Indstilling af digitale kanaler på G20
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Plasma TV
Forumbeskrivelse: Forum for Plasma TV (PDP)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=86301
Udskrevet den: 07-Juni-2025 kl. 05:46
Emne: Indstilling af digitale kanaler på G20
Skrevet af: Strange
Emne: Indstilling af digitale kanaler på G20
Skrevet den: 18-September-2010 kl. 23:32
Hej med jer
Skal man indstille de digitale kanaler på G20 som man gjorde på X10 for at det virker? Altså vælge Sverige som land og Danmark som sprog?
Og vil EPG stadig virke?
|
Svar:
Skrevet den: 19-September-2010 kl. 11:59
Slet ingen der kan hjælpe? :-(
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 19-September-2010 kl. 12:46
Det er vel bare at prøve...
|
Skrevet den: 19-September-2010 kl. 14:04
Jaja, det siger sig selv... :-) Men den tid man har sparet kan bruges på noget andet jo.
|
Skrevet af: beack
Skrevet den: 19-September-2010 kl. 14:24
Hej.
Jeg har ikke gjort nogen krumspring for at få mine digitale kanaler læst ind på mit G20.
Det virkede altså lige ud af landevejen - sidder på stofa kabel.
/Beack
|
Skrevet den: 19-September-2010 kl. 15:27
OK, men kan du huske om du valgte DK som land og som sprog?
|
Skrevet af: hansie
Skrevet den: 19-September-2010 kl. 17:54
Jeg har et VT20 som formodes at være rimlig ens med G20
Jeg valgte Danmark og søgte ingen problem der.
Menu'en på TV forklarer det fornuftigt og så er det nemt at sortere kanaler bagefter
|
Skrevet den: 19-September-2010 kl. 20:01
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 19-September-2010 kl. 20:04
Ja, der er der som sådan, du lader dem være hvor de er, og ligger de øvrige i en af Favoritlisterne.
------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Skrevet den: 19-September-2010 kl. 20:12
Tak Radiomanden!
Tak Hansie! Dejligt med et svar. Nu har jeg sat det op og valgt både Danmark som sprog og som land... den har så fundet kanalerne nu, men er det på nogen måde muligt at "slette" de krypterede kanaler som man alligevel ikke kan se? Jeg har kigget i brugsanvisningen.
Har et par yderlige spørgsmål:
1. Jeg synes man skal skrue relativt højt op før lyden bliver godt hørbar på den i forhold til X10 som jeg havde før... Det er da lidt mærkeligt de har valgt at lave det om. Jeg vil gætte på man skal op på 15-20 i stedet for 10 ca.
2. Har jer der har disse tv forresten Surround slået fra - eller V audio til eller V audio surround?
3. Jeg har en enkelt HD kanal og det er DR HD... Når jeg går tæt på er den lidt grynet, hvilket vel er forståeligt, men jeg forstår ikke at den når man skruer om på kanalen skriver: 720p/50Hz... Hvorfor så lidt?
Men hold kæft et lækkert tv!
|
Skrevet den: 19-September-2010 kl. 20:16
Strange skrev:
Jeg har en enkelt HD kanal og det er DR HD... Når jeg går tæt på er den lidt grynet, hvilket vel er forståeligt, men jeg forstår ikke at den når man skruer om på kanalen skriver: 720p/50Hz... Hvorfor så lidt?
|
Det kan ikke være mere, netfrekvensen er jo 50 Hz.
Edit: De fleste HD kanaler som f.eks DRHD sendes i 720p.
------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Skrevet af: Allan Olesen
Skrevet den: 19-September-2010 kl. 20:21
Strange skrev:
Jaja, det siger sig selv... :-) Men den tid man har sparet kan bruges på noget andet jo. |
Det er ikke mit indtryk, at lige netop du sparer tid på at spørge.
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 19-September-2010 kl. 20:28
Skrevet af: Vilhelm
Skrevet den: 19-September-2010 kl. 20:29
Strange skrev:
... den har så fundet kanalerne nu, men er det på nogen måde muligt at "slette" de krypterede kanaler som man alligevel ikke kan se?... |
Til lykke med dit lækre tv.
Ved autosøgning på mit V10 kan jeg i stedet for at vælge "Alle kanaler" vælge "Gratis kanaler". Så undgår man at der findes krypterede kanaler.
Mon ikke du kan gøre det samme på dit G20?
------------- Venlig hilsen, Vilhelm
|
Skrevet den: 19-September-2010 kl. 20:31
Jamen kæreste Allan - der er jo ingen der tvinger dig til at svare/skrive i tråden! Selvom jeg ved at du ved mere om det end mig er du da velkommen til at komme med sarkastiske bemærkninger i stedet.
|
Skrevet den: 19-September-2010 kl. 21:06
Betragt det som et godt råd (som jeg i øvrigt har givet dig før): Prøv en gang i mellem at kaste dig ud i tingene og se, hvordan det går. Det er ikke alle beslutninger, der først skal sendes i udvalg.
|
Skrevet af: Simon R.
Skrevet den: 19-September-2010 kl. 21:08
Radiomanden skrev:
Strange skrev:
Jeg har en enkelt HD kanal og det er DR HD... Når jeg går tæt på er den lidt grynet, hvilket vel er forståeligt, men jeg forstår ikke at den når man skruer om på kanalen skriver: 720p/50Hz... Hvorfor så lidt?
|
Edit: De fleste HD kanaler som f.eks DRHD sendes i 720p. |
Det med netfrekvensen er altså noget vrøvl. Du kan sagtens vise et billede i 100hz, 200hz eller hvad teknologien nu er i stand til, uanset frekvensen på netspændingen... Ellers ville en CPU heller ikke kunne køre mere end 50 hz 
|
Skrevet den: 19-September-2010 kl. 21:13
Jamen Allan, der er jo intet formål med dit indlæg - du spammer min tråd og ikke andet. det er fint du synes det er træls at jeg spørger - men det gør jeg og du er velkommen til ikke at svare hvis du ikke vil. Det her er et forum hvor det er meningen man skal spørge. Kan du ikke være ligeglad?
Nu når jeg er igang - er der nogen der har en idé til hvor de 2 ferritkerne der følger med TV'et skal placeres på strømkablet - det fremgår ikke af brugsanvisningen.
|
Skrevet den: 19-September-2010 kl. 21:17
Jeg forsøger at hjælpe dig på den måde, som jeg finder mest formålstjenlig.
Det er ærgerligt, at du ikke indser, at det er en hjælp, men det får mig ikke til at standse.
|
Skrevet den: 19-September-2010 kl. 21:34
Nu skal du høre her - så frabeder jeg mig din hjælp og jeg er faktisk pænt ligeglad med hvad du mener. Hvis du ikke har lyst til at svare på spørgsmålene så lad være - men spam ikke tråden....
|
Skrevet af: vasif
Skrevet den: 19-September-2010 kl. 22:38
Strange skrev:
Tak Radiomanden!
Tak Hansie! Dejligt med et svar. Nu har jeg sat det op og valgt både Danmark som sprog og som land... den har så fundet kanalerne nu, men er det på nogen måde muligt at "slette" de krypterede kanaler som man alligevel ikke kan se? Jeg har kigget i brugsanvisningen.
Har et par yderlige spørgsmål:
1. Jeg synes man skal skrue relativt højt op før lyden bliver godt hørbar på den i forhold til X10 som jeg havde før... Det er da lidt mærkeligt de har valgt at lave det om. Jeg vil gætte på man skal op på 15-20 i stedet for 10 ca.
2. Har jer der har disse tv forresten Surround slået fra - eller V audio til eller V audio surround?
3. Jeg har en enkelt HD kanal og det er DR HD... Når jeg går tæt på er den lidt grynet, hvilket vel er forståeligt, men jeg forstår ikke at den når man skruer om på kanalen skriver: 720p/50Hz... Hvorfor så lidt?
Men hold kæft et lækkert tv! |
Jeg mener ikke, at du decideret kan slette de kanaler du ikke ser eller ikke ønsker, permanent, men der er en anden løsning, som gør, at de ikke er synlige i din kanalliste. Nu kører jeg selv med blandt andet med DVB-T, men kunne forestille mig, at samme procedure gjorde sig gældende med DVB-C.
Menu - Indstilling - (DVB-T Indstillingsmulighed eller måske DVB-C Indstillingsmulighed, alt efter hvad du tastede ind under den første opstart) - Kanalliste.
Her kan du så manuelt afkrydse hvilke kanaler, som skal være synlige under din kanalliste. Dem med kryds er synlige, dem uden, er ikke.
En anden løsning er selvfølgelig at oprette en kanalliste.
I denne menu kan du også omdirigere kanalerne. Marker kanalen (Illustreret med Gul), og tryk på den grønne knap på fjernbetjeningen. Her kan du så taste den pågældende kanal ind på det ønskede kanalnummer.
Fedt at du er glad for dit Tv. Det er det rigtige valg. Har du fået set noget Blu-Ray?
|
Skrevet den: 19-September-2010 kl. 22:50
Hej Vasif, mange tak for det udførlige svar :-)
Nej, har endnu ikke fået set film på den... Har kun set tv, og synes det er helt super. MEN, synes det larmer mere end mit X10 gjorde må jeg sige. Så vidt jeg mindes er det noget med at jo lysere billedet er jo mere larmer den, det er også korrekt...men kan også høre det når det ikke er et lyst billede...
Har du eller andre en indstillingsmulighed der kan mindske "støjen"..... Jeg kører THX i billedindstilling.
|
Skrevet den: 19-September-2010 kl. 23:11
Jeg har ingen problemer med den slags, men THX er nok en rigtig fin billedindstilling. Jeg ved ikke præcist om der decideret er en sammenhæng, men måske kan de øvrige prædefinerede indstillinger (Dynamisk) fremprovokere en højere brummen med et lyst billede, end med den væsentligt mere afdæmpede THX-Indstilling, selvom det kørte med præcis det samme billede. Det er der vist nogen der har observeret på et engelsk forum.
Dog er det en god ting, hvis Gamma er på 2.4. Det er den ikke indstillet til på THX. Jeg kører med Professionel 1 eller 2, og Gamma på 2.4. Efter test med DVE, giver Gamma 2.4 en bedre præcision på gråtoneskalaen, og bedre Shadow-detail.
|
Skrevet af: ipk
Skrevet den: 19-September-2010 kl. 23:29
Tidligere skulle man vælge Sverige som land for at guiden ville virke, har du tjekket om den virker?
------------- Mv. Ivan
Panasonic 46G15 Viera, Panasonic DMP-BDT220, Denon AVR-2312, Monitor Audio BXW 10 SUB, Monitor Audio BX Center, Audio Pro Cinema/ Allroom C2.
|
Skrevet den: 19-September-2010 kl. 23:38
Jeg har netop læst andetsteds at man skal vælge Sverige som land for at guiden virker ordentligt på G20... Så må lige igang på et tidspunkt.
Skal se om der kan findes en løsning for støjen (er også meget lydfølsom skal lige siges) Kører THX og er faktisk overrasket over at støjen bliver mindre i Normal.
Har indtryk af at folk opfatter buzz forskelligt, kan ikke passe at der er komplet lydløse skærme....
|
Skrevet den: 19-September-2010 kl. 23:41
Strange skrev:
... Nu når jeg er igang - er der nogen der har en idé til hvor de 2 ferritkerne der følger med TV'et skal placeres på strømkablet - det fremgår ikke af brugsanvisningen. |
De 2 ferritkerner sættes på et LAN-kabel fra tv til router. De skal sidde mindre end 10 cm fra stikkene. Hvordan det gøres ses s. 81 i manualen her http://www.panasonic.dk/html/da_DK/Produkter/Viera+TV/NeoPDP+TV/TX-P42G20/manuals/3447520/index.html?trackInfo=true - http://www.panasonic.dk/html/da_DK/Produkter/Viera+TV/NeoPDP+TV/TX-P42G20/manuals/3447520/index.html?trackInfo=true . Vælg manualen på 4 MB.
Så du i øvrigt mit andet svar?
|
Skrevet den: 20-September-2010 kl. 00:10
Hej Vilhelm, nej først nu. Tak. :-)
PS. EPG virker også med dk som land.
Men støjen....støjen :(
|
Skrevet den: 20-September-2010 kl. 00:40
Det er ærgerligt med den støj. Jeg har 42V10E, og det fungerer uden støj.
De to vejledninger for V10 og G20 synes ret ens. Jeg havde ingen anden udvej end at bruge Sverige for at finde kabel-tv-kanaler.
Når jeg går ind i DVB-C-indstillingsmenuen og går til Autosøgning, kan jeg under Kanalvalg vælge "Alle kanaler" eller "Gratis kanaler". Så finder tv'et kun ukrypterede kanaler.
|
Skrevet den: 20-September-2010 kl. 08:32
Kan du virkelig ikke høre sumen fra dit tv selv når der er mute på... Samt ved lav volumen når der eksempelvis kommer lyst billede? Anyone?
|
Skrevet den: 20-September-2010 kl. 10:18
Strange skrev:
Kan du virkelig ikke høre sumen fra dit tv selv når der er mute på... Samt ved lav volumen når der eksempelvis kommer lyst billede? Anyone? | Jo, jeg kan høre summen ved mute, når jeg er højst en meter fra skærmen.
|
Skrevet den: 20-September-2010 kl. 10:21
Simon R. skrev:
Radiomanden skrev:
Strange skrev:
|
Edit: De fleste HD kanaler som f.eks DRHD sendes i 720p. |
Det med netfrekvensen er altså noget vrøvl. Du kan sagtens vise et billede i 100hz, 200hz eller hvad teknologien nu er i stand til, uanset frekvensen på netspændingen... Ellers ville en CPU heller ikke kunne køre mere end 50 hz
|
Ja, intet problem, men da det udsendes i 720p 50 Hz, så der det naturligvis det der vises på OSD, at så TVet internt er 100 Hz har intet at gøre med hvordan signalet modtages, og det er i 720p/50.
|
Skrevet den: 20-September-2010 kl. 18:02
Vilhelm skrev:
Strange skrev:
Kan du virkelig ikke høre sumen fra dit tv selv når der er mute på... Samt ved lav volumen når der eksempelvis kommer lyst billede? Anyone? | Jo, jeg kan høre summen ved mute, når jeg er højst en meter fra skærmen.
|
Det scenarie passer meget godt med det jeg selv oplever.
|
Skrevet den: 20-September-2010 kl. 19:50
Det er jo helt vildt, så har jeg enten helt vildt gode ører, ellers er der noget galt med den. Jeg kan høre det tydeligt på 3,5 - 4 meters afstand når jeg muter det. Og jeg kan også høre det på den afstand når jeg eksempelvis ser nyhederne.
|
Skrevet den: 20-September-2010 kl. 19:51
Det er jo helt vildt, så har jeg enten helt vildt gode ører, ellers er der noget galt med den. Jeg kan høre det tydeligt på 3,5 - 4 meters afstand når jeg muter det. Og jeg kan også høre det på den afstand når jeg eksempelvis ser nyhederne.
|
Skrevet af: hopgreve
Skrevet den: 20-September-2010 kl. 20:01
Hmm , så må du overveje om du kan leve med det , ellers må du retunere/bytte det , det er godt nok surt ....
MVH
------------- TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
Skrevet den: 20-September-2010 kl. 20:13
Jeg tror godt jeg ville kunne leve med det så længe jeg var sikker på det ikke er en fejl.....Meeen
|
|