Print side | Luk vindue

Elgiganten

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Køb og salg
Forumnavn: Jura
Forumbeskrivelse: Forbruger køb. Love og regler. (Kun registrerede brugere kan skrive)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=85120
Udskrevet den: 12-Februar-2025 kl. 07:02

Emne: Elgiganten
Skrevet af: Solkongen
Emne: Elgiganten
Skrevet den: 23-August-2010 kl. 19:39
Hej

Jeg har købt et Samsung tv til 2500 inkl. levering på elgigantens hjemmeside. Så ringer de til mig efter et stykke tid og siger at det ikke kommer hjem og at jeg kan vælge en LG model til samme pris eller et andet LG til 500 mere. Jeg er lidt irriteret over det, da de 2 LG modeller ikke har de specs jeg efterlyser og spørger om jeg ikke kan ringe tilbage og give svar senere. Dette får jeg ikke lige gjort pga travlhed og der går et par dage! Nu opdager jeg så at de har tv'et igen, dog denne gang til 3000 inkl. fri transport. Mit spørgsmål er så, skal de ikke sælge det til mig til 2500 kr? De siger at jeg kan vælge mellem de 2 LG'er eller annullere min ordre og de ikke kan/vil sælge det til mig for 2500. Jeg har både fået ordrebekræftigelse og kvittering og de har trukket pengene allerede.

Har de ret til ikke at sælge til mig og hvordan skal jeg forholde mig?

Mvh. Christian

-------------
LG LM760T
LG HR925N
Sony STR-DA2400ES
Dali Blue 6006, R1000 & C1000
Open Hour Chameleon
Synology DS415+
iPad Air 2 128Gb Wifi + 4G
Apple TV2 med Kodi
Nintendo Wii

Svar:
Skrevet af: PerW
Skrevet den: 23-August-2010 kl. 19:54

Jeg vil mene at du har krav på dit TV, når de nu har det på lager.

Hvis de ikke havde flere, så er det jo lidt svært at gøre krav gældende. I det hele taget er det rigitg dårlig etik at hæve pengene FØR de sender.

Jeg ville ringe og få fat i deres servicechef. Det er tit det eneste der hjælper.

Skrevet af: PerW
Skrevet den: 23-August-2010 kl. 20:03
Du kan evt. læse her
http://www.forbrug.dk/Spoergsmaal-og-svar/aendretpris - http://www.forbrug.dk/Spoergsmaal-og-svar/aendretpris

Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 23-August-2010 kl. 23:24
Oprindeligt skrevet af Solkongen Solkongen skrev:

Elgiganten er vist ligeglad med danske regler - fx har Elgiganten ikke betalt skat i Danmark de sidste 10 år, og Elgiganten vil heller ikke lave overenskomst med HK.

Så det undrer ikke mig, hvis Elgiganten snyder, hvor de kan komme af sted med det.

Kilde: multinasserne.dk:

ELgiganten 

Elgiganten ejes af den norske Elkjøp koncern, der igen ejes af den britiske elektronikkoncern DSG international plc. 

DSG international dækker 28 lande og beskæftiger ca. 40.000 medarbejdere. DSG international plc omsatte i 2009 for ca. 652 mia. kr. og en nettoindtægt på ca. 640 mio. kr. 

Elkjøp’s nettoomsætning i norden ligger på ca. 13,2 mia. kr. 

Elgiganten i Danmark har 662 ansatte, og havde i 2008 en omsætning på 2365 millioner kr. 

Skattebetaling i Danmark i 2008: 0 kr. Elgiganten har ikke betalt skat i Danmark siden 2000 

-------------
Venlig hilsen
KB

Skrevet af: vasif
Skrevet den: 24-August-2010 kl. 00:17
Nu er det ikke kun Elgiganten, som ikke betaler skat i Danmark, men derimod tusindevis af andre store virksomheder i DK, heriblandt Panasonic Danmark A/S.
Der er som sådan ikke noget ulovligt i det de gør. Fænomenet, hvorpå de store selskaber undgår skat i Dk bliver kaldt "Transfer Pricing". Meget simpelt egentligt. Man køber varerne til overpris i et andet land, som har en lav, eller ingen indkomstskat. Man ender derfor i et underskud i DK, hvormed man ikke skal betale skat. Overskuddet ender så i det andet land. Vores politikere må jo så bare få fingeren ud og gøre noget ved reglerne, hvis det er dét der skal til.

Elgiganten har nu selv været ude at bekræfte påstanden om, at de ikke skulle ønske at lave en overenskomst med HK. Men medarbejdernes vilkår er lige så god, hvis ikke bedre end den som HK kan tilbyde, men det er medarbejderne for dumme til at fatte. Man havde desuden udarbejdet en overenskommelse med Dansk Erhverv med hensyn til løn Det er drevet ud af proportioner. Jeg har selv været med til en åbning i Taastrup, og vi blev behandlet virkelig godt. Bedre tror jeg ikke det kunne blive. Medarbejdere fra andre afdelinger fik endda gratis transport, kost og logi, og så fedede de den bare afOuch

Med hensyn til TS problem, har du egentlig krav på den Samsung. Men hvorfor ikke kigge nærmere på den LG som de tilbyder til samme pris? Alt afhængig af model, kan den jo sagtens være lige så god.

Skrevet af: Kasper_J
Skrevet den: 24-August-2010 kl. 08:13
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

[
Elgiganten er vist ligeglad med danske regler - fx har Elgiganten ikke betalt skat i Danmark de sidste 10 år, og Elgiganten vil heller ikke lave overenskomst med HK.

Bare for at undgå forvirring, kan du ikke lige nævne hvilke regler det er elgiganten bryder i dine 2 nævnte eksempler?

Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 24-August-2010 kl. 08:39
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

[

Bare for at undgå forvirring, kan du ikke lige nævne hvilke regler det er elgiganten bryder i dine 2 nævnte eksempler?

Nej, det kan han ikke - ikke i denne tråd!

Opret venligst en anden tråd, og forhold jer i stedet til trådstarters problemstilling.

-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414

Skrevet den: 24-August-2010 kl. 10:29

Jeg har købt et Samsung tv til 2500 inkl. levering på elgigantens hjemmeside. Så ringer de til mig efter et stykke tid og siger at det ikke kommer hjem og at jeg kan vælge en LG model til samme pris eller et andet LG til 500 mere. Jeg er lidt irriteret over det, da de 2 LG modeller ikke har de specs jeg efterlyser og spørger om jeg ikke kan ringe tilbage og give svar senere. Dette får jeg ikke lige gjort pga travlhed og der går et par dage! Nu opdager jeg så at de har tv'et igen, dog denne gang til 3000 inkl. fri transport. Mit spørgsmål er så, skal de ikke sælge det til mig til 2500 kr? De siger at jeg kan vælge mellem de 2 LG'er eller annullere min ordre og de ikke kan/vil sælge det til mig for 2500. 

Jeg har både fået ordrebekræftigelse og kvittering og de har trukket pengene allerede.

Elgiganten må ikke trække pengene før de sender varen, så mon ikke det oprindelige tv allerede er sendt.
Det er jo åbenbart kommet på lager igen.

Har du talt med dem igen?

-------------
Venlig hilsen
KB

Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 24-August-2010 kl. 10:47
Hvis de har aftale med PBS må de ikke trække beløbet førend varen afsendes, men hvis ikke der er aftale med PBS, så må de trække med det samme.

Derfor ser man ofte at udenlandske butikken trækker med det samme...

-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414

Skrevet af: strandvasker
Skrevet den: 24-August-2010 kl. 13:22
Skriv til dem, at eftersom de både har givet dig ordrebekræftigelse og faktura samt allerede har hævet pengene anser du aftalen for bindende. Da du kan se af deres hjemmeside at de har fået tv'et på lager igen, ser du frem til snarest at modtage dit tv. Smid evt. PerW's link med i mailen og gør opmærksom på at hvis de ikke længere ønsker at stå ved deres handlen og sælge det aftalte tv til den aftalte pris, kan det komme på tale at involvere forbrugerombudsmanden.

Skrevet af: TvHomer
Skrevet den: 24-August-2010 kl. 16:29
Du har selvfølgelig krav på den vare som I har indgået aftale om, og Elgiganten kan ikke ensidigt hæve aftalen som de forsøger, når de reelt godt kan levere. Problemstillingen var naturligvis anderledes, hvis det rent faktisk var fysisk umuligt at levere produktet.

Fasthold aftalen.

Skrevet af: Gromit
Skrevet den: 24-August-2010 kl. 19:03
Sådan er det når man handler i EL-dilettanten.  Wink

Enten holder man sig langt væk fra den skod-butik eller også må man påregne en vis risiko, at de ikke har den vare - som de så gerne vil sælge én.

Skrevet af: Notfast
Skrevet den: 28-August-2010 kl. 01:19
Nemlig at give sine skatte  penge til sådan nogle klaphatte, så er man godt nok for dum.
Lær det, handel ikke ved ELgiganten!

-------------
.....

Skrevet af: Thorslund
Skrevet den: 28-August-2010 kl. 09:14
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Nemlig at give sine skatte  penge til sådan nogle klaphatte, så er man godt nok for dum.

Er du fuld eller synes du bare sådan en kommentar er passende?

Jeg har købt mange ting i Elgiganten uden problemer. Jeg vil ikke betegne mig selv som dum.

Dog købte jeg ikke tingene for skattepenge. Jeg ved ikke om det har betydning for om man er dum eller ej.

Skrevet af: hansie
Skrevet den: 28-August-2010 kl. 09:27

Tror vi er mange der har handlet i ELgiganten !!!1

Og så er man pludselig: DUM   

Meget upassende kommentar syntes jeg

Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 28-August-2010 kl. 10:28
Elgiganten er hverken værre eller bedre end de øvrige butikker. De er altid friske på at prutte om priserne når jeg handler hos dem, og det oplever jeg f.eks. ikke i Fona og Expert.Tongue

Skrevet af: tvkartoffel
Skrevet den: 28-August-2010 kl. 10:58
@ Solkongen

Jeg havde for nogen tid siden en lignende sag med getmore.dk. Jeg havde købt et kamera hvor der skulle have fulgt en flash med. Jeg fik kun kameraet, men det fulde beløb blev trukket på min konto. Først ville getmore have at jeg sendte kameraet tilbage, da de ikke ville eftersende den flash der skulle have fulgt med. Det gik jeg med til. Problemet var bare at jeg aldrig modtog hverken et nyt kamera eller en flash, på trods af at de stadig reklamerede med at have varerne i deres sortiment.

Jeg endte med at måtte have hjælp fra e-handelsfondens jurister. Som jeg husker det, skrev e-handelsfonden at jeg havde ret til at modtage de varer jeg havde bestilt og betalt for. Getmore kunne ikke bare hæve handelen, når nu de havde taget betaling for varerne og stadig havde dem i deres sortiment. Der var jo ikke tale om at de ikke kunne levere, snarere at de ikke ville levere.

Jeg fik endda at vide at kunne have købt den pågældende flash i en anden forretning og forlangt at getmore skulle betale, hvis getmore ikke selv ville/kunne levere. Den mulighed undlod jeg at benytte, da jeg følte mig ret sikker på at det ville blive noget forbandet bøvl at få pengene ud af getmore.

Jeg fik dog aldrig mine varer. Efter juristen havde kontaktet getmore på mine vegne gik pengene ind på min konto, og jeg lod så sagen ligge der, da jeg ikke gad at have mere med getmore at gøre. Jeg hørte aldrig et ord fra getmore så jeg ved ikke hvorfor de ikke ville sende varerne.

Jeg tror sammenlagt jeg brugte omkring 10-15 timer på at skrive lange mails både til e-handelsfonden og getmore og alligevel endte jeg bare med at få mine penge til bage i stedet for de varer jeg havde bestilt, på trods af at jeg faktisk havde ret til at få varerne.

Det man kan lære af det er at man ikke altid får det man har ret til. Det er ofte så besværligt at kræve sin ret at man i sidste ende er bedre tjent med at handle et sted hvor der ikke er noget bøvl og hvor kunderne bliver behandlet ordentligt.

Når det så er sagt vil jeg opfordre dig til at forlange at få dit tv og til den aftalte pris, da det efter hvad jeg kan forstå, er din ret.

tvkartoffel

Skrevet den: 28-August-2010 kl. 18:18
Ja, at man dum, eller så vælger man bare bevist at udlade faktumet om at man undergraver den danske model og det danske samfund ved at handle med dem.
Kun til gavn for egen kort fristet egoisme.

Elgiganten har dårlige arbejdsvilkår for de ansatte, betaler ikke skat i danmark og man høtr tit om folk som har problemer med dem.
Men på grund ft de ulige vilkår, så har en seriøs dansk butik svært ved overleve i danmark.

Kort fortælling:
Jeg har lige købt ovn, vaskemaskine, opvaskemaskine og tørretumbler ved den lokale Elektrikker og sparet knap 900kr i forhold til Elgigantens billigste tilbud fra deres kundecenter, som igen var 800kr under deres "internet pris" - selv om de fik tilbudet forlagt så kunne de ikke være med, men jeg sparede 1700kr i forhold til elgigantens "internet pris".

Handel lokalt, det betaler sig for alle.

-------------
.....

Skrevet af: ridderdk
Skrevet den: 28-August-2010 kl. 18:40

Kort fortælling:
Jeg har lige købt ovn, vaskemaskine, opvaskemaskine og tørretumbler ved den lokale Elektrikker og sparet knap 900kr i forhold til Elgigantens billigste tilbud fra deres kundecenter, som igen var 800kr under deres "internet pris" - selv om de fik tilbudet forlagt så kunne de ikke være med, men jeg sparede 1700kr i forhold til elgigantens "internet pris".

Handel lokalt, det betaler sig for alle.

Er du så osse dum?, eftersom du prøver at forhandle med Elgiganten

Skrevet af: bomndk
Skrevet den: 28-August-2010 kl. 18:40
Så du forsøgte altså at handle med Elgiganten - men de var bare ikke billige nok.
Konklutionen må så være at din sjæl er til salg for ussel mammon.

-------------
Mvh
Bo

Skrevet den: 28-August-2010 kl. 18:48
Hvor jeg skrev jeg at jeg forsøgte at handle med dem? Hver venligt at angive jeres anklage.

Jeg ville skam bare se om de nu var så billig(st) som de går og fortæller alle.
Og som det ser ud til herinde så hopper i på den......
Det korte og det lange er, at det er de ikke.

-------------
.....

Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 28-August-2010 kl. 19:10
Hvem hopper på hvad? Under alle omstændigheder går en lille forhandler rabundus, hvis han skal konkurrere med de store kæder. Det holder han ikke til i længdenTongue

Og hvad angår skattebetaling i DK, så er det et anliggende for Folketinget, ikke forbrugerneWink

Skrevet den: 29-August-2010 kl. 09:49

Jeg har købt et Samsung tv til 2500 inkl. levering på elgigantens hjemmeside. [...] Jeg har både fået ordrebekræftigelse og kvittering og de har trukket pengene allerede.

Er du sikker på at du har fået en ordrebekræftigelse?
Nu har jeg læst Elgigantens forretningsbetingelser, og der står at Elgiganten ikke sender ordrebekræftigelsen på mail, men den bliver sendt sammen med varen.
Den mail man får efter bestiling er ikke en ordrebekræftigelse, men bare en mail på at Elgiganten har fået bestilingen.
Men så forstår jeg ikke hvordan Elgiganten kan trække pengene på forhånd, hvis de ikke vil levere.
Elgiganten har e-mærket, så det er måske en idé at skrive til e-handelsfonden om dit problem.

(Men det er vel hvad man kan vente sig fra et firma, der bøjer alle love og regler til det yderste).

-------------
Venlig hilsen
KB

Skrevet af: tbbv
Skrevet den: 29-August-2010 kl. 10:24

Jeg er da ked af, et du kalder mig dum.

Man er vil ikke dum hvis man kan give sine skattepenge til Elgiganten og få varer retur, i stedet for et give dem til Skattefar:-). 
Ved du hvordan man gør det? 
Er der en vejledning på Skat.dk?

Pjat, du skal have lov til at have din mening, hatten af for det.

Hvis man tager Elgiganten for hvad det er, kan jeg ikke se de store problemer i at handle i Elgiganten. Jeg har aldrig haft problemer med reklamationer eller returnering af produkter.

Deres 14 dages returet for produkter man har lov at prøve er ret unik for en fysisk butik. Det er bare nemmere, at tage ud til Elgiganten, købe og prøve et produkt, hvis man ikke er tilfreds, kan man aflevere varen i butikken og få pengene med det samme. Problemet for mig er, at jeg alt for sjældent returnere produkterne:-)

Hvis man har smidt sin bon/faktura væk, laver dit fluks en ny til dig.

Det er yderst sjældent, at jeg ikke kan prutte prisen ned i niveau med "indernettet" . Jeg tror  en del af deres nye "koncept" er, at de vil have en handel, ligegyldigt hvad, bare de ikke taber penge.

Om din behandler deres ansatte bedre eller dårligere end andre, er svært at udtale sig om. Kostruktionen hvor de ikke betaler skat i DK, er de ikke ene om. Så længe de driver deres forretning inden for dansk lov, kan jeg ikke se problemet.

Mvh
En dum mand, der ind i mellem handler i Elgiganten.

Skrevet af: Simsalabim[DK]
Skrevet den: 29-August-2010 kl. 11:24
Notfast, du er vist helt kørt ud af et sidesport.

Fagforeninger

Jeg er sådan set ligeglad om de er med i HK eller ej. Der er ingen lovregler e.l., der tvinger dem til at være med og derfor har de lov til det. Det er ikke noget der spiller ind i min vurdering og jeg er efterhånden godt træt af alle de organiserede arbejdere, der ikke kan opføre sig ordenligt - f.eks. de organiserede stilladsarbejdere, der går rundt og piller andres lovligt opførte stilladser ned.
http://%20jp.dk/indland/aar/erhverv/article2110924.ece -
http://jp.dk/indland/aar/erhverv/article2110924.ece

SKAT

Jeg tror ikke, at du har indsigten til at bedømme Elgigantens skatteregnskab. Elgiganten er del af en større koncern og hvis dele af koncernen har underskud, så kan det modregnes i andre dele af virksomheden, der har overskud. Jeg har faktisk indtrykket af, at Eliganten har haft svært ved at tjene penge i lang tid, men jeg må indrømme, at jeg ikke ved præcis hvordan det står til nu. Hvis man ikke ønsker at handle med virksomheder, der ikke betaler skat, så er der godt nok mange virksomheder, som man ikke kan handle med. I øvrigt blev transfer pricing nævnt. Transfer pricing er ikke lovligt i Danmark, idet der er krav til, at handlerne intern i koncernen skal foregå på armslængdevilkår (prisen må ikke sættes kunstigt lavt/højt).

Hvor jeg skrev jeg at jeg forsøgte at handle med dem? Hver venligt at angive jeres anklage.

Jeg ville skam bare se om de nu var så billig(st) som de går og fortæller alle.
Og som det ser ud til herinde så hopper i på den......
Det korte og det lange er, at det er de ikke.

Kort fortælling:

Tja, jeg tror at alle havde lidt svært ved at forestille sig, at du ville tage kontakt til Elgigantens kundeservice og bede om tilbud uden at du var interesseret i at købe fra dem.

Til trådstarter

Min vurdering er, at når de har opkrævet pengene hos dig, så er der indgået en bindende aftale. Det er allerede dårlig stil, at de har opkrævet pengene inden de har afsendt varerne - det mener jeg er en overtrædelse af reglerne enten for e-mærket eller i lovgivingen.

Hvis jeg var dig, så ville jeg ringe til Eliganten og forklare dem, at du havde bestilt det Samsung, at de har opkrævet pengene for det og at du kan se, at de har det på lager. Derfor vil du gerne have det leveret.

Hvis Elgiganten (mod min forventning) gør vrøvl over dette, så vil jeg i første omgang anbefale dig, at ringe til forbrugerstyrelsens hotline:

www.forbrugerstyrelsen.dk/Menu/hotline (Den er vist ved at blive opdateret pt. - nok fordi forbrugerstyrelsen er ved at blive lagt sammen med konkurrencestyrelsen. Men telefonnummeret er 70-13-13-30)

Det er gratis at ringe til dem og så får du en god indikation af hvor du står. Nogle gange ringer de vist også i åbenlyse tilfælde op til virksomheden og forklarer dem de gældende regler. De vil så også kunne rådgive dig om, hvorvidt det er en sag for forbrugeromdbudsmanden, for e-handelsfonden eller om sagen ikke vil kunne afgøres til fordel for dig.

Nu er jeg ikke 100% sikker i disse regler, men normalt er juraen faktisk logisk opbygget.

Rent logisk mener jeg at kunne slutte, at Elgiganten er bundet til at lever dig Samsung tv'et. Hvis Elgiganten kunne opkræve beløbet fra dig og alligevel på grund af deres egne forhold uden videre kunne annullere en handel, så ville dette sætte de forretningsdrivende i en urimeligt fordelagtig situation.

For lige at oversimplificere det:
Lad os sige, at I handlede guld i stedet for et TV. Du indgår en aftale om køb af guld. Elgiganten opkræver pengene fra dig jf. aftalen. Prisen på guld stiger, så nu kan Elgiganten afsætte det til en højere pris. Elgiganten ophæver aftalen med dig uden videre og sælger til en anden til en højere pris. Det er rimelig logisk, at det ikke er en model, der holder.

Skrevet af: vasif
Skrevet den: 29-August-2010 kl. 11:39
I øvrigt blev transfer pricing nævnt. Transfer pricing er ikke lovligt i Danmark, idet der er krav til, at handlerne intern i koncernen skal foregå på armslængdevilkår (prisen må ikke sættes kunstigt lavt/højt).

Hvis det kan dokumenteres, at virksomhedens politik omkring transfer-pricing er i overensstemmelse med armslængdevilkårene, er der nu ingen ben i det. Det kan Elgiganten så åbenbart.

Skrevet af: Simsalabim[DK]
Skrevet den: 29-August-2010 kl. 11:52
Oprindeligt skrevet af vasif vasif skrev:

I øvrigt blev transfer pricing nævnt. Transfer pricing er ikke lovligt i Danmark, idet der er krav til, at handlerne intern i koncernen skal foregå på armslængdevilkår (prisen må ikke sættes kunstigt lavt/højt).

Hvis det kan dokumenteres, at virksomhedens politik omkring transfer-pricing er i overensstemmelse med armslængdevilkårene, er der nu ingen ben i det. Det kan Elgiganten så åbenbart.

Lå det ikke også i det jeg skrev? Det kunne naturligvis formuleres endnu mere præcist. Naturligvis må virksomheder gerne overføre varer/tjenesteydelser til markedspris, men man nævner jo normalt kun transfer pricing, når armslængdeprincippet ikke overholdes.

Jeg tror at vi er enige. Jeg prøvede ikke at sige, at Elgiganten ikke overholder armslængdeprincippet - det har jeg intet grundlag for at udtale mig om - men jeg vil da gå ud fra det.

Skrevet den: 29-August-2010 kl. 12:03
Oprindeligt skrevet af Simsalabim[DK Simsalabim[DK skrev:

Fagforeninger

Jeg er sådan set ligeglad om de er med i HK eller ej. Der er ingen lovregler e.l., der tvinger dem til at være med og derfor har de lov til det. Det er ikke noget der spiller ind i min vurdering og jeg er efterhånden godt træt af alle de organiserede arbejdere, der ikke kan opføre sig ordenligt - f.eks. de organiserede stilladsarbejdere, der går rundt og piller andres lovligt opførte stilladser ned.

Sådan er det, når der er nogle der godt vil spise bolcher, men ikke være med til at betale bolchedåsen.

-------------
Venlig hilsen
KB

Skrevet af: MDHell
Skrevet den: 29-August-2010 kl. 12:10

Oprindeligt skrevet af Simsalabim[DK Simsalabim[DK skrev:

Fagforeninger

Sådan er det, når der er nogle der godt vil spise bolcher, men ikke være med til at betale bolchedåsen.

så mener du at det er i orden at smadre tænderne på dem??

-------------

Sony KD-X8505B 55" | Sony BDP-S480 | Onkyo TX-NR609 | BT-DCT110 | Harbosat10 + harbosub10 |

Skrevet den: 08-September-2010 kl. 22:25

Hold da op en debat jeg fik skabt her..... Sorry, jeg først vender tilbage nu, men har været i udlandet og arbejde. Først vil jeg gerne sige at jeg sjældent selv handler i elgiganten, da de drenge der arbejder der sjælden ved hvad de taler om. Men engang i mellem, så har de altså nogle tilbud man ikke kan sige nej til...

I dette tilfælde så ringede jeg til dem igen og ham jeg fik i røret holdte fast i at jeg måtte annullere ordren eller vælge et af de 2 LG. Jeg blev forstyrret (ringede fra mit arbejde) og måtte afbryde inden jeg nåede at blive rigtig sur. Ringede igen dagen efter, havde forberedt den helt store brokke tale, men medarbejderen sagde at de ville sende tv'et, når det var på lager igen... Det kom så endelig i dag - efter 2 kald til deres "kundeservice" for at rykke - de fik det nemlig på lager den 30/8. Så 26 dage for at få et tv som de lovede skulle tage 2-4 dage.

Iøvrigt, da jeg nævnte at de havde hævet pengene uden at sende varen, så ville jeg blive kompenceret med 50 kr..... dem har jeg så ikke lige set noget til - og gider ikke rykke for det - ville egentlig hellere ha' haft en undskyldning eller en forklaring...

-------------
LG LM760T
LG HR925N
Sony STR-DA2400ES
Open Hour Chameleon
Synology DS415+
Apple TV2 med Kodi
Nintendo Wii

Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 10-September-2010 kl. 12:01

Iøvrigt, da jeg nævnte at de havde hævet pengene uden at sende varen, så ville jeg blive kompenceret med 50 kr..... dem har jeg så ikke lige set noget til - og gider ikke rykke for det - ville egentlig hellere ha' haft en undskyldning eller en forklaring...

Hvis du orker det, så synes jeg da en forklaring er på sin plads under alle omstændigheder. Jeg finder det ret interessant at se, at de hæver pengene uden at sende varen. Det er såvidt jeg husker ikke lovligt.

-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12

Skrevet den: 11-September-2010 kl. 22:10
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Hvis du orker det, så synes jeg da en forklaring er på sin plads under alle omstændigheder. Jeg finder det ret interessant at se, at de hæver pengene uden at sende varen. Det er såvidt jeg husker ikke lovligt.
Har fået denne mail fra dem:

Vi plejer at følge op på disse sager før de bliver forsinket fra vores
internetafdeling og meddele kunderne om forsinkelsen. Det er så desværre
ikke sket i dit tilfælde.

Vi har i øjeblikket en systemfejl i systemet som gør at i nogle tilfælde
trækker vi pengene før forsendelsen. Vi kan tilbyde dig 50 kr i kompensation
for denne fejl.

Som sagt gider jeg ikke gøre mere ved denne sag, har fået tv'et og det var li'som hovedformålet Smile

-------------
LG LM760T
LG HR925N
Sony STR-DA2400ES
Open Hour Chameleon
Synology DS415+
Apple TV2 med Kodi
Nintendo Wii

Print side | Luk vindue