FIFA 11
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Spillekonsoller
Forumbeskrivelse: PlayStation, Xbox, Wii m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=86425
Udskrevet den: 13-Februar-2025 kl. 10:48
Emne: FIFA 11
Skrevet af: amorbavian
Emne: FIFA 11
Skrevet den: 21-September-2010 kl. 10:47
Vi bliver jo noed til at have en FIFA traad, der ikke blot er en demo-traad.
Dog vil jeg til at starte med introducere de problemer, eller rettere udfordringer, jeg finder efter at have spillet 15-20 kampe i demoen.
1. Hovedstoed. Baade defensive og offensive. Jeg vinder naesten ikke nogen, saa kom med tips! Isaer paa X virker det ikke til at jeg kan vinde nogen, mens de paa firkant og cirkel ender af helvedes til.
2. Stikninger. Der er jo aendret en del i spillets fysik imo, og det kan man maerke ogsaa naar man afleverer og skyder, men hvor jeg foer var en haj til stikninger med trekant, lykkedes det naesten aldrig for mig. Forsvareren faar altid fat i bolden. Hvad kan det skyldes? Er der nogen, der har luret det?
3. Skal man bruge hoejre analog ved naerkampe? Naar man jagter en angriber og er taet paa ham, hiver man efter ham, hvis man bruger hoejre analog, men man risikerer ogsaa, at spillet skifter spiller, da den ogsaa bruges til det. ![Confused Confused](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley5.gif)
4. Straffe. Som naevnt i demo-traaden. Jeg kan stadig ikke helt finde ud af det. Skal man foerst placere pilen i det groenne omraade og bestemme kraften med cirkel, og saa bestemme retningen med hoejre analog? Det virker saadan, men det er stadig ikke lykkes mig at placere bolden ved stolpen.
Generelt synes jeg at spillet er blevet mere kompakt og fysisk, og det er virkelig svaert at komme til chancer. Det har saa baade positive og negative sider. Realismen i naerkampe er fantastisk, men man faa meget lidt tid med bolden foer man skal skille sig af med den. Direkte spil virker naesten umuligt.
Tacklingerne foeles fantastisk, og tilfoejer ogsaa en portion realisme. Man kan endda i stoerre grad maerke og se forskel paa de forskellige spilleres kvaliteter eller mangel paa samme paa det punkt.
Og saa har jeg ikke proevet at faa frispark taet nok paa til at skyde paa maal. Saa det virker til at AI er mere paapasselige.
Af negative ting, saa kan jeg naevne, at jeg finder det ret utroligt, og irriterende, at en forsvarsspiller kan indhente Walcott, selvom forsvarsspilleren egentlig er sat af.
-------------
BORING!
|
Svar:
Skrevet af: frugtkompot
Skrevet den: 21-September-2010 kl. 12:39
Jeg var skeptisk i starten, men er efterhånden blevet overbevist efter en 25-30 kampe. Spillet er på rigtig mange måder en subtil, men relevant, forbedring af FIFA 10. Som svar på dine spørgsmål;
1. Jeg har aldrig scoret så mange mål på hovedstød, som jeg gør i dette spil. Typisk benytter jeg mig af udafskruet hjørnespark/indlæg, og forsøger derefter at jostle min egen spiller lidt bag bolden, for derefter at heade mod målet. Det sikrer ekstra kraft, mens præcisionen typisk kræver lidt held. Samme taktik benyttes i defensive situationer. På midtbanen jostler jeg blot, som jeg plejer. Faktisk forsøger jeg ofte at tæmme bolden i stedet for at heade den.
2. Stikningerne er meget sværere i dette spil. Det er frustrerende, men ultimativt godt for spillet - særligt for de af os, der spiller online. Du kan ikke længere blot skyde bolden ned bag forsvaret, men er nødt til at trække forsvaret ud af position og/eller få din spillere i den rigtige position med plads, tid og ikke mindst talent til at lave afleveringen.
3. Jeg bruger ikke højre analog. Kun venstre.
4. Straffe er intet mindre end elendigt i dette spil. Forstår det heller ikke.
5. For at fastholde Walcotts fart er du nødt til at skubbe bolden foran ham for at opnå en yderligere acceleration.
------------- Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield. Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.
|
Skrevet af: jan160674
Skrevet den: 21-September-2010 kl. 13:44
Hvad menes der med "jostler"?
Kan man spille mod andre i demoen? Jeg spiller stort set kun online, så ligger ikke så meget vægt på hvordan det er at spille mod AI. Selvom mange elementer selvfølgelig er ens, er det 2 forskellige verdener imo.
Hvis straffe er som I WC, er det meget nemt. De har vel ikke for 3 spil i træk lanceret nyt PK system? Man sigter med venstrepind, men den skal slippes noget før man rammer bolden, ellers overplacerer man og spilleren skvatter. Rammer man uden for det grønne felt skyder man forbi 9/10 gange, og den skal heller ikke have for meget fart. Har flere gange skudt over selvom jeg ramte inden for den grønne fart indikator også.
|
Skrevet den: 21-September-2010 kl. 14:29
Jostl' er nærkampene. Du kan "jostle" dig til positioner i forhold til den konkurrende spiller ved at flytte spilleren rundt. Det var vist noget, de introducerede i FIFA 09.
Du kan spille mod andre lokalt, men ikke online, i demoen. Og det er bestemt vidt forskellige tilgange. Computeren er mekanisk og følger altid et logisk, forudbestemt mønster - mens mennesker er noget mere spontane og uforudsigelige.
Jeg vil vove at påstå, at det er kedeligt at spille mod computeren. Og det viser sig da også tydeligt, at de bedste FIFA spillere er dem, der ofte spiller mod mennesker. Jeg har en kammerat, der generelt kun spiller mod computeren på højeste niveau. Jeg spiller aldrig mod computeren på højeste niveauer, men giver ham alligevel røvfuld gang på gang.
------------- Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield. Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.
|
Skrevet af: jrued
Skrevet den: 22-September-2010 kl. 09:23
ANGÅENDE STRAFFE
så fik jeg et straffe under kampen og ikke efter en 0-0 kamp. Det var en hel anden oplevelse!
straffespark ved uafgjort er der typisk delay på så man ikke kan ramme i det grønne felt, og bare det mindste ryk til analogen for bolden til at flyve ad helveds til.
Straffet under kampen var meget mere intuitivt og selvom jeg langt fra ramte i det grønne felt kunne jeg stadig sparke den fint ind i siden.
Så jeg tror simpelthen det er en "bug" i demoen
|
Skrevet af: K32A
Skrevet den: 24-September-2010 kl. 14:54
Søg efter penalty kick tutorial på youtube - der er glimragende forklaring. Det er nemt når det først er lært.
------------- LG 37" LC55 | PS3 40GB
|
Skrevet den: 25-September-2010 kl. 09:56
Til gengæld virker det til, at computerens AI i visse situationer er lige så dum som før. F.eks. når man angriber, og mister bolden, løber idioterne tilbage på plads, i stedet for at presse. Det er komplet ligegyldigt hvilken taktik, man har, om man er bagud eller ej, de gør det automatisk. Det er frustrerende når man nu gerne vil udnytte situationen til at skabe noget pres..men ak..
-------------
BORING!
|
Skrevet af: TobiasKM
Skrevet den: 26-September-2010 kl. 03:22
Alt i alt synes jeg Fifa11 er endnu et skridt fremad for serien, det hele virker en del mere realistisk, flydende, der er større forskel på de forskellige spillere.. Man kan i højere grad mærke om det er en Iniesta/Messi eller en stor tung forsvarsspiller man har fat i :)
Jeg glæder mig til at få det færdige spil ind af døren og få det spillet ordentligt igennem.
|
Skrevet den: 28-September-2010 kl. 13:15
I træningsarena, tryk select (ps3), vælg side og forsvar - så styrer i målmanden.
Sorry hvis I allerede ved det - jeg vidste det ikke :-)
|
Skrevet den: 01-Oktober-2010 kl. 09:49
Som jeg postede i et andet forum:
Det er bare synd, at de ikke kan lave simple ting ordentlig. Eksempelvis:
Jeg saetter Van Persie til at tage doedbolde i hovedmenuen. Altsaa inden kampstart. Det skal saa gaelde for alle kampe. Under naeste kamp, bytter VP og Chamakh plads. Aabenbart er det designet saa torskedumt, at det nu er Chamakh, der tager doedbolde. Sandsynligvis fordi spillet taenker paa spillerens position, i stedet for den enkelte spiller. Dumt. Isaer naar lignende problemer var der i FIFA10. Saa jeg haaber, at holdopstillingen i det mindste gemmes til online-spil. Jeg var saa frustreret sidst, fordi jeg skulle saette hold op foer hver online-kamp. Dumt.
Jeg fik slaaet "frispark hvis bolden rammer haanden" til, hvilket resulterede i 5 af slagsen pr. kamp. plus et par straffespark. Det skal EA justere lidt.
Desuden finder jeg det ogsaa meget usandsynligt, at Terry kan indhente Arshavin el. Walcott, selvom de er 10m foran i frit loeb mod maal. Alligevel sker det. Hver gang.
Ens egne spillere nytter stadig ikke meget, medmindre man selv styrer man. Om man er bagud og gaar all out attack, high pressure, betyder ikke det store. Hvis ens angriber mister bolden, loeber idioterne stadig tilbage til deres praedefinerede position selvom det ville vaere klart bedst at vedligeholde presset. Dumt.
Anyway, der er altid en masse fejl, som vi maa leve med. Forbedringer denne gang er i det mindste faldet meget godt i min smag.
-------------
BORING!
|
Skrevet den: 01-Oktober-2010 kl. 10:27
Helt enig amorbavian.
Jeg er komplet ligeglad med alle deres nye features, som at styre målmand.
Ville de bare koncentrere sig om det simple basale gameplay. Jeg går også amok hvis man endnu engang i online skal bruge tid på at sætte hold hver gang.
Jeg har nu ikke i tidligere versioner oplevet at de langsomme forsvarer løber hurtige angribere op (ikke med 10m forspring i hvert fald), håber ikke det er noget der er kommet Fifa11.
Hvordan er dommer standarden? Jeg var ved at få spat i FIFAWC når der konstant dømmes frispark/straffespark for fine glidende tacklinger. Gives røde kort i flæng. Skulder mod skulder skub tillades sjældent osv. Og så blev der nærmest aldrig dømt straffespark for andre forseelser end glidende tacklinger. Stående tacklinger hvor man tydeligt klipper manden lod de altid passere i feltet.
|
Skrevet den: 01-Oktober-2010 kl. 13:20
Jeg har nu ikke i tidligere versioner oplevet at de langsomme forsvarer løber hurtige angribere op (ikke med 10m forspring i hvert fald), håber ikke det er noget der er kommet Fifa11.
Nu har jeg ikke maalt meterne praecist, men har i flere tilfaelde, ud fra et realistisk kig, vaeret by far for langt vaek til at en langsom forsvarere kan indhente nogle af verdens hurtigste spillere.
Dommerne er fede nok, men i andre situationer helt galt. saasom de naevnte haand paa bolden. Jeg har et klip fra i gaar hvor jeg synes, at der er klart straffe til mig, men hvor der doemmes imod mig. Ved ikke om vi er venner online? Har sgu ikke laengere styre paa hvem er hvem..Ellers add mig: AmorBavian saa kan du se det klip og bedoemme.
Saa, der er i hvert fald plads til at tweake...
-------------
BORING!
|
Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 01-Oktober-2010 kl. 13:35
Jeg tror ærlig talt ikke det er de store fodbold enthusiater/kendere der laver spillet. Jeg har endnu ikke prøvet Fifa 11, men 10, 09, 08, 07 og 06 synes jeg alle har haft div. problemer der indikerer, at dette er et spil for sjov, og dermed alt kan ske.
------------- Mvh
Kim Andersen. https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12
|
Skrevet den: 01-Oktober-2010 kl. 14:23
Argh, lidt fodboldforstand maa de da have.
-------------
BORING!
|
Skrevet den: 01-Oktober-2010 kl. 15:40
Er ikke helt med på hvor jeg kan se det klip du omtaler? Men jeg får dig lige tilmeldt som "ven".
Men har jeg ikke ret i at du sprang WC spillet over? Så de forbedringer du har set kan jo godt allerede have været der i WC ift. Fifa10.
Mht. til forsvarsspillere der indhenter hurtige angribere sker dette ikke i FIFA WC, når man først er fri af dem. Men nogen gange kan de nærmest hægte sig fast på angriberne hvilket ser total lamt ud, så løber de nærmest arm i arm en 1/2 banelængde. Og der dømmes ikke frispark selvom angriberen tydeligt bliver holdt fast...
|
Skrevet den: 01-Oktober-2010 kl. 18:01
Jo, jeg sprang WC over. Altså spillet. Egentlig har jeg spillet det på PSP, men det er noget helt andet.
Det klip kan jeg uploade et eller andet sted på EAs servere, og så kan alle vist se den. Ved ikke præcist hvor det er, men der var mulighed for det, da jeg gemte. Mht. til forsvarsspiller-snakken, så taler jeg seriøst om en stikning, som Arshavin løber helt fri på, og bliver alligevel hentet inden for få meter.. Meget mystisk.
-------------
BORING!
|
Skrevet den: 01-Oktober-2010 kl. 20:28
Jeg har haft det problem ved stikning at angriberen ikke er i fart når han modtager bolden, fordi han ligesom venter på den. Også indhenter forsvaret ham rigtigt nok selvom han egentligt var langt foran dem da stikningen faldt.
|
Skrevet af: jonaskp
Skrevet den: 02-Oktober-2010 kl. 00:12
Kandersen skrev:
Jeg tror ærlig talt ikke det er de store fodbold enthusiater/kendere der laver spillet. Jeg har endnu ikke prøvet Fifa 11, men 10, 09, 08, 07 og 06 synes jeg alle har haft div. problemer der indikerer, at dette er et spil for sjov, og dermed alt kan ske.
|
Jeg vil nu mene at der er en verden til forskel fra 06/07 og så de nyere spil. Det var først med 08 at jeg begyndte at spille Fifa igen, og siden 09 har jeg købt alle spillene. De tog et markant skridt fremad på det tidspunkt.
Alt i alt synes jeg at 11'eren virker bedre, men kan ikke sætte min finger på præcist hvad der gør det. Jeg tror en stor del ligger i de mindre justeringer. 09->10 fik vi 360-graders bevægelse, hvilket ændrede spillet markant. Jeg har ikke fornemmelsen af at det samme er tilfældet i år. Der er selvfølgeligt hele deres personality+ system, som jeg dog ikke har spillet nok til at gennemskue hvor meget det reelt betyder.
Dommeren har indtil videre virket fint. Jeg blev også hamrende arrig i Fifa 10 og tidligere over de nævnte situationer hvor man får spændt ben for sin mand i feltet, men hvor der ikke dømmes straffespark. Jeg tror det skal tillægges deres holdning om at spilleren ikke skal straffes for ting han ikke har direkte indflydelse på - ligesom hånd på bolden heller ikke tidligere har været dømt (jeg har ikke opdaget at det er med i år). Og de nævnte "tacklinger" kan jo nogen gange være svære at kontrollere. Dog er de situationer bare så grelle nogen gange at de bør dømmes, uanset om spilleren straffes.
Med hensyn til straffespark så var jeg også helt blank i starten. Jeg sparkede alting langt forbi. Indtil jeg søgte efter den nævnte tutorial (for nogle dage siden) på Youtube. Kort fortalt så styrer du ikke retning med venstre analog, men du styrer et sigtekorn rundt i målet. Når du slipper pinden, stopper sigtekornet med at bevæge sig. Den tricky del er så bare at man ikke kan se dette sigtekorn når man spiller normalt. I practice arena kan du slå det til ved at trykke på venstre trigger knap (på xbox360) - nu kan du se sigtekornet bevæge sig. Det flytter sig først, efter du har trykket på skudknappen, så du har begrænset tid til at placere bolden. Derudover skal du time skud i forhold til baren der bevæger sig, samt kraften på skuddet. Umiddelbart synes jeg faktisk det virker til at være en ganske god ændring af systemet, som helt sikkert kræver tillæring, men som jeg også tror får tilføjet langt mere dybde i straffesparksdelen. Hvis man virkeligt vil, så tror jeg man med dette system kan blive exceptionelt god og placere bolden meget præcist altid, i forhold til tidligere hvor der stadig kunne være en stor del usikkerhed om hvor man endte med at skyde.
|
Skrevet af: petrucci
Skrevet den: 02-Oktober-2010 kl. 07:03
Det lyder umiddelbart som om Fifa stadig har nogen problemer med gameplayet og stadig bruger elementer/bugs fra Fifa 10 spillet hvilket selvfølgelig er ærgeligt. Undertegnede og naboen skal i weekenden prøve både demoen af Fifa 11 samt demoen af PES 2011 for at beslutte os til hvilket spil vi skal købe og spille multiplayer/online med. Umiddelbart er det 50/50 da PES 2011 lader til at have fået klart den største opdatering til det bedre. Der er pros/cons til begge spil - personligt har jeg hældt mere til PES gennem årene mens min nabo har været til Fifa (men primært pga. online delen og populariteten) - han er nu meget åben for at prøve PES.
IMO er Fifa 11 i den grad truet af PES 2011 i år - noget der ikke har været tilfældet de sidste 2-3 år. Så det bliver en spændende dyst :)
|
Skrevet den: 02-Oktober-2010 kl. 08:57
Hvorfor siger du det, hvis du endnu ikke har spillet dem endnu?
Jeg prøvede begge, og selvom PES er bedre end sidste år, så virkede det stadig lysår efter FIFA. Der er så meget opmærksomhed omkring de små detaljer i de nyeste FIFA'er, at PES virkelig virker grovkornet og småklodset til sammenligning.
|
Skrevet den: 02-Oktober-2010 kl. 09:55
PES er blevet forbedret i år. Men er stadigvæk ALT for langt væk fra virkeligheden, firkantet, rodet i menuerne og generelt bare mærkeligt gameplay. Jeg kan slet ikke se mig nogensinde gå over til PES.
Når vi snakker småfejl og problemer, så er det min erfaringer, at begge spil har det, så på det punkt kan man ikke differentiere.
-------------
BORING!
|
Skrevet den: 02-Oktober-2010 kl. 09:57
frugtkompot skrev:
Hvorfor siger du det, hvis du endnu ikke har spillet dem endnu?
Jeg prøvede begge, og selvom PES er bedre end sidste år, så virkede det stadig lysår efter FIFA. Der er så meget opmærksomhed omkring de små detaljer i de nyeste FIFA'er, at PES virkelig virker grovkornet og småklodset til sammenligning. |
Det siger jeg fordi det er hvad jeg har læst en del om. Både previews, artikler og videoklips virker ekstremt gode i år IMO - har prøvet 2 kampe af PES 2011 demoen på PC-only og det var bare rigtig rigtig godt og lovende.
IMO så har PES aldrig været *lysår* efter Fifa. Det er rigtigt at 2008-2010 har Fifa været foran på de fleste punkter men ikke med lysår. Gameplay, boldfysik/realisme har altid været bedre i PES efter min mening og man skal passe på ikke at forveksle gameplay med sværhedsgraden - det har altid taget meget længere tid at lære og mestre PES fremfor Fifa :)
amor, hvor lang tid gav du PES chancen før du gik tilbage til Fifa?
|
Skrevet af: peps
Skrevet den: 03-Oktober-2010 kl. 11:43
Et lille sidespring. Hvordan laver i tricks i Fifa 11? Manualen siger L2+bevæge højre pind men der sker intet uanset hvad jeg prøver( ps3)
|
Skrevet den: 03-Oktober-2010 kl. 18:05
@Petrucci
Ikke særlig lang tid siden 07-08, kun demoer og nogle få kampe. Jeg ser ikke behov for at skifte overhovedet. Kan slet ikke forstå, at du kan mene, at gameplay, boldfysik og realisme er bedre i PES. @peps Det er L2 og højre analog.
-------------
BORING!
|
Skrevet af: peps
Skrevet den: 03-Oktober-2010 kl. 18:13
amorbavian skrev:
@Petrucci
Ikke særlig lang tid siden 07-08, kun demoer og nogle få kampe. Jeg ser ikke behov for at skifte overhovedet. Kan slet ikke forstå, at du kan mene, at gameplay, boldfysik og realisme er bedre i PES.
@peps
Det er L2 og højre analog. |
Ja det siger manualen også men der sker intet. Jeg HAR valgt "klassisk" styring
|
Skrevet af: matv88
Skrevet den: 03-Oktober-2010 kl. 18:18
peps skrev:
amorbavian skrev:
@Petrucci
Ikke særlig lang tid siden 07-08, kun demoer og nogle få kampe. Jeg ser ikke behov for at skifte overhovedet. Kan slet ikke forstå, at du kan mene, at gameplay, boldfysik og realisme er bedre i PES.
@peps
Det er L2 og højre analog. |
Ja det siger manualen også men der sker intet. Jeg HAR valgt "klassisk" styring |
Hold L2 nede imens du bevæger dig rundt med venstre analog og lav trick på samme tid med højre
------------- Panasonic TX-P42X10Y · Samsung HT-P1200 · Logitech SqueezeBox Duet · Nintendo Wii · DViCO TViX 6600N · Apple iPhone 4 · Zaptor
|
Skrevet den: 03-Oktober-2010 kl. 18:25
På Xbox er det Left Trigger (altså den nederste knap) og så højre analog. Husk der skal nogle bestemte bevægelser til (står bla. i manualen) for at lave tricks.
Vær også opmærksom på om spilleren kan lave det trick du forsøger dig med. De fleste spillere vil kunne lave L2 + hold Højre analog Venstre/Højre = ruller bolden med fodsålen. Hvis det er din Be A Pro du prøver med, så kan han ikke lave nogle tricks overhovedet, før du låser op for Skill Moves. Dette gøres ved at jonglere med bolden nogle gange. L2 + R1 (På xbox LT + RB).
|
Skrevet den: 03-Oktober-2010 kl. 20:00
amorbavian skrev:
@Petrucci
Ikke særlig lang tid siden 07-08, kun demoer og nogle få kampe. Jeg ser ikke behov for at skifte overhovedet. Kan slet ikke forstå, at du kan mene, at gameplay, boldfysik og realisme er bedre i PES. |
Ok så kan jeg bedre forstå dine kommentarer :) PES 2008 er højst sandsynligt det første (og eneste?) PES spil du har prøvet. Og det er sjovt nok det langt dårligste i PES-serien da Konami med 2008-versionen var ny på next-gen platformen og det gik ikke specielt godt. Har man spillet med siden PES1 og frem til PES6 vil man vide at gameplay altid har været PES' speciale over licenser/grafik/andet. I denne periode var Fifas gameplay slet ikke at sammenligne men det er dog blevet noget bedre på next-gen platformene. Det er først nu her med PES 2011 at Konami for alvor er kommet godt med på PS3 og X360. På PC har alle PES-spil (inkl. 2008-2010) sjovt nok altid været Fifas overlegne. Fifa på PC har de sidste 4-5 år været én stor joke.
Iøvrigt..når du kun har prøvet nogen få kampe i demoer (som typisk er 70% versioner og med de next-gen begynderproblemer som Konami havde)....så har du IMO langt fra givet spillet en chance og er derfor i mine øjne ikke egnet til at sammenligne de 2 spil. Dermed kan jeg godt forstå at du ikke kan forstå at jeg synes gameplay/fysik/realisme er og har været bedre i PES ;-)
|
Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 03-Oktober-2010 kl. 20:56
Enig, Pro Evolution Soccer har altid været Fifa overlegen. Jeg har haft PES 1+2 og forstod dengang ikke hvorfor man købte Fifa. PES var bare mere underholdende og realistisk. Fifa 10 synes jeg faktisk var PES 2 underlegen med alt borset fra grafik og licens til navne - det var som at spille en efterligning af PES. Nu må vi se om Fifa 11 er bedre.
|
Skrevet den: 03-Oktober-2010 kl. 21:33
Kan se på Gamereactor at de skamroser PES2011. Men alene licenserne er nok til jeg vælger Fifa. Så kan det godt være PEs har et bedre gameplay, men jeg gider simpelthen ikke glo på de der "fake look a like names" som Rinaldu, Buckham osv. Også kan man få en kamp med sit yndlingshold, Mersy side reds........
|
Skrevet den: 03-Oktober-2010 kl. 22:17
De skal ikke udvikle sig til endnu en af de tråde, I ved...
Men Petrucci, du misforstod min kommentar. Jeg HAR også spillet de gamle PES, i tiden hvor FIFA ikke var særlig godt. Det, jeg mente, var at siden 08 har jeg ikke spillet det meget, fordi det er lort. Og jeg synes også at 11 er lort ift. FIFA11. Sådan er det. Hvis I vil have en diskussionstråd, så skal I nok oprette en anden. For jeg gider ikke den samme diskussion igen igen..
-------------
BORING!
|
Skrevet den: 03-Oktober-2010 kl. 22:30
amor, ok fair nok. Kan kun svare ud fra det du skriver :) - det lød bare som om du var den type der kun havde prøvet PES et par gange og fandt ud af at det var for svært.
For ligesom at afslutte "diskussionen" vil jeg bare sige at jeg ikke forstår dem der vælger spil ud fra licenser only. Et godt spil er IMO lig med godt gameplay først og fremmest. Og så kan man jo nemt sagtens ændre hold/spillernavne via option files osv. Det er Fifas pengetank der afholder Konami i at have disse licenser desværre :(
|
Skrevet af: Rasmusdc
Skrevet den: 03-Oktober-2010 kl. 23:15
personligt har jeg spillet fifa siden 97´eren + en del PES..
og PES havde et spille mæssigt overtag indtil Fifa 09. Fifa 09 vendte bolden, og siden har PES været tilbagelagt i støvet, og de kommer længere og længere bagud..
spillet kan godt være sværer at "lærer" men det er netop fordi det til tider er kluntet at spille, grafikken er der heller ikke en direkte undskyldning for.
Og det betyder altså noget for indlevelsen at man ikke har fulde spille licenser.
Fifa 09-10-WC har været mil foran PES og 11´eren efter jeg har clocket kun en 5-6 timer hos en mate ser ud til at have det samme, den finpudser mere på et koncept som fungere..
der er småbugs, men det er petitesser.
Derudover er der en ting der altid gør FIFA til en vinder i min bog, det er at det er let at gå til. det er et spil folk kan samles over, uden de lige har sat med en controller i hånden og øvet sig 10 timer inden, ja man skal have spillet en del fifa for at være modstandsdygtig, men det virker mere let tilgængeligt, og ikke frustrerende, som PES kan være til tider, og det er vigtigt.
især når man bruger spillet til nogle hyggelige aftener med gutterne, lidt god mad og opvarmning til gode kampe i tv.
Jeg mener klart PES har tabt den kamp, og den nye viser ikke intentioner om at tilbage erobre tronen, har købt PES løbende, som et alternativ, men synes den begynder at være så udvisket et alternativ at den faktisk ikke er pengene værd.
EA er bare gode til at finpudse deres titler, hehe sidder med et forsøg fra 2K games på feks. at lave et basket spil som slår EA´s titler, det er også totalt broken, og har en ubrugelig karriere del, og det er disse ting man må leve med, når man ikke har de giga budgetter som EA har.
------------- http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=73079&PID=735791&title=work-in-progress-hjemmebio#735791 - Min Hjemmebio
|
Skrevet den: 03-Oktober-2010 kl. 23:57
Rasmus, helt enig. Fifa er lettere at gå til og dermed mere oplagt til hyggeaftener med vennerne, store turneringer osv. PES rammer en lidt anden målgruppe..nemlig dem der vil i dybden med spillet. Dem der vil have en udfordring og vil bruge timer/dage/måneder på at mestre det. Personligt oplever jeg til stadighed den følelse af at springe op af stolen de gange (det sker ikke så tit) man laver et genialt og vildt realistisk mål i PES. Samme følelse har jeg bare ikke fået i Fifa selvom jeg også har spillet det temli meget med kammersjukkerne.
Men netop derfor kan man sagtens købe begge spil og spille dem på hver sin måde. Fifa vs. PES debatterne er trættende i længden fordi en del sammenligner dem direkte men de er faktisk mere forskellige end folk umiddelbart tror. Det eneste der irriterer mig lidt (og som jeg desværre reagerer på indimellem) er de der "argumenter" der går på at PES-gameplayet er dårligt ift. Fifas pga licenserne og fordi man ikke umiddelbart kan finde ud af det eller gider bruge tid på det - og derfor får bøllebank af CPU modstanderne.
|
Skrevet af: SteffenD89
Skrevet den: 04-Oktober-2010 kl. 00:44
Jeg kan godt lide, at trådstarter beder jer om at lave en diskussionstråd, og at i så bare vælger at fortsætte.
------------- http://bf3stats.com/stats_pc/SteffenD89">
|
Skrevet den: 04-Oktober-2010 kl. 09:00
Nargh, lad dem bare diskutere. Jeg er ikke saa oemtaalelig med saadan noget. Det var bare saa vi ikke mister overblik over de FIFA-ting, vi gerne vil snakke om her, aftale kampe osv. Og saa ogsaa for at spare mig selv for at laese og skrive de samme ting for 117. gang.
Det ser dog ud til, at der ikke er mere at sige, vurderet fra de sidste indlaeg.
-------------
BORING!
|
Skrevet den: 04-Oktober-2010 kl. 09:54
Jeg ville jo heller ikke spille FIFA hvis gameplayet stank, som det gjorde ind til 09. Det gør det jo ikke længere, det er jo sjovt at spille og har de sidste par år konsekevnt fået bedre anmeldelser end PES. Jeg har ikke spillet PES siden PS2 og gider heller ikke så længe de 2 spil er stort set lige gode, udelukkende pga. licenserne.
Og det med at man bare mester FIFA i løbet af 5 minutter er jo totalt bullshit. Jeg kan jo godt se når jeg møder nogen online, der kan 10-15 forskellige finter på rygraden, og deres afleveringer bare ligger der, og man er bagud 6-0 efter en 30 minutter. Ja så har jeg meget at lære selvom jeg har spillet +300 kampe online.
Men man kan til gengæld godt spille Fifa efter 5 minutter og have det sjovt. Og hvis man gerne vil være 20 timer om at kunne score et mål, kan man jo bare slå alt Computer assistance fra.
Jeg spiller også kun Online, så det med At AI i PES er bedre og kampe mod CPU er mere uforudsigelige kan jeg sagtens følge, men igen er det uden betydning for mig. Den kunstige intelligens kan aldrig hamle op med at spille mod en "human" spiller.
|
Skrevet af: Gravenslund
Skrevet den: 04-Oktober-2010 kl. 10:33
jan160674 skrev:
Også kan man få en kamp med sit yndlingshold, Mersy side reds........ |
Licenser betyder alt, men ikke scousers?!?!?! Come On You Spurs!!
|
Skrevet den: 04-Oktober-2010 kl. 14:59
Jeg er ikke fan, det var blot et eksempel...Til hver en tid Spurs fremfor nogen af de røde...
|
Skrevet den: 04-Oktober-2010 kl. 15:13
Utroligt, at folk offentligt vil indroemme, at de er tilhaengere af Spurs.
Hilsen GoonerBavian ![Big smile Big smile](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley4.gif)
Har I andre oplevet maerkelige dommerkendelser? Jeg har oplevet 2-3 gange hvor jeg klart slagter min bror, men det er mig, der faar frisparket. Det ene har jeg uploaded til EA-servere, hvorend det nu er...I den situation kan det dog ligne, at diver-Ronaldo lader sit ben haenge, saadan saa han falder..men kan det virkelig passe, at det var et dommerskoen, at han filmede?
-------------
BORING!
|
Skrevet den: 04-Oktober-2010 kl. 15:28
Lyder det ikke usandsynligt at dommerne dømmer for film, når man ikke kan filme bevidst (formoder jeg).
|
Skrevet den: 04-Oktober-2010 kl. 17:00
jan160674 skrev:
Og det med at man bare mester FIFA i løbet af 5 minutter er jo totalt bullshit. Men man kan til gengæld godt spille Fifa efter 5 minutter og have det sjovt. Og hvis man gerne vil være 20 timer om at kunne score et mål, kan man jo bare slå alt Computer assistance fra.
|
Hvem skrev 5 minutter? Der blev kun nævnt at det er lettere at gå til end PES-spillene. Men ok overdrivelse fremmer forståelsen. :) Anyway, vi tager spil vs spil diskussionerne i den anden tråd ik.
|
Skrevet af: Gravenslund
Skrevet den: 05-Oktober-2010 kl. 09:44
amorbavian skrev:
Utroligt, at folk offentligt vil indroemme, at de er tilhaengere af Spurs.
Hilsen GoonerBavian ![Big smile Big smile](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley4.gif)
|
Hmm.... det lugter af en diskussion der tages på banen
PSN: gravenslund
|
Skrevet den: 05-Oktober-2010 kl. 09:59
Ja hvem arrangerer en Recordere Fifa11 Liga online? Jeg får spillet i morgen, så i weekenden har jeg vel øvet mig nok til at slå ham bavianen... Jeg er ikke spurs fans, men jeg nærer slet ikke samme had til dem som de røde fra Liverpool og Man U...
Mit PSN er Jan160674 så tilføj mig gerne...
|
Skrevet den: 05-Oktober-2010 kl. 10:04
Jeg har ikke spillet online endnu, men er selvfoelgelig klar til udfordringen, selvom jeg er langt fra saa god som til 09/10.
-------------
BORING!
|
Skrevet den: 07-Oktober-2010 kl. 11:10
Fik mit spil i går, efter 7-8 kampe online er dette mine foreløbige konklusioner.
GODT:
Målmænd klart bedre, på alle områder!
Dommere bedre, fløjter mindre, især glidende tacklinger giver langt mindre frispark!
Flere muligheder for assist indstillinger
Fysik bedre implementeret
Større forskel fra spiller de spiller, hvordan de styres.
Den opsætning der gør det muligt for spilleren at fortsætte sit løb selvom du overtager ham (undtagen når han er tæt på bag/sidelinie).
SKIDT:
Autoswitch er nu ikke længere flydende, men der er kun 3 settings? Har nogle af jeg prøvet off eller air ball only, setting? Jeg synes On skifter lidt for meget efter min smag.
Mange underlige mindre småbugs;
- havde valgt Real madrid, men da jeg satte hold skiftede den pludselig til Chelsea. Hvororefter den frøs
- I en kamp tappede jeg på stiknings kanppen men spilleren skød den nok 80 m frem, med sindsyg fart.
Kommentatorer
-Stort set samme kommentarer som WC, så det er stort set allerede trættende at høre på
-Bytter konstant rundt på navne på spillere (Min VB kom imellem "ronaldo gets in the way")
-det de siger er uden sammenhæng med det der sker på banen (scorede, kommentar "and it has gone out for a goalkick ![Smile Smile](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley1.gif) )
-Nogen af spillernes animationer er gået helt galt, Crouch løber som John Cleese i gakkede gangarter, ser helt grazy ud. Ligeledes når man bruger L1+L2 i forsvar, løber spilleren rundt og basker med armene, ser virkeligt ringe ud.
Alt i alt er det gode ændringer, der klart opvejer bugs + enkelte dårlige animationer.
Nogen af jer der ved hvordan online friends league fungerer? Lyder som noget vi må prøve?
|
Skrevet den: 07-Oktober-2010 kl. 13:36
Jeg har slet ikke oplevet nogen bugs af den karakter.
Dog gentager kommentatorerne "great tackle, Bacary Sagna" HVER gang jeg laver en tackling med ham..irriterende..
Spiller med air ball only switch, og det fungerer fint, for ved hjoerne f.eks. kan man ikke selv naa det..
-------------
BORING!
|
Skrevet den: 07-Oktober-2010 kl. 14:54
Måske de kun sker online?
Air ball only, virker det omtrent sådan; Du styrer en angriber, og modstanderen spiller langs jorden op til dit forsvar. Så styrer du stadig angriberen med mindre du selv skifter til en forsvarer?.
Men laver de en lang høj aflevering fremad skifter den så automatisk til forsvareren, eller er det kun ved dødbolde?
Er du frisk på et par kampe i aften 19.00-20.00 Er jeg nok på...
|
Skrevet den: 07-Oktober-2010 kl. 14:56
Jeg forstaar air baals som alle bolde i luften. Har dog kun lagt maerke til det ved doedbolde..nok fordi der ikke bliver spillet med lange bolde saa ofte fra AIs side.
I aften koerer jeg nok raes. Men lad os se.
-------------
BORING!
|
Skrevet den: 08-Oktober-2010 kl. 08:51
Tak for kampene i gaar, Jan.
Som jeg skrev, synes jeg, at der er en del forskel at spille online ift. FIFA10, og ogsaa ift. at spille imod AI, naturligvis. En forskel, der gjorde, at jeg var ret forvirret i mange aspekter af spillet - men det ligner selvfoelgelig ogsaa Arsenals normale forsvarspraestationer...hehe...
Du var dog et lille niveau bedre og kan nogle tricks, som jeg ikke kan endnu bl.a. nogle forsvarsskub synes jeg, at jeg lagde maerke til. Maaske fordi du har spillet WC.
I nogle perioder af kampene lignede det en rigtig Arsenal - Chelsea kamp, hvor jeg synes, at jeg havde bolden, uden at det foerte til en skid, og Chelsea bare udnyttede kontraerne til at laegge pres.
Det er ogsaa fedt, at det er svaerere at score, saa kampene bliver taettte naar man er nogenlunde lige god - det forklarer dog ikke de haandfulde af 100% chancer, vi braendte. Maalmaendende stod godt. :)
Ogsaa utroligt, at jeg scorede to gange i de doende sekunder.
Anyway, jeg skal vist til at kigge paa hvordan man skyder straffe..
Jeg oplevede under kampene de der lange bolde, som du skrev om tidligere, altsaa hvor man kun trykker lidt, men de flyver 50-70m. Maerkeligt, man de maa skyldes, at vi samtidigt holdt en anden knap inde eller noget. Det skete for mig baade paa firkant og trekant.
-------------
BORING!
|
Skrevet den: 08-Oktober-2010 kl. 09:40
Ja selv tak.
Kunne godt mærke du blev klart bedre, som kampene skred frem. 3 kamp var meget lige også chance mæssigt, men jeg synes jeg burde have vundet de første 2 mere sikkert. Men jeg brændte frygteligt mange chancer, og lidt skidt at lade dig udligne 2 gang i overtiden. Den ene var nu min egen dumhed, da jeg prøvede en Hjørne kombi jeg selv havde kreeret. Havde blot glemt den kun efterlod 2 forsvarere hjemme:) Så der fik du en nem kontra.
Jeg kan ikke nogen tricks med forsvars skub, tror simpelthen blot det er den måde fysikken har fået mere betydning. Og på det punkt er Chelsea altså bare stærke. Og tror desværre ikke spilmototren på samme måde giver Arsenal en fordel på det tekniske plan. Ved heller ikke hvorfor chelsea forsvarede så dybt, men du har ret jeg kom tit til at spille kontra, især kamp 3. Men jeg prøver også bevidst ikke ret presse for meget rundt på hele banen, for ikke at åbne op. Du fik tit presset dine backer frem, hvorefter jeg kunne spille dem ned bagved dem. Men det fangede du også efterhånden, men ja det viser tydeligt at det er noget helt andet mod AI.
Der sker altså noget underligt noget med skud afleveringer, lagde godt mærke til du havde en af de der sindsyge afleveringer. Jeg havde også frit skud på et tidspunkt hvor den hamrede langt langt over, selvom jeg kun tappede og slet ikke holdt knappen nede. Tror det er noget med om man er ude af position/ikke står ordentligt ift. bolden.
Nå men du har tid til at øve, jeg får nok ikke spillet i weekenden overhovedet, da vi har hytten fuld af gæster. Ikke at du behøves blive bedre.. ![Smile Smile](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley1.gif)
|
Skrevet den: 08-Oktober-2010 kl. 11:22
Ja i de foerste to havde du klart flere chancer. I den foerste havde jeg kun et skud udefra, intet andet.
Du har sikkert ret i det med fysikken kontra teknikken. Chelski aeder bare Arsenal.
Men jeg brændte frygteligt mange chancer
Der tager du jo fejl - det var mig, der stod godt paa maal. ![Wink Wink](smileys/smiley2.gif)
Du fik tit presset dine backer frem, hvorefter jeg kunne spille dem ned bagved dem.
Ja for helvede. Jeg saa godt, at det var et problem, men jeg blev ved med at proeve at gaa haardt til Anelka, som smuttede forbi pga. min daarlige tackling.
Jeg troede, at de havde fjernet muligheden for selv at lave hjoerne-kombi. Det skal jeg lige have kigget paa..smart funktion.
-------------
BORING!
|
Skrevet den: 08-Oktober-2010 kl. 12:57
Vidste ikke man selv kunne styre målmanden, det gjorde du sku godt..:)
Ja rigtigt smart at placere hele holdet i det lille felt. Bortset fra de øgede kontra chancer. Mødte en der havde lavet det samme, han scorede en og ramte stolpen 2 gange på hjørne. Målmanden kunne simpelthen ikke komme ud til bolden, fordi alle hans spillere blokerede vejen.
|
Skrevet den: 08-Oktober-2010 kl. 15:27
Jeg vil proeve den hjoerne-taktik..
-------------
BORING!
|
Skrevet den: 08-Oktober-2010 kl. 22:13
Og så kom jeg hurtigt i tanker om hvorfor jeg ikke spillede meget online i FIFA10 - tabere, der går ud af kampen, når de er bagud.
Spillede med den samme mand tre gange. Efter, at han havde vundet den første 5-4 (jeg kunne se, at jeg sagtens kan slå ham, hvis jeg ikke giver gaver i forsvaret), så vandt jeg 2-1 (brændte mindst 3 100%), og var foran 2-0 efter 20min i tredje kamp hvor han så gik ud..jeg HADER det! Han var vel at mærke kun den tredje modstander, jeg mødte online, fraregnet kampene mod Jan.
-------------
BORING!
|
Skrevet den: 11-Oktober-2010 kl. 15:55
Jeg kunne i gaar ikke finde ud af hvor man laver sine doedboldskombinationer. Anyone?
-------------
BORING!
|
Skrevet den: 11-Oktober-2010 kl. 16:10
amorbavian skrev:
Jeg kunne i gaar ikke finde ud af hvor man laver sine doedboldskombinationer. Anyone? |
På xbox: Når du står i Arena trykker du "select" (knappen til venstre for "krydset", modsat startknappen. Såvidt jeg husker har PS3 en lignende knap).
Du får nu en menu frem hvor du kan vælge indstillinger for Arena. Her kan du vælge dødboldsituationer og du kommer ind hvor du kan lave dine egne varianter.
|
Skrevet af: Schubring
Skrevet den: 11-Oktober-2010 kl. 17:56
Nu kan det godt være at jeg spørg dumt, men ang. Fifa 11: Kan man spille landsholds fodbold (VM, EM osv) eller er det kun klubhold?
|
Skrevet af: TobiasKM
Skrevet den: 11-Oktober-2010 kl. 18:41
Landshold er med, men der er ikke nogen VM eller EM turneringer. :)
Og med hensyn til fysik vs. teknik, så synes jeg faktisk det er rimeligt godt balanceret. De små vævre typer kan man godt få til at løbe om hjørner med de store forsvarsspillere indimellem :) Jeg har meget sjov med fx en spiller som Aaron Lennon hos Tottenham som er en lille, meget hurtig og meget driblestærk spiller hos Tottenham.. :P Ham kan man sq godt sætte nogle folk af med engang imellem.
Og folk som Messi og Iniesta hos Barca er også blevet betydeligt stærkere i Fifa11 i forhold til Fifa10 - i hvert fald i min optik :)
|
Skrevet af: Schubring
Skrevet den: 11-Oktober-2010 kl. 19:11
TobiasKM skrev:
Landshold er med, men der er ikke nogen VM eller EM turneringer. :)
|
Tak for svar ![Clap Clap](smileys/smiley32.gif)
|
Skrevet den: 12-Oktober-2010 kl. 09:35
Hvorfor har EA ikke taget sig sammen og lavet et system hvor folk mister Ranking point naar deres forbindelse pludselig staar af under en kamp? Det ville vaere fair...uanset om de i virkeligheden skyldes en daarlig forbindelse, eller om de, som det naesten altid er tilfaeldet, selv slukker for forbindelsen.
Ud af de 10-15 kampe (meget ca.), jeg har spillet, har jeg vist vundet 3-4, men 2 af dem valgte at smutte da de var ved at tabe. De minder mig bare om hvorfor jeg ikke spillede saa meget online i FIFA10. I 09 var jeg aabenbart ikke blevet frustreret nok over det..
Det er dog ikke den eneste grund til at online er irriterende. Ens holdopstilling bliver stadig ikke gemt..ikke engang hvis du tager en rematch..jeg har simpelthen ikke ord for det..
Saa er der det problem, som jeg tidligere naevnte, som gaar ud paa at ens medspillere er naermest uduelige, og det gaelder isaer offensivt. Det kan maaske illustreres ved, at man tager en midtbanespillere og presser forsvaret med, hvorefter du skifter til en angriber for at presse en anden spiller, som nu har faaet bolden - i det oejeblik loeber den idiotiske AI-midtbanespiller tilbage til sin plads. Uanset hvilken taktik, man har. For mig er det umuligt, at bibeholde et pres paa forsvaret - det er lidt svaert med een mand, eller hoejest to, hvis man holder cirkel inde.
Er der nogle tricks, jeg ikke har fattet?
-------------
BORING!
|
Skrevet den: 12-Oktober-2010 kl. 10:36
Enig i det med opstillingen, synes det er så til grin. Især efter der er kommet max. tid på inden kampen starter, så jeg har tit fået startet kampe med spillerne på forkerte positioner. Jeg oplevede dog i en rematch, at den havde husket fra sidste kamp.
Jeg deler ikke din irritation med folk der kvitter. De får point som havde de tabt kampen, du får point som havde du vundet kampen, uanset hvordan de går ud. Jeg går kun ud hvis kampene er håbløst mismatch, jeg var bagud 6-0 efter 40 min. Det giver ligesom ingen mening hverken for mig eller ham at spille videre. Jeg synes det er fint når folk kvitter, da jeg så kan nå flere kampe i den begrænsede tid jeg har til at spille. Desuden har jeg tit oplevet at miste forbindelsen til serveren selvom mit net kørte, og jeg kunne logge på igen lige bagefter, så synes jeg det ville være skidt hvis EA server/internet problemer skulle straffes hårdere. Men det er rigtigt nok håbløst at skelne, for man kan jo bare slukke sin router, hvis det så var straffrit ift. at gå ud via menuen. Så jeg synes en mild straf i form af tabt kamp er ok i alle tilfælde.
Mht. pres oplever jeg det samme, derfor render jeg heller ikke frem for at presse, da det er for nemt at spille udenom, når kun 2 spillere gør det. Men jeg synes dog det er nemmere at presse når man skifter til offensivt. Men møder man de der som kommer foran, også bare spiller boldene rundt i eget forsvar, så er det håbløst irriterende. De kan nemt spille den rundt i evigheder, fordi det er så svært at presse. Der skulle være en "fullpress" taktik, hvor alle ens spillere bare jagter over hele banen. Eller bare de forreste spillere på samme tid.
Noget andet som stadigt kniber, er AI måden at vælge afleverings retning. Jeg spiller med assists, men den aflevere alt for tit helt ulogisk. Jeg har tit en fri spiller lidt fremme i banen, men så forsøger den en lang flad aflevering til en der er dækket op meget længere fremme, men som stod i samme retning som ham jeg ville aflevere til. Og når man laver 1-2, så aflevere den også tit til en anden spiller en ham man fik til at løbe med frem. Måske er det bare mig der ikke er præcis nok med controlleren, men med assist på synes jeg det var nemmere i tidligere versioner at ramme en mand.
|
Skrevet den: 12-Oktober-2010 kl. 14:08
Jeg oplevede dog i en rematch, at den havde husket fra sidste kamp.
Det er rigtigt. Jeg gjorde det ogsaa. Det goer det dog ikke bedre, at det aabenbart er lidt hip som hap.
De får point som havde de tabt kampen, du får point som havde du vundet kampen, uanset hvordan de går ud.
Er du sikker paa det?
Man skulle selvfoelgelig ikke straffes for EA-server-problemer, kun for sin egen daarlige forbindelse.
Jeg er enig i det sidste. Spild af bold mange gange. Dog har jeg ved 1-2 ikke haft problemer, men laver det ogsaa kun paa smaa afstande.
-------------
BORING!
|
Skrevet den: 12-Oktober-2010 kl. 14:33
Jeg mener bestemt at jeg flere gange har mistet forbindelsen og point. Og også fået point når andre er hoppet af, men om der er forskel på at gå ud og miste forbindelsen, er jeg ikke sikker på.
Prøv at hold øje med din saldo næste gang du starter en kamp, og så hvordan den er efter afbrudt kamp.
|
Skrevet den: 12-Oktober-2010 kl. 14:43
I FIFA 10 (igen, jeg spiller xbox, men dette kører jo via EAs servere så går ud fra det er samme situation) gik der relativt lang tid før du fik krediteret point, når du mistede forbindelsen til en modstander eller han bare quittede. Man fik derfor et indtryk af at man ikke havde fået point for en sejr, fordi det ikke fremgik nogen steder før efter nogle timer. Jeg ved ikke om det har ændret sig i FIFA 11, men det er værd lige at være opmærksom på.
|
Skrevet den: 24-Oktober-2010 kl. 12:59
Er jeg den eneste der ofte oplever, at kampen pludselig begynder at lagge/loade og til sidst fryser helt? ... Snakker selvfølgelig online spil :)
|
Skrevet den: 25-Oktober-2010 kl. 07:57
Lag ja desværre ind i mellem. At den fryser helt oplever jeg sjældent, når først kampen er igang. Men det er sket nogle gange i opstarten at den fryser.
|
Skrevet af: LCDman
Skrevet den: 19-Marts-2011 kl. 14:33
Genoptager lige en gammel tråd.
Har efterhånden oplevet mange modstandere der tilsyneladende cutter deres forbindelse indenfor de sidste 10 min hvis de kan se at de ikke kan vinde eller få uafgjort hvilket er RET frustrerende ![Angry Angry](smileys/smiley7.gif)
Nogen der ved om man stadig får sine point??
PFT
------------- Nu med plasma
Pio427XD
|
Skrevet af: Hanzoy
Skrevet den: 19-Marts-2011 kl. 21:47
LCDman skrev:
Har efterhånden oplevet mange modstandere der tilsyneladende cutter deres forbindelse indenfor de sidste 10 min hvis de kan se at de ikke kan vinde eller få uafgjort hvilket er RET frustrerende ![Angry Angry](smileys/smiley7.gif)
PFT |
Det gør du :) . Dog skal du spille en ekstra kamp for at den registrerer de point. Dvs. hvis vedkommende afslutter en kamp og du spiller en ny kamp, som du også vinder, så vil du kunne se at du har fået point svarende til 2 vundne kampe :)
|
Skrevet af: DanishBacon
Skrevet den: 20-Marts-2011 kl. 13:20
LCDman skrev:
PFT |
Hvis du sætter "DNF%" til f.eks. 10%, undgår du de fleste dårlige tabere... ![Wink Wink](smileys/smiley2.gif) (Did Not Finish Percentage)
------------- LG OLED C8 65” | Marantz SR7010 | XTZ 99.36 | Nvidia Shield TV | Squeezebox
|
|