Print side | Luk vindue

Indien køber DVB-T2 sendere til 19+4 byer

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Det digitale sendenet
Forumbeskrivelse: DTT nettet incl. Boxer (DVB-T)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=85289
Udskrevet den: 07-Februar-2025 kl. 16:46

Emne: Indien køber DVB-T2 sendere til 19+4 byer
Skrevet af: reslfj
Emne: Indien køber DVB-T2 sendere til 19+4 byer
Skrevet den: 27-August-2010 kl. 15:22
Indien  har udbudt  i licitation  19 DVB-T2 sendere, der skal sende SDTV i 19 områder og yderligere 4 DVB-T2 sendere  der skal sende HDTV i  byerne  Delhi, Mumbai, Chennai og  Kolkata.

Buddene skulle faktisk være afleveret her den 25 august.

Teknisk synes der ikke at være forskel på DVB-T2 delen for SD og HD, men kapaciteten i  MPEG-4 kodere og statmuxer kan naturligvis være lidt afvigende.

Dette udbud  betyder, at seergrundlaget for salg af DVB-T2 udstyr med et slag vil vokse med måske 100 millioner eller flere.  Dette vil få afgørende betydning for udbuddet af 'chips' til DVB-T2 modtagelse og naturlivis også priserne på disse 'chips'.

Lars Smile

Kilde   dvb.org  http://dvb.org/news_events/news/dvb-t2-tender-in-india/index.xml - DVB-T2 Tender in India

-------------
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.

Svar:
Skrevet af: B-CLG
Skrevet den: 27-August-2010 kl. 16:51
Lyder spændende, og spøjst at vi nu ser Indien og andre mindre udviklede lande være med til at drive udviklingen.

Om det giver billigere isenkram ved jeg ikke. Mon ikke industrien finde små fikse forskelle i formater eller performance, som gør det umuligt at overføre den billige teknologi direkte til danske forhold...?

Hvis jeg skulle optimere profitten og holde markederne adskilt, ville jeg koncentrere mig om de danske bogstaver i undertekstning og Tekst TV, en proprietær programguide - helst online og måske også en speciel variant af lyddelen.
Det vil jo være sindsygt hvis rige danskere ikke skulle betale meget mere end indere. Sådan er det med alle andre produkter.

/B

Skrevet af: reslfj
Skrevet den: 28-August-2010 kl. 15:37
Oprindeligt skrevet af B-CLG B-CLG skrev:

Lyder spændende, og spøjst at vi nu ser Indien og andre mindre udviklede lande være med til at drive udviklingen.

Om det giver billigere isenkram ved jeg ikke. Mon ikke industrien finde små fikse forskelle i formater eller performance, som gør det umuligt at overføre den billige teknologi direkte til danske forhold...?

Ja faktisk overvejes DVB-T2 også  i Thailand og Kenya i Afrika.

Lars   Smile

PS! det vigtige mht. prisen er det den totale chip volumen der efterspørges der afgøre prisen og udbuddet fra flere chip lecerandører.  Det er næsten sådan at dobbelt  produktion giver halv pris - men dog kun næsten.

Lars Smile

-------------
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.

Print side | Luk vindue