Print side | Luk vindue

Playstation Move - first impressions!

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Spillekonsoller
Forumbeskrivelse: PlayStation, Xbox, Wii m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=86157
Udskrevet den: 02-Februar-2025 kl. 02:54

Emne: Playstation Move - first impressions!
Skrevet af: zulfo
Emne: Playstation Move - first impressions!
Skrevet den: 15-September-2010 kl. 19:03
Havde regnet med at alle der får prøvet Move lige kunne give deres besyv med i denne tråd.

Jeg ved at Steffen har oprettet en info tråd også :)

Desværre var Sports Champions ikke på lager hos Elgiganten, så jeg må nøjes med at lave mine first impressions ud fra demo/start-disken som er med til Starterpakken.

Pakken indeholder kamera (PS Eye) Move Controller og en demodisc - thats it. Meeen, hvor er ladekablerne Sony? Det er ringe at der ikke er sådan nogle med!!

Min første tanke da jeg pakkede skidtet ud var, at der var mere vægt bag controlleren (begge faktisk) end jeg havde regnet med. De vejer vel omtrendt det samme som Wii'ens controller - dog vejer "sub"-controlleren mere end nunchucken på Wii'en.

Jeg synes faktisk at begge controllere virker som mere "kram" end Wii'ens - de virker mere robuste, og så er selve Movecontrolleren bedre at have i hånden - rund slår firkantet!! Smile

Det undre mig lidt at der ikke er wrist-strap med til Sub-controlleren - men det er måske en fejl i den pakke jeg fik?

De demo'er jeg lige har haft fyret op under er Sports Champions og Tiger Woods PGA Tour 11.

Sports Champions byder i demo'en på Bordtennis og Frisbeegolf (Discgolf).

Bordtennis var det første. Efter at have kalibreret, hvor man kort skal holde controlleren i 3 forskellige positioner, er man i gang.

Der er lige en kort intro hvor du skal lave 5 forhåndsserver, og 5 returneringer - og så bliver du smidt ud i en lille kamp til 5 point.

Jeg blev overrasket over hvor præcis controlleren faktisk er!

Jeg har spillet en del bordtennis, uden at være god af den grund, men jeg kan da mine skrue og mine smasher, både med for- og baghånd - og umiddelbart lystre controlleren og spillet. Man skal selvfølgelig lige lære timingen - men det er muligt at lave andet end bare almndelig forhånds returneringer!

Imponerende nok - grafisk, blaaah, men teknisk fungerer controlleren!

Nå, videre til Discgolf - Golf med en frisbee.

Igen skal man lige kalibrere, og så skal man igang med et par træningskast - først igennem en ring, og så skal man kaste nogle længere kast. Man skal i Discgolf også stå lidt anderledes i forhold til kameraet, med skulderen mod kameraet.

Igen reagerer controlleren. Håndledsdrejninger, overhåndskast, underhåndskast osv. - den responderer som man forventer. Jeg kastede nogle almindelige kast som man nu gør når man er noob, men min modstander valgte nogle underhåndskast...

Igen er grafikken ikke det der sælger, men controlleren er storartet til den type spil!!

Så måtte jeg have gang i Tiger Woods - det er OPLAGT at spille golf med den controller - men lad mig bare sige det, jeg er skuffet!

Jeg rodede rigtig længe med at få spillet startet op! Eller, starte op kunne jeg sagtens, men starte spil - NEJ!

Jeg måtte have en normal controller i spillet, og SÅ kunne jeg trykke "Start" - ikke om det reagerede på start på Move. Heller ikke selv om den var sat til controller 1 osv...

Nå, så i gang med spillet - hvor jeg endelig fik mulighed for at fortælle at jeg havde Move, og så videre.

Til selve spillet - eller brugen af Move.

Første indtryk er ikke godt... jeg synes spillet reagerer frygteligt langsomt, i hvert tilfælde når jeg vil addressere bolden. Jeg fandt ud af, til sidst, at jeg skulle blive ved med at pege controlleren ned ad, samtidig med at jeg holdte en knap nede, og der skulle jeg så holde den i flere sekunder, og SÅ kom "Swing-o-meteret".

Og her går det endnu engang galt for mig. Jeg synes den reagerer frygtelig. Jeg har ikke så meget plads på gulvet, så jeg stod bag mit stuebord (var intet problem på Sports Champ.) men efter flere mislykkede sving, flyttede jeg mig ud på gulvet foran bordet, med 20-40 cm. til kameraet.

Det blev lidt bedre, men svinget var stadig noget hø - ind til jeg fandt ud af, at jeg IKKE skulle stå med fronten mod skærmen, men med siden til! Det virkede lidt bedre, men stadig - et golfsving forstår den ikke helt (og jo, jeg spiller golf - som med bordtennisen er jeg ikke prof, men kan da komme rundt på en bane!) - så ikke helt tilfreds Confused

Jeg tror jeg skal prøve et par "runder" mere (3 huller er der i demo'en).

Det var de første indtryk - om demo'erne synes jeg det er lidt skrabet med 2 spil i Sports Champs. og 3 huller i Tiger Woods, men der er andre demo'er som jeg ikke har prøvet endnu.

Jeg ser MEGET frem til den fulde version af Sports Champions! Smile

-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414

Svar:
Skrevet af: SteffenD89
Skrevet den: 15-September-2010 kl. 19:59
Det var da rart med lidt førsthåndsindtryk fra nogen her fra sidenTongue Det undrer mig dog lidt med Tiger Woods - det er jo et anerkendt spil som altid har fået nogle gode karakter (8+/10 hos gamespot), så det lyder mærkeligt.. Måske det lige skal patches??Confused - Vi må da håbe at EA får styr på det.

Og det med grafikken i de andre spil er klart da det bare er en demo. Bare man får et indtryk af udstyret burde det være iorden,Big smile

-------------
http://bf3stats.com/stats_pc/SteffenD89">

Skrevet den: 15-September-2010 kl. 20:06
Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:

Det var da rart med lidt førsthåndsindtryk fra nogen her fra sidenTongue Det undrer mig dog lidt med Tiger Woods - det er jo et anerkendt spil som altid har fået nogle gode karakter (8+/10 hos gamespot), så det lyder mærkeligt.. Måske det lige skal patches??Confused - Vi må da håbe at EA får styr på det.

Og det med grafikken i de andre spil er klart da det bare er en demo. Bare man får et indtryk af udstyret burde det være iorden,Big smile

Grafikken i den fulde Sports Champions er ikke anderledes end i demo'en - men spillet skal også sammenligned med de spil der findes til Wii, og de kan altså ikke følge med! Smile

Jeg spår PS3'en en noget bedre fremtid med denne controller - casual gameren, børnefamilierne og forældrene behøver ikke længere nøjes med dårlig grafik, men en nem og intuitiv controller, de kan nu få det bedste fra begge verdener - hvis altså de er villige til at smide den lidt højere pris for maskinen, men så må farmand overtale familien til at det er fornuftigt med en konsol der kan det samme som Wii'en, og at de samtidig får en "Blu-Ray maskine" Wink

Kontrollen i XMB er faktisk også ganske fornuftigt med controlleren...

-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414

Skrevet den: 15-September-2010 kl. 20:13
Ja, jeg vil mene at den ekstra pris ikke er noget problem, men det er så måske fordi jeg bryder mig mere om de titler der fås til PS3 end til Wii.

Hvordan var selve motion controlleren egentlig? - jeg læste det ene sted at de 4 knapper (dem som også er på den almindelige controller) skulle være lidt malplaceret. ??

-------------

Skrevet den: 15-September-2010 kl. 20:37

Ja, jeg vil mene at den ekstra pris ikke er noget problem, men det er så måske fordi jeg bryder mig mere om de titler der fås til PS3 end til Wii.

Hvordan var selve motion controlleren egentlig? - jeg læste det ene sted at de 4 knapper (dem som også er på den almindelige controller) skulle være lidt malplaceret. ??

Jeg synes måske Select og Start ligger lidt træls omme på siden af controlleren, men de andre 4 synes jeg ligger fint - men jeg har så ikke spillet nogle spil hvor man rigtig skal bruge dem - og det er kun i Tiger Woods at jeg har haft brug for Sub-controlleren.

På Sub-controlleren ligger knapperne generelt rigtig fin, og den er bedre at bruge end forventet...

-------------
Lars B

Skrevet den: 15-September-2010 kl. 20:39
Du kunne jo for sjov prøve med motion controller + almindelig controller, nu hvor der blev snakket lidt om det i den anden tråd. 

-------------

Skrevet af: mgmg
Skrevet den: 15-September-2010 kl. 23:21

Du kunne jo for sjov prøve med motion controller + almindelig controller, nu hvor der blev snakket lidt om det i den anden tråd. 

Ja, det ville jeg også godt høre om.

Gerne ledsaget af et billede.

-------------
Kuro

Skrevet den: 16-September-2010 kl. 09:18
Oprindeligt skrevet af mgmg mgmg skrev:

Eh, et billede af mig stående med Move og en almindelig controller?!

Jeg fik det ikke prøvet igår, men jeg kan let forestille mig at det er noget mere "akavet" end at stå med den lille subcontroller - den er jo noget lettere, og er designet til at blive holdt i en hånd.

Det er forresten ret tydeligt at spil der er patchet til brug med Move har problemer med at forstå at det er 2 separate controllere - High Velocity Bowling har det f.eks. ikke været mulig for mig at få til at virke, muligvis fordi jeg gør noget forkert - men der er INGEN forklaring til spillet på hvordan man gør...

-------------
Lars B

Skrevet den: 16-September-2010 kl. 09:40
Jeg har lige læst at RE5 virker fornuftigt med motion  controller + almindelig. :)

A lot better than I thought, I picked up move and resident evil 5 gold move edition, I didnt get the nav controller but to my suprise the dual shock works perfect, Aiming is easier and faster, reloading is responsive, and the knife has auto lock on barrels and zombies which is good!! so easy to get head shots all the button layouts actually feel good.

everything is so responsive and well done, anyone that is picking up move, put RE5 move edition at the top of your list, it's actually better than the standard controller IMO.

-------------

Skrevet af: mgmg
Skrevet den: 16-September-2010 kl. 11:43
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Nej, kun selve grebet. Dvs. så man kan se hvordan DS3 controlleren skal holdes i venstre hånd.

Folk på nettet skriver, at det ikke er noget problem.

Jeg kan bare ikke gennemskue hvordan.

-------------
Kuro

Skrevet af: detlef
Skrevet den: 16-September-2010 kl. 13:30
Har lige t spørgsmål til Sports Champions demoen, første gang jeg spillede vælge jeg sværhedsgrad, men nu starter  kampen bare uden at kunne vælge. Hvordan får man muligheden for ændre den igen?

Skrevet af: Mike S.
Skrevet den: 16-September-2010 kl. 20:19

Jeg fik det ikke prøvet igår, men jeg kan let forestille mig at det er noget mere "akavet" end at stå med den lille subcontroller - den er jo noget lettere, og er designet til at blive holdt i en hånd.

Det er forresten ret tydeligt at spil der er patchet til brug med Move har problemer med at forstå at det er 2 separate controllere - High Velocity Bowling har det f.eks. ikke været mulig for mig at få til at virke, muligvis fordi jeg gør noget forkert - men der er INGEN forklaring til spillet på hvordan man gør...

Jeg magter heller ikke at få startet Beatbreaker eller hvad det hedder - den nægter bare at gå videre...

-------------
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...

Skrevet den: 16-September-2010 kl. 20:21
Oprindeligt skrevet af Mike S. Mike S. skrev:

Jeg magter heller ikke at få startet Beatbreaker eller hvad det hedder - den nægter bare at gå videre...

Prøv evt. at sørge for at Move er controller nr. 1...

-------------
Lars B

Skrevet af: jan160674
Skrevet den: 17-September-2010 kl. 08:21

Er det rigtigt forstået at man til nogle spil, optimalt skal bruge 2 motion controllere og IKKE Navi controller + motion controller?

På de demoer sony har sendt ud, ser man i hvert fald flere gange en person spille med 2 motion controllere? Så skal man faktisk have 4 motion controllere hvis , man f.eks. skal bokse mod konen hjemme i stuen? (sku billigere at stikke hende en god gammeldags kindhest i stedet...Big smile)

Så også demoen af tiger, det ser da alt for fedt ud....Ligner helt klart at man skal lave rigtige golfsving;

Se den og andre demoer her;

http://www.bold.dk/playstation_move/ - http://www.bold.dk/playstation_move/

Skrevet den: 17-September-2010 kl. 09:16
Oprindeligt skrevet af jan160674 jan160674 skrev:

Er det rigtigt forstået at man til nogle spil, optimalt skal bruge 2 motion controllere og IKKE Navi controller + motion controller?

Korrekt. Der er flere sportsgrene i Sports Champions hvor det er optimalt at bruge 2 Move controllere. Navi controlleren har jeg faktisk ikke rigtig brugt endnu...

I Vollyball, Gladiator kamp og bueskydning er det mest optimalt, selv om en enkelt kan benyttes - det føles bare ikke lige så intuitivt Smile

Citér
På de demoer sony har sendt ud, ser man i hvert fald flere gange en person spille med 2 motion controllere? Så skal man faktisk have 4 motion controllere hvis , man f.eks. skal bokse mod konen hjemme i stuen? (sku billigere at stikke hende en god gammeldags kindhest i stedet...Big smile)

Jeps, skal man spille 2 personer i ovenstående spil er 4 Move helt sikkert bedre, men det er altså også noget af en udskrivning i controllere!! (4 x 300)

Citér
Så også demoen af tiger, det ser da alt for fedt ud....Ligner helt klart at man skal lave rigtige golfsving;

Se den og andre demoer her;

http://www.bold.dk/playstation_move/ - http://www.bold.dk/playstation_move/

Tiger er det der har skuffet mig mest - men det KAN have at gøre med at jeg havde for lidt plads, og ikke stod rigtigt. Det bliver testet yderligere i weekenden! Tongue

-------------
Lars B

Skrevet den: 17-September-2010 kl. 09:24

Jeg bestiller så Starter pack+ sports champs + 1 extra motion controller. Har Tiger i forvejen. Så må de ekstra motion controllere komme på julegave listen...

Skrevet den: 17-September-2010 kl. 11:19
Fik dette til 913,- inkl. fragt fra Axelmusic.com, så håber jeg satme ikke der kommer told på.....de skulle sende fra EU i følge deres side.

Skrevet den: 17-September-2010 kl. 11:37
Der kommer ikke told på. Som jeg skrev tidligere sender de fra Amerika til et lager i Danmark, og sender det så videre til dig. Sådan har jeg i hvert fald forstået det. Det de gør, for at undgå tolden, er at de sender varen indbyrdes (fra axelmusic til axelmusic også til dig). 

.. Eller er jeg helt galt på den?

-------------

Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 17-September-2010 kl. 14:02

Der kommer ikke told på. Som jeg skrev tidligere sender de fra Amerika til et lager i Danmark, og sender det så videre til dig. Sådan har jeg i hvert fald forstået det. Det de gør, for at undgå tolden, er at de sender varen indbyrdes (fra axelmusic til axelmusic også til dig). 
.. Eller er jeg helt galt på den?

Jeg tror nu ikke de undgår (og forsøger at undgå) told.

Oprindeligt blev virksomheden vel "flyttet" til nordamerika fordi de ikke måtte sælge mange US titler i Danmark efter Infosoc direktivet.

Skrevet af: serano
Skrevet den: 18-September-2010 kl. 00:03
Jeg har lige kort prøvet Tiger woods demoen og en omgang bordtennis, jeg er forbløffet! Du kan jo slet ikke sammenligne det med Wii'en kvalitetsmæssigt. Jeg har aldrig set den store fidus i Tiger Woods, men det er fantastisk at smide den bette bold 293 yards afsted med driveren :D Kan virkelig kun anbefale at købe startpakken, og så især fra USA hvor man får Sports Champions med, jeg bestilte det dog som indbytningstilbud hos gamestop :)
Jeg kan godt vende tilbage med flere indtryk når jeg får spillet det noget mere, hvis folk vil ha det.

-------------
Samsung 65NU7455
Sonos Playbase + 4xPlay1
Synology
Apple TV4K
PS4

Skrevet af: nekolas
Skrevet den: 18-September-2010 kl. 11:56
Forhelvede da også, havde sagt til mig selv jeg ikke ville købe nogle move ting før de var faldet i pris eller jeg fik nogle spil hvor det var kompatibelt.. også finder jeg ud af at RUSE udkom for over en uge siden som jeg har en forudbestilling på; og jeg har lige købt heavy rain af steffen!

Så bliver jeg naturligvis nød til at bestille en starter pack med sports champions samt en ekstra move controller fra axelmusic.. så skal der vidst ikke bruges flere penge på konsolting de næste måneder!! LOL

Skrevet af: Allan Olesen
Skrevet den: 18-September-2010 kl. 12:20
Jeg undrer mig lidt over priserne hos amazon.co.uk.

http://www.amazon.co.uk/Playstation-Move-Controller-Black-PS3/dp/B003R7KV16/ref=pd_cp_vg_h__2 - Playstation Move £39.99 .

http://www.amazon.co.uk/gp/product/B003S9WRYW/ref=s9_pop_gw_ir06?pf_rd_m=A3P5ROKL5A1OLE&pf_rd_s=center-2&pf_rd_r=1SQT4KX32EME3X4YR0MC&pf_rd_t=101&pf_rd_p=202007167&pf_rd_i=468294 - Starter Pack £39.70.

Hvis Starter Pack indeholder en Move, hvad er det så, der gør Move dyrere end Starter Pack?

Skrevet den: 18-September-2010 kl. 12:29
det er det samme hos coolshop.. 400,- for en move, 444,- for starter pack. så kan man sku næsten ligeså godt købe en starter pack hvis man vil have en ekstra move controller, også bruge det ekstra playstation eye som et webcam til pcen eller sælge det ..

Skrevet den: 18-September-2010 kl. 12:32
Oprindeligt skrevet af nekolas nekolas skrev:

det er det samme hos coolshop.. 400,- for en move, 444,- for starter pack. så kan man sku næsten ligeså godt købe en starter pack hvis man vil have en ekstra move controller, også bruge det ekstra playstation eye som et webcam til pcen eller sælge det ..

Underligt... en løs Move controller koster vist 333,- i både Bilka og hos Elgiganten...

-------------
Lars B

Skrevet den: 18-September-2010 kl. 12:41

det er det samme hos coolshop.. 400,- for en move, 444,- for starter pack.

Det er da ikke det samme. I dit eksempel er den samlede pakke en smule dyrere end kun controlleren. Det giver mening, at prisforskellen ikke er så stor - et webcam og en disk med demospil koster jo ikke alverden.

I mit eksempel er den samlede pakke billigere end kun controlleren.

Skrevet den: 18-September-2010 kl. 12:53
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

det er det samme hos coolshop.. 400,- for en move, 444,- for starter pack.

Det er da ikke det samme. I dit eksempel er den samlede pakke en smule dyrere end kun controlleren. Det giver mening, at prisforskellen ikke er så stor - et webcam og en disk med demospil koster jo ikke alverden.

I mit eksempel er den samlede pakke billigere end kun controlleren.

lad nu være og undersøg inden du svarer ..

http://www.coolshop.dk/catalog/product/54080-playstation-eye-eu--for-ps3 - http://www.coolshop.dk/catalog/product/54080-playstation-eye-eu--for-ps3

coolshop sælger pseye for 293,- 

EDIT: et lignende eksempel findes også med wii

wiimote 275,-  http://www.coolshop.dk/catalog/product/51907-nintendo-wii-remote-control--for-wii - http://www.coolshop.dk/catalog/product/51907-nintendo-wii-remote-control--for-wii

http://www.coolshop.dk/catalog/product/51907-nintendo-wii-remote-control--for-wii - wiimote inkl. wii play spil 279,-  http://www.coolshop.dk/catalog/product/51608-wii-play-incl-nintendo-wii-remote-controller--for-wii - http://www.coolshop.dk/catalog/product/51608-wii-play-incl-nintendo-wii-remote-controller--for-wii  

Skrevet den: 18-September-2010 kl. 13:13

http://www.coolshop.dk/catalog/product/54080-playstation-eye-eu--for-ps3 - http://www.coolshop.dk/catalog/product/54080-playstation-eye-eu--for-ps3

Nu talte jeg om, hvad det koster Sony at smide et webcam med i pakken. Ikke hvad de vælger at sælge det for separat.

Men jeg gider egentlig ikke diskutere, om merprisen for et webcam i en samlet pakke er rimelig. Min pointe er, at der ER en merpris i dit eksempel, hvilket giver mening.

I mit eksempel er der en NEGATIV merpris (dog kun £0.28) for at tage webcam og demodisk med. Og det giver ikke mening.

wiimote 275,-  http://www.coolshop.dk/catalog/product/51907-nintendo-wii-remote-control--for-wii - http://www.coolshop.dk/catalog/product/51907-nintendo-wii-remote-control--for-wii

http://www.coolshop.dk/catalog/product/51907-nintendo-wii-remote-control--for-wii - wiimote inkl. wii play spil 279,-  http://www.coolshop.dk/catalog/product/51608-wii-play-incl-nintendo-wii-remote-controller--for-wii - http://www.coolshop.dk/catalog/product/51608-wii-play-incl-nintendo-wii-remote-controller--for-wii  

Jamen det er jo igen bare  et eksempel på, at den samlede pakke koster mere, end en af delene koster separat. Forstår du slet ikke, hvad jeg skriver?

Skrevet den: 18-September-2010 kl. 15:24

Nu talte jeg om, hvad det koster Sony at smide et webcam med i pakken. Ikke hvad de vælger at sælge det for separat.

Men jeg gider egentlig ikke diskutere, om merprisen for et webcam i en samlet pakke er rimelig. Min pointe er, at der ER en merpris i dit eksempel, hvilket giver mening.

I mit eksempel er der en NEGATIV merpris (dog kun £0.28) for at tage webcam og demodisk med. Og det giver ikke mening.

Jamen det er jo igen bare  et eksempel på, at den samlede pakke koster mere, end en af delene koster separat. Forstår du slet ikke, hvad jeg skriver?

Jeg gider egentlig heller ikke at diskutere, men bare fordi at der lige i england er en negativ merpris gør det da ikke mindre relevant at prisforskellen på det samme i danmark kun er en positiv merpris på 44 kr. Under normale omstændigheder vil forskels prisen være en hel del højere, især når man ser at enkelt priserne for PSeye er ca. 300 kr og 400,- for en move. At det så i england er en negativ merpris på 0.28 pund hvor at det er en positiv merpris på 44 kr i danmark handler vel bare om logistik, moms og andet gejl..

Så kan vi nu blive enige om at det er samme spørgsmål vi gerne vil have besvaret, men hvor du bare er ekstra forundret over at det handler om en minimal negativ merpris i england?

"Hvorfor sælger sony startpakken for stort set det samme (og lidt mindre i england........) som move standalone koster?" 

Skrevet den: 18-September-2010 kl. 15:36

At det så i england er en negativ merpris på 0.28 pund hvor at det er en positiv merpris på 44 kr i danmark handler vel bare om logistik, moms og andet gejl..

Øh, nej. Jeg sammenligner to priser i samme forretning. Ikke to priser i forskellige forretninger med forskellige moms- og logistikforhold.

Så kan vi nu blive enige om at det er samme spørgsmål vi gerne vil have besvaret, men hvor du bare er ekstra forundret over at det handler om en minimal negativ merpris i england?

"Hvorfor sælger sony startpakken for stort set det samme (og lidt mindre i england........) som move standalone koster?" 

Nej, det kan vi ikke blive enige om, for jeg har intet som helst problem med at forstå en merpris på 44 kroner. Om merprisen så kun var 1 krone, ville jeg kunne forstå det. Der er overhovedet ikke noget unormalt i, at man i bundles får en del af pakken med til næsten ingenting.

Skrevet den: 18-September-2010 kl. 15:42

At det så i england er en negativ merpris på 0.28 pund hvor at det er en positiv merpris på 44 kr i danmark handler vel bare om logistik, moms og andet gejl..

Øh, nej. Jeg sammenligner to priser i samme forretning. Ikke to priser i forskellige forretninger med forskellige moms- og logistikforhold.

Nej, det kan vi ikke blive enige om, for jeg har intet som helst problem med at forstå en merpris på 44 kroner. Om merprisen så kun var 1 krone, ville jeg kunne forstå det. Der er overhovedet ikke noget unormalt i, at man i bundles får en del af pakken med til næsten ingenting.

Jeg er enig med Allan i, at det er vildt mystisk at sælge et bundle som inkludere kamera, controller og demodisc, til en lavere pris end en enkelt controller...

At en bundle er dyrere end en enkelt controller er jo ganske normalt ellers...

Men kan I ikke bare være enige om at være uenige? Smile

-------------
Lars B

Skrevet den: 18-September-2010 kl. 16:36

Du syntes ikke de to ting kan sammenlignes = FINT. Derfor må jeg vel godt syntes at de kan sammenlignes, ikke?

amazon sælger de to pakker til den samme pris (£-0.28 pund..) = underligt

coolshop sælger startpakken til en merpris på 44 kr = underligt

Og hvor du åbenbart mener at 44 kr som merpris i DK er helt normalt, finder jeg det så underligt og derfor sammenligenligt (jeg prøvede BAGEFTER at forklare hvorfor produkterne ikke også koster det samme i dk med moms- og logistikforhold..). Jeg kan godt nok ikke huske hvornår et helt nyt sony produkt, også et bundle der indeholder samme nye produkt, har haft en så lille merpris i Danmark, landet med nogle af de dyreste launch priser indenfor konsoller og tilbehør dertil. Sonys PS3 bundles har jo heller ikke en merpris på 44 kr eller andet latterligt lavt. Der findes et PS3 bundle med hdmi kabel+remote med en 250 kr merpris, eller PS3 bundle med en move controller til 400 kr merpris, på samme måde havde jeg da regnet med at move+pseye bundle ville have en merpris på mindst 150 kr, for sådan plejer prispolitikken at være herhjemme

også syntes jeg ellers, hvis du fortsat mener der er noget at diskutere, at vi skal gøre som zulfo foreslår og bare være enige om at være uenige Handshake

Skrevet af: perkjaer
Skrevet den: 18-September-2010 kl. 17:35

Jeg sammenligner to priser i samme forretning. Ikke to priser i forskellige forretninger med forskellige moms- og logistikforhold.

Det er faktisk 2 forskellige forretninger du sammenligner.

Move Controller bliver solgt af DVD GAMINGDIRECT og Move Starter Pack bliver solgt af Amazon..co.uk.

Ikke alle varer du kan finde på Amazon.co.uk bliver solgt af Amazon selv. Og mange varer bliver solgt af flere forskellige firmaer.

Det ser ikke ud til at Amazon selv sælge Controller alene, måske fordi de kan sælge start pack billigere.

DVD GAMINGDIRECT sælger også starter pack, men de tager £54,99 for den.

Skrevet den: 18-September-2010 kl. 23:51
Oprindeligt skrevet af perkjaer perkjaer skrev:

Move Controller bliver solgt af DVD GAMINGDIRECT og Move Starter Pack bliver solgt af Amazon..co.uk.

OK. Det var jeg ikke opmærksom på.

Siden jeg skrev mit indlæg har de forresten hævet prisen på controlleren til £45.00, så den nu er mere end £5 dyrere end startpakken. Altså endnu mere mystisk end før - og så alligevel ikke, når man har set din forklaring.

Skrevet af: DonJensen
Skrevet den: 19-September-2010 kl. 10:05
Hvad gør det Eye kamera for move? Er det nødvendigt at have?

Jeg spørger fordi jeg egentlig ikke gider have det oppe.

-------------
http://bfbc2.elxx.net/stats/ps3/K-Gaard">

Skrevet den: 19-September-2010 kl. 10:17
Oprindeligt skrevet af DonJensen DonJensen skrev:

Kameraet registrere den lysende kugle for enden af controlleren - så det er nødvendigt for spillene...

Jeg har også selv lidt problemer med at have det stående fremme permanent, også fordi det ikke er specielt kønt Wink

Men sådan er det - Move er genialt, så jeg lever med et træls kabel, og med at jeg ikke har noget rigtig smart sted end oven på min centerhøjttaler Confused

-------------
Lars B

Skrevet den: 19-September-2010 kl. 12:09
Jeg oplevede problemer med for meget sol ind af mine vinduer - så kunne den slet ikke fange controllerne også opdagede jeg noget monster dumt:

1. Man skal først holde controlleren hen imod kameraet - derefter vælge den så den farve controller bolden skal have. Den kom med en advarsel om at den ikke rigtig kunne fange controlleren - men man kunne trykke ignore - det gjorde jeg for at se hvor galt det var.

2. Så kommer der den sektion hvor man skal stille sig i "rammen" på skærmen og derefter holde controlleren 3 steder - skulder, hoften og bæltestedet. Da jeg kom til hoften meldte den fejl - nægtede at reagerer.

3. Så drejede jeg skærmen så solen ikke var et problem - men jeg kunne ikke få lov at gå tilbage til step 1. hvor den skal vælge farven - så var jeg trappe i den menu 2 og den blev ved med at fejle - måtte quitte spillet.

-------------
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71

Skrevet den: 19-September-2010 kl. 19:00
Lyder ikke godt, for jeg har også en meget lys stue.Cry

Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 19-September-2010 kl. 20:09

3. Så drejede jeg skærmen så solen ikke var et problem - men jeg kunne ikke få lov at gå tilbage til step 1. hvor den skal vælge farven - så var jeg trappe i den menu 2 og den blev ved med at fejle - måtte quitte spillet.

Det skal du ordne inde i spillet under pausemenu'en. Det kan du ihvertfald i Sports Champions, som følger med i starterpakken.

Skrevet af: alyz
Skrevet den: 19-September-2010 kl. 21:23

samme her

-------------
Gamer: CoreI7 8750, 16GB, GTX1070 6GB, 512GB SSD.
MP: I3 2,9 GhZ, 4GB, 3 TB, 64 SSD
TV: 48PFS8109:
Anlæg: Denon /DALI

Skrevet af: alyz
Skrevet den: 19-September-2010 kl. 21:26

Oprindeligt skrevet af DonJensen DonJensen skrev:

Kameraet registrere den lysende kugle for enden af controlleren - så det er nødvendigt for spillene...

Jeg har også selv lidt problemer med at have det stående fremme permanent, også fordi det ikke er specielt kønt Wink

Men sådan er det - Move er genialt, så jeg lever med et træls kabel, og med at jeg ikke har noget rigtig smart sted end oven på min centerhøjttaler Confused

lol har også stilt den der på..

-------------
Gamer: CoreI7 8750, 16GB, GTX1070 6GB, 512GB SSD.
MP: I3 2,9 GhZ, 4GB, 3 TB, 64 SSD
TV: 48PFS8109:
Anlæg: Denon /DALI

Skrevet den: 19-September-2010 kl. 22:45
Har fixed det Beatbreaker - move controlleren skal være assigned som id 6 eller 7 mener jeg.

-------------
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71

Skrevet den: 20-September-2010 kl. 08:15
Hvor mange timers spil kan move controlleren klare, før den skal lades?

Jeg overvejer om en ladedock er nødvendig. Jeg har så vidt jeg ved kun et ladekabel (det som fulgte med maskinen). Mener ikke der fulgte ekstra kabler med nogen af mine controllere. Og der følger vist heller ikke nogen med move controller eller starter pack...

Og et ladekabel til snart 4 controllere holder sku nok ikke??

Skrevet af: villads og vega
Skrevet den: 20-September-2010 kl. 09:27
Hej. Jeg har hørt at move og projektor er en dårlig kombination. Nogen som kan be eller afkræfte det ?
Mvh Martin.

Skrevet den: 20-September-2010 kl. 10:19
Oprindeligt skrevet af villads og vega villads og vega skrev:

Hej. Jeg har hørt at move og projektor er en dårlig kombination. Nogen som kan be eller afkræfte det ?
Mvh Martin.

Et eller andet sted kan jeg ikke helt se problemet - ikke det tekniske i hverttilfælde.

Det skulle da lige være hvis kameraet er placeret så projektoren lyser kraftig mod det, så vil det nok ikke fungere, men får man placeret det så der ikke kommer for meget lys i kameraet, kan jeg altså ikke se hvorfor det ikke skulle virke..

-------------
Lars B

Skrevet af: -claus-
Skrevet den: 20-September-2010 kl. 10:32
Hej
Jeg er glad for at jeg købte move starterpack. Jeg fik forøvrigt også sportsspillet med, da butikken ved en fejl havde annonceret at det fulgte med på det tidspunkt, hvor jeg forudbestilte det.
Jeg har læst nogle reviews, hvor der henvises til wii sport. Jeg vil mene at det bør være wii sports resort i stedet. Da Move minder meget mere om wii controlleren inkl advance adapteren. Det kunne også se ud som om de er blevet lidt inspireret af sports resort. Men det gør nu ikke noget for mig, for de ting der var på sports resort som jeg godt kunne lide, er komme til championchip sport i nogle  lidt mere advancerede udgaver. Herunder Bueskydning, bordtennis og freesbee golf. 
På demodisken er der en spilbar demo af Start the party. Den er rigtig god til børn og familie der normalt ikke spiller så tit, så den overvejer jeg at købe. Jeg har også købt Eyepet move edtion, men børnene og jeg har ikke prøvet det endnu. 

-------------
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio

Skrevet af: Himan
Skrevet den: 20-September-2010 kl. 11:05
Her virker det fint med projektor. Jeg kan dog ikke stå midt for lærredet uden at skygge for billedet, men det er heller ikke nødvendigt. Et skridt til siden og kameraet placeret rigtigt - så kan kallibrering foretages alligevel.
Controlleren har ikke problemer med lyset fra projektoren her.

Noget helt andet er, at det er da voldsomt underholdende at spille gladiator og beachvolley, ja selv bueskydning, mod en kammerat. Dog blev jeg revet lidt for meget med i kampens hede og har nu et par ømme led.
Jeg ser rigtig meget frem til at prøve FPS på ps3 nu. Og lad os så få en lidt smartere holder end den røde vandpistol-wanna-be. Gerne en, hvor sub-controlleren kan monteres som greb, så man har fat i gøbben med begge hænder. Dét tror jeg kunne virke ret godt.

Skrevet den: 20-September-2010 kl. 11:19
Oprindeligt skrevet af Himan Himan skrev:

Noget helt andet er, at det er da voldsomt underholdende at spille gladiator og beachvolley, ja selv bueskydning, mod en kammerat. Dog blev jeg revet lidt for meget med i kampens hede og har nu et par ømme led.

Jeg tog mig selv i at fysisk HOPPE da jeg skulle lave en smash i en demo af noget badminton!! Embarrassed

Man bliver altså revet med af det skidt...

Jeg har købt Resident Evil 5 brugt, men ser nu til min skræk at det kun er Gold edition der er kommet Move-patch til... det er sgu noget skrammel Confused

-------------
Lars B

Skrevet den: 21-September-2010 kl. 11:22
Håber ikke du har givet ret meget for det spil brugt, det sælge nemlige vildt billigt fra nyt i gold edition inkl. move patch. Overvejer næsten at købe det, selvom jeg har gennemført det en gang. At hakke i zombier med move controlleren må være fedt.;

http://www.thehut.com/games/platforms/ps3/resident-evil-5-gold-edition-playstation-move-compatible/10234721.html - http://www.thehut.com/games/platforms/ps3/resident-evil-5-gold-edition-playstation-move-compatible/10234721.html

Fandt det lige endnu billigere;

http://www.zavvi.com/games/platforms/ps3/resident-evil-5-gold-edition-playstation-move-compatible/10234721.html - http://www.zavvi.com/games/platforms/ps3/resident-evil-5-gold-edition-playstation-move-compatible/10234721.html

Skrevet den: 21-September-2010 kl. 12:39

Håber ikke du har givet ret meget for det spil brugt, det sælge nemlige vildt billigt fra nyt i gold edition inkl. move patch. Overvejer næsten at købe det, selvom jeg har gennemført det en gang. At hakke i zombier med move controlleren må være fedt.;

http://www.thehut.com/games/platforms/ps3/resident-evil-5-gold-edition-playstation-move-compatible/10234721.html - http://www.thehut.com/games/platforms/ps3/resident-evil-5-gold-edition-playstation-move-compatible/10234721.html

Fandt det lige endnu billigere;

http://www.zavvi.com/games/platforms/ps3/resident-evil-5-gold-edition-playstation-move-compatible/10234721.html - http://www.zavvi.com/games/platforms/ps3/resident-evil-5-gold-edition-playstation-move-compatible/10234721.html

Gav faktisk 120 kroner for det - pyt...

Jeg overvejer at gå Blockbuster og finde ud af om de har Gold, og vil lave noget bytte + penge med et "ikke gold"...

-------------
Lars B

Skrevet af: andershede
Skrevet den: 21-September-2010 kl. 18:22
Vil også lige skrive mit indtryk af Move.

Systemet er meget imponerende og meget præcist. Jeg købte Sports champions samtidig og bortset fra beach volley som jeg finder skidt er de restende dicipliner rigtig gode og underholdende, men der burde nok have været flere når det nu ligesom er "den store launch-titel". Der skulle jo gerne være  et spil som bare storsælger moves, ellers kan det blive svært at trænge igennem på markedet.

Sports champion er sjovt, og bordtennis er vildt godt lavet, men det havde set godt ud hvis der havde været et stærkt tennisspil og måske et golfspil eller andet  inkluderet i spillet. Man kan også se at spillets reviews er endt omkring 77 %.

Moves store problem lige nu er at der er så få interessante titler - sony skulle have været mere aggressive i deres launchudbud. Det er kun sports champions og Tumble som jeg vil kunne anbefale.

Som minimum burde Sony få gjort de fleste eksisterende spil move-kompatible. Jeg synes jo det vil være oplagt med en nonchako(stav) at spille de fleste fps spil og så rent faktisk kunne bruge move som det perfekte analoge pistol-aim :) Det ville gøre det sjovere for mig at ride videre rundt i Red Dead Redemption eks.

Det er nødvendigt at få gjort move til et lidt sjovere og bedre styreredskab til de fleste spil hvis det skal blive et hit - ellers bliver det svært at komme igennem på markedet hvis man skal sælge spil der kun er move-materiale, for der går nok længe før der er tilstrækkeligt mange moves out there til at det bliver attraktivt for firmaer at satse på.

Håber meget på der kommer væsentlig mere guf og at min move bliver mit normale styresystem i stedet for joypadden. Det bliver nok et problem i Fifa :), men jeg håber det i længden bliver indtænkt i de fleste spil. 

Lige nu vil jeg sige - køb move! men kun hvis du har en del penge, ellers kan man godt vente på der bliver lidt mere at komme efter.

Skrevet den: 21-September-2010 kl. 19:05
Oprindeligt skrevet af andershede andershede skrev:

Moves store problem lige nu er at der er så få interessante titler - sony skulle have været mere aggressive i deres launchudbud. Det er kun sports champions og Tumble som jeg vil kunne anbefale.

Lige nu vil jeg sige - køb move! men kun hvis du har en del penge, ellers kan man godt vente på der bliver lidt mere at komme efter.

Jeg er slet ikke uenig! Smile

Det er i mine øjne lidt synd at f.eks. Sorcery ikke er klar til launch - et spil med bare en smule mere dybde end 5-6 små sportsspil.

Jeg kunne også godt have tænkt mig at et større tennisspil havde været klar, eller en fulpris FPS titel, men som det er nu skal vi vente noget tid førend der kommer noget større der er designet specielt til Move...

-------------
Lars B

Skrevet af: superkdx
Skrevet den: 23-September-2010 kl. 09:33
Hej Alle

Jeg er nød til at få lidt hjælp her, fordi er godt forvirret over det nye MOVE til PS3.

Jeg står og skal have 2 Controllere . MEN MEN MEN !!

Der er controllere med den såkalde kugle på ( Motion controller )

Der er også Det de kalder Navigation Controller

Har jeg forstået det rigtigt at Navigation controller er en slags Nunchuck som på Wii, eller Bruger man kun Navigation Controller, hvis man ikke har kamera til PS3 ?

Hjælp mig !!

-------------
Philips 52" 9703H/10
Philips 42" 5604H/12
Philips HTS 9540/12
Philips SRU8015
2 x AppleTv 3
iphone 5 16 GB
MacBook Pro 13"
Apple Time Capsule 2TB
2 x Airport Express

Skrevet af: Klondike
Skrevet den: 23-September-2010 kl. 10:14
Er der nogen der kender en butik i københavs området hvor man kan prøve, det her Move inden man køber det ?

Gider ikke rigtigt købe det for, at finde ud af at det er noget, der ikke rigtigt hvirker halvdelen af tiden.

Er specielt intereseret i Bordtennis. Nogen erfarne Bordtennis spillere her der kan sige hvor godt det virker ?

Skrevet af: thor-thor
Skrevet den: 23-September-2010 kl. 10:24
Oprindeligt skrevet af superkdx superkdx skrev:

Hej Alle

Jeg er nød til at få lidt hjælp her, fordi er godt forvirret over det nye MOVE til PS3.

Har jeg forstået det rigtigt at Navigation controller er en slags Nunchuck som på Wii, eller Bruger man kun Navigation Controller, hvis man ikke har kamera til PS3 ?

Hjælp mig !!

Du har forstået det rigtigt. Navigationcontroller er en slags "nunchuk" og du kan i øvrigt bruge din almindelige controller istedet for denne. Så motion controlleren er det vigtigste...

Skrevet den: 23-September-2010 kl. 10:45

Nu har jeg ikke selv prøvet move endnu, men jeg er rimlig sikker på at du har brug for kameraet Smile Men det skulle være ligesom en nunchuck til wii ja, som ovenstående post nævner kan man bruge en almindelig sixaxis/dualshock 3 controller istedet for nav controlleren og spare nogle hårdt tjente gryn LOL

Skrevet den: 23-September-2010 kl. 10:45
Oprindeligt skrevet af thor-thor thor-thor skrev:

Hej Alle

Hjælp mig !!

Du har forstået det rigtigt. Navigationcontroller er en slags "nunchuk" og du kan i øvrigt bruge din almindelige controller istedet for denne. Så motion controlleren er det vigtigste...

Og som tillæg så bruges kameratet både til at registrere din krop, og "den lysende kugle" på Move controlleren. F.eks. i EyePet ser kameraet også dine fingre osv...

-------------
Lars B

Skrevet den: 23-September-2010 kl. 10:51
Oprindeligt skrevet af Klondike Klondike skrev:

Er der nogen der kender en butik i københavs området hvor man kan prøve, det her Move inden man køber det ?

Gider ikke rigtigt købe det for, at finde ud af at det er noget, der ikke rigtigt hvirker halvdelen af tiden.

Er specielt intereseret i Bordtennis. Nogen erfarne Bordtennis spillere her der kan sige hvor godt det virker ?

Kan ikke lige svare på om der er butikker i Kbh. da jeg er fra Jylland Smile

Om jeg kan kaldes "erfaren bordtennisspiller" ved jeg ikke - men jeg spiller da om vinteren en del for sjov i nogle timer om ugen, og har da købt mit eget bat, og mit indtryk er at det helt klart hjælper at faktisk kunne spille bordtennis!

Det er ikke bare et "stationært" bat hvor du kun kan returnere med overhånd, men du kan faktisk slå baghånde, og du kan faktisk skrue dine bolde - men det kræver helt sikkert lidt tilvænning - og ofte synes man ikke helt at bolden placeres hvor man vil, og heller ikke altid med den hastighed man vil - men fornemmelsen af at spille bordtennis er der helt klart.

Det betyder også noget hvordan du placerer dig i forhold til bordet, og du kan tråde ind i en smash, eller træde frem og lave en kort underskrue, vipper den over nettet eller stille dig tilbage og bare forsvare bolde...

Jeg har kun prøvet det mod "CPU spillere", og ikke mod andre - og der vil jeg tro at man har en endnu større fordel af at have prøve at svinge et bat i virkeligheden.

-------------
Lars B

Skrevet af: rapsacdk
Skrevet den: 23-September-2010 kl. 12:23
Oprindeligt skrevet af Klondike Klondike skrev:

hvis du har mulighed for, at kigge forbi rødovre om dagen skal du være velkommen hos mig Smile

Skrevet den: 23-September-2010 kl. 19:04

Oprindeligt skrevet af andershede andershede skrev:

Jeg er slet ikke uenig! Smile

Det er i mine øjne lidt synd at f.eks. Sorcery ikke er klar til launch - et spil med bare en smule mere dybde end 5-6 små sportsspil.

Jeg kunne også godt have tænkt mig at et større tennisspil havde været klar, eller en fulpris FPS titel, men som det er nu skal vi vente noget tid førend der kommer noget større der er designet specielt til Move...

Jeg forstår det heller ikke. I det mindste kun Sorcery have været klar nu også f.eks. KZ3 til jul - det havde egentlig og gjort Sonys 2010 lineup helt fantastisk set i forhold til hvor mange gode spil der har været og kommer..

Men heldigvis kan vi da sige, at der på nuværende tidspunkt er flere (efter min mening) interessante titler på vej til MOVE end til Kinect, som gør at jeg i hvert fald er interesseret i det.

-------------

Skrevet den: 28-September-2010 kl. 21:09
jeg er pænt skuffet over dette move, har brugt  +1time på at kalibrere, flytte kamera, ændre lys i stuen rundt etc. Og uanset hvad så spiller det bare slet ikke, kalibrerer konstant i spillene også.

Jeg kunne overhovedet ikke styre den, før jeg kalibrerede den i menuen, altså ikke kun i spillene. Har i andre også været nødt til det? Burden den ikke "out of the box" være nogenlunde spilbar.

Nå men da jeg så fik kalibreret, kunne jeg til nødt styre, men det er sindsygt upræcist. Brugte 10-20 forsøg på at få controlleren igennem de der ringe i Tumble.

Er meget i tvivl om det er lyset der gør det, jeg har kun lys fra siden/skråt bagud, så der er pænt dunkelt. Men burde den ikke melde fejl hvis der er for lidt lys. Og eftersom kontrolleren lyser op,burde kameraet kunne fange den tænker jeg. Prøvede også at sætte en malerlampe op, men det gjorde det slet ikke bedre. Måske det var for meget lys.

Så er der kameraets placering, jeg har prøvet både over tv som hænger ca 1,5 m oppe. På bordet og på gulv. I eyepet fortæller den kamerat skal være maks 60 cm over gulvet. I de andre spil anbefales det at kameraet placeres over Tvet.  Kan ikke opfylde de 2 ting samtidigt med mindre man har tvet på gulvet. Det er vel ikke meningen kameraet skal flyttes rundt til de forskellige spil??

Endelig er der afstanden til kamera, har også her prøvet alt fra 30 cm til 3-4m, de ser ikke udtil at noget rigtigt virker. Men primært indenfor for de anbefalede 1-3m.

Arghhhhhhhhhhhh er kort sagt min konklusion......Cry De har edernamene et godt stykke op til wii i brugervenlighed. Det er så langt fra plug and play som noget kan være...

Skrevet den: 28-September-2010 kl. 22:27

jeg er pænt skuffet over dette move, har brugt  +1time på at kalibrere, flytte kamera, ændre lys i stuen rundt etc. Og uanset hvad så spiller det bare slet ikke, kalibrerer konstant i spillene også.

Arghhhhhhhhhhhh er kort sagt min konklusion......Cry De har edernamene et godt stykke op til wii i brugervenlighed. Det er så langt fra plug and play som noget kan være...

Har du husket at dreje linsen over så kameraet lyser blåt?

Jeg kan overhovedet ikke genkende dine fejl - og min stue er også meget mørk, har endda spillet med alt lys slukket om natten, så hvis det fortsætter for dig, ville jeg få kameraet byttet...

-------------
Lars B

Skrevet af: MJ (udmeldt)
Skrevet den: 28-September-2010 kl. 22:50
Mine first impressions er, at det er sygt præcist! Så jeg kan heller ikke genkende noget af det omtalte fra jan160674.

Især i Tumble som der omtales mærkes det at den mindste bevægelse genkendes.

Jeg er dog rimeligt hurtigt gået død i de demoer.. mangler seriøst et ordentligt tennisspil nu - kom så Virtual Tennis 4 !! :D

Skrevet den: 28-September-2010 kl. 23:03

Jeg kunne overhovedet ikke styre den, før jeg kalibrerede den i menuen, altså ikke kun i spillene. Har i andre også været nødt til det? Burden den ikke "out of the box" være nogenlunde spilbar.

Nå men da jeg så fik kalibreret, kunne jeg til nødt styre, men det er sindsygt upræcist. Brugte 10-20 forsøg på at få controlleren igennem de der ringe i Tumble.

Er meget i tvivl om det er lyset der gør det, jeg har kun lys fra siden/skråt bagud, så der er pænt dunkelt. Men burde den ikke melde fejl hvis der er for lidt lys. Og eftersom kontrolleren lyser op,burde kameraet kunne fange den tænker jeg. Prøvede også at sætte en malerlampe op, men det gjorde det slet ikke bedre. Måske det var for meget lys.

Så er der kameraets placering, jeg har prøvet både over tv som hænger ca 1,5 m oppe. På bordet og på gulv. I eyepet fortæller den kamerat skal være maks 60 cm over gulvet. I de andre spil anbefales det at kameraet placeres over Tvet.  Kan ikke opfylde de 2 ting samtidigt med mindre man har tvet på gulvet. Det er vel ikke meningen kameraet skal flyttes rundt til de forskellige spil??

Endelig er der afstanden til kamera, har også her prøvet alt fra 30 cm til 3-4m, de ser ikke udtil at noget rigtigt virker. Men primært indenfor for de anbefalede 1-3m.

Nu vil jeg ikke lyde som en fanboy eller erhh.. jeg har ikke engang MOVE - men jeg kunne ikke forestille mig Sony lancere et stykke hardware der er så elendigt som det du beskriver. 
De har haft kendtskab siden PS2 tiden med kameraer og de ved hvordan de står i forhold til deres konkurrenter så det skal bare køre. 

-------------

Skrevet den: 29-September-2010 kl. 09:20
Fatter simpelthen intet af dette. Nu prøvede jeg Tumble igen. Vælger kalibering i spillet den siger, kalibrering fuldført. Derefter kører den der hånd rundt på skærmen uden jeg bevæger controlleren. Går jeg mod højre, går den mod venstre på skærmen, men ikke særligt præcist eller konsekvent. Jeg kan ikke engang starte spillet, kan simpelthen ikke få hånden til at bevæge sig derhen på 1player symbolet.

Enten kamera eller move controller må jo være i stykker! Jeg prøver reset funktionen på move controlleren.

Men i svarede aldrig på mit spg.: har i andre brugt kalibrerings funktionen i menuen, hvor man skal dreje den rundt i forskellige retninger? Eller har i bare kunne starte spillene og køre derudaf?

Skrevet af: Kento
Skrevet den: 29-September-2010 kl. 09:55

Fatter simpelthen intet af dette. Nu prøvede jeg Tumble igen. Vælger kalibering i spillet den siger, kalibrering fuldført. Derefter kører den der hånd rundt på skærmen uden jeg bevæger controlleren. Går jeg mod højre, går den mod venstre på skærmen, men ikke særligt præcist eller konsekvent. Jeg kan ikke engang starte spillet, kan simpelthen ikke få hånden til at bevæge sig derhen på 1player symbolet.

Enten kamera eller move controller må jo være i stykker! Jeg prøver reset funktionen på move controlleren.

Men i svarede aldrig på mit spg.: har i andre brugt kalibrerings funktionen i menuen, hvor man skal dreje den rundt i forskellige retninger? Eller har i bare kunne starte spillene og køre derudaf?

Hvordan kører den, når du bruger den i XMB'en? (menuen) For min første kontroller kørte nedad af sig selv der, og det var resultatet af en defekt kontroller. Fik den byttet med det samme, og har ingen problemer haft siden...

Skrevet den: 29-September-2010 kl. 10:26
Den kører fint i XMB. Og tror nu jeg fik løst problemet.

I eyepet demoen bed jeg denne gang mærke i at speakeren sagde det skulle pege så langt ned mod gulvet som muligt. Ikke at jeg synes det eyepet så fungerede specielt godt (bortset fra bade/bruse/tørre delen). Man da jeg bagefter brugte kameraet i samme position på tumble, så virkede det fint.

Kameraet har simplethen ikke peget nok ned af. Jeg troede at man kun skulle vippe det hvis f.eks. havde det til at stå på gulvet eller helt oppe under loftet. Nu peger det så meget ned det kan selvom det sidder på fjernsynet.

Jeg synes ikke det er sindsygt præcist, men absolut på højde med wii eller bedre. Og nu skal jeg jo også lige lære at styre det. Jeg er nok lidt motorisk udfordret.

Jeg synes det er ringe at systemet ikke kan fortælle en hvad fejlen er. Jeg er gået fra totalt ubrugeligt til noget der nok skal blive godt, ved at pege linsen nedaf. Havde eyepet demoen ikke været der havde jeg returneret det. Og opsætnings introen peger kameraet lige ud, selvom det sidder på fjernsynet, og det nævnes ikke engang at man evt. skal vippe det. Og jeg mener trods alt jeg er rimeligt teknisk anlagt.

Ville godt se dem sætte dette op nede på plejehjemmet, fritidshjemmet eller hvor Sony ellers håber at stjæle markedsandele fra WII, med dette produkt der skulle ramme bredere end hardcore gamere. 

Nå men nevermind nu spiller det, så glæder mig til at prøve Tiger og sportschamps.

Skrevet den: 29-September-2010 kl. 12:10
Lige en update. Tiger er sku sjovt, men man skal godt nok svinge hurtigt for at få den på 100% i fart. Er helt smadret i ryggen efter 4 huller, så jeg gør nok noget forkert.

Kan ikke helt gennemskue hvordan man bruger sin focus med move controlleren, altså ændrer skru på bolden efter den er sendt afsted osv.

Skrevet den: 30-September-2010 kl. 00:13

Jeg synes det er ringe at systemet ikke kan fortælle en hvad fejlen er. Jeg er gået fra totalt ubrugeligt til noget der nok skal blive godt, ved at pege linsen nedaf. Havde eyepet demoen ikke været der havde jeg returneret det. Og opsætnings introen peger kameraet lige ud, selvom det sidder på fjernsynet, og det nævnes ikke engang at man evt. skal vippe det. Og jeg mener trods alt jeg er rimeligt teknisk anlagt.

Det lyder til, at de ikke har fået alt det gode med fra PS2's Eye Toy. I Eye Toy får man på skærmen vist billedet fra kameraet, med et omrids af en person indtegnet, og så skal man justere kameraet og/eller stille sig, så man cirka udfylder dette omrids.

Skrevet den: 30-September-2010 kl. 10:09
Præcis Allan, det er lige det der mangler. Især forsi den reagerer også når det ikke står rigtigt. Og man kan også uden problemer kalibrere, selvom kameraet står forkert.

Skrevet den: 30-September-2010 kl. 20:13
Det er nu også tydeligt at Tiger11 ikke blev lavet til Move fra starten, for satan det er klodset lavet. For alle menu bevægelser osv. skal man bruge navi controller eller alm. controller. Så man skal hele tiden slippe/tage den alm. controller, da man jo laver selve golfsvinget med 2 hænder på move controller. Selvom der er kryds, firkant også videre på move controller, skal man bruge de samme taster men på navigation/alm controller for at det virker. Håbløst, håbløst.
Men selve følelsen af at lave et golfsving er super, selvom det selvfølgelig er meget nemmere end i virkligheden, og ikke realistisk på den måde.

Men min kone der ikke spiller golf fik 29 slag på 3 huller, jeg spiller golf og brugte 11. Så det har absolut noget at sige om man kan lave et rigtigt golfsving eller ej. 

Skrevet den: 17-Oktober-2010 kl. 00:01

Wedbush estimates just 300,000 units of motion-sensing system sold in US; Sony Europe chief boasts of 1.5 million sold in EU, says demand "far in excess" of estimates.

As part of yesterday's /news/6281961.html - September US game sales report , NPD said that game accessory sales increased 13 percent last month thanks in part to the launch of the PlayStation Move. However, neither the industry research group nor Sony Computer Entertainment America released any hard sales figures for the system.

http://www.gamespot.com/images/6282132/playstation-moves-debut-modest-in-us-big-in-europe/1/?path=2010%2F228%2F320gbmovebundleps3_45119_screen.jpg&caption=1.5%2Bmillion%2BEuropeans%2Bhave%2Bbeen%2BMove-d%2Bby%2BSony%2527s%2Bmotion-control%2Bsystem.&blog=1&cvr=GdV0">

http://www.gamespot.com/images/6282132/playstation-moves-debut-modest-in-us-big-in-europe/1/?path=2010%2F228%2F320gbmovebundleps3_45119_screen.jpg&caption=1.5%2Bmillion%2BEuropeans%2Bhave%2Bbeen%2BMove-d%2Bby%2BSony%2527s%2Bmotion-control%2Bsystem.&blog=1&cvr=GdV0 - 1.5 million Europeans have been Move-d by Sony's motion-control system.

That said, a report from Wedbush analysts Michael Pachter and Edward Woo pegged the motion-sensing system as having a "modest" debut stateside. According to their estimates, the Move sold just 300,000 units following its September 17 launch in the US, including PlayStation 3s bundled with the system. (The month saw 312,000 PS3s sold overall.) However, Wedbush's latest report predicts that October will see "strong sales" of the system as the holiday season approaches.

Meanwhile, Sony Computer Entertainment Europe chief Andrew House was much more bullish on his company's product. Speaking with the http://www.bloomberg.com/news/2010-10-14/sony-sees-strong-europe-christmas-sales-says-ps3-may-beat-its-targets.html - Bloomberg news service, the executive said that Move saw "very significant sales in the first month since launch, somewhere in the region of 1.5 million units for the new controller across just Europe." SCEE also distributes products in the entire EMEA region, which includes the Middle East, Africa, and Australasia.

House says the Move has done so well that supply might not be able to keep pace with demand. "The initial sales response has been so far in excess of our initial plan that we'll probably be looking at accelerating production," he boasted.

The PlayStation Move launched in Europe on September 15, North America on September 17, and will launch in Japan on October 21. The system, which consists of the PlayStation Eye camera and LED-capped wand controllers, is available in a variety of configurations. Controllers are sold on their own for $50, bundled with the PlayStation Eye camera and minigames compilation Sports Champions for $100, or with all that and a 320GB PlayStation 3 for $400. Although games like Lord of the Rings: Aragorn's Quest and Tiger Woods PGA Tour 11 sell for full price, a line of PlayStation Move games sells for just $40 each.

Det ser da ud til at det sælger mere end forventet. Det havde jeg så alligevel ikke regnet med.

Så håber jeg da bare at der kommer nogle interessante spil der udnytter MOVE ordenligt, f.eks. noget starwars med lyssværdkampe og nogle gode onrail skydespil.Tongue

-------------

Skrevet den: 17-Oktober-2010 kl. 07:05
Det er i hvert fald en ok investering, hvis man har en PS3, men har man intet i forvejen vil de fleste nok stadig vælge WII, pga. pris. Men det er jo 10*federe en WII. Men ja der stort set kun interessante sportstitler, og sådan nogen elsker du jo:) 

Print side | Luk vindue