Print side | Luk vindue

Fodboldkanaler risikerer rødt kort fra YouSee

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Kabel-TV
Forumbeskrivelse: TV, radio mv. via kabel (typisk DVB-C)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=86584
Udskrevet den: 23-Februar-2025 kl. 20:47

Emne: Fodboldkanaler risikerer rødt kort fra YouSee
Skrevet af: reslfj
Emne: Fodboldkanaler risikerer rødt kort fra YouSee
Skrevet den: 24-September-2010 kl. 17:18
Nu har både youSee og Stofa advaret om at dyr sport kan blive flyttet væk fra de almindelige kanalpakker.

http://www.business.dk/forside/superligaklubber-trues-af-kabel-tv-udbydere - Superligaklubber trues af kabel-TV-udbydere.   

"»Det ville være ærgerligt for alle os, der elsker sport, at Superligaen endte ude på en dyr betalingskanal. Vi vil bare ikke være med til flere prisstigninger,« siger Niels Breining, der er direktør hos TDC-ejede YouSee."

Men jeg kan forsikre, at en overvældende del af youSee's kunder - er helt, helt ligeglade. 

"»...Vores formål er, at vi giver folk det, de vil have til en god pris - og skal vi beholde Superligaen, som den er nu, kræver det prisfald, eller i det mindste samme pris. Det ser ud som om, at man har forregnet sig denne gang,« siger Jørgen Kristensen, diretør hos Stofa."

I min optik er det meget optimistisk - for fodbolden.  Når TV2's hovedkanal kommer til at koste - måske 25 kr/md  i 2011 - bla fordi der der sendes dyr sport, så er jeg næppe den eneste, der gerne vil have en youSee pakke også uden denne kanal - helt alvorligt ment. 
Jeg tror faktisk ikke engang at 'samme pris' for superligaen og anden sport, vil være OK i fremtiden.

"»Jeg synes, det er utrolig ærgerligt, at superligarettighederne bliver brugt på denne måde, når man samtidig tænker på, hvor værdifulde de er for dansk kommercielt TV i dag....« siger Claus Thomsen (Divisionsforeningen)"

Hvori består det ærgelige - udover ulemperne for fodboldfolkets griskhed.  Nej det er fodbolden og anden sport, der skal slankes, hvis det på nogen måde fortsat skal være OK at sende betalingssport i de almindelige pakker.     

Lars  Smile

Jeg startede denne tråd, men synes artiklen ovenfor fra Business.dk passer bedre i sin egen tråd. 
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=86246&title=prisstigning-sport-og-sportshadere - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=86246&title=prisstigning-sport-og-sportshadere

-------------
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.

Svar:
Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 24-September-2010 kl. 17:52
Når du skriver således: "Men jeg kan forsikre, at en overvældende del af youSee's kunder - er helt, helt ligeglade."

Så har du ikke noget at ha' din påstand i. Dine forsikringer bygger på tro og intet andet. Saglighed om jeg må be'.
Det skal bemærkes at jeg ikke tror hverken om der er flere af den ene eller anden slags kunder. Et er sikkert, jeg kan ikke forsikre om det ene eller andet.
Hvad om YouSee lavede en undersøgelse?

-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.

Skrevet den: 24-September-2010 kl. 18:13
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Når du skriver således: "Men jeg kan forsikre, at en overvældende del af youSee's kunder - er helt, helt ligeglade."

Så har du ikke noget at ha' din påstand i. Dine forsikringer bygger på tro og intet andet. Saglighed om jeg må be'.

I mangel af en opdatert statistisk over youSee's kunder, skulle jeg nok have brugt ord som 'rigtigt mange'  eller lignende. Overvældende betyder nu ikke nødvendigvis et flertal - men dog rigtigt mange.

Der har tidligere været undersøgelser, der typisk har fundet, at op mod halvdelen af seerne slet ikke så sport eller ikke ville betale derfor.     

Det er fint, hvis youSee betalte for en undersøgelse, men den skal laves af en neutral part. 

Set fra youSee's synspunkt er de betalingsvillige sports-seere nok forretningsmæssigt bedre end os andre der vil have betalingen ned, ned, ned.

Lars Smile

-------------

Skrevet den: 24-September-2010 kl. 18:50
Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

I mangel af en opdatert statistisk over youSee's kunder, skulle jeg nok have brugt ord som 'rigtigt mange'  eller lignende. Overvældende betyder nu ikke nødvendigvis et flertal - men dog rigtigt mange.

Der har tidligere været undersøgelser, der typisk har fundet, at op mod halvdelen af seerne slet ikke så sport eller ikke ville betale derfor.     

Det er fint, hvis youSee betalte for en undersøgelse, men den skal laves af en neutral part. 

Set fra youSee's synspunkt er de betalingsvillige sports-seere nok forretningsmæssigt bedre end os andre der vil have betalingen ned, ned, ned.

Lars Smile

Så må jeg jo forstå dig således, at der er muligt, at der både findes en overvæledende del af kunderne hos YouSee, der vil se fodbold/sport og en overvældende del, der ikke vil se sport/fodbold.Wink

-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000

Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 24-September-2010 kl. 18:59

Det er da helt i orden, at det der virkelig koster kassen, ikke kommer ud på de kanaler der er i de normale pakker, men skal være på en seperat kanal, så dem der vil kan abbonere på den/de kanaler.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet den: 24-September-2010 kl. 19:36

Så må jeg jo forstå dig således, at der er muligt, at der både findes en overvæledende del af kunderne hos YouSee, der vil se fodbold/sport og en overvældende del, der ikke vil se sport/fodbold.Wink

Jah, Jeg bliver ofte overvældet over, at så mange  gider bruge 1 1/2 - 2 timer på at se et eller to mål  og du  måske over hvor mange vi er, der synes sport er helt fint, så længe vi hverken behøver at se det eller betale for det.   LOL

Lars Smile

-------------

Skrevet den: 24-September-2010 kl. 19:43
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Det er da helt i orden, at det der virkelig koster kassen, ikke kommer ud på de kanaler der er i de normale pakker, men skal være på en seperat kanal, så dem der vil kan abbonere på den/de kanaler.

Jeg har skrevet det før: markedsøkonomi forudsætter en vis priselasticitet og det forudsætter igen, at køberne kan fravælge, hvis prisen stiger meget .

Det betyder jo ikke at man ikke kan spille fodbold eller superliga - men blot at lønninger ol. ikke kan  vokse ind i himlen.  Der skal sved på panden ikke blot på banen men også hos ejere, bestyrelser og den øvrige ledelse. 

Lars Smile 

-------------

Skrevet den: 24-September-2010 kl. 19:47

Jah, Jeg bliver ofte overvældet over, at så mange  gider bruge 1 1/2 - 2 timer på at se et eller to mål  og du  måske over hvor mange vi er, der synes sport er helt fint, så længe vi hverken behøver at se det eller betale for det.   LOL

Lars Smile
Jeg tror, at de sportsinteresserede vil udtrykke det således: Vi har bestemt stor sympati for dem, der ikke gider at se sport. Vi kan kun håbe, at de også vil lære, at respektere vi sportsinteresserede.Wink

-------------
Mvh.
Jørn

Skrevet den: 24-September-2010 kl. 19:57

Ja men sport skal ikke undertrykke andre udsendelser, og det gør den ganske kraftig, så det er vel kun rimeligt at den hører til på de kanaler der nu er til det, både herhjemme og i udlandet. Derved er der plads til at sende andre udsendelser, når der er de store begivenheder, såsom Tour de France, Wimbledon, EM,VM, så er der bare ikke andet at se på i stort omfang på diverse DK kanaler. Der har sport en meget høj prioitet, alt andet er meget i baggrunden, selv Nyheder.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet den: 24-September-2010 kl. 19:58

Jeg har skrevet det før: markedsøkonomi forudsætter en vis priselasticitet og det forudsætter igen, at køberne kan fravælge, hvis prisen stiger meget .

Det betyder jo ikke at man ikke kan spille fodbold eller superliga - men blot at lønninger ol. ikke kan  vokse ind i himlen.  Der skal sved på panden ikke blot på banen men også hos ejere, bestyrelser og den øvrige ledelse. 

Lars Smile 
Hvi du har YouSee, kan du da bare ta' Grundpakken. Du kan også vælge Mellempakken, der er ikke meget mere end 3+, der viser fodbold og ca. 1 kamp pr. uge på Kanal 5. Udbud og efterspørgsel gælder også her. I øvrigt er pengene ikke særligt store i Superligaen og heller ikke interessant. Der er jo ingen, der vil købe rettighederne til at vise kampene, hvis der ikke er kunder nok, der vil betale for programpakkerne medbl. a.  sport.

-------------
Mvh.
Jørn

Skrevet af: Henrik K Kristensen
Skrevet den: 24-September-2010 kl. 20:04
Jeg undrer mig egentlig over at sportskanalerne har "fået lov" så længe som de har!

Lad mig til at starte med sige at jeg er sportsinteresseret og i særdelshed fodbold, men det er absolut ikke mit indtryk at 1 ud af 10 gennemsnitsmennesker gider bruge tid på at sidde og se en superligakamp (eller Premier League eller Serie A). Hvordan kan det så overhovedet lade sig gøre at hæve priserne pga sport uden et massivt oprør (både fra kunder, men også fra TV-udbyderne).

Nogen der ved om der er lavet undersøgelser (med offentligt resultat) der viser hvor mange der egentlig ser det de betaler mest for ??

Skrevet den: 24-September-2010 kl. 20:10

Hvi du har YouSee, kan du da bare ta' Grundpakken. Du kan også vælge Mellempakken, der er ikke meget mere end 3+, der viser fodbold og ca. 1 kamp pr. uge på Kanal 5. Udbud og efterspørgsel gælder også her. I øvrigt er pengene ikke særligt store i Superligaen og heller ikke interessant. Der er jo ingen, der vil købe rettighederne til at vise kampene, hvis der ikke er kunder nok, der vil betale for programpakkerne medbl. a.  sport.

Jeg har kun Grundpakken, og det er kun fordi man ikke kan slippe for den, der er levringspligt, så den kan desværre ikke fravælges, man kan kun håbe på at der bliver enighed om at fjerne udbydertvang.

-------------

Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 24-September-2010 kl. 21:29
jeg har egentligt tit undret mig over hvorfor jeg kva diverse blandede kanaler skal betale til et system hvor der er opblæst urealistiske for samfundet lønninger.. hvorfor skal jeg "tvinges" til det?.. jeg må da syntes det må være rimeligt at dem som så rent faktisk gider at betale for det så må betale for det direkte.. men det har jo været et problem da det sansynligvis ender med at være en bombe under hele fodboldsystemet.. for lur mig om de folk der virkeligt gider at se fodbold også reelt gad at betale det som det kostede.. hvis nu alle vi andre som pt bidrager til kagen pludselig ikke er med som "blinde makkere" mere.

Jeg er tilhænger af ala carte.. betal for det du ser... forhåbentligt vil det hæve kvaliteten på det vi ser.. for syntes efterhånden at 99% af det som kører på kanalerne henover et døgn IKKE er pengene værd...

Jeg syntes sport på TV er ALT for dyrt... tænk hvis alle i samfundet skulle afregnes sådan... så kunne vi lissågodt lukke samfundet.

-------------
Mvh

René

Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 24-September-2010 kl. 21:52
Det handler om efterspørgsel, - men der er en smertegrænse ! !
Og jeg er altså en af dem som ville bytte 80-90% af hele sendefladen ud for mine favorit fodboldkampe . Sjovt nok sender mine "fodboldkanaler" ellers dybest set kun 100% skod TV som reality og "Vild med Dans" varianter Confused Dead 

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm

Skrevet den: 24-September-2010 kl. 23:49

Jeg har kun Grundpakken, og det er kun fordi man ikke kan slippe for den, der er levringspligt, så den kan desværre ikke fravælges, man kan kun håbe på at der bliver enighed om at fjerne udbydertvang.
Nu ved jeg jo ikke, hvordan systemet er hos jer. I vores ejerforening, har en generalforsamling for en del år siden besluttet, at vi skal være kunde hos YouSee. Havde Stofa før. Grunden til, at vi alle skal ha' minimum Grundpakken til p. t. 46,75 kr. pr. md., er, at alle skal være med til at betale den serviceaftale foreningen har indgået med YouSee. Aftalen omhandler også det af foreningen ejede interne net incl. første antennestikdåse i hver lejlighed (216 stk.). Jeg skal jo også betale grøn ejerafgift på bilen, uanset om den kører eller ej.

-------------
Mvh.
Jørn

Skrevet af: nikolaj13
Skrevet den: 25-September-2010 kl. 09:36

Dejligt at der sker noget inde for dette område.

Jeg er selv stor fodbold fan , men grænsen er sat for mit vedkommende og jeg forstår ikke
hvorfor folk der ikke ser sport gør oprør.

Hvis man følger fodbolden igennem årene.

DR viste masser af fodbold, dette bliv vist for licens penge.
Så kom TV2, dette blev betalt via reklamer.
TV3 startede med superliga, denne kanal koster i dag ca 350kr pr år
så var TV 3 så smarte, at lave en ekstra kanal(TV3+) den koster nu 305 kr. pr år
Kanal 5 kom til de viste meget fodbold i starten og koster nu 200 kr pr. år
TV 2 sport kom til og koster 375 kr. pr år.
Tv3 Puls kom til og koster 100 kr. pr år
6´eren kom til og koster 109 kr. pr år
9´eren kom til og koster 365 kr pr år
Eurosport 1 koster 100 pr år Eurosport 2 koster 50 pr år.

Mange af disse kanaler ser jeg kun fodbold kampe på, resten er kun fyld for mit vedkommende.

Vi skal snart have valgt nye kanaler i vores antenne forening, her bliver Tv2 sport og 9´eren helt
klart valgt fra, deres indhold er efter min mening for ringe i forhold til prisen.

Skrevet den: 25-September-2010 kl. 10:19
Oprindeligt skrevet af nikolaj13 nikolaj13 skrev:

Dejligt at der sker noget inde for dette område.

Jeg er selv stor fodbold fan , men grænsen er sat for mit vedkommende og jeg forstår ikke
hvorfor folk der ikke ser sport gør oprør.

Hvis man følger fodbolden igennem årene.

DR viste masser af fodbold, dette bliv vist for licens penge.
Så kom TV2, dette blev betalt via reklamer.
TV3 startede med superliga, denne kanal koster i dag ca 350kr pr år
så var TV 3 så smarte, at lave en ekstra kanal(TV3+) den koster nu 305 kr. pr år
Kanal 5 kom til de viste meget fodbold i starten og koster nu 200 kr pr. år
TV 2 sport kom til og koster 375 kr. pr år.
Tv3 Puls kom til og koster 100 kr. pr år
6´eren kom til og koster 109 kr. pr år
9´eren kom til og koster 365 kr pr år
Eurosport 1 koster 100 pr år Eurosport 2 koster 50 pr år.

Mange af disse kanaler ser jeg kun fodbold kampe på, resten er kun fyld for mit vedkommende.

Vi skal snart have valgt nye kanaler i vores antenne forening, her bliver Tv2 sport og 9´eren helt
klart valgt fra, deres indhold er efter min mening for ringe i forhold til prisen.

Hvor har du de priser fra? Hvem er TV-leverandør til jeres antenneforening?
Hvis det bliver vedtaget - det er du jo sikker på - at TV2 Sport og 9'eren bliver valgt fra, er du jo ikke ene om  at synes, at der er et misforhold melle pris og kvalitet.Wink

-------------
Mvh.
Jørn

Skrevet af: nikolaj13
Skrevet den: 25-September-2010 kl. 11:36
Jørn

Jeg har har taget priserne fra an-tv Ålborg og jeg ved naturligvis de er kun er vejledene priser.
Alle synpunkter angående TV2 Sport og 9´eren er mine egne og ikke taget ud fra en forenings
synspunkter.
Stofa og Yousee har jo lagt op til en grundpakke og derefter størrre valgfrihed, dette skulle jo
gøre det nemt for den enkelte, at sortere uønskede kanaler fra.

Skrevet den: 25-September-2010 kl. 12:20
Oprindeligt skrevet af nikolaj13 nikolaj13 skrev:

Jørn

Jeg har har taget priserne fra an-tv Ålborg og jeg ved naturligvis de er kun er vejledene priser.
Alle synpunkter angående TV2 Sport og 9´eren er mine egne og ikke taget ud fra en forenings
synspunkter.
Stofa og Yousee har jo lagt op til en grundpakke og derefter størrre valgfrihed, dette skulle jo
gøre det nemt for den enkelte, at sortere uønskede kanaler fra.
AN-TV er en af landets største antenneforeninger med over 50.000 medlemmer. Hvis ikke jeg husker forkert, så vedtages programsammensætningen af repræsentanrskabet, så er den enkelte brugers indflydelse selvsagt begrænset. Seneste programændring kom mig bekendt i august og udløste stort ramaskrig.
I november skal repræsentantskabet beslutte om Canal 9 skal fortsætte i 2011 eller ej jf. dette:

"VM i fodbold er slut og de midlertidige kanaler Zaptor Event og Canal 9 HD ophører dermed.
Canal 9 i almindelig digital kvalitet fortsætter i pakke 3 og 4 resten af 2010. I november skal AN-TV's repræsentantskab tage stilling til, om Canal 9 skal fortsætte i AN-TV i 2011.
Bemærk at Canal 9 sendes ukrypteret men kun digitalt i pakke 3 og 4."

Jeg tror ikke på at programpakkerne forsvinder, men en større (dyrere) valgfrihed kommer helt sikkert. Den større valgfrihed vil vel også kræve min. et kort fra Stofa/YouSee samt kortlæser eller boks. Det vil helt sikkert betydere en højere grad af retfærdighed, men billigere - NEJ.

-------------
Mvh.
Jørn

Skrevet af: moho
Skrevet den: 27-September-2010 kl. 10:18

Nu ved jeg jo ikke, hvordan systemet er hos jer. I vores ejerforening, har en generalforsamling for en del år siden besluttet, at vi skal være kunde hos YouSee. Havde Stofa før. Grunden til, at vi alle skal ha' minimum Grundpakken til p. t. 46,75 kr. pr. md., er, at alle skal være med til at betale den serviceaftale foreningen har indgået med YouSee. Aftalen omhandler også det af foreningen ejede interne net incl. første antennestikdåse i hver lejlighed (216 stk.). Jeg skal jo også betale grøn ejerafgift på bilen, uanset om den kører eller ej.
Jeg troede at YouSee's grundpakke var så dyr, og forskellen op til mellempakken så lille, at man ville være et skarn om man ikke tog mellempakken.
Det der med man slet ikke kan blive fri for YouSee, står mig mere og mere uklart!  Embarrassed Grundejerforening eller ej, betaler man også for den Fastnettelefon - tilslutning - man ikke abonnerer på? 46,75 kr pr. måned hænger vel ikke sammen med over kr. 150 eller éndda endnu mere, jeg mener hvor er "resten da konteret ud over de 46,75"

-------------
Har Stofa, Basispakke! Forvirrelsesfreak og andre Århushistorier. Den korrekte opløsning i det vandrette plan for HD er lige netop ___?

Skrevet den: 27-September-2010 kl. 10:45
Oprindeligt skrevet af moho moho skrev:

Jeg troede at YouSee's grundpakke var så dyr, og forskellen op til mellempakken så lille, at man ville være et skarn om man ikke tog mellempakken.
Det der med man slet ikke kan blive fri for YouSee, står mig mere og mere uklart!  Embarrassed Grundejerforening eller ej, betaler man også for den Fastnettelefon - tilslutning - man ikke abonnerer på? 46,75 kr pr. måned hænger vel ikke sammen med over kr. 150 eller éndda endnu mere, jeg mener hvor er "resten da konteret ud over de 46,75"
Tro - det er søndag formiddag nede i kirken. Her i vores ejerforening koster Grundpakken hos YouSee 46,74 kr. pr. md., så der er sikkert et stykke vej til Mellempakken.
Mange af de aftaler, de forskellige boligforeninger m.m. har indgået, var fra før IP-telefoni. Det, der skete i sin tid, var at YouSee indgik aftale med foreningerne om etablering af det interne net mod, at alle medlemmer var tvunget med. Jeg er sikker på, at nu hvor nettet er afskrevet, vil det kunne lade sig gøre, at blive fritaget. Problemet er blot, at det ikke er tilladt at sætte parabol op ivores ejerforeningen (heldigvis).Hvis du med fastnet mener TDC, har kablerne intet med hinanden at gøre.

-------------
Mvh.
Jørn

Skrevet den: 27-September-2010 kl. 11:00

Nu ved jeg jo ikke, hvordan systemet er hos jer. I vores ejerforening, har en generalforsamling for en del år siden besluttet, at vi skal være kunde hos YouSee. Havde Stofa før. Grunden til, at vi alle skal ha' minimum Grundpakken til p. t. 46,75 kr. pr. md., er, at alle skal være med til at betale den serviceaftale foreningen har indgået med YouSee. Aftalen omhandler også det af foreningen ejede interne net.

Vores boligforening har ikke Service aftale. Vores Grundpakkepris er pr. 1/1/11 Kr. 102. Fordelingsnettet er/bliver betalt over vedligeholdelses kontoen.

-------------

Skrevet den: 27-September-2010 kl. 11:06

Nu ved jeg jo ikke, hvordan systemet er hos jer. I vores ejerforening, har en generalforsamling for en del år siden besluttet, at vi skal være kunde hos YouSee. Havde Stofa før. Grunden til, at vi alle skal ha' minimum Grundpakken til p. t. 46,75 kr. pr. md., er, at alle skal være med til at betale den serviceaftale foreningen har indgået med YouSee. Aftalen omhandler også det af foreningen ejede interne net.

Vores boligforening har ikke Service aftale. Vores Grundpakkepris er pr. 1/1/11 Kr. 102. Fordelingsnettet er/bliver betalt over vedligeholdelses kontoen.
Så må du ha' arbejdstøjet på, for at få foreningen til at ændre systemet. Har I ikke selv været med til at bestemme på en generalforsamling, at I vil ha' YouSee?
Nu skal det jo lige nævnet, at vi jyder forstår at indgå aftaler med fornuft.Wink

-------------
Mvh.
Jørn

Skrevet den: 27-September-2010 kl. 11:22

Har I ikke selv været med til at bestemme på en generalforsamling, at I vil ha' YouSee?
 Det kom helt af sig selv, da You See/DK-TV opkøbte anternneforeningen, som allerede havde leveringsaftalen.

-------------

Skrevet den: 27-September-2010 kl. 11:29

Har I ikke selv været med til at bestemme på en generalforsamling, at I vil ha' YouSee?
 Det kom helt af sig selv, da You See/DK-TV opkøbte anternneforeningen, som allerede havde leveringsaftalen.
I er vel ikke bundet i al evighed? Er du den eneste, der er utilfreds? Hvis ikke, skal du jo i arbejdstøjet.

-------------
Mvh.
Jørn

Skrevet den: 27-September-2010 kl. 11:38

Det jeg er utilfreds med, er at man ikke frit kan vælge hvem man vil have som leverandør af TV, der er jo ingen tvang når det kommer til Tele/Internet, elselskab og andre ting. TV er åbentbart ikke et frit marked.

-------------

Skrevet den: 27-September-2010 kl. 11:39
Man skal være kunde men hvor meget kan man tvinges til Aftage?
Nu var der altså også lige det med, der fra Folketinget udgik en befaling om, at Antenne Nettene skulle lovliggøres. Der skulle ske nogle ombygninger og ændringer, og for slippe for en hel del besvær overlod nogen TDC samme ombygning og anlæggene.
Så er det jeg prøver skrive, da må det også være muligt slippe totalt for tv, og kun modtage det via Masterne. Det med YouSee's grundpakke vel ville blive alt for dyrt på et tidspunkt, nu eller i en ikke al for fjern fremtid.  LOL

-------------
Har Stofa, Basispakke! Forvirrelsesfreak og andre Århushistorier. Den korrekte opløsning i det vandrette plan for HD er lige netop ___?

Skrevet den: 27-September-2010 kl. 11:50
Jeg kender ikke lovens eller lovenes ordlyd men i praksis skulle samtlige TV antenneanlæg dække området fra 47 til omkring 870MHz eller 900. Mange antenneanlæg var kun udbyggede til var det nu 300 eller 470MHz, nå dette betyder mindre. Og  hvilket var vigtigere man skulle enkeltvist have mulighed for vælge en pakkeløsning.
Hvormange der ville fravælge alting hæftede ingen sig ved dengang. Når man flytter, da falder fars hammmer , udgifterne til YouSee, eller er der noget jeg alvorligt har misforstået af sammes prisoplysninger?
Om jeg må trække kortet som hedder, der hvor de gamle sidder, Plejehjemmene i det hele taget!

-------------

Skrevet den: 27-September-2010 kl. 11:57
Oprindeligt skrevet af moho moho skrev:

Jeg kender ikke lovens eller lovenes ordlyd men i praksis skulle samtlige TV antenneanlæg dække området fra 47 til omkring 870MHz eller 900. Mange antenneanlæg var kun udbyggede til var det nu 300 eller 470MHz, nå dette betyder mindre. Og  hvilket var vigtigere man skulle enkeltvist have mulighed for vælge en pakkeløsning.
Hvormange der ville fravælge alting hæftede ingen sig ved dengang. Når man flytter, da falder fars hammmer , udgifterne til YouSee, eller er der noget jeg alvorligt har misforstået af sammes prisoplysninger?
Om jeg må trække kortet som hedder, der hvor de gamle sidder, Plejehjemmene i det hele taget!
Når alt kommer til alt, er det vel lettere at opremse det, du har forstået end det du har misforstået. Hvad i alverden er det, man skal betale til YouSee når man flytter?

-------------
Mvh.
Jørn

Skrevet af: Tallahassee
Skrevet den: 27-September-2010 kl. 15:26

Det jeg er utilfreds med, er at man ikke frit kan vælge hvem man vil have som leverandør af TV, der er jo ingen tvang når det kommer til Tele/Internet, elselskab og andre ting. TV er åbentbart ikke et frit marked.

Det er det samme hos os - Yousee eller ingenting.
Jeg bor så i leje lejlighed, og jeg har en eller anden fornemmelse af at udlejer får lidt penge af Yousee…men det er kun spekulation! :)     Kan bare huske han sagde, at tv/internet skulle købes hos Yousee. Det med TV er rigtigt, men har så internet et andet sted - da det leveres gennem telefonstikket.

Det jeg også er imod er at jeg ikke kan tage DR-kanalerne og TV2 på trods af at det er frie kanaler, betalt over licensen..! Der skal simpelthen betales for en grundpakke hos Yousee til 160,-  Angry

-------------
I haven't cried like that since Titanic!

Skrevet den: 27-September-2010 kl. 16:06
Oprindeligt skrevet af Tallahassee Tallahassee skrev:

Det er det samme hos os - Yousee eller ingenting.
Jeg bor så i leje lejlighed, og jeg har en eller anden fornemmelse af at udlejer får lidt penge af Yousee…men det er kun spekulation! :)     Kan bare huske han sagde, at tv/internet skulle købes hos Yousee. Det med TV er rigtigt, men har så internet et andet sted - da det leveres gennem telefonstikket.

Det jeg også er imod er at jeg ikke kan tage DR-kanalerne og TV2 på trods af at det er frie kanaler, betalt over licensen..! Der skal simpelthen betales for en grundpakke hos Yousee til 160,-  Angry
Det her tør du ikke spørge din udlejer om: "Jeg bor så i leje lejlighed, og jeg har en eller anden fornemmelse af at udlejer får lidt penge af Yousee…men det er kun spekulation! :)" Ikke engang i sjov. Det er din udlejer du skal klantre, da det er udlejer, der har indgået aftalen. På den anden side er du sikkert blevet (burde være) gjort opmærksom på det ved lejemålets indgåelse. Altså du vidste det på forhånd.
Lad mig give et eksempel på, hvad der kan ske. En privat udlejer eller en boligforening bygger en ny ejendom. På forhånd indgår de aftale med f. eks. Stofa eller YouSee om fremtidig levering af TV/Radio. Den de indgår aftalen med, betaler det interne net, hvorfor der så bliver en eller anden form for binding. Bindingen er naturligvis normalt bedgrænset i tid, men ofte lader ejerne aftalen fortsætte. I en boligforeningsafdeling, kan det sikker tages op til diskussion på en generalforsamling/afdelingsmøde. For at få det ændret kræves ofte et stykke arbejde, som mange, der er utilfredse, ikke orker og giver op på forhånd - desværre. I vores ejerforening skiftede vi fra Stofa til YouSee og af 216 lejligheder stemte kun 2 imod, heraf var den ene blind (vedkommende blev fri for at være med). Vores største modstander - der tog alle midler i brug - var sjovt nok Stofa.
Prøv at spørg din udlejer om, hvorfor I er tvunget med.

-------------
Mvh.
Jørn

Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 27-September-2010 kl. 16:07

Det jeg er utilfreds med, er at man ikke frit kan vælge hvem man vil have som leverandør af TV, der er jo ingen tvang når det kommer til Tele/Internet, elselskab og andre ting.

Du er jo med i en antenneforening, så hvis du vil have frit valg skal du arbejde for at opløse den/melde dig ud.

Hvis du bor i et lejlighedskompleks vil det dog være teknisk besværligt at give frit valg til alle, men der bør dog være mulighed for fravalg.

Skrevet af: Lyni
Skrevet den: 27-September-2010 kl. 16:32

Hvordan betaler du din Grundpakke, over huslejen? 

Og hvad sker der hvis du ikke Betaler dit tv gebyr, så lukker de vel bare for det?

Eller du ringer til din udbyder og beder dem om at lukke det ? 

Forresten, så er Vand da heller ikke et frit marked, er det også noget du surmuler over ?

Skrevet den: 27-September-2010 kl. 17:49

Som sikkert også alle andre der bor i boligforeninger, så betales det via huslejen. Det er IKKE muligt at fravælge som det er nu, men man kan håbe på at der ændres på den sag.

-------------

Skrevet den: 27-September-2010 kl. 18:02

Som sikkert også alle andre der bor i boligforeninger, så betales det via huslejen. Det er IKKE muligt at fravælge som det er nu, men man kan håbe på at der ændres på den sag.
Jeg går ud fra, at du mener, at det batales sammen med huslejen - altså IKKE indregnet i huslejen.
Her hos os er det foreningen, der har besluttet, at Grundpakken betales sammen med fællesudgifterne og tillæg for evt. Mellempakke eller Fuldpakke betales direkte til YouSee. Når foreningen i sin tid valge den løsning, var det for at kunne sanktionere, hvis betalingen for fællesudgifterne udeblev. I så tilfælde blev YouSee anmodet om at lukke for signalet (pris for meget længe siden: 250 kr. for lukning og det samme for åbning). Det er mere end 10 år siden, det er blevet brugt. Der er aldrig restancer mere.

-------------
Mvh.
Jørn

Skrevet den: 29-September-2010 kl. 18:28

Det er mere end 10 år siden, det er blevet brugt. Der er aldrig restancer mere.
Om det er en del af huslejen eller alle skal betale sammen med huslejen,  er vist tæt på ligegyldigt.

Men når alle har fx grundpakken, så er der meget mindre adm omkostninger og ikke kun med restancer.     Derfor gives der også meget betydelige rabatter til sådanne aftaler.

Alt der kræver menneskearbejde - det kan man bare ikke får økonomi i her i Danmark.  Blot at betale for en kundetelefon koster en bondegård.  

Det er ikke pakkerne, jeg er 'sur' på - men det forhold, at  mellem 150-250 kr/md  (afhængig af rabat % til ejendommen/foreningen). 
Det er meget at forlange at andre skal betale. 

Så placer alle digitale sportskanaler på nabofrekvenser og  lav et stop-sport frekvensfilter, så vi kan få rigtig mange af de billige kanaler.

Lars Smile 

-------------

Skrevet af: bibihest
Skrevet den: 29-September-2010 kl. 18:47
Man skal vel også tage med at mange rettigheder bliver handlet frem og tilbage og når alle vil tjene på det, så stiger prisen hver gang. Er det mon ikke lige så meget det yousee prøver at begrænse. Når en køber rettigheder bare for at sælge dem videre, så falder deres pris også, hvis ingen køber af dem igen.

Det er også vilde prisstigninger vi ser ved rettighederne til næste år og udgifterne er bestemt ikke blevet så meget større i samme periode.

Det er klart træls hvis det ender med nogle ting ikke sendes mere, men synes sgu det er godt af yousee endeligt at sige stop i stedet for bare at lade stå til og sende regningen videre. Normalprisen for fuldpakken nærmer sig de 5k og det er mange penge "bare" fordi der er meget sport på kanalerne.

Skrevet den: 29-September-2010 kl. 18:47

Om det er en del af huslejen eller alle skal betale sammen med huslejen,  er vist tæt på ligegyldigt..
Nej, det er bestemt ikke ligegyldigt. Hvis det er en del af huslejen. Får man boligsikring og antennebidraget er indregnet i huslejen, får man jo også boligsikring af antennebidraget. Sikkert ikke efter bogen og egenbetalingen er jo så mindre.

-------------
Mvh.
Jørn

Skrevet den: 29-September-2010 kl. 18:56

Får man boligsikring og antennebidraget er indregnet i huslejen, får man jo også boligsikring af antennebidraget. Sikkert ikke efter bogen og egenbetalingen er jo så mindre.

Det er da noget vrøvl, det er kun selve huslejen der rapporteres til kommunen.

-------------

Skrevet den: 29-September-2010 kl. 18:59

Men når alle har fx grundpakken, så er der meget mindre adm omkostninger og ikke kun med restancer.     Derfor gives der også meget betydelige rabatter til sådanne aftaler.

Lars Smile 
Nu er det jo ikke restancer til YouSee, det drejer sig om, men restancer tik ejerforeningen. Når ejerforeningen opkræver, er størstedelen af administrationen alene hos foreningen. YouSee opkræver et beløb, der svare til antallet af tilsluttede - altså én opkrævning.
I øvrig ville prisen ha' været den samme, hvis det var YouSee, der skulle foretage opkrævningen hos hver enkelt.

-------------
Mvh.
Jørn

Skrevet den: 29-September-2010 kl. 19:02

Får man boligsikring og antennebidraget er indregnet i huslejen, får man jo også boligsikring af antennebidraget. Sikkert ikke efter bogen og egenbetalingen er jo så mindre.

Det er da noget vrøvl, det er kun selve huslejen der rapporteres til kommunen.
Nej, det er ikke noget vrøvl. Bidraget må gerne - i lighed med varme - opkræves SAMMEN med huslejen, men må ikke være indregnet i huslejen.

-------------
Mvh.
Jørn

Skrevet den: 29-September-2010 kl. 19:17

Bidraget må gerne - i lighed med varme - opkræves SAMMEN med huslejen, men må ikke være indregnet i huslejen.

Det er sådan det gøres her i boligforeningen, men det er kun husleje og varmebidrag der oplyses til kommunen, der er ikke tilskud ti det andet.

-------------

Skrevet den: 29-September-2010 kl. 19:27

Bidraget må gerne - i lighed med varme - opkræves SAMMEN med huslejen, men må ikke være indregnet i huslejen.

Det er sådan det gøres her i boligforeningen, men det er kun husleje og varmebidrag der oplyses til kommunen, der er ikke tilskud ti det andet.
Nu er det jo ikke alle, der indberetter til kommunen. Mange private udlejere har ikke noget med kommunen at gøre. Hele huslejen opkræves hos lejeren, der så selv hver md. får boligsikringen indsat op sin konto.
I øvrigt er det da en underlig ting, at opkrævningen fra en boligforening ikke er specificeret.

-------------
Mvh.
Jørn

Skrevet den: 29-September-2010 kl. 19:30

.
I øvrigt er det da en underlig ting, at opkrævningen fra en boligforening ikke er specificeret.

Jeg ved ikke hvad standarden er, men her er alting opført seperat.

-------------

Skrevet den: 29-September-2010 kl. 19:42

.

Jeg ved ikke hvad standarden er, men her er alting opført seperat.
Det din forening gør, burde være standarden. Jeg er stadig meget overrasket over, den høje pris du gi'r for Grundpakken.

-------------
Mvh.
Jørn

Skrevet den: 29-September-2010 kl. 20:01

Det påstås at det er noget af det billigste, men jeg kan da læse at der er andre steder som får det endnu billigere. Derfor vil det være fint at der vil ske noget på det område til næste år, så man kan vælge helt fra.

-------------

Skrevet den: 29-September-2010 kl. 20:08

Det påstås at det er noget af det billigste, men jeg kan da læse at der er andre steder som får det endnu billigere. Derfor vil det være fint at der vil ske noget på det område til næste år, så man kan vælge helt fra.

Hvad er det, der i denne sammenhæng vil ske næste år? Jeg mener, kan du blive fri for at betale Grundpakken næste år?

-------------
Mvh.
Jørn

Skrevet den: 29-September-2010 kl. 20:13

Hvis ikke denne artikel er fup, så. http://www.business.dk/tech-mobil/frit-tv-valg-til-alle-danskere - http://www.business.dk/tech-mobil/frit-tv-valg-til-alle-danskere

-------------

Skrevet den: 29-September-2010 kl. 20:21

Hvis ikke denne artikel er fup, så. http://www.business.dk/tech-mobil/frit-tv-valg-til-alle-danskere - http://www.business.dk/tech-mobil/frit-tv-valg-til-alle-danskere
Nej, den er god nok. Det gælder dog kun de områder, hvor myndigheder har bestemt, at man i et område (lokalplan) skal bruge en bestemt leverandør.
En boligforening o. a. kan stadig indgå aftaler med en leverandør, der gælder for alle i foreningen. Hvis din forenings tilknytning til antenneforeningen (som du tidligere skrev var overtaget af YouSee) ikke er betinget af f. eks. en lokalplan, så må du pænt bliv e, hvor du er.

-------------
Mvh.
Jørn

Skrevet den: 29-September-2010 kl. 20:25

Det lyder sgu ikke godt.Dead

-------------

Skrevet af: CARS10
Skrevet den: 29-September-2010 kl. 21:14
Jeg syntes ikke den pris som er oplyst er dyr for den lille pakke, da jeg betaler ca.160-kr. om måneden hos you see.
  carsten

Skrevet den: 29-September-2010 kl. 21:38
Oprindeligt skrevet af CARS10 CARS10 skrev:

Jeg syntes ikke den pris som er oplyst er dyr for den lille pakke, da jeg betaler ca.160-kr. om måneden hos you see.
  carsten
Nej, det har du ret i. Du betaler jo listeprisen, som er 166 kr. pr. md. Radiomanden skal fra 01.01.2011 betale 102 kr. Hos os koster Grundpakken godt 46 kr.

-------------
Mvh.
Jørn

Skrevet den: 29-September-2010 kl. 21:54

Kunne den så bare fås til den pris her, så ville det være OK.

-------------

Skrevet den: 30-September-2010 kl. 15:52

Om det er en del af huslejen eller alle skal betale sammen med huslejen,  er vist tæt på ligegyldigt.

Alt der kræver menneskearbejde - det kan man bare ikke får økonomi i her i Danmark.  Blot at betale for en kundetelefon koster en bondegård.  

Det er ikke pakkerne, jeg er 'sur' på - men det forhold, at  mellem 150-250 kr/md  (afhængig af rabat % til ejendommen/foreningen). 
Det er meget at forlange at andre skal betale. 

Så placer alle digitale sportskanaler på nabofrekvenser og  lav et stop-sport frekvensfilter, så vi kan få rigtig mange af de billige kanaler.

Lars Smile 
Ud fra det der må jeg kun konkludere at Konkurrencestyrelsen er i problemer med sine udmeldelser om spare og konkurrence indenfor dette marked.
Og jeg spår intet godt for Boxer's Fremtid.
Rabatterne idag i forhold til % af hvad ens husleje nu engang er! Nu mener jeg stigningstakterne i udgifterne til Tv.
For ej glemme problemerne hvis Sport anbringes eller sendes i direkte Krypterede signaler.  Angry Nu kender jeg ikke årstallet hvor YouSee's Fuldpakke kostede 200 kr pr. måned, men når samme næste år bliver 409, hvad er den da om 5 år, Konkurrencestyrelse eller ikke!
Og for blive rigtig grov, man talte " ______ ", om en grundpakke tilbage i fortiden, hvor samme kun var på 30 kr., altså at man kunne nøjes med en sådan.

-------------

Skrevet af: Furry
Skrevet den: 19-Oktober-2010 kl. 12:03
lyder dejligt hvis yousee flytter alle sports kanalerne ud i sin egne pakke :)

så kan de fodbold intereserede bestemme om de vil betale flere hundrede kroner om måneden for af se fodbold

Print side | Luk vindue