Print side | Luk vindue

iOS 4.1

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Apple udstyr
Forumbeskrivelse: Apple grej baseret på iOS som iPhones, iPads og iPod Touch
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=85834
Udskrevet den: 06-Februar-2025 kl. 03:05

Emne: iOS 4.1
Skrevet af: ladiesman217
Emne: iOS 4.1
Skrevet den: 08-September-2010 kl. 21:04
FYI...

iOS 4.1 er nu tilgængelig for opdatering Clap

-------------
          

Svar:
Skrevet af: Casper
Skrevet den: 09-September-2010 kl. 09:09
Cool Tongue

Er der kommet gode forbedringer? Det der HDR, hvordan fungere det? (Jeg har læst lidt om hvad updaten indeholder)

Jeg skal selv have opdateret i dag..

-------------
Af børn og fulde folk skal man høre sandheden.

Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 09-September-2010 kl. 09:37
største nyhed er nok det gamecenter som er kommet på så man via sin itunes konto kan identificere sig på netværk og spille mod venner eller andre via netværk.. så bestemt en drejning af en styrkelse af iphonen som gaming enhed

-------------
Mvh

René

Skrevet den: 09-September-2010 kl. 09:39
Okay Smile

Jeg vil tjekke tingene ud senere..

-------------

Skrevet af: kim.t
Skrevet den: 09-September-2010 kl. 09:50
De skulle efter sigende også have forbedret performance en hel del på den gamle 3G model

-------------

Skrevet af: TobiasKM
Skrevet den: 09-September-2010 kl. 10:44
Ja, iOS4 virker på 3G nu, modsat tidligere.. :b

Ellers så er der Gamecenter og HDR billeder. HDR billeder ser ud til at virke rimeligt godt, prøvede lige at tage et billede af mit vindue med stor forskel i lys inde på mit værelse og udenfor, og der dukkede i hvert fald betydeligt flere detaljer på på HDR versionen :) Så det er da meget nice. 

Så venter vi bare på et jailbreak til 4.1, så jeg kan få mine dejlige SBSettings og Quickreply SMS'er tilbage.. :P Men mon vi kommer til at vente særligt længe.. :)

Skrevet af: Bruger udmeldt 10
Skrevet den: 09-September-2010 kl. 12:04
Så noget lort......

sætter min Iphone 4 til at opdatere, men den fejler til allersidst, og nu finder den kun tlf. som en tlf. der skal gendannes, og det kan den ikke, der er også fejl Clap

Pissefedt.

Skrevet den: 09-September-2010 kl. 12:07
Oprindeligt skrevet af TobiasKM TobiasKM skrev:

....

Så venter vi bare på et jailbreak til 4.1, så jeg kan få mine dejlige SBSettings og Quickreply SMS'er tilbage.. :P Men mon vi kommer til at vente særligt længe.. :)

Jeg venter med at opgradere min 3G til de har et Jailbreak klar - jeg vil simpelthen ikke undvære Lockinfo som bl.a giver kalenderoversig på skærmen samt ekstra "home screen"

-------------

Skrevet den: 09-September-2010 kl. 14:40
Oprindeligt skrevet af Mejnert Mejnert skrev:

Så noget lort......

sætter min Iphone 4 til at opdatere, men den fejler til allersidst, og nu finder den kun tlf. som en tlf. der skal gendannes, og det kan den ikke, der er også fejl Clap

Pissefedt.

jeg er ikke sikker på jeg forstår dit indlæg, men kører du en gendan bliver softwaren automatisk opdateret til nyeste version.

-------------
Mvh

René

Skrevet den: 09-September-2010 kl. 15:11
jamen telefon kan ikke gendannes, den melder fejl når den skal kontrollere firmware. Fejl 3014

Skrevet den: 09-September-2010 kl. 15:36
der er masser af links via google http://www.google.dk/search?hl=da&q=iphone+error+3014&meta - http://www.google.dk/search?hl=da&q=iphone+error+3014&meta =

-------------
Mvh

René

Skrevet den: 09-September-2010 kl. 15:56
tak for links, men jeg har selv søgt, og fundet ud af det kan være vores firewall i firmaet der driller.
jeg prøvede 4 pc'er (2 xp  1 Vista, og 1 win7) uden held, men:
Jeg har lige gendannet den til fabriksindstillinger på min pc der hjemme, og nu er den i gang med at indlæse sikkerhedskopi :-)

Skrevet af: spawn
Skrevet den: 09-September-2010 kl. 16:15
Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

De skulle efter sigende også have forbedret performance en hel del på den gamle 3G model

Det har den ikke gjort på nogen af de 3G modeller jeg opgraderede på jobbet idag

De er stort set ligeså sløve som de var før - så de rygter er vist lidt overdrevede.

-------------
Philips 65OLED705/12 - ATV4K

Skrevet den: 09-September-2010 kl. 16:37
Min 3GS (som jeg gav til min lillebror, da jeg fik 4'ern) er satme begyndt at køre godt!

-------------
          

Skrevet den: 09-September-2010 kl. 17:00
Jeg har lige opdateret min ifon, og det gik smertefrit! Så intet brok herfra..

-------------

Skrevet af: Heintze
Skrevet den: 09-September-2010 kl. 18:14
Du skal ikke jailbreake din telefon efter denne opdatering. Den virker stadig.

Skrevet den: 09-September-2010 kl. 19:51
Oprindeligt skrevet af Heintze Heintze skrev:

Du skal ikke jailbreake din telefon efter denne opdatering. Den virker stadig.

Mener du at hvis man har jailbreaket telefonen i 4.0.1 og opgraderer til 4.1 vil telefonen stadig være jailbreaket ?

-------------

Skrevet af: Derre
Skrevet den: 10-September-2010 kl. 07:06
Nej du SKAL jailbreake på ny. Det exploit de udnyttede i 4.0.1 er lukket.

-------------
Stello Ai-500 | Audiovector S3 Avantgarde | Audiovector ZERO compression cables | Squeezebox Touch m. Panos PSU

Skrevet den: 10-September-2010 kl. 16:54
Hvad gør det der Jailbreak, og hvad er risikoen?

Lyder til garantien ryger? Så det er da ikke særlig smart, er det? Dead

-------------
          

Skrevet den: 10-September-2010 kl. 22:20
jailbreak er kun at der fjernes nogle softwaremæssige begrænsninger i det system som er installeret på telefonen, dvs foretages der en opgradering eller gendannelse af telefonen er jailbreaken væk igen, og du kan blot køre videre som normalt.. du kan så bare ikke bruge de apps som er installeret som ikke er godkendt af apple og som er installeret udenom appstore.

Desuden læste jeg en artikel om at apple nu vil tillade flash i apps til iPhone og iPad, så altså en åbning omkring dette.. selvom der allerede skulle være jailbreakmetoder til at køre flash på iPhone ser det nu ud til at der altså lempes fra apples side

-------------
Mvh

René

Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 10-September-2010 kl. 22:34
Det Apple åbner for er 3. parts udviklingsværktøjer, hvilket bl.a. gør det muligt at lave apps i Adobe Flash program og compile det som en binær fil der kan udgives via App Store.

Det har altså intet med Flash på hjemmesider at gøre.

Skrevet den: 10-September-2010 kl. 22:36
det var også derfor jeg skrev flash til apps Wink

-------------
Mvh

René

Skrevet den: 11-September-2010 kl. 09:54
Ok det lyder da meget fancy, men umiddelbart ikke noget jeg får brug for.
Men hvorfor vil Apple ikke tillade flash? Lyder da tåbeligt i mine øre :/

Mangler stadig svar på om garantien ryger hvis man jailbreaker? For så kan jeg sgu ikke se det smarte i det?

-------------
          

Skrevet af: MJ (udmeldt)
Skrevet den: 11-September-2010 kl. 10:15
Garantien ryger mig bekendt hvis man jailbreaker. Det har den gjort tidligere, men ved ikke om den stadig gør nu hvor det er blevet lovligt at jailbreake? Det er dog US-lov så jeg ved ikke om det påvirker os her i DK.

Skrevet den: 11-September-2010 kl. 10:22
Ja det er jo lige det. Det skal jeg sgu lige have opklaret først.

-------------
          

Skrevet den: 11-September-2010 kl. 10:43
Garanti har ingen sammenhæng med om det er "lovligt" at jailbreake/roote sin telefon - garanti er et begreb der handler om at producenten garanterer funktionalitet - en sådan garanti vil naturligvis altid kun være gældende hvis produktet er i samme "stand" som det er leveret fra producentens side. Enhver form for ændring af produktet (udover hvad produktet er tiltængt) vil bryde garantien. Jailbreaker man sin Iphone, eller rooter man sin Android mobil eller lign, laver man tekniske indgreb der potentielt kan skade produktet, og dermed ødelægger man naturligvis også garantien - fuldstændig på samme måde som hvis du selv forsøger at skifte en ødelagt skærm og i processen ødelægger noget andet i telefonen.

-------------

Skrevet af: Nikodk
Skrevet den: 11-September-2010 kl. 13:02
Garantien forbliver også, hvis du installerer linux på en pc istedet for det styresystem den blev født med.

Iøvrigt har jeg aldrig hørt om nogen, der fik garantiproblemer med en jailbreaket telefon.

Skrevet den: 11-September-2010 kl. 14:11
Oprindeligt skrevet af Nikodk Nikodk skrev:

Garantien forbliver også, hvis du installerer linux på en pc istedet for det styresystem den blev født med.

Iøvrigt har jeg aldrig hørt om nogen, der fik garantiproblemer med en jailbreaket telefon.

Har lige snakket med et par stykker, og fandt så ud af, at en af mine homies ikke kunne få en ny iPhone på garantien fordi den var jailbreaket. Hvordan og hvorfor de så fandt ud af det, skal jeg ikke kunne sige..

Så garantien ryger altså..

-------------
          

Skrevet den: 11-September-2010 kl. 14:47
Oprindeligt skrevet af Nikodk Nikodk skrev:

Det kan ikke sammenlignes

En pc købes som et rent hardwareprodukt - ikke som et samlet produkt med et bestemt styresystem (heller ikke selvom et OEM styresystem måtte medfølge) og garantien gælder i dette tilfælde også kun konkrete hardware fejl der kan henføres til produktionsfejl - ikke fejl der på nogen måde kan relateres til styresystemet eller til betjeningen iøvrigt. Når du køber en PC får du heller ingen support eller garanti for funktionaliteten af styresystemet - det er en separat ting hvor support skal ydes af producenten af styresystemet - og iøvrigt dækker PC producentens garanti selvfølgelig heller ikke hvis du ved at skifte styresystem ødelægger noget eller ikke kan få det til at virke - du kan ikke indlevere en PC til hardware producenten og bede ham få den Linux installation du har lavet til at virke hvis du ikke selv kan eller under garantien bede ham reetablere den med originalt styresystem.

En telefon er et samlet produkt der sælges med garanti for en vis funktionalitet heriblandt software funktionalitet. Hvis du selv udskifter eller ændrer den software og dette enten ødelægger noget funktionalitet eller i værste fald får noget af hardwaren til at fejle - kan du selvfølgelig ikke påberåbe dig udbedring for producent/forhandlers regning under henvisning til garantien. Det siger vel nærmest sig selv. Ting du selv ødelægger dækkes ikke af garantien

Man kan selvfølgelig påberåbe at konkrete hardware fejl der ikke skyldes jailbreak af telefonen fortsat er dækket af garantien, men i tilfælde hvor en telefon indleveres med "en eller anden udefineret funktionalitetsfejl" som kan skyldes jailbreaket eller rootningen, så vil jeg påstå at producenten er i sin gode ret til at nægte at udbedre problemet under garantien - hvis telefonen skal(kan) restores til funktionelt nivieau af et serviceværksted igen efter du selv har ødelagt den ved en jailbreak, må de have ret til at kræve en vis betaling for ydelsen. Og hvis du indleverer en defekt telefon der viser sig at være jailbreaket, kan du naturligvis også risikere at komme i en eller anden konflikt med producenten om hvorvidt det er jailbreaket der har ødelagt den eller ej og måske komme i en situation hvor du skal løfte bevisbyrden for at du ikke har ødelagt den.

At du ikke har hørt om nogen der fik garantiproblemer grundet jailbreak kan ikke rigtig bruges til noget - og slet ikke af den bruger der måske en dag står med netop det problem.

-------------

Skrevet af: mickey_nygaard
Skrevet den: 11-September-2010 kl. 15:28
"Jailbreaker man sin Iphone, eller rooter man sin Android mobil eller lign, laver man tekniske indgreb der potentielt kan skade produktet, og dermed ødelægger man naturligvis også garantien - fuldstændig på samme måde som hvis du selv forsøger at skifte en ødelagt skærm og i processen ødelægger noget andet i telefonen."

Det er da noget vrøvl - Hvis der er hardware issues (som ikke er opstået grundet f.eks overclockning) så dækker garantien stadig, på trods af man har jailbreaket/rooted sin telefon - Hvis man derimod henvender sig med noget der kan være relateret til softwaren så er det klart garantien ikke dækker.

Skrevet den: 11-September-2010 kl. 18:08
lol, hvis du selv laver software ændringer som ved at jailbreake, så er det da klart garantien ryger.. det er da logik... så godt beskrevet af spawn!

-------------
          

Skrevet den: 11-September-2010 kl. 18:44
Nej, de 2 ting hænger ikke sammen - Hvis du laver software ændringer der påvirker hardwaren, så er det klart garantien på HW ligeledes frafalder.

Hvis du laver en softwareændring, og noget helt urelateret sker med et stykke hardware, så dækker garantien stadig.

Det er dog klart, at hvis man laver softwareændringer, og henvender dig med et software problem....så er garantien long gone.

Skrevet den: 11-September-2010 kl. 19:22
Og det var præcis min pointe... Det er jo logisk, hvis du jailbreaker og der går noget galt med din CPU, som jo er hardware, så burde garantien stadig dække, men med et indgreb i softwaren, og denne cracker, så er din garanti væk.. Bare sådan vi er enige Smile

-------------
          

Skrevet den: 11-September-2010 kl. 19:31
Godt at vi er enige - Du stillede det bare op som om der kun var én garanti - Altså hvis man pillede ved én ting så røg garantien på alt - Men så længe vi er enige :)

Skrevet den: 11-September-2010 kl. 19:48
Yeah i know, my bad! Smile

Men ja, ved dog bare ikke om jeg tør jailbreake min dejlige iFon 4.. Jeg er fandme altid så uheldig med sådan noget gejl der TongueCry

-------------
          

Skrevet af: Sigida
Skrevet den: 11-September-2010 kl. 19:52
hvis du gendanner den så kan man ikke se den har været jailbreaket, så det gør man bare lige inden den skal rep hvis det er.

-------------
Samsung 65HU7505

Pioneer VSX-LX50

SVS 5 satelite
SVS SB2000

JVC HD750

Sony PS4

Skrevet af: keldp
Skrevet den: 12-September-2010 kl. 09:18
Jeg troede emnet var iOS 4.1 og ikke Jailbreak.

-------------
Tv: LG 65" B1 Receiver: Marantz sr 7011
CD Afspiller : YAMAHA CDX-890
BLU-RAY : Panasonic DMR-UBC80    Højtalere
Front : Dali, Mentor 5
Center: Dali Suite C 0.8
Bag:Dali Suite Rear.
Sub: Dali S 12.

Skrevet af: quarkir
Skrevet den: 12-September-2010 kl. 09:43
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

Det har den ikke gjort på nogen af de 3G modeller jeg opgraderede på jobbet idag

De er stort set ligeså sløve som de var før - så de rygter er vist lidt overdrevede.

Der er åbenbart forskellige oplevelser af iOS 4.1, min 3G'er er blevet markant hurtigere i dens reaktioner.

Her er en glimrende video, der viser hastighedsforbedringen: http://www.youtube.com/watch?hl=en&v=u_GYZlO0FZk - http://www.youtube.com/watch?hl=en&v=u_GYZlO0FZk

-------------
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams

Skrevet den: 12-September-2010 kl. 11:16
Interessant video - jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal mene om den.
Godtnok var vores 3g iphones med IOS 4.02 blevet sløve, men jeg husker dem ikke ligeså sløve som den i videoen og efter opgradering til IOS 4.1 er de måske nok blevet lidt hurtigere, men der er stadig det der lille 1-2 sek ventetid hvergang man åbner et eller andet og fade in/out animationen kører sådan lidt hakkende, detsamme gør swipe når man swiper imellem de forskellige desktops. De føles på ingen måde ligeså hurtige som de gjorde med IOS 3 - hele den der lækre følelse af smoothnes er lidt forsvundet. Men måske jeg bare husker forkert fordi jeg er blevet så vant til hastigheden på min 3gs og min Desire

-------------

Skrevet af: quarkir
Skrevet den: 12-September-2010 kl. 14:55
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Interessant video - jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal mene om den.
Godtnok var vores 3g iphones med IOS 4.02 blevet sløve, men jeg husker dem ikke ligeså sløve som den i videoen og efter opgradering til IOS 4.1 er de måske nok blevet lidt hurtigere, men der er stadig det der lille 1-2 sek ventetid hvergang man åbner et eller andet og fade in/out animationen kører sådan lidt hakkende, detsamme gør swipe når man swiper imellem de forskellige desktops. De føles på ingen måde ligeså hurtige som de gjorde med IOS 3 - hele den der lækre følelse af smoothnes er lidt forsvundet. Men måske jeg bare husker forkert fordi jeg er blevet så vant til hastigheden på min 3gs og min Desire

Tjah, du kan da mene hvad du har lyst til, men den fremviste hastighedsforskel er da tydelig ?

Min 3G'er er blev markant mere responsiv efter 4.1, men det kommer selvfølgelig an på hvordan telefonen er sat op mht. push-mail o.l. baggrundsaktiviteter.
Jeg havde mere eller mindre dømt min ubrugelig med iOS 4.0-4.02, men har skiftet mening nu, den kan godt bruges LOL

-------------
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams

Skrevet den: 16-September-2010 kl. 00:33
Stadig folk der oplever fejl ved iOS 4.1 eller ikke? Har endnu ikke "turde" opdatere min!

-------------
          

Skrevet af: MJ (udmeldt)
Skrevet den: 16-September-2010 kl. 07:24
Hmm næh, min kører som den skal. 3GS.

Skrevet af: hansie
Skrevet den: 16-September-2010 kl. 08:00
Heller ikke her i familien

Alle 3 stk iphone's er opdateret til 4,1 og de firker fint og uden problemer

Skrevet af: keldp
Skrevet den: 16-September-2010 kl. 09:19
Også her 3gs ingen problemer.Big smile

-------------
Tv: LG 65" B1 Receiver: Marantz sr 7011
CD Afspiller : YAMAHA CDX-890
BLU-RAY : Panasonic DMR-UBC80    Højtalere
Front : Dali, Mentor 5
Center: Dali Suite C 0.8
Bag:Dali Suite Rear.
Sub: Dali S 12.

Skrevet af: TobiasKM
Skrevet den: 16-September-2010 kl. 10:32
Også her :) Selvom jeg fortryder lidt, savner mit jailbreak :/

Skrevet den: 16-September-2010 kl. 14:42
Heller ingen problemer her - har opdateret en del 3g og 3gs modeller nu - alle kører fint.

-------------

Print side | Luk vindue