Print side | Luk vindue

Yousee boks fryser?!

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Kabel-TV
Forumbeskrivelse: TV, radio mv. via kabel (typisk DVB-C)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=84806
Udskrevet den: 24-Februar-2025 kl. 00:01


Emne: Yousee boks fryser?!
Skrevet af: TvHomer
Emne: Yousee boks fryser?!
Skrevet den: 17-August-2010 kl. 16:26
 
Min yousee boks er på det sidste begyndt at fryse nogle gange når jeg skfter kanal. Så er der ikke andet at gøre end at slukke og tænde den igen, men det er da irriterende.
 
Er der andre der oplever det samme, og er der noget man selv kan gøre ved det?
 
Det er boksen uden harddisk.



Svar:
Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 17-August-2010 kl. 16:38
Oprindeligt skrevet af TvHomer TvHomer skrev:

 
Min yousee boks er på det sidste begyndt at fryse nogle gange når jeg skfter kanal. Så er der ikke andet at gøre end at slukke og tænde den igen, men det er da irriterende.
 
Er der andre der oplever det samme, og er der noget man selv kan gøre ved det?
 
Det er boksen uden harddisk.

Den er vel opdateret til nyeste Firmware ?

Ved med den gamle Firmware, kunne den finde på at fryse på kanal 50 og fra kanal 100 og på kanaler men ikke havde købt rettighed til.


Skrevet af: TommyF
Skrevet den: 17-August-2010 kl. 19:41
Min er værst til det når jeg skifter meget og hurtigt i EPG...., så er det sluk....men det er nu snart 2-3 uger siden det skete sidst...


Skrevet af: TvHomer
Skrevet den: 17-August-2010 kl. 21:49
Det er vilkårligt hvilken kanal den fryser på.
 
Opdaterer den ikke selv, når den har behov for det? Det mener jeg da den har spurgt om en gang selv.


Skrevet af: cnn3
Skrevet den: 18-August-2010 kl. 09:32
Du har ikke stillet et-eller-andet oven på boksen fornylig, den kræver luft omkring sig. Prøv at checke signalstyrken og bit-error-rate, hvis signalet er for dårligt kan boksen opføre sig underligt. Ellers må du vel kontakte Yousee og foreligge dem problemet.

-------------
mvh Christian


Skrevet af: cnn3
Skrevet den: 18-August-2010 kl. 09:34
Du kan se software-versionen under boksinformation, den sidste software-version indeholdt rettelser, så frysninger blev minimeret, men jo, den bør jo opdatere sig selv.

-------------
mvh Christian


Skrevet af: TvHomer
Skrevet den: 19-August-2010 kl. 16:16
Mærkeligt nok, så oplevede jeg det aldrig før sidste opdatering...


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 19-August-2010 kl. 16:24
Oprindeligt skrevet af TvHomer TvHomer skrev:

Mærkeligt nok, så oplevede jeg det aldrig før sidste opdatering...
Fejlmeld boksen på 8080 4050.

-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: Kim Kaos
Skrevet den: 09-September-2010 kl. 14:53
Det er du ikke alene om - jeg har haft besøg af en tek-person 2 gange og alle mine kabler er udskiftet med dobbelskærmet dit og dat.
 
Min box er også udskiftet mindst 3 gange - men stadigvæk giver den problemer.
 
Jeg har TV1000 - Canal+ samt fuld pakke.
 
Problemet optræder gerne når jeg er i gang med at optage og skifter til en af mine betalingspakker fra en af mine kanaler fra den normale fuldpakke - men den kan også strejke når jeg hopper f.eks. over til Discovery fra en standardkanal - så låser kanalen ikke men info teksten forsvinder ikke med mindre jeg koldstarter min box.
 
Yousee fortæller mig at jeg er den eneste i verden der har det problem - og jeg kan bare fise af hvis jeg ikke kan lide deres produkt.
 
Yousee ved de har et problem - men de kender ikke årsagen og kan derfor ikke rette problemet
 
vh.
 
Kim
 
 
 


Skrevet af: Jksa
Skrevet den: 17-Februar-2011 kl. 18:13
Hej Kim Kaos
 
Du skriver
jeg kan bare fise af hvis jeg ikke kan lide deres produkt
 
Fik du virkelig det svar?
 
Som alternativ kan man jo kun vælge Boxer, hvis der er YouSee hvor man bor.


Skrevet af: Kim Kaos
Skrevet den: 17-Februar-2011 kl. 18:23
Ja det var den besked jeg fik - jeg havde åbenbart klagede så meget at de ikke ville have mig som kunde.
 
Det har heldigvis en meget venlig over-teknik som kikkede forbi 3 gange og skiftede en masse kabler dog uden at det hjalp.
 
Problemet blev først løst den 17. sep da de kom med en opdatering af boksen.
 


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 17-Februar-2011 kl. 18:33
Oprindeligt skrevet af Kim Kaos Kim Kaos skrev:

Det er du ikke alene om - jeg har haft besøg af en tek-person 2 gange og alle mine kabler er udskiftet med dobbelskærmet dit og dat.
 
Min box er også udskiftet mindst 3 gange - men stadigvæk giver den problemer.
 
Jeg har TV1000 - Canal+ samt fuld pakke.
 
Problemet optræder gerne når jeg er i gang med at optage og skifter til en af mine betalingspakker fra en af mine kanaler fra den normale fuldpakke - men den kan også strejke når jeg hopper f.eks. over til Discovery fra en standardkanal - så låser kanalen ikke men info teksten forsvinder ikke med mindre jeg koldstarter min box.
 
Yousee fortæller mig at jeg er den eneste i verden der har det problem - og jeg kan bare fise af hvis jeg ikke kan lide deres produkt.
 
Yousee ved de har et problem - men de kender ikke årsagen og kan derfor ikke rette problemet
 
vh.
 
Kim
YouSee havde med Samsung 3106 det problem, at når man zappede fra en SD-kanal til en HD-kanal eller ville zappe henover en HD-kanal, gik boksen i udu. Det skulle faktisk være løst med den seneste opdatering. Prøv med en tvungen opdatering. Jeg kan ikke selv huske, hvordan den tvungne opdatering iværksættes på 3106, men der er sikkert andre, der kan hjælpe. Sikkert også på 8080 4050.

-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 17-Februar-2011 kl. 18:36
Oprindeligt skrevet af Kim Kaos Kim Kaos skrev:

Ja det var den besked jeg fik - jeg havde åbenbart klagede så meget at de ikke ville have mig som kunde.
 
Det har heldigvis en meget venlig over-teknik som kikkede forbi 3 gange og skiftede en masse kabler dog uden at det hjalp.
 
Problemet blev først løst den 17. sep da de kom med en opdatering af boksen.
 
Glem mit seneste indlæg. Troede at det var en nyt indlæg, der blev henvist til. Sådan kan det gå, når nogen tager et meget gammelt indlæg op. Wink

-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: Kim Kaos
Skrevet den: 17-Februar-2011 kl. 18:45
Jeg skrev at problemet blev løst da vi fik en ny opdatering


Skrevet af: schum1
Skrevet den: 13-Marts-2011 kl. 11:19
vores fryser også ret tit.. meget belastende..


Skrevet af: forzajuve
Skrevet den: 13-Marts-2011 kl. 11:35
kan joine det hylende kor, vores fryser også konstant

-------------
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44



Print side | Luk vindue