Print side | Luk vindue

USA: Biografer ruster sig mod 3D død.

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Nyheder, anmeldelser & omtaler
Forumbeskrivelse: Til nyheder, anmeldelser, omtaler (links også velkomne)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=85438
Udskrevet den: 18-December-2024 kl. 13:08

Emne: USA: Biografer ruster sig mod 3D død.
Skrevet af: MF1971
Emne: USA: Biografer ruster sig mod 3D død.
Skrevet den: 31-August-2010 kl. 08:37
En interessant artikel fra dagens Berlingske

http://www.berlingske.dk/kultur/biografer-ruster-sig-mod-3-d-doed - http://www.berlingske.dk/kultur/biografer-ruster-sig-mod-3-d-doed

Det får en til at tænke...

Mvh
Michael/MF1971

-------------
Mvh

Michael/MF1971

Pioneer PDP-LX5090H | Pioneer BDP-LX91 | Pioneer SC-LX90 | Denon DCD-2010AE | Dali Helicon 800 MK2 | Dali Helicon C200 MK2 | Dali Helicon W200 | B&W ASW855

Svar:
Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 31-August-2010 kl. 08:44

The plot thickens...

-------------
Mvh Otto

Skrevet af: MaXer
Skrevet den: 31-August-2010 kl. 09:46
Så må de jo sætte prisen på 3D-billetterne ned. Det er i hvert fald primært det der får mig til at fravælge dem. Alt efter hvilken film det drejer sig om.

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=41328" rel="nofollow - Bio á la MaX

Tæller nu film i K!

Skrevet af: furious jt
Skrevet den: 31-August-2010 kl. 09:52
Så kan det være at de "rigtige" film igen kan blive vist i de store, og bedre sale istedet for børnefilm i 3d..

-------------
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs

Skrevet af: SVP03
Skrevet den: 31-August-2010 kl. 09:53
Helt seriøst, hvem gider sidde derhjemme med venner eller familie med briller på mens man spiser chips og drikker øl :-) Måske i biografen. Men indtil nu er jeg altså ikke ved at falde ned af stolen over 3D.

-------------
SVP03

Skrevet af: Bruger udmeldt 31
Skrevet den: 31-August-2010 kl. 10:11
Tror overhovedet ikke på en fremtid for 3D film...

Udover de nævnte problemer, så prøv lige at regne på hvad en tur i biografen for en familie på 5 koster, inkl. sodavand og popcorn....Shocked Det er dyrt nok når det er en 2D film, men med 3D priserne bliver det helt godnat..

Skrevet af: Martin Sjøstrand
Skrevet den: 31-August-2010 kl. 10:23
Jeg har købt en 7705, og venter på min ps3 kan afspille 3D film. Jeg glæder mig da lidt, jeg syntes det er en sjov "gimmick" og har intet imod brillerne. Jeg er dog ved at gå kold over at man snart ikke kan gå i biffen, uden at få 3D proppet ned i halsen. Der hvor jeg klapper i hænderne, det er spil i 3D. Er allerede ret begejstret for motorstorm i 3D, og kan SLET ikke vente til der skal siddes i vintertimerne og spilles GT5.... Med briller på

Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 31-August-2010 kl. 13:51
En af grundene til det faldende salg er vel, som artiklen fortæller at der er forskel på 2-D film der er konverteret til 3-D. Desuden vil en del nok mene at der er forskel på de nævnte films kvaliteter. Altså ikke billedets kvaliteter. Der er rigtig mange der mener at Avatar er god, mens knap så mange er lige så begejstret for Clash of the Titans og The Last Airbender.

Jeg har ikke noget problem at 3-D måske får en ende. Jeg syntes bare det er trist for alle de biografer der har købt dyrt 3-D udstyr. Min lokale biograf har netop købt for over en nillion kr. udstyr, og de penge kunne have været brugt til noget andet.

Skrevet af: Bruger udmeldt 6
Skrevet den: 31-August-2010 kl. 18:50

Spændende læsestof. personligt er jeg sgu heller ikke så meget ffor 3D. Det har så mange ulemper på billedsiden, så jeg vil hellere se 2D udgaven.

Jeg vil dog blive overrasket hvis 3D ikke bliver et hit, eller helt går ud. Men der skal arbejdes lidt med teknologien.

Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 31-August-2010 kl. 18:54
Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Helt seriøst, hvem gider sidde derhjemme med venner eller familie med briller på mens man spiser chips og drikker øl :-)
Det gør jeg.Big smile

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet af: hansie
Skrevet den: 31-August-2010 kl. 19:08
Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Helt seriøst, hvem gider sidde derhjemme med venner eller familie med briller på mens man spiser chips og drikker øl :-) Måske i biografen. Men indtil nu er jeg altså ikke ved at falde ned af stolen over 3D.

Har nu heller ikke problemer med det

Skrevet af: Bruce
Skrevet den: 31-August-2010 kl. 19:50
Uhmm lækkert med gode nyheder! Clap

Skrevet af: Falcon
Skrevet den: 31-August-2010 kl. 22:24
Jeg har hidtil været en stor "fan" af 3D og det er selv om jeg kun har set det med fotos taget med et 3D spejlrefleks kamera (eller rettere - 2stk kameraer). Jeg har IKKE været i biografen og se en 3D film og det skyldes simpelthen at der ikke har været en eneste film jeg synes lød spændende. Avatar har jeg set et par glimt af på Elgigantens Samsung 3D demo TV og det er slet ikke min genre. Det samme gælder for alle de 3D tegnefilm/animations film der åbenbart er det der er nemmest at lave i 3D. Skal jeg i biografen så er det for at se en film som jeg har lyst til at se og ikke "bare" fordi det er 3D. Så indtil fimselskaberne begynder at producere "rigtige" spillefilm i 3D så kan jeg godt undvære det. Har bemærket at der er kommet en DVD om Grand Canyon i 3D og den kunne jeg godt overtales til at gå ind og se hvis den kom i en biograf, men ellers er jeg godt tilfreds med 2D endnu. BTW. Hvad koster det ca ekstra for en billet for at f.eks se samme film i 3D i stedet for i alm 2D udgave?

Skrevet af: Bruger udmeldt 31
Skrevet den: 02-September-2010 kl. 08:45
Oprindeligt skrevet af Falcon Falcon skrev:

BTW. Hvad koster det ca ekstra for en billet for at f.eks se samme film i 3D i stedet for i alm 2D udgave?

+30-50%......

Skrevet af: Henrik K Kristensen
Skrevet den: 02-September-2010 kl. 09:12
Lidt pudsigt for jeg ser kun 3-D som noget der vil virke attraktivt i biografen hvor det enorme lærred kan give et "real-life2 indtryk. Ting der springer ud af en "lille" kasse på væggen derhjemme, underlige briller ogv ser jeg ikke som attraktiv i hjemme-bioen.

... men det kunne være så simpelt som at biograferne skulel se lidt på deres billet-rpiser ???

Skrevet af: Firebird
Skrevet den: 10-September-2010 kl. 16:10
3D SPIL er allerede et hit blandt mange gamere, og det bliver meget større med tiden. 3D FILM har en noget sværere vej at gå. Både i biografen såvel som derhjemme. Priserne i biograferne er ikke noget der ligefrem lokker folk i en krisetid som denne, og, der er ikke ligefrem tonsvis af rigtige spillefilm i 3D som folk kan nyde. Jo, det er da fint med lidt animationsfilm til børnefamilierne, men, der skal meget mere til på filmområdet. Det skal der også på spilområdet, men, det kommer bestemt også. Vær ikke i tvivl om dét. Wink

-------------
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?

Skrevet af: Furry
Skrevet den: 19-September-2010 kl. 17:58
3D er rigtigt lækkert, hvis filmen fra starten er optaget som en 3D film 
Det med af opgraderer en 2D film til en 3D film, er det der får folk til af løbe skrigende væk, men det bliver da spændende af se Tron den 2. 3D 

Print side | Luk vindue