Photoprintable printere
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Medier
Forumbeskrivelse: Blu-ray, DVD og memory kort, erfaringer og anbefalinger
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=8596
Udskrevet den: 31-Januar-2025 kl. 19:04
Emne: Photoprintable printere
Skrevet af: folp
Emne: Photoprintable printere
Skrevet den: 02-Januar-2006 kl. 16:44
Jeg har overspillet mineDV film på Photoprintable DVDer, nu er der så et par kr tilovers efter julen , men jeg synes ikke jeg kan finde sådan en printer, har søgt på EDB priser , de viser blot nogle til at printe billeder , det er vel ikke sådan en? nogen der har link?
------------- MVH Frank Pedersen
|
Svar:
Skrevet af: Splifen
Skrevet den: 02-Januar-2006 kl. 17:11
canon IP PIXMA 4200 ELLER 5200
------------- Det kan jo smutte det skidt og det gjorde det så..
|
Skrevet den: 02-Januar-2006 kl. 17:45
Hej ,Splifen , der står sjovt nok ikke noget om den funktion under producentens beskrivelse i EDB priser, men prøver om jeg kan finde lidt mere om dem.
Takker
|
Skrevet af: Bent M
Skrevet den: 02-Januar-2006 kl. 17:58
Hej Frank.
Jammen den har den funktion med at kunne printe på printbare Cd/DVD'ere, så du kan roligt købe en, det er en rigtig god printer, jeg har selv en Pixma ip5000 som laver nogle flotte print på skiver
------------- Mvh
Bent M
Sony RDR HX1010
|
Skrevet den: 02-Januar-2006 kl. 18:06
Lyder godt, Bent M , jeg så et indlæg hvor en sagde de kunne smitte af ?, sidst jeg købte skiver så jeg en lakspray til at bruge efter overførsel til DVD , har du fidus til det?
|
Skrevet af: MichaelS
Skrevet den: 02-Januar-2006 kl. 18:09
Læs http://www.recordere.dk/artikler/anmviewer.asp?a=339&z=1 - her - vores anmeldelse af medier og http://www.recordere.dk/artikler/anmviewer.asp?a=21&z=1 - her med anmeldelse af Canon printere.
/MichaelS
------------- mvh MichaelS
|
Skrevet den: 02-Januar-2006 kl. 18:23
folp skrev:
Lyder godt, Bent M , jeg så et indlæg hvor en sagde de kunne smitte af ?, sidst jeg købte skiver så jeg en lakspray til at bruge efter overførsel til DVD , har du fidus til det? |
Jeg har Aldrig observeret afsmitning af farve mm, jeg syntes enda det sidder særdeles godt fast, og det med lak spray har jeg prøvet, for det første så stinker det ad H til mens det tørrer, og så havde jeg det problem at der kom lidt støvkorn på når jeg sprayede DVD'erne, det sås tydeligt på overfladen, men måske jeg har båret mig forkert ad Men ingen tvivl om at det beskytter, de sidste par gange har jeg ikke brugt det og jeg har ikke haft problemer med overfladen på skiverne....
------------- Mvh
Bent M
Sony RDR HX1010
|
Skrevet af: cjoscar
Skrevet den: 02-Januar-2006 kl. 19:06
Epson R300 printer også godt på skiver ,jeg har ikke problemer med at de smitter af jeg bruger dog også original blæk
|
Skrevet den: 02-Januar-2006 kl. 19:20
Jamen jeg skal da bare ud og have mig en Canon 4200, selv om jeg lige fandt ud af at den ikke kan tage uoriginal blæk
http://www.hardwareonline.dk/traad.asp?fID=22&tID=301138 - http://www.hardwareonline.dk/traad.asp?fID=22&tID=301138
Fandt lige denne tråd efter jeg selv havde spurgt efter det samme
|
Skrevet af: Goffie
Skrevet den: 02-Januar-2006 kl. 19:56
folp skrev:
Jamen jeg skal da bare ud og have mig en Canon 4200, selv om jeg lige fandt ud af at den ikke kan tage uoriginal blæk
|
Ellers er der en IP pixma 4000R; den adskiller sig fra 4000, ved at kunne printe trådløst via WI-FI og den kan tage uoriginale patroner. Jeg kan anbefale KMP patroner fra http://www.tpi-danmark.dk/ - www.tpi-danmark.dk de skulle være så gode som originale og giver garanti på såvel patroner som printhovede.
4000R fås pt i fona (hvis der er nogle tilbage; det var der før Jul) til kr. 1499,- og det er jo noget dyrere end 4200 men hurtigt tjent ind ift. til at skulle købe Canonblæk
Hilsen Gert
------------- Med Venlig Hilsen
Gert
"Man skal passe på, at en markant profil ikke bliver til en lang næse" Erling Olesen
|
Skrevet den: 03-Januar-2006 kl. 17:50
Goffie
Er det den her du mener?
http://dk.pricerunner.com/computing/peripherals/printers/218341/prices?other_hits=187%3Acanon+ip+pixma+4000%3B%3B63%3B&q=canon+ip+pixma+4000 - http://dk.pricerunner.com/computing/peripherals/printers/218 341/prices?other_hits=187%3Acanon+ip+pixma+4000%3B%3B63%3B&a mp;q=canon+ip+pixma+4000
|
Skrevet af: MichaelS
Skrevet den: 03-Januar-2006 kl. 20:22
Det er ikke præcis den Goffie mener, idet den Goffie tænker på er udgaven med netværk, kabel og WiFi, men derud over er de to printere ens og det er en FANTASTISK god printer og har været udsolgt et stykke tid. Skynd dig at købe den for der kan ikke være mange tilbage! Se de link jeg tidligere har skrevet.
/MichaelS
------------- mvh MichaelS
|
Skrevet den: 03-Januar-2006 kl. 20:23
folp skrev:
Er det den her du mener?
|
Nej den hedder 4000R og den findes vist ikke på hverken Pricerunner el. edbpriser. Og iøvrigt heller ikke hos Activ Foto; jeg har ringet til dem; de havde ikke opdateret deres hjemmeside og det har de åbenbart stadig ikke.
Jeg har selv en 4000 og bruger Kmp patroner og jeg er yderst tilfreds med begge. Da jeg så skal købe ny printer til min arbejdsplads køber jeg i første omgang en 4200 fordi jeg går ud fra at den bruger samme patroner som 4000. Men det gør den jo så ikke og den bliver returneret.
Så opdager jeg ved et tilfælde 400R stå på hylden i en Fona og på trods af prisforskellen mener jeg at det er et godt køb, prisforskellen på blæk taget i betragtning. Du burde kunne være heldig at kunne finde en og så vidt jeg ved er det en af sidste maskiner der kan tage KMP´s patroner
Gert
"Man skal passe på, at en markant profil ikke bliver til en lang næse" Erling Olesen
|
Skrevet den: 03-Januar-2006 kl. 20:48
[/QUOTE]
og så vidt jeg ved er det en af sidste maskiner der kan tage KMP´s patroner
[/QUOTE]
...ja og så også samtidig kan udskrive på cd´er
Gert
|
Skrevet den: 04-Januar-2006 kl. 17:21
Ja, så godt Activ Fotos link var gl, Goffie , kan du huske hvilke(n) Fona det var , Her i Fredericia har de den ikke , har set på priser på patroner og vil selvfølgelig gerne spare der , men at købe en brugt 4000 har jeg heller ikke lyst til , så finder jeg ikke en ny 4000 ender jeg jo nok på 4200, men har mange gl video og DV bånd der skal brændes så det koster nok noget blæk.
|
Skrevet den: 04-Januar-2006 kl. 18:13
VIl ikke oppe min tråd , men fik lige at vide i en anden tråd at der skulle komme uoriginale patroner til 4200 midt i jan 06, hvis det er sandt er der jo ingen problemer,
|
Skrevet den: 04-Januar-2006 kl. 20:03
folp skrev:
kan du huske hvilke(n) Fona det var , Her i Fredericia har de den ikke . |
Ja inden for få dage så jeg den i Amagercentret, Frederiksbergcentret, på Gl. Kongevej og jeg endte med at købe en på Nørrebrogade.
Ja, jeg tænkte slet ikke på hvor i landet du bor og det er selvfølgelig ikke alle steder der er så velsignede med Fonas
Men hvis der kommer uoriginale patroner til 4200 så er dit problem
jo løst (og jeg har spildt en masse penge på 4000r, som er dyrere end 4200)
Medmindre der ikke kommer KMP patroner til 4200 som jeg nu tror jeg sværger til fremover
Gert
|
Skrevet den: 04-Januar-2006 kl. 20:22
Jeg er ikke i tvivl om at der kommer uorginale patroner til Pixma 4200 og 5200 modellerne, så køb du bare
Jeg bruger selv KMP patroner, de virker fortrinligt, og de er billige og der er enda mere i dem end i de originale patroner, men ellers er det ikke så slemt havd Pixma modellerne bruger syntes jeg, selvfølgelig går der noget til hvis man printer mange CD/ DVD'ere, men jeg er MEGET tilfreds med min Pixma 5000, også hvad forbrug angår..
------------- Mvh
Bent M
Sony RDR HX1010
|
Skrevet den: 04-Januar-2006 kl. 20:54
Bent M skrev:
men ellers er det ikke så slemt havd Pixma modellerne bruger syntes jeg, selvfølgelig går der noget til hvis man printer mange CD/ DVD'ere |
Ja nu du siger det, så er ej faktisk meget overrasket over det lave blækforbrug min pixma 4000 har. Jeg købte 5 sæt á 5 patroner (+1 xtra sort oveni) i slutningen af april 2004 (KMP) og jeg har stadig 2 hele sæt farvepatroner tilbage og masser af sorte. Udover alm daglig print + ikke så meget fotoprint, har jeg printet over 150 DVD covers med tilhørende dvd. Det er da meget godt gået, synes jeg.
Gert
|
Skrevet den: 05-Januar-2006 kl. 13:24
I skal have tak for alle svarene, det var i et forum på Hardwareonline hvor jeg havde en tråd , at en sagde at de kom (uoriginale patroner ) så jeg er endt med at jeg bestiller en 4200 , den fås til ca 900 gennem EDB prisen
|
|