Genlyd ved samtaler?
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Apple udstyr
Forumbeskrivelse: Apple grej baseret på iOS som iPhones, iPads og iPod Touch
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=85714
Udskrevet den: 06-Februar-2025 kl. 03:02
Emne: Genlyd ved samtaler?
Skrevet af: ladiesman217
Emne: Genlyd ved samtaler?
Skrevet den: 05-September-2010 kl. 22:57
Der er flere af mine kammerater der klager over at de kan høre deres egen stemme når de snakker i telefon med mig, sådan nærmest en genlyd. Jeg har en iPhone 4, men når jeg snakker med folk der også har en iPhone 4, så kan jeg ikke høre min egen stemme. Er det en "fejl" i min telefon eller noget andet?
-------------
|
Svar:
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 05-September-2010 kl. 23:13
Har du slået højttaleren til?
|
Skrevet den: 06-September-2010 kl. 00:09
Nej men det tror de nemlig... Jeg har ikke højttaler på og det er vildt underligt :/
-------------
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 35
Skrevet den: 06-September-2010 kl. 06:47
er du i politiets søgelys..???
når politiet aflytter din tlf, kan der opstå den "genlyd" som du beskriver..
|
Skrevet af: Nikodk
Skrevet den: 06-September-2010 kl. 07:04
strecker skrev:
når politiet aflytter din tlf, kan der opstå den "genlyd" som du beskriver.. |
Hmm så bliver jeg og min kollega vist også aflyttet :-)
Mon det har noget på sig at aflytning skulle kunne give ekko?
Er der andre med iphone4 der har genlydsproblemer?
|
Skrevet af: Casper
Skrevet den: 06-September-2010 kl. 08:26
En enkel gang har jeg "prøvet" at få genlyd, men ellers synes jeg ikke jeg har lagt mærke til det..
Og jeg er heller ikke i politiets søgelys ![Wink Wink](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley2.gif)
------------- Af børn og fulde folk skal man høre sandheden.
|
Skrevet den: 06-September-2010 kl. 08:27
Nej, jeg skulle ikke mene at jeg er i politiets søgelys, men kan da godt ske de synes de lige vil aflytte mig ![Wink Wink](smileys/smiley2.gif)
Nikodk, har du også "genlyds" problemer med din iPhone 4?
-------------
|
Skrevet af: Sionic
Skrevet den: 06-September-2010 kl. 09:20
Min iPhone 4 (Telia, Kbh.) har også ofte stemme ekko. Dvs. jeg har det og ikke dem jeg ringer til. Det havde 3G'eren og min gamle Samsung mobil også tit. Det er mildest talt røvirriterende! Mon det er mobilnetværket?
|
Skrevet den: 06-September-2010 kl. 10:03
Jamen jeg har IKKE genlyd, men den jeg snakker med kan høre deres egen stemme som genlyd. Og det er ligemeget om jeg ringer op eller om de ringer til mig. Men når jeg ringer op til folk der OGSÅ har en iPhone 4 som jeg selv, så kan jeg ikke høre den genlyd. Så tænkte på om det er en fejl i min tlf?
-------------
|
Skrevet af: moho
Skrevet den: 06-September-2010 kl. 12:30
strecker skrev:
når politiet aflytter din tlf, kan der opstå den "genlyd" som du beskriver.. |
Det med genlyd og lydfænomener i det hele taget, det er noget som er noget, hvad dette noget så end er. Tal med Telefolket og spørg efter ordet " Ekko Spær ", og alle steder hvor tingene idag er Digitaliseret med mere. Det er ordet forsinkelse eller forsinkelser man bør hænge sig I
På den anden side skal rygterne også have lov at florere, eller tager jeg fejl?
------------- Har Stofa, Basispakke! Forvirrelsesfreak og andre Århushistorier. Den korrekte opløsning i det vandrette plan for HD er lige netop ___?
|
Skrevet af: moho
Skrevet den: 06-September-2010 kl. 12:33
Sionic skrev:
Min iPhone 4 (Telia, Kbh.) har også ofte stemme ekko. Dvs. jeg har det og ikke dem jeg ringer til. Det havde 3G'eren og min gamle Samsung mobil også tit. Det er mildest talt røvirriterende! Mon det er mobilnetværket? |
Dette er noget som ikke kan undgås således som tingene er skruede sammen. Og da slet slet ikke når det drejer sig om VOIP.
Nu ved jeg at mine argumenter kan tilbagevises, men så skulle I prøve lytte til samtaler hvor man både kan høre personen igennem telefonen men i ligeså høj grad også høre vedkommendes naturlige lyd gennem luften. Man står tæt på samme, så opdager man hvad forzinkelser er for en morsom størrelse.
------------- Har Stofa, Basispakke! Forvirrelsesfreak og andre Århushistorier. Den korrekte opløsning i det vandrette plan for HD er lige netop ___?
|
Skrevet af: thor-thor
Skrevet den: 06-September-2010 kl. 12:33
moho skrev:
Det med genlyd og lydfænomener i det hele taget, det er noget som er noget, hvad dette noget så end er. Tal med Telefolket og spørg efter ordet " Ekko Spær ", og alle steder hvor tingene idag er Digitaliseret med mere. Det er ordet forsinkelse eller forsinkelser man bør hænge sig I
På den anden side skal rygterne også have lov at florere, eller tager jeg fejl? |
Tja, klarere kan det jo ikke siges... ![Wink Wink](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley2.gif)
|
Skrevet den: 06-September-2010 kl. 13:07
moho, nu var vi ikke tæt på hinanden, men i hver vores lejlighed :) men kan godt se din mening.
Det jeg bare undrer mig over, det er at DE kan høre deres egen stemme som en slags ekko, så troede måske det var min telefon der var noget galt med? For jeg kan ikke høre min stemme, selvom jeg ringer til en med en iPhone 4...
-------------
|
Skrevet den: 06-September-2010 kl. 16:35
Har nu lige snakket med to mere, hvor jeg ringede til deres fastnet telefon, og der var stadig mega meget genlyd. De kunne høre deres egen stemme helt vildt. Er det netværket eller min telefon den er gal med? :/
Edit:
Spurgte nu lige inde i en Telenor butik, og fik at vide at den ekko/genlyd skyldes at jeg holder forkert på telefonen? Det havde sælgeren selv oplevet på hans iPhone 4. Men det lyder sgu da underligt? Kan det virkelig have noget at sige?
-------------
|
Skrevet af: Henrik_45
Skrevet den: 06-September-2010 kl. 20:36
I GSM og 3G systemet er der en smule delay gennem sende- og modtage kæden så hvis der på en eller anden måde er en akustisk kobling mellem din receiver (Earpiece) og din mikrofon så vil modparten høre deres egen stemme som et ekko.
Problemet kan skyldes at dit øre ikke slutter helt til earpiecen eller der er en akustisk kobling inde i telefonen. F.ex hvis mikrofon pakningen er utæt
De fleste telefoner har en echo cancellor men det kan være at din telefon har en så kraftig akustisk kobling at echo cancelloren ikke magter at dæmpe ekkoet.
|
Skrevet den: 06-September-2010 kl. 20:55
PROBLEMET ER LØST!
Så fik jeg løst problemet ved at researche lidt!
Problemet skyldtes at jeg havde sådan to gummi propper nede i de to huller in bunden (iPhone 4) for at beskytte mod støv. Tror den til venstre er mikrofon og den til højre er højttaleren.
Den til venstre er åbenbart synderen, hvis jeg piller den gummiprop ud, så forsvinder ekkoet fra den jeg snakker med, og han kan ikke længere høre sig selv.
Det var sgu da dejligt, og håber andre læser dette, hvis de blir udsat for det samme! :)
-------------
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 06-September-2010 kl. 20:58
WaW! Det var da en fejl 40
|
Skrevet af: Nikodk
Skrevet den: 06-September-2010 kl. 21:08
ladiesman217 skrev:
Nej, jeg skulle ikke mene at jeg er i politiets søgelys, men kan da godt ske de synes de lige vil aflytte mig Nikodk, har du også "genlyds" problemer med din iPhone 4?
|
jeg har ikke problemet - kun nogle af dem jeg taler med...
og jeg har umiddelbart ingen gummipropper jeg kan pille ud.
Har dog ikke hørt nogle klage de sidste par dage, så måske har det været et netværksproblem (eller også er politiet trætte af at lytte... )
|
Skrevet den: 06-September-2010 kl. 21:13
Kampus skrev:
WaW! Det var da en fejl 40 ![Tongue Tongue](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley17.gif) |
Jamen Kampus min gode mand, de var jo lavet til en iPhone 4 (købt hos humac) så troede da de ville virke, og brugte dem i god tro ![Cry Cry](smileys/smiley19.gif)
Men antennen/signalet sidder åbenbart nede i venstre hjørne, men hvor sku jeg vide fra at de ville blokere signalet... Men nu ved jeg det og de er smidt ud! ![Big smile Big smile](smileys/smiley4.gif)
-------------
|
Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 06-September-2010 kl. 21:45
hehe man kan sige meget om kampus... men hun er ikke en mand og dokumentationen.. bare se på mængden af indlæg hun har lavet
Men godt du fik løst problemet
------------- Mvh
René
|
Skrevet den: 06-September-2010 kl. 21:59
What?? Undskylder meget så skal ikke gentage sig igen! Hehe
Men ja det var sgu lækkert det blev løst!
-------------
|
Skrevet af: Casper
Skrevet den: 09-September-2010 kl. 09:13
rhsin skrev:
hehe man kan sige meget om kampus... men hun er ikke en mand og dokumentationen.. bare se på mængden af indlæg hun har lavet
Men godt du fik løst problemet |
Ja hold da op med indlæg ![Wink Wink](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley2.gif) Der har jeg sgu et stykke endnu!
Og ja, godt problemet blev løst.. Fejl 40 - elsker det udtryk ![LOL LOL](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley36.gif)
------------- Af børn og fulde folk skal man høre sandheden.
|
Skrevet den: 11-September-2010 kl. 09:48
Vil nu ikke kalde det for en fejl 40, for hvor FU*K sku jeg lige vide fra at de plugs, som er lavet til en iPhone 4 skulle give ekko? :/ lol..
-------------
|
Skrevet af: alyz
Skrevet den: 11-September-2010 kl. 10:02
Det vil sige, at en Iphone 4 der ringer til en Iphone 4 så virker det fint ??
Haha, det er ligesom, at man kun kan lave videoopkald, hvis den i den anden ende også har en Iphone 4. Nå ja også lige WLAN begge steder også.
n00b mobil
------------- Gamer: CoreI7 8750, 16GB, GTX1070 6GB, 512GB SSD. MP: I3 2,9 GhZ, 4GB, 3 TB, 64 SSD TV: 48PFS8109: Anlæg: Denon /DALI
|
Skrevet den: 11-September-2010 kl. 10:21
Fedt indlæg :) har ondt af folk som dig...
Noob kommentar...
-------------
|
Skrevet af: alyz
Skrevet den: 11-September-2010 kl. 10:47
ladiesman217 skrev:
Fedt indlæg :) har ondt af folk som dig...
Noob kommentar... |
det må du også meget gerne ha'
Nogle gange går jeg mig selv på nerverne..
:-)
------------- Gamer: CoreI7 8750, 16GB, GTX1070 6GB, 512GB SSD. MP: I3 2,9 GhZ, 4GB, 3 TB, 64 SSD TV: 48PFS8109: Anlæg: Denon /DALI
|
|