Print side | Luk vindue

En idé til producenter af medier

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Medier
Forumbeskrivelse: Blu-ray, DVD og memory kort, erfaringer og anbefalinger
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=860
Udskrevet den: 08-Marts-2025 kl. 21:38

Emne: En idé til producenter af medier
Skrevet af: Thorvald
Emne: En idé til producenter af medier
Skrevet den: 03-Maj-2004 kl. 07:23
En idé til producenterne af medier: Hvorfor ikke lave alle typer medier i et lukket cartridge i stil med MiniDisc og DVD-Ram - for forbedret holdbarhed - og så behøver man ikke at fumle med de almindelige "kasser" til pladerne.

-------------
Med de venligste hilsener

Thorvald.

Svar:
Skrevet af: Lars
Skrevet den: 03-Maj-2004 kl. 11:51

Hej Thorvald

Jeg syntes ikke om ideen. Confused

Så skal man jo have skiverne ind/ud af plastic-husene hvergang de skal ind i computeren eller DVD-afspilleren.

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet den: 03-Maj-2004 kl. 11:57
Nej, nej  - DVD-afspillere/optagere og pc-drev skal selvfølgelig kunne håndtere medierne med cartridge! Jeg troede iøvrigt at DVD-optagerne og måske også pc-drevene allerede kunne håndtere dette!? Men ellers er det jo ikke vanskeligt at lave skufferne, således at man kan lægge cartridge-medier i!

-------------

Thorvald.

Skrevet af: Lars
Skrevet den: 03-Maj-2004 kl. 12:20

Hej Thorvald

Nej, cartridges understøttes i dag kun på Panasonic DVD-afspillere og optagere beregnet til DVD-RAM. Men skal DVD-RAM skiven over i computeren, skal den normalt ud af cartridge.

Og tænk på at det er flere hundrede millioner DVD-afspillere og PC drev derude allerede som ikke understøtter cartridges.. Dead

Risikoen for at skade skiverne ved at tage dem ind/ud af cartridges hele tiden overstiger langt risikoen for almindelig daglig behersket omgang med skiverne. Det eneste sted hvor jeg kan se en vis fornuft i cartridges, er når skiven kan skrives på begge sider - samt når de overdrages til mindre børn.

Men igen, det er min helt personlige holdning Smile

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet den: 03-Maj-2004 kl. 12:56
Nå, ok så kan jeg bedre forstå det   - det er nok også i forbindelse med Panasonic at jeg har set det. Men jeg synes stadig ideen er god nok til fremtidens afspillere/optagere/pc-drev  Jeg synes heller ikke der er nogen ide i det, hvis man skal åbne cartridgtet for at anvende pladen et andet sted, så kan man lige så godt bruge almindelige plader i almindelige boxe.

-------------

Thorvald.

Print side | Luk vindue