Print side | Luk vindue

Så blev det min tur. TX-P46VT20

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Plasma TV
Forumbeskrivelse: Forum for Plasma TV (PDP)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=85952
Udskrevet den: 31-Maj-2025 kl. 15:33

Emne: Så blev det min tur. TX-P46VT20
Skrevet af: hummelmose
Emne: Så blev det min tur. TX-P46VT20
Skrevet den: 11-September-2010 kl. 14:09
Hej.

Jeg har købt mig et Panasonic VIERA TX-P46VT20 og en DMP-BDT100 til erstatning for mit ellers udmærkede Samsung 8705.

Det er mit første plasma setup. Så jeg spørger måske dumt.

• Er det efterhånden nødvendigt med "langtsomt opstart" ?
  • Er der andre end mig, der oplever hakken på udvalgte YouSee DVB-C kanaler (f.eks. 3puls.) (jeg har prøvet med flere forskellige CAMS)
  • Jeg har sat en USB harddisk på. (Den samme som jeg brugte på mit samsung, dog reformateret). Men TV'et fejler hver gang jeg forsøger at registrere og formatere harddisken på TV'et. Nogen der har oplevet det.
På forhånd tak for alle svarene.

-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk

Svar:
Skrevet af: hopgreve
Skrevet den: 11-September-2010 kl. 14:36
Hej jens , og tillykke med dit nye tvSmile , håber at i bliver glade for det.
Mht til opstart , tjaa , jeg har ikke gjort specielt , men prøv at vælge THX mode , og så eco format til om dagen , og fra om aftenen. Men det er nok meget afhængig af lysindfaldet i stuen. Det andet kan jeg desværre ikke hjælpe med....
MVH

-------------
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K

Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 11-September-2010 kl. 14:43
Hvis du ikke kører med overdreven lys og kontrast i starten er det vist bare derudaf.
Mht USB hard disc, så kræver Panasonic - modsat Samsung - en minimum GB størrelse på  . . ?

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm

Skrevet af: hansie
Skrevet den: 11-September-2010 kl. 14:55
Tillykke med dit nye tv

Lidt langsom opstart er nok en god ide
Du behøver da ikke bruge cams for at se 3puls   kun kodede kanaler.

Har også set lidt hakken og især slør på mit vt20 ved hurtige bevægelser

Skrevet den: 11-September-2010 kl. 15:25
Det er mpeg støj. jeg har prøvet forskellige cams. cams der alle spillede perfekt i Samsungen.

CAM'et jeg nu bruger er det YouSee anbefaler. Jeg bruger SmartWi, så det skal naturligvis tages med i ligningen.

Mpeg støjen kommer uanset om kanalen er kodet eller ej.

-------------

Skrevet den: 11-September-2010 kl. 17:00
Nå. efter at have prøvet 4 forskellige CAMS, så fandt jeg faktisk et der ikke støjer. Måske Panasonic'en bare er mere følsom. Jeg har også købt en ny ekstern usb harddisk, så det spiller også

Tak for svarene.

-------------

Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 11-September-2010 kl. 17:47
Hold os endeligt orienteret om plusser og minuser i forhold til 8705 - billedkvalitet . .

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm

Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 11-September-2010 kl. 17:54
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Hold os endeligt orienteret om plusser og minuser i forhold til 8705 - billedkvalitet . .
Ja, det ville jeg da også gerne høre lidt. Jeg håber jo, at jeg kan komme af med mit 8705, og så bliver det nok dette tv, i 42"

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet af: Hother
Skrevet den: 11-September-2010 kl. 22:21
Jeg vil bare sige et stort tillykke med dit Pana. Og ja, det skal køres forsigtigt til, minimum de første 1oo timer, undgå for mange film med sorte bjælkerBig smile

Jeg må så også erkende, at jeg ikke har observeret retentionTongue

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.

Skrevet den: 12-September-2010 kl. 10:25
Hej alle.

Først og fremmest forskellene på de to TV. Jeg er stadig rigtigt glad for 8705 TV'et. Der har nogle fordele omkring afvikling af bl.a. MKV. Og allerede nu sidder jeg jo og er lidt nervøs for burn in på TV2 News, fordi der står BREAKING nede i venstre hjørne konstant, så jeg har sat den på THX.

Harddisk delen er bedre på 8705, hvor man kan optage en hel udsendelse, og ikke som på Pana'en hvor man ifølge manualen, og det jeg har sjusket mig frem til kun et fast forudbestemt tidsinterval.

Man kan ikke diskutere billedkvaliteten. Der er pana'en bedre på især 3D delen. Dybde og rolighed er bedre. Men jeg vil sige, at jeg er gået fra det bedste LED til det bedste Plasma, så begge TV er gode.

--

Nå, men jeg har stadig et underligt issue med mpeg støj på kanalerne, og jeg er kommet frem til at det er de kanaler der kører YouSee Clear (ikke kodede kanaler). 

Er der andre, der i hovedstadsområdet har samme problemer omkring ikke kodede kanaler ?

-------------

Skrevet den: 12-September-2010 kl. 10:48
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Hej alle.

Først og fremmest forskellene på de to TV. Jeg er stadig rigtigt glad for 8705 TV'et. Der har nogle fordele omkring afvikling af bl.a. MKV. Og allerede nu sidder jeg jo og er lidt nervøs for burn in på TV2 News, fordi der står BREAKING nede i venstre hjørne konstant, så jeg har sat den på THX.

Harddisk delen er bedre på 8705, hvor man kan optage en hel udsendelse, og ikke som på Pana'en hvor man ifølge manualen, og det jeg har sjusket mig frem til kun et fast forudbestemt tidsinterval.

Man kan ikke diskutere billedkvaliteten. Der er pana'en bedre på især 3D delen. Dybde og rolighed er bedre. Men jeg vil sige, at jeg er gået fra det bedste LED til det bedste Plasma, så begge TV er gode.

--

Nå, men jeg har stadig et underligt issue med mpeg støj på kanalerne, og jeg er kommet frem til at det er de kanaler der kører YouSee Clear (ikke kodede kanaler). 

Er der andre, der i hovedstadsområdet har samme problemer omkring ikke kodede kanaler ?
Nu beøver du jo heller ikke at være overnervøs Humle omkring retension - bare betænksom - ligesom med en kvindeLOL

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.

Skrevet den: 12-September-2010 kl. 10:50
Hother:

Nu skal du jo huske på at jeg er plasma jomfru :-)

Men prøv tv2news. der er da masser af steder på skærmen man skal være bange for.

Presselogen har stået SORT med hvid baggrund oppe i venstre hjørne i en hele time, og BREAKING i 3-4 timer nu.

men nu kører den som THX i billedsetting, så er jeg mere rolig :)

-------------

Skrevet den: 12-September-2010 kl. 10:58

Hother:

Nu skal du jo huske på at jeg er plasma jomfru :-)

Men prøv tv2news. der er da masser af steder på skærmen man skal være bange for.

Presselogen har stået SORT med hvid baggrund oppe i venstre hjørne i en hele time, og BREAKING i 3-4 timer nu.

men nu kører den som THX i billedsetting, så er jeg mere rolig :)
Ja, men jeg kender jo godt TV 2 News - og her vil jeg nok passe lidt på. Men kommer der ikke reklamer ind i mellem - så får du et andet billede, og det hjælpe på sagenTongue

-------------

Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 12-September-2010 kl. 12:09
er du træt af tv2 news breaking news, så tager du bare recordere.dk´s "break-in plasma news" og kører noget tid ... men du skulle overveje en isf kalibrering.. selvom thxmode er godt er jeg helt overbevist over at detaljegraden på sådan et tv især vil vise sit værd.

nu kan jeg selv se det på mit krp-600 hvor pure mode også skulle være godt, der er efter min mening et bedre og mere "detaljefyldt" billede på min isf kalibrede setting.. jeg kan næsten ikke tro andet end historien er den samme på vt20.

Og forresten da, tillykke med skærmen Smile

-------------
Mvh

René

Skrevet den: 12-September-2010 kl. 12:51
Jo. jeg skal have Otto over på et tidspunkt. Alternativt spørger jeg Rasmus fra Flatpanels, hvis han er i nabolaget.

Men som sagt er jeg plasma jomfru, og jeg har jo ellers haft rigtigt mange LCD / LED TV. Men efter min IFA tur måtte jeg bare prøve en VT20'er.

-------------

Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 12-September-2010 kl. 13:04
Det er en dårlig løsning at køre meget tv2 news i starten.

Ældningskurven for fosforen i panelet er meget stejl før den flader ud, så de skader man måtte påføre sit panel i starten ,ved eksempelvis at køre rent tv2 news, de går måske først væk efter 5000-6000 timer... - Eller måske aldrig.
Det har meget lidt at sige om man kører 1 time news + 5 minutter reklamer i 24 timer, eller hvis man kører 22 timer i et stræk.

Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 12-September-2010 kl. 13:09

Det forstår jeg ikke helt....

På mit VT20 kan jeg via programguiden vælge at optage et specifikt program - og så schedules det på normal vis, som med en hvilken som helst recorder. Man skal selvfølgelig lige huske at smide et par minutter ekstra på, har jeg fundet ud af Smile

-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414

Skrevet den: 12-September-2010 kl. 13:11

Hvordan er 8705 bedre? Mit 8705 er bestemt ikke godt, det virker 1-2 gange ud af 10. 
Kan man ikke bare sætte vt20, til at optage på et givent tidspunkt?

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet den: 12-September-2010 kl. 14:13
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

.

På mit VT20 kan jeg via programguiden vælge at optage et specifikt program - og så schedules det på normal vis, som med en hvilken som helst recorder. Man skal selvfølgelig lige huske at smide et par minutter ekstra på, har jeg fundet ud af Smile

Jeg sidder med manualen. Hvad trykker du på i guiden, for at sætte den til at optage ?

-------------

Skrevet den: 12-September-2010 kl. 14:36

.

Jeg sidder med manualen. Hvad trykker du på i guiden, for at sætte den til at optage ?

Jeg vælger programmet og trykke "ok" (midterste knap af navigationsknapperne)

Så kommer der en timer-programmeringsmulighed . og med pil op og ned kan jeg vælge hvilken type optagelse jeg vil lave, og kan vælge USB HDD opt...

-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414

Skrevet den: 12-September-2010 kl. 16:03
@Zulfo.

OK. Det kan jeg godt se. Men hvad hvis udsendelsen er begyndt? 

Jeg trykker rec, og så optager den, men max 180 min. 

-------------

Skrevet af: Firebird
Skrevet den: 12-September-2010 kl. 16:43
Tillykke med det nye tv, men, hvorfor købte du ikke V20 som er noget billigere? Hvis du har valgt VT20 over V20 på grund af 3D, så er det ikke det store du får ud af det i den størrelse. Jeg undrer mig lidt over dit køb.

-------------
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?

Skrevet den: 12-September-2010 kl. 16:46
Jeg købte VT20, fordi jeg på IFA 2010 blev overbevist om det var den model jeg skulle have. Jeg ved godt at der er minimal forskel, men med VT20 får du også 2 par briller med. 

Men jeg er ret glad for valget.

-------------

Skrevet den: 12-September-2010 kl. 16:56

Jeg købte VT20, fordi jeg på IFA 2010 blev overbevist om det var den model jeg skulle have. Jeg ved godt at der er minimal forskel, men med VT20 får du også 2 par briller med. 

Jeg fik godt nok kun et par 3D briller med til min skærm. 3D er i øjeblikket dog ikke særligt interessant for mig. Hvor langt sidder du fra skærmen?, for du skal da vidst sidde meget tæt på hvis du vil have noget ud af 3D effekten på en 46 tommers... Jeg sidder 2.5m fra min skærm på 63 tommer...

-------------

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?

Skrevet den: 12-September-2010 kl. 16:58
Oprindeligt skrevet af Firebird Firebird skrev:

Jeg fik godt nok kun et par 3D briller med til min skærm. 3D er i øjeblikket dog ikke særligt interessant for mig. Hvor langt sidder du fra skærmen?, for du skal da vidst sidde meget tæt på hvis du vil have noget ud af 3D effekten på en 46 tommers... Jeg sidder 2.5m fra min skærm på 63 tommer...

Jeg sidder vel også omtrendt 2,5 Meter fra en 50" - og det virker ganske fint...

Jeg nyder at spille 3D Rift og WipeOut 3D Smile

-------------
Lars B

Skrevet den: 12-September-2010 kl. 17:05
Jeg har også 3D spil på min PS3, og jeg har lige købt Clash of the Titans i 3D på Blu-ray.

Jeg er enig om at der mangler indhold, men det kommer og så vil jeg hellere have det rigtige panel.

-------------

Skrevet den: 12-September-2010 kl. 17:09

Jeg har også 3D spil på min PS3, og jeg har lige købt Clash of the Titans i 3D på Blu-ray.

Jeg er enig om at der mangler indhold, men det kommer og så vil jeg hellere have det rigtige panel.
Hvad synes du så om clash of the titans? Jeg synes ikke den er så dårlig som den gøres til.
Jeg snakkede med en sælger i sommer radio tv, og han sagde at der skulle komme 20 titler i år. Det må vi så se.

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet den: 12-September-2010 kl. 17:11
Jeg kan fortælle at Sony annoncerede 30 titler inden jul i 3D. og knap 50 titler på PS3.

Jeg har kun set de første 20 min., men det er tydeligt at det er en 2D film, der er kommet igennem 3D maskinen.

Jeg ville jo have købt det hos Pana i Rødovre, men de havde det ikke på lager, så jeg drønede til NB Radio i Roskilde, der havde flere på lager.

Og nu er jeg så på jagt efter 2 par briller mere. Men der er ebay jo nok min ven. 

-------------

Skrevet den: 12-September-2010 kl. 17:14
Det ville da være rart med en ordentlig gang film.
Ja, nb har som regel flere ting på lager.

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet den: 12-September-2010 kl. 17:15

Jeg kan fortælle at Sony annoncerede 30 titler inden jul i 3D. og knap 50 titler på PS3.

Jeg har kun set de første 20 min., men det er tydeligt at det er en 2D film, der er kommet igennem 3D maskinen.

Jeg ville jo have købt det hos Pana i Rødovre, men de havde det ikke på lager, så jeg drønede til NB Radio i Roskilde, der havde flere på lager.

Og nu er jeg så på jagt efter 2 par briller mere. Men der er ebay jo nok min ven. 

Jeg tror det er en ide lige at vente lidt med briller - der kommer jo nogle nye fra Panasonic som er mere lukkede en dem vi får lige nu...

-------------
Lars B

Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 12-September-2010 kl. 17:18
nu har jeg ikke lige kigget så meget på priser 46" kontra 50" typisk plejer konkurrencen at være hårdere på 50" var det ikke muligt at prutte sig til en bedre pris på 50" end 46"... har altid tænkt det var en odd størrelse for en plasma... size does matter LOL (og vel især for 3D)

Men hvorfor lige 46" istedet for 50" var det hvad vægpladsen bød? 

-------------
Mvh

René

Skrevet den: 12-September-2010 kl. 17:19

Jep, der er allerede et firma der producerer billige 3D briller, og jeg mener også at de kan købes på Ebay. (Jeg er dog ikke sikker).

Hvad 3D spil angår kommer der sandsynligvis snart en ny PS3 med HDMI 1.4, men SONY holder desværre kortene tæt på kroppen så de kan komme af med de gamle maskiner med HDMI 1.3 først.

Det er netop kun 2D film som de har "fikset" lidt, men, der kommer mange store produktioner i 3D i fremtiden, og det bliver ikke kun animationsfilm.

-------------

JVC X3
?
?
?
?

Skrevet den: 12-September-2010 kl. 17:23

Jep, der er allerede et firma der producerer billige 3D briller, og jeg mener også at de kan købes på Ebay. (Jeg er dog ikke sikker).

Hvad 3D spil angår kommer der sandsynligvis snart en ny PS3 med HDMI 1.4, men SONY holder desværre kortene tæt på kroppen så de kan komme af med de gamle maskiner med HDMI 1.3 først.

Hmmm, hvad skulle Sony's encitament være til at ofre flere penge på "nyudvikling" på PS3'en?

Full HD spil  (1080p) ?

Der er i forvejen ikke ret mange spil der er i 1080p

-------------
Lars B

Skrevet den: 12-September-2010 kl. 17:31

Hmmm, hvad skulle Sony's encitament være til at ofre flere penge på "nyudvikling" på PS3'en?

Full HD spil  (1080p) ?

Nej, men, det kommer jo, ligesom der kommer mange 3D film i 1080p i fremtiden, så det varer nok ikke længe før der kommer en PS3/4 med HDMI 1.4. De står jo ikke stille med udviklingen af deres konsol.

-------------

JVC X3
?
?
?
?

Skrevet den: 12-September-2010 kl. 17:38

Full HD spil  (1080p) ?

Nej, men, det kommer jo, ligesom der kommer mange 3D film i 1080p i fremtiden, så det varer nok ikke længe før der kommer en PS3/4 med HDMI 1.4. De står jo ikke stille med udviklingen af deres konsol.

Det er jo rent gætværk... nu skal vi ikke Highjacke tråden, men du må i alt fordragelighed gerne smide et link der peger på at der skulle komme Full HD 3D spil inden for den nærmeste fremtid...

Personligt tror jeg du sidder og gætter, især fordi du pludselig blander noget PS4 ind - en sådan vil formegentlig først dukke op om 3-4 år...

-------------
Lars B

Skrevet den: 12-September-2010 kl. 17:44
Jeg kan ihvertfald fortælle, at der ikke er Full HD 3D spil på vej fra Sony officielt. Jeg talte med både japanske og europæiske repræsentanter fra Sony. Og boksen er slet ikke klar til Full HD i 3D, og jeg tror ikke at de laver en platformsforskel der vil underminere deres position.

Nu har folk købt slim, så tror jeg ikke de ville se med milde øjne på endnu en opdatering.

-------------

Skrevet den: 12-September-2010 kl. 17:48

Jeg tror det er en ide lige at vente lidt med briller - der kommer jo nogle nye fra Panasonic som er mere lukkede en dem vi får lige nu...

haha ja. Det er jo dem jeg køber. Direkte fra Japan. 142 USD pr. par. Dem med USB lader.

-------------

Skrevet den: 12-September-2010 kl. 17:52

haha ja. Det er jo dem jeg køber. Direkte fra Japan. 142 USD pr. par. Dem med USB lader.
Det er da en ok pris. Men så kan der vel også komme, moms/gebyr oveni?

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet den: 12-September-2010 kl. 17:52
Sådan ser dyret p.t. ud i stuen. Det skal naturligvis op og hænge.

-------------

Skrevet den: 12-September-2010 kl. 17:55

Aah! Smile

Fælleskøb!! Wink

-------------
Lars B

Skrevet den: 12-September-2010 kl. 17:58
Det er dem her. Jeg bestiller to til mig selv.

-------------

Skrevet den: 12-September-2010 kl. 18:00

Det er dem her. Jeg bestiller to til mig selv.

Cool - har du et direkte link til siden du har fundet dem på?

-------------
Lars B

Skrevet den: 12-September-2010 kl. 18:13
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=130430612277 - Link er her

Jeg har bestilt og betalt. 2 par blev ca. 1900 dkk med forsendelse.

-------------

Skrevet den: 12-September-2010 kl. 18:25

http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=130430612277 - Link er her

Jeg har bestilt og betalt. 2 par blev ca. 1900 dkk med forsendelse.

Det tager jeg lige et kig på - men med Playstation Move stuff for et par tusinde på vej, skal jeg nok lige vente en smule med briller også Smile

-------------
Lars B

Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 12-September-2010 kl. 23:35

@Zulfo.

OK. Det kan jeg godt se. Men hvad hvis udsendelsen er begyndt? 

Intet problem! Så optages blot resten af pågældende udsendelse.

Jeg trykker rec, og så optager den, men max 180 min. 

Jeg mener at tidsintervallet kan ændres via menu'en?
Men som nævnt, så start en timeroptagelse via EPG - også selvom udsendelse ér startet.

M.v.h.

Print side | Luk vindue