Under- og over vurderede film.
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Film og udsendelser
Forumbeskrivelse: Film på Blu-ray, DVD samt tv-udsendelser mv.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=85212
Udskrevet den: 11-Februar-2025 kl. 10:28
Emne: Under- og over vurderede film.
Skrevet af: Guests
Emne: Under- og over vurderede film.
Skrevet den: 25-August-2010 kl. 19:32
Ja overskriften siger sig selv.
Hvilke film syntes i er over vurderet:
Hvilke film syntes i er under vurderet:
Gerne en lille begrundelse :D
Mine svar lige pt:
Hvilke film syntes i er over vurderet:
1. Blade runner Jeg gad kun at se 1 time af filmen. Den var SÅ kedelig og musikken var man ved at blive sindsyg af. Den var dog rigtig godt lavet.
2. Hurt Locker Hvor er historien, jeg kan godt se en pointe eller et budskab. Men mænd er i krig, de kommer hjem, finder ud af at de mangler spænding tager tilbage i længere tid til krig.
Hvilke film syntes i er under vurderet: Det ved jeg ikke :D
|
Svar:
Skrevet af: musicus
Skrevet den: 25-August-2010 kl. 19:39
Sådan en liste kunne sikkert ende med at blive rigtig lang - nok især med de overvurderede film.
Selv har jeg altid haft temmelig svært ved (med ganske få undtagelser) at blive forblændet af storheden i Sergio Leone's film. ![Thumbs Down Thumbs Down](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley21.gif)
------------- LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X
2x Denon DVD-2930
2x Toshiba HD-XE1,
Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500
Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800
2x DVDO Edge
|
Skrevet af: mufcdk1974
Skrevet den: 25-August-2010 kl. 20:10
Jeg kunne lave en lang liste, men nøjes med et par stykker:
Overvurderet:
Blade Runner - gab hvor er den kedelig og jeg har bestemt ikke noget imod "langsomme" film, men med alt den hype der er omkring netop denne film, så var jeg ekstrem skuffet.
Avatar - ufattelig en "børnefilm" kan blive nomineret til en Oscar.
Undervurderet:
American History X - Simpelthen en fremragende, skræmmende og tankevækkende film der fortjener et større publikum.
------------- http://www.invelos.com/DVDCollection.aspx/martin1974 - Film samling (Opdateret den 26/11-09)
|
Skrevet af: Sylvest
Skrevet den: 25-August-2010 kl. 20:17
Nu provokerer jeg muligvis en masse men her er to aktuelle film og mine holdninger:
Overvurderet:
Inception - flot lavet, men virkelig banal og jeg har svært ved at genkende anmeldernes problemer med at følge med. Det kører jo lige ud ad landevejen.
Undervurderet:
Expendables - jeg havde ingen forventninger men blev positivt overrasket. Godt tempo og gode one-liners, som i de gode gamle 80'ere. Samtidig var det befriende at se en film som ikke benytter computeranimerede special effects. Alt er lavet old-school og det holder stadig.
|
Skrevet af: TBC1
Skrevet den: 25-August-2010 kl. 20:39
Overvurderet: The Dark night. - Jovel, en udmærket Batman film, men det er jo altså også bare en god Batman film. Så nummer 11 på IMDB's liste over storslåede film ...det fatter jeg personligt bare ikke.
Undervurderet: The Fountain. - Ahh, endelig en meningsfuld spirituel film (om eksistensens skrøbelighed), hvor instruktøren med sit sædvanlige folus på detaljer virkelig udnytter cinematografi og lyd. Det synters jeg bare er lækkert selv om jeg er indforstet med at overfladisk indstillede mennesker sikkert vil savne biljagt, kriminalitet, vold eller mord inden de første 10 minutter er gået og også vil syntes at resten af fimen er noget utroligt mærkelig og kedelig. Men jeg hungrer personligt efter flere film af den slags.
|
Skrevet af: Krjstoff
Skrevet den: 25-August-2010 kl. 20:51
Overvurderet: No country for old men - aldrig har jeg kedet mig mere bravt. Og måske er jeg bare utroligt uintelligent eller også har jeg sovet igennem nogle nøglepunkter i handlingen, men jeg fandt aldrig rigtigt ud af hvad det var i handlingen der overskred grænserne for en ganske almindelig og simpel "forbryder på flugt"-film.
(og tildels enig med TBC1 i Dark Knight - Personligt synes jeg det var en fantastisk film. Men den 11. bedste film i filmhistorien? I don't think so).
Undervurderet: Watchmen - en mere eller mindre banal "superheltefilm", dog med nogle gange tankevækkende synspunkter på definitionen af "det gode" og "det onde".
------------- | Synology DS412+ | ATV4 | PS4 | Onkyo 507 | System Audio 2.1 | Logitech Smart Control |
|
Skrevet af: len61
Skrevet den: 25-August-2010 kl. 20:55
Pyha troede kun det var mig der var tosset !![Embarrassed Embarrassed](smileys/smiley9.gif)
Overvurderet: Hurt locker ,Brødre rører emnet, indirekte og mange ,andre exvietnam film (traumet med at være nødvendig ! komme hjem ,ikke vide hvor man hører til,( har selv en bror der har været 9.år i legionen ,har meget svært med ,at finde sit ståsted civilt)). ![Thumbs Down Thumbs Down](smileys/smiley21.gif)
Undervurderet: The fountain ,ved godt det mest er ment som et kærlighed plot, men den berører ,næsten alle trosretninger Incl.asa ygdrasil ,der er så mange intressante strenge ,så man bliver helt overvældet ,i det lys kan jeg godt forstå mange ikke forstår meningen med den, men det er præcis styrken ,at den giver alle ret ,i hvad som de mener er universel't. ![Thumbs Up Thumbs Up](smileys/smiley20.gif)
------------- Lauri Törni/Larry Thorne
Soldier under 3 Flag's
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 31
Skrevet den: 25-August-2010 kl. 22:15
Overvurderet: Avatar... ren farvelade med en ufattelig dårlig og banal historie!
Undervurderet: 'Twelve and holding". Fantastisk film som ingen har hørt om.. God og relevant historie og fantastisk skuespil. MUST see!!
|
Skrevet af: CARS10
Skrevet den: 25-August-2010 kl. 22:27
Den der "Titanic" Gaab
Bedste: Lord of the Rings.
carsten
|
Skrevet af: Hother
Skrevet den: 25-August-2010 kl. 22:31
Nu er der vel ingen større chancer for enighed i disse kategorier, for den enkeltes oplevelser af en film er jo enestående.
Jeg synes f.eks. at Hurtlocker er fremragende, og det samme gælder for Avatar - den sidste måske pga. af billedet. Til gegæld synes jeg Terminator filmene er noget overvurderet bras ![LOL LOL](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley36.gif)
Der f.eks. mange ældre/gamle film som jeg synes er helt fantastiske, og som hovedparten af medlemmerne her på siden aldrig har hørt om, eller ville korse sig hvis de så dem, for blodet flyder ikke så voldsomt, og der er heller ikke nogle overnaturlige robotter og fænomener - kun fortællinger som de fleste kan forholde sig til, hvis man altså vil ![Smile Smile](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley1.gif)
------------- B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
Skrevet den: 25-August-2010 kl. 22:55
Hother skrev:
Der f.eks. mange ældre/gamle film som jeg synes er helt fantastiske, og som hovedparten af medlemmerne her på siden aldrig har hørt om, eller ville korse sig hvis de så dem, for blodet flyder ikke så voldsomt |
Det var da en underlig nedvurdering af folk herinde , tror du ikke mange herinde er mindst lige så glade for den gode historie, som den rene underholdning som eksempelvis Transformerfilmene?
Fyi fordi man syntes en film er overvurderet betyder ikke nødvendigvis at man syntes filmen er dårlig. Eksempelvis syntes jeg også at LOTR er overvurderet, men det er imo ikke en dårlig film.
------------- http://www.invelos.com/DVDCollection.aspx/martin1974 - Film samling (Opdateret den 26/11-09)
|
Skrevet af: Henrik K Kristensen
Skrevet den: 25-August-2010 kl. 22:55
Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 25-August-2010 kl. 23:43
Hother skrev:
Der f.eks. mange ældre/gamle film som jeg synes er helt fantastiske, og som hovedparten af medlemmerne her på siden aldrig har hørt om, eller ville korse sig hvis de så dem, for blodet flyder ikke så voldsomt, og der er heller ikke nogle overnaturlige robotter og fænomener - kun fortællinger som de fleste kan forholde sig til, hvis man altså vil![Smile Smile](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley1.gif) |
Film jeg syntes er utroligt fede:
"Fight club" eksempelvis. Den er "sær" første gang man ser den, da plottet først bliver afsløret til sidst. Næste gang man ser den, tænker man "nå ja, det er jo derfor" ved mange af de scener man fandt utroligt sære ved første kig.
"The Matrix" altså den første film. Trendsetter uden lige. Jeg er stadigvæk lige begejstret for den.
"Pulp fiction" - enten elsker man den ellers hader man den.
"The mask", sjældent har Jim Carrey fået så mange tæsk for en kedelig film, men der er så amnge fede citater i filmen og ikke mindst en skøn pige :-)
"Twelve monkeys" - hvad skal jeg sige?
"Ford Fairlaine" og "Top secret" - totalt kliche.
Anti film:
Mit største grineflip var "Armageddon" sjældent har jeg set så latterlig en film. Sådan har jeg det nok bare med katastrofefilm.
"Ringenes herre" er da okay film, men noget hypede hvis i spørger mig. Sjove effekter, men historien er for latterlig. Hvorfor vandre, når man kan ride, hvorfor ride, når man kan osv osv.
Klaus
|
Skrevet den: 26-August-2010 kl. 00:45
Må lige nævne en overset/undervurderet film (gammel),The last valley efter james clavell's roman,om en meget overset krig nemlig 30.årskrigen .Michael caine som jeg synes spiller genialt ,omar sharif ,er med og som et kuriosum ,per oscarsson. Men den blev også slået op som storfilm ,men passede ikke i tiden ,så man kan have samme holdning overfor denne som LOTR. http://www.imdb.com/title/tt0065969/ - http://www.imdb.com/title/tt0065969/
Soldier under 3 Flag's
|
Skrevet den: 26-August-2010 kl. 07:31
mufcdk1974 skrev:
Hother skrev:
Der f.eks. mange ældre/gamle film som jeg synes er helt fantastiske, og som hovedparten af medlemmerne her på siden aldrig har hørt om, eller ville korse sig hvis de så dem, for blodet flyder ikke så voldsomt |
Det var da en underlig nedvurdering af folk herinde , tror du ikke mange herinde er mindst lige så glade for den gode historie, som den rene underholdning som eksempelvis Transformerfilmene?
Fyi fordi man syntes en film er overvurderet betyder ikke nødvendigvis at man syntes filmen er dårlig. Eksempelvis syntes jeg også at LOTR er overvurderet, men det er imo ikke en dårlig film.
|
Næh det har du misforstået. Det var ikke en nedvurdering af folk her på siden. Men jeg kan jo se hvilk film der er in - og mange af disse er slet ikke mig. Og netop Transformers kan jeg slet ikke forholde mig til.
Men der er mange film som jeg synes som film er ringe, men som er godt lavet rent billed- eller filmteknisk ![Smile Smile](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley1.gif)
Og så kan en film jo have en banal historie, men som har en god underholdningsværdi - så det afhænger jo lidt af hvad man går efter
------------- B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
Skrevet den: 26-August-2010 kl. 07:32
Skrevet af: Darknezs
Skrevet den: 26-August-2010 kl. 07:46
Undervurderet: Once Upon a Time in America (Sergio Leone) + mange andre![Wink Wink](smileys/smiley2.gif)
Overvurderet: Avatar, Slumdog Millionaire + mange andre![Wink Wink](smileys/smiley2.gif)
|
Skrevet af: Stampe
Skrevet den: 26-August-2010 kl. 09:37
Interessant emne. Mht overvurderet har jeg kigget på imdb's top 250 for at finde en film mange mange andre synes er fantastisk men ikke mig. Jeg skal ned til 15. pladsen hvor Seven Samurai ligger - den film har aldrig sagt mig det store. Bevares - jeg synes det er en god film men helt der oppe at ringe, nej.
Mht undervurderede film er det straks værre. En undervurderet film er i mine øjne en film som er helt fantastisk men som næsten ikke kender eller har set, ikke en film som man selv synes er helt fantastisk men som flertallet synes er crap. Men igen efter et kig på imdb kan jeg se at The Station Agent har 7,8 i karakter men ikke mange har stemt. I mine øjne en perle af en film, fantastisk skuespil, egentlig ikke nogen særlig historie men de skæbner den skildrer rammer bare så perfekt. Og så har den en afsluttende replik der er på højde med "Frankly me dear, I don't give a damn" Det hører til de absolutte sjældenheder at jeg bliver siddende og lader en film "synke ind" men det gjorde jeg her.
En anden jeg også gerne vil anbefale som undervurderet er Once, den er i hvert fald ikke kendt af nok selvom den faktisk har vundet masser af priser. Det er en musical, men en anderledes en af slagsen. Historien er fantastisk og den er fyldt med uforglemmelige scener.
btw: jeg synes Blade Runner kan overvurderes Se dog filmen som den var tænkt, dvs uden voice-over og uden happy end.
|
Skrevet af: Simon, TC
Skrevet den: 26-August-2010 kl. 13:14
Om den er undervurderet, ved jeg ikke men ' http://www.imdb.com/title/tt0914863/ - Unthinkable ' er virkelig en af de få direkte-på-video udgivelser, der burde have fået en bio premiere. Den kan stærkt anbefales! - Dog kan (specielt extended udgaven) være meget grum at overvære.
------------- Tape Connection MKII
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 26-August-2010 kl. 13:33
Undervurderede film jeg har set: A Knights Tale, Blood Diamond, Broen ved Arnhem, Changeling, Dèjávu, Eastern Promises, Erin Brockovich, The Eye, Kingdom of Heaven, The Last Legion, The Patriot, Patton, Ronin, Sahara, Shawshank Redemption, Spy Game, There Will Be Blood, Valkyrie.
Overvurderede film: Alle film med unaturlige og overskruede effekter og en tynd handling.
|
Skrevet af: holmes_12
Skrevet den: 26-August-2010 kl. 13:45
Kampus skrev:
Undervurderede film jeg har set: A Knights Tale, Blood Diamond, Broen ved Arnhem, Changeling, Dèjávu, Eastern Promises, Erin Brockovich, The Eye, Kingdom of Heaven, The Last Legion, The Patriot, Patton, Ronin, Sahara, Shawshank Redemption, Spy Game, There Will Be Blood, Valkyrie.
|
Den er bredt accepteret som en af de bedste film nogensinde, så undervurderet er den vel ikke.
|
Skrevet den: 26-August-2010 kl. 14:11
Kampus skrev:
Overvurderede film: Alle film med unaturlige og overskruede effekter og en tynd handling. |
Vil da ikke lige kalde 'Shawshank Redemption' for undervurderet... ![LOL LOL](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley36.gif)
EDIT: Arhhh.... holmes_12 kom først.. ![LOL LOL](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley36.gif)
|
Skrevet den: 26-August-2010 kl. 14:12
Skrevet den: 26-August-2010 kl. 14:13
Ikke forstået... ![Wacko Wacko](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley29.gif)
|
Skrevet den: 26-August-2010 kl. 14:19
Pallec skrev:
Ikke forstået... ![Wacko Wacko](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley29.gif) |
Tror det er ment metaforisk ,den ligger Nr.1 på imdb ,MEN DEN ER BEDRE END DET ,tror jeg der menes. ![LOL LOL](smileys/smiley36.gif)
Soldier under 3 Flag's
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 26-August-2010 kl. 14:21
Præcis! Jeg synes slet ikke den blir' vægtet tilstrækkelig højt
|
Skrevet af: Sixon
Skrevet den: 26-August-2010 kl. 14:36
Undervuderet film: Night Watch og Day Watch (2'eren), russiske fantasy film, balance mellem det gode og det onde. Det er ikke film du høre om så tit.
Girlfight syntes jeg også er undervuderet, selvom den vandt awards i Sundance og Caanes film festival. Så er det heller ikke en som der blev gjort noget ud af herhjemme...
Stigmata, syntes det er en kanon fed film, men der er åbenbart mange som ikke er helt enige... :P
Og ja, der er jo sindsygt mange af sådan nogle film.
|
Skrevet af: Østergaard
Skrevet den: 26-August-2010 kl. 14:58
Jeg synes "Fight Club" er overvurderet. Jeg sad vitterligt bagefter og tænkte at så banal kan pointen bare ikke være. "Hurt Locker" skuffede også fælt i forhold til forventningerne; igen fordi det er en utrolig lille og banal pointe der viser sig.
Det er straks lidt sværere at definere hvad undervurderet betyder, så jeg vil nævne et par af mine yndlingsfilm, som måske ikke er så kendte (måske fordi de er af ældre dato):
Les Parapluies de Cherbourg (inst. Jacques Demy, 1964): Selvom det er en fransk musical med pastel-farver og smukke mennesker (er der nogen der ikke er løbet skrigende bort?), så behandler den seriøse temaer og har "Esso-scenen" til sidst (husk Kleenex).
Rio Bravo (instr. Howard Hawks, 1959): OK, den er vel egentlig anset som en af de 5 bedste westerns nogensinde, men prøv at (gen)se den, om ikke andet så for at nyde Angie Dickinson.
Brian DePalma's film fra 1975-1984 er ofte kategoriseret som ren sleaze (måske med undtagelse af Scarface), og det er de heldigvis også. Men selvom de er mere en bare ren Hitchcock-ripoff, så synes jeg de fungerer både som spændingsplot, god sleaze og pure cinema.
Hilsen Østergaard
|
Skrevet af: Hans j
Skrevet den: 26-August-2010 kl. 15:04
Jeg synes da 'Shawshank Redemption' er en ganske fed film, men hvad er det som gør den til nummer 1 på imdb og I mener den endda skal højere op ?
|
Skrevet den: 26-August-2010 kl. 15:10
Østergaard skrev:
Jeg synes "Fight Club" er overvurderet. Jeg sad vitterligt bagefter og tænkte at så banal kan pointen bare ikke være. |
Ja, lige præcis!
Og jeg kunne egentlig også godt tilføje (måske lige med undtagelse af "The Sixth Sense", og til en vis grad også "The Village") de fleste film af M. Night Shyamalan, på listen over voldsomt overvurderede film.
Jeg har vist stadig røde knopper efter "Unbreakable" og "Signs". ![Confused Confused](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley5.gif)
2x Denon DVD-2930
2x Toshiba HD-XE1,
2x DVDO Edge
|
Skrevet af: Tarkin
Skrevet den: 26-August-2010 kl. 15:11
Om en film er over- eller undervurderet, er jo ret subjektivt. Hvis de fleste mennesker fx siger, at en given film er rigtig god, og man ikke er enig, så fortæller det vel bare, at ens filmsmag er anderledes end flertallet - ikke at man nødvendigvis har en dårlig filmsmag.
Jeg synes det kunne være mere interessant, at folk blot fortæller om de film, der har overrasket dem meget positivt og hvorfor. Det er en god måde at udbrede kendskabet til de måske knap så kendte film.
Jeg kan selv lægge ud med filmen http://www.imdb.com/title/tt0758758/ - Into The Wild , som jeg ikke havde hørt om, før jeg så den. Den gjorde et stort indtryk på mig. En livsbekræftende og tilmed autentisk "road movie" historie, som blev filmatiseret af Sean Penn, baseret på Jon Krakauers bog fra 1996. Utroligt at denne film ikke kom i de danske biografer, men det hænger måske sammen med at hovedpersonen, spillet af Emile Hirsch, er en forholdsvis ukendt skuespiller. Men det giver for mig at se blot filmen et mere autentisk udtryk. Se den, eller lad være...
|
Skrevet af: nbu001
Skrevet den: 26-August-2010 kl. 15:22
Tarkin skrev:
Om en film er over- eller undervurderet, er jo ret subjektivt. Hvis de fleste mennesker fx siger, at en given film er rigtig god, og man ikke er enig, så fortæller det vel bare, at ens filmsmag er anderledes end flertallet - ikke at man nødvendigvis har en dårlig filmsmag.
Jeg synes det kunne være mere interessant, at folk blot fortæller om de film, der har overrasket dem meget positivt og hvorfor. Det er en god måde at udbrede kendskabet til de måske knap så kendte film.
Jeg kan selv lægge ud med filmen http://www.imdb.com/title/tt0758758/ - Into The Wild , som jeg ikke havde hørt om, før jeg så den. Den gjorde et stort indtryk på mig. En livsbekræftende og tilmed autentisk "road movie" historie, som blev filmatiseret af Sean Penn, baseret på Jon Krakauers bog fra 1996. Utroligt at denne film ikke kom i de danske biografer, men det hænger måske sammen med at hovedpersonen, spillet af Emile Hirsch, er en forholdsvis ukendt skuespiller. Men det giver for mig at se blot filmen et mere autentisk udtryk. Se den, eller lad være... |
Mon ikke en ny tråd ville være på sin plads så .
/Nils
P.S.: Så jeg ikke den film i biografen? Jo, det mener jeg da at jeg gjorde. Muligvis inde i Cinemateket, eller hvad det nu er det hedder...
-------------
|
Skrevet den: 26-August-2010 kl. 15:30
len61 skrev:
Pallec skrev:
Ikke forstået... ![Wacko Wacko](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley29.gif) |
Tror det er ment metaforisk ,den ligger Nr.1 på imdb ,MEN DEN ER BEDRE END DET ,tror jeg der menes. ![LOL LOL](smileys/smiley36.gif)
|
præcis.... og det var med et glimt i øjet, men det er en rigtig fed film.
Når det er sagt så undrer jeg mig faktisk ofte over at den konstant ligger nummer ét for den har jo ikke "action" eller "chick flick" nok over den til at appelere til den store mængde, men rart at se at en dybere film har sat sig i mange mennesker.
|
Skrevet den: 26-August-2010 kl. 15:38
Hans j skrev:
Jeg synes da 'Shawshank Redemption' er en ganske fed film, men hvad er det som gør den til nummer 1 på imdb og I mener den endda skal højere op ?
|
Tjahh, kan kun svare for mit eget vedkomne, men jeg synes bare det er en film som føles... rigtig...
Svært at forklare, men det er som om alle elementer (instruktion, historie, skuespil, etc..) går op i en højere enhed. Det er også en af de få film jeg kan se med samme begejstring gang på gang (har nok set den 10 gange..).
Synes absolut den fortjener at være i top 5 på IMDb (har set mere end halvdelen af de andre film på Top 250).
Når det så er sagt, er det ikke min yndlingsfilm. Det er 'Unforgiven' ![Smile Smile](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley1.gif)
|
Skrevet af: Tarkin
Skrevet den: 26-August-2010 kl. 15:50
nbu001 skrev:
Tarkin skrev:
Jeg kan selv lægge ud med filmen http://www.imdb.com/title/tt0758758/ - Into The Wild , som jeg ikke havde hørt om, før jeg så den. Den gjorde et stort indtryk på mig. En livsbekræftende og tilmed autentisk "road movie" historie, som blev filmatiseret af Sean Penn, baseret på Jon Krakauers bog fra 1996. Utroligt at denne film ikke kom i de danske biografer, men det hænger måske sammen med at hovedpersonen, spillet af Emile Hirsch, er en forholdsvis ukendt skuespiller. Men det giver for mig at se blot filmen et mere autentisk udtryk. Se den, eller lad være... |
Mon ikke en ny tråd ville være på sin plads så .
/Nils
P.S.: Så jeg ikke den film i biografen? Jo, det mener jeg da at jeg gjorde. Muligvis inde i Cinemateket, eller hvad det nu er det hedder...
|
Det jeg pønser på, hører vel egentlig også bare ind under kategorien "undervurderede film". Jeg synes bare ordet "undervurderede" er lidt malplaceret.
PS. Ja, ellers var det til natfilm de viste Into The Wild! Den har så vidt jeg kan se aldrig været vist landet over.
|
Skrevet den: 26-August-2010 kl. 18:45
Tarkin skrev:
Det er selvfølgeligt rigtig men det var bare for at få nogen debatter igang, og måske få hørt om nogle film man ikke havde set dem før eller for at få en anden vinkel på nogle film så som Avatar som der er rigtig mange meninger om :D
|
Skrevet af: Stromgren
Skrevet den: 26-August-2010 kl. 19:00
The last boyscout med bruce, er totalt undervuderet fantastisk film, deerudover ogsp 3:10 to yuma og the unforgiven.
der var en tidligere der skrev there will be blood var undervuderet ? det må være tæt på en af de dårligste film der findes
------------- Panasonic TX-P50G30Y Marantz sr7005 receiver Nad t557 Bluray Dali Lektor 6 fronter Dali Lektor Lcr Center gale 3060 Bipolar Bag
|
Skrevet den: 26-August-2010 kl. 19:15
Stromgren skrev:
The last boyscout med bruce, er totalt undervuderet fantastisk film, deerudover ogsp 3:10 to yuma og the unforgiven.
der var en tidligere der skrev there will be blood var undervuderet ? det må være tæt på en af de dårligste film der findes |
He, he, det kan jeg kun være enig i. IMO er det et eksempel på en totalt overvurderet film. Det er jo nærmest en teatermonolog overført til film... ![Wink Wink](smileys/smiley2.gif)
|
Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 26-August-2010 kl. 19:34
Jeg synes Vanilla Sky er stærkt undervurderet, kunne virkelig fornemme følelsen af hjælpeløshed som hovedpersonen oplever i slutningen af filmen.
Men ellers er der også positivt overraskende film som den nye Troldmandens Lærling, som jeg synes ikke er helt skidt underholdning og følger historien meget godt med forskellige sjove henvisninger til andre film.
Nærkontakt af 3. grad synes jeg også er fantastisk godt skildret i måden folk interagere med hinanden, nogle bliver bange og andre nysgerrige osv. Det var jo på et tidspunkt hvor der var stor debat omkring ufo'er i USA at filmen ramte plet. Desværre er det sjældent at man får lov til at se den version, hvor hovedpersonen går ind i rumskibet og kigger op. Directors final cut har skåret det scener væk. ![Thumbs Down Thumbs Down](smileys/smiley21.gif)
Til gengæld synes jeg den nyeste Sherlock Holmes film er meget langt fra min opfattelsen af personen og alt for utroligt til at det næsten virker som science fiction end et 1800 tallet mysterie.
|
Skrevet af: MJ (udmeldt)
Skrevet den: 26-August-2010 kl. 19:42
Gode bud i tråden :-)
Undervurderet: Crash. Hold kæft den sætter tanker igang - fra start til slut Overvurderet: "Dokumentar" aktionfilm omkring Afghanistan ... come on... bare fordi "vi" er dernede bliver det ikke automatisk gode film :-(
|
Skrevet af: vasif
Skrevet den: 26-August-2010 kl. 19:51
MartinJohansen skrev:
Undervurderet: Crash. Hold kæft den sætter tanker igang - fra start til slut Overvurderet: "Dokumentar" aktionfilm omkring Afghanistan ... come on... bare fordi "vi" er dernede bliver det ikke automatisk gode film :-( |
Crash fik da trods alt et hav af priser, og var nomineret i endnu flere. Med 3 vundne Oscars, heriblandt bedste film, vil jeg da ikke ligefrem kalde den undervurderet. Filmen fik den anerkendelse, som den fortjente, især i medierne. Den samlede indtjening i USA og renten af verdenen oversteg da også filmens budget med flere længder.
|
Skrevet af: MJ (udmeldt)
Skrevet den: 26-August-2010 kl. 19:57
Hehe. Så har jeg måske misforstået tråden, men jeg kender _ingen_ der har set/hørt om den og den faldt ret hurtigt i pris på DVD synes jeg at huske.
Film som Avatar får fx. konstant omtale og _alle_ har enten set eller hørt om den.
|
Skrevet af: Stampe
Skrevet den: 26-August-2010 kl. 20:49
Hans j skrev:
|
Den hører også til i min personlige top 3. Men præcis hvad det er der gør den så fantastisk er svært gående mod umuligt at fortælle eller forklare. Jeg kan forstå på dit indlæg at du har set den og at den ikke gør det store for dig - fair nok. Så derfor kan jeg ikke "omvende" dig og uanset hvad jeg eller andre skiver, vil det ikke ændre din mening.
WARNING: SPOILER ALERT!!!
Men for mig er det den mest af alt en - i mangel af et bedre ord - "livsbekræftende" film. At et menneske gennem en periode på 30 år kan leve under de forhold og kun fokusere på en eneste ting - at grave en vej ud - uden at miste sin "menneskelighed" ("get busy living or get busy dying") er helt enestående og samtidig få et liv med andre til at fungere er enestående. Alle der har været skyldigt fænglset under umenneskelige forhold (kc-lejre og hvad ved jeg) forstår det nok bedre end alle os andre. Og bipersonerne tæller også med. Red - der har begået et groft mord, dog lidt "undskyldt" - bemærk hvordan han får hans prøveløsladelse (ved at "afsløre" systemet, han gider ikke længere snakke dem efter munden), Brooks der er blevet "institionaliseret" og ikke kan klare den virkelige verden. Og alle "bad guys"ene. Det fortælles med få midler og stort set ingen tid men mere skal der ikke til. Så den handler om noget meget universielt og den gør det med skuespillere, et manuskript og en instruktion der rammer bullseye som ingen anden film ................ altså imo ![Wink Wink](smileys/smiley2.gif)
Iøvrigt er slutningen "påklistret" efter en screentest og filmet flere måneder efter optagelserne egentlig sluttede. Den skulle ende med Red i bussen og hans voiceover men det dumme amerikanske publikum skulle have en happy end proppet ned i halsen (lidt ala Blade Runner) selvom den burde være åbenlys efter Red's kommentarer.
|
Skrevet af: Hans j
Skrevet den: 26-August-2010 kl. 23:40
Så har jeg ikke skrevet det tydeligt nok, jeg synes også det er en god måske fantastisk film, jeg kan bare heller ikke sådan sætte ord på, hvad det er der gør den god(fantastisk). At den ligger som nummer 1 på imdb.com er jeg forundret over, men det er nok fordi jeg ikke kan begrunde min egen fasination af filmen. Det er lidt underligt jeg føler ikke det er den bedste film jeg har set, men alligvel kan jeg huske handlingen ganske godt .
|
Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 26-August-2010 kl. 23:55
Stromgren skrev:
The last boyscout med bruce, er totalt undervuderet fantastisk film |
Orv ja, den havde jeg helt glemt - "Den sidste drengespejder", så fyldt med oneliners så det halve kunne være nok. "You tripped, slipped on the floor and accidentally stuck your dick in my wife."
Arrrh damn, læs dem nu http://www.imdb.com/title/tt0102266/quotes - http://www.imdb.com/title/tt0102266/quotes
Klaus
|
Skrevet af: Bruce
Skrevet den: 27-August-2010 kl. 00:21
Overvurderet: Avatar
Flot cover, ligegyldig historie, 3D og en-dimensionelt skuespil.
Undervurderet: Becket
Filmen er på højde med Lawrence of Arabia og Peter O'Toole leverer måske karrierens største præstation. Alligevel er den nærmest ukendt. Ude på blu-ray, men desværre lider den af for meget DNR. Dog bedre end ingenting, når den hidtil har været umulig at få fat i.
|
Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 27-August-2010 kl. 00:35
vasif skrev:
MartinJohansen skrev:
Undervurderet: Crash. Hold kæft den sætter tanker igang - fra start til slut
Overvurderet: "Dokumentar" aktionfilm omkring Afghanistan ... come on... bare fordi "vi" er dernede bliver det ikke automatisk gode film :-( |
Crash fik da trods alt et hav af priser, og var nomineret i endnu flere. Med 3 vundne Oscars, heriblandt bedste film, vil jeg da ikke ligefrem kalde den undervurderet. Filmen fik den anerkendelse, som den fortjente, især i medierne. Den samlede indtjening i USA og renten af verdenen oversteg da også filmens budget med flere længder.
|
Nå, det er den Crash.
Inden jeg bladrede videre tænkte jeg kun på http://www.imdb.com/title/tt0115964/ - http://www.imdb.com/title/tt0115964/ og kunne ikke helt forstå hvordan nogen kunne bryde sig specielt om den.
Overvurderet: Apocalypse Now. Jeg så den for mange år siden, og brød mig ikke om den. Da Apocalypse Now Redux udkom så jeg den, og den var om muligt endnu mere langtrukken ud i det urimelige.
Undervurderet: The Young Poisoner's Handbook. Historien om en ung mand, der via sin interesse for kemi finder ud at at han kan lave gift på sit værelse, og begynder at eksperimentere på sin familie og arbejdsplads. Morbidt?! Ja, men fantastisk godt fortalt og især hovedrolleindehaveren spiller fantastisk.
|
Skrevet den: 27-August-2010 kl. 00:59
Jeg synes nok det er skæggere/lettere, at finde undervurderede film :The mission ,har stort alt indhold for at,billedligøre ,den menneskelige, kamp for fornuft, mod skriftkloge, og en smuk og grotesk linie der siger alt kan udryddes i guds navn, selv barnet ,der er kernen i kristen tankegang. Into the wild, sad vi aldersspredt fra 14.år og til 82.år ,vi var alle mundlamme , havde svært ved at definere det trak det lidt ud ,og satte baraka på, jeg må sige det var underligt symbiotisk opfattelse de 2 seancer .Vi var BJERGTAGEDE .ville bare nævne 3.utroligt smukke film
Soldier under 3 Flag's
|
Skrevet af: Skodman
Skrevet den: 27-August-2010 kl. 03:01
Over vurderet:The Godfather........Der faldt jeg godt nok i søvn.
undervurderet : "En verden udenfor" med Morgan freeman
|
Skrevet den: 27-August-2010 kl. 09:27
Bruce skrev:
Overvurderet: Avatar
Flot cover, ligegyldig historie, 3D og en-dimensionelt skuespil.
Undervurderet: Becket
Filmen er på højde med Lawrence of Arabia og Peter O'Toole leverer måske karrierens største præstation. Alligevel er den nærmest ukendt. Ude på blu-ray, men desværre lider den af for meget DNR. Dog bedre end ingenting, når den hidtil har været umulig at få fat i.
|
En film med O'Toole og Richard Burton skal da bare ses..................tak for tippet ![Smile Smile](smileys/smiley1.gif)
|
Skrevet af: Tallahassee
Skrevet den: 27-August-2010 kl. 09:57
Jamen som alle andre skriver, så er det jo subjektivt..
Men overvurderede film for mig kunne være: The Godfather - synes bare den er kedelig. Men måske den lige sku ses igen en gang. The Hurt Locker - sys faktisk det er en ganske udmærket film...den er bare overvurderet. Ringenes Herre - igen, gode film - men ikke nogen jeg ser tit (dvs. 1 gang hver andet/tredje år). Gode film for mig, er film jeg kan sætte på tit - eks. Star Wars + en masse andre ;)
Undervurderede film: The Punisher (2004) - sys den er ret fed, og har set den mange gange..! Er spændt på at se hvad Marvel kan gøre med karakteren, når de nu har fået ham tilbage The Mexican - generelt er folk ikke særlig glade for filmen. Måske skal den ses for hvad den er? Jeg synes i hvert fald der er god humor og den er underholdende. Kiss Kiss Bang Bang - ret populær på imdb, men kender ikke mange der har set den. Syret humor, men super fed! Hot Fuzz - igen, speciel humor, men super sjov! Også én af de film, hvor den bliver meget sjovere af at ens engelsk kundskaber er nogenlunde i orden.
En glemt film synes jeg er The Dark Crystal - det er lidt en speciel film, men den laver et indtryk. Og så sys jeg sgu den var uhyggelig da jeg var lille (Hver gang jeg så den!).
------------- I haven't cried like that since Titanic!
|
Skrevet af: .FTH'
Skrevet den: 27-August-2010 kl. 10:28
Interessant tråd, flere af den her slags. Tak!
Umiddelbart har jeg ikke så mange `overvuderede film´at tilføje med. Men kan dog tilføje IMO, to super fede undervurderede film.
In the Name of the Father - http://www.imdb.com/title/tt0107207/ - link Denne film så jeg for første gang i niende klasse, som et oplæg til en engelsk opgave. Blev godt nok overrasket over historien. Da jeg intet kendte til den. (den er autentisk - IRA vs England) Muligvis er det mere følelserne som spiller ind end skuespillet, men det er en film som kan anbefales til. Folk som ikke kender til den situation der udspillede sig tilbage i 70'erne. Napoleon Dynamite - http://www.imdb.com/title/tt0374900/ - link Tja har ikke så meget at sige om denne her film, end hvis man er til skæv/sort/sær humor. Så skal du bestemt overveje at se den. ![Tongue Tongue](smileys/smiley17.gif)
------------- JVC - Quality Screen - XTZ - ONKYO - Parasound - PS3
|
Skrevet af: JKO98
Skrevet den: 27-August-2010 kl. 10:46
Undervurderede:
Bagdag Cafe, fantastisk fortælling om mennesker
Secretary, magt og underkastelse beskrevet på en forunderlig måde, fascinerende
Overvurderet
Inception, god film med interessant plot og flotte effekter, men rodet fortalt derfor ikke "verdens bedste film"
|
Skrevet af: Naim
Skrevet den: 27-August-2010 kl. 11:47
Shawshank er vel nok den mest overvurderede film og at nogen mener, at det er verdens bedste film er en skandale. Filmen er ganske sentimental og ikke specielt kontroversiel og den sætter jo ikke mange tanker i gang og slutningen er da noget romantisk bavl.
Jeg er også med på fountain, som er ganske undervurderet
------------- Naim Nova Dynaudio Heritage Special ZEN MK.II STD
http://www.uwsonline.com/index.php
|
Skrevet af: Simsalabim[DK]
Skrevet den: 27-August-2010 kl. 11:57
Super tråd. Jeg har i hvert fald fået en masse ideer til film, som jeg skal se
Undervurderet: Superbad (som relativt få tilsyneladende kender) - den overraskede helt vildt. Det er jo sådan en "teenage-film", men bare på en helt anden måde. Jeg har set den flere gange og den er lige sjov hver gang Køb den og bebrejd mig, hvis I ikke kunne lide den.
Kiss Kiss Bang Bang er også god og det er ikke sådan en film som mange har set. Watchmen overraskede mig ret meget - langt bedre end forventet, men nu ved jeg ikke om andre havde samme relativt lave forventninger som mig.
Overvurderet:
Inception - ja, den er da flot lavet osv., men i mine øjne er det rent Matrix ripoff. Jeg kan ikke se hvad den har, som Matrix ikke allerede har "behandlet". Hvis man begynder at sammenligne de enkelte elementer, så er det jo stort set helt ens.
Avatar er overvurderet på den måde, at den har fået vilde ratings selvom handlingen egentlig ikke er særlig god. Omvendt virker de også enige om, at det er en god underholdende film pga. de visuelle effekter, så jeg synes egentlig at filmen er god underholdning og at det er fortjent at filmen får ros, men den kan godt virke lidt overvurderet. Blade-runner skuffede mig. Ligegyldig film i mine øjne. Købte den fordi der var så meget hype omkrin den, men det var altså ikke mig.
3:10 to Yuma & There will be blood var også overvurderet i mine øjne. Men ok, det er jo meget smag og behag.
Andet:
Hot Fuzz bliver nævnt som undervurderet. Den var ikke min kop te, så i mine øjne var den overvurderet, men det er jo igen hvad man lige synes om. Humoren ramte vist bare ikke mig.
The Dark Knight. Genial film i mine øjne, så jeg mener ikke at den er overvurderet. Historien er god, filmen er lækkert lavet, gode skuespillere og skuespilpræstationen fra Heath Ledger var i mine øjne fænamonal og det giver det endnu et ekstra mørkt lag af uhygge, at han bagefter døde.
|
Skrevet af: .FTH'
Skrevet den: 27-August-2010 kl. 12:19
Simsalabim[DK skrev:
Undervurderet: Superbad (som relativt få tilsyneladende kender) - den overraskede helt vildt. Det er jo sådan en "teenage-film", men bare på en helt anden måde. Jeg har set den flere gange og den er lige sjov hver gang Køb den og bebrejd mig, hvis I ikke kunne lide den.
|
+1 Superbad er noget af det sjoveste jeg har set længe, en klart anbefaling herfra!
------------- JVC - Quality Screen - XTZ - ONKYO - Parasound - PS3
|
Skrevet den: 27-August-2010 kl. 13:59
Jeg var inde og se Superbad omringet af teenagere... Efter min mening er det en meget plat film, som ikke er stor filmkunst.
Jeg ved ikke om folk under 25 bare har en anderledes humor eller har behov for at blive trukket ned på sådan et niveau som der forelægges i filmen før man synes det er sjovt.
Det virker lidt som om vi bevæger os i retning af det som er skildret i "Idiocracy".
Hvis jeg skulle pege på gode teenage film, så er det f.eks. "10 things I hate about you", "Van Wilder" og "Girl Next door".
|
Skrevet af: furious jt
Skrevet den: 27-August-2010 kl. 14:13
Cyberguyen skrev:
Jeg var inde og se Superbad omringet af teenagere... Efter min mening er det en meget plat film, som ikke er stor filmkunst.
Jeg ved ikke om folk under 25 bare har en anderledes humor eller har behov for at blive trukket ned på sådan et niveau som der forelægges i filmen før man synes det er sjovt.
Det virker lidt som om vi bevæger os i retning af det som er skildret i "Idiocracy".
Hvis jeg skulle pege på gode teenage film, så er det f.eks. "10 things I hate about you", "Van Wilder" og "Girl Next door".
|
Ja humoren i Van Wilder er meget bedre end i Superbad ![Wacko Wacko](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley29.gif) ... Det er jo en smagssag uanset alder. Nu er det nogle år siden jeg så Superbad, men jeg morede mig da lidt, og det ville jeg nok også gøre idag, hvor jeg er blevet en gammel mand på 30. Vil det sige at jeg er en af de personer som bliver skildret i filmen Idiocrazy?
Jeg synes dog at en del nye ungdomsfilm er noget pis og derfor ser jeg dem heller ikke rigtig længere, men det er da bare fordi jeg er blevet gammel og det ikke lige er min smag længere, det er da ikke fordi unge mennesker er dumme og har "dårlig" humor.. men det er bare min mening.
Hvem skrev forresten at "En verden udenfor" er undervurderet... Den ligger nr 1 på imdb og har gjort det i flere år. Den er vist ikke undervurderet ![Smile Smile](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley1.gif)
Undervurderede film: De fleste film med jcvd
Overvurderede film: Bond filmene
------------- 7.2.4 atmosbio Sony vpl-HW55 Diy 116" fastramme lærrede. Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25 Oppo bdp-83 Regionsfri 5 stk. MK Sound 150mk2. 2 x Mksound X10 subs
|
Skrevet den: 27-August-2010 kl. 14:24
Nu kan jeg ikke lige huske superbad da det måske er 4 år siden jeg så den. Så jeg var 14 år og syntes den var hylende morsom. Men teenager film som American Pie kan jeg kaste op over, hvor dårlige de er. Men mener dog Superbad havde noget mere at byde på uden lige at kunne huske det :D
|
Skrevet den: 27-August-2010 kl. 14:29
.FTH' skrev:
Simsalabim[DK skrev:
|
+1 Superbad er noget af det sjoveste jeg har set længe, en klart anbefaling herfra! |
Mjaeh .... mjoeh ...... Man skal nu nok mere være i det rigtige humør til "Super-plat", for at den ikke skal falde til jorden med et kæmpeklask. (Som det skete hos undertegnede ). Så 'undervurderet' vil nu nok være lidt af en tilsnigelse.
At tilhøre en ganske bestemt aldersgruppe, vil sikkert også være en væsentlig fordel for filmen. (maks. 25 år, gætter jeg på) ![Wink Wink](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley2.gif)
2x Denon DVD-2930
2x Toshiba HD-XE1,
2x DVDO Edge
|
Skrevet af: Jakobii
Skrevet den: 27-August-2010 kl. 14:30
Undervurderede:
Cinderella Man
Kiss kiss, bang bang
The Island
Swordfish
Forrest Gump
Overvurderede:
The Dark Knight
Se7en
Amelie
Generelt er mange danske film overvurderede...med undtagelse af blandt andet Efter brylluppet og Pelle Erobreren..
Jeg skulle lige til at skrive Leon under undervurderede, men så så den stod som nummer 34. under den engelske titel The Professionel
------------- Panasonic TX-P50G30Y - Onkyo TX-SR605 - Kef KHT-3005 - Sony PS3 Slim - Apple Mac mini i5
|
Skrevet af: Ullum
Skrevet den: 27-August-2010 kl. 14:42
At kalde Forrest Gump undervurderet er vist en tilsnigelse
Det er en ok film - men den har da så sandelig fået den opmærksomhed som den kunne tilkomme herunder 6 Oscars og en plads som nr. 21 over All time blockbusters.
Undervurderede film er vel gode film som ikke har opnået bred anerkendelse - den katagori falder Forrest Gump ikke ind under (sammen med flere andre der er nævnt tidligere).
|
Skrevet den: 27-August-2010 kl. 16:38
@Ullum
Jeg var faktisk også selv lidt i tvivl om Forrest Gump, jeg syntes bare lidt at den er gledet ud i glemslen.
------------- Panasonic TX-P50G30Y - Onkyo TX-SR605 - Kef KHT-3005 - Sony PS3 Slim - Apple Mac mini i5
|
Skrevet den: 27-August-2010 kl. 17:54
Overvurderet: Inception.
Jeg er selv stor fan af Nolans Memento og til dels Prestige, men med Inception er jeg begyndt at betragte Nolan som mere og mere afhængig af det fortolkningsfrie plot. Formentlig fordi det bredt accepteres som værende komplekst og dermed må det også være intelligent. Og så absolut holder Nolan så mange bolde i luften undervejs, at man skal holde tungen i munden. Men med så mange ubekendte undervejs, som sagligt kan fortolkes på forskellig vis, ender man op med "whatever makes you happy" og af samme grund er jeg holdt op med at spekulere mere over den, for jeg tror ikke der er så meget at forstå. Men flot er den!
Undervurderet: Barry Lyndon
Filmen i Kubricks resume, som næsten ingen kender og så er den tilmed hans næstbedste. Filmen udkommer næste år på blu-ray og fotograferingen er verdensklasse. Kubrick ville optage i naturligt lys for at fange atmosfæren fra tiden fuldstændig og i denne 1700 tals historie er stearin- og vindues lys eneste mulighed, når man er indendøre. Kubrick skaffer 3 Zeiss objektiver udviklet sammen med NASA til optagelser på månen og finder to eksemplarer af unikke 35mm Mitchell BNC kameraer. Den umulige opgave med at få disse objektiver til at fungere med kameraerne, er ikke umulig efter Kubricks bedste overbevisning og kameraerne, med en lukketid på 0.7, fangede Kubricks vision. Resultatet ER fantastisk og det ses i hver sekvens af denne $11 mio. dyre film fra 1975.
Denne scene er et mesterværk. Det er den såkaldte forførelses scene. Der er meget at lægge mærke til. Redmond Barry (Ryan O'Neal) sidder ved et bord på et slut og spiller kort med adelen. Overfor ham sidder Lady Lyndon. Kubrick har intet hastværk. Til musik af Schubert udspiller der sig et erotisk spil af dimensioner over bordet og det er igennem Lady Lyndons kropssprog vi mærker spændingen stiger. Lady Lyndons "personlige præst" akkompagnerer hende.
Læg mærke til 2:57, hvor Barry lægger jetoner på bordet og Lady Lyndon tager dem og se så præsten og hvorledes han bliver opmærksom på, hvad der foregår. Det er iscenesat i verdensklasse og så perfekt afpasset til ikke filmmusik, men klassisk. Og nå ja ... lyset!!!
http://www.youtube.com/watch?v=n4K8Zt_hpKU&feature=related&fmt=35 - http://www.youtube.com/watch?v=n4K8Zt_hpKU&feature=related&fmt=35
Endnu en fantastisk smuk filmet scene, kun med stearinlys:
http://www.youtube.com/watch?v=hJahPDkvivc&feature=related&fmt=37 - http://www.youtube.com/watch?v=hJahPDkvivc&feature=related&fmt=37
In its cover story, TIME, almost alone, predicted history would judge the film a masterpiece. Thirty years later, history is beginning to agree.
http://www.time.com/time/specials/packages/article/0,28804,1953094_1953142_1953302,00.html#ixzz0xp1sxQG2 - Time Magazine 1975 anmeldelse .
Undervurderet? Sørgeligt undervurderet!
|
Skrevet den: 27-August-2010 kl. 17:57
Cyberguyen skrev:
|
Jeg foreslår blot pænt en film og nævner også, at det er en "teenage-film", men at den dog skiller sig ud - efter min opfattelse.
Nu er jeg for det første ikke under 25 år og for det andet mener jeg faktisk, at mange af de allersjoveste ting i Superbad ikke er humor på et vildt lavt plan. Det er i mine øjne gennemtænkte replikker, godt skuespil og gennemført udført instruktion. Og så skal filmen jo tages for det den er - god underholdning.
Jeg kan ikke se hvorfor du føler behov for at nedgøre andres filmsmag. Du kunne nøjes med at anbefale noget andet e.l. Jeg vil afstå fra at komme med bemærkninger til dine filmforslag, men vil i stedet anbefale dig at se "Gnavne gamle mænd" - eventuelt både nr. 1 & 2 med henblik på opnåelse af noget selvindsigt ![Wink Wink](smileys/smiley2.gif)
|
Skrevet den: 27-August-2010 kl. 18:04
Bruce skrev:
Undervurderet: Barry Lyndon
Undervurderet? Sørgeligt undervurderet!
|
Har længe gerne ville se den og har læst meget positivt om det. Godt at høre, at den snart komme på blu-ray ![Clap Clap](smileys/smiley32.gif) ![Clap Clap](smileys/smiley32.gif) ![Clap Clap](smileys/smiley32.gif)
|
Skrevet den: 27-August-2010 kl. 18:18
[QUOTE=Bruce]
Overvurderet: Inception.Jeg er selv stor fan af Nolans Memento og til dels Prestige, men med Inception er jeg begyndt at betragte Nolan som mere og mere afhængig af det fortolkningsfrie plot. Formentlig fordi det bredt accepteres som værende komplekst og dermed må det også være intelligent. Og så absolut holder Nolan så mange bolde i luften undervejs, at man skal holde tungen i munden. Men med så mange ubekendte undervejs, som sagligt kan fortolkes på forskellig vis, ender man op med "whatever makes you happy" og af samme grund er jeg holdt op med at spekulere mere over den, for jeg tror ikke der er så meget at forstå. Men flot er den!
Det er godt tænkt. Sådan havde jeg slet ikke set på filmen. Men så snart den kommer på blu Ray omkring december så vil kigge den mere igennem. Men ligegyldigt hvad er det en fantastisk film :)
|
Skrevet den: 27-August-2010 kl. 18:23
Skrevet den: 27-August-2010 kl. 18:29
MrCeecar skrev:
Det er godt tænkt. Sådan havde jeg slet ikke set på filmen. Men så snart den kommer på blu Ray omkring december så vil kigge den mere igennem. Men ligegyldigt hvad er det en fantastisk film :) |
Det var efter mit anden gennemsyn og mange læsninger på fora'er, at jeg stødte ind i utallige visualiseringer af drømmeverden og mange fortolkninger, som der alle kunne argumenteres for. Fælles for dem alle er, at Nolan ikke efterlader nok filmiske beviser til at kunne konkludere en tilstand. På dem alle, kan der bygges på med "hvad nu hvis ... " og det er alle "hvis'er", som er afhængig af, at der sker noget udenfor det Nolan viser os.
Falder totem'en. Ringer Saito? Hvad er Saitos forbindelser mon? Og jeg kunne nok nævne mindst 50 af disse udsagn, hvor det er ren spekulation som bestemmer, hvad der KUNNE være sket. Derfor vælg den løsning, der gør dig mest glad ![Smile Smile](smileys/smiley1.gif) Men det er "for åbent" for mig.
|
Skrevet den: 27-August-2010 kl. 18:53
Skrevet af: Stromgren
Skrevet den: 27-August-2010 kl. 19:08
MCLOVIN RULES !
hvis man ikke kan se det sjove i superbad, mangler man da humor
kick ass er faktisk os fantastisk
------------- Panasonic TX-P50G30Y Marantz sr7005 receiver Nad t557 Bluray Dali Lektor 6 fronter Dali Lektor Lcr Center gale 3060 Bipolar Bag
|
Skrevet den: 27-August-2010 kl. 19:48
furious jt skrev:
Undervurderede film: De fleste film med jcvd
|
LOL... det er sgu' god værkstedshumor ![Wink Wink](smileys/smiley2.gif)
Dog synes jeg 'JCVD' var god, men den er heller ikke en typisk van Damme film ![Smile Smile](smileys/smiley1.gif)
|
Skrevet af: Firebird
Skrevet den: 27-August-2010 kl. 21:14
Overvurderet: Alexander. Jeg synes at filmen er elendigt lavet. Jeg tvivler på at den rigtige Alexander havde blondt farvet hår eller i det hele taget blondt hår og sådanne ansigtstræk som Colin Farrel har. Det er helt ved siden af. Desuden er filmen alt for langtrukkent og til tider totalt kedelig. Filmen glorificerer Alexander og hans soldater, og viser ikke grusomheder som plyndringer, tortur og voldtægter som soldaterne begik under deres erobringer. Filmen er alt for pæn i forhold til virkeligheden. Der er lidt blod her og der, men..., det er så også det...
------------- Venlig hilsen Firebird {;-)
Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.
JVC X3 ? ? ? ?
|
Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 27-August-2010 kl. 21:45
Overvurderet = " Black Hawk Down ", en værre gang teenage Brian-action med 7 skud i 6´løberen . . .
Undervurderet = "Snatch" . Ved faktisk ikke om man kan kalde den udervurderet, men hører sjældent om den, og møder alt for mange som ikke kender den . .
------------- Samsung PS63C7705 Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm
|
Skrevet den: 27-August-2010 kl. 22:22
Simsalabim[DK skrev:
]
Cyberguyen skrev:
|
Jeg foreslår blot pænt en film og nævner også, at det er en "teenage-film", men at den dog skiller sig ud - efter min opfattelse.
Nu er jeg for det første ikke under 25 år og for det andet mener jeg faktisk, at mange af de allersjoveste ting i Superbad ikke er humor på et vildt lavt plan. Det er i mine øjne gennemtænkte replikker, godt skuespil og gennemført udført instruktion. Og så skal filmen jo tages for det den er - god underholdning.
Jeg kan ikke se hvorfor du føler behov for at nedgøre andres filmsmag. Du kunne nøjes med at anbefale noget andet e.l. Jeg vil afstå fra at komme med bemærkninger til dine filmforslag, men vil i stedet anbefale dig at se "Gnavne gamle mænd" - eventuelt både nr. 1 & 2 med henblik på opnåelse af noget selvindsigt ![Wink Wink](smileys/smiley2.gif)
|
Så hvis jeg foreslår film som "The Postman" eller "Battlefield Earth", så skal jeg også blive fornærmet, hvis der kommer en kommentar om de er dårlige?
Jeg har også siddet og grinet af Superbad, da nogle af tingene er sjove. Men der hvor jeg oplevede at rigtigt mange i biografen skreg af grin, var når der blev bandet og sagt knapt så pæne ord konstant. Det er efter min mening ikke stor filmkunst og på et lavt niveau.
|
Skrevet den: 27-August-2010 kl. 22:23
Den film er vist vurderet meget korrekt, den var en stor fiasko..
Gennemsnittet af vurderinger på Rottentomatoes er 16%(12% blandt top kritikere).
http://www.rottentomatoes.com/m/alexander/ - http://www.rottentomatoes.com/m/alexander/
Den eneste grund til at jeg har set den et par gange er den gudesmukke Rosario Dawsons nøgenscene![Wacko Wacko](smileys/smiley29.gif)
Firebird skrev:
Overvurderet: Alexander. Jeg synes at filmen er elendigt lavet. Jeg tvivler på at den rigtige Alexander havde blondt farvet hår eller i det hele taget blondt hår og sådanne ansigtstræk som Colin Farrel har. Det er helt ved siden af. Desuden er filmen alt for langtrukkent og til tider totalt kedelig. Filmen glorificerer Alexander og hans soldater, og viser ikke grusomheder som plyndringer, tortur og voldtægter som soldaterne begik under deres erobringer. Filmen er alt for pæn i forhold til virkeligheden. Der er lidt blod her og der, men..., det er så også det...
|
|
Skrevet af: maavenz
Skrevet den: 27-August-2010 kl. 23:28
Er generelt meget glad for "flettefilm" som eksempelvis Crash. Andre bud på undervurderede flettefilm kunne være Fargo, Short cuts og Magnolia. Oh brother where art though er også en genial film efter min mening, Mogens
|
Skrevet den: 27-August-2010 kl. 23:57
Cyberguyen skrev:
Simsalabim[DK skrev:
]
Cyberguyen skrev:
|
|
Så hvis jeg foreslår film som "The Postman" eller "Battlefield Earth", så skal jeg også blive fornærmet, hvis der kommer en kommentar om de er dårlige?
Jeg har også siddet og grinet af Superbad, da nogle af tingene er sjove. Men der hvor jeg oplevede at rigtigt mange i biografen skreg af grin, var når der blev bandet og sagt knapt så pæne ord konstant. Det er efter min mening ikke stor filmkunst og på et lavt niveau.
|
Der hvor jeg bliver "fornærmet" er når du skal dømme mig og/eller andre ("dem under 25") ud fra hvad du oplever at folk har grinet af under dit biografbesøg og hvilke tanker du gør dig ud fra det.
Du dømmer filmen ud fra det konkrete publikum du så filmen med i biografen og det mener jeg er forkert. Instruktøren har tilsyneladende formået at få alle til at have det sjovt - både dem der er til den "platte humor" (de knapt så pæne ord) og dem hvor der skal noget lidt andet til (dig og mig). Det er også (eller kan ofte være) en meget hårfin grænse mellem hvad der er plat og hvad der er genialt. At der så er nogle platheder med, det kan jeg sagtens leve med, da det følger med genren og da det (tilsyneladende ifølge dine erfaringer) er det en del af målgruppen efterspørger.
Personligt er jeg lidt ligeglad hvad andre griner af i biograften. Uanset hvad synes jeg, at det er en sjov film. For mig er det nok den sjoveste af den type film (og jeg kan da se ud fra kommentarene herinde og dem jeg har set filmen med, at jeg ikke er den eneste), hvor der ofte er langt mellem snapsene.
|
Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 28-August-2010 kl. 00:06
Jakobii skrev:
Undervurderede:
Amelie
|
Helt enig!
Det er en fantastisk "lille" film!
En anden i mine øjne undervurderet film er Equilibrium (Cubic i Danmark) - den er også fantastisk, og jeg forstår ikke at den ikke har fået mere omtale!
Overvurderede:
Hmmm, jeg tror at folk efterhånden har nævnt de film jeg også synes er overvurderet, f.eks. Blade Runner - DEN kunne jeg bare ikke kæmpe mig igennem..
------------- Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
|
Skrevet den: 28-August-2010 kl. 10:38
Ja cubic er rigtig god. Uden tvivl undervurderet :)
Så Watchmen på blu Ray igår og jh blev meget overasket. Uden tvivl en af mine top 10 film. Også undervurderet. Den kunne godt have ligget på en top 250 på imdb
|
Skrevet den: 28-August-2010 kl. 11:13
Ja, Cubic tilslutter jeg mig også. Den er ret god. Det er dog nogle år siden jeg så den og jeg ved ikke om den ville gøre lige så stort indtryk i dag. Men fed speciel stil der er brugt i den. Der er sådan lidt Matrix over det.
Amalie er også en af mine yndlingsfilm, men jeg ved ikke om jeg vil kalde den undervurderet. Ligesom der er mange der kan lide den, så er der (hvad jeg har oplevet) mindst lige så mange, der slet ikke kan lide den. Når den så ligger nr. 47 på imdb og har fået 8,6 i rating så gør det nok, at jeg ikke ligefrem vil kalde den undervurderet. Men personligt synes jeg også, at det er en rigtig god film, der er værd at se. Man skal dog ikke hungre efter action eller et vildt kompliceret plot. Det er lidt mere en stemningsfilm.
|
Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 28-August-2010 kl. 11:32
Undervurderede:
(500) Days of summer* - fedt skuespil og lækker klipning
Taken - Man on Fire i et højere gear
Letters from Iwo Jima - god krigsfilm set fra den anden side
Stardust - hvis man kan lide eventyrfilm, så er den et hit
Brüno (med kommentatorspor) - tankerne og historien bag filmen er langt federe end filmen i sig selv
Overvurderede:
Terminator Salvation - pga. de sidste 10 minutter af filmen... lam slutning.
Burn after reading - måske er min humor bare ikke rigtig...
Indiana Jones 4 - et bevis på hvordan CGI virkelig kan ødelægge en film
Cloverfield - kikset forsøg på at lave endnu en "Blair Witch"
Brüno (uden kommentatorspor) - tankerne og historien bag filmen er (stadig) langt federe end filmen i sig selv
* I virkeligheden fik denne film vist ret gode anmeldelser, men jeg er blot ikke stødt på ret mange de rent faktisk har set den.
------------- FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
Skrevet den: 28-August-2010 kl. 11:45
Cloverfield var jeg positivt overasket over. En god actiongyset uden at den er uhyggelig. Hvis man kan sige det sådan :) men syntes dog ikke den er overvurderet eller undervurderet.
|
Skrevet af: McNiklas
Skrevet den: 28-August-2010 kl. 13:48
The Golden Compass er nok en at de mest under vurderede film jeg lige kan komme i tanke om ![Smile Smile](smileys/smiley1.gif)
|
Skrevet af: alyz
Skrevet den: 28-August-2010 kl. 14:22
Heat synes jeg er rigtig fed
Har også lige set The Green Zone, den er også rigtig fed.
------------- Gamer: CoreI7 8750, 16GB, GTX1070 6GB, 512GB SSD. MP: I3 2,9 GhZ, 4GB, 3 TB, 64 SSD TV: 48PFS8109: Anlæg: Denon /DALI
|
Skrevet den: 28-August-2010 kl. 14:27
alyz skrev:
Heat synes jeg er rigtig fed
Har også lige set The Green Zone, den er også rigtig fed. |
Perfekt, har lige fået Green Zone in ad døren, så det lyder godt!
Så i øvrigt også lige Heat for 2 dage siden. Den holdet stadig ok i dag, men jeg ved ikke om den ligefrem er undervurderet ![Smile Smile](smileys/smiley1.gif)
|
Skrevet den: 28-August-2010 kl. 15:49
jeg har sku næsten hijacket den her tråd.![LOL LOL](smileys/smiley36.gif) Men må lige nævne undervurderet film: atonement ,og carlito's way.
Soldier under 3 Flag's
|
Skrevet den: 28-August-2010 kl. 15:54
len61 skrev:
jeg har sku næsten hijacket den her tråd.![LOL LOL](smileys/smiley36.gif) Men må lige nævne undervurderet film: atonement ,og carlito's way. |
Hijacket?
|
Skrevet af: Valaquenta
Skrevet den: 29-August-2010 kl. 01:54
Overvurderede film:
The Terminator (1984) Meget en dimensionerede roller, hvor i mod 2eren rykker for vildt
Goodfellas(1990) Joe Pesci overspiller vildt
Forrest Gump (1994) 6 oscars var alt,alt, alt for mange
Eternal Sunshine of the Spotless Mind (2004) Ret bizar film
Sin City (2005) Det enese gode ved den film var Bruce Willis
Children of Men (2006) Dårligt manuskrift og uklar handling
Undervurderede film:
Oliver Twist (1948) David Lean når han er bedst
The Searchers (1956) Aldrig har John Wayne spillet bedre end når han instrueres af John Ford
Dead Poets Society (1989) Robin Williams i en hans bedste rolle
The Remains of the Day (1993) Anthony Hopkins og Emma Thompson med engelsk stif upperlip
------------- Med venlig hilsen
Valaquenta
|
Skrevet af: pilehave
Skrevet den: 29-August-2010 kl. 08:51
Synes bestemt at Kick-Ass fik for lidt omtale i pressen. Nicholas Cage har for første gang i flere år spillet en rolle nogenlunde troværdigt ;)
|
Skrevet af: alyz
Skrevet den: 29-August-2010 kl. 09:16
pilehave skrev:
Synes bestemt at Kick-Ass fik for lidt omtale i pressen. Nicholas Cage har for første gang i flere år spillet en rolle nogenlunde troværdigt ;)
|
Hvad snakker du om ????
Den blev da især nedern, da han kom rendende i et latterligt Batman-kostume...
------------- Gamer: CoreI7 8750, 16GB, GTX1070 6GB, 512GB SSD. MP: I3 2,9 GhZ, 4GB, 3 TB, 64 SSD TV: 48PFS8109: Anlæg: Denon /DALI
|
Skrevet den: 29-August-2010 kl. 09:20
pilehave skrev:
|
Jeg vil så gerne se den. Den ser rigtig god ud. Men venter til den kommer på BD den 14. Der er ikke så lang tid endnu :)
|
Skrevet af: Sionic
Skrevet den: 29-August-2010 kl. 12:20
Frequency (2000) var en positiv overraskelse. En anderledes "time traveller" film... Den havde jeg ikke hørt om før.
|
Skrevet af: peejay
Skrevet den: 29-August-2010 kl. 12:43
Overvurderet: Pulp fiction - bare fordi en film er sær er den ikke samtidig noget særligt Fightclub - ditto Ringenes herre - ditto, storslået, men frygtelig kedelig Next - kunne have været en brugbar ide, men fuld af huller i plottet - og latterlig slutning Flight plan - samme, egentlig en solid thriller, men falder helt til jorden på et utroværdigt plot
Undervurderet: Avatar - historien kunne være mere dybsindig, men ellers et filmhistorisk højdepunkt Contact - fængslende og med eksistentiel dybde The life of David Gale - ditto K-Pax - ditto A beautiful mind - en fantastisk historie om en fantastisk personlighed
|
Skrevet den: 29-August-2010 kl. 12:53
Herkules, Disney klassikeren med danske stemmer. Med engelske stemme passer den fint på imdb. Men den danske er 100 gange bedre end den engelske. De danske stemmer er mere troværdige end de engelske. Specielt Hades, når han er sur i den danske så et han virkelig sur, hvor i den engelske er han bare lidt mobset. Den eneste film jeg kender som er bedsted danske stemme end de originale som i dette tilfælde er engelsk :)
|
Skrevet den: 29-August-2010 kl. 14:56
UNDERVURDERET : Starman ,en skøn lille naiv film ,som man bliver glad af.
Soldier under 3 Flag's
|
Skrevet den: 29-August-2010 kl. 16:27
McNiklas skrev:
The Golden Compass er nok en at de mest under vurderede film jeg lige kan komme i tanke om ![Smile Smile](smileys/smiley1.gif) |
Desværre bliver de efterfælgende bøger ikke filmatiseret alligevel fordi filmskaberne er bange for følgerne fra Vatikanet i Rom.
Latterligt at religion stadig undertrykker kreativ frihed selv i den vestlige verden.
Det samme gjorde sig gældende i 2012, hvor helligdomme som Mekka ikke bliver ødelagt, selvom alt andet forgår.
|
Skrevet den: 29-August-2010 kl. 16:36
Cyberguyen skrev:
McNiklas skrev:
The Golden Compass er nok en at de mest under vurderede film jeg lige kan komme i tanke om ![Smile Smile](smileys/smiley1.gif) |
Desværre bliver de efterfælgende bøger ikke filmatiseret alligevel fordi filmskaberne er bange for følgerne fra Vatikanet i Rom.
Latterligt at religion stadig undertrykker kreativ frihed selv i den vestlige verden.
Det samme gjorde sig gældende i 2012, hvor helligdomme som Mekka ikke bliver ødelagt, selvom alt andet forgår.
|
Det er også det jeg har læst mig frem til... men jeg tror bare det er en dårlige undskyldning... det er nok mere det at den havde et budget på +/- 200.000.000 USD men der kom kun lidt over 300.000.000 USD ind på den film ![Smile Smile](smileys/smiley1.gif)
|
Skrevet den: 29-August-2010 kl. 16:38
NU MÅ FOLK LIGE LÆSE HVAD DEN HER TRÅD GÅR UD PÅ.... DET ER IKKE OM EN FILM ER GOD ELLER DÅRLIGE, DET ER OM DEN ER UNDERVURDEREDE ELLER OVERVURDEREDE!!!
|
Skrevet af: pilehave
Skrevet den: 29-August-2010 kl. 16:45
McNiklas skrev:
NU MÅ FOLK LIGE LÆSE HVAD DEN HER TRÅD GÅR UD PÅ.... DET ER IKKE OM EN FILM ER GOD ELLER DÅRLIGE, DET ER OM DEN ER UNDERVURDEREDE ELLER OVERVURDEREDE!!!
|
Det er fint...men i forhold til hvad? IMDB, folks egen mening, din?
Tsk...
|
|