Print side | Luk vindue

sort bagvæg?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Teknik & Teori
Forumbeskrivelse: Generel teknik og teori.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=86252
Udskrevet den: 24-Februar-2025 kl. 15:02

Emne: sort bagvæg?
Skrevet af: nitrotg
Emne: sort bagvæg?
Skrevet den: 17-September-2010 kl. 21:10
heyhey..

Skal til at lave min stue og tænkte om jeg måske kikke lave en lidt mere biograf venlig hvis man kan kalde det det..

Havde tænkt på at male den væg som lærred+tv hænger på sort og de andre vægge hvide..

Er der nogen der har prøvet det?

Holder det?

Noget man skal være opmærksom på.. evt hint til at få det til at se bedre ud..?

Svar:
Skrevet af: .FTH'
Skrevet den: 17-September-2010 kl. 21:16
Tjek Mr. Andersons biotråd ud. 
Det er virkelig et flot og gennemført setup! 
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=44782&PN=10&title=mr-anderson-nyt-hjem-og-nyt-diy-mbel - LINK

-------------
JVC - Quality Screen - XTZ - ONKYO - Parasound - PS3

Skrevet den: 17-September-2010 kl. 21:29
ja ser godt ud.. min stue er dog næsten helt firkantet så er lidt i tvivl om nogen ting..

Skal jeg bruge helt sort eller mærkegrå..
skal jeg male begge vægge.. altså både bagvæg og forvæg

Skrevet den: 17-September-2010 kl. 21:41
Det da helt klart en fordel at din stue er helt firkantet. 
I mit værelse har jeg skrå vægge, hvilket jeg synes er et problem. 

Angående maling så har Mr. Anderson vist nok brugt den mest mørkegrå maling fra bilka. 
Jeg mailede lidt frem og tilbage med ham, ang. hans vægfarve. Jeg gik ihvertfald ud og købte den han anbefalede. 
Tjek evt. mit setup ud... 

EDIT: BTW. på mit billed ser det en anelse lysere ud, men det skyldes blitz på kameraet. Smile 

-------------

Skrevet den: 18-September-2010 kl. 09:53
ser godt ud.. Tror jeg finder en mat sort farve da det ville passe til mine højtalere..
Må få taget nogen billeder og i gang med photoshop :)

Skrevet den: 18-September-2010 kl. 10:30
Du kan altid starte med nogle farveprøver, det skader jo ikke ligefrem Tongue
Held og lykke med det. 

-------------

Skrevet af: Allan Olesen
Skrevet den: 18-September-2010 kl. 11:40
Er det ikke vigtigere at have mørke sidevægge og loft, når man bruger projektor, så tilbagekastet lys fra skærmen ikke oplyser disse vægge?

Sort bagvæg til TV-kigning harmonerer i øvrigt ikke med de anbefalinger, jeg har set her på recordere. Ifølge den standard, som også bruges ved kalibrering af TV, skal bagvæggen helst være svagt oplyst med samme hvidbalance som TV'et. Hvis du skal oplyse en sort væg, skal der bruges mere lys, og så er der større chance for, at vildfarent lys kommer til at genere.

Skrevet af: sani
Skrevet den: 20-September-2010 kl. 00:12
jeg har haft mit bagvæg melet i mørkt farve... men vi blev hurtig  trat af det da den var  trist at kigger på i hverdagen   ... så nu er den hvid igen... og der er kommet mere liv i stuen igen Wink

hvis der er tele om hjemme bio så er der ok... men er der tele om opholds stue så er der lidt for meget, der er bare min/vores erfaring

PS: du kan bara prøve om der er noget for dig,,, du kan altid mæler der hvid  igen ..

-------------
Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv

Print side | Luk vindue