Print side | Luk vindue

Kan de forvente at jeg skal betale?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Køb og salg
Forumnavn: Jura
Forumbeskrivelse: Forbruger køb. Love og regler. (Kun registrerede brugere kan skrive)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=84913
Udskrevet den: 14-Februar-2025 kl. 16:21


Emne: Kan de forvente at jeg skal betale?
Skrevet af: Jimmbo
Emne: Kan de forvente at jeg skal betale?
Skrevet den: 19-August-2010 kl. 16:00
Jeg har lige et spørgsmål, fordi jeg er virkelig i tvivl her.

Sagen er den, at jeg har en iPhone 3G, som havde flækket bagcoveret. Jeg sende den derfor ind til Unotel hvor den var købt, for at få skiftet bagcoveret.
De ringer mig så op, og spørg hvad der skal laves, og jeg forklaredere at jeg har hørt Apple skiftet bagcovere på deres iPhone gratis, fordi de flækker alt for nemt.
Jeg skrev så en mail til dem i går, og spurgte hvor langt min iPhone var. I dag fik jeg så en mail, hvor i der stod, at de havde haft den inde hos Apple som så vurderet at skaden åbenbart var selvforskyld, så skiftet af coveret var ikke dækket af min reklamationsret.
Men de har alligevel skiftet coveret.

Det er så her jeg er i tvivl. Kan de bare skiftet coveret, og så sende mig en regning, uden at have rådført sig med mig? Altså jeg ved ikke hvad det vil koste, og jeg vil da på ingen måde giver over 500 kr. for at de skifter et cover.

Så hvis jeg får min mobil i morgen med en regning, kan jeg så gå nægte at betale, nu jeg ikke har bedt dem om at skifte det uden for reklamationsretten?


-------------
TV: Panasonic TX-P42G10E
Medier center: Popcorn Hour A-200
BD: Playstation 3 slim 320 GB
Forstærker: Marantz SR6005
F-højtaler: DLS R66
C-højtaler: DLS RC55
B-højtaler: KEF 2005
SUB: KEF PSW2000



Svar:
Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 19-August-2010 kl. 16:12
Bare lige for at forstå det, så havde du udelukkende sendt den ind fordi det skulle være gratis? 


Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 19-August-2010 kl. 16:17
Dette er jo et typisk svar fra Apple:

Citat: "Jeg skrev så en mail til dem i går, og spurgte hvor langt min iPhone var. I dag fik jeg så en mail, hvor i der stod, at de havde haft den inde hos Apple som så vurderet at skaden åbenbart var selvforskyld, så skiftet af coveret var ikke dækket af min reklamationsret.
Men de har alligevel skiftet coveret."

Den har de lave igen og igen, det er en sag for forbrugerklagenævnet, hvis du skal betale.


Skrevet af: jonaskp
Skrevet den: 19-August-2010 kl. 16:22
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Dette er jo et typisk svar fra Apple:

Citat: "Jeg skrev så en mail til dem i går, og spurgte hvor langt min iPhone var. I dag fik jeg så en mail, hvor i der stod, at de havde haft den inde hos Apple som så vurderet at skaden åbenbart var selvforskyld, så skiftet af coveret var ikke dækket af min reklamationsret.
Men de har alligevel skiftet coveret."

Den har de lave igen og igen, det er en sag for forbrugerklagenævnet, hvis du skal betale.
Jeg ved godt at dette her ikke giver noger respons, men prøver alligevel:
 
Skal vi ikke lige starte med at få lidt mere fakta på plads omkring sagen inden vi dømmer den ene eller den anden vej?


Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 19-August-2010 kl. 16:27
Siger bare at "at skaden åbenbart var selvforskyld" er Apple standart svar, til deres kunde.

Samme svar fik folk der klage over at de bærbar flække, at iPhone gik i stykke, derfor måtte den værre tabt eller misbruget.

Apple prøve bevist at vende bevisbyrden, ja da folk klage over iPhone 4 antenne, jeps så komme det fra Apple det var kunden der ikke kunne bruge den rigtig, typisk Apple.


Skrevet af: Jimmbo
Skrevet den: 19-August-2010 kl. 16:27
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Bare lige for at forstå det, så havde du udelukkende sendt den ind fordi det skulle være gratis? 

Ja det havde jeg. Coveret havde de typiske coverflæger, som alle hvide iPhone 3G'ere har. Og så er der 6 måneder tilbage på kvitteringen, så jeg tænke at jeg da lige så godt kunne få skiftet coveret.
Hvad skulle der være galt med det?


-------------
TV: Panasonic TX-P42G10E
Medier center: Popcorn Hour A-200
BD: Playstation 3 slim 320 GB
Forstærker: Marantz SR6005
F-højtaler: DLS R66
C-højtaler: DLS RC55
B-højtaler: KEF 2005
SUB: KEF PSW2000


Skrevet af: jonaskp
Skrevet den: 19-August-2010 kl. 16:28
Oprindeligt skrevet af Jimmbo Jimmbo skrev:

Så hvis jeg får min mobil i morgen med en regning, kan jeg så gå nægte at betale, nu jeg ikke har bedt dem om at skifte det uden for reklamationsretten?
Jeg har oplevet i forbindelse med indlevering til reperation at de skriver noget ala "hvis reperation af skaden beløber sig til mindre end x kr. , foretages reperationen uden yderligere kontakt til kunden".
Dvs i de indleveringspapirer som du underskriver, skriver du samtidigt under på at det er ok at de reperarer skader op til fx. 500 kr. uden efterfølgende samtykke - altså en bagatelgrænse så de ikke skal ringe ud til alle kunder der skal have skiftet en del til 35kr eller lignende.
Om det er lovligt har jeg ingen anelse om, men jeg går ud fra det, da jeg har oplevet det. 
 
Oprindeligt skrevet af Jimmbo Jimmbo skrev:

Jeg har lige et spørgsmål, fordi jeg er virkelig i tvivl her.

Sagen er den, at jeg har en iPhone 3G, som havde flækket bagcoveret. Jeg sende den derfor ind til Unotel hvor den var købt, for at få skiftet bagcoveret.
De ringer mig så op, og spørg hvad der skal laves, og jeg forklaredere at jeg har hørt Apple skiftet bagcovere på deres iPhone gratis, fordi de flækker alt for nemt.
Jeg skrev så en mail til dem i går, og spurgte hvor langt min iPhone var. I dag fik jeg så en mail, hvor i der stod, at de havde haft den inde hos Apple som så vurderet at skaden åbenbart var selvforskyld, så skiftet af coveret var ikke dækket af min reklamationsret.
Men de har alligevel skiftet coveret.

Den skade som du har hørt om er når der opstår en revne i plastikken på bagcoveret startende nede ved Dockstikket. Jeg har ikke set eksempler på at denne revne bliver til noget som kan kategoriseres som "flækket", men jeg skal ikke kunne sige om det findes.
 
Revnen nede ved Dockstikket er en fejl som Apple har anerkendt og ombytter iPhones på baggrund af. Jeg har selv for nyligt fået min iPhone 3GS ombytter på selv samme fejl.
 
Derfor skal vi vide lidt mere om skaden, før vi kan vurdere om det er den samme fejl som Apple har anerkendt.


Skrevet af: Jimmbo
Skrevet den: 19-August-2010 kl. 16:29
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Siger bare at "at skaden åbenbart var selvforskyld" er Apple standart svar, til deres kunde.

Samme svar fik folk der klage over at de bærbar flække, at iPhone gik i stykke, derfor måtte den værre tabt eller misbruget.

Apple prøve bevist at vende bevisbyrden, ja da folk klage over iPhone 4 antenne, jeps så komme det fra Apple det var kunden der ikke kunne bruge den rigtig, typisk Apple.

Underligt nok havde min ven præcis de samme skader. Altså det var så li', at hvis vi lagde dem side om side, var det svært at se forskel.
Men han havde ingen problemer med at få skiftet coveret. Jeg der i mod, har åbenbart mishandlet min mobil.


-------------
TV: Panasonic TX-P42G10E
Medier center: Popcorn Hour A-200
BD: Playstation 3 slim 320 GB
Forstærker: Marantz SR6005
F-højtaler: DLS R66
C-højtaler: DLS RC55
B-højtaler: KEF 2005
SUB: KEF PSW2000


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 19-August-2010 kl. 16:30
Problemet er at det er påstand mod påstand da du kun har aftalt mundtligt over telefonen.
Næste gang du sender noget ind, så sørg for at lægge en skriftlig forklaring ved med beskrivelse af skaden, og hvad du forventer. Og lav en kopi til dig selv.
 
Tror desværre ikke du får noget ud af at klage til Forbrugerklagenævnet.


Skrevet af: jonaskp
Skrevet den: 19-August-2010 kl. 16:31
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Siger bare at "at skaden åbenbart var selvforskyld" er Apple standart svar, til deres kunde.

Samme svar fik folk der klage over at de bærbar flække, at iPhone gik i stykke, derfor måtte den værre tabt eller misbruget.

Apple prøve bevist at vende bevisbyrden, ja da folk klage over iPhone 4 antenne, jeps så komme det fra Apple det var kunden der ikke kunne bruge den rigtig, typisk Apple.
Jeg fik min iPhone 3G ombyttet fordi skærmen var gået i sort. Der var ingen synlige skader på telefonen, men skærmen virkede ikke.
Apple ombyttede den uden spørgsmål og jeg havde den nye indenfor 1 uge.
 
Jeg fik min iPhone 3GS ombyttet pga. førnævnte revne i bagcoveret ved dockstikket.
Apple ombyttede den uden spørgsmål og jeg havde den indenfor 1 uge.
 
Jeg har hørt om masser af andre der har fået ombyttet iPhones på samme måde, helt uden problemer med Apple.
 
 
Vil du være venlig at forholde dig til dette, for nu har jeg snart skrevet det 5 gange hvor du blot ignorerer det.


Skrevet af: Jimmbo
Skrevet den: 19-August-2010 kl. 16:35
Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Oprindeligt skrevet af Jimmbo Jimmbo skrev:

Så hvis jeg får min mobil i morgen med en regning, kan jeg så gå nægte at betale, nu jeg ikke har bedt dem om at skifte det uden for reklamationsretten?
Jeg har oplevet i forbindelse med indlevering til reperation at de skriver noget ala "hvis reperation af skaden beløber sig til mindre end x kr. , foretages reperationen uden yderligere kontakt til kunden".
Dvs i de indleveringspapirer som du underskriver, skriver du samtidigt under på at det er ok at de reperarer skader op til fx. 500 kr. uden efterfølgende samtykke - altså en bagatelgrænse så de ikke skal ringe ud til alle kunder der skal have skiftet en del til 35kr eller lignende.
Om det er lovligt har jeg ingen anelse om, men jeg går ud fra det, da jeg har oplevet det. 
 
Oprindeligt skrevet af Jimmbo Jimmbo skrev:

Jeg har lige et spørgsmål, fordi jeg er virkelig i tvivl her.

Sagen er den, at jeg har en iPhone 3G, som havde flækket bagcoveret. Jeg sende den derfor ind til Unotel hvor den var købt, for at få skiftet bagcoveret.
De ringer mig så op, og spørg hvad der skal laves, og jeg forklaredere at jeg har hørt Apple skiftet bagcovere på deres iPhone gratis, fordi de flækker alt for nemt.
Jeg skrev så en mail til dem i går, og spurgte hvor langt min iPhone var. I dag fik jeg så en mail, hvor i der stod, at de havde haft den inde hos Apple som så vurderet at skaden åbenbart var selvforskyld, så skiftet af coveret var ikke dækket af min reklamationsret.
Men de har alligevel skiftet coveret.

Den skade som du har hørt om er når der opstår en revne i plastikken på bagcoveret startende nede ved Dockstikket. Jeg har ikke set eksempler på at denne revne bliver til noget som kan kategoriseres som "flækket", men jeg skal ikke kunne sige om det findes.
 
Revnen nede ved Dockstikket er en fejl som Apple har anerkendt og ombytter iPhones på baggrund af. Jeg har selv for nyligt fået min iPhone 3GS ombytter på selv samme fejl.
 
Derfor skal vi vide lidt mere om skaden, før vi kan vurdere om det er den samme fejl som Apple har anerkendt.

Jeg har modtaget en mail fra dem, at et coverskifte vil koste 700 kr., og at bagcoveret ikke fås i hvid mere, så jeg kan få et sort hvor der står 8 GB i stedet for 16, som det egentlig er Dead

Skaden var netop nede i bunden, hvor den var flækket eller revnet om man vil. Og så havde den nogle revner oppe i højrehjørne.


-------------
TV: Panasonic TX-P42G10E
Medier center: Popcorn Hour A-200
BD: Playstation 3 slim 320 GB
Forstærker: Marantz SR6005
F-højtaler: DLS R66
C-højtaler: DLS RC55
B-højtaler: KEF 2005
SUB: KEF PSW2000


Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 19-August-2010 kl. 16:40
Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Siger bare at "at skaden åbenbart var selvforskyld" er Apple standart svar, til deres kunde.

Samme svar fik folk der klage over at de bærbar flække, at iPhone gik i stykke, derfor måtte den værre tabt eller misbruget.

Apple prøve bevist at vende bevisbyrden, ja da folk klage over iPhone 4 antenne, jeps så komme det fra Apple det var kunden der ikke kunne bruge den rigtig, typisk Apple.
Jeg fik min iPhone 3G ombyttet fordi skærmen var gået i sort. Der var ingen synlige skader på telefonen, men skærmen virkede ikke.
Apple ombyttede den uden spørgsmål og jeg havde den nye indenfor 1 uge.
 
Jeg fik min iPhone 3GS ombyttet pga. førnævnte revne i bagcoveret ved dockstikket.
Apple ombyttede den uden spørgsmål og jeg havde den indenfor 1 uge.
 
Jeg har hørt om masser af andre der har fået ombyttet iPhones på samme måde, helt uden problemer med Apple.
 
 
Vil du være venlig at forholde dig til dette, for nu har jeg snart skrevet det 5 gange hvor du blot ignorerer det.

Jeg har prøvet at forklare dig at Apple altid i først gang give bruge skylde for en konstruktionsfejl. Ført sene må de ankende problem, og hvis man så komme med en defekt fx. iPhone og så denne fejl lange om længe er ankende af Apple, ja så er der ingen problem med af få den repareret.


Skrevet af: jonaskp
Skrevet den: 19-August-2010 kl. 16:53
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:


Jeg har prøvet at forklare dig at Apple altid i først gang give bruge skylde for en konstruktionsfejl. Ført sene må de ankende problem, og hvis man så komme med en defekt fx. iPhone og så denne fejl lange om længe er ankende af Apple, ja så er der ingen problem med af få den repareret.
Hvis vi nu holder os til den fejl der nævnes i denne tråd - revner i plastikbagcover, så synes jeg da faktisk at det giver meget god mening.
De har lavet en telefon som de har gennemtestet. Nu kommer der 1 bruger og siger at hans telefons bagcover er flækket, uden at han har behandlet den dårligt. Hvad vil de fleste firmaers første reaktion være?
Jeg tror de vil tænke: "Vi har ikke kunnet finde fejl på bagcoveret, derfor må det være selvforskyldt".
 
Når der så kommer 5, 10, 25, 100, 1.000 (jeg ved ikke hvor på listen det stopper) kunder med samme problem, så vil firmaet nok begynde at tænke: "Måske er der en fejl. Det må vi undersøge nærmere".
De finder så ud af at der er et problem, hvorefter de begynder at ombytte de påvirkede telefoner.
 
De kan jo ikke anerkende en fejl, før de er enige i at det er en generel fejl. Og det bliver det jo ikke, før der er en hel del af de solgte enheder som har fejlen. Medmindre at man ved den første fejl, ved ekstra testning, kan påvise at fejlen er generel.
 
 
Hvis vi nu vender den om og Apple vitterligt godt ved at der er en fejl i bagcoveret, hvad er så det smarteste at gøre: 1) Ignorere fejlen og skyde skylden på kunderne indtil der er så mange klager at det udløser en medie-storm og herefter anerkende fejlen eller 2) anerkende fejlen med det samme og ombytte de påvirkede telefoner.
 
Jeg tror de fleste (teknikere, økonomer, marketingsfolk og almindelige mennesker) vil mene løsning nr 2 - Hvis vi altså forudsætter at Apple ved der er et problem på det tidspunkt de får den første enhed ind til reperation - vil være den bedste løsning i det lange løb.
 
 
En anden vinkel: Nævn et firma som ved den allerførste reklamation over et problem (flækket plastik) som umiddelbart virker selvforskyldt, vil anerkende at dette er en generel fejl på alle enheder og ombytter på baggrund af dette?


Skrevet af: Startrek
Skrevet den: 19-August-2010 kl. 16:54
StarTrek er smide ud af dette forum.


Skrevet af: jonaskp
Skrevet den: 19-August-2010 kl. 17:02
Oprindeligt skrevet af Jimmbo Jimmbo skrev:

Jeg har modtaget en mail fra dem, at et coverskifte vil koste 700 kr., og at bagcoveret ikke fås i hvid mere, så jeg kan få et sort hvor der står 8 GB i stedet for 16, som det egentlig er Dead

Skaden var netop nede i bunden, hvor den var flækket eller revnet om man vil. Og så havde den nogle revner oppe i højrehjørne.
Hvis skaden er nede i bunden ved Dockstikket, så vil jeg mene at det er den samme fejl. Jeg har lige læst om en anden bruger der også indleverede sin iPhone til reperation hvor at serviceværkstedet (bemærk StarTrek, Serviceværksted, ikke Apple) mente at skaden var selvforskyldt. Der var udover den skade der blev reklameret overfor nogle relativt grumme ridser på bagsiden.
Brugeren svarede så serviceværkstedet tilbage at han ikke mente at de nævnte ridser havde indflydelse på skaden og henviste til eksempler på at den nævnte skade var kendt af Apple.
Herefter blev hans telefon ombyttet.
 
Jeg vil derfor mene at en dialog med serviceværkstedet hvor du tydeligt forklarer hvorfor du mener at skaden ikke er selvforskyldt, evt. med henvisninger til nogle af alle de artikler på nettet der fortæller om problemet.
Du kan jo også henvise til din vens reperation (er det på samme værksted?) som jo er blevet ombyttet med samme fejl.
 
 
Den helt anden ting er at jeg mener ikke, uanset hvad de mener deres bagatelgrænse er før de skal kontakte dig, at de kan udskifte dit hvide bagcover med et sort bagcover.
Dette er jo at stille dig ringere (fordi din telefon er købt med det formål at være hvid) end du var før skaden, hvilket jeg ikke mener er i orden.


Skrevet af: Slabb
Skrevet den: 19-August-2010 kl. 17:16
Har også en iPhone, der er flækket samme sted som I omtaler. Skal jeg kontakte 3, hvor jeg har købt den, eller skal man selv finde et serviceværksted?


Skrevet af: kskruger
Skrevet den: 19-August-2010 kl. 17:19
Hvad sket der med Startrek, hvorfor blev han nu smidt ud?


Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 19-August-2010 kl. 17:23
Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Hvad sket der med Startrek, hvorfor blev han nu smidt ud?
han blev ved med at løbe ud foran lastbilen Wink prøv se her http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=84749&PN=19&title=iphone-ejere-er-nrmest-religise - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=84749&PN=19&title=iphone-ejere-er-nrmest-religise

-------------
Mvh

René


Skrevet af: kskruger
Skrevet den: 19-August-2010 kl. 17:26
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Hvad sket der med Startrek, hvorfor blev han nu smidt ud?
han blev ved med at løbe ud foran lastbilen Wink prøv se her http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=84749&PN=19&title=iphone-ejere-er-nrmest-religise - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=84749&PN=19&title=iphone-ejere-er-nrmest-religise
 
Ja okay, den tråd havde jeg ikke fulgt med i.


Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 19-August-2010 kl. 17:31
du er ikke gået glip af noget Wacko

-------------
Mvh

René


Skrevet af: jonaskp
Skrevet den: 19-August-2010 kl. 17:40
Oprindeligt skrevet af Slabb Slabb skrev:

Har også en iPhone, der er flækket samme sted som I omtaler. Skal jeg kontakte 3, hvor jeg har købt den, eller skal man selv finde et serviceværksted?
Du skal aflevere den hos 3. Så sender de den på serviceværksted og hvis de bedømmer at fejlen er dækket (og det _skal_ de gøre, hvis det er den omtalte fejl med revne ved dockstikket), så ombytter de den.


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 19-August-2010 kl. 17:57
Oprindeligt skrevet af Jimmbo Jimmbo skrev:

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Bare lige for at forstå det, så havde du udelukkende sendt den ind fordi det skulle være gratis? 

Ja det havde jeg. Coveret havde de typiske coverflæger, som alle hvide iPhone 3G'ere har. Og så er der 6 måneder tilbage på kvitteringen, så jeg tænke at jeg da lige så godt kunne få skiftet coveret.
Hvad skulle der være galt med det?

Jeg ved ikke om jeg har hentydet til noget er galt med det?

Ud fra din beskrivelse burde der være lavet en skriftlig aftale om hvad som skulle udbedres og du skulle være blevet oplyst da du indlagde telefonen om du skal stå økonomisk ansvarlig for udgifterne eller Apple.

Som det er nu er det påstand mod påstand. Jeg tror desværre ikke der er så meget at gøre i sagen med mindre enten Apple eller serviceværkstedet viser sig  fra deres pæne side.


Skrevet af: Jimmbo
Skrevet den: 19-August-2010 kl. 19:33
Jeg vender lige tilbage, når jeg har fået min mobil retur. For jeg er ikke helt sikker på hvad de mener nu. For i den ene mail står der at coveret er skifte, og i den anden at de tilbyder det.

-------------
TV: Panasonic TX-P42G10E
Medier center: Popcorn Hour A-200
BD: Playstation 3 slim 320 GB
Forstærker: Marantz SR6005
F-højtaler: DLS R66
C-højtaler: DLS RC55
B-højtaler: KEF 2005
SUB: KEF PSW2000


Skrevet af: Simsalabim[DK]
Skrevet den: 19-August-2010 kl. 21:48
Jeg forstod aldrig om skaden reelt var selvforskyldt eller ej... har du været hård ved den eller almindelig brug?


Skrevet af: Jimmbo
Skrevet den: 19-August-2010 kl. 22:18
Oprindeligt skrevet af Simsalabim[DK Simsalabim[DK skrev:

]Jeg forstod aldrig om skaden reelt var selvforskyldt eller ej... har du været hård ved den eller almindelig brug?

Overhovedet ikke. Jeg har har mobilen liggende på bordet, eller på armlænet når jeg har været hjemme. Og den har ligget i jakkelommen, når jeg har været på arbejde.
Altså jeg har ikke udsat den for slag, eller andre ting i den dur.


-------------
TV: Panasonic TX-P42G10E
Medier center: Popcorn Hour A-200
BD: Playstation 3 slim 320 GB
Forstærker: Marantz SR6005
F-højtaler: DLS R66
C-højtaler: DLS RC55
B-højtaler: KEF 2005
SUB: KEF PSW2000


Skrevet af: Simsalabim[DK]
Skrevet den: 20-August-2010 kl. 09:52
Ok, det burde den jo ikke flække af.

Det er lidt svært med mobiler. Man kan jo ikke undgå at tabe dem på jorden/gulvet en gang imellem. Min mobil har i hvert fald fået nogle knups, men man må vel også forvente, at en mobil er designet til ikke at gå i stykker ved den mindske påvirkning. Jeg ved ikke hvor meget en iphone kan holde til - er de egentlig meget eller meget lidt holdbare?


Skrevet af: Notfast
Skrevet den: 20-August-2010 kl. 10:13
Oprindeligt skrevet af Jimmbo Jimmbo skrev:

Jeg har modtaget en mail fra dem, at et coverskifte vil koste 700 kr., og at bagcoveret ikke fås i hvid mere, så jeg kan få et sort hvor der står 8 GB i stedet for 16, som det egentlig er Dead

Skaden var netop nede i bunden, hvor den var flækket eller revnet om man vil. Og så havde den nogle revner oppe i højrehjørne.
Kæmpe joke at producenten ikke en gang har dele, så de kan udføre reps af telefoner stadig omfattet af reklamationsretten Confused

-------------
.....


Skrevet af: Simsalabim[DK]
Skrevet den: 20-August-2010 kl. 10:16
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Oprindeligt skrevet af Jimmbo Jimmbo skrev:

Jeg har modtaget en mail fra dem, at et coverskifte vil koste 700 kr., og at bagcoveret ikke fås i hvid mere, så jeg kan få et sort hvor der står 8 GB i stedet for 16, som det egentlig er Dead

Skaden var netop nede i bunden, hvor den var flækket eller revnet om man vil. Og så havde den nogle revner oppe i højrehjørne.
Kæmpe joke at producenten ikke en gang har dele, så de kan udføre reps af telefoner stadig omfattet af reklamationsretten Confused


Så må de jo bare udskifte med en ny Iphone - har hørt noget om en 4'er Wink


Skrevet af: jonaskp
Skrevet den: 20-August-2010 kl. 10:41
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Oprindeligt skrevet af Jimmbo Jimmbo skrev:

Jeg har modtaget en mail fra dem, at et coverskifte vil koste 700 kr., og at bagcoveret ikke fås i hvid mere, så jeg kan få et sort hvor der står 8 GB i stedet for 16, som det egentlig er Dead

Skaden var netop nede i bunden, hvor den var flækket eller revnet om man vil. Og så havde den nogle revner oppe i højrehjørne.
Kæmpe joke at producenten ikke en gang har dele, så de kan udføre reps af telefoner stadig omfattet af reklamationsretten Confused
Hvorfor er det ligefrem en kæmpejoke? Produktet er udgået af produktion for 1 år siden (jeg mener ikke de har solgt 16GB 3G efter at 3GS'eren blev lanceret, men kun 8GB) , så det er vel ikke så underligt?
Det underlige er jo at det tyder på at de har udskiftet et hvidt bagcover til en iPhone 3G 16GB, med et sort bagcover fra en iPhone 3G 8GB - dette er jo klart at stille køberen dårligere end før.
 
Det betyder jo så bare at de, hvis de ikke kan reperarere den, må ombytte den til tilsvarende vare - hvilket jo så må være en 16GB 3GS (hvis de har sådan nogle i hvid) eller en iPhone 4.
 
 
En ting der undrer mig, er at de overhovedet udskiftet coveret. Alle de sager jeg har hørt om har de blot ombyttet telefonen, da det (ifølge både 3 og Telia medarbejdere jeg har snakket om det med) er væsentligt nemmere og hurtigere.
Hvor har du oprindeligt købt telefonen?


Skrevet af: mickey_nygaard
Skrevet den: 20-August-2010 kl. 14:34
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Siger bare at "at skaden åbenbart var selvforskyld" er Apple standart svar, til deres kunde.

Samme svar fik folk der klage over at de bærbar flække, at iPhone gik i stykke, derfor måtte den værre tabt eller misbruget.

Apple prøve bevist at vende bevisbyrden, ja da folk klage over iPhone 4 antenne, jeps så komme det fra Apple det var kunden der ikke kunne bruge den rigtig, typisk Apple.

Kunne man få en dansk version af ovenstående?


Skrevet af: mickey_nygaard
Skrevet den: 20-August-2010 kl. 14:37
Nå, Stratrek er stoppet kan jeg se, det var dog dagens gode nyhed...


Skrevet af: Notfast
Skrevet den: 20-August-2010 kl. 15:45
Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Oprindeligt skrevet af Jimmbo Jimmbo skrev:

Jeg har modtaget en mail fra dem, at et coverskifte vil koste 700 kr., og at bagcoveret ikke fås i hvid mere, så jeg kan få et sort hvor der står 8 GB i stedet for 16, som det egentlig er Dead

Skaden var netop nede i bunden, hvor den var flækket eller revnet om man vil. Og så havde den nogle revner oppe i højrehjørne.
Kæmpe joke at producenten ikke en gang har dele, så de kan udføre reps af telefoner stadig omfattet af reklamationsretten Confused
Hvorfor er det ligefrem en kæmpejoke? Produktet er udgået af produktion for 1 år siden (jeg mener ikke de har solgt 16GB 3G efter at 3GS'eren blev lanceret, men kun 8GB) , så det er vel ikke så underligt? Self. er det en kæmpe joke! En hver virksomhed som laver noget som kan gå i stykker sørger for at bevare muligheden for at kunne producere stumper til rep.
Dette er alm. sund fornuft, fordi at man som producent vil komme til at stå med nogle, som gerne vil benytte sig af sin reklamationsret.
Det underlige er jo at det tyder på at de har udskiftet et hvidt bagcover til en iPhone 3G 16GB, med et sort bagcover fra en iPhone 3G 8GB - dette er jo klart at stille køberen dårligere end før.
Nemlig en kæmpe Joke ! Først betaler man mange penge for et produkt som ikke kan tåle at blive brugt (jvf. de mange som allerrede har fået skiftet bagcover), og så indstiller man produktionen af den slid del som skal skiftes - Kæmpe Joke, Men måske har Steve Jobs udtalt at den ikke kan gå i stykker, og derfor er coveret faktisk ikke gået i stykker, selv om det ser sådan ud.
 
Det betyder jo så bare at de, hvis de ikke kan reperarere den, må ombytte den til tilsvarende vare - hvilket jo så må være en 16GB 3GS (hvis de har sådan nogle i hvid) eller en iPhone 4.
 
 
En ting der undrer mig, er at de overhovedet udskiftet coveret. Alle de sager jeg har hørt om har de blot ombyttet telefonen, da det (ifølge både 3 og Telia medarbejdere jeg har snakket om det med) er væsentligt nemmere og hurtigere.
Hvor har du oprindeligt købt telefonen?
Se svar i rødt.
Bare fordi at man er apple fan, så behøver man altså ikke finde sig i sådan noget !
Der er betalt mange penge for en telefon, og så skal der også bare virke, og kunne som minimum modstå normal brug - færdigt, lige meget hvad andre forsøger at fortælle dig.


-------------
.....


Skrevet af: Esben T
Skrevet den: 20-August-2010 kl. 18:10
Da min kæreste modtog hendes iphone4, så sendte hun sin hvide 32gb 3gs ind (eller hun afleverede den i en 3-stand), pga. fejl med den knap i venstre side som sætter den på lydløs eller ej, er det vist. Hun har så været oppe og hente den i dag, hvor hun fik af vide at den var blevet ombyttet med en ny. Den havde også den velkendte sprække nede ved lade-stikken, men hendes var der en del brugsskræmmer bagpå - så det er lidt sjovt at se hvordan de ser forskelligt på tilfældene.
Men jeg er ganske tilfreds da jeg skal overtage den.

e.


Skrevet af: Notfast
Skrevet den: 20-August-2010 kl. 20:31
Oprindeligt skrevet af Esben T Esben T skrev:

Da min kæreste modtog hendes iphone4, så sendte hun sin hvide 32gb 3gs ind (eller hun afleverede den i en 3-stand), pga. fejl med den knap i venstre side som sætter den på lydløs eller ej, er det vist. Hun har så været oppe og hente den i dag, hvor hun fik af vide at den var blevet ombyttet med en ny. Den havde også den velkendte sprække nede ved lade-stikken, men hendes var der en del brugsskræmmer bagpå - så det er lidt sjovt at se hvordan de ser forskelligt på tilfældene.
Men jeg er ganske tilfreds da jeg skal overtage den.

e.
Nemlig, sådan burde de gøre ved alle. Det skal ikke være en roulette om en mobil bliver lavet.

-------------
.....



Print side | Luk vindue