Print side | Luk vindue

Sort skærm

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Kabel-TV
Forumbeskrivelse: TV, radio mv. via kabel (typisk DVB-C)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=86283
Udskrevet den: 23-Februar-2025 kl. 23:07

Emne: Sort skærm
Skrevet af: Mads_dk
Emne: Sort skærm
Skrevet den: 18-September-2010 kl. 16:27
Vi er for nyligt blevet ramt af sort skærm på TV2-L (og alle andre "lokal" TV2's) og Golfkanalen Cry Det mærkelige er at lyden og underteksterne går fint igennem. Alle andre kanaler funger upåklageligt kodede som ikke kodede. Hvis jeg sætter min gamle YouSee Samsung box på i stedet for CI kortet (Strong fra HiFi klubben) går både Lorry og Golfkanalen fint igennem.

Jeg startede med at ringe til YouSee Dead og har så surfet rundt for at finde tips. Jeg har forsøg med et andet antennekabel, checket F-konnekterne, leget med instillingerne på antenne forstærkeren (COMEGA DA-4PM) og bypassed forstærkeren. Idag var jeg så i HiFi klubben som uden at blinke byttede CI kortet, men alt sammen uden nogen som helst effekt Cry  Må erkende at jeg er løbet tør for ideerConfused, håber at der er en herinde som kan hjælpe Clap

-------------
Mads

NAD 46B4, DALI Ikon højtalere
Panasonic DMP-BD85EG BlueRay
YouSee Kabel

Svar:
Skrevet af: michael9000
Skrevet den: 18-September-2010 kl. 18:05

MPEG2 vs MPEG4 ?

Kunne det tænkes at YS har flyttet kanalerne. Stofa har nogle kanaler som sendes på flere frekvenser, hvor den ene af dem er krypteret (intet billede, kun lyd), den anden ukrypteret.

Skrevet den: 27-September-2010 kl. 23:30
Problemet er desværre ikke løst Ouch  Når jeg laver ny kanalsøgning kommer både TV2-Lorry og Viasat Golf ind som radiokanaler! Wacko  På den gamle YouSee boks går alting stadigt glat igennem, men det var jo ikke lige derfor at jeg købte et TV med dobbelt DVB-C tuner..

Har prøvet med et helt nyt kabel direkte fra der hvor kablet kommer ind i huset, men desværre..  TV'et melder signal på 55-60 (skal ifølge manualen være over 40) og en bit-kvalitet på 100%. Tror ikke rigtigt det har noget med MPEG2/4 at gøre da div. HD kanaler går glat igennem, bla. 3+HD som hvis også er kodet.

Når jeg roder med antenne kablerne har jeg har lagt mærke til at det føles som om der er en anelse spænding på antenne stikket fra TV'et. Er det normalt?!Embarrassed

-------------
Mads

YouSee Kabel

Skrevet af: Lytro
Skrevet den: 28-September-2010 kl. 10:19
Når jeg roder med antenne kablerne har jeg har lagt mærke til at det føles som om der er en anelse spænding på antenne stikket fra TV'et. Er det normalt?!Embarrassed
-------------------------------------------------------------------------------------

Det er ikke antennestikket der er spændning på, det er dit TV/fladskærm der er spændning på.
Der er kapaciteter i strømforsyningen, der giver en spændning på omkring 110V.
Ikke farligt men kan mærkes.

Lynge Smile

Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 28-September-2010 kl. 10:38
Du skal se i dit TV's indstillinger om der er spænding på din antenneindgang. Mit TV - der ikke har DVB-C - har en mulighed for spænding på DVB-T.

-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.

Skrevet den: 23-Oktober-2010 kl. 15:49
Så fik jeg løst problemetClap, håber jegErmm

Efter en firmware opdatering, som desværre ikke hjalp, resatte jeg TV'et til fabriksindstillingerne og vups!! pludseligt er der ikke flere problemer med TV2-L og Viasat Golf. Håber "fixet" virker mere end nogle få måneder!

Nå..  men nu ryger den forfærdelige YS-boks tilbageThumbs Down og så kan jeg jo også få ryddet op i vores ledningshelvedeThumbs Up 

-------------
Mads

YouSee Kabel

Print side | Luk vindue