Plasma bedste billedperformer hos Samsung .
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Plasma TV
Forumbeskrivelse: Forum for Plasma TV (PDP)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=85730
Udskrevet den: 30-Maj-2025 kl. 14:38
Emne: Plasma bedste billedperformer hos Samsung .
Skrevet af: Lennon
Emne: Plasma bedste billedperformer hos Samsung .
Skrevet den: 06-September-2010 kl. 15:20
Så kom testen ,som med topanbefaling bekræfter at Samsungs plasma stadig er billedkongen . Eneste negative punkter er lidt retention samt marginalt buzz :
http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1283773686 - http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1283773686
------------- Samsung PS63C7705 Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm
|
Svar:
Skrevet af: Hother
Skrevet den: 06-September-2010 kl. 15:27
At det er bedre end f.eks. Pana VT20, var nu ikke det generelle indtryk jeg fik.
Og ikke på vilkår om jeg vile eje et Samsung tv 
------------- B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 06-September-2010 kl. 15:30
omvendt kan man så godt sige at det vist er godt med et prisstærkt alternativt på den store model, for her syntes jeg nok priserne fra Panasonic egentligt altid har været lige lovligt dyre.. så godt 22k for en 63" virker bestemt konkurrencedygtigt.. sammenlignet med næsten 40k for en vt20 i 65"
------------- Mvh
René
|
Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 06-September-2010 kl. 15:36
Hother skrev:
Og ikke på vilkår om jeg vile eje et Samsung tv  |
Det kan jeg så godt forstå. 
------------- Mvh Flemming Larsen
|
Skrevet den: 06-September-2010 kl. 15:36
rhsin skrev:
omvendt kan man så godt sige at det vist er godt med et prisstærkt alternativt på den store model, for her syntes jeg nok priserne fra Panasonic egentligt altid har været lige lovligt dyre.. så godt 22k for en 63" virker bestemt konkurrencedygtigt.. sammenlignet med næsten 40k for en vt20 i 65" |
Det har du ret i René - altså prisforskellen, her er ingen umiddelbar sammenhæng.
Det jeg bare oplever både blandt mine venner og bekendte der ejer Samsung fladskærme, her er umiddelbart for mange fejl. Må så også indrømme, at mit første plasmapanel (et Samsung), fungere perfekt den dag i dag 
------------- B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
Skrevet af: kskruger
Skrevet den: 06-September-2010 kl. 15:39
flemming larsen skrev:
Hother skrev:
Det kan jeg så godt forstå.  |
Jeg har haft 4 forskellige tv fra Samsung, ingen af dem har der været problemer med. Tror bare du har bare været uheldig med dit og med en forhandler som ikke vil hjælpe.
|
Skrevet den: 06-September-2010 kl. 15:46
kskruger skrev:
flemming larsen skrev:
Hother skrev:
Jeg har haft 4 forskellige tv fra Samsung, ingen af dem har der været problemer med. Tror bare du har bare været uheldig med dit og med en forhandler som ikke vil hjælpe. |
Noget af det kan du så have ret i. Men i min venneomgangskreds er 5 med Samsung TV (LCD/Plasma), og ikke en af dem har undgået fejl, der gjorde, at deres TV skulle på værksted.
Man kan så sige, at det ikke alene er Samsung der har fejl - det har de andre producenter skam også, og generelt synes jeg, at kvaliteten af paneler m.v., er alt for svingende, og det kan producenterne sørme ikke være bekendt, for vi betaler skam prisen for deres produkter 
|
Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 06-September-2010 kl. 15:47
kskruger skrev:
flemming larsen skrev:
Hother skrev:
Jeg har haft 4 forskellige tv fra Samsung, ingen af dem har der været problemer med. Tror bare du har bare været uheldig med dit og med en forhandler som ikke vil hjælpe. |
Uheldig er vist ikke ordet med mit tv. Man bliver bare så arrig til sidst, over at der hele tiden er noget galt. Og det er jo faktisk fra dag 2.
------------- Mvh Flemming Larsen
|
Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 06-September-2010 kl. 16:11
Lennon skrev:
Så kom testen ,som med topanbefaling bekræfter at Samsungs plasma stadig er billedkongen . Eneste negative punkter er lidt retention samt marginalt buzz :
http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1283773686 - http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1283773686 |
Har vi læst den samme test?!
På mange af punkterne slår VT20 C7705'eren, både på sort niveau, på retention, og det har også mindre crosstalk...
Ikke at det skal blive til mudderkast, men ud fra testen ser det da ud til at VT20 stadig er "billedkongen"?
------------- Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
|
Skrevet af: Rasmusdc
Skrevet den: 06-September-2010 kl. 16:18
det virker som 2 meget lige produkter der har deres forskelle, og deres individuelle styrker, så må vi se når der er gået x antal timer og panasonic har kørt deres algoritme der skruer lyststyrken op, om den stadig er bedre i sortniveau.
synes bare det er direkte mærkeligt man kan anbefale et tv med en direkte fejl i firmware. det med 50/60hz og 0.06 vs 0.1x i sortniveau, det er talt om i utallige forum, i enormt lang tid, det er ikke i orden.
------------- http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=73079&PID=735791&title=work-in-progress-hjemmebio#735791 - Min Hjemmebio
|
Skrevet den: 06-September-2010 kl. 16:20
Hother skrev:
At det er bedre end f.eks. Pana VT20, var nu ikke det generelle indtryk jeg fik.
John, det kunne være interessant at høre, hvad du har imod tv fra Samsung?
Du har jo selv haft et Samsung plasma tidligere, husker ikke at du har snakket dårligt om det. 
|
Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 06-September-2010 kl. 16:38
Lennon skrev:
Så kom testen ,som med topanbefaling bekræfter at Samsungs plasma stadig er billedkongen |
Så læser vi ikke samme test....
Klaus
------------- Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk
|
Skrevet af: Fabricius
Skrevet den: 06-September-2010 kl. 16:43
Forresten lidt sjovt med PS63C7705:
Kontorlinien bliver ved med at rykke ETA, men til gengæld falder prisen lidt hver gang ;-)
|
Skrevet den: 06-September-2010 kl. 16:44
Jeg udtrykte mig åbenbart lidt forkert i trådoverskriften .Det jeg reelt mener,er at Samsungs bedste billedperformer - uanset pris og teknologi - fås på nævnte plasma C7705 vs Samsungs egne topmodeller i LCD/LED .
Jeg fortolker også testen således, at PanaVT20 stadig er reference på både 2D og 3D .
------------- Samsung PS63C7705 Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm
|
Skrevet den: 06-September-2010 kl. 16:51
kskruger skrev:
Hother skrev:
Du har jo selv haft et Samsung plasma tidligere, husker ikke at du har snakket dårligt om det.  |
Hej Kenneth, det jeg har i mod det er som tidligere nævnt, at der i min omgangskreds bare er en hel del fejl. Billedet er såmænd ok, og designet er meget lækkert - men lur mig, jeg tør ikke købe et Samsung.
Og det samme oplever jeg egentlig med andre Samsung produkter, de har et flot design, men virker ofte som om deres funtionalitet ikke er gennemtænkt.
Omvendt, så har jeg en god oplevelse med Samsungs YouSee boks 
Nix - som jeg skrev tidligere i tråden, så fungere mit gamle Samsung 42 i bedste velgående hos en bekendt, og tro mig, det bliver ikke skånet
|
Skrevet den: 06-September-2010 kl. 16:54
KlausDM skrev:
Lennon skrev:
Så kom testen ,som med topanbefaling bekræfter at Samsungs plasma stadig er billedkongen |
Klaus
|
Hvis man læser, hvad Rasmus skriver til sidst i testen, så er det måske ikke kongen af tv, men mere at det nok deler førstepladsen med Panasonic - man skal dog lige huske på, at Panasonic 50VT20 koster hele 6000,- mere end Samsung 50C7705.
"Samsung har endnu engang lanceret et meget interessant plasma-TV og det er helt sikkert en kandidat til en af årets bedste Tv, herunder også et interessant alternativ til Panasonic plasma-Tv. Det meget slanke Tv med masser af mediefunktionalitet, den imponerende billedkvalitet og den gode 3D-billedkvalitet, til en ekstremt attraktiv pris, gør C7705 yderst fristende. Den får derfor vores Top anbefalings Award."
|
Skrevet den: 06-September-2010 kl. 17:00
Hother skrev:
kskruger skrev:
Hother skrev:
Du har jo selv haft et Samsung plasma tidligere, husker ikke at du har snakket dårligt om det.  |
Hej Kenneth, det jeg har i mod det er som tidligere nævnt, at der i min omgangskreds bare er en hel del fejl. Billedet er såmænd ok, og designet er meget lækkert - men lur mig, jeg tør ikke købe et Samsung.
Og det samme oplever jeg egentlig med andre Samsung produkter, de har et flot design, men virker ofte som om deres funtionalitet ikke er gennemtænkt.
Omvendt, så har jeg en god oplevelse med Samsungs YouSee boks 
Nix - som jeg skrev tidligere i tråden, så fungere mit gamle Samsung 42 i bedste velgående hos en bekendt, og tro mig, det bliver ikke skånet |
John, jeg giver dig ret i, at Samsung's andre produkter (Blu-ray/ dvd afspiller, surr. anlæg) godt kunne være i bedre kvalitet, hvilket gør jeg hellere ikke køber dem. Men jeg synes nu, at kvaliteten på deres tv produkter, er klart bedre end folk gør dem til.
|
Skrevet den: 06-September-2010 kl. 17:02
Mht småfejl på Samsungs nye TV mener jeg feks at der helt aktuelt er noget med, at "record" logoet ikke kan deaktiveres mens man optager til en ekstern hdd via USB . ?
|
Skrevet den: 06-September-2010 kl. 17:09
Lennon skrev:
Mht småfejl på Samsungs nye TV mener jeg feks at der helt aktuelt er noget med, at "record" logoet ikke kan deaktiveres mens man optager til en ekstern hdd via USB . ? |
Sammenholdt med retention i panelet er det nok ikke verdens bedste løsning........
Klaus
------------- Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 9
Skrevet den: 06-September-2010 kl. 17:29
Og dermed er vi ovre i Seinfeld - "Hey...what's that little red dot?"
|
Skrevet den: 06-September-2010 kl. 18:41
Lennon skrev:
Jeg udtrykte mig åbenbart lidt forkert i trådoverskriften .Det jeg reelt mener,er at Samsungs bedste billedperformer - uanset pris og teknologi - fås på nævnte plasma C7705 vs Samsungs egne topmodeller i LCD/LED .
Jeg fortolker også testen således, at PanaVT20 stadig er reference på både 2D og 3D . |
OK, så har vi læst det samme....
Klaus
|
Skrevet af: viol8r
Skrevet den: 06-September-2010 kl. 19:22
Rasmusdc skrev:
det virker som 2 meget lige produkter der har deres forskelle, og deres individuelle styrker, så må vi se når der er gået x antal timer og panasonic har kørt deres algoritme der skruer lyststyrken op, om den stadig er bedre i sortniveau.
synes bare det er direkte mærkeligt man kan anbefale et tv med en direkte fejl i firmware. det med 50/60hz og 0.06 vs 0.1x i sortniveau, det er talt om i utallige forum, i enormt lang tid, det er ikke i orden. |
Skal lige siges, at Panasonic vist har lignende problem mht. 50/60Hz. Dog omvendt jf. diverse posts på udenlandske forums.
Testen af på flatpanels.dk vidner dog om, at der er stor forskel på 63" og 50"eren (som der også har vist sig i udenlandske tests). F.eks. har 63'eren formodet bedre sortniveau end VT20 ved 24/60Hz og ingen problemer med retention. Ville være sjovt, hvis flatpanels kunne få en 63" til test.
Min umiddelbare holdning er, at hvis man skal have en 50" så gå efter VT20. Hvis man vil have >60", så gå efter C7705, hvor man også slipper for MLL problemet og kan nøjes med at betale ca. halvdelen.
|
Skrevet den: 06-September-2010 kl. 20:18
Spørgsmålet er vel hvor meget man vil betale for PanaVT20´s (marginalt) bedre billedkvalitet ? Mener trods alt der er ca 6k forskel . Det skal jo også holdes lidt op mod design, hvor jeg tror at 11 ud af 10 foretrækker Samsungs . .
I langt de fleste hjem er et 63" overhovedet ikke et alternativ - uanset pris og kvalitet . .
|
Skrevet af: fredtoft
Skrevet den: 06-September-2010 kl. 23:02
viol8r skrev:
Skal lige siges, at Panasonic vist har lignende problem mht. 50/60Hz. Dog omvendt jf. diverse posts på udenlandske forums.
|
Panasonics VT20 udviser en tilsvarende adfærd, men det er i langt mindre grad end C7705 hvor forskellen 50/60 Hz er meget udpræget.
viol8r skrev:
Testen af på flatpanels.dk vidner dog om, at der er stor forskel på 63" og 50"eren (som der også har vist sig i udenlandske tests). F.eks. har 63'eren formodet bedre sortniveau end VT20 ved 24/60Hz og ingen problemer med retention. Ville være sjovt, hvis flatpanels kunne få en 63" til test.
|
Du kan godt sætte en dobbelt streg under formodningen om det bedre sortniveau på 63" udgaven. I hvert fald på de skærme jeg har haft adgang til at teste er der så betydelig forskel, at jeg nu forsøger at undersøge om der er tale om helt forskellig glas. PS50C7705 har absolut et hæderligt sortniveau, men det er ikke i nærheden af 63" modellen - hvilket var en stor overraskelse for mig.
Mht. retention, er en PS50C7705 ikke engang stabiliseret i sortniveauet efter 10 minutter sort skærm, mens PS63C7705 basalt set falder øjeblikkeligt tilbage til komplet sort, selv efter 10 minutter med et fuldt hvidt vindue.
Måske Samsung skærer 50" og 58" fra samme glas, men får 63" fra en anden produktion.
------------- Branchemedlem - THX og ISF certificeret kalibrering http://www.av-blog.dk/ - AV Blog - strøtanker om kildetro gengivelse af lyd og billede
|
Skrevet af: Thomas_R
Skrevet den: 07-September-2010 kl. 10:57
kskruger skrev:
KlausDM skrev:
Lennon skrev:
Klaus
|
Hvis man læser, hvad Rasmus skriver til sidst i testen, så er det måske ikke kongen af tv, men mere at det nok deler førstepladsen med Panasonic - man skal dog lige huske på, at Panasonic 50VT20 koster hele 6000,- mere end Samsung 50C7705.
"Samsung har endnu engang lanceret et meget interessant plasma-TV og det er helt sikkert en kandidat til en af årets bedste Tv, herunder også et interessant alternativ til Panasonic plasma-Tv. Det meget slanke Tv med masser af mediefunktionalitet, den imponerende billedkvalitet og den gode 3D-billedkvalitet, til en ekstremt attraktiv pris, gør C7705 yderst fristende. Den får derfor vores Top anbefalings Award."
|
Du læser kun det du vil læse... Hvad med gråtoner, sort niveau, strømforbrug.... Samsungen vinder på prisen... ikke billedet. Synes bestemt ikke den kommer op på nogen delt 1ste plads af alle de tests jeg har læst om denne og V(t)20..
|
Skrevet af: furious jt
Skrevet den: 07-September-2010 kl. 11:17
Pioneer er stadig bedst.... Arh det gas.
Jeg så det omtalte samsung plasma i Hifiklubben her den anden da og jeg synes godt nok det er et lækkert tv. Synes ikke der var meget forskel, eller nogen overhovedet på panasonics vt modeller og samsungs, men det kan jo være indstillingerne... Jeg kunne ihvertfald godt fristes til at købe Samsungs 63". Men det skal udelukkende være pga god billedekvalitet i 63" og til billige penge, ikke pga 3d som i mine øjne er noget skidt i den størrelse
------------- 7.2.4 atmosbio Sony vpl-HW55 Diy 116" fastramme lærrede. Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25 Oppo bdp-83 Regionsfri 5 stk. MK Sound 150mk2. 2 x Mksound X10 subs
|
Skrevet den: 07-September-2010 kl. 11:51
Thomas_R skrev:
kskruger skrev:
KlausDM skrev:
Lennon skrev:
Klaus
|
|
Du læser kun det du vil læse... Hvad med gråtoner, sort niveau, strømforbrug.... Samsungen vinder på prisen... ikke billedet. Synes bestemt ikke den kommer op på nogen delt 1ste plads af alle de tests jeg har læst om denne og V(t)20.. |
Jeg refererer bare fra Rasmus Larsens konklusion og hvis han skriver "det er helt sikkert en kandidat til en af årets bedste Tv" så går jeg udfra, at han mener det, ellers må du jo spørge ham selv, hvordan han forholder sig til VT20 fremfor C7705.
|
Skrevet den: 07-September-2010 kl. 12:46
Det er også ok at referere - men du lægger altså nogle ord i munden på Rasmus som han ikke selv har sagt...
|
Skrevet af: Firebird
Skrevet den: 08-September-2010 kl. 16:07
Lennon skrev:
Spørgsmålet er vel hvor meget man vil betale for PanaVT20´s (marginalt) bedre billedkvalitet ? Mener trods alt der er ca 6k forskel . Det skal jo også holdes lidt op mod design, hvor jeg tror at 11 ud af 10 foretrækker Samsungs . .
I langt de fleste hjem er et 63" overhovedet ikke et alternativ - uanset pris og kvalitet . . | Good point. Grunden til at PS50C7705 har fået fået Top anbefalings Award er vel nok at man får mere for pengene end man gør ved købet af et Panasonic V20, og at man får endnu mere for pengene end man gør ved et VT20 som er væsentligt dyrere. Når det er sagt så skulle Rasmus bare se hvor god PS63C7705 er. 
Du har også en god pointe hvad designet angår. Det er dog ikke kun et spørgsmål udseendet, men også materialevalget. Den sorte titaniumsramme oser bare af luksus. Det gør plastik bare ikke. Det bedste køb på markedet er efter min mening helt klart PS63C7705. Det var derfor jeg købte denne skærm, og jeg har ikke fortrudt det et øjeblik. Konge TV! Jo, det kunne såmænd godt være en tand bedre på et par punkter, men, som det rigtigt nok er blevet skrevet herinde: Det perfekte tv er ikke blevet lavet.
@Hother. Jeg ville ikke bytte med dig, for jeg hænger mig ikke i tidligere års dårlige eller gode modeller fra hverken det ene eller det andet mærke. Det, der før mit køb talte for mig var: Hvad kan dette års modeller levere af 2D billedkvalitet i forhold til prisen. 3D er jeg ligeglad med i øjeblikket da der ikke ligefrem er bunker af 3D-materiale endnu, men, jeg er dog ikke i tvivl om at Samsung med en lille opdatering nok skal få rettet fejlen, og så er den skid ude af verdenen. 
Panasonic 65" VT20 koster næsten det dobbelte af hvad et Samsung PS63C7705 koster. Er den virkelig det værd? 
------------- Venlig hilsen Firebird {;-)
Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.
JVC X3 ? ? ? ?
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 08-September-2010 kl. 16:24
Det er da dejligt der endeligt findes et TV, der kan tage "tronen" efter Pioneer
Desværre er det ikke fysisk muligt for mig at ha' en 63" skærm, selvom jeg ville elske det 
|
Skrevet den: 08-September-2010 kl. 16:31
Kampus skrev:
Det er da dejligt der endeligt findes et TV, der kan tage "tronen" efter Pioneer
Desværre er det ikke fysisk muligt for mig at ha' en 63" skærm, selvom jeg ville elske det  | Hæhæ, de ekstra 13 tommer giver rigtig meget ved en siddeafstand på 2.5 m. Man skal dog lige vænne sig til det når man kommer fra et 32 tommers... Det er ret overvældende...
Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.
JVC X3 ? ? ? ?
|
Skrevet den: 08-September-2010 kl. 16:38
Ja det er 4x så stort!!!
Hvordan ser SD så ud på den afstand? 
|
Skrevet den: 08-September-2010 kl. 16:47
Kampus skrev:
Ja det er 4x så stort!!!
Hvordan ser SD så ud på den afstand?  | Ganske fint, men, mit YouSee signal er ikke det bedste og det giver jo lidt pixeleringer så jeg skal have en signalforstærker. Signalet på nogle af SD-kanalerne er noget svagere end på andre SD-kanaler. Det er ikke et KÆMPE-problem, men, det sgu lidt træls at signalet ikke er lige stærkt på alle kanaler. YouSee.......
Desuden køber jeg en HD-boks med Source direct så jeg kan køre signalet via HDMI fra denne og ind i en (sandsynligvis) Marantz SR6005, og derfra videre til skærmen, så det er receiveren der står for deinterlacing/opskalering. På den måde får jeg endnu bedre billedkvalitet. Jeg overvejer dog endnu hvilken HD-boks jeg skal købe.
JVC X3 ? ? ? ?
|
Skrevet den: 08-September-2010 kl. 17:12
Inden du begynder at købe signalforstærker, så check dine antenne kabeler først, jeg nåde at prøve 2 forstærker, inden jeg fandt ud, at det var mine Harald-Nyborg kabler, som gav mig dårligt signal. Og da de blev skiftet ud med en bedre kvalitet, så var der ingen signal problemer.
|
Skrevet af: anoz
Skrevet den: 08-September-2010 kl. 17:20
Firebird skrev:
Desuden køber jeg en HD-boks med Source direct så jeg kan køre signalet via HDMI fra denne og ind i en (sandsynligvis) Marantz SR6005, og derfra videre til skærmen, så det er receiveren der står for deinterlacing/opskalering. På den måde får jeg endnu bedre billedkvalitet. Jeg overvejer dog endnu hvilken HD-boks jeg skal købe.
|
Findes der egentlig HD-bokse med DVB-C tuner og source direct endnu?
------------- | sony vpl-hw40es | marantz sr7010 | 3*mk s-150 | 4*mk s-150t | 2*xtz s2 atmosphere | 2*mk mx350 mkii | ps4 | logitech harmony companion |
|
Skrevet den: 08-September-2010 kl. 18:18
anoz skrev:
Firebird skrev:
|
Findes der egentlig HD-bokse med DVB-C tuner og source direct endnu? | Det skulle denne her have: http://www.hm-sat-shop.de/hdtv-receiver-topfield/topfield-cbp-2001-ci-hdtv-schwarz-usb-pvr-ready.html - http://www.hm-sat-shop.de/hdtv-receiver-topfield/topfield-cbp-2001-ci-hdtv-schwarz-usb-pvr-ready.html
JVC X3 ? ? ? ?
|
Skrevet den: 08-September-2010 kl. 18:27
kskruger skrev:
Inden du begynder at købe signalforstærker, så check dine antenne kabeler først, jeg nåde at prøve 2 forstærker, inden jeg fandt ud, at det var mine Harald-Nyborg kabler, som gav mig dårligt signal. Og da de blev skiftet ud med en bedre kvalitet, så var der ingen signal problemer. | Jeg har tjekket med både mit 10 m Lindy kabel og mit 7.5 m Home Cinema kabel. Det er nøjagtigt det samme: På nogle SD-kanaler er signalstyrken meget lavere end på andre SD-kanaler. Dette kan jeg se inde i selvdiagnose på skærmen, og jeg er ikke den første YouSee-kunde der har opdaget det.
JVC X3 ? ? ? ?
|
Skrevet af: ole post
Skrevet den: 08-September-2010 kl. 18:48
ring til yousee support og klag over dårligt signal tilførsel. husk lige at chekke kabler og kople direkte til tv og se om det kunne være noget andet.
hvorfor se på sd kanaler er der ikke indbygget dvb-c tuner?
------------- Ole Hansen
|
Skrevet den: 08-September-2010 kl. 19:30
Kampus skrev:
Det er da dejligt der endeligt findes et TV, der kan tage "tronen" efter Pioneer |
Ja, Panasonic....
Klaus
|
Skrevet den: 08-September-2010 kl. 22:59
KlausDM skrev:
Kampus skrev:
Det er da dejligt der endeligt findes et TV, der kan tage "tronen" efter Pioneer |
Ja, Panasonic.... Klaus
|
Vil vove påstanden, at PS63C7705 matcher VT20 (på billedekvalitet og sortniveau), så tror tronen er delt der (og ja, jeg har set begge). Og tager vi så design og pris med i billedet, så er der ingen tvivl om at Samsung tager førertrøjen på. På 50" er det VT20, der vinder (da der er stor forskel mellem 50" og 63" hos Samsung mhbp. sortniveau, retention mv.).
|
Skrevet den: 09-September-2010 kl. 08:31
ole post skrev:
ring til yousee support og klag over dårligt signal tilførsel. husk lige at chekke kabler og kople direkte til tv og se om det kunne være noget andet.
hvorfor se på sd kanaler er der ikke indbygget dvb-c tuner? | Jo der er da, men der er stadigvæk mange digitale SD-kanaler. Det er de kanaler der ikke er HD-kanaler. 
JVC X3 ? ? ? ?
|
Skrevet den: 09-September-2010 kl. 08:37
viol8r skrev:
KlausDM skrev:
Kampus skrev:
Ja, Panasonic.... Klaus
|
Vil vove påstanden, at PS63C7705 matcher VT20 (på billedekvalitet og sortniveau), så tror tronen er delt der (og ja, jeg har set begge). Og tager vi så design og pris med i billedet, så er der ingen tvivl om at Samsung tager førertrøjen på. På 50" er det VT20, der vinder (da der er stor forskel mellem 50" og 63" hos Samsung mhbp. sortniveau, retention mv.).
| Tjaaa, det bedste køb er uden tvivl Samsung PS63C7705, men, det er der nok en del der ikke vil indse. 
JVC X3 ? ? ? ?
|
Skrevet den: 09-September-2010 kl. 10:51
Uden tvivl ?!? Det er så din mening og ikke dokumenteret fact..?
Skulle der komme en test og rent faktisk vise at 63" er bedre... så hatten af for det.
Uanset lyder det jo til at man får en rigtig rigtig fed skærm!
Ved godt man kan blive farvet af sine valg - mig selv inklusiv...meeenn...ændrer jo ingenting ifht. facts.
|
Skrevet den: 09-September-2010 kl. 14:47
Thomas_R skrev:
Uden tvivl ?!? Det er så din mening og ikke dokumenteret fact..?
Skulle der komme en test og rent faktisk vise at 63" er bedre... så hatten af for det.
Uanset lyder det jo til at man får en rigtig rigtig fed skærm!
Ved godt man kan blive farvet af sine valg - mig selv inklusiv...meeenn...ændrer jo ingenting ifht. facts. | Det bedste køb er ikke nødvendigvis det bedste tv. For min skyld kan man da godt skrive at 63" tommer versionen af 7705 ikke kan følge med Panasonics VT20.... Uanset om det er rigtigt eller ej. Men, lad os bare sige at det er sådan..., og, kom lige med noget dokumentation for dette først, og prøv at se om du kan bilde folk ind at et 65" VT20 er næsten dobbelt så meget værd som et Samsung PS63C7705. Held og lykke med dét. 
Man får en fed skærm til prisen. Den kunne skam sagtens være bedre på et par punkter, men, til den pris den kan købes, kan man ikke klage.
JVC X3 ? ? ? ?
|
Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 09-September-2010 kl. 15:22
Firebird skrev:
anoz skrev:
Firebird skrev:
|
Findes der egentlig HD-bokse med DVB-C tuner og source direct endnu? | Det skulle denne her have: http://www.hm-sat-shop.de/hdtv-receiver-topfield/topfield-cbp-2001-ci-hdtv-schwarz-usb-pvr-ready.html - http://www.hm-sat-shop.de/hdtv-receiver-topfield/topfield-cbp-2001-ci-hdtv-schwarz-usb-pvr-ready.html
|
Det her begynder godt nok at være temmelig off-topic, men jeg må lige høre:
Når boksen kører source direct, hvad sker der så med brugerinterfacet? Alt må jo nødvendigvist blive kørt i samme opløsning som boksen spytter ud, så hvis man ser SD, så er ens EPG mv. altså en gang grumset misk-mask og ren lækkerlade når man ser HD? På dit TV er TV-menuerne jo lagt i sit eget lag, så de er i fuld opløsning...
------------- FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
Skrevet den: 09-September-2010 kl. 15:25
Uden at være sikker, mener jeg at EPG'en er i HD opløsning. Jeg kan i det mindste ikke se forskel i min DVB-T box
|
Skrevet den: 09-September-2010 kl. 16:43
viol8r skrev:
|
Pioneer var kongen og Panasonic det bedste køb til prisen.
Panasonic er nu kongen og Samsung har et produkt der nok er bedste køb til prisen.
Klaus
|
Skrevet den: 09-September-2010 kl. 16:46
KlausDM skrev:
viol8r skrev:
|
Pioneer var kongen og Panasonic det bedste køb til prisen. Panasonic er nu kongen og Samsung har et produkt der nok er bedste køb til prisen. Klaus
|
Så firkantet kan man nok ikke helt stille det op mere 
|
Skrevet den: 09-September-2010 kl. 16:55
KlausDM skrev:
viol8r skrev:
|
Panasonic er nu kongen og Samsung har et produkt der nok er bedste køb til prisen.
Klaus
| Hvad gør Panasonic til "kongen"?
Er du sikker på at den overordnede billedkvalitet på et 65 tommers Panasonic VT20 er bedre end på den skærm som jeg f.eks har købt? Dette må du i så fald begrunde..., og så kunne vi jo spørge nogle uafhængige folk som bare er gode til det der med billedkvalitet...
JVC X3 ? ? ? ?
|
Skrevet den: 09-September-2010 kl. 17:02
Firebird skrev:
Hvad gør Panasonic til "kongen"? |
Læste du testen?
Det er fint at du er glad for dit tv og det er fint at der er nogen der vil give en langt højere pris for et marginalt bedre billede.
Klaus
|
Skrevet den: 09-September-2010 kl. 17:16
KlausDM skrev:
Firebird skrev:
Hvad gør Panasonic til "kongen"? |
Læste du testen?
Det er fint at du er glad for dit tv og det er fint at der er nogen der vil give en langt højere pris for et marginalt bedre billede.
Klaus
| Jeg har ikke læst nogen test af Samsung PS63C7705 eller Panasonic TH-65VT20E. Det kunne dog være sjovt med en direkte A/B test... Begge har deres plusser og minusser. Samsung må godt til at oppe sig lidt på softwaren. 
JVC X3 ? ? ? ?
|
Skrevet den: 09-September-2010 kl. 17:32
Kampus skrev:
Uden at være sikker, mener jeg at EPG'en er i HD opløsning. Jeg kan i det mindste ikke se forskel i min DVB-T box  |
Det kan den jo af gode grunde ikke være på en boks der kører source-direct, da en sådan boks sender den opløsning som signalet transmitteres i. Dvs. på en SD-udsendelse, så må udgangssignalet fra boksen nødvendigvis være SD og på en HD-udsendelse, så bliver udgangssignalet HD. Dvs. din EPG bliver også sendt i SD eller HD afhængigt af udsendelsen, da det hele jo foregår via et HDMI-kabel og du ikke har mulighed for at lave overlay for menuerne separat. Din egen DVB-T boks kører nok ikke source-direct kan jeg gætte?
|
Skrevet den: 09-September-2010 kl. 17:56
Nu ved jeg ikke om der ville være et problem med EPG'en, da det er billedkvaliteten der tæller, og man kan vel lige så godt hive lidt ekstra ud af skærmen ved at lade en (forhåbentlig) bedre videoprocessor (ABT 2015) ordne deinterlacing/opskalering. Den videoprocessor der sidder i min skærm er vel ikke ligefrem den dårligste i verden, men, jeg gætter på at den videoprocessor (ABT 2015) der sidder i de nye Marantz receivere er bedre, og at den er blevet implementeret så godt som det kan gøres for at optimere billedkvaliteten. Dette er selvfølgelig kun et gæt...
JVC X3 ? ? ? ?
|
Skrevet af: guldchicago
Skrevet den: 09-September-2010 kl. 18:50
jeg står og skal til at købe nyt tv
jeg har i dag et 50 tommers panasonic som er 3 år gammel
og nu har jeg set alle tv og har fundet et valg mellem 2 tv
Samsung 63" Plasma TV PS63C7705XXE
50" Panasonic Plasma-TV TXP50VT20E
men nu er mit spørgsmål hvilke er det bedste
der er også panasonic 65 tommer men prisen er også der efter
jeg håber at nogle kan hjælpe mig
hilsen
henrik
|
Skrevet den: 09-September-2010 kl. 19:17
Jo det gør den! Og jeg har ikke forskel på tydeligheden af EPG om det er SD eller HD
|
Skrevet den: 10-September-2010 kl. 07:54
Ja, undskyld, men den må du vist lige forklare lidt nærmere så. Source direct betyder jo, at hvis TV-udsendelsen sendes i SD, så sendes der et SD-signal ud fra boksen. Det er fysisk umuligt at blande et SD-signal og et HD-signal (til menuen) i samme feed uden at boksen selv opskalerer SD-signalet til HD. Hvis du ikke kan se forskel på EPG'en så betyder det jo, at EPG'en altid vises i SD-opløsning og at den derfor OPskaleres når du ser HD-kanaler. På den måde kan du naturligvis ikke se forskel, men det betyder ikke at menuen er fabrikeret i HD-opløsning. Det er simpelthen ikke fysisk muligt både at vise HD og SD på samme tid uden at der skaleres.
Jeg betvivler ikke, at din EPG ser ens ud i det to tilfælde, men at din boks sender menuen for sig i HD og resten afsted i SD via dit HDMI-kabel - ja, den lader sig altså ikke gøre med den teknologi vi bruger i dag.
|
Skrevet den: 10-September-2010 kl. 11:39
Yakken@ Du har fuldstændig ret, det kan ikke lade sig gøre. Men jeg oplever intet gnider i teksten på EPG, og det må jo så skyldes at det er lavet ordentligt
|
Skrevet af: Shiva
Skrevet den: 15-September-2010 kl. 09:45
KlausDM skrev:
viol8r skrev:
Vil vove påstanden, at PS63C7705 matcher VT20 (på billedekvalitet og sortniveau), så tror tronen er delt der (og ja, jeg har set begge). Og tager vi så design og pris med i billedet, så er der ingen tvivl om at Samsung tager førertrøjen på.
På 50" er det VT20, der vinder (da der er stor forskel mellem 50" og 63" hos Samsung mhbp. sortniveau, retention mv.). |
Klaus
|
Panasonic bliver aldrig kongen så længe de har Gravballemanden til at designe deres skærme.
-------------
Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl.
|
Skrevet den: 15-September-2010 kl. 10:20
Shiva skrev:
Panasonic bliver aldrig kongen så længe de har Gravballemanden til at designe deres skærme. |
Designet siger intet om billedkvaliteten. Så længe de har det bedste billede er de kongen.
Er du ude efter en fin ramme, så købe en guldramme til et maleri!
Klaus
|
Skrevet den: 15-September-2010 kl. 15:08
KlausDM skrev:
Shiva skrev:
Panasonic bliver aldrig kongen så længe de har Gravballemanden til at designe deres skærme. |
Designet siger intet om billedkvaliteten. Så længe de har det bedste billede er de kongen.
Klaus
|
Here we go again. Et TV er jo andet og mere end blot et billede. Det er for mange en del af stuen. Folk også går op i, hvordan det ser ud på væggen, ligesom man også kigger på designet af den bil man køber og ikke kun motoren. Jeg kan f.eks. godt undvære den mikroskopiske forskel (som langt de færreste alligevel kan se) i billedet, hvis jeg så slipper for at hænge et lokumsbræt op på væggen.
Jeg har endnu ikke set en Panasonic-skærm, der i kvalitet og eksklusivitet er på et niveau, hvor man kan hæfte "konge"-prædikatet på. De er i hvert fald ikke foran Samsung totalt set.
-------------
Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl.
|
Skrevet den: 15-September-2010 kl. 15:33
Shiva skrev:
Here we go again. |
Jeps, jeg køber fjensynet for billedet du gør for rammen.
Klaus
|
Skrevet den: 15-September-2010 kl. 15:51
har selv været lidt i tvivl om hvilket tv af de to tv jeg ville købe, men valget faldt på panasonic ærlig talt så er rammen faktisk ret flot i min stues omgivelser. kan ikke rigtig forstå de mange indlæg der har været så negative omkring det.
pioneers ramme så ud som et mega takkekort fra en statsmands begravelse, men vi er jo heldigvis forskellige.
hvad angår billed performence ja så har hi fi klubben dem begge to, og jeg har endnu ikke truffet en i klubben der sagt at samsung er kongen.
------------- Ole Hansen
|
Skrevet den: 15-September-2010 kl. 16:22
KlausDM skrev:
Shiva skrev:
Klaus
|
Jeg er fuldstændig enig. Det må være de tekniske kvalifikationer der afgør hvilket tv man køber - og ikke rammen om panelet. Det skulle da lige være hvis rammen er helt hen i vejret rent udseende mæssigt - og det er rammen altså ikke på et Pana VT20 - også iflg min bedre halvdel, som ellers er meget designorienteret
|
Skrevet den: 15-September-2010 kl. 18:48
Egentlig, er det lige meget hvilken der er bedst, faktum er at billedekvaliteten når vi snakker top plasma modellerne fra Panasonic, Samsung og LG i dag er så god, at det er faktisk mere er folks evne til at sætte tv korrekt op, end begrænsninger i selve tv'et. Der afgør hvor godt billede man får.
|
Skrevet den: 15-September-2010 kl. 18:56
kskruger skrev:
Egentlig, er det lige meget hvilken der er bedst, faktum er at billedekvaliteten når vi snakker top plasma modellerne fra Panasonic, Samsung og LG i dag er så god, at det er faktisk mere er folks evne til at sætte tv korrekt op, end begrænsninger i selve tv'et. Der afgør hvor godt billede man får. |
-------------
|
Skrevet den: 15-September-2010 kl. 18:59
KlausDM skrev:
Shiva skrev:
Here we go again. |
Jeps, jeg køber fjensynet for billedet du gør for rammen.
Klaus
|
Det har jeg jo ikke skrevet, at jeg gør, så du behøver ikke lægge ord i munden på mig.
Men når nu skærmene er lige gode til at performe, hvorfor så vælge det grimme TV?
-------------
|
Skrevet den: 15-September-2010 kl. 19:16
Shiva skrev:
Men når nu skærmene er lige gode til at performe, hvorfor så vælge det grimme TV? |
Det er de jo så ikke.....
Klaus
|
Skrevet af: Vistrup
Skrevet den: 15-September-2010 kl. 19:22
Har I overhovedet set et vt20 IRL? det er skide flot IMO!
------------- LG C1 65" Sonos Arc Sonos Sub3 Apple TV 4K PS5
|
Skrevet af: baekgaard
Skrevet den: 15-September-2010 kl. 20:01
ah skide flot ville være en overdrivelse, nærmere kedeligt med en lortebrun farve. det er ikke grimt, men kedeligt.
|
Skrevet af: MJ (udmeldt)
Skrevet den: 15-September-2010 kl. 20:08
Hæh... det' sq humor. Straks det ikke ligner LG/Samsung, så ligner det lort og er åhh så grimt. Ved snart ikke om jeg skal grine eller græde, men tror jeg vælger at grine af det, for det er sq grinagtigt
|
Skrevet den: 15-September-2010 kl. 20:17
KlausDM skrev:
Shiva skrev:
Men når nu skærmene er lige gode til at performe, hvorfor så vælge det grimme TV? |
Det er de jo så ikke.....
Klaus
|
Klaus, pas på du ikke fremstår som en troll. 
Der er meget lidt forskel. Begge skærme har fordele og ulemper. Personligt var jeg meget tæt på at købe et 65VT20, men endte med PS63C7705 pga. flere ting (ikke prisen/design). Har set begge skærme (dog 50" med VT20) og forskellen i billedkvalitet var stort set ikke eksisterende (i de pågældende omgivelser). Sortniveau mæssigt har 63" fordelen over VT20 (dog kun ved 60 og 24Hz).
VT20'eren har jo klart fået "reference" status, da den er kommet før Samsungen, og meget få steder har testet Samsungen endnu (ihvertfald 63" versionen).
Primær grunde til at jeg ikke valgte Panasonic (som jeg ellers virkelig gerne ville have) var, at jeg fandt VT20 flimrede en del sammenlignet med Samsungen, og det er jeg desværre ret følsom overfor. Derudover lider VT20 af en motion blur bug efter hvad jeg kan se mange ejere har skrevet og fundet et stort problem. Og så er der jo hele issuet med stigende stort niveau, der er en joker og kan ødelægge ens investering (brugtsalgs-værdien vil falde voldsomt, hvis sort niveauet ødelægges for meget)
Mht. designet, så er Samsungen ufattelig flot at se på - specielt når den hænger helt tæt på væggen. Dybden er jo næsten det samme som på LED skærmene. Panasonic'en kan man ikke hænge tæt på væggen pga. bagvendte stik (og så er den 2,5 gang så dyb). Men igen - det handler ikke om design, men det er en væsenlig faktor hos mange. Så hvis design og billedkvalitet er vigtigt, så vinder Samsung.
Indstillingsmulighederne på Samsungen gør det desuden ret let at få et billede, der er meget tæt på, hvad standarden foresiger, da menuen indeholder rigtig mange kalibreringsmuligheder (kræver selvfølgelig, at man kan navigere i dem).
De største ulemper ved Samsungen er klart muligheden for at få et eksemplar med buzz (og 50Hz sortniveau problematikken), men det opvejes imho uden problemer af prisen og designet.
|
Skrevet af: Vistrup
Skrevet den: 15-September-2010 kl. 20:48
baekgaard skrev:
ah skide flot ville være en overdrivelse, nærmere kedeligt med en lortebrun farve. det er ikke grimt, men kedeligt.
|
Haters gonna hate.
------------- LG C1 65" Sonos Arc Sonos Sub3 Apple TV 4K PS5
|
Skrevet den: 16-September-2010 kl. 08:48
forstår ikke det med instillingsmuglihederne på samsung gør det ret let at få billede, da jeg satte mit pana til var det faktisk næsten samme instillinger som flat panels kom til. næ al den snak om panas udseende der har jeg min mistanke om det nærmere er prisen der gør at en del køber samsung/lg. når så ens venner og bekendte spørger hvorfor købte du ikke panasonic så er det nemt at sige det var sku for grimt, selv om de måske inderst inde (hvis de måtte for konen/bankrådgiveren hellere ville have et panasonic. forestil jer lige at bytte om på prisen på samsung 63" og panasonic 65" hvor mange herinde ville så vælge samsung, prøv nu at være ærlig.
------------- Ole Hansen
|
Skrevet af: Boogie
Skrevet den: 16-September-2010 kl. 08:54
@viol8r
Vi står og skal flytte til noget større og jeg er så heldig at få et værelse til kontor/bif. Jeg har så tænkt på et +60" plasma eller (LED hvis de nye/kommende modeller viser sig at være fornuftige).
Skærmen skal primært bruges til film, men også PS3.
I dit indlæg ovenfor nævner du ikke noget om de andre problemer (beskrevet tidligere) med Samsungen, her tænker jeg primært på:
Linebleed og retention
Jeg kan se du har 63" modellen og har testet den ganske grundigt. Mit spørgsmål er egentlig:
Ved fx bd film i 2.35:1 hvor en del eller hele tekstningen er i den nederste del af letterboxen, hvor meget betyder linebleed her???
-Og hvad med retention? Hvor stort er problemet egentligt ud fra din erfaring?
Designet betyder en del for mig, men da netop denne skærm ikke vil være i stuen er det lidt ligegyldigt, synes dog prisen for Pana´en i 65" er for høj.
Boogie
|
Skrevet den: 16-September-2010 kl. 09:43
Boogie, har du overvejet en projekter, når du alligevel har fået dit eget biograf rum?
|
Skrevet den: 16-September-2010 kl. 09:58
Boogie skrev:
@viol8r
I dit indlæg ovenfor nævner du ikke noget om de andre problemer (beskrevet tidligere) med Samsungen, her tænker jeg primært på:
Linebleed og retention
Ved fx bd film i 2.35:1 hvor en del eller hele tekstningen er i den nederste del af letterboxen, hvor meget betyder linebleed her??? -Og hvad med retention? Hvor stort er problemet egentligt ud fra din erfaring? |
Linebleed er intet problem. Jeg er opmærksom på, at jeg var en af de første der bragte det på banen mht. 63", men efter fornuftig kalibrering og lidt indkørsel, så er det stortset ikke eksisterende (jeg har billeder af testmønstret, da skærmen var ny og og så efter ca. 200 timer, hvor linebleed nu ikke længere kan ses). Det er desuden et problem i mere eller mindre grad på stortset alle plasma (Panasonic's VT20 inkl.).
Mht. retention, så har jeg ikke observeret retention på 63'eren (heller ikke efter 4 timers intens PS3 session kunne jeg se skyggen af det). Men det lader til at være et problem på 50'eren (omend det går væk efter et par minutter, som på alle andre plasma).
|
Skrevet den: 16-September-2010 kl. 10:14
ole post skrev:
forstår ikke det med instillingsmuglihederne på samsung gør det ret let at få billede, da jeg satte mit pana til var det faktisk næsten samme instillinger som flat panels kom til.
|
Samsungen giver dig lidt flere håndtag at hive i, hvilket kan være en fordel ved kalibrering. Panasonic er dog godt på vej, og tror næste års modeller bliver endnu bedre mht. indstillingsmuligheder...
|
Skrevet den: 16-September-2010 kl. 11:23
kskruger skrev:
Boogie, har du overvejet en projekter, når du alligevel har fået dit eget biograf rum? |
Ja da Har haft 2 projektorer (1080P), men solgte den sidste for ca. 2 år siden.
Generelt synes jeg, at et billede fra ok projektor på et ok lærrede, under rigtige forhold (læs: mørkt og mørke vægge) er bedre end fx pio plasma, her betyder størrelsen selvfølgelig en del fx 50-60" plasma kontra 90-100" lærrede.
Der er dog 4 ting som projektoren ikke kan løse, som jeg gerne vil have/kunne:
1) Jeg vil ikke altid sidde i helt mørke, synes faktisk at en smule lys ved siden af er mere behageligt.
2) Jeg vil gerne være lidt fremtidssikret mht. 3D film og spil på PS3
3) medmindre du giver kassen for en projektor og lærrede -og kan mørklægge helt, vil sortniveauet aldrig være helt sort (eller næsten), her tænker jeg især på film (de fleste) med letterbox, hvor letterbox vil fremstår mere eller mindre grå i forhold til lærredets sorte kant. Det irriterer mig af en eller anden grund en del.
4) Nu da PS3 har fået Move, vil projektor være en særdeles skidt løsning, hvis du skal stå foran lærredet 
|
Skrevet den: 16-September-2010 kl. 11:30
viol8r skrev:
Boogie skrev:
@viol8r
Linebleed og retention
Ved fx bd film i 2.35:1 hvor en del eller hele tekstningen er i den nederste del af letterboxen, hvor meget betyder linebleed her???
-Og hvad med retention? Hvor stort er problemet egentligt ud fra din erfaring?
|
Linebleed er intet problem. Jeg er opmærksom på, at jeg var en af de første der bragte det på banen mht. 63", men efter fornuftig kalibrering og lidt indkørsel, så er det stortset ikke eksisterende (jeg har billeder af testmønstret, da skærmen var ny og og så efter ca. 200 timer, hvor linebleed nu ikke længere kan ses). Det er desuden et problem i mere eller mindre grad på stortset alle plasma (Panasonic's VT20 inkl.).
Mht. retention, så har jeg ikke observeret retention på 63'eren (heller ikke efter 4 timers intens PS3 session kunne jeg se skyggen af det). Men det lader til at være et problem på 50'eren (omend det går væk efter et par minutter, som på alle andre plasma)
|
Ok, lyder godt.
Kan du poste et før og efter billede mht. til linebleed?
I øvrigt, jeg har en pio LX5090 og synes ikke jeg på noget tidspunkt har set linebleed?! Jeg vil da ikke udelukke, at det har forekommet, hvor jeg bare ikke har lagt mærke til det.
Hvis der ikke er bare lidt og hurtigt overstået retention efter 4 timers PS3 (med statiske elementer formoder jeg) ja, så er retention ikke et problem på 63" eren. Lyder godt.
|
Skrevet den: 22-September-2010 kl. 08:30
jeg syntes der skrives mangt og mejet om billed problemer med samsung så det med bedste performence er vist lidt skudt ved siden af (lennon)
------------- Ole Hansen
|
Skrevet den: 22-September-2010 kl. 09:21
ole post skrev:
jeg syntes der skrives mangt og mejet om billed problemer med samsung så det med bedste performence er vist lidt skudt ved siden af (lennon) |
Ingen skærme er perfekte, hverken Panasonic, Sony, Philips, LG osv... kan siges sig fri for fejl og irriterende ting. Det man må gøre op med sig selv ved køb, er om det påvirker en ved daglig brug og at man kan leve med det. Normalt er de her fejl vi finder, jo hellere ikke større end, at hr og fru. Danmark nok aldrig ville opdage, kun fordi vi er hurtige herinde til, videregive oplevelser, gode som dårlige, at folk begynder at diskutere fejl og mangler.
|
Skrevet den: 22-September-2010 kl. 14:51
ole post - jeg tror nu også der var enighed om at Emnet blev formuleret forkert og at der skulle stå: Samsung´s bedste plasma billedeperformer eller lign...
|
Skrevet den: 22-September-2010 kl. 18:25
ole post skrev:
jeg syntes der skrives mangt og mejet om billed problemer med samsung så det med bedste performence er vist lidt skudt ved siden af (lennon) |
Skudt ved siden af hvad ?
Korrekt at enkelte brugere har nogle problemer , - hvilket faktisk er tilfældet med alle modeller Sony,Pana,Philips osv uanset teknologi . Men Flatpanels test konkluderer at det eksemplar de havde i test , er tæt på toppen af hvad TV skærme kan præstere idag mht billedkvalitet . Omvendt har Samsungs LCD fået temmelig meget kritik på billedsiden. Ikke mindst topmodellen C 8705. Og i det lys er der ingen tvivl om at Samsungs overall bedste billedperformer i 2010 er deres plasma C7705
|
|