Print side | Luk vindue

Flac afspilling fra PC. kvalitet?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Hi-Fi
Forumbeskrivelse: Hi-Fi stereo, grej og tilbehør
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=86035
Udskrevet den: 26-April-2024 kl. 09:44


Emne: Flac afspilling fra PC. kvalitet?
Skrevet af: sauros
Emne: Flac afspilling fra PC. kvalitet?
Skrevet den: 13-September-2010 kl. 10:53
Hej står i en situation hvor jeg er i tvivl om hvorvidt jeg får en forbedret kvalitet ud af at brænde mine flac filer ud på en cd og afspille igennem cd-afspiileren, eller jeg intet vinder ved det og ligeså godt kan afspille dem direkte fra mit media center.

Når jeg afspiller musik fra min pc, så køre lyden fra pcèn via. et koxialkabel til cd-afspilleren, som har digital indput (det er en Cambridge 840C) derfra køre lyden så videre via. XLR kabel til forstærkeren (Cambridge 840A v2.)

Vinder jeg noget ved at brænde Flac filer på cd og afspille direkte i cd afspilleren, eller får jeg samme lyd ved at afspille filerne fra media centeret.????

Hvis jeg så ska afspille fra media centeret, hvilken afspiller til pc. vil i så anbefale? Winamp, windoes media player eller en helt anden?

Tak for hjælpen på forhånd.

Lars.


-------------
Samsung ps50B855
Cambridge 840A v2.
Cambridge 840C.
Dali Mentor 5


PS3
Mediacenter: 4 gb, 500 gb hdd
AMD 4860E
HD gfx,



Svar:
Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 13-September-2010 kl. 12:11
Brug foobar med wasapi plugin. 


Skrevet af: Asklepios
Skrevet den: 13-September-2010 kl. 13:30
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Brug foobar med wasapi plugin. 
+ 1,
Hvilket lydkort bruger du? Her kan der også være meget at hente.... F.eks ved afspilning over USB og så konverterer til coaxial... F.eks. Vassagohifi har nogle lækre produkter i flere forskellige størrelser og priser til netop dette. De er blevet meget rost.
Alternativt kan du kigge på Music streamer, som high end sound forhandler Smile


-------------
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables








Skrevet af: sauros
Skrevet den: 13-September-2010 kl. 16:16

Ja, men er jeg nød til at købe en DAC ??

Fungere min cd-afspiller ikke som DAC i dette tilfælge hvor jeg har en Cambridge 840C link: http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/cd-afspiller/cambridge_840c_cd-afspiller_soelv.htm - http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/cd-afspiller/cambridge_840c_cd-afspiller_soelv.htm
 
 


-------------
Samsung ps50B855
Cambridge 840A v2.
Cambridge 840C.
Dali Mentor 5


PS3
Mediacenter: 4 gb, 500 gb hdd
AMD 4860E
HD gfx,


Skrevet af: jeps
Skrevet den: 14-September-2010 kl. 07:39
Oprindeligt skrevet af sauros sauros skrev:

Fungere min cd-afspiller ikke som DAC i dette tilfælge hvor jeg har en Cambridge 840C link:  

 
Jo, din PC sender lyden digitalt til din CD-afspiller.
Jeg kender ikke din CD-afspiller, men det at du får lyden ud af PC'en på digital form, gør at du slipper for det støjhelvede en PC er for analog lyd.
 



Print side | Luk vindue