Print side | Luk vindue

Progressive scan

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: DVD afspillere
Forumbeskrivelse: DVD afspillere (men ikke optagere)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=8582
Udskrevet den: 22-September-2024 kl. 14:24


Emne: Progressive scan
Skrevet af: kasperkopping
Emne: Progressive scan
Skrevet den: 02-Januar-2006 kl. 09:51
Nu må jeg lige have noget hjælp.

Begrebet "progressive scan" er det en feature som en dvd-afspiller kan have, eller er der mulighed for progressive scan bare man har en komponent udgang?

Jeg er lidt i tvivl om, hvorvidt det altså er noget "ekstra" den givne dvd afspiller kan, eller om man ved komponent tilslutning kan opnå progressive scan signal med alle dvd afspillere...




Svar:
Skrevet af: Carser
Skrevet den: 02-Januar-2006 kl. 11:24

Hej kasperkopping,

I dag hænger de to ting ret nært sammen.

Men Philips har f.eks. fremstillet enkelte af sine tidlige recordere med komponent udgang og uden progressive scan.

Enkelte billige no-name afspillere og recordere har progressive scan, der er så dårlig, at det nok mere er til "specifikationsliste-og-reklame-pral" end til at holde ud at se på i praksis.

Inde i apparatet kræver progressive scan + komponent lidt mere elektronik end komponent i sig selv gør. (Halvbilleder skal samles til helbilleder 25 gange i sekundet.)

Så jeg hælder mest til dit "ekstra"-bud.



-------------
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.


Skrevet af: kasperkopping
Skrevet den: 02-Januar-2006 kl. 16:01
Ok....

Jeg sidder bare med en ny fladskærm med to komponentindgange. Jeg har tjekket at min gamle denon-dvd (god kvali - oprindeligt gav jeg 6000 kr for den i år 2000) har komponent udgang.

Spørgsmålet der dukker op er så, om min denon har featuren compressive scan, eller om man automatisk kan regne med , at den har det, når nu den har component out...

Jeg har fået forlagt manualen og kan i skrivende stund ikke huske modelnavnet.



Skrevet af: Carser
Skrevet den: 02-Januar-2006 kl. 16:24

Tilbage i 2000 var progressive (ikke compressive ) scan ikke hverdagskost som det nærmest er i dag.

Forslag: Find modelnavn på forpladen, og Google på "Denon [modelnavn] specifications".

Eller hvis det (eller andre) ikke kaster lys over det: Spørg i Hi-Fi klubben. 



-------------
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.



Print side | Luk vindue