Print side | Luk vindue

Valg af LCD TV 37-42" max 6500kr. ?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: LED TV - LCD TV
Forumbeskrivelse: Forum for LED TV - LCD TV
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=84995
Udskrevet den: 23-April-2025 kl. 06:50

Emne: Valg af LCD TV 37-42" max 6500kr. ?
Skrevet af: chrlau5
Emne: Valg af LCD TV 37-42" max 6500kr. ?
Skrevet den: 21-August-2010 kl. 09:39

Hej

Jeg håber I vil hjælpe med at finde et godt tv. Mine krav til et nyt tv har jeg listet herunder.

Plasma er udelukket fra start selvom der bliver skrevet meget om G20 så er der jo også en del der taler imod som Buzz, billede der brænder fast, fosforslør og højt strømforbrug.

Jeg har indtil videre fundet flg. Modeller, men har ikke set dem live kun læst om dem:

Sony KDL-37EX500 – Langsomme menuer? Nogen der har erfaring med det? Og hvad med tekst tv er det også langsomt?

Samsung LE37C675 - Er det den bedste Samsung til prisen?
LG 37SL8000 - (udgået?)  efterfølger? Hvornår kan man regne med en ny rammeløs 37”

LG 42SL8500 – Er der meget genskin? Det synes jeg at have læst.

Jeg har fundet 37SL8000 hos getmore.dk, men der er kun 2-300 kr op til SL8500. Hvad er forskellen udover str. på det to?

Jeg vil meget gerne have feedback på de modeller herover og anbefalinger på andre modeller.

True 24P support - Kan det fåes I den prisklasse og foregår det automatisk med skift af hertz?

Full HD

LCD ikke LCD-LED

37-40 eller 42”

Max pris 6500kr

Flot design

God remote

Helst hurtig teks tv

DVB-C (Skal kunne virke med Yousee) og DVB-T tuner MPEG4

God lyd, da de ikke har noget anlæg.

Farvegengivelser osv. Skal selvf. Helst være så godt som muligt

Fedtfingre skal kunne fjernes let, da der nok kommer en del børnefingre på skærmen, da den skal stå på foden i børnehøjde i første omgang.

p.f.t.
Christian

Svar:
Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 21-August-2010 kl. 23:43
Oprindeligt skrevet af chrlau5 chrlau5 skrev:

Plasma er udelukket fra start selvom der bliver skrevet meget om G20 så er der jo også en del der taler imod som Buzz, billede der brænder fast, fosforslør og højt strømforbrug.

Hvis du er ræd for buzz, så køber du et 37X20, suverænt billede, historierne om fastbrænding og fosforslør kan du godt glemme. Ja, højere strømforbrug - sluk tv'et ½ time tidligere søndag aften og det med strømforbruget er lige meget.

Hellere vælge et tv med et ordentligt billede.........

Klaus

Skrevet af: Ozzy
Skrevet den: 22-August-2010 kl. 08:16

Hvad med Samsung LED 6 Serie den ligger i samme pris leje. ?? :D

-------------
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |

Skrevet af: chrlau5
Skrevet den: 03-September-2010 kl. 10:54
Undskyld det sene svar. Jeg tror jeg holder mig til Sony EX500 eller en af LG´s nyeste modeller efter alle de anbefalinger jeg har fået fra flatpanels forum.

Print side | Luk vindue