Vurdering af Pioneer krp-600a
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Plasma TV
Forumbeskrivelse: Forum for Plasma TV (PDP)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=85310
Udskrevet den: 05-Juni-2025 kl. 07:07
Emne: Vurdering af Pioneer krp-600a
Skrevet af: Exta
Emne: Vurdering af Pioneer krp-600a
Skrevet den: 27-August-2010 kl. 23:55
Da jeg ikke er så meget hjemme for tiden. Og ikke kommer til at være det de næste par år. Overvejer jeg at komme af med mit Pio.
Men ville lige høre om hvordan markedet er inden jeg springer ud i noget hvor jeg mister for mange penge. Hvad kan man få for sådan et idag? Det er i mint condition og der er et super flat ionic vægbeslag med.
------------- Pioneer Krp-600A.
Pioneer vsx-lx51
eAR 202 REF
ps3 Slim 120gb
Samsung hd boks
Vienna Acoustics Haydn Grand
Paradigm
KEF
|
Svar:
Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 28-August-2010 kl. 00:07
Hvis du kigger på en populær afløser, som feks Samsungs 7705 i 63" med DVB-C tuner, USB recording og 3D, - så fås den til ca 21k . . .
Samsung matcher måske ikke Pio600 på rå billedkvalitet, men den er til gengæld sprit ny og har nogle fede features plus slim design, - så i min verden skal du noget længere ned i pris , måske 15-18k (?)
------------- Samsung PS63C7705 Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm
|
Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 28-August-2010 kl. 01:32
Jeg ville skyde på 22.000-24.000 kr for den.
Selvom jeg ville kunne få et G20 i 50 tommer til 10.000, så ville jeg hellere give 11.000-12.000 for en pæn men brugt 50 tommer Pioneer 5090H.
Finesser er ikke alt...
|
Skrevet af: hansie
Skrevet den: 28-August-2010 kl. 08:16
det er jo en lækker skærm og den er helt sikkert ikke overgået endnu i billed kvalitet.
Men hvad prisen er nu for en brugt ?
du mangler oplysninger om alder. stand, evt garantier osv..
Men for den rigtige køber så kan du sikkert få 15,000.-
I dba.dk er der tit nogle til salg til meget høje priser men om de bliver solgt ved jeg ikke
|
Skrevet den: 28-August-2010 kl. 09:07
Er det virkelig ikke mere værd. Der er ellers et 500AW tilsalg på dba til 35000. Så havde måske regnet med noget i den stil. Men det er fra sep 2009 så der er stadig masser af garanti.
Pioneer vsx-lx51
eAR 202 REF
ps3 Slim 120gb
Samsung hd boks
Paradigm
KEF
|
Skrevet af: ZuluKongen
Skrevet den: 28-August-2010 kl. 09:25
Skrevet den: 28-August-2010 kl. 09:27
Exta skrev:
Er det virkelig ikke mere værd. Der er ellers et 500AW tilsalg på dba til 35000. Så havde måske regnet med noget i den stil. Men det er fra sep 2009 så der er stadig masser af garanti. |
En ting er hvad der forlanges . .
Forøvrigt er den hvide - AW model - vist temmelig sjælden .
Personligt synes jeg at M serien er den mest attraktive
Jeg er stor fan af Pioneer, men kan omvedt sagtens leve med de nye alternativer .
------------- Samsung PS63C7705 Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm
|
Skrevet af: ole post
Skrevet den: 28-August-2010 kl. 09:33
35,000 kr er alt for meget det kan man jo købe en 65"pana skærm for. mit bud ville være ca.18,000kr
------------- Ole Hansen
|
Skrevet den: 28-August-2010 kl. 09:50
Det befinder sig i Frederikshavn. Syntes det er en skam at nogle af jer sammenligner det med Panasonic og Samsung da de slet ikke leverer den samme billedkvalitet. Og efter min mening slet ikke kan sammenlignes. Men hvis det ikke er mere værd så bliver det bare hængende :)
Pioneer vsx-lx51
eAR 202 REF
ps3 Slim 120gb
Samsung hd boks
Paradigm
KEF
|
Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 28-August-2010 kl. 09:56
desværre er det blevet sådan at prisen er helt afgørende uden at kigge på billedekvaliteten
havde en sjov oplevelse for kort tid siden, da vi så en film på mit pio 500M to af dem synes film så rigtig godt ud og sagde man nok heller måtte købe en blu-ray afspiller kunne ikke lade være med at grine, vi så DVD.
du skal nok ikke regne med mere end 20.000 kr. håber du finder en køber som påskønner den billedkvalitet en 600A kan levere.
|
Skrevet den: 28-August-2010 kl. 09:58
Exta: hvad havde du forventet af pris ?
Det er jo et lækkert tv
|
Skrevet den: 28-August-2010 kl. 10:23
Udgangspuktet må være hvad et nyt alternativ koster . Og de marginaler man sætter til på billedkvalitet, og måske byggekvalitet hentes da hjem på features, slimlinedesign og ikke mindst den kendsgerning at ... det er spritnyt .
Samsungs 3" større 63P7705 får altså rigtigt gode ord med på vejen i de første bruger tilbagemeldinger. Og den er set til ca 21k . .
Hvis jeg som køber stod med 21k i hånden og skulle vælge mellem et brugt PioA600 og et nyt Samsung , såhh . . !
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 28-August-2010 kl. 10:35
såhh.. valgte jeg Pioneer'en!!!
Har I da helt glemt hvad den kan? Vil også mene at den er 20-21k værd 
|
Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 28-August-2010 kl. 10:47
Lennon skrev:
Udgangspuktet må være hvad et nyt alternativ koster . Og de marginaler man sætter til på billedkvalitet, og måske byggekvalitet hentes da hjem på features, slimlinedesign og ikke mindst den kendsgerning at ... det er spritnyt .
Samsungs 3" større 63P7705 får altså rigtigt gode ord med på vejen i de første bruger tilbagemeldinger. Og den er set til ca 21k . .
Hvis jeg som køber stod med 21k i hånden og skulle vælge mellem et brugt PioA600 og et nyt Samsung , såhh . . !
|
igen dit valg havde helt sikkert valgt en pio
har set den nye samsung og nej tak
|
Skrevet den: 28-August-2010 kl. 15:35
Mange tak for svarende. Men med det prisfald så tror jeg at jeg beholder det, trods det er super uhandy at flytte rundt med. Har også lidt svært ved at vende mig til tanke om at få noget mindre :D
Pioneer vsx-lx51
eAR 202 REF
ps3 Slim 120gb
Samsung hd boks
Paradigm
KEF
|
Skrevet den: 29-August-2010 kl. 08:30
fornuftigt valg..
Du finder heller ikke et bedre TV lige med det samme.
|
Skrevet af: Firebird
Skrevet den: 29-August-2010 kl. 14:52
Kampus skrev:
såhh.. valgte jeg Pioneer'en!!!
Har I da helt glemt hvad den kan? Vil også mene at den er 20-21k værd  | Nej, den er ikke. Billedkvaliteten er ringere end på et KRP-500A/M. På papiret er det den samme skærm, (bare større), men, netop 60 tommer modellen har mere støj i billedet end 50 tommer modellerne. Den er ikke ligeså god som 50 tommer modellerne. Prøv at sætte dig 2,5 meter fra en 60 tommers Pioneer KRP-600A/M, så ved du hvad jeg taler om. Jeg sidder for i øvrigt selv 2.5 meter fra min skærm. Nej, sortniveauet ikke ligeså godt som det er på Pioen, men, forskellen er svær at få øje på når der er en normal belysning i stuen. Desuden kan den sagtens hamle op med Pioen på andre punkter som er vigtige for den overordnede billedkvalitet. Hvid f.eks er bedre end på Pioen. 
------------- Venlig hilsen Firebird {;-)
Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.
JVC X3 ? ? ? ?
|
Skrevet den: 29-August-2010 kl. 14:55
xcardman skrev:
Lennon skrev:
|
igen dit valg havde helt sikkert valgt en pio
har set den nye samsung og nej tak | Hvor har du set den henne?
Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.
JVC X3 ? ? ? ?
|
Skrevet den: 29-August-2010 kl. 19:09
Firebird. Sjovt at du siger det med at 50" modellen er bedere end 60". For nu har jeg haft begge modeller (begge A) Og jeg mener at det var lige omvendt. Synes at 50" havde det med at hoppe og hakke ved panoreringer. Hvor mit nuværende har en flydende og perfekt gengivelse. Og det var selvom at jeg brugte 100% de samme indstillinger. Men det er selvfølgelig også en personlig konklusion du kommer med. For det er jo en kendsgerning at Krp modellerne stadig er reference.
Pioneer vsx-lx51
eAR 202 REF
ps3 Slim 120gb
Samsung hd boks
Paradigm
KEF
|
Skrevet af: Sionic
Skrevet den: 29-August-2010 kl. 19:16
Må sige at jeg også undre mig over denne støj? Jeg ser den ikke men det ka' være jeg ikke helt forstår hva' det er jeg ska' se efter...
|
Skrevet den: 30-August-2010 kl. 00:11
Exta skrev:
Firebird. Sjovt at du siger det med at 50" modellen er bedere end 60". For nu har jeg haft begge modeller (begge A) Og jeg mener at det var lige omvendt. Synes at 50" havde det med at hoppe og hakke ved panoreringer. Hvor mit nuværende har en flydende og perfekt gengivelse. Og det var selvom at jeg brugte 100% de samme indstillinger. Men det er selvfølgelig også en personlig konklusion du kommer med. For det er jo en kendsgerning at Krp modellerne stadig er reference. | Jeg har set begge med samme kildemateriale og de samme lysforhold i den samme butik, (sidste forår), og jeg syntes at billedkvaliteten var bedre på KRP500A, men, det er selvfølgelig også muligt at den store havde en fejl, men, jeg kan kun bedømme efter hvad jeg har set. Både fra ca. 2.5, ca. 3.0 og ca. 3.5 meters afstand så billedet bedre ud på den "lille". Min egen skærm købte jeg fordi den bestod "2.5 meters testen".
Det er muligt at KRP-600A/M ER bedre end KRP-500A/M, men, det er ikke det jeg har set.
JVC X3 ? ? ? ?
|
Skrevet den: 30-August-2010 kl. 00:15
Sionic skrev:
Må sige at jeg også undre mig over denne støj? Jeg ser den ikke men det ka' være jeg ikke helt forstår hva' det er jeg ska' se efter...  | Det er jo fint. Hvor tæt sidder du ved skærmen?
JVC X3 ? ? ? ?
|
Skrevet af: voegel
Skrevet den: 30-August-2010 kl. 07:46
Den skulle da helst et stykke under i pris af hvad en pana vt20 koster.
Ved godt at pio'en er bedre på et par områder, men ifølge flatpanels test er pana'en altså også bedre på nogle områder.
Og så er der jo usb recording, 3d osv.
------------- Samsung LE46A966
Pioneer VSX-921
Jamo S606 HC3 sæt
Popbox V8
D-link DNS-323 nas with funplug
D-link dir-655 XTREME N router
Ubuntu 9.10 64bit, Intel Core 2 Duo 2.2Ghz, 2GB DDR2 RAM, 6 TB
|
Skrevet af: mkirkelund
Skrevet den: 30-August-2010 kl. 11:31
voegel skrev:
Den skulle da helst et stykke under i pris af hvad en pana vt20 koster.
Ved godt at pio'en er bedre på et par områder, men ifølge flatpanels test er pana'en altså også bedre på nogle områder.
Og så er der jo usb recording, 3d osv. |
http://www.ppradio.dk/panasonic/billed/plasma-2010/full-hd-1080p.html - http://www.ppradio.dk/panasonic/billed/plasma-2010/full-hd-1080p.html
TX-P65VT20E
max xxxWatt (standby 0,4W/33W med DVB-optagelse)
xxKg. (xxKg m/sokkel)
158x96,7x9 (BxHxD) (158x101,9x41,5 m/sokkel)
Fragt mål "kassen": 173x121x40 (BxHxD) i cm |
|
Totalpris:
|
Kr.
|
39.995,-
|
|
Skrevet af: ZuluKongen
Skrevet den: 30-August-2010 kl. 12:21
Det bliver ofte svært at vudere prisen på en brugt skærm eller hifi, specielt når brugsværdien overgår den økomomiske værdi.
Ingen tvivl om at pioneer skærmen er rigtig rigtig god og på mange punkter er en 1'er. Derfor er det svært at finde den rigtige brugtpris dels pga en høj nypris men også fordi man kan købe en ny som er næsten lige så god.
Det vil sige som jeg ser det, Pioneeren har nogle steder hvor den sikkert er bedst hvor den panasonic har nogle steder hvor den er bedst. Panasonic er 5" større og kommer sikkert til at falde i pris kort efter introduktion.
Der er ofte svært at sælge topudstyr brugt da mange sikkert vil vælge nyt som ikke måske er helt i samme klasse men stadig 90-95% til samme pris eller mindre.
Det bliver altså heller ikke nemmere af at et helt forum skal blive enige om en pris  . Mit forslag er find din pris, så skal en evt køber nok kontakte dig og i vil sikkert finde den rigtige pris sammen.
vh. zk.
ps: håber du får solgt til en fornuftig pris til en der vil værdsætte skærmens mange kvaliteter.
|
Skrevet den: 30-August-2010 kl. 14:45
Køb et nyt TV om et par år og smid Pioen ind i soveværelset til den tid...
JVC X3 ? ? ? ?
|
Skrevet af: Sionic
Skrevet den: 30-August-2010 kl. 19:41
Firebird skrev:
Sionic skrev:
Må sige at jeg også undre mig over denne støj? Jeg ser den ikke men det ka' være jeg ikke helt forstår hva' det er jeg ska' se efter...  | Det er jo fint. Hvor tæt sidder du ved skærmen? |
Det varierer. Vi har Ekornes stressless stole og de er jo mobile, så det ka' godt være tættere på end 2.5 meter... Iøvrigt har jeg set KRP-600A'eren i en butik der havde et meget uroligt billed med støj. Men man skulle stå ret tæt på for at se det. Det har min skærm heldigvis ikke.
|
Skrevet den: 30-August-2010 kl. 22:56
Sionic skrev:
Firebird skrev:
Sionic skrev:
Må sige at jeg også undre mig over denne støj? Jeg ser den ikke men det ka' være jeg ikke helt forstår hva' det er jeg ska' se efter...  | Det er jo fint. Hvor tæt sidder du ved skærmen? |
Det varierer. Vi har Ekornes stressless stole og de er jo mobile, så det ka' godt være tættere på end 2.5 meter... Iøvrigt har jeg set KRP-600A'eren i en butik der havde et meget uroligt billed med støj. Men man skulle stå ret tæt på for at se det. Det har min skærm heldigvis ikke.  | Det har min skærm heller ikke, men, den har panelfejl, og bliver repareret hjemme i min stue i morgen. Den får nyt panel og indmad, og bliver straks hængt op på væggen og testet. 
JVC X3 ? ? ? ?
|
|