Print side | Luk vindue

'Ignore' funktion? 

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: recordere.dk
Forumnavn: Generelt
Forumbeskrivelse: Nyt på forummet. Forslag til forbedringer o.lign.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=84770
Udskrevet den: 16-Februar-2025 kl. 12:36

Emne: 'Ignore' funktion? 
Skrevet af: Simon, TC
Emne: 'Ignore' funktion? 
Skrevet den: 16-August-2010 kl. 21:17
Findes der, eller kan der implementeres en 'Ignore' funktion, som på visse andre fora? - Jeg kunne godt tænke mig en mulighed for at filtrere visse brugeres indlæg fra, da jeg ser dem som forstyrrende for debatten.

-------------
Tape Connection MKII

Svar:
Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 16-August-2010 kl. 21:23
Oprindeligt skrevet af Simon, TC Simon, TC skrev:

Findes der, eller kan der implementeres en 'Ignore' funktion, som på visse andre fora? - Jeg kunne godt tænke mig en mulighed for at filtrere visse brugeres indlæg fra, da jeg ser dem som forstyrrende for debatten.

En SPECIAL StarTrek ville på sin plads, ikke LOLLOLLOLLOLLOL

Men en udlukkes af StarTrek ville nok værre det bedst i det lange løbe og fra andre forum og fra gruppe hvor han også er.

Skrevet af: Søren Ingemann
Skrevet den: 16-August-2010 kl. 21:37
Godt forslag! Måske skulle du oprette en afstemning :-)

Skrevet af: hopgreve
Skrevet den: 16-August-2010 kl. 22:26
Hmm , jeg synes ikke om en sådan funktion . Det er et debat forum , og så længe man overholder " god tone " og regler for forum , er alt jo i orden . Jeg har aldrig rigtig forstået , hvorfor man skal have muligheden for at udelukke et eller flere brugeres mening , man kan jo bare lade være med at læse dem....
MVH

-------------
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K

Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 16-August-2010 kl. 22:33
Idéen med ignore-funktionen er jo netop at man lader være med at læse folks indlæg. Det blokerer jo ikke for andre brugeres mulighed for at læse den bruger f.eks. jeg eller Simon, TC smider på vores personlige ignore-lister.

Skrevet af: mufcdk1974
Skrevet den: 16-August-2010 kl. 22:37
Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

Hmm , jeg synes ikke om en sådan funktion . Det er et debat forum , og så længe man overholder " god tone " og regler for forum , er alt jo i orden . Jeg har aldrig rigtig forstået , hvorfor man skal have muligheden for at udelukke et eller flere brugeres mening , man kan jo bare lade være med at læse dem....
MVH

....fordi der er nogle debattører som bevist eller ubevist sabottere andres tråde, og Mods er åbenbart ligeglade.

Ohh and what Naira said

-------------
http://www.invelos.com/DVDCollection.aspx/martin1974 - Film samling (Opdateret den 26/11-09)

Skrevet den: 16-August-2010 kl. 22:41
@Naiera , ja det ved jeg godt....Men jeg mener altså at det er forkert , at man med et muse klik kan udelade indlæg  , selvom det kun går ud over en selv . Jeg mener at det kan blive for smart og er en glide bane...Hvad bliver det næste så , at man skal melde sig ind i små lukkede grupper og diskutere der ? Det kunne jo også tænkes at dem man vil udelukke lige pludeselig kommer med et " guld korn "Smile som man selv kunne få gavn af....
MVH

-------------
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K

Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 16-August-2010 kl. 22:48
Så godt som alle andre fora på nettet giver sådan en mulighed, netop fordi der altid vil være brugere man ikke gider høre på, men som ikke decideret bryder nogle regler, og derfor ikke bliver smidt ud. Det hæmmer ikke debatten.

Dog skal det siges at jeg ikke selv benytter mig af sådanne funktioner, og heller ikke vil gøre det hér, men jeg synes det er en god idé at have muligheden.

Skrevet den: 16-August-2010 kl. 22:48
Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:

Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

MVH

....fordi der er nogle debattører som bevist eller ubevist sabottere andres tråde, og Mods er åbenbart ligeglade.

Ohh and what Naira said
Hvis der bevidst bliver saboteret en tråd er jeg helt sikker på at Admin/moderator vil reagere , hvis det bliver rapporteret . Jeg har selv rapporteret en del spam , og det bliver hurtigt fjernet . Jeg tror snarere at mange ikke ønsker at rapportere en tråd/debat...Men selv her skal der jo altså være en del " albuerum " , så det er jo ikke helt let....
MVH

-------------

Skrevet den: 16-August-2010 kl. 23:00
Jeg er simpelthen bange for , at ved at indføre visse filtre , ja , så har man hurtigt mulighed for at blive for " snævert synet " . Det er rigtigt at det kun går ud over en selv , men alligevel . Og når man så svarer i en given tråd , ja så har man måske kun informationerne fra den ene side....
MVH

-------------

Skrevet af: jonaskp
Skrevet den: 16-August-2010 kl. 23:19
Jeg ville normalt ikke bruge en sådan funktion, men der er alligevel visse situationer hvor jeg ville finde den rigtigt nyttig.

Der er ingen grund til at danse rundt om den varme grød. Jeg vil gerne indrømme at jeg ville sætte StarTrek på ignore, for jeg synes ikke han bidrager med noget som helst positivt herinde for øjeblikket - og mods ser åbenbart ikke nogen problemer med det, så en ignore knap ville være dejlig at have.

Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 17-August-2010 kl. 20:23
En ting er at moderatorerne ikke griber ind, men kunne man ikke springe indlæg man ikke gider se over?

Eller er det som Startrek skrive bare for provokerende til at i kan lade være?

Skrevet af: strandvasker
Skrevet den: 17-August-2010 kl. 21:05
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Det er noget med møl og flammer, jeg har også svært ved at holde min kæft når der snakkes om kabler, selv om jeg VED det giver knubs og kender udfaldet på forhånd.. Kald det masochisme.. Wink

Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 17-August-2010 kl. 21:25
Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Jeg ville normalt ikke bruge en sådan funktion, men der er alligevel visse situationer hvor jeg ville finde den rigtigt nyttig.

Der er ingen grund til at danse rundt om den varme grød. Jeg vil gerne indrømme at jeg ville sætte StarTrek på ignore, for jeg synes ikke han bidrager med noget som helst positivt herinde for øjeblikket - og mods ser åbenbart ikke nogen problemer med det, så en ignore knap ville være dejlig at have.

Alt skal vel ikke være positiv? Smile

Folk har vel et eller andet sted lov til at være både kontrære og "rasmus modsat" - så længe at man kan debattere på et saglig plan.

Jeg tror det ofte handler om at sige til sig selv "Jeg giver op, xxx får ret - og jeg får fred", og så springe videre i teksten og ikke fortsætte debatten med den enkelte person.

-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414

Skrevet den: 17-August-2010 kl. 21:29
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Folk har vel et eller andet sted lov til at være både kontrære og "rasmus modsat" - så længe at man kan debattere på et saglig plan.

Jeg tror det ofte handler om at sige til sig selv "Jeg giver op, xxx får ret - og jeg får fred", og så springe videre i teksten og ikke fortsætte debatten med den enkelte person.

Syntes du så det er ok at personer som Startrek skal have lov til at ødelægge ikke bare en tråd men mange tråde med udokumenterede påstande og benægtelse af velbegrundede argumenter?

-------------
http://www.invelos.com/DVDCollection.aspx/martin1974 - Film samling (Opdateret den 26/11-09)

Skrevet den: 17-August-2010 kl. 21:33

Syntes du så det er ok at personer som Startrek skal have lov til at ødelægge ikke bare en tråd men mange tråde med udokumenterede påstande og benægtelse af velbegrundede argumenter?

Hvordan er det de plejer at sige på tv "Jeg kan ikke kommentere på enkelte sager, men kan kommentere generelt på de procedurer vi...bla bla bla"...

Hvis en person godt og grundigt mudre en debat til, så plejer moderator også gerne at hjælpe til - men en ignore-knap løser jo ikke ovenstående - jo, kun for den der sætter personen på ignore, men da ikke for andre der læser tråden.

-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414

Skrevet den: 17-August-2010 kl. 21:41

Hvordan er det de plejer at sige på tv "Jeg kan ikke kommentere på enkelte sager, men kan kommentere generelt på de procedurer vi...bla bla bla"...

Hvis en person godt og grundigt mudre en debat til, så plejer moderator også gerne at hjælpe til - men en ignore-knap løser jo ikke ovenstående - jo, kun for den der sætter personen på ignore, men da ikke for andre der læser tråden.

Næh men det vil hjælpe os der synes det er et problem, for de andre kan jo så bare læse videre.........jeg kan virkelig ikke se problemet.

Og for lige at slå det på plads, så er en god debat en hvor der bliver fremlagt synspunkter fra alle sider og man kan respektere at andre ikke er enige, desværre er der nogen der ikke evner dette.

-------------

Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 17-August-2010 kl. 21:43
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

Det er noget med møl og flammer, jeg har også svært ved at holde min kæft når der snakkes om kabler, selv om jeg VED det giver knubs og kender udfaldet på forhånd.. Kald det masochisme.. Wink

Tja, jeg synes nu det er fint at høre hvad andre mener. Jeg synes selv det tilføjer mere til debatten istedet for alle bare har samme holdning. Selvom en gruppe med en holdning er i flertal betyder det ikke at disse har ret.. min onkel sagde engang (I politisk kontekst) at demokrati kun var at foretrække sålænge størstedelen af befolkningen ikke er nogle "fuckhoveder". Det passer, men hvem er så nogle fuckhoveder? - dem som (for at tage et eksempel) mener der er forskel på kabler, eller dem som ikke mener der er? Jeg ved det ikke og jeg behøver ikke kende svaret for jeg er ligeglad om folk er enig i mine holdninger.  Jeg er dog altid modtage overfor velbegrundede argumenter for hvorfor jeg bør mene anderledes for at udvikle mig selv og mine holdninger. Derfor synes jeg ikke Startrek skal udelukkes fra forum og jeg synes derfor også, hvis ikke man vil høre/læse hvad andre har at sige så kan man springe vedkommendes indlæg over.

Skrevet den: 17-August-2010 kl. 21:48

Citér
Citér

Næh men det vil hjælpe os der synes det er et problem, for de andre kan jo så bare læse videre.........jeg kan virkelig ikke se problemet.

Og for lige at slå det på plads, så er en god debat en hvor der bliver fremlagt synspunkter fra alle sider og man kan respektere at andre ikke er enige, desværre er der nogen der ikke evner dette.

Hmm, er det ikke netop det - har andre person, lige gyldig hvor tåbelige de er - ikke ret til at være uenige? Så længe man holder sig til topic, og ikke laver person angreb?

Så længe at det står tydeligt for andre i tråden hvem der rent faktisk har de rigtige/korrekte argumenter, så lærer folk vel efterhånden også bare at skippe over en enkelt brugers indlæg, og tie dem ihjel?

Forstå mig ret, jeg er ikke decideret modstander af funktionen - men det lader bare til på tråden, at funktionen er rettet mod en enkelt person, fordi han lige nu er ret aktiv...

-------------
Lars B

Skrevet den: 17-August-2010 kl. 21:51

Derfor synes jeg ikke Startrek skal udelukkes fra forum og jeg synes derfor også, hvis ikke man vil høre/læse hvad andre har at sige så kan man springe vedkommendes indlæg over.

Undskyld mig men jeg tror du har misforstået hvad det er folk ønsker. Ingen snakker om at udelukke Startrek (det kan kun Admin og Mods afgøre), men om en ignore knap, så dem der ønsker at bruge den, ikke ser den pågældens indlæg, alle andre kan selvfølgelig se alle indlæg.

Ingen overhovedet taber på det, men lade mig spørge: Hvor lang snor mener du en debatør skal have for at ødelægge andres tråde, før der skal skrides ind?

-------------

Skrevet den: 17-August-2010 kl. 21:53

Citér
Citér

Hmm, er det ikke netop det - har andre person, lige gyldig hvor tåbelige de er - ikke ret til at være uenige? Så længe man holder sig til topic, og ikke laver person angreb?

Jo alle har ret til at være uenige, men læs lige et par Apple tråde igennem, og prøv derefter at overbevise mig om at du syntes at Startrek holder sig til topic, og han bevist eller ubevist ikke ødelægger debatten?

-------------

Skrevet den: 17-August-2010 kl. 22:03

Citér
Citér

Jo alle har ret til at være uenige, men læs lige et par Apple tråde igennem, og prøv derefter at overbevise mig om at du syntes at Startrek holder sig til topic, og han bevist eller ubevist ikke ødelægger debatten?

Hvis ikke man mener at en debattør er on-topic, så laver man en rapport til moderatorerne, og så skal de nok tage sig af det - det plejer altså at virke udmærket. Og har en bruger så et generelt problem med at holde sig on-topic, så plejer der også at blive sanktioneret mod den enkelte bruger.

-------------
Lars B

Skrevet af: Simon, TC
Skrevet den: 17-August-2010 kl. 22:15

Derfor synes jeg ikke Startrek skal udelukkes fra forum og jeg synes derfor også, hvis ikke man vil høre/læse hvad andre har at sige så kan man springe vedkommendes indlæg over.

Undskyld mig men jeg tror du har misforstået hvad det er folk ønsker. Ingen snakker om at udelukke Startrek (det kan kun Admin og Mods afgøre), men om en ignore knap, så dem der ønsker at bruge den, ikke ser den pågældens indlæg, alle andre kan selvfølgelig se alle indlæg.

Ingen overhovedet taber på det, men lade mig spørge: Hvor lang snor mener du en debatør skal have for at ødelægge andres tråde, før der skal skrides ind?

Exactamundo!... Jeg synes det er fint Star Trek er en del af Recordere, specielt hvis det højner andres oplevelse af at deltage i forum. Personligt synes jeg bare at min oplevelse bliver ødelagt, hver gang jeg ser et af hans indlæg. Hvis vi fysisk sad en gruppe af mennesker og der hele tiden var én bestemt person der rejste sig og råbte 'Himlen falder!', ville jeg da også sætte pris på et høreværn.

-------------
Tape Connection MKII

Skrevet af: Simsalabim[DK]
Skrevet den: 18-August-2010 kl. 02:01
Oprindeligt skrevet af Simon, TC Simon, TC skrev:

Exactamundo!... Jeg synes det er fint Star Trek er en del af Recordere, specielt hvis det højner andres oplevelse af at deltage i forum. Personligt synes jeg bare at min oplevelse bliver ødelagt, hver gang jeg ser et af hans indlæg. Hvis vi fysisk sad en gruppe af mennesker og der hele tiden var én bestemt person der rejste sig og råbte 'Himlen falder!', ville jeg da også sætte pris på et høreværn.

Jeg er så uenig. I mine øjne er der klare ulemper ved en sådan funktion.

Lad os antage, at jeg opretter en tråd med nogle spørgsmål. Debatten kører og Startrek kommer med nogle saglige argumenter. Så blander du dig i debatten, men hvordan skal du kunne kommentere på tingene uden at have læst den fulde debat som vi andre har været del af? På den vis ender det måske med, at det netop er dine indlæg, der bliver forstyrrende/irrelevante, da emnet evt. allerede er blevet drøftet e.l. Jeg tror, at dette er en glidebane og har svært ved at se det positive i det. Generelt burde vi vel også kunne løse tingene på en anden måde en "ignore-funktioner".

Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 18-August-2010 kl. 08:06
Oprindeligt skrevet af Simsalabim[DK Simsalabim[DK skrev:

]

Jeg er så uenig. I mine øjne er der klare ulemper ved en sådan funktion.

Lad os antage, at jeg opretter en tråd med nogle spørgsmål. Debatten kører og Startrek kommer med nogle saglige argumenter. Så blander du dig i debatten, men hvordan skal du kunne kommentere på tingene uden at have læst den fulde debat som vi andre har været del af?

Eller værre: Bruger A skriver et indlæg som svar til noget bruger B har skrevet, dette indlæg misforstås så fordi man ikke har set hvad bruger B har skrevet. Det kan give en del forvirring.

Funktionen er fin på usenet hvor man kan udelukke brugere der spammer med indlæg, som folk så over en bred kam kan ignorere. Her tror jeg det vil være årsag til problemer, der er lige så store som de problemer man løser.

-------------
Mvh Otto

Skrevet af: Bruger udmeldt 9
Skrevet den: 18-August-2010 kl. 09:32
Fra Usenet kender vi jo problemet med, at nogen quoter den person, man har i kill-filteret, så man alligevel får set de indlæg, man prøvede at filtrere bort...

Skrevet af: bleze
Skrevet den: 18-August-2010 kl. 09:51
Jeg kan godt li' den måde som newz.dk gør det på hvor man kan angive relevans og ud fra dette så "minimeres" indlæg så de ikke fylder på skærmen. Du kan så vælge at "maximere" dem så du kan læse dem.  På den måde bliver det til en "afstemning" om et indlæg skal vises for andre brugere

-------------
LG OLED83C1, LG OLED65B6V, Samsung PS63C7705, Pioneer KURO KRL-37V, Integra DRX-R1 7.0.4 setup, Synology DS1821+, 4 x KODI Mediacenter (nVidia Shield), Sonos med 6 zoner

Skrevet af: evilguy
Skrevet den: 18-August-2010 kl. 14:38
Visse debatører som konstant saboterer tråde burde allerede være smidt ud for flere år siden... jeg nævner i flæng MOHO.

-------------
Mvh. Johnny

Grossman's Misquote: Complex problems have simple, easy to understand wrong answers.

Skrevet den: 18-August-2010 kl. 14:45
Hvis det var www.hifi4all.dk, så vi de smid ud for længe, længe side.

Måske kunne en liste over bruger, som man gerne se at blive smide ud af www.recordere.dk, værre på sin plads.

Skrevet den: 18-August-2010 kl. 14:58
Jeg synes, at dette hurtigt bliver en glidebane. Afstemning om hvem vi stemmer ud? Det holder jo ikke.

Hele denne tråd må i mine øjne tolkes som en desperat kritik fra brugere om, at moderatorerne efter deres mening ikke er effektive nok.

Skrevet den: 18-August-2010 kl. 16:02
Det er nok rigtig at moderatorerne ikke er effektive nok, og burte værre lidt hurtige til at smide bruge ud, som kun har et formål at ødelægge dette forum.

Måske skulle moderatorerne ligge tjekke om ikke de aktive bruge ikke er gået meget ned og grund kunne værre at der er en del bruge der ødelægge dette forum, og hen af vej ville lukke recordere.dk. 

Skrevet den: 18-August-2010 kl. 16:10
Jeg synes også, at man skal passe på med ikke at blive for hurtig til at smide brugere ud. Man skal altså have lavet en eller anden grov, bevidst og/eller gentagen overtrædelse før det bør komme på tale.

I sidste ende må det være moderatorerne og ejerne af siden, der vurderer om tingene kører tilfredsstillende. Hvis der var total flugt fra recordere, så skulle de nok reagere, men det har jeg nu heller ikke indtrykket af at der er.

Skrevet den: 18-August-2010 kl. 16:18
Vi må så se om moderatorerne og ejerne af siden, har hår nok på bryst til at smide diverse bruge ud, eller også så er de andre bruge ikke god nok til at reporter til moderatorerne, hver gang en give bruge, skrive i en give tråd og man ikke ønsker det.

Bl.a. burte det værre mulige for oprette af en givet tråd, at kunne at man kunne udlukke diverse bruge som man ikke ønske at kunne skrive i sine tråd. Så det er op til tråd starten hvem han ønsker at kunne skrive i sin tråd.

Skrevet af: Exxtreme
Skrevet den: 18-August-2010 kl. 16:22
Vi ser det jo gentagne gange... Moderatorerne herinde er ganske enkelt for slappe... Jeg har ofte deltaget i tråde hvor man flere gange skal mede om en moderators indgriben før en moderator skriver et indlæg i nærheden af, vi er her skam... og så en eller anden undskyldning... JAMEN SÅ GØR DOG NOGET!

Jeg tror 90% af brugerne herinde ønsker at moderatorerne greb ind lang tid før, og magter de nuværende moderatorer det ikke, så find nogle erstatninger og gerne et større antal end der var før...

Jeg har nogle gange selv ladet mig rive for langt ind i en heftig debat der burde være stoppet lang tid før, og jeg ærger mig altid over at det ikke sker...

Skrevet den: 18-August-2010 kl. 16:24
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Bl.a. burte det værre mulige for oprette af en givet trå, at kunne ved oprette af en ny tråd kunne udlukke diverse bruge som man ikke ønske at kunne skrive i sine tråd. Så det er op til tråd starten hvem han ønsker at kunne skrive i sin tråd.
Det er jeg så meget imod, dette er ikke et privat chat forum, men et offentligt debat forum, og synes ikke brugerne skal være moderatorer i sine egne tråde, det bliver noget rod...

Skrevet af: Lars
Skrevet den: 18-August-2010 kl. 16:40
Hej Alle

Vi ønsker ikke en streng diciplin med kæft trit og retning.

Det skal være hyggeligt at være bruger på recordere.dk forum. Men derfor er vi skam meget opmærksomme på uheldige brugere, og har flere på "observationslisten".

Men det er for nemt bare at lukke en bruger ude. Der skal være en god grund.

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet den: 18-August-2010 kl. 16:47
Tro ikke at en "observationslisten" er nok, alle der stå på denne liste, skulle sikker havde værre smide ud for længe, længe side. Håbet at dette sker hurtig som mulige, så at netop recordere.dk forum kan værre et hyggeligt at værre, det er det ikke nu.

Og for at kunne drive et offentligt debat forum, så kræve det streng diciplin med kæft trit og retning, eller gå det som det gør nu.

Skrevet den: 18-August-2010 kl. 16:58
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Det skal være hyggeligt at være bruger på recordere.dk forum. Men derfor er vi skam meget opmærksomme på uheldige brugere, og har flere på "observationslisten".

/Lars
Problemet er bare at det ikke er hyggeligt at være bruger på recordere.dk når moderatorerne ikke griber ind i de tråde der åbenlyst er kørt af sporet pga. at en eller flere personer har haft frit spil til at smide omkring sig med indlæg der ikke fremmer debatten overhovedet...

Det handler jo heller ikke om bare at udelukke en bruger fordi personen kommer til at gå over stregen en enkelt gang, men jeg vil bifalde et system lignende det hifi4all bruger, hvor man får 3 advarsler og så ud i en periode, kunne det ikke være en idé Lars?

Jeg forstår godt du ikke vil køre en kæft, trit og retning politik herinde, men når mange brugere nu er utilfredse med at moderatorerne tit er totalt fraværende i ophedne debatter, og at brugerne har alt for lang snor, vil du så bare sige at der ikke skal gøres noget fordi det skal være hyggeligt herinde? Det er jo tydeligt at det slet ikke har fungeret herinde i et stykke tid, men vil du slet ikke gøre noget ved det Lars?

Skrevet den: 18-August-2010 kl. 17:00
Det må så værre 3 advarsler og ud for altid og ikke bare for en periode plus at andre forum skal havde en info om denne bruge, så denne bruge ikke bare forsætte et andet sted.

Skrevet af: Pede8000
Skrevet den: 18-August-2010 kl. 17:01
Oprindeligt skrevet af Exxtreme Exxtreme skrev:

/Lars
Problemet er bare at det ikke er hyggeligt at være bruger på recordere.dk når moderatorerne ikke griber ind i de tråde der åbenlyst er kørt af sporet pga. at en eller flere personer har haft frit spil til at smide omkring sig med indlæg der ikke fremmer debatten overhovedet...

Det handler jo heller ikke om bare at udelukke en bruger fordi personen kommer til at gå over stregen en enkelt gang, men jeg vil bifalde et system lignende det hifi4all bruger, hvor man får 3 advarsler og så ud i en periode, kunne det ikke være en idé Lars?

Jeg forstår godt du ikke vil køre en kæft, trit og retning politik herinde, men når mange brugere nu er utilfredse med at moderatorerne tit er totalt fraværende i ophedne debatter, og at brugerne har alt for lang snor, vil du så bare sige at der ikke skal gøres noget fordi det skal være hyggeligt herinde? Det er jo tydeligt at det slet ikke har fungeret herinde i et stykke tid, men vil du slet ikke gøre noget ved det Lars?

.... du skriver at " mange brugere er er utilfredse", hvor har du fra?

Jeg føler ikke at det er et krav fra ret mange, med en strammere linie, taget alene ud fra antal "klagere" i denne tråd !

Edit: grammatik! ;-)

-------------
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Skrevet den: 18-August-2010 kl. 17:05

Det må så værre 3 advarsler og ud for altid og ikke bare for en periode plus at andre forum skal havde en info om denne bruge, så denne bruge ikke bare forsætte et andet sted.
Du har godt nok travlt hva? Skal de så også politianmeldes og have fjernet deres internetadgang?

Skrevet den: 18-August-2010 kl. 17:07
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

/Lars

.... du skriver at " mange brugere er er utilfredse", hvor har du fra?

Jeg føler ikke at det er et krav fra ret mange, med en strammere linie, taget alene ud fra antal "klagere" i denne tråd !

Edit: grammatik! ;-)
Det er ikke kun i denne tråd folk har bedt om strammere regler... Prøv at følg nogle af de mest aktive debatter lige nu, der er der flere der efterlyser mere synlighed og interaktion fra moderatorerne...

Skrevet den: 18-August-2010 kl. 17:10

Du har godt nok travlt hva? Skal de så også politianmeldes og have fjernet deres internetadgang?

Det sige jeg ikke, det er jo let at sinde en e-mail om en bruges ip-adress og navn m.m. til andre forum, det er jo i andre forums interesse at vide det.

Men gør jo det mellem banker, så hvor ikke mellem diverse forumer.

Men et krave fra bruge, må da værre at der nu blive indført strammere regler på recordere.dk forum, og det kan ikke gå hurtig nok.

Skrevet af: Pede8000
Skrevet den: 18-August-2010 kl. 17:35
.... det er altså ved at blive en smule morsomt, det her, Startrek !LOL

Det er da rigtigt at der er enkelte der spammer, men jeg syns da ikke det er så voldsomt at der bør strammes op! 

Jeg mener derimod at vi her har et rigtigt godt og åbent forum med plads til hyggesnak!

Tak for det!

Måske "kommer jeg ikke de rigtige steder", for jeg er sluppet for trolls (næsten).....

-------------
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Skrevet af: CARS10
Skrevet den: 18-August-2010 kl. 17:38
Oprindeligt skrevet af evilguy evilguy skrev:

Visse debatører som konstant saboterer tråde burde allerede være smidt ud for flere år siden... jeg nævner i flæng MOHO.

UHA UHA
 Pas på med det.MOHO er fredet herinde,selvom det han skriver,som regel er total sort.
  Prøvede at lave en afstemning om,at folk forstod hvad han skriver,men så brød helvede løs.

Det må man ikke,og det er taget til efterretning.
      carsten

Skrevet af: evilguy
Skrevet den: 18-August-2010 kl. 20:23
Oprindeligt skrevet af CARS10 CARS10 skrev:

Oprindeligt skrevet af evilguy evilguy skrev:

UHA UHA
 Pas på med det.MOHO er fredet herinde,selvom det han skriver,som regel er total sort.
  Prøvede at lave en afstemning om,at folk forstod hvad han skriver,men så brød helvede løs.

Det må man ikke,og det er taget til efterretning.
      carsten

Og det er så lige nøjagtigt grunden til, at jeg spendere det meste af min tid på et konkurrende dansk forum. Jeg kigger kun forbi recordere.dk lejlighedsvis, fordi jeg simpelthen ikke gider spilde min tid med at læse indlæg fra useriøse folk.

Forstå mig ret - jeg har en rimelig langt snor og hjælper gerne folk med deres til tider dumme spørgsmål, men jeg gider simpelhen ikke læse en tråd, hvor mange af svarende er misvisende, fordrejede, sorte og direkte uintelligente.

Kort sagt: STRAM OP. 3 advarsler og så er det ud. Det virker fint på"små" foraer som f.eks. mobildebat.dk og hifi4all.

-------------
Mvh. Johnny

Grossman's Misquote: Complex problems have simple, easy to understand wrong answers.

Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 19-August-2010 kl. 21:00
Recordere.dk kører faktisk en stram overvågning, men vi tror ikke på censur. Vi tror på at folk taler pænt til hinanden. Men i kan jo spørge hinanden, hvad der skete med StarTrek i dag. Det er jo morsomt at en bruger der i denne tråd beder om hårdere regler samtidigt er en af dem, der taler ned til mange andre brugere.

-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk

Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 19-August-2010 kl. 21:13
Jeg kunne godt tænke mig en eller anden form for sortering.

Når jeg kommer ind på siden, bruger jeg denne her:  Aktive emner  http://forum.recordere.dk/active_topics.asp - Aktive emner
- men der kommer mange flere emner frem, end jeg har lyst til at læse. derfor skulle man kunne ignorere hele forumoverskrifter, fx Microsoft media Center, MCE og HTPC, som jeg aldrig læser.

Alternativt at man kunne abonnere på nogle af emnerne.

Det jeg mener, er at jeg godt vil sortere nogle emner væk fra oversigten, som jeg alligevel aldrig ville læse.

-------------
Venlig hilsen
KB

Skrevet den: 19-August-2010 kl. 22:08
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Recordere.dk kører faktisk en stram overvågning, men vi tror ikke på censur. Vi tror på at folk taler pænt til hinanden. Men i kan jo spørge hinanden, hvad der skete med StarTrek i dag. Det er jo morsomt at en bruger der i denne tråd beder om hårdere regler samtidigt er en af dem, der taler ned til mange andre brugere.

Ja, morsomt og sørgeligt. Jeg kan godt se, at Startrek var kørt af sporet, men i mine øjne var det nu også en tråd der på alle måder lade op til en idiotisk ukonstruktiv debat. Trådstarteren fik jo afsporet enhver form for konstruktiv debat allerede med sit startindlæg. At det så lige kolliderer med at Startrek tilsyneladende har haft nogle meget uhelige oplevelser med Apple, er så ærgerligt. Jeg synes dog ikke kun at det er Startrek der bliver for ensidig i debatten. Andre - ellers tilsyneladende saglige bruger f.eks. jonaskp lader sig rive med og afviser så stort set alt uanset hvad Startrek kommer frem med.

Et eksempel hvor jeg f.eks. tror at Startrek faktisk havde ret.

Citat: Startrek
De ønske at havde fuld kontrol over, hvem og hvor og hvordan at deres produkter bliver brugt.

Citat: jonaskp
member_profile.asp?PF=9226 -
Medlems Profil
pm_new_message_form.asp?name=jonaskp -
Send personlig besked
search_form.asp?USR=jonaskp -
Find Medlems Indlæg
pm_buddy_list.asp?name=jonaskp -
Føj til venneliste
Næh, egentligt ikke. Hvornår er du nogensinde gået ind i en Apple butik og blevet nægtet at købe en computer, fordi Apple ikke synes du må? Hvornår har du nogensinde købt en iPod, kun for at få en fejlmeddelelse på skærmen når du tager den med på ferie til Italien?
Kom nu ind i kampen, og smid nogle ordentlige argumenter på bordet, i stedet for det der.

Min holdning:

Der er vel ingen tvivl om at Apple ønsker mest muligt kontrol over hvor og hvordan deres produkter bruges. Det ønsker mange store producenter og derfor har vi konkurrenceretlige regler, der regulerer markedet. Men det er vel korrekt pointeret af Startrek, at Apple er særligt beskyttende i forhold til deres marked, bl.a. med krav om godkendelse af app's osv.

...

I mine øjne er det lidt formildende i relation til Startreks handlemåde, at der er tale om en tråd, der nærmest kun kan ende i noget skidt. At han så lader sige rive med er da skidt, men det var måske ikke lige en tråd der for mig var oplagt grund til udelukkelse af en bruger.

Pointen må være, at nogle gerne vil være meget hårde og have ignore osv. Jeg mener, at det altid vil være en konkret vurdering og at et forrum hellere skal være lidt for "blødt" end for hårdt, da det alligevel er rimelig indgribende at udelukke brugere. Jeg ville i hvert fald ikke støtte et forum, hvor tingene blev kørt for diktatorisk - det har jeg f.eks. engang oplevet med hol.dk, hvor der var en eller flere lidt crazy moderators (i mine ydmyge øjne).

Skrevet af: jonaskp
Skrevet den: 19-August-2010 kl. 23:22
Nu er det jo ikke den tråd alene der har gjort det (gætter jeg på, i bund og grund ved vi jo ikke hvorfor han har fået lov at holde en lille ferie). De sidste par uger har StarTrek ikke foretaget sig andet end at droppe ind i enhver tråd der havde relation til Apple og så bare smide om sig med mere eller mindre underbyggede påstande/argumenter. Når man så prøvede at debattere med ham, så kørte han bare debatten endnu længere ud eller også ignorerede han bare indlæggene. Han smed også om sig med links til diverse nyheder/debatter mm. der havde en eller anden svag relation til noget anti-Apple, uden egentligt at begrunde hvorfor han inddrog dem i debatten.
Der er flere der har nævnt ordet "korstog" og den beskrivelse passede egentligt meget godt til det han foretog sig.

Jeg skal ikke kunne afvise at jeg har ladet mig rive med. Det er ingen hemmelig at han har irriteret mig grænseløst det sidste stykke tid med hans måde at "debattere" på og hans uendelige quest for at rakke ned på Apple.
Jeg har intet imod at folk ikke gider købe Apple ting (det er deres eget valg) og jeg vil også meget gerne føre en debat omkring fordele/ulemper, sålænge det foregår sagligt - så synes jeg faktisk det kan være ganske spændende (hvilket vel til dels er grunden til at vi er her?).
Det var bare ikke det der foregik ligeså snart han blandede sig i en tråd.

Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 20-August-2010 kl. 07:31
Startrek blev ikke smidt ud. Han fik en venlig henstilling om at køle ned i de debatter, hvor han på én dag havde fået over 10 indberetninger.

Det ønskede han ikke, og han ville gerne blacklistes fra recordere.dk. Det gør vi ikke, men vi efterkom da hans ønske om ikke at være bruger her mere.

Recordere.dk er ikke et forum som render rundt med stivnakkede moderatore. Og selvom vi er klart det største AV-Forum i Danmark, syntes jeg faktisk at hård moderering har en dårligere effekt end blid moderering. Men når man har så mange brugere, kan det ikke undgås at der til tider kommer en person ind som ikke bidrager med viden men mere med markante og provokerende holdninger (ikke møntet på nogen personer i denne debat). Dem giver vi som regel en henstilling, dernæst en advarsel, så en ferie, for til sidst at udelukke.

Dem der så i fasen som vi kører igennem provokerer, og tro mig det sker desværre. De bliver udelukket med det samme. Vi har som recordere.dk folk oplevet at blive tilmeldt både pornolister, køb af diverse ting osv.. Man skal huske på at recordere.dk drives af frivillige, og at de penge som recordere.dk omsætter alle går til drift og rejser til f.eks. IFA og CES. Derfor skal vores frivillige ikke finde sig i at blive hængt ud. Det skal vores brugere dog heller ikke, og det er derfor vi har muligheden for at man kan indberette indlæg.

Men jeg vil da gerne indstille til, at hvis der er nogen i denne tråd, som gerne vil deltage i det frivillige arbejde, som f.eks. moderering, nyheds- og artikel skrivning, så send en PM til enten Lars eller mig.Smile

-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk

Print side | Luk vindue