Print side | Luk vindue

backup af dvd på NAS

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Teknik & Teori
Forumbeskrivelse: Generel teknik og teori.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=86564
Udskrevet den: 24-Februar-2025 kl. 19:34

Emne: backup af dvd på NAS
Skrevet af: christianjuljensen
Emne: backup af dvd på NAS
Skrevet den: 24-September-2010 kl. 09:54
Hej,

Jeg har investeret i et Qnap Nas og en WD boks til at spille mine film på. Jrg har nu besluttet at jeg ønsker at flytte mine gamle dvd'er over på mit NAs.
Jeg har prøvet dvd decrypter og rippet til en iso fil, men der er lyden blevet rigtig hårdt komprimeret, så den lyder som den er spillet gennem en dåse.

Hvilken software kan i anbefale til at gøre dette?
 og i hvilket format skal jeg komprimere filmene i?

På forhånd tak for hjælpen
Christian

Svar:
Skrevet af: kim.t
Skrevet den: 24-September-2010 kl. 10:07
DVD decrypter komprimere da så vidt jeg husker ikke noget som helst.
Jeg fortrækker helt klart ISO filer - 1:1 kopi af skiven. Så undgår man tidsspilde til konvertering af film, og man har kun 1 fil liggende pr. DVD.

-------------

Skrevet af: Sylvest
Skrevet den: 24-September-2010 kl. 10:11
Jeg bruger DVDFab og kopierer blot mainmovie til en iso med alle undertekster men kun et enkelt lydspor. Herved sparer jeg ca. 23% plads i forhold til en komplet ISO. og det betyder noget når man har +600 dvd'ere

Skrevet af: Ozzy
Skrevet den: 24-September-2010 kl. 10:52
Hvad med dvdshrink ?

Eller hvad er bedst til at rippe med ?? Normalt har jeg selv brugt dvdshrink, men så skal man lave det om til iso bagefter.

Er der et program som laver dem direkte til iso ?:)

-------------
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |

Skrevet den: 24-September-2010 kl. 10:54
Oprindeligt skrevet af Ozzy Ozzy skrev:

Hvad med dvdshrink ?

Eller hvad er bedst til at rippe med ?? Normalt har jeg selv brugt dvdshrink, men så skal man lave det om til iso bagefter.

Er der et program som laver dem direkte til iso ?:)

Det er ikke rigtigt. DVD Shrink kan sagten lave ISO direkte. Når du trykker på Brænd knappen kommer der en popup. Den står Default til HDD folder, men man kan vælge ISO fil :

Shrink bruges kun til børnenes film hvor reklamer, undertekster og lydspor skal fjernes.
Eller bruger jeg AnyDVD. Den indlæses som en driver og der kommer et icon nede i proceslinien. Hvis man højre-klikker på dette icon kan man vælge at lave en ISO fil.

-------------

Skrevet af: Ozzy
Skrevet den: 24-September-2010 kl. 10:57
Kan man sejt nok.... men er der andre easy programmer man kan bruge ? :D

-------------
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |

Skrevet af: christianjuljensen
Skrevet den: 24-September-2010 kl. 16:33
Hej Kim,

Hvilket format benytter du så ? Iso Write eller ISO read?
Mit problem er at det kun er lyden i 1. sprog, som er i orden. Alle andre lydformater er super ringe.

Skrevet den: 24-September-2010 kl. 17:15
ISO read. ISO write er når en ISO fil skal pakkes ud igen og brændes ud på en DVD

-------------

Print side | Luk vindue