Print side | Luk vindue

VR Format

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Medier
Forumbeskrivelse: Blu-ray, DVD og memory kort, erfaringer og anbefalinger
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=8593
Udskrevet den: 31-Januar-2025 kl. 17:51

Emne: VR Format
Skrevet af: laga5270
Emne: VR Format
Skrevet den: 02-Januar-2006 kl. 15:26

Hej

Min nye DVD optager optager kun i +VR format.

Iflg Guide her på sitet "er det meget få almindelige DVD-afspillere som kan afspille diske optaget i VR mode".

Jeg opfatter det som, at dette format kun har ringe udbredelse - men hvorledes ser det ud i fremtiden?

Jeg fisker efter, om det er en dårlig idé at gemme sine optagelser i et format, som jeg så efterfølgende vil få problemer med at få forskellige maskiner til at afspille.

Er der nogen, der har en mening om dette?

/Lars

Svar:
Skrevet af: Thorvald
Skrevet den: 02-Januar-2006 kl. 16:29
Optagelserne der skal gemmes permanent skal brændes til skiver i video-mode, ikke VR.

-------------
Med de venligste hilsener

Thorvald.

Skrevet af: DrageMester
Skrevet den: 02-Januar-2006 kl. 18:25
Oprindeligt skrevet af laga5270 laga5270 skrev:

Min nye DVD optager optager kun i +VR format.

Iflg Guide her på sitet "er det meget få almindelige DVD-afspillere som kan afspille diske optaget i VR mode".

Jeg opfatter det som, at dette format kun har ringe udbredelse - men hvorledes ser det ud i fremtiden?

Jeg fisker efter, om det er en dårlig idé at gemme sine optagelser i et format, som jeg så efterfølgende vil få problemer med at få forskellige maskiner til at afspille.

DVD+VR formatet er kompatibelt med DVD Video formatet.

En anden måde at sige det på er, at en DVD optaget i DVD+VR format samtidigt overholder DVD Video specifikationerne, og kan derfor afspilles i DVD afspillere - under forudsætning af, at afspilleren kan læse det fysiske disk format (DVD+RW eller DVD+R).

Der er altså ingen ko på isen!

DVD-VR formatet er derimod IKKE kompatibelt med DVD Video, og der findes kun få DVD afspillere som kan læse dette format. En af dem er heldigvis tilsluttet mit fjernsyn.

-------------
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414

Skrevet af: laga5270
Skrevet den: 09-Januar-2006 kl. 13:44

Hej igen

Tak for svarene.

/Lars G.

Print side | Luk vindue