikere man heller ikke at få en skæv lysfordeling på sit TV.


MVH Steffen
 
Læs videre på http://bilkaekspertpanel.dk - http://bilkaekspertpanel.dk
 
Der er lidt sjov læsning ind i mellemLOL


-------------
LG 47SL8500 - DM8000
JVC DLA-30X
Panasonic DMP-BDT310
Pioneer DVR-LX61D



Svar:
Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 15-August-2010 kl. 11:15
De skriver også at man får bedre billedkvalitet ved et Full HD TV kontra et HD ready TV.

Det er vel ikke altid sandt?! 


Skrevet af: HeartWare
Skrevet den: 15-August-2010 kl. 11:32
Teknisk set, jo (hvis kildematerialet er Full-HD).

Om du så rent praktisk kan se forskel er en anden snak. Her siges det, at med mindre du sidder meget tæt på dit TV, så skal du op på den anden side af 40" før du reelt kan se nogen forskel på et HD Ready og et Full-HD TV.

Er kildematerialet SD, så vil du jo ikke kunne få bedre kvalitet end det, så her er kavlitetsforskellen ikke afhængig af panelets opløsning, men om kvaliteten af den chip i TV'et, der foretaget opskaleringen fra SD til HD.

-------------
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver


Skrevet af: Bruger udmeldt 31
Skrevet den: 15-August-2010 kl. 11:37
Oprindeligt skrevet af ojr5896 ojr5896 skrev:

Sad for sjov skyld lige og kiggede forskellige spørgsmål/svar fra Elektronik Eksperten i Bilka, her er et af svarne:

Hvad er LED og LCD, og hvad er forskellen?

Ekspertsvar:
Hej Jan

Den store forskel på LED og LCD, tykkelsen og bredden, forklaring følger.

I LCD sidder der lamper rundt i kanten af panelet / skærmen, groft sagt et lysstofrør, i siden af TVet. Lyset bliver så reflekteret ind på nogle krystallerne der sidder bagskærmen.

På LED sidder der en masser små lys bag Panelet(skærmen) og skyder lys ind på nogle krystaller.
I det lyset bliver sendt direkte ind, gør det at man bedre kan begrænse eller helt lukke for lyset.
Dette medføre at f.eks. sort kan blive mere sort osv. På denne måde får du et væsentligt skarpere billede.
Desuden risikere man heller ikke at få en skæv lysfordeling på sit TV.


MVH Steffen
 
Læs videre på http://bilkaekspertpanel.dk - http://bilkaekspertpanel.dk
 
Der er lidt sjov læsning ind i mellemLOL

Hvad er det som er så sjovt/forkert ved ovenstående svar?

Det kunne måske være forklaret lidt anderledes, men decideret forkert er det vel ikke.


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 15-August-2010 kl. 12:22
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:


Hvad er det som er så sjovt/forkert ved ovenstående svar?
 
I det lyset bliver sendt direkte ind, gør det at man bedre kan begrænse eller helt lukke for lyset.

Det kan man for så vidt også med CCFL.


Dette medføre at f.eks. sort kan blive mere sort osv. På denne måde får du et væsentligt skarpere billede.

Hvorfor giver bedre sort et skarpere billede?

Desuden risikere man heller ikke at få en skæv lysfordeling på sit TV.

TV med Edge LED er _netop_ kendt for ujævn lysfordeling.
 
Og hvorfor ikke nævne strømforbruget, hvis man er i gang med at forklare forskellen på CCFL og LED?
 
Bortset fra dét, så er lige præcist dette svar nu ikke det mest hjælpeløse. Når der linkes til en spansk manual, henvises til et link man ikke lige fik lagt ind, eller fortæller at Bilka ikke sælger Toslink kabler (hvilket er forkert), så kan man da godt spørge sig selv hvad værdien af en sådan online hotline-funktion er.


-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 15-August-2010 kl. 12:25
Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Teknisk set, jo (hvis kildematerialet er Full-HD).

Om du så rent praktisk kan se forskel er en anden snak. Her siges det, at med mindre du sidder meget tæt på dit TV, så skal du op på den anden side af 40" før du reelt kan se nogen forskel på et HD Ready og et Full-HD TV.

Er kildematerialet SD, så vil du jo ikke kunne få bedre kvalitet end det, så her er kavlitetsforskellen ikke afhængig af panelets opløsning, men om kvaliteten af den chip i TV'et, der foretaget opskaleringen fra SD til HD.
 
_Alt andet lige_ så giver højere opløsning bedre billede. Alt andet er bare ikke altid lige, så nej Full HD er ikke automatisk lig med bedre billede end 768P/720P, hvis andre faktorer er ringere på Full HD tv'et.
 
Bortset fra det, så besvarer det ikke rigtigt det spørgsmål brugeren egentlig stillede, i hvert fald ikke følge-spørgsmålet, og beskrivelsen af HD Ready er lodret forkert.


-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Bruger udmeldt 31
Skrevet den: 15-August-2010 kl. 12:28
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:


Hvad er det som er så sjovt/forkert ved ovenstående svar?
 
I det lyset bliver sendt direkte ind, gør det at man bedre kan begrænse eller helt lukke for lyset.

Det kan man for så vidt også med CCFL.


Dette medføre at f.eks. sort kan blive mere sort osv. På denne måde får du et væsentligt skarpere billede.

Hvorfor giver bedre sort et skarpere billede?

Desuden risikere man heller ikke at få en skæv lysfordeling på sit TV.

TV med Edge LED er _netop_ kendt for ujævn lysfordeling.
 
Og hvorfor ikke nævne strømforbruget, hvis man er i gang med at forklare forskellen på CCFL og LED?
 
Bortset fra dét, så er lige præcist dette svar nu ikke det mest hjælpeløse. Når der linkes til en spansk manual, henvises til et link man ikke lige fik lagt ind, eller fortæller at Bilka ikke sælger Toslink kabler (hvilket er forkert), så kan man da godt spørge sig selv hvad værdien af en sådan online hotline-funktion er.

Tror du misforstår mig lidt. Det jeg undrede mig over, var at OP åbenbart synes svaret var morsomt/forkert nok til at citere. Sammenlignet med hvad man ellers hører/læser, synes jeg ikke svaret var så skævt.

Forøvrigt skriver Bilka "eksperten" ikke noget om Edge LED.


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 15-August-2010 kl. 17:47
Oprindeligt skrevet af ojr5896 ojr5896 skrev:

Ekspertsvar:
Hej Jan

Den store forskel på LED og LCD, tykkelsen og bredden, forklaring følger.

I LCD sidder der lamper rundt i kanten af panelet / skærmen, groft sagt et lysstofrør, i siden af TVet. Lyset bliver så reflekteret ind på nogle krystallerne der sidder bagskærmen.

På LED sidder der en masser små lys bag Panelet(skærmen) og skyder lys ind på nogle krystaller.
I det lyset bliver sendt direkte ind, gør det at man bedre kan begrænse eller helt lukke for lyset.
Dette medføre at f.eks. sort kan blive mere sort osv. På denne måde får du et væsentligt skarpere billede.
Desuden risikere man heller ikke at få en skæv lysfordeling på sit TV.


MVH Steffen

Svaret er jo groft sagt forkert fra start til slut. 

  • Bredden af skærmen påvirkes ikke af om noget er CCFL eller LED. Hvorfor skulle højden ikke også være påvirket i dén tankegang for øvrigt?
  • Lysstofrørene sidder ikke langs kanten, men bag panelet. Det er mindst ligeså "direkte" som direct LED. 
  • "Krystallerne" sidder ikke bag skærmen. De sidder ca. midt i panelet og for at undgå forvirring, skulle man nok have skrevet "flydende krystaller".
  • Som Otto skrev, så har sortniveauet ikke noget med skarpheden at gøre.
  • Som Otto igen skrev, så har LED netop bragt inhomogen lysfordeling op på et helt andet niveau med Edge LED. Direct LED klarer sig langt bedre, men andelen af skærme med Direct LED er så lille, at når man taler om LED-TV, så er det fortrinsvist Edge LED man får.

I den forklaring der benyttes, så må det være direct LED der tales om, ellers er forklaringen igen forkert. Det ville nok stadig have hjulpet hvis man havde påklistret et "flydende" når man talte om krystaller.

I min mening er svaret i bedste fald vildledende. "Expert" kan man i hvert fald ikke få lov at kalde sig i andet end lige Bilkas frugtafdeling.


-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: ojr5896
Skrevet den: 15-August-2010 kl. 18:14
@ Yakken
 
Det var nemlig også det jeg faldt overThumbs Up


-------------
LG 47SL8500 - DM8000
JVC DLA-30X
Panasonic DMP-BDT310
Pioneer DVR-LX61D


Skrevet af: Bruger udmeldt 31
Skrevet den: 15-August-2010 kl. 19:00
Nu tror jeg at disse "ekspert" svar er rettet mod "Hr. og Fru Danmark", så hvis de får et svar ala det Yakken kommer med, så tror jeg de går helt i sort Wink

I det lys, synes jeg ikke svaret er så tåbeligt.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 15-August-2010 kl. 19:27
Yakkens forklaring er da lige ud ad landevejen. Nu skal vi vel heller ikke gøre folk dummere end de er Tongue


Skrevet af: Allan Olesen
Skrevet den: 15-August-2010 kl. 20:05
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Nu tror jeg at disse "ekspert" svar er rettet mod "Hr. og Fru Danmark",

[...]

I det lys, synes jeg ikke svaret er så tåbeligt.

Uenig. Bilkas svar er for det første af sprogligt lav kvalitet, og for det andet indeholder det information, som er så halvkomplet og misforståelig, at den enten burde have været udeladt eller uddybet. Se f.eks. det her:

Oprindeligt skrevet af Bilka Bilka skrev:

Lyset bliver så reflekteret ind på nogle krystallerne der sidder bagskærmen.


"Nogle krystallerne" er en grammatisk fejl.

"Bagskærmen" mangler et mellemrum.

Og hvad indtryk får Hr. og Fru Danmark af oplysningen om, at lyset skydes ind på nogle krystaller, der sidder bag skærmen? Jeg tror, at de vil forestille sig nogle store krystaller, der sidder på bagsiden af panelet. Hvis de har lidt teknisk forståelse men ikke kender flydende krystaller, vil de måske fejlagtigt gætte sig til, at disse store krystaller sidder der for at kaste lyset fremad med en eller anden form for prismevirkning.

Jeg mener, at oplysningen om krystallerne enten helt bør udelades, da den alligevel ikke gør nogen klogere i den nuværende form, eller også bør omformuleres til en forklaring om at begge belysningstyper bruges som baggrundsbelysning på en skærm med flydende krystaller.


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 15-August-2010 kl. 20:30
Jeg fik også selv det indtryk, at medarbejderen snakkede om krystaller, som skulle bruges som prismer af en art. Og jeg ved endda hvordan skærmen er opbygget...
 
Jeg smider lige et billede, som de måske burde hænge på en poster i frokostlokalet


-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: Bruger udmeldt 31
Skrevet den: 15-August-2010 kl. 20:56
Jamen, i er meget dygtige og har selvf. helt ret. Bilka's "ekspert" skal så helt holde sig fra at forsøge at besvare spørgsmål, specielt når han/hun ikke kan stave...

Måske de bare skulle linke til recordere.dk Wink


Skrevet af: Allan Olesen
Skrevet den: 15-August-2010 kl. 21:01
Tak for sarkasmen.

Svarets kvalitet ligger langt under, hvad man bør kunne forvente af et firma i Bilkas størrelse. Jeg vil tillade mig at påstå, at de må have tusinder af medarbejdere, der ville være i stand til at skrive et svar af en bedre sproglig kvalitet, og forhåbentlig også snesevis af medarbejdere, der har forstået det tekniske stof bedre.

Men i stedet har de åbenbart valgt at lade flaskedrengen skrive svaret.


Skrevet af: baekgaard
Skrevet den: 16-August-2010 kl. 09:48
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Tak for sarkasmen.

Svarets kvalitet ligger langt under, hvad man bør kunne forvente af et firma i Bilkas størrelse. Jeg vil tillade mig at påstå, at de må have tusinder af medarbejdere, der ville være i stand til at skrive et svar af en bedre sproglig kvalitet, og forhåbentlig også snesevis af medarbejdere, der har forstået det tekniske stof bedre.

Men i stedet har de åbenbart valgt at lade flaskedrengen skrive svaret.


Slap dog af, det var dog et utroligt negativt og nedladende indlæg, bliv dog i børnehaven, eller formuler dig som et voksent menneske.


Jeg tror slet ikke, at der på denne side er forståelse for, hvad den almindelige dansker ved om elektronik. Medarbejderne i bilka bruger hele dagen på, at forklare hvorledes man søger kanaler på sit tv, om man kan se youtube og om der er gode højtalere i et LED tv. Eller det fedeste spørgsmål, når man skal forklare hvorfor onkel Bent ikke har ret, når han siger, at LED per definition er langt bedre end plasma og lcd

Noget andet er at jeg ikke vil forsvare de svar "experten" giver, slet ikke på det nævnte spørgsmål.
Og jeg kan da også fremhæve dette:

Spørgsmål:
HD Ready og FULL HD, hvad er forskellen, kan hd ready ikke bruges om to år eller skal man så have en box?

Svar:
Forskellen er opløsning det vil sige hvor mange pixels der. En pixel er en lysende firkant

Ved Full HD 1920x1280 Pixel
HD-ready er 1366 x 768 Pixels

Ergo får du et bedre billede ved Full HD end ved HD ready, så fremt du ser TV i HD kvalitet.

MVH Steffen

Det er heller ikke ligefrem det fedeste svar i verden.



Skrevet af: RogueAgent
Skrevet den: 16-August-2010 kl. 10:05
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Nu tror jeg at disse "ekspert" svar er rettet mod "Hr. og Fru Danmark", så hvis de får et svar ala det Yakken kommer med, så tror jeg de går helt i sort Wink

I det lys, synes jeg ikke svaret er så tåbeligt.
Mener du seriøst at "hr. og fru Danmark" er bedre tjent med et direkte forkert men let læseligt svar, fremfor et korrekt men lettere teknisk svar..?

Det er jo kun med til yderligere at fasttømre mange af de misforståelser og fejlopfattelser der er så mange af blandt såkaldt almindelige forbrugere.

-------------
LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500
Pioneer VSX-859
Carver 753X
Energy RVS/RVSS
Panasonic BD35
Toshiba HD-XE1
Pioneer CLD-D704


Skrevet af: Kasper_J
Skrevet den: 16-August-2010 kl. 10:11
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Nu tror jeg at disse "ekspert" svar er rettet mod "Hr. og Fru Danmark", så hvis de får et svar ala det Yakken kommer med, så tror jeg de går helt i sort Wink

I det lys, synes jeg ikke svaret er så tåbeligt.
Det kan vel aldrig være bedre at få et forkert svar, end et korrekt svar som man ikke forstår?


Skrevet af: Bruger udmeldt 31
Skrevet den: 16-August-2010 kl. 10:14
Oprindeligt skrevet af RogueAgent RogueAgent skrev:

Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Nu tror jeg at disse "ekspert" svar er rettet mod "Hr. og Fru Danmark", så hvis de får et svar ala det Yakken kommer med, så tror jeg de går helt i sort Wink

I det lys, synes jeg ikke svaret er så tåbeligt.
Mener du seriøst at "hr. og fru Danmark" er bedre tjent med et direkte forkert men let læseligt svar, fremfor et korrekt men lettere teknisk svar..?

Det er jo kun med til yderligere at fasttømre mange af de misforståelser og fejlopfattelser der er så mange af blandt såkaldt almindelige forbrugere.
 
Hvad er det der er direkte forkert?
 
Svaret kunne sagtens være formuleret bedre/mere forståeligt, også uden at blive mere teknisk, men direkte forkert er det ikke.


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 16-August-2010 kl. 10:26
Det har jeg vist allerede ridset op i mit indlæg på forrige side:
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=84697&PID=860164&title=bilkas-expertpanel-en-hjlp-eller-vildledning#860164 - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=84697&PID=860164&title=bilkas-expertpanel-en-hjlp-eller-vildledning#860164


-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: RogueAgent
Skrevet den: 16-August-2010 kl. 10:27
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Hvad er det der er direkte forkert?


Oprindeligt skrevet af Yakken Yakken skrev:

Svaret er jo groft sagt forkert fra start til slut. 

  • Bredden af skærmen påvirkes ikke af om noget er CCFL eller LED. Hvorfor skulle højden ikke også være påvirket i dén tankegang for øvrigt?
  • Lysstofrørene sidder ikke langs kanten, men bag panelet. Det er mindst ligeså "direkte" som direct LED. 
  • "Krystallerne" sidder ikke bag skærmen. De sidder ca. midt i panelet og for at undgå forvirring, skulle man nok have skrevet "flydende krystaller".
  • Som Otto skrev, så har sortniveauet ikke noget med skarpheden at gøre.
  • Som Otto igen skrev, så har LED netop bragt inhomogen lysfordeling op på et helt andet niveau med Edge LED. Direct LED klarer sig langt bedre, men andelen af skærme med Direct LED er så lille, at når man taler om LED-TV, så er det fortrinsvist Edge LED man får.

I den forklaring der benyttes, så må det være direct LED der tales om, ellers er forklaringen igen forkert. Det ville nok stadig have hjulpet hvis man havde påklistret et "flydende" når man talte om krystaller.

I min mening er svaret i bedste fald vildledende. "Expert" kan man i hvert fald ikke få lov at kalde sig i andet end lige Bilkas frugtafdeling.


-------------
LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500
Pioneer VSX-859
Carver 753X
Energy RVS/RVSS
Panasonic BD35
Toshiba HD-XE1
Pioneer CLD-D704


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 16-August-2010 kl. 11:05
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:


Forøvrigt skriver Bilka "eksperten" ikke noget om Edge LED.
 
Nej, netop - præcist derfor er deres beskrivelse af LED over en bred kam, direkte forkert. Det er direkte forkert at sige at ved LED sidder lyskilden bag panelet og ikke i kanten, for fakta er at LED kan sidde bag panelet ELLER i kanten. Hvor meget mere forkert det skal være for at være "direkte forkert", er jeg ikke helt klar over.


-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Bruger udmeldt 31
Skrevet den: 16-August-2010 kl. 11:11
Jeg gir' op...
 
Jeg prøver ikke at forsvare Bilka, men synes bare at de trods alt forsøger at give et svar, som er bedre end det man ofte hører fra Fona, Elgiganten, og lign...
 
At "nørderne" (no offense Wink) herinde, så absolut skal dissekere det ned til mindste detalje, synes jeg er at overreagere, set ud fra målgruppen for svaret.
 
'nuf said, over and out...


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 16-August-2010 kl. 11:13
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Jamen, i er meget dygtige og har selvf. helt ret. Bilka's "ekspert" skal så helt holde sig fra at forsøge at besvare spørgsmål, specielt når han/hun ikke kan stave...
 
 
Jeg synes helt ærligt ikke det er for meget forlangt at landets største butikskæde er i stand til at opdrive en medarbejder der A: Kan stave, og B: ved en smule om helt basale tekniske detaljer, hvis man vil udråbe ham som "ekspert" på firmaets hjemmeside. Jeg synes for så vidt ikke han nødvendigvis skal afholde sig fra at besvare spørgsmål, men man skal nok afholde sig fra at kalde ham "ekspert".


-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 16-August-2010 kl. 11:19
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Jeg gir' op...
 
Jeg prøver ikke at forsvare Bilka, men synes bare at de trods alt forsøger at give et svar, som er bedre end det man ofte hører fra Fona, Elgiganten, og lign...
 
Hør nu her, det er muligt at du kan finde værre eksempler derude, det vil jeg ikke afvise. Det gør sgu da bare historien endnu mere tragisk. Hvis du ikke kan se at disse svar er problematiske, med baggrund  i at det plejer at være værre, så står det da netop så skidt til at der er grund til at råbe op. Skal vi holde op med at kalde Peter Lundin for en skidt fyr, fordi Stalin var værre?
 
Jeg kan ikke på nogen måde se hvordan det citerede svar er bedre end det gennemsnitlige Fona/Elgiganten svar. Det er et decideret forkert og fejlbehæftet svar, at du ikke ved nok om emnet til at kunne se om det er rigtigt eller forkert, gør da ikke svaret mere rigtigt eller brugbart.
 
Jeg kan også sige det på en anden måde: Svarene er ikke skadelige for nørderne, for de kan netop godt gennemskue at det er forkert. Svarene er skadelige for dem der ikke ved noget, for de kan ikek gennemskue at det er forkert. Hvad nu hvis du f.eks. køber et EDGE-LED tv ud fra svaret der er givet, fordi det er vigtigt for dig at få et tv med ens baggrundsbelysning - og så får du NETOP ét med uens baggrundsbelysning?
 
Med andre ord, kan vi ikke lige få overliggeren lidt højere op? Ikke mere teknisk, men mere korrekt, tak.


-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 16-August-2010 kl. 12:11
Oprindeligt skrevet af baekgaard baekgaard skrev:

Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Tak for sarkasmen.

Svarets kvalitet ligger langt under, hvad man bør kunne forvente af et firma i Bilkas størrelse. Jeg vil tillade mig at påstå, at de må have tusinder af medarbejdere, der ville være i stand til at skrive et svar af en bedre sproglig kvalitet, og forhåbentlig også snesevis af medarbejdere, der har forstået det tekniske stof bedre.

Men i stedet har de åbenbart valgt at lade flaskedrengen skrive svaret.


Slap dog af, det var dog et utroligt negativt og nedladende indlæg, bliv dog i børnehaven, eller formuler dig som et voksent menneske.


Jeg tror slet ikke, at der på denne side er forståelse for, hvad den almindelige dansker ved om elektronik. Medarbejderne i bilka bruger hele dagen på, at forklare hvorledes man søger kanaler på sit tv, om man kan se youtube og om der er gode højtalere i et LED tv. Eller det fedeste spørgsmål, når man skal forklare hvorfor onkel Bent ikke har ret, når han siger, at LED per definition er langt bedre end plasma og lcd

Noget andet er at jeg ikke vil forsvare de svar "experten" giver, slet ikke på det nævnte spørgsmål.
Og jeg kan da også fremhæve dette:

Spørgsmål:
HD Ready og FULL HD, hvad er forskellen, kan hd ready ikke bruges om to år eller skal man så have en box?

Svar:
Forskellen er opløsning det vil sige hvor mange pixels der. En pixel er en lysende firkant

Ved Full HD 1920 x 1080 Pixel       EDIT!
HD-ready er 1366 x 768 Pixels

Ergo får du et bedre billede ved Full HD end ved HD ready, så fremt du ser TV i HD kvalitet.

MVH Steffen

Det er heller ikke ligefrem det fedeste svar i verden.



Skrevet af: baekgaard
Skrevet den: 16-August-2010 kl. 12:51
Hehe elsker folk der hakker på andre der ikke kan stave. Det er den mindre begavede mands måde at agumentere og hævde sig på. læs eksempelvis nationen på eb.dk. Det er simpelthen det mest tåbelige agument man kan drage ind i noget som helst, medmindre der skal skrives en ordbog. Hvornår har i sidst hørt en forsker sige: Den agumentation er helt hen i skoven, for det er stavet forkert, eller en advokat sige, sagen bør frafalde, for der er en stavefejl i anklageskriftet.
come on drenge, alle med den mindste snært af intelligens, ved at stavning intet har med evner at gøre. Der findes rigtigt mange mennesker som er helt eller mindre ordblinde. Sjovt nok så er de ikke dumme, lige så vel, som de fleste (håber jeg) på denne side ikke er motorik spassere, bare fordi de ikke kan løbe et marathon


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 16-August-2010 kl. 13:15
Oprindeligt skrevet af baekgaard baekgaard skrev:

Hehe elsker folk der hakker på andre der ikke kan stave. Det er den mindre begavede mands måde at agumentere og hævde sig på. læs eksempelvis nationen på eb.dk. Det er simpelthen det mest tåbelige agument man kan drage ind i noget som helst, medmindre der skal skrives en ordbog. Hvornår har i sidst hørt en forsker sige: Den agumentation er helt hen i skoven, for det er stavet forkert, eller en advokat sige, sagen bør frafalde, for der er en stavefejl i anklageskriftet.
come on drenge, alle med den mindste snært af intelligens, ved at stavning intet har med evner at gøre. Der findes rigtigt mange mennesker som er helt eller mindre ordblinde. Sjovt nok så er de ikke dumme, lige så vel, som de fleste (håber jeg) på denne side ikke er motorik spassere, bare fordi de ikke kan løbe et marathon
 
I en debat-situation er jeg fuldstændigt enig. Stavning er noget jeg har respekt for at folk kan have svært ved, og almindelig høflighed vil være at prøve at forstå hvad der menes, i stedet for at slå ned på om der er stavefejl eller ej. Men nu er dette jo altså heller ikke en debat-situation, men et service-organ der er en del af firmaets ansigt udadtil. Uanset hvor meget man kan respektere at andre kan have svært ved stavning, så giver det et useriøst indtryk når der er stavefejl. Prøv at sende en ansøgning med tilsvarende mængde stavefejl, til jobs hvor du skal arbejde med salg, marketing eller kommunikation, og se hvor mange samtaler du bliver indkaldt til. Humlen er: Det er fair nok at medarbejderen ikke kan stave, men så skal man ikke sætte ham til at udøve ekstern kommunikation. Så burde man have fundet en anden medarbejder. Det er ikke en kritik af medarbejderen, det er en kritik af firmaet. At fyren ikke kan stave kan han ikke nødvendigvis gøre for, men hvorfor vælger Bilka så at lade ham repræsentere firmaet i en skriftlig kommunikation?


-------------
Mvh Otto


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 16-August-2010 kl. 14:30
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:



Ved Full HD 1920 x 1080 Pixel       EDIT!
HD-ready er 1366 x 768 Pixels
 

Hvis man skal være helt korrekt, skal HD så ikke være 1280 x  720? - var der ikke noget om det?Big smile Anbefalingen her vil vel "strække" kildematerialet til at passe til panelet's opløsning via intern opskalering?


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 16-August-2010 kl. 14:44
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:


Hvis man skal være helt korrekt, skal HD så ikke være 1280 x  720? - var der ikke noget om det?Big smile Anbefalingen her vil vel "strække" kildematerialet til at passe til panelet's opløsning via intern opskalering?
 
Hvis vi nu skal være HELT korrekte (uden at jeg vil argumentere for at éns svar nødvendigvis skal være så omfattende når man svarer en "almindelig forbruger"): HD signalet er 1280x720 progressivt, eller 1920x1080 interlace. For at tv'et skal være HD Ready skal det have minimum 720 vandrette linier rent fysisk, og samtidig have både analog component tilslutning og HDMI eller DVI m. HDCP indgang, der understøtter op til 720P og 1080i, ved både 50 og 60 Hz. Denne betegnelse er med andre ord meget løs, da eksempelvis et tv med 960x720 interlace, også vil kunne betegnes som "HD Ready". Men under alle omstændigheder er "HD Ready" en minimums-betegnelse, ikke en angivelse for en bestemt opløsning.


-------------
Mvh Otto


Skrevet af: RogueAgent
Skrevet den: 16-August-2010 kl. 14:47
Netop det med at "HD Ready" er en minimumsbetegnelse giver anledning til en del misforståelser, tror jeg. I princippet er alle FullHD TV jo også HD Ready, da de jo opfylder minimumskravene (og lidt til), mens alle HD Ready TV ikke nødvendigvis er FullHD.

I de fleste sammenhænge opfattes HD Ready som "Ikke FullHD".


-------------
LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500
Pioneer VSX-859
Carver 753X
Energy RVS/RVSS
Panasonic BD35
Toshiba HD-XE1
Pioneer CLD-D704


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 16-August-2010 kl. 15:06
Inden jeg overhovedet fik min første fladskærm, var jeg noget fesen over betegnelsen "HD Ready". Det lyder for ikke kyndige som om TV'et kun er "forberedt" og ikke bygget, så det kan vise 720p materiale.


Skrevet af: RogueAgent
Skrevet den: 16-August-2010 kl. 15:16
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Inden jeg overhovedet fik min første fladskærm, var jeg noget fesen over betegnelsen "HD Ready". Det lyder for ikke kyndige som om TV'et kun er "forberedt" og ikke bygget, så det kan vise 720p materiale.
Ja, det har du også ret i - ligesom der er "3D ready" Tv på vej (hvis de ikke allerede er kommet..?), hvilket i praksis betyder at TV'et godtnok understøtter 3D, men at brillerne og en dongle til at styre dem er ekstraudstyr.


-------------
LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500
Pioneer VSX-859
Carver 753X
Energy RVS/RVSS
Panasonic BD35
Toshiba HD-XE1
Pioneer CLD-D704


Skrevet af: Simon, TC
Skrevet den: 16-August-2010 kl. 15:24
"Hvad er forskellen på ambilight og backlight ??
venlig hilsen Winnie
"
 
--
 
"Hej Winnie

Backlight er det lyd der er på skærmen, og amberlight er det lyd der bliver skudt op på væggen bag TVet. Amberlight gir et mere roligt billede for øjene og skifter farver efter hvad der er på TVet.

MVH Steffen"
 
--
 
Hej!
Jeg vil gerne høre, hvor væsenligt det er med 100 hz contra 50 hz, idet jeg har set I har et 37 tommer Sony KDL-37EX402, som kun er 50 hz
 
--
 
Hej Anton.

Hvorvidt et TV er 100 hz har betydning når man ser HD kvalitet. Afhængig af din antenne forbindelse vil du enten få mere eller mindre ud af dit TV.

50 hz tv viser 50 billeder per sekund, hvilket er det der bliver sendt på ikke HD kanaler.
Et 100 hz tv viser 100 billeder per sekund og vil derfor give et bedre billede på HD kanaler eller ved afspilning af blueray. Hvis du ser TV der ikke er HD på et 100hz TV vil TVet selv regne de resterende billeder ud.

Jeg vil helt klart anbefalde et 100hz TV da HD signalet vil bliver mere og mere udbredt.

MVH Steffen

 
--
 
 
Ooh.. godt min antenneforbindelse har 100hz. Clap
 
 
 
Dét må siges at være sløseri og misinformation af værste skuffe.
At undlade at svare kunden, ville have været bedre service.
 


-------------
Tape Connection MKII


Skrevet af: henrikbp
Skrevet den: 16-August-2010 kl. 18:25
@ Simon. Helt enig, men sjov læsning.
 
Steffen hos Bilka burde undlade at skrive når han ikke kender svaret eller er i tvivl.


Skrevet af: kskruger
Skrevet den: 16-August-2010 kl. 18:57
Ja de her spørgsmål/svar, er faktisk endnu mere ude i hampen, end det på side 1 LOL


Skrevet af: Allan Olesen
Skrevet den: 16-August-2010 kl. 19:23
Oprindeligt skrevet af baekgaard baekgaard skrev:

Jeg tror slet ikke, at der på denne side er forståelse for, hvad den almindelige dansker ved om elektronik.

Så har du overhovedet ikke forstået min kritik af Bilkas information.

Jeg siger ikke, at informationen er på for lavt niveau. Jeg siger, at den er af for dårlig kvalitet. Dårlig kvalitet gør altså ikke informationen lettere at forstå for målgruppen.

Edit: Og det giver du os jo selv ret i længere ned i indlægget. Det er lidt underligt først at kritisere andres holdninger og derefter give dem ret.




Skrevet af: Firebird
Skrevet den: 16-August-2010 kl. 19:31
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Oprindeligt skrevet af baekgaard baekgaard skrev:

Jeg tror slet ikke, at der på denne side er forståelse for, hvad den almindelige dansker ved om elektronik.

Så har du overhovedet ikke forstået min kritik af Bilkas information.

Jeg siger ikke, at informationen er på for lavt niveau. Jeg siger, at den er af for dårlig kvalitet. Dårlig kvalitet gør altså ikke informationen lettere at forstå for målgruppen.

Edit: Og det giver du os jo selv ret i længere ned i indlægget. Det er lidt underligt først at kritisere andres holdninger og derefter give dem ret.


Good point.


-------------
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?


Skrevet af: Allan Olesen
Skrevet den: 16-August-2010 kl. 19:31
Oprindeligt skrevet af baekgaard baekgaard skrev:

Hehe elsker folk der hakker på andre der ikke kan stave. Det er den mindre begavede mands måde at agumentere og hævde sig på.

Og du kalder MIG nedladende...

Jeg kunne aldrig drømme om at kritisere folks stavning i en debat. Tværtimod har jeg ofte i andre fora uddelt et par over snuden for at kritisere andre debattørers stavning.

I officiel information fra et firma forventer jeg altså derimod, at stavning og sprog er i orden - og er det ikke i orden, har vi fuld ret til at kritisere det. Jeg arbejder i et betydeligt mindre firma end Bilka, og vi kan godt finde ud af at sende vores skriverier gennem en sprogmedarbejder på vej ud af huset.


Skrevet af: Simon, TC
Skrevet den: 16-August-2010 kl. 19:31
Faldt også over et indlæg, hvor kunden blev anbefalet at firmware opdatere den DVB-T boks han havde købt. Problemet var at den firmware som 'Steffen' havde linket til, var til en anden boks, så den smadrede lige nogle funktioner (bl.a. PVR) på kundens apparat. Steffen svarede så at han havde været på ferie og en anden havde svaret for ham i hans fravær. Boksen skulle indleveres til rep.

Clap


-------------
Tape Connection MKII


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 16-August-2010 kl. 19:41
LOL  LOL  LOL
 
Ja, fremragende service fra Bilka's side - de stiller jo konkurrenterne i et bedre lys...  LOL
 
M.v.h.


Skrevet af: Simon, TC
Skrevet den: 16-August-2010 kl. 19:41
Oprindeligt skrevet af henrikbp henrikbp skrev:

@ Simon. Helt enig, men sjov læsning.
 
Steffen hos Bilka burde undlade at skrive når han ikke kender svaret eller er i tvivl.

Helt enig - Det er god underholdning Smile 

Jeg synes dog helt ærligt at det er tragisk at en officiel serviceformidling er af så lav kvalitet. Både i forhold til formulering og indhold. Der er folk der bliver direkte fejl informeret og træffer beslutninger på et falsk grundlag.

Når det så er sagt, så er der måske en lille bitte mini micro del af mig der tænker 'Sådan går det, når man vægter pris fremfor service og vejledning' - Det hænger uomtvisteligt sammen.


-------------
Tape Connection MKII


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 16-August-2010 kl. 19:43
Synes det er godt du indrømmer det. Jeg har tænkt det samme Tongue


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 16-August-2010 kl. 19:59
Har smidt en henvendelse til Bilka - så må vi se, hvad de siger.  Wink
 
M.v.h.


Skrevet af: Alland82
Skrevet den: 16-August-2010 kl. 20:43
Oprindeligt skrevet af Simon, TC Simon, TC skrev:

"Hvad er forskellen på ambilight og backlight ??
venlig hilsen Winnie
"
 
--
 
"Hej Winnie

Backlight er det lyd der er på skærmen, og amberlight er det lyd der bliver skudt op på væggen bag TVet. Amberlight gir et mere roligt billede for øjene og skifter farver efter hvad der er på TVet.

MVH Steffen"
 
--
 
Hej!
Jeg vil gerne høre, hvor væsenligt det er med 100 hz contra 50 hz, idet jeg har set I har et 37 tommer Sony KDL-37EX402, som kun er 50 hz
 
--
 
Hej Anton.

Hvorvidt et TV er 100 hz har betydning når man ser HD kvalitet. Afhængig af din antenne forbindelse vil du enten få mere eller mindre ud af dit TV.

50 hz tv viser 50 billeder per sekund, hvilket er det der bliver sendt på ikke HD kanaler.
Et 100 hz tv viser 100 billeder per sekund og vil derfor give et bedre billede på HD kanaler eller ved afspilning af blueray. Hvis du ser TV der ikke er HD på et 100hz TV vil TVet selv regne de resterende billeder ud.

Jeg vil helt klart anbefalde et 100hz TV da HD signalet vil bliver mere og mere udbredt.

MVH Steffen

 
--
 
 
Ooh.. godt min antenneforbindelse har 100hz. Clap
 
 
 
Dét må siges at være sløseri og misinformation af værste skuffe.
At undlade at svare kunden, ville have været bedre service.
 


Hahaha!! Så kom jeg lige til at sidde og fnise lidt for mig selv.. Det er altså tragikomisk det her... Hvordan pokker har Steffen fået det job?! Han er sikkert en fin fyr der svarer i bedste tro, men det er da godt nok helt i skoven.. Det lyder da lidt som om han har fået alle informationerne til et en-aftenskursus for længe siden, og så fået det blandet godt sammen siden da... Jeg havde ellers den opfattelse at de faktisk vidste mere om det hos Blika, end jeg lige umiddelbart havde regnet med...

//Allan


-------------
Elac FS247 | Primare SPA21 | Squeezebox Touch+HiFace
Synology DS411 | LG 55LM670
--------------
Xindak XF-1000S | SB Touch+HiFace m. Welborne PSU | Peachtree Dac-It | Heed CanAmp | B&O H6


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 16-August-2010 kl. 20:47
Oprindeligt skrevet af Simon, TC Simon, TC skrev:

 
Hej Anton.

Hvorvidt et TV er 100 hz har betydning når man ser HD kvalitet. Afhængig af din antenne forbindelse vil du enten få mere eller mindre ud af dit TV.

50 hz tv viser 50 billeder per sekund, hvilket er det der bliver sendt på ikke HD kanaler.
Et 100 hz tv viser 100 billeder per sekund og vil derfor give et bedre billede på HD kanaler eller ved afspilning af blueray. Hvis du ser TV der ikke er HD på et 100hz TV vil TVet selv regne de resterende billeder ud.

Jeg vil helt klart anbefalde et 100hz TV da HD signalet vil bliver mere og mere udbredt.

MVH Steffen


-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Alland82
Skrevet den: 16-August-2010 kl. 20:51
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af Simon, TC Simon, TC skrev:

 
Hej Anton.

Hvorvidt et TV er 100 hz har betydning når man ser HD kvalitet. Afhængig af din antenne forbindelse vil du enten få mere eller mindre ud af dit TV.

50 hz tv viser 50 billeder per sekund, hvilket er det der bliver sendt på ikke HD kanaler.
Et 100 hz tv viser 100 billeder per sekund og vil derfor give et bedre billede på HD kanaler eller ved afspilning af blueray. Hvis du ser TV der ikke er HD på et 100hz TV vil TVet selv regne de resterende billeder ud.

Jeg vil helt klart anbefalde et 100hz TV da HD signalet vil bliver mere og mere udbredt.

MVH Steffen

Ja, man skal da vidst lede længe for at finde lignende vrøvl.. Der er ikke meget i det svar der ikke er lodret forkert... Tror desværre Steffen bliver indkaldt til en samtale en af de nærmeste dage....

//Allan


-------------
Elac FS247 | Primare SPA21 | Squeezebox Touch+HiFace
Synology DS411 | LG 55LM670
--------------
Xindak XF-1000S | SB Touch+HiFace m. Welborne PSU | Peachtree Dac-It | Heed CanAmp | B&O H6


Skrevet af: Firebird
Skrevet den: 16-August-2010 kl. 20:58
Hæhæ, dette er en FED tråd. Steffen har bare tjek på skidtet, hva? LOL

-------------
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 16-August-2010 kl. 21:06
Det var da fuldstændigt vanvittigt hvad den mand kan hive ud af ærmet! Med disse ekstra "ekspertsvar" så mener jeg faktisk, at vi har været alt alt for flinke i vores kritik. "Steffen" har intet at gøre i det nævnte panel. Han ved tydeligvis intet om TV og hans svar virker jo direkte opdigtede eller i bedste fald som noget han blot selv tror er rigtigt, men aldrig har tjekket op på.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: Allan Olesen
Skrevet den: 16-August-2010 kl. 21:46
Oprindeligt skrevet af Alland82 Alland82 skrev:

Der er ikke meget i det svar der ikke er lodret forkert...

Mnjarh.

Jeg hørte engang en talemåde, som passer ret godt her. Noget i retning af "That is not right. It is not even wrong. It is just bad."


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 16-August-2010 kl. 21:52

I fuldt alvor: Jeg synes slet ikke det er sjovt. Jeg kan ikke finde ud af om jeg skal være vred eller ked af det. Kald mig tudefjæs, kald mig arrogant stodder, whatever: Jeg har investeret mit liv i at højne kvaliteten af folks AV-oplevelser hjemme i stuerne. Det lyder måske lidt højtravende, men det er sådan det er. Jeg bruger umådelige mængder af såvel min arbejdstid som min fritid, på at forsøge blandt andet at hæve informationsniveauet for den almindelige befolkning, høj som lav, så folk kan tage nogle lidt mere velinformerede beslutninger. Hver eneste gang man så synes at man rent faktisk gør en forskel og er med til at trække i den rigtige retning, så kommer virkeligheden og slår én oven i hovedet: Dem der rent faktisk beskæftiger sig med de mennesker der har BRUG for ordentlig, korrekt rådgivning (nemlig dem der netop ikke ved noget om emnet i forvejen), de bliver præsenteret for sådan en uduelig klaphat, der med et pennestrøg fejlinformerer 20 gange så mange mennesker som jeg kan nå ud til. Det er VIRKELIGT frustrerende. Jeg prøver konstant at overbevise mig selv om at dem der vælger at få sin rådgivning om tv fra butikker der sælger leverpostej, selv er skyld i at blive fejlinformeret, men det pisser mig virkeligt af at den brede befolkning skal spises af med den form for rådgivning, uden at nogen (dvs. pressen) bruger den mindste energi på at fortælle folk at dén rådgivning de får, er forkert. Det er dén her slags oplevelser der sætter min energi og tålmodighed på en alvorlig prøve. Hvad nytter det at jeg fortæller folk, én for én, hvordan ting hænger sammen og hvad der skal til for at få gode billeder, når dén rådgivning der når ud til den brede, almene befolkning alligevel stammer fra folk der knapt kan finde ud af at binde sine egne snørebånd?

Jeg synes sådan en historie skulle op i medierne fuldt på linie med historien om MPEG-4 tunere. Dette er _nøjagtigt_ lige så vildledende rådgivning, hvis ikke mere, som dén historie gik ud på. Hvornår har pressen (ja Lars og Rasmus, det er jer jeg mener!) tænkt sig at gøre noget for at fortælle den almindelige dansker at hvis de ikke ved noget om TV, så skal de ikke købe TV i en butik hvor de HELLER ikke ved noget om tv, så skal de købe dem i en butik hvor de VED noget om tv.
 
Jeg må hellere stoppe, inden jeg skriver noget jeg fortryder. Suk.


-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 16-August-2010 kl. 22:10
Nej, man får sgu helt lyst til at græde - i fortvivlelse...
 
M.v.h.


Skrevet af: Gerdes
Skrevet den: 16-August-2010 kl. 22:18
Jamen for filan da. Steffendrengen fra Bilka skal jo besvare spørgsmål om alt elektronik lige fra tv over digitalkamera til printere. Sådan en alt-mulig-mand i en alt-mulig-butik hænger da fint sammen Big smile.

Otto, du kan overveje at bruge mindre tid på fora som recordere, flatpanels og hifi4all og i stedet bruge tid på at skrive for Bilkas ekspertpanel. Der vil du kunne give svar til nogle som tydeligvis har brug for din viden Smile.


-------------
Den der køber dyrt græder kun en gang. Den der køber billigt græder flere gange.


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 16-August-2010 kl. 22:25
Oprindeligt skrevet af Gerdes Gerdes skrev:

Jamen for filan da. Steffendrengen fra Bilka skal jo besvare spørgsmål om alt elektronik lige fra tv over digitalkamera til printere. Sådan en alt-mulig-mand i en alt-mulig-butik hænger da fint sammen Big smile.
 
Hænger sammen? Hvordan?
 
Hvis man ikke har én medarbejder som magter at svare kvalificeret på en bred visfte af produkter, må man enten benytte flere personer, med hver deres vidensområde, eller også helt droppe dette "ekspertpanel". Det er absolut ingen undskyldning for, at vildlede forbrugere...
 
M.v.h.


Skrevet af: Gerdes
Skrevet den: 16-August-2010 kl. 22:44
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af Gerdes Gerdes skrev:

Jamen for filan da. Steffendrengen fra Bilka skal jo besvare spørgsmål om alt elektronik lige fra tv over digitalkamera til printere. Sådan en alt-mulig-mand i en alt-mulig-butik hænger da fint sammen Big smile.
 
Hænger sammen? Hvordan?
 
Hvis man ikke har én medarbejder som magter at svare kvalificeret på en bred visfte af produkter, må man enten benytte flere personer, med hver deres vidensområde, eller også helt droppe dette "ekspertpanel". Det er absolut ingen undskyldning for, at vildlede forbrugere...
 
M.v.h.

Jeg beklager, hvis du ikke fangede min sarkastiske tone. Prøvede endda at underbygge den med en smiley.


-------------
Den der køber dyrt græder kun en gang. Den der køber billigt græder flere gange.


Skrevet af: ojr5896
Skrevet den: 17-August-2010 kl. 09:12
Det jeg synes der frem i lyset er at man skal IKKE forvente en faglig viden i Bilka m.fl. hvis man ved hvad man vil have er det ok, og man kan måske også spare lidt penge, jeg kunne aldrig finde på at købe f.eks et TV i Bilka.

Det jeg synes der er MEGET forkert er at Bilka agerer som værende eksperter, det kræver noget helt andet end Steffen der sidder og besvarer spørgsmål, jeg tør slet ikke tænke på hvad der bliver oplyst ude i afdelingerne rundt i landet, det er jo nok ikke alle der har læst ligeså længe som Steffen....LOL


-------------
LG 47SL8500 - DM8000
JVC DLA-30X
Panasonic DMP-BDT310
Pioneer DVR-LX61D


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 17-August-2010 kl. 09:29
Mundtlige fejlinformationer er svære at dokumentere, men her ligger svarene jo til offentligt skue hvilket IMO er ret skadeligt for Bilka - hvad enten man forventer at de har styr på de tekniske spørgsmål eller ej.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 17-August-2010 kl. 11:24
Nogen burde køre til Bilka i Tilst, og tage en snak med Steffen Smile
 
Jeg har siddet og luret flere af hans svar. Ud over at han skriver på et rigtig dårligt formuleret dansk, og med rimelig mange stavefejl, så er hans svar ofte faktuelt forkerte.


-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 17-August-2010 kl. 14:05
Så har vi flettet en nyhed sammen om Bilkas ekspertpanel:
http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1282044524 - http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1282044524  


-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 17-August-2010 kl. 14:05
Dobbelt-post


Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 17-August-2010 kl. 14:33
Super godt!
 
Jeg håber lidt at Lars løber med samme historie så den kan blive endnu mere udbredt - måske kan vi endda fange "sensationspressens" opmærksomhed?


-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 17-August-2010 kl. 14:43
Hvordan i alverden kan man kaldes for ekspert og så skyde SÅ meget ved siden af?




Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 17-August-2010 kl. 16:33
de har ihvertfald fået slettet det indlæg der var lavet på deres "ekspertpanel" med henvisning til flatpanels nyhedsartikel.. det var nok ikke brugbart for deres læsere Wink så mangler vi kun de begynder at slette deres egne misvisende råd

-------------
Mvh

René


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 17-August-2010 kl. 16:42
Så har jeg smidt link's derinde - så må vi se, hvor længe de får lov at leve.  Wink
http://www.bilkaekspertpanel.dk/question/532 - http://www.bilkaekspertpanel.dk/question/532
 
M.v.h.


Skrevet af: Firebird
Skrevet den: 17-August-2010 kl. 16:50
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

de har ihvertfald fået slettet det indlæg der var lavet på deres "ekspertpanel" med henvisning til flatpanels nyhedsartikel.. det var nok ikke brugbart for deres læsere Wink så mangler vi kun de begynder at slette deres egne misvisende råd
De kunne jo starte med at slette Steffen...Smile


-------------
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?


Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 17-August-2010 kl. 17:00
Jeg har skrevet til Bilka via deres hjemmeside:

Hej med jer hos Bilka 

I bør være opmærksomme på denne udemærkede artikel på hjemmesiden Flatpanels.dk http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1282044524 Jeg har selv siddet og læst jeres "ekspertsvar" og må skiftevis klaske mig på lårene, og græde en stille tåre, over de svar kunderne ind i mellem får, da især ved vejledning på TV apperater og teknologier der vedrøre TV. Man bør måske lige tage en snak med eksperterne, og bede om ikke de kunne checke deres fakta, INDEN de begynder at vejlede. Man KAN faktisk google sig til meget! 

Mvh Lars B. Jensen


-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 17-August-2010 kl. 17:25
Oprindeligt skrevet af Yakken Yakken skrev:

Så har vi flettet en nyhed sammen om Bilkas ekspertpanel:
http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1282044524 - http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1282044524  
 
Clap
 
En fornøjelse at NOGEN kan tage imod et vink med en vognstang som værende konstruktiv kritik, og ikke bare brok...


-------------
Mvh Otto


Skrevet af: WilliamP
Skrevet den: 17-August-2010 kl. 18:12
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Super godt!
 
Jeg håber lidt at Lars løber med samme historie så den kan blive endnu mere udbredt - måske kan vi endda fange "sensationspressens" opmærksomhed?


Og hvad ville du så få ud af det? At få endnu et godt grin? Manden har helt klart begået nogle fejl, hvis han læste i denne tråd ville han helt sikkert blive sygemeldt, så meget heksejagt der.

Savner sgu' nogle gange empati blandt den brede pøbel.

Tror I seriøst på at han har fået at vide at han skal svare som han gør??


Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 17-August-2010 kl. 18:32
Oprindeligt skrevet af WilliamP WilliamP skrev:

Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Super godt!
 
Jeg håber lidt at Lars løber med samme historie så den kan blive endnu mere udbredt - måske kan vi endda fange "sensationspressens" opmærksomhed?


Og hvad ville du så få ud af det? At få endnu et godt grin? Manden har helt klart begået nogle fejl, hvis han læste i denne tråd ville han helt sikkert blive sygemeldt, så meget heksejagt der.

Savner sgu' nogle gange empati blandt den brede pøbel.

Tror I seriøst på at han har fået at vide at han skal svare som han gør??

Du har tydeligvis ikke forstået hvad det drejer sig om!

Hvis man udnævner sig selv til ekspert offentligt, og sætter sig ned og besvarer sine kunder, eller kommende kunder, på spørgsmål som er af vigtighed for deres indkøb af udstyr til mange tusinde kroner, så skylder man satme at have sat sig ind i tingene, og ikke bare svare efter forgodtbefindende.

Det er ikke MIG der har kaldt ham ekspert, og tvunget ham til at sidde i det panel - det er en del af hans job, og han gør det imho rigtig dårligt.

Du forsøger at beskytte ham - men hvem pokker skal beskytte hans kunder?

Jeg har selv siddet som supporter i rigtig mange år, og besvaret kunder både på mail, og pr. telefon, og hvis JEG havde svaret mine kunder på den måde, så kan du roligt regne med at min chef havde fjernet mig fra min stol, indtil jeg havde sat mig ind i tingene!


-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 17-August-2010 kl. 18:33
Undskyld mig, men du misforstår da vist kritikken!
"Vi" er såmænd ikke efter Steffen, men derimod Bilka's ledelse, for at benytte "Steffen" til opgaven, og for at lave et "ekspert-panel", hvor det helt åbenlyst ikke er en ekspert som udtaler sig.
 
Dernæst kan man jo så mene, at Steffen burde have takket nej til opgaven, ved at udvise selvkritik. Han står jo trods alt beskrevet som at han har en "bred viden om elektronik"....
 
M.v.h.


Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 17-August-2010 kl. 18:34
en virksomhed er ikke bedre end dets medarbejdere, det er derfor op til virksomheden at finde ud af hvem der er mest egnet og kompetent til at udføre hvilke opgaver, og via opfølgning at sikre at dennes rolle udfyldes gør den ikke det er virksomheden måske bedre tjent med at denne medarbejder enten uddannes bedre eller sættes til at lave noget som han/hun er bedre til.. og worst case skulle personen finde på noget helt andet.
 
Det er dog virksomhedens ansvar overordnet at sikre sig at de oplysninger som medarbejderne giver og handler efter er korrekte, er de ikke det kan virksomheden faktisk blive hæftet op på medarbejderens forkerte ord... virksomhedsansvar er jeg helt overbevist om at Bilka er mere end så rigeligt klar over.. og opmærksom på.
 
Omvendt så er det også tilladt som medarbejder at tænke selv.. og jeg tror her der har været en medarbejder som har været lidt for ivrig.. og måske have brugt lidt mere tid på research inden svar... rådgivning er farligt.. for det kan udstille viden.. eller mangel på samme.. derfor helst en erfaren medarbejder på posten.. og her taler jeg både fagligt og livserfaring.. kig evt på de andre ekspertpaneler på siden.


-------------
Mvh

René


Skrevet af: WilliamP
Skrevet den: 17-August-2010 kl. 18:55
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

 

Du har tydeligvis ikke forstået hvad det drejer sig om!

Hvis man udnævner sig selv til ekspert offentligt, og sætter sig ned og besvarer sine kunder, eller kommende kunder, på spørgsmål som er af vigtighed for deres indkøb af udstyr til mange tusinde kroner, så skylder man satme at have sat sig ind i tingene, og ikke bare svare efter forgodtbefindende.

Det er ikke MIG der har kaldt ham ekspert, og tvunget ham til at sidde i det panel - det er en del af hans job, og han gør det imho rigtig dårligt.

Du forsøger at beskytte ham - men hvem pokker skal beskytte hans kunder?

Jeg har selv siddet som supporter i rigtig mange år, og besvaret kunder både på mail, og pr. telefon, og hvis JEG havde svaret mine kunder på den måde, så kan du roligt regne med at min chef havde fjernet mig fra min stol, indtil jeg havde sat mig ind i tingene!


Jo jeg har skam forstået det, og jeg siger ikke noget om hvor smart det er han sidder som "ekspert", over ting han tydeligvis ikke aner noget om. (Enig, det er ikke smart det han laver)

Jeg anfægter tonen over denne "debat", han er trods alt kun et menneske, og netop derfor kan man sagtens kritisere uden at det skal gå over i en klapjagt.


Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 17-August-2010 kl. 19:01
Oprindeligt skrevet af WilliamP WilliamP skrev:

Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

 

Du har tydeligvis ikke forstået hvad det drejer sig om!

Hvis man udnævner sig selv til ekspert offentligt, og sætter sig ned og besvarer sine kunder, eller kommende kunder, på spørgsmål som er af vigtighed for deres indkøb af udstyr til mange tusinde kroner, så skylder man satme at have sat sig ind i tingene, og ikke bare svare efter forgodtbefindende.

Det er ikke MIG der har kaldt ham ekspert, og tvunget ham til at sidde i det panel - det er en del af hans job, og han gør det imho rigtig dårligt.

Du forsøger at beskytte ham - men hvem pokker skal beskytte hans kunder?

Jeg har selv siddet som supporter i rigtig mange år, og besvaret kunder både på mail, og pr. telefon, og hvis JEG havde svaret mine kunder på den måde, så kan du roligt regne med at min chef havde fjernet mig fra min stol, indtil jeg havde sat mig ind i tingene!


Jo jeg har skam forstået det, og jeg siger ikke noget om hvor smart det er han sidder som "ekspert", over ting han tydeligvis ikke aner noget om. (Enig, det er ikke smart det han laver)

Jeg anfægter tonen over denne "debat", han er trods alt kun et menneske, og netop derfor kan man sagtens kritisere uden at det skal gå over i en klapjagt.

Ud over at jeg selv skriver at nogen burde besøge ham i butikken i Tilst, hvilket nok ikke var smart skrevet og kunne misforstås, så kan jeg ikke se at debatten har nogen speciel hård tone, andet end at "vi" er forargede, med rette!

Heksejagt er det ikke imho.

Har du selv prøvet at læse nogle af hans svar på Bilka's side?

Jeg har lige fundet flere, bl.a. også hvor han forklare hurtigere kanalskifte, med en "hurtigere billedmotor"...



-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 17-August-2010 kl. 19:35
Og endnu én:
 
Spørgsmål:
"Jeg har lige købt et Samsung LE 40c535. Kan ikke finde nogen digitalprogrammer på den. Har sat søgning på ? Jeg kan kun finde analog kanaler.. V.H. Tina Christensen."
Ekspertsvar:
"Hej Tina.

Jeg anbefalder du bruger pluig and play funktionen, det giver en hurtig og sikker indstilling af kanalerne.
Du skal dog være opmærksom på at såfremt du har kabel TV skal du bruge nogle symbol rater fra din kabel udbyder.

MVH Steffen"
 
 
Oprindeligt skrevet af Steffen Steffen skrev:

Du skal dog være opmærksom på at såfremt du har kabel TV skal du bruge nogle symbol rater fra din kabel udbyder.
 
Øøøøhhhh, undskyld med hvad ??  Dead
 
M.v.h.


Skrevet af: Fnulder
Skrevet den: 17-August-2010 kl. 19:49
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Og endnu én:
 
Spørgsmål:
"Jeg har lige købt et Samsung LE 40c535. Kan ikke finde nogen digitalprogrammer på den. Har sat søgning på ? Jeg kan kun finde analog kanaler.. V.H. Tina Christensen."
Ekspertsvar:
"Hej Tina.

Jeg anbefalder du bruger pluig and play funktionen, det giver en hurtig og sikker indstilling af kanalerne.
Du skal dog være opmærksom på at såfremt du har kabel TV skal du bruge nogle symbol rater fra din kabel udbyder.

MVH Steffen"
 
 
Oprindeligt skrevet af Steffen Steffen skrev:

Du skal dog være opmærksom på at såfremt du har kabel TV skal du bruge nogle symbol rater fra din kabel udbyder.
 
Øøøøhhhh, undskyld med hvad ??  Dead
 
M.v.h.
Den er nu god nok. Mange kabelTV udbydere kræver man indstiller symbol-rate, netværksID osv før den finder nogle digitale kanaler. 
Ville dog sige svaret er meget kort og måske ikke så klart for en TV-noob


Skrevet af: Allan Olesen
Skrevet den: 17-August-2010 kl. 20:23
Ikke så klart for en TV-noob?

Det er kun klart for de personer, der ikke har brug for svaret.

Havde han skrevet, at man skulle have indstillinger til frekvenssøgning oplyst fra sin kabel-udbyder, havde det været lige så kort, meget mere klart og mere korrekt.


Skrevet af: longlostson
Skrevet den: 17-August-2010 kl. 20:39
Har læst hele denne tråd, og fik blot lyst til at udtrykke de følelser det gir mig.
Jeg oplever heksejagten på den stakkels mand, som værende meget ubegagelig, og jeg tænker på hvilken usikkerhed og bitterhed der mon ligger til grund for at I overhovedet vil bruge så meget tid på at disskere og skrive side op og side ned.
 
Det tager dog prisen, med kampagnen og håbet om at historien når de store forsider.. sorry guys, don't count on it..
 
Jeg kan heller ikke lade være med at tænke på, at hvis jeres motiver for kritikken (de store beskyttere af Hr. og Fru Danmark) var reelle, kunne I jo istedet have lavet en side hvor I placerede jeres (teknisk/politiske) korrekte svar, til dem som I føler har fået forkert svar på Bilkas egen hjemmeside.
Se så ville jeg sgu tage hatten af, men nej jeg sidder tilbage med fornemmelsen af at raseriet skyldes noget helt andet end interessen for om Hr. og Fru Danmark får et svar der er helt korrekt.
 
Ovenstående betragtninger er ikke et udtryk for hvad der er rigtigt eller forkert, men blot sådan om jeg føler det og oplever jeres raseri.
Og så fik jeg sgu også lidt mere lyst til at spare nogle kroner næste gang jeg skal have et slave-TV til soveværelset, jeg tar sgu chancen og lader "Steffen" sælge mig et, jeg har en ide om at han måske i bund og grund er en god og reel fyr at handle med, og for mig er det faktisk også vigtigt. Så lever jeg med at han ikke har helt styr på LED, EDGE LED og stavefejl.
Mine erfaringer med Bilkas kundeservice har altid været ovenud tilfredsstillende, noget jeg desværre ikke kan sige når jeg har foretaget køb i specialforretninger.
 
P.S. Ret sjovt at se svarene på beskyldningerne om at "disse" Steffen for stavefejlene... det er altså kun hvis man rent faktisk har noget i klemme at man vil bruge så mange ord på at modargumentere :-)
 
P.P.S Er ikke ansat, har aldrig været ansat i Bilka/Dansk Supermarked eller relaterede forretninger


Skrevet af: Allan Olesen
Skrevet den: 17-August-2010 kl. 20:43
Oprindeligt skrevet af longlostson longlostson skrev:

P.S. Ret sjovt at se svarene på beskyldningerne om at "disse" Steffen for stavefejlene... det er altså kun hvis man rent faktisk har noget i klemme at man vil bruge så mange ord på at modargumentere :-)

Næ, ønsket om at give svar på forfejlet kritik er skam tilstrækkeligt.


Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 17-August-2010 kl. 20:55
Oprindeligt skrevet af longlostson longlostson skrev:

Har læst hele denne tråd, og fik blot lyst til at udtrykke de følelser det gir mig.
Jeg oplever heksejagten på den stakkels mand, som værende meget ubegagelig, og jeg tænker på hvilken usikkerhed og bitterhed der mon ligger til grund for at I overhovedet vil bruge så meget tid på at disskere og skrive side op og side ned.

Det er rigtig cool at du kommer med dit besyv, men prøv lige at vende den om - vi taler om en person der sidder og RÅDGIVER kunder om indkøb af forbrugerelektronik til mange tusinde kroner.

Mener du seriøst at han udviser evner i den retning med de svar han giver?

Det handler ikke om personen "Steffen" - der er ingen af os der kender ham, går jeg ud fra - men vi ved hvilken funktion han sidder i hos Bilka, og vi ved at han sidder i et Ekspertpanel, oprettet til at rådgive kunderne - og det er ret tydeligt, at han i flere tilfælde ikke magter det.

Jeg ved ikke hvorfor du vil blande vores "usikkerhed og bitterhed" ind - jeg er hverken usikker eller bitter, men jeg bliver enorm harm når jeg læser nogle af hans svar, der sidder rent faktisk kunder i den anden ende, og får ufuldstændig, og ofte vildledende, svar fra en person der kalder sig "Ekspert".

Hvad ville du sige hvis det var en bankekspert/rådgiver der rådgav på den måde, ville det så stadig være okay at vildlede i den grad om bankens produkter?

Jeg forstår ikke hvordan DU kan være SÅ ligeglad med alle de personer der modtager forkerte oplysninger og vejledning!


-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: RogueAgent
Skrevet den: 17-August-2010 kl. 20:57
Spørgsmålet er om der overhovet findes en "Steffen" - er det ikke mon ikke bare et opdigtet navn a la "Peter fra L'easy"..?

Jeg har svært ved at se nogen "heksejagt" i det her - det er rigtig mange penge det handler om når folk er ude og shoppe fladskærme, og et forkert råd på det forkerte tidspunkt kan gøre forskellen mellem om man smider 8000 kr ud af vinduet efter noget skrammel man ikke bliver glad for, eller bare aldrig får til at fungere optimalt, eller om man rent faktisk kommer hjem med et produkt der lever op til forventninger og behov.

Med den meget brede kundebase Bilka har, kan jeg ikke se problemet i ville gøre så mange som muligt opmærksom på at deres "ekspert" vejledning i bedste fald er ubrugelig, og i værste fald kan koste dyrt i fejlkøb og frustrationer.

Og ikke nok med det - igen netop på grund af den massemarkedskontaktflade Bilka har, så er der en meget reel chance for at de informationer der bringes bliver ophøjet til "sandhed" blandt den brede befolkning, hvilket både resulterer i fortsat forvirring og uvidenhed omkring TV mv. men også er endnu et søm i ligkisten for mindre, uafhængige forhandlere - for når en forhandler i en specialforretning - som i de fleste tilfælde vil være væsentligt bedre informeret end "Steffen" - modsiger Bilkas officielle "sandheder", så er det den lille forhandler der fremstår som uvidende, fordi det jo ikke er det der står på Bilkas hjemmeside.


-------------
LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500
Pioneer VSX-859
Carver 753X
Energy RVS/RVSS
Panasonic BD35
Toshiba HD-XE1
Pioneer CLD-D704


Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 17-August-2010 kl. 21:02
Oprindeligt skrevet af RogueAgent RogueAgent skrev:

Og ikke nok med det - igen netop på grund af den massemarkedskontaktflade Bilka har, så er der en meget reel chance for at de informationer der bringes bliver ophøjet til "sandhed" blandt den brede befolkning, hvilket både resulterer i fortsat forvirring og uvidenhed omkring TV mv. men også er endnu et søm i ligkisten for mindre, uafhængige forhandlere - for når en forhandler i en specialforretning - som i de fleste tilfælde vil være væsentligt bedre informeret end "Steffen" - modsiger Bilkas officielle "sandheder", så er det den lille forhandler der fremstår som uvidende, fordi det jo ikke er det der står på Bilkas hjemmeside.

Det er faktisk en rigtig interessant pointe!

Hvis 100 Bilka kunder har fået beskeden om at LED Tv er noget HELT andet end LCD, så vil jeg tro at f.eks. en person som Otto, som bruger rigtig meget tid på at vejlede, vil få lidt vanskeligere ved at overbevise kunderne om noget andet.

De sælger jo mange tv apparater i Bilka, så de må sgu da vide hvad de taler om!


-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: longlostson
Skrevet den: 17-August-2010 kl. 21:08
Ok, jeg gentager lige at I sikkert har mindst ligeså meget ret som mig, jeg gav blot udtryk for hvilke følelser indlæggene har givet mig.
 
Jeg vil også sige at trenden i de svar der er kommet, underbygger min fornemmelse af at der ligger en mere generel utilfredshed med Bilka til grund for hele miseren.
 
Det er sikkert kun mig der har det sådan, men jeg ville virkelig have endnu mere respekt for jer, hvis I havde lagt jeres meget korrekte svar ud til de stakler der er blevet vildledt. I ville helt sikkert have brugt mindre tid end den i bruger på at gå i flæsket på Bilka og Steffen og samtidig have hjulpet Hr. og Fru Danmark.
 
Det ville have været overskudsagtigt og cool, og ville have været et flot og stilfuldt hint til Bilka om at stramme op. Det ville også være et stærkt signal til jeres egne og potentielle kunder (som jeg ved mange af jer har). I tabte ihvertfald mig af vognen her.


Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 17-August-2010 kl. 21:15
Oprindeligt skrevet af longlostson longlostson skrev:


Jeg vil også sige at trenden i de svar der er kommet, underbygger min fornemmelse af at der ligger en mere generel utilfredshed med Bilka til grund for hele miseren.

Hvilke svar er det dog der peger på den "trend"?!

Så vidt jeg kan læse, så er det umiddelbart kun deres ekspert der er skrevet om, og de svar han har givet.

Citér
Det ville have været overskudsagtigt og cool, og ville have været et flot og stilfuldt hint til Bilka om at stramme op. Det ville også være et stærkt signal til jeres egne og potentielle kunder (som jeg ved mange af jer har). I tabte ihvertfald mig af vognen her.

Nu er det ikke OS der er ansat som eksperter i Bilka, så hvis der skal rettes op på noget, så skal Bilka sgi da gøres opmærksomme på at de faktisk har et problem.

Jeg ved at vi er flere der også har skrevet til Bilka - det samme har Flatpanels gjort.

Jeg synes stadig det er lidt sjovt at du forsvarer Bilka og deres ekspert, men ikke har ret meget tilovers for Hr. og Fru Danmark Wink


-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 17-August-2010 kl. 21:16
0


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 17-August-2010 kl. 21:18
Oprindeligt skrevet af longlostson longlostson skrev:

 
Det ville have været overskudsagtigt og cool, og ville have været et flot og stilfuldt hint til Bilka om at stramme op. Det ville også være et stærkt signal til jeres egne og potentielle kunder (som jeg ved mange af jer har). I tabte ihvertfald mig af vognen her.
Det fortæller mig at du er på galt spor. Vi er ikke forhandlere af AV udstyr, vi er kunder!!!


Skrevet af: Hans j
Skrevet den: 17-August-2010 kl. 21:46
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af longlostson longlostson skrev:

 
Det ville have været overskudsagtigt og cool, og ville have været et flot og stilfuldt hint til Bilka om at stramme op. Det ville også være et stærkt signal til jeres egne og potentielle kunder (som jeg ved mange af jer har). I tabte ihvertfald mig af vognen her.
Det fortæller mig at du er på galt spor. Vi er ikke forhandlere af AV udstyr, vi er kunder!!!


Ja og IIHHHHH hvor er vi kloge allesammen LOL.




Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 17-August-2010 kl. 21:50
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af longlostson longlostson skrev:

 
Det ville have været overskudsagtigt og cool, og ville have været et flot og stilfuldt hint til Bilka om at stramme op. Det ville også være et stærkt signal til jeres egne og potentielle kunder (som jeg ved mange af jer har). I tabte ihvertfald mig af vognen her.
Det fortæller mig at du er på galt spor. Vi er ikke forhandlere af AV udstyr, vi er kunder!!!


Ja og IIHHHHH hvor er vi kloge allesammen LOL.


Og godt det samme i den jungle det er at få reel og korrekt vejledning til køb af nyt TV Tongue


Skrevet af: Simon, TC
Skrevet den: 17-August-2010 kl. 22:00
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af longlostson longlostson skrev:

 
Det ville have været overskudsagtigt og cool, og ville have været et flot og stilfuldt hint til Bilka om at stramme op. Det ville også være et stærkt signal til jeres egne og potentielle kunder (som jeg ved mange af jer har). I tabte ihvertfald mig af vognen her.
Det fortæller mig at du er på galt spor. Vi er ikke forhandlere af AV udstyr, vi er kunder!!!

Nogle af os sælger AV udstyr og selvom jeg har deltaget i denne tråd som privat-Simon, skal der - som jeg vist også har givet udtryk for - heller ikke herske tvivl om, at jeg ser det som en kærkommen lejlighed til at eksponere et vigtigt parameter som mange ikke har forståelse for. Der har længe og ofte været kommentarer om tilfælde af 'vejledning' folk har oplevet disse forretninger. Problemet er at det har været mundtligt og svært at dokumentere. Bilka's ekspertpanel er et blændende håndgribeligt eksempel på, at der åbenbart ikke foreligger nogle krav til viden, formidling eller faglig stolthed for at besidde en 'ekspert' stilling i Bilka.

God vejledning koster og det tror jeg familien Danmark rent faktisk kunne få øjnene op for, hvis en sag som denne fik noget mere opmærksomhed og de fandt ud af at klar information om 'Det nye TV signal' langt fra var det vigtigste der aldrig blev talt om.

Der er en grund til at specialforretningerne lukker og når de sidste har lukket og slukket, eller udfaset deres TV sortiment, er familien Danmark overladt til den vejledning denne tråd har bragt flere eksempler på.

Jeg ser det bestemt ikke som min opgave - overskudsagtig og cool eller ej - at være hverken Bilka eller Steffen behjælpelig i den situation de har sat sig selv i. Hvis jeg taler med en kunde og jeg er usikker på hvad jeg skal svare på vedkommendes spørgsmål, har jeg nogle dygtige kolleger jeg kan spørge. Jeg slynger ikke bare et svar ud som jeg tror er korrekt. Ganske enkelt fordi jeg ikke mener folk kan være tjent med at jeg 'tager' deres penge på et forkert grundlag.

Jeg har ikke noget som helst forhold til Steffen som person. For mig er han et lille billede på Bilka's hjemmeside og forfatteren til en hel masse fejlinformation der når en ufatteligt stor mængde mennesker.
Han er sikkert alle tiders person - han burde bare se på om han kan være sin indsats bekendt. Og så burde den der har overdraget ham det ansvar der følger med at være 'ekspert', nok overveje hvorvidt det havde været smart at teste Steffen's viden på forhånd.

Ja, jeg er lidt mavesur og jeg takker på forhånd for tudekiksen.


-------------
Tape Connection MKII


Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 17-August-2010 kl. 22:10
Oprindeligt skrevet af Simon, TC Simon, TC skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af longlostson longlostson skrev:

 
Det ville have været overskudsagtigt og cool, og ville have været et flot og stilfuldt hint til Bilka om at stramme op. Det ville også være et stærkt signal til jeres egne og potentielle kunder (som jeg ved mange af jer har). I tabte ihvertfald mig af vognen her.
Det fortæller mig at du er på galt spor. Vi er ikke forhandlere af AV udstyr, vi er kunder!!!

Nogle af os sælger AV udstyr og selvom jeg har deltaget i denne tråd som privat-Simon, skal der - som jeg vist også har givet udtryk for - heller ikke herske tvivl om, at jeg ser det som en kærkommen lejlighed til at eksponere et vigtigt parameter som mange ikke har forståelse for. 

God vejledning koster og det tror jeg familien Danmark rent faktisk kunne få øjnene op for, hvis en sag som denne fik noget mere opmærksomhed og de fandt ud af at klar information om 'Det nye TV signal' langt fra var det vigtigste der aldrig blev talt om.

Der er en grund til at specialforretningerne lukker og når de sidste har lukket og slukket, eller udfaset deres TV sortiment, er familien Danmark overladt til den vejledning denne tråd har bragt flere eksempler på.

Ja, jeg er lidt mavesur og jeg takker på forhånd for tudekiksen.

Jeg har cuttet lidt, men Clap

Du får ikke nogen tudekiks af mig - for jeg er 100% enig!

Som leder i en afdeling der yder 2. line support, samt ansvarlig for daglig drift hos ekstern 1. line support, så gør det ondt på mig at læse Steffens svar til kunderne - man kan ikke være det bekendt som virksomhed, at yde så dårlig vejledning, og faktisk vil nogle af hans kunder sikkert tage fat på "mine" supportere, når kunden sidder hjemme med et produkt der ikke fungerer som det er blevet rådgivet.


-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: Bschmidt
Skrevet den: 17-August-2010 kl. 22:29
Oprindeligt skrevet af longlostson longlostson skrev:

Jeg kan heller ikke lade være med at tænke på, at hvis jeres motiver for kritikken (de store beskyttere af Hr. og Fru Danmark) var reelle, kunne I jo istedet have lavet en side hvor I placerede jeres (teknisk/politiske) korrekte svar, til dem som I føler har fået forkert svar på Bilkas egen hjemmeside.
Se så ville jeg sgu tage hatten af, men nej jeg sidder tilbage med fornemmelsen af at raseriet skyldes noget helt andet end interessen for om Hr. og Fru Danmark får et svar der er helt korrekt.
 
 
&
 
Oprindeligt skrevet af longlostson longlostson skrev:

Det er sikkert kun mig der har det sådan, men jeg ville virkelig have endnu mere respekt for jer, hvis I havde lagt jeres meget korrekte svar ud til de stakler der er blevet vildledt. I ville helt sikkert have brugt mindre tid end den i bruger på at gå i flæsket på Bilka og Steffen og samtidig have hjulpet Hr. og Fru Danmark.
 
Det ville have været overskudsagtigt og cool, og ville have været et flot og stilfuldt hint til Bilka om at stramme op. Det ville også være et stærkt signal til jeres egne og potentielle kunder (som jeg ved mange af jer har). I tabte ihvertfald mig af vognen her.
 
Jeg kan se flere, af de deltagende i denne tråd, der ved mere end een gang har hjulpet med diverse opklarende svar på spørgsmål af samme karakter, på denne hjemmeside!
 
En klog mand sagde engang: En klog mand er ikke en mand mand der ved alt, men en mand der ved hvor man kan få alt at vide.
 
Og det er tilsyneladende ikke hos Bilka - men måske hos Recordere - eller lignende steder?
 
BS


-------------
http://tinyurl.com/2vwl5jc - BS - AV udstyr O.A. | http://tinyurl.com/6xv6rcn - N-Oof | http://tinyurl.com/2wz9raw - "Vis mig dit HTPC setup"


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 18-August-2010 kl. 00:05
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:


Det er faktisk en rigtig interessant pointe!

Hvis 100 Bilka kunder har fået beskeden om at LED Tv er noget HELT andet end LCD, så vil jeg tro at f.eks. en person som Otto, som bruger rigtig meget tid på at vejlede, vil få lidt vanskeligere ved at overbevise kunderne om noget andet.

De sælger jo mange tv apparater i Bilka, så de må sgu da vide hvad de taler om!
 
Det er nemlig lige præcist den slags jeg jævnligt oplever, og dét der er MIT incitament for at påpege den slags mis-information. Det har det med at brede sig, og det gør mit arbejde sværere. Jeg synes simpelthen det er unfair at jeg skal konkurrere med den slags. Hvis pågældende medarbejder er "ekspert", hvad skal jeg så kalde mig selv for at overbevise folk om at jeg rent faktisk ved lidt om hvad jeg taler om?
 
(Iøvrigt - jeg kan også lave fejl. Men der er ikke tale om at køre hetz på en enkelt smutter her)


-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Notfast
Skrevet den: 18-August-2010 kl. 00:31
über ekspert udpeget af Thor ham selv <- eller er det for langt?

-------------
.....


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 18-August-2010 kl. 08:47
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Hvis pågældende medarbejder er "ekspert", hvad skal jeg så kalde mig selv for at overbevise folk om at jeg rent faktisk ved lidt om hvad jeg taler om?


Overhypersuperduperklogeekspert.

Klaus


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 18-August-2010 kl. 09:00
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:


Overhypersuperduperklogeekspert.


 
Den er købt.


-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 18-August-2010 kl. 12:00
 
http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=4096">
http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=4096 - Bilka lukker Ekspert-panel
http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=4096 - Bilka drager nu konsekvensen af den fejlbehæftede rådgivning, og nedlægger ekspertpanelet for elektronik.


-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 18-August-2010 kl. 12:03
Ja jeg er ikke synderligt overrasket

-------------
Mvh

René


Skrevet af: RogueAgent
Skrevet den: 18-August-2010 kl. 12:05
Jeg må indrømme at jeg er positivt overrasket over hvor hurtigt de har taget konsekvensen af det. Man kunne jo så have et naivt håb om at de, hvis de forsøger at relancere "panelet" på et senere tidspunkt, rent faktisk vil forsøge at gøre det ordentligt.

-------------
LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500
Pioneer VSX-859
Carver 753X
Energy RVS/RVSS
Panasonic BD35
Toshiba HD-XE1
Pioneer CLD-D704


Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 18-August-2010 kl. 12:11
jamen de kan da ikke leve med at kunder som har købt noget kan henvise til forum og på den måde enten ophæve handlen eller få erstatning grundet mangelfuld rådgivning.. (uanset om det så har været tilfældet) rådgivning i et bredt forum til mange mennesker er noget rigtigt farligt noget for en virksomhed.. og bestemt ikke være noget der kan overlades til tilfældighederne.. de er jo i juridisk forstand hæftet op på de råd de kommer med på det forum.. af bilkamedarbejdere.
 
Jeg tvivler på at det kommer igen omkring elektronik.. dertil skal man være enten ualmindelig dygtig.. eller svare meget varsomt, der skal researches ordentligt.. evt i samråd med leverandører.. som sikkert ikke er danske (DS er jo kendt for at købe ind på spotmarkederne langt fra dk).
 


-------------
Mvh

René


Skrevet af: rawi
Skrevet den: 18-August-2010 kl. 12:17
Ekstrabladet.dk er også faldet over http://ekstrabladet.dk/kup/elektronik/article1392420.ece - sagen


Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 18-August-2010 kl. 12:24
Oprindeligt skrevet af rawi rawi skrev:

Ekstrabladet.dk er også faldet over http://ekstrabladet.dk/kup/elektronik/article1392420.ece - sagen
 
"Faldet over" er nok så meget sagt, de har nok fået et par hints...
 
Men det er rart, og ganske betrykkende, at Bilka tager konsekvensen - man må hilse en relancering velkommen, men måske i form af et "bruger-til-bruger" forum, a'la det vi har her.
 
Og til Bilkas ros, kan man også se at "Steffen" i flere sager faktisk har hjulpet kunden til at få ombyttet eller tilbageleveret en vare som han/hun ikke har været tilfreds med, efter vejledning.


-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414



Print side | Luk vindue