Print side | Luk vindue

Kamera/photos

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Apple udstyr
Forumbeskrivelse: Apple grej baseret på iOS som iPhones, iPads og iPod Touch
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=85085
Udskrevet den: 06-Februar-2025 kl. 18:48

Emne: Kamera/photos
Skrevet af: ladiesman217
Emne: Kamera/photos
Skrevet den: 23-August-2010 kl. 08:48
Er det bare mig, eller virker det der "geografisk tagging" bare ikke særlig godt med Google Maps når man tager billeder med iPhone?

Nogle ganger viser den slet ikke hvor man har taget billeder, og f.eks. her i weekenden tog jeg 10-12 billeder samme sted til en fest, men hvis jeg zoomer ind på kortet, så er de nåle der spredt over flere forskellige steder i byen LOL Confused

Er der en indstilling jeg har overset? Hehe

Svar:
Skrevet af: nekolas
Skrevet den: 23-August-2010 kl. 19:56
Nu ved jeg ikke hvor spredt det har været i dit tilfælde (nogle hundrede meter? flere kilometer?) Hvorom alting er vil en GPS altid have svært ved at få lokaliseret sig præcist hvis den er indenfor. Og hvis billederne så er taget med tids mellemrum vil GPS'en hver gang prøve at lokalisere sig på ny, og da den ikke er så præcis indendørs vil det resultere i det som er sket for dig - de bliver spredt som var det hagl fra en shotgun.. eller noget LOL

Det er ihvertfald min teori Smile Det samme er sket for mig, det var dog 2x 3 billeder taget i samme lejlighed som var spredt 2 forskellige steder på kortet. Har også lagt mærke til at hvis man prøver at lokalisere sig selv på google maps imens man er indendørs, kan man se GPS'en flyve lidt rundt omkring på kortet

Print side | Luk vindue